Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În baza prevederilor art. 31 alin. (1) din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Se aprobă Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, a modalităţilor de plată a drepturilor reglementate de lege, precum şi formularele tipizate, prevăzute în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre. ART. 2 (1) Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va asigura tipărirea formularelor necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor legii. (2) Departamentul pentru Administraţie Publica Locală, prin prefecturile judeţene şi a municipiului Bucureşti, va asigura distribuirea formularelor tipizate către consiliile locale. (3) Pentru anul 1995, cheltuielile privind tipărirea formularelor necesare se suportă din echivalentul în lei al sumei de 70.000 $ S.U.A. disponibilă, din împrumutul nerambursabil acordat de Guvernul japonez, gestionat de Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare şi, în completare, din bugetul aprobat Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. (4) Tipărirea formularelor pentru anul 1995 se realizează prin Regia Autonomă "Imprimeria Naţională". (5) Necesarul de formulare pentru anul 1996 şi în continuare se va asigura de consiliile locale, cheltuielile cu tipărirea acestora fiind suportate din bugetele proprii. ART. 3 Plata ajutorului social se face lunar pe bază de stat de plată, mandat poştal sau prin cont curent. ART. 4 (1) Fondurile necesare plăţii ajutorului pentru soţiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se prevăd în bugetul Ministerului Apărării Naţionale. (2) Stabilirea şi plata ajutorului pentru soţiile celor care satisfac serviciul militar obligatoriu se fac de către centrele militare judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti pe baza normelor metodologice elaborate de Ministerul Apărării Naţionale. ART. 5 (1) Primarul localităţii sau, după caz, al fiecărui sector al municipiului Bucureşti poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenţă, în condiţiile legii, în limita fondurilor prevăzute în bugetul local. (2) Primarul localităţii sau, după caz, al fiecărui sector al municipiului Bucureşti poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenţă din fondurile prevăzute în bugetul local şi la propunerea direcţiilor judeţene de muncă şi protecţie socială şi, respectiv, a Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti, însoţită de ancheta socială. (3) Guvernul poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenţă în condiţiile legii, la propunerea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, din fondurile aprobate prin bugetul acestuia. ART. 6 (1) Consiliile locale vor aproba anual criterii proprii de evaluare a veniturilor nete realizate din creşterea şi valorificarea animalelor sau a produselor de origine animală, precum şi a altor bunuri realizate în gospodăriile populaţiei. (2) Criteriile prevăzute la alin. (1) se vor publica prin afişare la sediul consiliului local. ART. 7 (1) Listele nominale privind aprobarea sau respingerea cererilor pentru acordarea ajutorului social se afişează la sediul consiliului local, cu semnătura primarului. (2) Primarul poate dispune, ori de câte ori consideră necesar, efectuarea de anchete sociale şi verificări cu privire la îndeplinirea condiţiilor legale pentru acordarea ajutorului social. (3) Primarul are obligaţia sa dispună efectuarea de anchete sociale şi verificări cu privire la acordarea ajutoarelor sociale, la sesizarea oricărei persoane fizice sau juridice. (4) În cazul constatării încălcării dispoziţiilor legale cu privire la stabilirea şi plata ajutorului social, primarul are obligaţia sa dispună măsurile legale pentru recuperarea sumelor acordate necuvenit şi, dacă este cazul, sa sesizeze organele de cercetare penală. ART. 8 (1) Se suplimentează cu 94 de posturi numărul total de posturi prevăzut pentru direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi pentru Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti, modificându-se în mod corespunzător pct. I (1) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 448/1994 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. (2) Repartizarea posturilor prevăzute la alin. (1) se face prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale. (3) Pentru anul 1995, fondurile necesare pentru plata salariilor, corespunzător alin. (1), se asigură în limita alocaţiilor bugetare aprobate. ART. 9 Ministerul Finanţelor va introduce modificările corespunzătoare în bugetul de stat pe anul 1995, respectiv în bugetele Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Apărării Naţionale. ART. 10 Prezenta hotărâre intră în vigoare la 1 august 1995. PRIM-MINISTRU NICOLAE VĂCĂROIU Contrasemnează: ---------------- Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale, Dan Mircea Popescu Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu Secretar de stat, şeful Departamentului pentru Administraţie Publică Locală, Octav Cozmâncă Bucureşti, 28 iulie 1995. Nr. 565. ANEXA 1 NORME METODOLOGICE pentru aplicarea Legii nr. 67/1995 privind ajutorul social, precum şi modalităţile de plată a drepturilor reglementate de lege I. AJUTORUL SOCIAL 1. Primirea cererilor pentru acordarea ajutorului social 1.1 Primarul organizează activitatea de primire, înregistrare şi soluţionare a cererilor pentru acordarea ajutorului social, asigură evidenţa şi plata drepturilor stabilite prin serviciile sale specializate. 1.2 Cererea pentru acordarea ajutorului social (model nr. 1) se completează de unul dintre membrii familiei sau, în cazurile prevăzute de lege, de tutorele sau curatorul persoanei îndreptăţite. Persoana care completează şi depune cererea la primar este titularul ajutorului social, iar beneficiarul ajutorului social este familia. Cererea pentru acordarea ajutorului social se depune şi se înregistrează la primarul localităţii în a carei raza teritorială domiciliază titularul sau, după caz, la primarul localităţii în a carei raza teritorială au reşedinţa cetăţenii străini sau apatrizi. La depunerea cererii se prezintă următoarele acte (copii sau original, după caz) din care rezultă datele de identificare a titularului, numărul membrilor de familie ce se va lua în considerare la stabilirea dreptului de ajutor social, precum şi veniturile nete realizate de membrii familiei: - buletinul de identitate al titularului (carnetul de identitate sau legitimaţia provizorie pentru cetăţenii străini sau apatrizi care au reşedinţa în România); - actul din care să rezulte calitatea titularului de tutore sau curator, dacă este cazul (copie legalizată sau copie xerox, însoţită de original, care se restituie după certificarea conformităţii); - certificatele de naştere ale membrilor de familie (copii certificate); - certificatul de căsătorie (copie certificată); - adeverinţe de elev sau student eliberate în luna curentă sau luna anterioară depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social; în adeverinţa de elev sau student se va menţiona dacă beneficiază de bursă, tipul şi cuantumul acesteia; - hotărârea de încredinţare, adopţie şi orice hotărâre privind obligaţia legală de întreţinere (copie certificată); - adeverinţe de la oficiul forţei de muncă, pentru persoanele apte de muncă din familie, cu excepţiile stabilite de lege, eliberate în luna depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social sau în luna anterioară; persoanele care beneficiază de ajutor de şomaj, de ajutor de integrare profesională sau de alocaţie de sprijin vor prezenta talonul de plată din luna curentă sau din luna anterioară, după caz; - adeverinţe din care să rezulte ultimul venit brut şi net (salarii, sporuri, premii şi orice alte drepturi băneşti sau în natură) realizate de persoanele încadrate în muncă; - adeverinţa de salariu net, din luna curentă, după caz, din luna anterioară depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social, eliberată de Inspectoratul de stat teritorial pentru handicapaţi, pentru persoana care are în îngrijire permanentă o persoană handicapată; - taloane sau adeverinţe de pensie, de ajutor social în condiţiile legii pensiilor şi asigurărilor sociale de stat, precum şi pentru alte indemnizaţii şi sporuri, din ultima luna plătită; se iau în calculul veniturilor şi pensiile suplimentare; - adeverinţe eliberate de organele financiare teritoriale din care să rezulte veniturile realizate de membrii familiei, din surse proprii sau din prestarea unor activităţi autorizate în condiţiile prevăzute de lege, eliberate cu cel mult două săptămâni înaintea prezentării acestora la primar; - procesul-verbal de impunere şi/sau declaraţia de impunere privind impozitul pe venitul agricol conform Legii nr. 34/1994, pentru anul curent; - alte acte doveditoare privind veniturile realizate. 1.3 Funcţionarul desemnat pentru primirea şi înregistrarea cererii pentru acordarea ajutorului social (model nr. 1) va urmări modul de completare a acesteia şi va verifica corectitudinea înregistrărilor, având în vedere următoarele: - datele de identificare a titularului şi a celorlalţi membri ai familiei se completează cu respectarea spaţiilor destinate informaţiilor respective; spaţiile rezervate pentru coduri se completează de funcţionar în vederea prelucrării automate a datelor; - numărul membrilor de familie, completat în spaţiul rezervat, se referă numai la membrii de familie ce se iau în considerare la stabilirea dreptului de ajutor social, conform art. 2 şi art. 5 alin. (1) din lege; titularul va fi inclus în acest număr, dacă îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege, cu excepţia cazului când are calitatea de tutore sau curator; - veniturile nete realizate de familie se compun din veniturile individuale, realizate lunar din salarii, pensii, ajutoare de şomaj, indemnizaţii, sporuri, alocaţii de stat pentru copii, burse sociale sau de studii etc., şi din veniturile realizate la nivelul întregii familii, din agricultura, zootehnie etc.; - veniturile nete individuale realizate de membrii familiei se completează de către titular la pag. 2 din cererea pentru acordarea ajutorului social. Tabelul se va completa după consultarea categoriilor de venituri prevăzute la pag. 4 din cerere; titularul va înscrie, pentru fiecare membru de familie, codul şi suma corespunzătoare veniturilor realizate; dacă unii membri din familie nu realizează venituri, în coloana "total" se înscrie "0"; - veniturile realizate de întreaga familie se completează în cerere la pag. 3 "Venituri familiale", şi anume: ● veniturile nete anuale realizate din agricultura, conform actului de impunere emis pe numele contribuabilului (veniturile lunare corespunzătoare se calculează şi se completează de funcţionar); dacă exista mai mulţi proprietari aflaţi în indiviziune, în funcţie de numărul acestora, se va înscrie cota-parte ce revine familiei titularului de ajutor social din venitul net prevăzut în actul de impunere; ● veniturile anuale şi lunare realizate din creşterea şi valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor etc. se evaluează pe baza criteriilor proprii aprobate anual de consiliul local şi a numărului de animale, păsări, stupi de albine etc., declarate în proprietatea familiei la data depunerii cererii pentru acordarea ajutorului social; ● veniturile anuale realizate de familie din arende, dobînzi, rente, vînzarea sau închirierea unor clădiri, spaţii locative, terenuri sau alte bunuri mobile sau imobile, inclusiv economii sau depozite bancare, titluri de valoare, acţiuni, precum şi orice alte venituri; ● alte bunuri declarate de titular în proprietatea familiei, care pot fi valorificate, cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2) din lege şi care vor fi evaluate în vederea stabilirii dreptului de ajutor social. 1.4 La verificarea completării cererii pentru acordarea ajutorului social, funcţionarul desemnat de primar confrunta datele înscrise în aceasta cu cele din actele doveditoare, după care certifică prin semnătura concordanta şi înregistrează cererea într-un registru special; numărul din acest registru special se completează de funcţionar pe cererea pentru acordarea ajutorului social. 1.5 Pentru fiecare familie se întocmeşte o documentaţie distinctă, pastrându-se actele care au stat la baza stabilirii dreptului la ajutor social, precum şi cele emise ulterior de primar; documentele se arhivează şi se completează ori de câte ori intervin modificări în componenţa familiei sau în cuantumul veniturilor acesteia. 1.6 În vederea soluţionării cererii pentru acordarea ajutorului social sau a modificării/încetării plăţii ajutorului social, primarul dispune efectuarea unei anchete sociale, dacă există dubii, sesizări sau în alte cazuri motivate. 2. Determinarea cuantumului ajutorului social În vederea soluţionării cererii pentru acordarea ajutorului social, funcţionarul serviciului specializat al primarului completează fişa de calcul al ajutorului social (model nr. 2) pe baza datelor din cererea titularului. Fişa de calcul al ajutorului social se completează după cum urmează: - datele de identificare (numărul şi data înregistrării, numele şi prenumele titularului) sunt preluate din cererea pentru acordarea ajutorului social; - la pct. 1 - numărul total al membrilor de familie este cel declarat; - la pct. 2 - venitul net lunar pe familie se calculează prin totalizarea sumelor din cererea titularului privind: 2.1 - veniturile nete lunare rezultate din însumarea veniturilor individuale realizate de membrii familiei, asa cum au fost menţionate la pag. 2 din cerere; 2.2 - veniturile nete lunare realizate din agricultura - suma veniturilor nete lunare de la pct. 2.1 din cerere; 2.3 - veniturile nete lunare realizate din creşterea şi valorificarea animalelor, păsărilor, albinelor etc. - suma veniturilor nete lunare de la pct. 2.2, 2.3 şi 2.4 din cerere, evaluate pe baza criteriilor proprii aprobate anual de consiliul local; 2.4 - alte venituri nete lunare realizate de familie - totalul veniturilor lunare de la pct. 2.5, 2.6 şi 2.7 din cerere; - la pct. 3 - majorări ale nivelului veniturilor nete lunare, prevăzut de lege: 3.1 - se completează numai în cazul în care în familie există persoane care lucrează în baza unui contract de muncă, a unei convenţii civile sau care realizează venituri din activităţi pe cont propriu, conform prevederilor art. 3 alin. (3) din lege; 3.2 - se completează numai pentru familiile cu peste 5 membri, conform prevederilor art. 3 alin. (1) din lege; - la pct. 4 - la nivelul de venit corespunzător componentei familiei, prevăzut de lege, se adauga sumele stabilite la pct. 3; - la pct. 5 - la lit. a) se înscrie cuantumul ajutorului social calculat ca diferenţă între sumele de la pct. 4 şi pct. 2; - la lit. b) se înscrie ajutorul social propus şi anume: - 0, dacă rezultatul de la lit. a) este "zero" sau negativ; - 5.000 lei, dacă rezultatul de la lit. a) este în valoare mai mică sau egală cu 5.000 lei; - suma rezultată la lit. a), dacă este mai mare de 5.000 lei. Fişa de calcul al ajutorului social se semnează de persoana care a întocmit-o şi se vizează pentru control financiar preventiv. Documentaţia este prezentată primarului care, în termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii, decide asupra dreptului la ajutor social. Pe baza dispoziţiei primarului se întocmeşte, după caz, comunicarea privind stabilirea ajutorului social (model nr. 3A) sau comunicarea privind respingerea dreptului la ajutor social (model nr. 3B), documente care se transmit titularului în termen de 15 zile de la emiterea dispoziţiei primarului. Pe versoul fisei de calcul al ajutorului social se înscriu datele de prezentare a actelor doveditoare privind solicitarea unui loc de muncă (condiţii prevăzute la art. 13-16 din lege). În cazul recalcularii cuantumului ajutorului social, fişa de calcul/recalculare va avea acelaşi număr de înregistrare ca cea anterioară, completat cu un număr secvential care indica numărul fişelor deschise pentru acelaşi titular de ajutor social. Pe baza datelor din noua fişa se emite dispoziţia primarului. În termen de 15 zile de la emiterea dispoziţiei se transmite titularului comunicarea privind modificarea ajutorului social (model nr. 3A). 3. Plata ajutorului social 3.1 Ajutorul social se plăteşte începând cu luna următoare înregistrării cererii de acordare a ajutorului social. Drepturile restante se plătesc de la data la care au fost îndeplinite condiţiile de acordare, dacă nu sunt prescrise. 3.2 Plata ajutorului social se efectuează lunar, la data stabilită de primar şi afişată la sediul consiliului local. 3.3 Din ajutorul social stabilit se pot face reţineri privind sumele încasate necuvenit cu acest titlu, precum şi pentru plata obligaţiilor legale de întreţinere. 4. Suspendarea şi încetarea plăţii 4.1 Plata ajutorului social se suspendă în cazul în care beneficiarul, persoana singură şi aptă de muncă, care nu este salariată şi nu realizează venituri din alte activităţi, nu prezintă la trei luni adeverinţa de la oficiul forţei de muncă, eliberată pe bază de cerere scrisă (model nr. 4), sau talonul de plată, din ultima lună, a ajutorului de şomaj, a ajutorului de integrare profesională sau a alocaţiei de sprijin. Pe perioada în care persoana beneficiază de ajutor de şomaj, ajutor de integrare profesională sau alocaţie de sprijin se prezintă la trei luni carnetul de evidenţa vizat pentru luna curenta de oficiul forţei de muncă. În cazul în care persoanele apte de muncă din familie nu prezintă la trei luni carnetul de evidenţă sau adeverinţa de la oficiul forţei de muncă, respectiv talonul de plată a ajutorului de şomaj, a ajutorului de integrare profesională sau a alocaţiei de sprijin, acestea se exclud din numărul membrilor de familie cu drept la ajutor social (inclusiv cu veniturile realizate) şi se recalculează cuantumul ajutorului social luându-se în considerare nivelul de venituri corespunzător noului număr de membri ai familie. Suspendarea plăţii şi, după caz, recalcularea cuantumului ajutorului social se face începând cu a doua luna după expirarea perioadei de trei luni plătite. 4.2 Suspendarea sau încetarea plăţii ajutorului social se face prin dispoziţia primarului şi se transmite titularului comunicarea privind suspendarea/încetarea plăţii ajutorului social (model nr. 3A), în termen de 15 zile de la emiterea dispoziţiei. 4.3 Pentru evitarea creării debitelor, serviciile publice specializate ale primarului urmăresc prezentarea dovezilor de către titulari în legătura cu împlinirea vîrstei de 18 ani a copiilor, respectiv de 25/26 ani pentru cei care îşi continua studiile, îndeplinirea condiţiilor de pensionare, la cerere, pentru unii membri de familie, decesele în familie, schimbarea domiciliului etc. Recuperarea debitelor constatate se face în conformitate cu prevederile art. 17 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social. 4.4 În cazul în care familia sau persoana singura care primeşte ajutor social îşi schimba domiciliul, titularul va solicita ajutor social la noul domiciliu, unde va prezenta o adeverinţă de încetare a plăţii emisă de primarul de la domiciliul anterior. 5. Raportarea lunară privind ajutorul social 5.1 În baza prevederilor art. 29 din Legea nr. 67/1995, primării localităţilor, respectiv primării sectoarelor municipiului Bucureşti raportează lunar la direcţiile judeţene de muncă şi protecţie socială şi Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti datele statistice în legătura cu aplicarea legii, prin raportul statistic privind acordarea ajutorului social (model nr. 5). 5.2 Raportul statistic se transmite la direcţiile de muncă şi protecţie socială judeţene şi la Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti până la data de 5 a lunii curente pentru luna anterioară. II. INDEMNIZAŢIA DE NAŞTERE Indemnizaţia de naştere se acordă, o singură dată, începând cu al doilea copil născut, la cerere (model nr. 6). Cererea se depune la primarul localităţii în care domiciliază mama. La cerere se anexează copiile certificatelor de naştere ale ultimilor doi copii născuţi. Primarul raportează lunar numărul de beneficiare şi sumele plătite cu titlu de indemnizaţie de naştere în raportul statistic (model nr. 5). III. AJUTORUL DE URGENŢĂ În condiţiile art. 22 din Legea nr. 67/1995 privind ajutorul social, primarul localităţii sau, după caz, al sectorului municipiului Bucureşti poate dispune acordarea unor ajutoare de urgenţă, precum şi la propunerea direcţiilor de muncă şi protecţie socială judeţene şi a Direcţiei generale de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti, pe bază de ancheta socială şi în limita fondurilor prevăzute în bugetele locale. Ajutorul de urgenţă se acorda familiei sau persoanei singure, după caz. Cuantumul ajutorului de urgenţă se stabileşte de primar sau de Guvern, după caz. Numărul de beneficiari şi sumele plătite ca ajutor de urgenţă, se raportează lunar în raportul statistic (model nr. 5). IV. ATRIBUŢIILE DIRECŢIILOR DE MUNCĂ ŞI PROTECŢIE SOCIALĂ Direcţiile de muncă şi protecţie socială judeţene şi Direcţia generală de muncă şi protecţie socială a municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii: - asigură îndrumarea metodologică privind aplicarea prevederilor Legii nr. 67/1995; - efectuează acţiuni de control prin sondaj, pentru verificarea respectării prevederilor legale şi a modului de soluţionare a cererilor de ajutor social în legătura cu: - aprobarea/respingerea cererilor de acordare a ajutorului social; - stabilirea dreptului de ajutor social (data naşterii dreptului, cuantumul stabilit); - suspendarea/încetarea dreptului de ajutor social (data, motivul); - repunerea în plata după suspendarea plăţii ajutorului social (data, suma de plată pentru perioada suspendată); - aplicarea corectă a indexarilor acordate în condiţiile legii; - evidenţa vizelor trimestriale privind prezentarea adeverinţelor de la oficiul forţei de muncă pentru persoanele apte de muncă şi care nu sunt salariate şi nu realizează venituri din alte activităţi; - realitatea datelor declarate pe propria răspundere de titularii dreptului de ajutor social; - verifică respectarea prevederilor legale şi a modului de soluţionare a cererilor privind acordarea indemnizaţiei de naştere şi a ajutorului de urgenţă; - sesizează prefectul de îndată ce constata aspecte de încălcare a prevederilor Legii nr. 67/1995 şi face propuneri pentru intrarea în legalitate; - raportează lunar prefectului în legătura cu rezultatele acţiunilor de control efectuate; - centralizează datele raportate de primării din unităţile administrativ-teritoriale şi informează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale până la data de 10 ale fiecărei luni. V. MODUL DE ÎNCASARE A TAXELOR DE TRECERE A FRONTIEREI, DATORATE DE CETĂŢENII ROMÂNI, INSTITUITE PENTRU ANUL 1995 1. Taxele de trecere a frontierei prevăzute la art. 23 din Legea nr. 67/1995 se depun în contul bugetului de stat, astfel: a) la unităţile C.E.C.; b) la trezoreriile finanţelor publice. Pentru sumele încasate unităţile de mai sus eliberează chitanţe în care se specifică: numele şi prenumele plătitorului, adresa, suma plătită, natura încasării, respectiv taxa de trecere a frontierei. Pentru cetăţenii români care călătoresc în grup organizat prin agenţiile de turism, precum şi pentru cei care trec frontiera pe bază de documente de călătorie colective se poate elibera o singură chitanţă cu precizarea numărului de persoane şi a totalului sumei încasate. Sumele încasate se varsă în contul bugetului de stat la subcapitolul 15.1.04 "Taxa de trecere a frontierei". 2. Nu sunt supuşi plăţii taxei de trecere a frontierei cetăţenii români care se deplasează în străinătate în interes de serviciu, pe bază de paşapoarte de serviciu sau diplomatice, precum şi în condiţiile art. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 37/1994, care prevede ca "la cererea agenţilor economici ai căror reprezentanţi se deplasează în străinătate în scop de afaceri, în pasaportul simplu se va menţiona că titularul călătoreşte pe o anumită perioada în interes de serviciu". 3. Persoanele care, potrivit art. 24 din Legea nr. 67/1995, beneficiază de scutire a plăţii taxei de trecere a frontierei, vor prezenta organelor vamale documente doveditoare din care să rezulte ca se încadrează într-una din categoriile exceptate. Actele doveditoare se vizează de organele vamale. 4. Chitanţele eliberate în condiţiile pct. 1 sau, după caz, actele doveditoare prevăzute la pct. 3 se prezintă organelor de control pentru trecerea frontierei ale Ministerului de Interne, care le aplica ştampile ce se folosesc pe documentele de călătorie. 5. În cazul în care persoanele îndreptăţite a fi scutite de plată taxei de trecere a frontierei nu au posibilitatea de a obţine, în prealabil, actele doveditoare prevăzute la pct. 3, vor plati conform pct. 1 taxa datorată, urmînd ca la înapoierea în ţara să solicite restituirea sumelor plătite. 6. Cetăţenii români care au plătit taxa de trecere a frontierei şi li s-a refuzat intrarea în ţara de destinaţie sau, după caz, nu au efectuat călătoria preconizată, li se restituie sumele plătite cu acest titlu. 7. Restituirea sumelor plătite în condiţiile pct. 5 şi 6 se face de către organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor, care administrează contul bugetului de stat în care au fost depuse sumele respective. Restituirea se efectuează pe bază de cerere, la care se anexează chitanţa de depunere a sumei în original şi, după caz, actele doveditoare. În vederea restituirii sumelor pentru cazurile prevăzute la pct. 6, în situaţia de refuz de intrare în ţara de destinaţie, organele de control pentru trecerea frontierei ale Ministerului de Interne certifica, sub ştampila, pe versoul chitanţei eliberate în condiţiile pct. 1, neefectuarea călătoriei. Pentru cazurile de neefectuare a călătoriei preconizate, altele decât refuzul de intrare în ţara de destinaţie, restituirea sumelor se efectuează de organele prevăzute la alin. 1 pe baza cererii făcute pe propria răspundere şi a chitanţei de plată a taxei de trecere a frontierei, în original, neştampilată de organele de control pentru trecerea frontierei ale Ministerului de Interne. MODEL 1
PRIMAR
MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
..................................
Număr de înregistrare ............
Ziua ..... luna ..... anul .......
CERERE pentru acordarea ajutorului social Subsemnatul(a) .......(nume)........ ......(prenume).........., având calitatea de (soţ, soţie, tutore, curator), născut(a) la data (zi/luna/an) ................., domiciliat(a) în localitatea .....(cod)....... .............(denumire).........., str. ............ nr. ....., bl. ....., sc. ..., ap. ......., oficiul poştal ........., judeţul/sectorul ..........., posesor al B.I. (carnet de identitate, legitimaţia provizorie) seria ..... nr. .........., eliberat de .............., la data de ............, va rog să aprobaţi acordarea de ajutor social lunar familiei pe care o reprezint. DECLAR PE PROPRIA RĂSPUNDERE URMĂTOARELE: 1. Familia pentru care solicit ajutor social este compusă din ....... membri, după cum urmează:
┌────┬───────────────────┬─────────────┬───────────────────────────┬───────────┐
│Nr. │ │Data naşterii│Categoria socio-economică*)│Cod numeric│
│crt.│ Nume şi prenume │ zi/lună/an ├───────────────────┬───────┤personal**)│
│ │ │ │ Denumire │ Cod │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 1 │Soţ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 2 │Soţie │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 3 │Copii │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 4 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 5 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 6 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 7 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 8 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 9 │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────────┼───────┼───────────┤
│ 10 │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────┴─────────────┴───────────────────┴───────┴───────────┘
------------ *) Se completează: salariat = 1; şomer = 2; pensionar = 3; mic meseriaş = 4; ţăran = 5; elev = 6; student = 7; alte categorii = 8. **) Se preia din buletinul de identitate sau din certificatul de naştere. NOTĂ: În cazul familiilor cu peste zece membri se va completa o anexă. FORMAT A(3)/t2 VENITURI INDIVIDUALE REALIZATE DE MEMBRII FAMILIEI
┌────┬───────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│Nr. │ │ Venituri nete individuale lunare*) realizate din: │ │
│crt.│Numele si prenumele├───┬─────┬───┬─────┬───┬─────┬───┬─────┬───┬─────┬───┬─────┤TOTAL│
│ │ │**)│Suma │**)│Suma │**)│Suma │**)│Suma │**)│Suma │**)│Suma │(lei)│
│ │ │Cod│(lei)│Cod│(lei)│Cod│(lei)│Cod│(lei)│Cod│(lei)│Cod│(lei)│ │
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┼───────────────────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼───┼─────┼─────┤
├────┴───────────────────┼───┴─────┼───┴─────┼───┴─────┼───┴─────┼───┴─────┼───┴─────┼─────┤
│ TOTAL VENITURI │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────────┴─────┘
--------- *) În cazul când o persoana realizează mai mult de 6 categorii de venituri, aceasta va continua completarea codurilor şi cuantumurilor veniturilor respective pe rândul următor. **) Codurile corespunzătoare veniturilor realizate se preiau din lista categoriilor de venituri ce se iau în considerare la stabilirea ajutorului social (pagina 4 a cererii). 2. Venituri familiale
2.1. Venituri nete realizate
de familie din agricultură:
Suprafaţa Venit net Venit net
(ha) anual (lei) lunar (lei)
───────────────────────────────────
- teren agricol ......... ........*) .........
- cultivarea şi valorificarea
zarzavaturilor şi legumelor şi
exploatarea pepinierelor viticole
şi pomicole ......... .........*) .........
- alte venituri ......... .........*) .........
Categorie Nu- Venit net Venit net
măr anual (lei) lunar (lei)
─────────────────────────────────────────
2.2. Venituri nete
realizate de familie din
creşterea şi valorificarea
animalelor:
........ .....*) .......*) ........
........ .....*) .......*) ........
........ .....*) .......*) ........
........ .....*) .......*) ........
2.3. Venituri nete
realizate de familie din
creşterea şi valorificarea
păsărilor: .....*) .......*) ........
2.4. Venituri nete
realizate de familie din
apicultură/sericicultură: .....*) .......*) ........
2.5. Venituri nete
realizate de familie din
arende, chirii, rente,
dobânzi, valorificarea unor
bunuri mobile şi imobile: .......*) ........
2.6. Alte venituri: .......*) ........
2.7. Bunuri în proprietate
ce pot fi valorificate, inclusiv
economii sau depozite bancare,
titluri de valoare, acţiuni etc.
............................... *) .......*) ........
3. La data prezentei cereri, familia pe care o reprezint nu
beneficiază de ajutor social şi nu a depus o altă cerere pentru
obţinerea acestuia.
4. Am luat cunoştinţă despre obligaţiile ce-mi revin potrivit
prevederilor Legii privind ajutorul social, nr. 67/1995, şi voi
comunica în scris primarului orice modificare cu privire la
veniturile şi la numărul membrilor familiei pe care o reprezint.
5. Veniturile nete realizate de familia pe care o reprezint se
compun din veniturile individuale realizate de membrii familiei
(pag. 2 a cererii) şi veniturile familiale (pag. 3 a cererii).
Semnătura titularului,
....................
--------------- *) Se completează de personalul din serviciile specializate ale primarului. CATEGORII DE VENITURI CE SE IAU ÎN CONSIDERARE LA STABILIREA AJUTORULUI SOCIAL
┌───┬────────────────────────────────────┬┬───┬────────────────────────────────────┐
│Cod│ Categoria de venituri ││Cod│ Categoria de venituri │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│01 │Salariul si alte drepturi salariale,││12 │Indemnizaţia lunară acordată │
│ │inclusiv cele obţinute în temeiul ││ │persoanelor persecutate din motive │
│ │unei convenţii civile în executare, ││ │politice (Decretul-lege │
│ │care nu au caracter ocazional ││ │nr. 118/1990, republicat) │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│02 │Câştigul lunar realizat prin muncă ││13 │Indemnizaţia lunară acordată │
│ │temporară şi orice alte sume primite││ │magistraţilor înlăturaţi din │
│ │ca plată a muncii ││ │justiţie din considerente politice │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│03 │Venitul lunar realizat ca ││14 │Ajutorul bănesc lunar stabilit │
│ │întreprinzător particular, membru ││ │conform art. 14 din Legea │
│ │asociat sau persoană autorizată să ││ │nr. 23/1969 privind executarea │
│ │desfăşoare o activitate independentă││ │pedepselor │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│04 │Ajutorul de şomaj, ajutorul de ││15 │Drepturi acordate persoanelor │
│ │integrare profesională sau alocaţia ││ │handicapate, conform Legii │
│ │de sprijin ││ │nr. 53/1992 │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│05 │Pensiile de asigurări sociale de ││16 │Salariul plătit pentru îngrijirea, │
│ │stat, militare, I.O.V.R. şi cele ││ │supravegherea si acordarea de ajutor│
│ │stabilite pentru cinstirea ││ │permanent unei persoane handicapate │
│ │eroilor-martiri şi a urmaşilor ││ │(Legea nr. 53/1992) │
│ │acestora ││ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│06 │Pensia de agricultor ││17 │Alocaţia de întreţinere pentru │
│ │ ││ │minorii daţi în plasament familial │
│ │ ││ │sau încredinţaţi, potrivit legii, │
│ │ ││ │unor familii sau persoane │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│07 │Pensia suplimentară din sistemul ││18 │Alocaţia de stat pentru copii │
│ │asigurărilor sociale de stat şi ││ │ │
│ │pensia suplimentară pentru ││ │ │
│ │pensionarii militari ││ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│08 │Indemnizaţia de îngrijire acordată ││19 │Bursa socială pentru elevi şi │
│ │pensionarilor încadraţi în gradul I ││ │studenţi │
│ │de invaliditate ││ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│09 │Ajutorul social stabilit pe baza ││20 │Bursă de studii pentru studenţi │
│ │legislaţiei de pensii ││ │ │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│10 │Ajutorul lunar acordat mamelor ││21 │Suma provenită din creanţe legale │
│ │eroilor-martiri, potrivit Legii ││ │sau din convenţii civile de │
│ │nr. 42/1990, republicată ││ │întreţinere aflate în executare │
├───┼────────────────────────────────────┼┼───┼────────────────────────────────────┤
│11 │Indemnizaţia, sporul şi renta ce se ││22 │Alte venituri lunare │
│ │acordă invalizilor, veteranilor şi ││ │ │
│ │văduvelor de război în temeiul Legii││ │ │
│ │nr. 49/1991, cu modificările ││ │ │
│ │ulterioare ││ │ │
└───┴────────────────────────────────────┴┴───┴────────────────────────────────────┘
MODEL 2
TITULAR
───────
Numărul de înregistrare a cererii Nume: .............
.........../............. Prenume: ..........
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FIŞA DE CALCUL (RECALCULARE) │
│ AL AJUTORULUI SOCIAL │
│ │
│ 1. Numărul total al membrilor de familie │
│care se iau în calcul la stabilirea ajutorului │
│social ......... pers. │
│ 2. Venit net lunar pe familie ......... lei │
│ din care: │
│ 2.1. Total venituri nete lunare individuale │
│realizate de membrii familiei ......... lei │
│ 2.2. Venituri nete lunare realizate din │
│agricultura ......... lei │
│ 2.3. Venituri nete lunare realizate din │
│creşterea şi valorificarea animalelor, păsărilor, │
│albinelor etc. ......... lei │
│ 2.4. Alte venituri nete lunare realizate │
│de familie ......... lei │
│ 3. Majorări ale veniturilor nete lunare ......... lei │
│ din care: │
│ 3.1. Număr membri de familie care realizează │
│venituri │_│ X 5000 lei ......... lei │
│ (salariaţi, convenţie civilă, activităţi │
│ pe cont propriu) │
│ 3.2. Număr membri de familie peste 5 │
│ │_│ X 25.000 lei ......... lei │
│ 4. Nivelul venitului net stabilit în condiţiile │
│legii + majorările calculate la pct. 3 ........ lei │
│ 5. CUANTUMUL AJUTORULUI SOCIAL: │
│ a) calculat (pct. 4 - pct. 2): ......... lei │
│ b) propus: ......... lei │
│ Se acordă începând cu data de: .......... │
│ │
│ ÎNTOCMIT Viză de control │
│ financiar preventiv │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ DISPOZIŢIA PRIMARULUI Nr. ...../........ │
│ │
│ Începând cu data de ............., ajutorul social │
│ *) │
│ ___ │
│ │ │ se stabileşte în cuantum de ....... lei │
│ --- │
│ ___ │
│ │ │ se respinge │
│ --- │
│ ___ │
│ │ │ se modifică în cuantum de ....... lei │
│ --- │
│ ___ │
│ │ │ se suspendă │
│ --- │
│ ___ │
│ │ │ încetează │
│ --- │
│ Motivul: .......................................................... │
│ │
│ PRIMAR, │
│ ----------- │
│ *) Se marchează cu "X" dispoziţia dată. │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
FORMAT A4/t2
EVIDENŢA DREPTULUI STABILIT
Data acordării dreptului: ............................
Vize trimestriale privind prezentarea adeverinţelor de la oficiul
forţei de muncă de către persoanele apte de muncă din familie
┌─────┬────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Data (zi, luna, an) prezentării adeverinţelor pentru: │
│crt. ├──────────────────────┬─────────────────┬───────────────────────┤
│ │ Soţ │ Soţie │ Copii │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
├─────┼──────────────────────┼─────────────────┼───────────────────────┤
│ │ │ │ │
└─────┴──────────────────────┴─────────────────┴───────────────────────┘
Data (zi, lună, an)
Suspendarea plăţii ...................
Încetarea plăţii ...................
Repunerea în plată ...................
Recalcularea cuantumului ajutorului social s-a realizat pentru motivul:
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
.......................................................................
MODEL 3A
PRIMAR
MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNA
.................................
Nr. ......../........
COMUNICARE
privind - stabilirea *)
- modificarea [ ]
- suspendarea [ ]
- încetarea ajutorului social [ ]
În baza dispoziţiei primarului, nr. ......., începând cu data de ...... se stabileşte/modifică/suspendă/încetează ajutorul social în cuantum de ........ lei, acordat familiei d-lui (d-nici) ..........., potrivit cererii nr. ......., cu domiciliul în localitatea ........., str. .............. nr. ......., judeţul/sectorul .......... . Motivul modificării/suspendării/încetării ajutorului social: ............................................................................................................................................. Dispoziţia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ. PRIMAR,--------------- *) Se marchează cu "X" dispoziţia primarului. FORMAT A5 MODEL 3B
PRIMAR
MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
.................................
Nr. ......./.........
COMUNICARE privind respingerea dreptului la ajutor social Potrivit dispoziţiei primarului, nr. ......, se respinge cererea dv., înregistrată cu nr. ....., privind acordarea ajutorului social familiei d-lui (d-nei) ..................., cu domiciliul în localitatea ..............., str. .................. nr. ........, judeţul/sectorul .................., din următoarele motive:........................................................... Dispoziţia se poate ataca pe calea contenciosului administrativ. PRIMAR, FORMAT A5 MODEL 4 Nr. ....../....... CERERE*) Subsemnatul(a) ................., domiciliat(a) în localitatea ................., str. ........... nr. .............., bloc ........, sc. ......., ap. ........., sectorul/judeţul ........., posesor al buletinului de identitate seria ...... nr. ........, eliberat de ...... la data ........, vă rog sa-mi eliberaţi o adeverinţă din care să rezulte că m-am prezentat la oficiul forţei de muncă pentru încadrarea în muncă şi că nu am refuzat locul de muncă sau cursul de calificare/recalificare oferit. Adeverinţa îmi este necesară pentru a beneficia de ajutor social. Semnătura ........................................................................................
DIRECŢIA DE MUNCĂ SI PROTECŢIE SOCIALĂ
Judeţul ............
OFICIUL FORŢEI DE MUNCĂ
Nr. ....../.......
ADEVERINŢA**) Se adevereşte prin prezenta că dl/dna ................., domiciliat(a) în localitatea ....................., str. .......... nr. ................., născut(a) la data de ............., este în evidenţa oficiului nostru pentru ajutor de şomaj/ajutor de integrare profesională/alocaţie de sprijin/în căutarea unui loc de muncă, la nr. ............., de la data de ............ Cuantumul ajutorului este de ................... lei. Persoana a solicitat angajarea în muncă/nu a refuzat nejustificat repartizarea în muncă ce i-a fost oferită şi a urmat/urmează cursurile de calificare ce i s-au recomandat sau la care a fost înscrisă. DIRECTOR, ŞEF OFICIU,----------------- *) Se completează de solicitant şi se înregistrează la oficiul forţei de muncă. **) Se completează de oficiul forţei de muncă. FORMAT A4 MODEL 5
PRIMAR
MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
.................................
Nr. ......./.........
RAPORT STATISTIC
privind acordarea ajutorului social, a indemnizaţiei de naştere
şi a ajutorului de urgenţă conform Legii nr. 67/1995
luna ....... anul ........
1. AJUTORUL SOCIAL
1.1.
┌────┬─────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ │ Nr. beneficiari │ │
│Nr. │ ├─────────┬────────────┬──────────┬─────────┬─────────────┤ Sume │
│crt.│ Categoria de │În plată │Intraţi sau │Suspendaţi│ Ieşiţi │Existenţi în │ efectiv │
│ │ beneficiari │ la │ repuşi în │din plată │din plată│ plată la │ plătite │
│ │ │începutul│ plată în │în cursul │în cursul│ sfârşitul │(mii lei)│
│ │ │ lunii │cursul lunii│ lunii │ lunii │ lunii │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │6=(2+3)-(4+5)│ 7 │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 1. │persoane singure │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 2. │familii cu 2 persoane│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 3. │familii cu 3 persoane│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 4. │familii cu 4 persoane│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 5. │familii cu 5 persoane│ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ 6. │familii cu peste 5 │ │ │ │ │ │ │
│ │persoane │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────────────┼─────────┼────────────┼──────────┼─────────┼─────────────┼─────────┤
│ │ TOTAL │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────────────────────┴─────────┴────────────┴──────────┴─────────┴─────────────┴─────────┘
1.2.
┌─────────────────────┬───────────┬───────────┐
│Cuantum ajutor social│ Nr. │Sume totale│
│ (lei) │beneficiari│ plătite │
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ 5.000 │ │ │ 2. INDEMNIZAŢIA DE NAŞTERE
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ - număr beneficiare: ........
│ 5.000 - 10.000 │ │ │ - total cumulat, de la începutul
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ anului: ........
│ 10.000 - 20.000 │ │ │ - sume plătite: ........
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ - total cumulat, de la începutul
│ 20.000 - 40.000 │ │ │ anului: ........
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ 40.000 - 60.000 │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ 3. AJUTOARE DE URGENŢĂ
│ 60.000 - 80.000 │ │ │ - număr beneficiari: ........
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ - total cumulat, de la începutul
│ 80.000 - 100.000 │ │ │ anului: ........
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ - sume plătite: ........
│ 100.000 - 120.000 │ │ │ - total cumulat, de la începutul
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤ anului: ........
│ 120.000 - 140.000 │ │ │
│ peste 140.000 │ │ │
├─────────────────────┼───────────┼───────────┤
│ TOTAL │ │ │
└─────────────────────┴───────────┴───────────┘
PRIMAR, ÎNTOCMIT,
FORMAT A4 MODEL 6
PRIMAR
MUNICIPIU (SECTOR), ORAŞ, COMUNĂ
.................................
Nr. ......../........
CERERE pentru acordarea indemnizaţiei de naştere Subsemnata ...................., născută la data (zi, lună, an) ..............., domiciliată în localitatea ..........., str. ....... nr. ........., bl. ......., sc. ............, ap. ............, telefon .........., sector ........., judeţul ............., cod poştal ........., posesor al B.I. seria ..........., nr. ........., eliberat de ................, la data de ........., vă rog să-mi aprobaţi acordarea indemnizaţiei de naştere. În conformitate cu prevederile art. 19 din Legea nr. 67/1995, solicit indemnizaţia de naştere pentru cea de-a 2-a naştere care a avut loc la data de (ziua, luna, anul) ............., iar copilul a fost înregistrat în registrul stării civile (comuna/oraş/municipiu) ......., sub numele de .................., cu certificatul de naştere seria ........... nr. ........... Anexez alăturat copii după certificatele de naştere ale ultimilor 2 copii născuţi de subsemnata.
Semnătura Data ........
................
....................................................................... DISPOZIŢIA PRIMARULUI Nr. .../.... *) [ ] Se stabileşte dreptul la indemnizaţia de naştere în cuantum de .......... lei. [ ] Se respinge cererea pentru indemnizaţia de naştere, din următoarele motive:............................................................................................ PRIMAR,---------------- *) Se marchează cu "X" dispoziţia dată. FORMAT A4 ------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.