Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 567 din 15 iulie 1999  privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea licentelor si autorizatiilor in sectorul energiei electrice si termice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 567 din 15 iulie 1999 privind aprobarea Regulamentului pentru acordarea licentelor si autorizatiilor in sectorul energiei electrice si termice

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 368 din 2 august 1999

În temeiul prevederilor <>art. 45 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica şi ale <>art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice şi termice, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Autoritãţii Naţionale
de Reglementare în Domeniul Energiei,
Jean Constantinescu

Ministrul industriei şi comerţului,
Radu Berceanu

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Vlad Rosca


ANEXA 1

REGULAMENT
pentru acordarea licenţelor şi autorizaţiilor în sectorul energiei electrice şi termice

CAP. 1
Dispoziţii generale
Autoritate
ART. 1
Prezentul regulament este emis în conformitate cu prevederile art. 5 lit. a), art. 6 lit. b) şi <>art. 16 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, precum şi ale <>art. 45-57 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 privind energia electrica şi termica.

Scop
ART. 2
Prezentul regulament stabileşte condiţiile generale şi procedura pentru solicitarea şi acordarea autorizaţiilor şi licenţelor pentru activitãţile de producere, transport, stocare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a energiei electrice şi/sau termice.

Definiţii
ART. 3
În înţelesul prezentului regulament, urmãtorii termeni se definesc astfel:
* acces la reţea - dreptul agenţilor economici care produc şi furnizeazã energie electrica, precum şi al consumatorilor de energie electrica de a se racorda şi de a folosi, în condiţiile legii, serviciile reţelelor de transport şi de distribuţie;
* asigurare - resursele financiare prezervate de cãtre titularul de autorizaţie/licenta, care sa permitã acestuia fie înlocuirea oricãror elemente de active deteriorate sau distruse din cauza unor avarii, accidente sau altor evenimente fortuite, fie plata unor penalizãri, despãgubiri etc. cãtre terţi, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
* autoproducator de energie electrica şi/sau termica - agentul economic care, în afarã activitãţilor sale de baza, produce: (1) singur sau (2) cu un alt producãtor din apropiere, în întregime sau în parte, energia electrica şi/sau termica necesarã pentru consumul sau. În cazul (2) agentul economic consumator deţine o cota de minimum 10% din capitalul social al agentului economic producãtor şi trebuie sa consume cel puţin 50% din producţia anuala de energie electrica şi/sau termica a agentului economic producãtor. Autoproducatorul poate sa livreze surplusul de energie electrica şi/sau termica în reţelele publice de transport/distribuţie şi sa primeascã energie electrica în cazuri de necesitate;
* autoritate competenta - Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE;
* autorizaţie - actul tehnic şi juridic emis de autoritatea competenta, prin care se acorda o permisiune unei persoane juridice, romana sau strãinã, pentru a construi, a pune şi menţine în funcţiune sau a modifica o instalatie de producere, transport, dispecerizare şi distribuţie a energiei electrice şi/sau termice;
* bonitate financiarã - mãsura a încrederii, de natura financiarã, pe care o prezintã o persoana juridicã în momentul solicitãrii unei autorizaţii/licenţe;
* caracteristici tehnice - totalitatea datelor şi elementelor de natura tehnica, caracteristice unui obiectiv energetic;
* cod - colectie de reglementãri cu caracter tehnic, comercial şi juridic, emise de autoritatea competenta, prin care se stabilesc reguli şi proceduri obligatorii pentru agenţii economici din sectorul energiei electrice şi/sau termice;
* consumator (final) de energie electrica şi/sau termica - persoana fizica sau juridicã, romana sau strãinã, care cumpara şi consuma energie electrica şi/sau termica pentru uzul propriu şi, eventual, pentru un alt consumator racordat la instalaţiile sale;
* furnizor - persoana juridicã, titular al unei licenţe de furnizare, care asigura alimentarea cu energie electrica şi/sau termica a unuia sau a mai multor consumatori, pe baza unui contract de furnizare;
* licenta - actul tehnic şi juridic emis de autoritatea competenta, prin care se acorda o permisiune unei persoane juridice, romana sau strãinã:
- de exploatare comercialã a instalaţiilor autorizate de producere, transport, stocare, dispecerizare, distribuţie şi mãsurare a energiei electrice şi/sau termice;
- de furnizare (comercializare) a energiei electrice sau termice;
* obiectiv energetic - ansamblul instalaţiilor, construcţiilor şi echipamentului aferent, care este proiectat sa producã, sa transporte, sa stocheze şi sa distribuie energie electrica şi/sau termica;
* permis - actul tehnic şi juridic emis de autoritatea competenta, prin care se autorizeaza o persoana juridicã, romana sau strãinã, sa punã în funcţiune o instalatie de producere, transport, dispecerizare şi distribuţie a energiei electrice şi/sau termice;
* producãtor de energie electrica şi/sau termica - persoana juridicã, titular al unei licenţe de producere a energiei electrice şi/sau termice, având ca specific activitatea de producere a energiei electrice şi/sau termice în scopul vânzãrii;
* producãtor independent de energie electrica şi/sau termica - producãtorul de energie electrica şi/sau termica care nu deţine reţele de transport/distribuţie;
* punere în funcţiune - totalitatea activitãţilor prevãzute de documentaţia tehnica de proiectare şi de reglementãrile în vigoare, pentru a demonstra ca echipamentul şi sistemele tehnologice se comporta în limitele prevãzute de proiect, în momentul în care se declara în funcţiune;
* sistem electroenergetic naţional - ansamblul instalaţiilor eletroenergetice interconectate, situate pe teritoriul tarii, prin care se realizeazã producerea, transportul, stocarea, dispecerizarea, distribuţia şi utilizarea energiei electrice;
* sectorul energiei electrice şi termice - ansamblul agenţilor economici, al activitãţilor şi instalaţiilor aferente de producere, transport, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a energiei electrice şi termice, inclusiv importul şi exportul energiei electrice, precum şi schimburile de energie electrica cu sistemele electroenergetice ale ţãrilor vecine;
* standarde de performanta (calitate) - normele tehnice, economice şi operationale cu caracter obligatoriu, referitoare la parametrii de calitate ai serviciului de alimentare cu energie electrica şi/sau termica (durate de intervenţii şi de eliminare a defectelor, numãrul de întreruperi, continuitate în alimentare, tensiune, frecventa, temperatura etc.);
* suspendarea autorizaţiei/licenţei - decizia emisã de autoritatea competenta prin care se retrag unui titular de autorizaţie/licenta permisiunile dobândite prin aceasta, pentru un interval de timp bine stabilit. ANRE poate dispune continuarea activitãţii în regim controlat şi cu restrictii, dacã activitatea afecteazã interesele consumatorilor de energie electrica şi termica;
* titular de autorizaţie/licenta - persoana juridicã deţinãtoare a unei autorizaţii/licenţe eliberate de cãtre autoritatea competenta.

Abrevieri
ART. 4
Abrevierile utilizate în textul prezentului regulament au urmãtoarea semnificatie:
* AMC - aparatura de mãsura şi control;
* ANRE - Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei;
* GJ - gigajoule;
* km - kilometru;
* MVA - megavoltamper;
* MWe - megawatt electric;
* MWt - megawatt termic;
* MWh - megawatt ora;
* PRAM - protecţii, reglaje, automatizãri, mãsura;
* S.E.N. - Sistemul electroenergetic naţional.

Domeniul de aplicare
ART. 5
(1) Prezentul regulament se aplica persoanelor juridice care solicita acordarea unei autorizaţii pentru înfiinţarea, punerea în funcţiune şi funcţionarea unor capacitãţi energetice de producere, transport, stocare, dispecerizare şi distribuţie a energiei electrice şi termice sau a unei licenţe pentru a desfasura activitãţi comerciale de producere, transport, dispecerizare, stocare, distribuţie şi furnizare a energiei electrice şi termice, ca urmare a îndeplinirii cerinţelor stabilite în prezentul regulament.
(2) Totodatã prin regulament se reglementeazã relaţiile şi schimbul de informaţii între autoritatea competenta şi solicitantii/titularii de autorizaţii/licenţe.

Competente
ART. 6
ANRE emite autorizaţii, permise şi licenţe pentru capacitatile energetice, respectiv activitãţile de producere, transport, stocare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a energiei electrice şi termice. În situaţiile prevãzute la <>art. 72 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 consiliile locale (municipale, orãşeneşti şi comunale) sunt abilitate, prin delegare de competenta de cãtre ANRE, sa emita licenţe şi autorizaţii în conformitate cu reglementãrile ANRE.

CAP. 2
Tipuri de autorizaţii şi licenţe
ART. 7
Autorizaţiile pot fi:
1. autorizaţii de înfiinţare pentru:
a) realizarea de noi capacitãţi energetice de producere, transport, stocare, dispecerizare şi distribuţie a energiei electrice şi termice;
b) modificarea capacitãţilor energetice de producere, transport, dispecerizare şi distribuţie a energiei electrice şi termice existente;
2. permise de punere în funcţiune pentru:
a) capacitãţi energetice de producere a energiei electrice şi/sau termice;
b) instalaţii de transport al energiei electrice şi/sau termice;
c) sisteme de stocare a energiei electrice şi/sau termice;
d) sisteme de dispecerizare a energiei electrice şi/sau termice;
e) instalaţii de distribuţie a energiei electrice şi/sau termice;
3. autorizaţii de funcţionare pentru:
a) capacitãţi energetice de producere a energiei electrice şi/sau termice;
b) instalaţii de transport al energiei electrice şi/sau termice;
c) sisteme de stocare a energiei electrice şi/sau termice;
d) sisteme de dispecerizare a energiei electrice şi/sau termice;
e) instalaţii de distribuţie a energiei electrice şi/sau termice.
ART. 8
(1) Autorizaţiile prevãzute la art. 7 se emit pentru fiecare obiectiv energetic.
(2) Capacitatile energetice de producere a energiei electrice cu putere instalata mai mica de 10 MWe, capacitatile energetice de producere a energiei termice cu putere echivalenta sub 30 MWt şi instalaţiile de distribuţie de joasa tensiune, precum şi instalaţiile şi capacitatile energetice de producere a energiei electrice din centrale nuclearoelectrice, autorizate în temeiul <>Legii nr. 111/1996 privind desfãşurarea în siguranta a activitãţilor nucleare, republicatã, nu sunt supuse autorizãrii în condiţiile prezentului regulament.
(3) Instalaţiile din reţelele electrice de distribuţie de medie tensiune vor fi autorizate pe baza de program anual.
(4) La acordarea licenţelor de exploatare comercialã, capacitatile energetice de producere, transport, dispecerizare şi distribuţie existente, aflate în funcţiune la data intrãrii în vigoare a acestui regulament, se vor considera autorizate provizoriu pe o perioada de maximum 2 ani. În acest interval titularul de licenta este obligat sa întreprindã acţiunile necesare în vederea obţinerii autorizaţiilor de funcţionare pentru aceste capacitãţi energetice, potrivit legii.
ART. 9
Licentele pot fi:
1. licenta de producere a energiei electrice şi/sau termice;
2. licenta de transport al energiei electrice şi/sau termice;
3. licenta pentru asigurarea serviciilor de sistem;
4. licenta de dispecerizare (operator de sistem şi operator comercial);
5. licenta de distribuţie a energiei electrice şi/sau termice;
6. licenta de furnizare a energiei electrice şi/sau termice.

CAP. 3
Procedura de acordare a autorizaţiilor şi licenţelor
Înregistrarea cererii solicitantului
ART. 10
(1) Pentru obţinerea unei autorizaţii/licenţe solicitantii se vor adresa autoritãţii competente, la sediul acesteia, cu cereri scrise, însoţite de documentele justificative precizate la art. 11 şi 12.
(2) Solicitantul trebuie sa fie persoana juridicã, romana sau strãinã, cu sediul în România. Persoanele juridice strãine solicitante trebuie sa stabileascã şi sa menţinã în România, în condiţiile legii, un sediu secundar pe intreaga durata de valabilitate a autorizaţiei/licenţei.
(3) Nu pot primi autorizaţie/licenta solicitantii aflaţi în procedura reorganizãrii judiciare sau a falimentului şi nici acei solicitanti cãrora le-a fost retrasã sau anulatã o autorizaţie/licenta într-o perioada de 5 ani anterior înregistrãrii cererii, în acelaşi domeniu.
(4) Cererea întocmitã conform modelului nr. 1 prezentat în anexa nr. 1 va fi înscrisã într-un registru cu regim special la Departamentul de licenţe, autorizari şi reglementãri tehnice al ANRE.

Documente solicitate pentru toate tipurile de autorizaţii şi licenţe
ART. 11
La solicitarea eliberãrii autorizaţiei/licenţei se vor prezenta urmãtoarele documente:
1. actul constitutiv al societãţii comerciale sau al regiei autonome, în copie xerox;
2. certificatul de înmatriculare a societãţii comerciale sau al regiei autonome la oficiul registrului comerţului, în copie xerox;
3. certificatul de plata a impozitelor şi taxelor, eliberat de Ministerul Finanţelor, Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti;
4. informaţii privind situaţia financiarã, conform modelului nr. 2 prezentat în anexa nr. 1;
5. curriculum vitae pentru conducãtorul societãţii comerciale sau al regiei autonome (director/manager), care sa ateste capabilitatea managerialã;
6. dovada achitãrii contribuţiei bãneşti cãtre ANRE pe anul în curs, conform tabelului nr. 2 prezentat în anexa nr. 2.
Documente specifice tipului de autorizaţie/licenta
ART. 12
Pe lângã documentele prevãzute la art. 11 se vor prezenta, în funcţie de tipul autorizaţiei/licenţei, urmãtoarele documente:
1. Pentru autorizaţiile de înfiinţare:
-----------------------------------
a) date şi elemente de identificare privind amplasarea obiectivului energetic;
b) caracteristici tehnice ale capacitãţii/instalaţiei;
c) studiu de fezabilitate, întocmit de un proiectant acreditat conform legislaţiei în vigoare sau de cãtre o firma strãinã acreditata conform standardelor internaţionale, pentru obiectivele de investiţii realizate în întregime cu capital strãin;
d) acordul de mediu eliberat de autoritatea centrala/teritorialã pentru protecţia mediului, conform <>Legii protecţiei mediului nr. 137/1995 (dupã caz);
e) autorizaţia de construire, conform <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii construcţiilor şi unele mãsuri pentru realizarea locuinţelor, cu modificãrile ulterioare;
f) acordul preliminar de angajare al unui antreprenor cu experienta în realizarea unor proiecte similare;
g) avizul tehnic care sa conţinã cerinţele tehnice de racordare la S.E.N. şi/sau la reţelele de transport al caldurii, eliberat de operatorul de transport al S.E.N., respectiv de operatorul de transport al energiei termice.
2. Pentru permisele de punere în funcţiune:
----------------------------------------
a) autorizaţia de înfiinţare;
b) procesul-verbal de recepţie preliminarã, semnat de comisia de recepţie constituitã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/1996 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrãrilor de montaj utilaje, echipamente, instalaţii tehnologice şi a punerii în funcţiune a capacitãţilor de producţie; acest proces-verbal atesta calitatea execuţiei lucrãrilor de construcţii-montaj, rezultatele probelor de casa, I.S.C.I.R., îndeplinirea cerinţelor tehnice specificate în codurile reţelelor de transport şi de distribuţie, respectarea normelor de protecţie şi securitate a muncii, conform legislaţiei în vigoare; pana la emiterea codurilor reţelelor de transport şi de distribuţie se atesta respectarea prescripţiilor tehnice în vigoare, referitoare la conectarea la reţea şi funcţionarea S.E.N.;
c) documentul de constituire a comisiei de recepţie preliminarã;
d) documente care sa ateste calificarea personalului de punere în funcţiune (personal autorizat metrologic, I.S.C.I.R. etc.);
e) autorizarea metrologica a laboratoarelor AMC/PRAM/chimice (dupã caz).
3. Pentru autorizaţiile de funcţionare:
------------------------------------
a) permisul de punere în funcţiune;
b) acordul/autorizaţia de mediu eliberat/a de autoritatea centrala/teritorialã pentru protecţia mediului, conform <>Legii nr. 137/1995 (dupã caz);
c) procesul-verbal de recepţie definitiva, semnat de comisia de recepţie constituitã conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 51/1996 ; acest proces-verbal atesta trecerea cu succes a probelor de punere în funcţiune, atingerea indicatorilor de performanta prevãzuţi în proiect, îndeplinirea cerinţelor tehnice specificate în codurile reţelelor de transport şi de distribuţie, respectarea normelor de protecţie şi securitate a muncii, conform legislaţiei în vigoare;
d) documentul de constituire a comisiei de recepţie definitiva;
e) fişa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitãţi), care atesta calificarea personalului de exploatare.
4. Pentru licentele de producere a energiei electrice şi/sau termice:
------------------------------------------------------------------
a) autorizaţia de funcţionare pentru capacitatile exploatate;
b) autorizaţia/acordul de mediu, dupã caz, conform prevederilor legale în vigoare (numai pentru agenţii economici existenţi);
c) fişa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitãţi), care atesta calificarea personalului de exploatare;
d) lista cuprinzând sediile secundare;
e) liste cuprinzând capacitatile de producere a energiei electrice şi termice aferente fiecãrui sediu secundar.
5. Pentru licentele de transport al energiei electrice şi/sau termice:
-------------------------------------------------------------------
a) fişa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitãţi), care atesta calificarea personalului de exploatare;
b) autorizaţia de funcţionare pentru instalaţiile exploatate;
c) lista cuprinzând sediile secundare;
d) liste cuprinzând instalaţiile de transport (linii electrice şi staţii electrice de transformare), aferente fiecãrui sediu secundar.
6. Pentru licentele de asigurare a serviciilor de sistem:
------------------------------------------------------
a) autorizaţia de funcţionare pentru capacitatile exploatate;
b) autorizaţia/acordul de mediu, dupã caz, conform prevederilor legale în vigoare (numai pentru agenţii economici existenţi);
c) lista cuprinzând sediile secundare;
d) lista cuprinzând capacitatile de producere care asigura serviciile de sistem (pe categorii de servicii: rezerva de putere, rezerva turnanta, reglajul de putere-frecventa, reglajul tensiunii), aferente fiecãrui sediu secundar.
7. Pentru licentele de dispecerizare a energiei electrice şi/sau termice:
----------------------------------------------------------------------
a) fişa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitãţi), care atesta calificarea personalului;
b) autorizaţia de funcţionare pentru sistemele de dispecerizare exploatate;
c) lista cuprinzând sediile secundare;
d) liste cuprinzând sistemele de dispecerizare aferente fiecãrui sediu secundar.
8. Pentru licentele de distribuţie a energiei electrice şi/sau termice:
--------------------------------------------------------------------
a) fişa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitãţi), care atesta calificarea personalului;
b) autorizaţia de funcţionare pentru instalaţiile exploatate;
c) lista cuprinzând sediile secundare;
d) liste cuprinzând instalaţiile de distribuţie (linii electrice, staţii electrice şi posturi de transformare), aferente fiecãrui sediu secundar.
9. Pentru licentele de furnizare a energiei electrice şi/sau termice:
------------------------------------------------------------------
a) fişa cu privire la personal (structura personalului, pe specialitãţi), care atesta calificarea personalului;
b) documente (manualul de asigurare a calitãţii, regulamentul de organizare şi funcţionare a agentului economic etc.) care sa ateste:
* existenta unui sistem de colectare a reclamatiilor consumatorilor şi de rezolvare a acestora;
* existenta unui sistem de comunicare cu clienţii, prin care aceştia sa fie informati asupra modificãrilor de acte normative în domeniu;
c) lista cuprinzând sediile secundare.
ART. 13
(1) Licentele de furnizare se pot acorda producãtorilor şi distribuitorilor de energie electrica şi/sau termica sau altor agenţi economici care prezintã suficiente asigurãri financiare pentru garantarea activitãţii de furnizare pentru care solicita licenta.
(2) Pentru a se asigura imparţialitatea în tranzacţiile cu energie electrica licenta de furnizare a energiei electrice nu se acorda agenţilor economici care au rol de operator de transport şi/sau de sistem.

Achitarea tarifului de acordare a autorizaţiei/licenţei
ART. 14
În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea comunicãrii din partea ANRE privind valoarea tarifului stabilit în conformitate cu prevederile anexei nr. 2 solicitantul va prezenta dovada achitãrii acestuia.

Aprobarea responsabilului delegat al solicitantului de autorizaţie
(pentru obţinerea autorizaţiilor menţionate la art. 7)
ART. 15
(1) Responsabilul delegat, conform <>art. 51 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 , este o persoana fizica desemnatã de un solicitant de autorizaţie, care este totodatã şi împuternicitul acestuia pe lângã autoritatea competenta.
(2) Atribuţiile responsabilului delegat sunt:
a) prezintã cererea de solicitare a autorizaţiei, împreunã cu documentaţia aferentã, conform prevederilor art. 11 şi 12;
b) prezintã datele şi informaţiile suplimentare cerute de ANRE, necesare în vederea acordãrii autorizaţiei;
c) urmãreşte respectarea de cãtre titularul de autorizaţie a condiţiilor precizate în autorizaţie;
d) întocmeşte rapoarte periodice privind activitatea titularului de autorizaţie, pe care le înainteazã autoritãţii competente;
e) urmãreşte aplicarea de cãtre titularul de autorizaţie a mãsurilor dispuse de autoritatea competenta.
(3) Procedura de aprobare a responsabilului delegat consta în înaintarea cãtre ANRE a unui dosar al persoanei desemnate, care va cuprinde urmãtoarele documente:
a) mandatul persoanei juridice, solicitanta a autorizaţiei;
b) curriculum vitae;
c) diploma universitarã, recunoscuta în România (în copie legalizatã);
d) o scrisoare de recomandare care sa ateste calitatea profesionalã şi experienta în domeniu a persoanei desemnate, semnatã de reprezentantul oficial al unei organizaţii profesionale din domeniul energiei;
e) declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã în fata notarului public, din care sa rezulte ca nu deţine o funcţie cu atribuţii de control la persoana juridicã care solicita autorizaţia;
f) declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã în fata notarului public, din care sa rezulte ca nu are cazier judiciar;
g) adeverinta care sa ateste actualul loc de munca al persoanei desemnate şi acordul conducerii de la actualul loc de munca pentru exercitarea funcţiei de responsabil delegat la solicitantul de autorizaţie (în cazul în care nu este angajat al acestuia).
(4) În termen de 10 zile de la depunerea dosarului responsabilului delegat ANRE va comunica în scris solicitantului de autorizaţie aprobarea sau, dupã caz, respingerea motivatã a responsabilului delegat.
(5) În cazul respingerii responsabilului delegat, solicitantul de autorizaţie va desemna o alta persoana în termen de 5 zile de la primirea comunicãrii ANRE, cu respectarea condiţiilor prezentate mai sus.

Verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a autorizaţiei/licenţei şi a corectitudinii datelor furnizate de solicitant
ART. 16
(1) ANRE desemneazã un responsabil din cadrul Departamentului de licenţe, autorizari şi reglementãri tehnice, care analizeazã dacã documentaţia depusa de solicitant corespunde prevederilor prezentului regulament şi îi comunica acestuia dacã exista documente necorespunzãtoare. În acest caz solicitantul va completa documentaţia conform observaţiilor fãcute, în termen de maximum 15 zile de la primirea comunicãrii.
(2) În funcţie de tipul autorizaţiei/licenţei solicitate, responsabilul din partea ANRE poate verifica, la fata locului, realitatea datelor înscrise în documentaţie. Rezultatul verificãrilor faptice de la fata locului se înscrie într-un proces-verbal care este semnat de cãtre acesta şi de responsabilul delegat/împuternicitul solicitantului. În situaţia în care se constata ca datele înscrise în documentaţie nu corespund realitãţii, acestea se vor mentiona distinct în procesul-verbal şi pot constitui motivatie pentru neacordarea autorizaţiei/licenţei.
(3) Dupã verificarea documentaţiei Departamentul de licenţe, autorizari şi reglementãri tehnice întocmeşte un raport prin care propune acordarea/refuzul de acordare a autorizaţiei/licenţei şi justificãrile corespunzãtoare. În raport se va preciza durata de valabilitate propusã pentru autorizaţie/licenta, dupã cum urmeazã:
a) durata de valabilitate a unei autorizaţii prevãzute la art. 7 pct. 1 şi 2 va fi legatã de durata executãrii lucrãrilor aferente prevãzute în studiul de fezabilitate;
b) durata maxima de valabilitate a unei autorizaţii prevãzute la art. 7 pct. 3 va fi de 30 de ani;
c) durata maxima de valabilitate a unei licenţe prevãzute la art. 9 pct. 1-5 va fi de 25 de ani;
d) durata maxima de valabilitate a unei licenţe prevãzute la art. 9 pct. 6 va fi de 8 ani.
(4) Raportul este prezentat spre analiza consiliului de reglementare, compus din preşedinte, vicepreşedinte şi directorii generali ai Departamentului de licenţe, autorizari şi reglementãri tehnice şi ai Departamentului de tarife, reglementãri comerciale şi protecţia consumatorilor din cadrul ANRE. Şedinţa consiliului de reglementare este publica. Discutiile din cadrul şedinţei vor fi înregistrate, iar suportul hard se va pãstra pe o durata de minimum 5 ani.
(5) ANRE decide asupra acordãrii autorizaţiei/licenţei, în intervalul de 30-60 de zile de la data depunerii documentaţiei complete de cãtre solicitant.

Acordarea autorizaţiei/licenţei
ART. 17
(1) Acordarea sau refuzul de acordare a autorizaţiei/licenţei se face prin decizie a preşedintelui ANRE, care va fi comunicatã solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii acesteia.
(2) Acordarea sau refuzul de acordare a autorizaţiei/licenţei se motiveaza în baza urmãtoarelor criterii obligatorii:
a) completitudinea şi autenticitatea documentaţiei prezentate;
b) existenta unui cadru tehnico-organizatoric care sa permitã îndeplinirea condiţiilor stipulate în autorizaţii şi în licenţe;
c) asigurarea resurselor financiare;
d) asigurarea cu personal calificat şi competent;
e) nivelul asteptat al calitãţii serviciilor asigurate clienţilor;
f) capabilitatea managerialã (experienta profesionalã şi de conducere);
g) asigurarea sãnãtãţii şi securitãţii persoanelor;
h) protecţia mediului;
i) eficienta energetica a capacitãţilor pentru activitãţile cu caracter de monopol supuse autorizãrii.
(3) Autorizaţiile/licentele vor conţine, dupã caz, urmãtoarele prevederi, fãrã a se limita la acestea:
a) drepturile conferite de autorizaţie/licenta;
b) conditionari, limitãri şi restrictii privind sursele de combustibil, continuitatea, nivelurile de funcţionare a capacitãţii autorizate;
c) interdicţii şi sarcini privind securitatea persoanelor, protecţia proprietãţii şi a mediului înconjurãtor, afectarea unor activitãţi de interes public;
d) delimitarea zonei de protecţie şi de siguranta;
e) conţinutul servituţii, conform prevederilor <>art. 54 alin. (3) şi (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ;
f) datele tehnice privind capacitatea energetica autorizata;
g) conditionari, limitãri şi restrictii pentru asigurarea egalitãţii de tratament a clienţilor şi pentru evitarea oricãror discriminãri;
h) interdicţii şi sarcini urmãrind prezervarea unui mediu concurential normal în domeniu, prin evitarea dezechilibrelor pe piata şi a practicilor anticoncurentiale;
i) delimitarea teritorialã a zonei geografice, pentru licentele prevãzute la art. 9 pct. 2, 5 şi 6;
j) obligativitatea pentru titularii de licenţe prevãzute la art. 9 pct. 2 şi 5 de a asigura accesul tuturor producãtorilor şi consumatorilor la reţelele de transport şi de distribuţie;
k) obligativitatea pentru titularii de licenţe prevãzute la art. 9 pct. 1 şi 3 de a asigura, dupã caz, stocul de siguranta de combustibil solid sau lichid, necesar pentru funcţionarea capacitãţilor de producţie, pentru o perioada de minimum 30 de zile, sau, prin contracte ferme, necesarul de combustibil gazos pe o perioada de minimum 3 luni sau de a asigura o rezerva de apa în lacurile de acumulare, care sa permitã atât îndeplinirea obligaţiei de furnizare a energiei electrice, cat şi a prevederilor din <>Legea apelor nr. 107/1995 ;
l) obligativitatea pentru titularii de licenţe menţionate la art. 9 pct. 6 de a respecta unele standarde de performanta referitoare la calitatea serviciului de furnizare a energiei electrice şi/sau termice cãtre consumatori (standardele de performanta se aproba de cãtre ANRE) şi de a prezenta unele rapoarte anuale privind îndeplinirea cerinţelor specificate în standardele de performanta;
m) obligativitatea pentru titularii de licenţe de a prezenta periodic (semestrial/anual) rapoarte tehnice şi financiare privind activitatea acestora; pentru rapoartele financiare se va stipula separarea evidentei contabile între activitãţile licentiate şi cele nelicentiate;
n) obligativitatea pentru titularii de licenţe/autorizaţii de a furniza unele date şi informaţii cãtre autoritatea competenta (tipul de date, periodicitatea, formatul de transmitere a datelor etc.).
ART. 18
(1) Decizia preşedintelui va fi data publicitãţii prin afişarea acesteia la sediul ANRE. Deciziile de acordare a autorizaţiilor de înfiinţare vor fi publicate în Monitorul Oficial al României pe cheltuiala titularului de autorizaţie.
(2) Decizia preşedintelui privind acordarea/refuzul de acordare a autorizaţiei/licenţei poate fi contestatã de cãtre cei interesaţi la autoritatea competenta, în termen de 30 de zile de la data primirii acesteia de cãtre solicitant.
(3) Rãspunsul ANRE la contestaţii va fi comunicat petitionarului în termen de 15 zile.
(4) Dacã petiţionarul este nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, acesta poate ataca decizia preşedintelui în contencios administrativ.
(5) Conţinutul-cadru al autorizaţiei/licenţei este prezentat în modelul nr. 3 prezentat în anexa nr. 1.

CAP. 4
Procedura de modificare a autorizaţiilor şi licenţelor
ART. 19
(1) La cererea titularilor şi din initiativa proprie ANRE poate decide, în conformitate cu prevederile legale, modificarea autorizaţiilor/licenţelor eliberate iniţial, în urmãtoarele situaţii:
a) în caz de survenire a unor schimbãri ale circumstanţelor în data eliberãrii autorizatilor/licenţelor (cadrul legislativ, hotãrâri ale instanţelor judecãtoreşti) sau a unor evenimente care afecteazã substanţial producerea, transportul sau distribuţia de energie ori piata energiei;
b) în cazul unor schimbãri care conduc la imposibilitatea îndeplinirii, parţial sau total, a condiţiilor stipulate în autorizaţie/licenta;
c) în cazul unor modificãri ale statutului titularului de autorizaţie/licenta - prin divizare, fuziune, transformare, schimbarea obiectului de activitate, a sediului, modificarea capitalului social etc. - sau al unor modificãri ale patrimoniului ori care afecteazã autorizaţia sau licenta eliberata.
(2) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) modificarea autorizaţiilor/licenţelor se va face din initiativa ANRE, conform constrangerilor impuse de aceste împrejurãri, cu respectarea egalitãţii de tratament a titlularilor şi a proportionalitatii afectãrii. ANRE va comunica, în scris, titularilor de autorizaţie/licenta modificãrile survenite. În aceste cazuri ANRE va elibera titularilor noi autorizaţii sau licenţe cu conţinut modificat, anulandu-le pe cele iniţiale.
(3) Pentru situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) titularul autorizaţiei/licenţei va notifica ANRE, în termen de 30 de zile de la apariţia situaţiei nou-create, solicitarea de modificare. Dupã primirea notificãrii ANRE va examina situaţia nou-creata şi va dispune, dacã solicitarea este intemeiata, dupã caz:
a) modificarea corespunzãtoare a autorizaţiilor/licenţelor, eliberand noi autorizaţii sau licenţe, cu conţinut modificat, şi anulandu-le pe cele iniţiale;
b) emiterea unor amendamente la condiţiile asociate aut orizatiei/licenţei existente.

CAP. 5
Procedura de suspendare şi de retragere a autorizaţiilor şi licenţelor
ART. 20
(1) În cazul neîndeplinirii de cãtre titularul autorizaţiei, respectiv al licenţei, a obligaţiilor sale legale, precum şi în cazul nerespectãrii conditionarilor, limitarilor, restrictiilor, interdictiilor sau a sarcinilor stabilite prin autorizaţie, respectiv prin licenta, constatatã de ANRE din oficiu ori sesizatã de cãtre terţi sau prin notificarea de cãtre titular, ANRE va proceda dupã cum urmeazã:
a) pentru neîndeplinirea sau nerespectarea obligaţiilor neimputabile titularului va dispune:
(i) dacã situaţia creata este remediabila, un termen de conformare de maximum 6 luni, sub sancţiunea suspendãrii autorizaţiei, respectiv a licenţei;
(ii) dacã situaţia creata este iremediabila, retragerea autorizaţiei, respectiv a licenţei;
b) pentru neîndeplinirea sau nerespectarea obligaţiilor din autorizaţie/licenta, imputabile titularului, va dispune:
(i) dacã situaţia creata este remediabila, suspendarea autorizaţiei, respectiv a licenţei, pe o perioada fixatã, de 3 luni, pentru remedierea situaţiei create şi pentru conformarea cu autorizaţia, respectiv cu licenta (înainte de suspendarea autorizaţiei/licenţei autoritatea competenta va aplica sancţiuni în conformitate cu prevederile cap. VI din prezentul regulament);
(ii) dacã situaţia creata este iremediabila, retragerea autorizaţiei, respectiv a licenţei.
(2) În toate cazurile prevãzute la alin. (1) persoanele prejudiciate îl pot acţiona pe titular în justiţie pentru repararea pagubei cauzate.
ART. 21
ANRE va suspenda titularului autorizaţia, respectiv licenta, în caz de începere a procedurii reorganizãrii judiciare sau a falimentului. Titularul este obligat sa notifice ANRE situaţia aparuta, în termen de 8 zile de la emiterea hotãrârii judecãtoreşti.
ART. 22
ANRE va retrage titularului autorizaţia, respectiv licenta, în cazul decãderii, incapacitãţii sau al falimentului acestuia, la încetarea concesiunii sau a locatiunii capacitãţii energetice, la vânzarea capacitãţii de cãtre titular, precum şi în cazurile prevãzute la art. 19 alin. (1) lit. c), dacã acestea conduc la imposibilitatea titularului de a-şi îndeplini obligaţiile asumate.

CAP. 6
Sancţiuni
ART. 23
Autoritatea competenta poate aplica sancţiuni contravenţionale titularului de autorizaţie/licenta pentru orice încãlcare de cãtre acesta a termenilor sau condiţiilor autorizaţiilor/licenţelor, cu respectarea dispoziţiilor <>art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 şi ale <>art. 79 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 .
ART. 24
ANRE poate delega consiliilor locale competente de aplicare a sancţiunilor, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare.

CAP. 7
Dispoziţii finale
ART. 25
Autorizaţiile şi licentele se înregistreazã într-un registru în care înscrierea se face în ordinea emiterii acestor acte de reglementare. Numãrul autorizaţiei/licenţei este numãrul de ordine din acest registru. Registrul este public şi poate fi consultat de cãtre cei interesaţi la sediul autoritãţii competente, conform unui program care va fi afişat.
ART. 26
Autorizaţia/licenta se elibereazã în trei exemplare, dintre care autoritatea competenta transmite un exemplar titularului, un exemplar se ataşeazã la documentele care au stat la baza emiterii actului de reglementare şi un exemplar se ataşeazã la dosarul-anexa la registru.
ART. 27
Autoritatea competenta va pune la dispoziţie, pentru consultare publica, la cerere, orice document sau date obţinute din analiza unei cereri, din verificãrile efectuate pe parcurs sau din luarea unei mãsuri de punere în aplicare, cu excepţia situaţiilor prevãzute la art. 28.
ART. 28
Nu se vor pune la dispoziţie, pentru consultare publica, informaţiile confidenţiale sau de afaceri, a cãror difuzare poate cauza daune economice, informaţiile care pot compromite sau impiedica o investiţie în curs şi informaţiile care constituie secret de stat.
ART. 29
Costurile aferente activitãţii de modificare a autorizaţiilor/licenţelor, precum şi de control şi de verificare a îndeplinirii prevederilor acestora sunt suportate de cãtre titularii de autorizaţii/licenţe prin tariful anual stabilit de ANRE, conform anexei nr. 2.
ART. 30
Autorizaţiile/licentele nu pot fi transferate, în întregime sau în parte, fãrã aprobarea autoritãţii competente. Orice transfer efectuat fãrã aprobarea autoritãţii este nul de drept şi constituie o încãlcare a prevederilor autorizaţiei/licenţei, fiind supusã sanctionarii conform prevederilor cap. VI.
ART. 31
Pentru agenţii economici existenţi în sectorul energiei electrice şi termice termenul maxim de solicitare a licenţelor este prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 32
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
--------------


MODELUL Nr. 1

Numãrul de înregistrare la ANRE ......../........

Cãtre

Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE

Bucureşti, str. Constantin Nacu nr. 3, sectorul 2

Subsemnatul ..............., director general al ......................, cu sediul în ........................., reprezentat prin responsabil delegat ........................, în conformitate cu prevederile art. 5 lit. a) şi ale <>art. 6 lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 , precum şi ale <>art. 45 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 , solicit eliberarea unei autorizaţii/licenţe pentru .................../(autorizaţie/permis de punere în funcţiune/licenta)
În susţinerea cererii anexãm dosarul cu urmãtoarele documente:
- ......................................................................
- ......................................................................
- ......................................................................
- ......................................................................

Director general,
................

Responsabil delegat,
...................



MODELUL Nr. 2


DATE
privind situaţia financiarã

Solicitantul ........... Certificam exactitatea datelor


(Direcţia generalã a finanţelor
publice şi controlului financiar
de stat a judeţului .........../
municipiului Bucureşti)

A. Indicatori privind evoluţia bonitaţii financiare:
----------------------------------------------------------------------------
Indicatorii de bonitate, calculati
Nr. Denumirea Simbolul U.M. conform bilanţurilor anuale şi
crt. raportarilor semestriale
----------------------------------
1998 30 iunie 1999 30 iunie 2000
----------------------------------------------------------------------------
1. Lichiditatea globalã Lg %
2. Solvabilitatea patrimonialã Sp %
3. Rata profitului brut Rpb %
4. Viteza de rotaţie a fondului
de rulment Vr cicluri/
an
----------------------------------------------------------------------------


Lichiditatea globalã = active circulante/datorii curente x 100,
în care:
* active circulante = stocuri + alte active circulante;
* datorii curente (în termen de pana la un an) = furnizori şi conturi asimilate + împrumuturi pe termen scurt + salarii + impozite şi taxe.
Solvabilitatea patrimonialã = capitaluri proprii/total pasiv, mai puţin clienţi creditori şi conturi de regularizare şi asimilate x 100
Rata profitului brut = rezultatul brut (profit sau pierdere) al exerciţiului financiar/cifra de afaceri x 100
Viteza de rotaţie a fondului de rulment = viteza de rotaţie anuala a fondului de rulment, calculatã pe baza datelor din bilanţul contabil din anul precedent, care reprezintã raportul dintre veniturile din exploatare şi fondul de rulment aferent exerciţiului financiar (cicluri/an)

B. Indicatori privind capacitatea financiarã a solicitantului,
calculati la data de ..........

1. TOTAL GENERAL ACTIV (milioane lei) .........................,
din care:
1.1. Active circulante - TOTAL (milioane lei) ...................

2. TOTAL GENERAL PASIV (milioane lei) ..........................,
din care:
2.1. Obligaţii - TOTAL (milioane lei) ...........................

3. Fond de rulment (rd. 1.1 - rd. 2.1) - TOTAL (milioane lei) ....

4. Depozite bancare - TOTAL (milioane lei) .......................

5. Linie de credite deschise - TOTAL (milioane lei) ...............

6. Credite bancare (neconsumate) - TOTAL (milioane lei) ...........

7. Venituri din exploatare - TOTAL (milioane lei) .................

8. Viteza de rotaţie a fondului de rulment (Vr) ...................


Director economic, Director general,
.............. ...........


NOTA:
1. Pentru capacitatile nou-înfiinţate informaţiile privind situaţia financiarã pot fi prezentate de cãtre investitori.
2. Pentru investitorii strãini informaţiile privind situaţia financiarã pot fi prezentate de compania mama din strãinãtate, în numele companiei fiice din România, în mãsura în care se face dovada preluãrii în mod indubitabil a tuturor angajamentelor financiare ale acesteia. Informaţiile vor fi prezentate în limba romana, în traducere legalizatã la un birou notarial din România. ANRE va lua în considerare orice tip de informaţii referitoare la viabilitatea financiarã a proiectului supus autorizãrii.

MODELUL Nr. 3.1


CONŢINUTUL - CADRU
al autorizaţiei

Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE

Autorizaţie de .........
Nr. ...... din ........

Ca urmare a cererii adresate de .........., cu sediul în .............., reprezentatã prin .................................../(responsabil delegat), înregistratã la numãrul ..... din data de ................,
în urma analizarii şi verificãrii documentelor transmise,
în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ,
se acorda urmãtoarea

AUTORIZAŢIE

pentru .........../(obiectul autorizaţiei) din ......................./(adresa completa a locului de amplasament)
Capacitatea are urmãtoarele caracteristici tehnice: .................... ............................................................................ .......................................................................... .
Prezenta autorizaţie este valabilã în condiţiile specificate în anexa.

Data eliberãrii ..........

Preşedinte,
..........



MODELUL Nr. 3.2


CONŢINUTUL - CADRU
al permisului de punere în funcţiune

Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE

Permis de punere în funcţiune
Nr. ...... din ..............

Ca urmare a cererii adresate de ........., cu sediul în ..............., reprezentatã prin .................................../(responsabil delegat), înregistratã la numãrul ........ din data de ...............,
în urma analizarii şi verificãrii documentelor transmise,
în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ,
se acorda urmãtorul

PERMIS DE PUNERE ÎN FUNCŢIUNE

pentru ............./(obiectul) din ......................./(adresa completa a locului de amplasament al capacitãţii/instalaţiei energetice)
Capacitatea are urmãtoarele caracteristici tehnice: .................... ........................................................................ ........................................................................
Prezentul permis de punere în funcţiune este valabil în condiţiile specificate în anexa.

Data eliberãrii .........
Preşedinte,
........


MODELUL Nr. 3.3



CONŢINUTUL - CADRU
al licenţei

Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE

Licenta de ..............
Nr. ........ din ........

Ca urmare a cererii adresate de ............., cu sediul în ..........., reprezentatã prin ..........., înregistratã la numãrul ................. din data de ...........,
în urma analizarii şi verificãrii documentelor transmise,
în baza prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 63/1998 ,
se acorda urmãtoarea

LICENTA

Societãţii Comerciale ................ pentru ......................../ (obiectul licenţei)
Prezenta licenta este valabilã în condiţiile specificate în anexa.

Data eliberãrii .........

Preşedinte,
........



ANEXA 2
--------
la regulament
--------------

TARIFE
pentru acordarea de autorizaţii şi licenţe


Tabelul nr. 1


Tarife
Nr. Activitatea ---------------------------
crt. U.M. Autori- Licenţe (lei/U.M.)
zatii -----------------
(lei/U.M.) la anual
acordare
-----------------------------------------------------------------------------
Producerea energiei electrice şi termice
1. Autorizaţii de înfiinţare pentru:
1.1. realizarea de noi capacitãţi
energetice
- capacitãţi de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 250.000
- termice MWt instalat 50.000
- staţii electrice proprii MVA 50.000
1.2. modificarea capacitãţii
energetice existente
- capacitãţi de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 250.000
- termice MWt instalat 50.000
- staţii electrice proprii MVA 50.000
2. Permis de punere în funcţiune
a capacitãţilor
- capacitãţi de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 50.000
- termice MWt instalat 10.000
- staţii electrice proprii MVA 10.000
3. Autorizaţie de funcţionare
pentru capacitãţi energetice
- capacitãţi de producere
a energiei
- electrice MWe instalat 250.000*)
- termice MWt instalat 50.000*)
- staţii electrice proprii MVA 50.000*)
4. Licenta de producere a energiei
- electrice MWe instalat 50.000 50.000
- termice MWt instalat 30.000 30.000

Transportul energiei electrice

1. Autorizaţii de înfiinţare pentru:
1.1. linii electrice - lungimea liniei km 250.000
1.2. staţii electrice (inclusiv SRA) MVA 50.000
2. Permis de punere în funcţiune
pentru:
2.1. linii electrice - lungimea liniei km 50.000
2.2. staţii electrice (inclusiv SRA) MVA 10.000
3. Autorizaţie de funcţionare pentru:
3.1. linii electrice - lungimea liniei km 250.000*)
3.2. staţii electrice (inclusiv SRA) MVA 50.000*)
4. Licenta de transport al energiei
electrice
- puterea instalata în staţii MVA 20.000 20.000

Distribuţia energiei electrice

1. Autorizaţii de înfiinţare pentru:
1.1. linii electrice de inalta
tensiune - 110 kV
- lungimea liniilor electrice km 100.000
1.2. linii electrice de medie tensiune
- lungimea liniilor electrice km 15.000
1.3. staţii electrice (inclusiv SRA) unitate 5.000.000
1.4. posturi de transformare unitate 200.000
2. Permis de punere în funcţiune
pentru:
2.1. linii electrice de inalta
tensiune - 110 kV
- lungimea liniilor electrice km 20.000
2.2. linii electrice de medie tensiune
- lungimea liniilor electrice km 3.000
2.3. staţii electrice (inclusiv SRA) unitate 1.000.000
2.4. posturi de transformare unitate 40.000
3. Autorizaţie de funcţionare pentru:
3.1. linii electrice de inalta
tensiune - 110 kV
- lungimea liniilor electrice km 80.000*)
3.2. linii electrice de medie tensiune
- lungimea liniilor electrice km 15.000*)
3.3. staţii electrice (inclusiv SRA) unitate 1.500.000*)
3.4. posturi de transformare unitate 50.000*)
4. Licenta de distribuţie a energiei
electrice
- puterea instalata în staţii
electrice şi în posturi MVA 20.000 20.000

Dispecerizarea energiei electrice

1. Autorizaţii de înfiinţare pentru:
- sisteme la nivel naţional 10.000.000
- sisteme la nivel teritorial 1.000.000
2. Permis de punere în funcţiune pentru:
- sisteme la nivel naţional 2.000.000
- sisteme la nivel teritorial 200.000
3. Autorizaţie de funcţionare pentru:
- sisteme la nivel naţional 5.000.000
- sisteme la nivel teritorial 500.000
4. Licenta pentru dispecerizarea
energiei electrice grup 100.000 100.000
dispece-
rizabil

Furnizarea energiei electrice

1. Licenta pentru furnizarea MWe**) 50.000 50.000
energiei electrice
2. Licenta pentru furnizarea MWt**) 30.000 30.000
energiei termice

Asigurarea serviciilor de sistem

Licenta pentru asigurarea MW rezerva 20.000 20.000
serviciilor de sistem şi reglaj


Acreditarea consumatorilor eligibili

Acreditarea consumatorilor MW***) 5.000.000****)
eligibili 1.000.000
----------------------------------------------------------------------------

*) Valoarea se diminueazã de 5 ori pentru capacitatile şi instalaţiile existente în funcţiune la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament.
**) Puterea maxima absorbitã conform contractelor de furnizare.
***) Puterea maxima de contract pe anul anterior.
****) Reprezintã suma fixa achitatã în momentul depunerii cererii de acreditare.


CONTRIBUŢIILE AGENŢILOR ECONOMICI

din sector pentru emiterea reglementãrilor, altele decât licentele şi autorizaţiile


Tabelul nr. 2


Valoarea contribuţiei
Denumirea agentului economic pe anul 1999
- mii lei -
----------------------------------------------------------------------------
Societatea Comercialã "Termoelectrica" - S.A. 625.000
Societatea Comercialã "Hidroelectrica" - S.A. 120.000
Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A. 120.000
Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. 550.000
Compania Nationala de Electricitate - S.A. -
Transport-Dispecer 75.000
Agenţi economici (producãtori independenţi,
autoproducatori, furnizori etc.)
- pentru fiecare în parte 10.000
-----------------------------------------------------------------------------

NOTA:
Nivelul tarifelor pentru acordarea de autorizaţii şi licenţe agenţilor economici din sectorul energiei electrice şi termice se actualizeazã anual, în funcţie de rata inflaţiei, prin ordin al preşedintelui ANRE.
Nivelul tarifelor şi contribuţiilor se publica în Monitorul Oficial al României.
Pentru anul 1999 nivelul contribuţiilor agenţilor economici reprezintã 0,023% din cheltuiala cu munca vie a acestora.
Pentru anul 2000 şi urmãtorii nivelul contribuţiilor agenţilor economici va reprezenta 0,12% din cheltuiala cu munca vie.
În cazul reorganizãrii unuia dintre agenţii economici cuprinşi în tabelul nr. 2, succesorii acestuia vor prelua obligaţia privind contribuţia şi vor stabili prin protocol participarea în raport cu propriile cheltuieli cu munca vie.
Tarifele şi contribuţiile aprobate se vor achitã în contul ANRE nr. 500311514848, deschis la Trezoreria sectorului 2.
Tarifele pentru acordare se achitã în momentul depunerii documentaţiilor supuse autorizãrii/licentierii.
Tarifele anuale pentru licenţe şi contribuţiile agenţilor economici se achitã eşalonat, în transe trimestriale egale, pana cel mai târziu la sfârşitul primei luni a trimestrului în curs.

ANEXA 3
--------
la regulament
--------------

EŞALONAREA ÎN TIMP
a emiterii licenţelor pentru agenţii economici existenţi din sectorul energiei electrice şi termice



Nr. Termenul limita
crt. Denumirea licenţei Agentul economic de depunere a
cererii
----------------------------------------------------------------------------
1. Furnizare energie electrica Societatea Comercialã 15 august 1999
"Electrica" - S.A.
2. Distribuţie energie electrica Societatea Comercialã 30 august 1999
"Electrica" - S.A.
3. Transport energie electrica Compania Nationala 15 septembrie
de Electricitate - S.A. 1999
4. Dispecerizare energie electrica Compania Nationala 30 septembrie
de Electricitate - S.A. 1999
5. Producere energie electrica Societatea Comercialã 15 octombrie
"Termoelectrica" - S.A. 1999
Societatea Comercialã 30 octombrie
"Hidroelectrica" - S.A. 1999
Societatea Nationala 30 noiembrie
"Nuclearelectrica" - S.A. 1999
Producãtori independenţi 15 decembrie
1999
Autoproducatori 30 aprilie 2000
6. Producere/transport/distribuţie/ Societatea Comercialã 1 martie 2000
furnizare energie termica "Termoelectrica" - S.A.
Alţii 1 iunie 2000
----------------------------------------------------------------------------

NOTA:
În cazul reorganizãrii unuia dintre agenţii economici nominalizaţi, succesorii acestuia vor prelua obligaţia respectãrii termenelor precizate în tabel.
----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016