Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 57 din 29 noiembrie 2011  cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime, care fac obiectul cadrului strategic comun, precum si de stabilire a unor dispozitii generale privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 - COM (2011) 615 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 57 din 29 noiembrie 2011 cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a unor dispozitii comune privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurala si Fondul european pentru pescuit si afaceri maritime, care fac obiectul cadrului strategic comun, precum si de stabilire a unor dispozitii generale privind Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 - COM (2011) 615 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 872 din 9 decembrie 2011

    Având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/312 din 23 noiembrie 2011,
    în temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicatã, şi ale Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeanã şi a Tratatului de instituire a Comunitãţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,

    Senatul adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Senatul constatã cã propunerea de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regionalã, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralã şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, care fac obiectul cadrului strategic comun, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regionalã, Fondul social european şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 respectã atât principiul subsidiaritãţii, cât şi principiul proporţionalitãţii, definite la art. 5 din Tratatul privind Uniunea Europeanã. Cu toate acestea, în urma analizãrii fondului propunerii şi în perspectiva negocierilor care se vor desfãşura, Senatul subliniazã urmãtoarele aspecte:
    Cadrul strategic comun
    a) Considerã cã adoptarea Cadrului strategic comun ar trebui fãcutã cu implicarea Consiliului Uniunii Europene şi a Parlamentului European şi nu de cãtre Comisia Europeanã prin acte delegate.
    Contractul de parteneriat
    b) Considerã cã în contractul de parteneriat ar trebui introdusã şi o referire la necesitãţile naţionale şi regionale.
    c) Apreciazã cã termenul de transmitere de cãtre statul membru a contractului de parteneriat, 3 luni de la data adoptãrii Cadrului strategic comun, este prea scurt.
    d) Propune ca prevederile legate de modificarea unilateralã de cãtre Comisia Europeanã a contractului de parteneriat şi a programelor operaţionale, în cazul în care statul membru primeşte asistenţã prin intermediul unui mecanism de asistenţã financiarã, şi de participarea directã a Comisiei Europene în managementul comun al programelor operaţionale pentru a asigura implementarea efectivã a amendamentelor programelor operaţionale care se regãsesc la condiţionalitãţi macroeconomice sã fie reanalizate astfel încât sã nu existe deficienţe în respectarea principiului subsidiaritãţii.
    Condiţionalitãţi
    e) Este utilã elaborarea unei "foi de parcurs", cu obiective şi termene precise, care sã permitã asigurarea precondiţiilor ex-ante sau atingerea unui stadiu avansat al acestora, pentru a nu pune în pericol aprobarea şi implementarea viitoarelor programe operaţionale.
    f) Considerã necesarã includerea în textul regulamentului a unei prevederi din care sã rezulte cã, odatã agreate, condiţionalitãţile ex-ante nu mai pot fi modificate şi nici nu mai pot fi adãugate condiţionalitãţi noi pe parcursul implementãrii programului operaţional.
    g) Considerã cã trebuie reanalizate tipurile de condiţionalitãţi, cu excepţia prevederilor care vizeazã creşterea temporarã a ratelor de cofinanţare.
    h) Considerã cã este necesarã reanalizarea conceptului de a sancţiona politica de coeziune prin condiţionalitãţi macroeconomice sau condiţionalitãţi cu caracter "punitiv" ex-post, apreciind cã reglementãrile privind dezangajarea automatã şi rezerva de performanţã furnizeazã suficiente pârghii pentru ca obiectivele fondurilor şi ale programelor sã fie puse în aplicare în mod corespunzãtor; pentru asigurarea disciplinei bugetare existã alte instrumente de control.
    Rezerva de performanţã
    i) Considerã cã, similar actualei perioade de programare, stabilirea rezervei de performanţã ar trebui sã fie opţionalã pentru fiecare stat membru.
    Sprijinul financiar din fonduri de cofinanţare
    j) Considerã cã ratele ar trebui stabilite în continuare la nivel de program operaţional, şi nu la nivel de axã prioritarã, aşa cum se prevede în actuala propunere.
    k) Considerã cã actuala abordare ar limita accesul la finanţare pentru anumite categorii de beneficiari care nu au resursele necesare asigurãrii unei cofinanţãri atât de mari; de exemplu, în cazul Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" existã în prezent axe pentru care cofinanţarea din partea beneficiarilor este de numai 2%.
    l) Considerã ca o mãsurã pozitivã şi necesarã posibilitatea de creştere a ratei de cofinanţare europeanã cu 10 puncte procentuale, facilitând astfel continuarea proiectelor în scopul stimulãrii revenirii şi creşterii economice şi sprijinirea statelor membre care se confruntã cu probleme de lichiditate şi constrângeri bugetare.
    Management financiar
    m) Considerã cã ar trebui reintroduse actualele prevederi referitoare la reducerea sumelor potenţial supuse dezangajãrii automate în ceea ce priveşte proiectele majore şi schemele de ajutor de stat aprobate.
    n) Considerã mult mai viabilã aplicarea regulii n+3 pentru întreaga perioadã de programare 2014-2020, având în vedere dificultãţile care vor fi resimţite în continuare ca urmare a efectelor crizei economico-financiare atât la nivelul statelor membre, cât şi al beneficiarilor.
    Delegarea puterilor
    o) Considerã cã este necesarã reformularea prevederilor în sensul restrângerii puterilor conferite Comisiei Europene, pe o perioadã de 5 ani. În plus, este foarte important ca aceste puteri sã fie conferite numai pentru amendarea aspectelor neesenţiale ale regulamentului. Prin urmare, se impune o analizã atentã a actelor delegate propuse de Comisia Europeanã, pentru a se stabili care prezintã aspecte ce pot fi reglementate prin acte delegate.
    Resursele globale ale politicii de coeziune
    p) Considerã cã propunerea privind limitarea bugetului aferent politicii de coeziune la 2,5% din PIB faţã de 3,8% din PIB în actuala perioadã de programare nu este în prezent o decizie în favoarea regiunilor şi statelor membre cu decalaje importante de dezvoltare.
    q) Considerã cã ar trebui avutã în vedere instituirea unui regim de finanţare specific pentru regiunile-capitalã care în viitoarea perioadã de programare nu se vor mai încadra în obiectivul Convergenţã, având în vedere rolul de motor al creşterii la nivel naţional, al acestor regiuni.
    Cooperarea teritorialã europeanã
    r) Considerã cã reducerea ratei de cofinanţare la 75% pentru programele de cooperare teritorialã ar diminua semnificativ atractivitatea acestor programe, propunându-se stabilirea ratei de cofinanţare la nivelul fiecãrui program de cooperare teritorialã în parte, în funcţie de rata aplicabilã regiunilor care fac parte din aria eligibilã.
    Alocarea fondurilor
    s) Considerã cã propunerea de creare a unei categorii distincte "regiuni în tranziţie" şi modalitatea de stabilire a anvelopei financiare pentru aceastã categorie reduc semnificativ resursele financiare disponibile pentru regiunile mai puţin dezvoltate, cu PIB/locuitor sub 75% din media Uniunii Europene.
    ş) Considerã oportunã posibilitatea majorãrii alocãrii pentru regiunile mai puţin dezvoltate.
    ART. 2
    Opinia cuprinsã în prezenta hotãrâre se transmite instituţiilor europene şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 29 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                                  VASILE BLAGA

    Bucureşti, 29 noiembrie 2011.
    Nr. 57.
                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016