Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 56 din 25 iulie 2007  pentru aprobarea   Normei nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 56 din 25 iulie 2007 pentru aprobarea Normei nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat

EMITENT: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 567 din 17 august 2007

În temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile <>art. 118 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã,
în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 25 iulie 2007,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre:

ART. 1
Se aprobã <>Norma nr. 25/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 29/2007 pentru aprobarea <>Normei nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.
ART. 3
Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www. csspp.ro).
ART. 4
Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri.

Preşedintele Comisiei
de Supraveghere
a Sistemului
de Pensii Private,
Mircea Oancea

Bucureşti, 25 iulie 2007.
Nr. 56.

<>NORMA Nr. 25/2007
privind marketingul fondului de pensii administrat privat

Având în vedere prevederile <>art. 118 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã,
în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, ale art. 23 lit. f) şi ale <>art. 24 lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 313/2005 ,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta normã reglementeazã activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi procedura de autorizare sau de avizare a agenţilor de marketing.
ART. 2
(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicatã, denumitã în continuare lege.
(2) De asemenea, în înţelesul prezentei norme, expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) marketingul fondului de pensii administrat privat reprezintã activitatea condusã de cãtre administrator în vederea atragerii de participanţi la un fond de pensii administrat privat prin intermediul agenţilor de marketing autorizaţi sau avizaţi de cãtre Comisie;
b) agentul de marketing persoanã juridicã reprezintã:
(i) societatea comercialã nou-înfiinţatã şi care este autorizatã de cãtre Comisie pentru a desfãşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumitã în continuare broker de pensii private;
(ii) societatea comercialã constituitã şi autorizatã conform legilor speciale de Banca Naţionalã a României, de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor sau de Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, care a primit avizul forului tutelar şi care este avizatã de Comisie pentru a desfãşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative, denumitã în continuare intermediar de pensii private;
(iii) persoana juridicã românã microîntreprindere care îndeplineşte prevederile legale în vigoare şi care a fost avizatã de cãtre Comisie pentru a desfãşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat, denumitã în continuare consultant de pensii private;
c) agentul de marketing persoanã fizicã, denumit în continuare agent, reprezintã persoana fizicã având un contract de mandat încheiat cu un administrator sau, dupã caz, cu un agent de marketing persoanã juridicã şi care a fost avizatã de cãtre Comisie pentru a desfãşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat şi/sau a fondurilor de pensii facultative;
d) persoana juridicã specializatã reprezintã entitatea care, conform prevederilor legale, desfãşoarã activitãţi de formare profesionalã a persoanelor şi care este avizatã de cãtre Comisie sã desfãşoare cursuri de pregãtire profesionalã pentru agenţii de marketing persoane fizice;
e) Registrul agenţilor de marketing ai fondului de pensii, denumit în continuare Registru, reprezintã secţiunea din Registrul fondurilor de pensii private şi al administratorilor care va cuprinde informaţii privind agenţii de marketing ai fondului de pensii administrat privat care au fost autorizaţi/avizaţi de cãtre Comisie.

CAP. II
Marketingul fondului de pensii administrat privat

ART. 3
(1) Un broker de pensii private poate desfãşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are un contract de mandat încheiat cu un administrator;
b) a fost autorizat de cãtre Comisie şi înscris în Registru.
(2) Un intermediar de pensii private poate desfãşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) a primit avizul autoritãţii competente în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;
b) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, dupã caz, cu un singur broker de pensii private;
c) a fost avizat de cãtre Comisie şi înscris în Registru.
(3) Un consultant de pensii private poate desfãşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator, un singur broker de pensii private sau, dupã caz, cu un singur intermediar de pensii private;
b) a fost avizat de cãtre Comisie şi înscris în Registru.
(4) Un agent poate desfãşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat dacã îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are un contract de mandat încheiat cu un singur administrator sau, dupã caz, cu un singur agent de marketing persoanã juridicã;
b) a fost avizat de cãtre Comisie şi înscris în Registru.
ART. 4
(1) Brokerul de pensii private poate desfãşura activitatea de marketing a fondurilor de pensii administrate privat pentru toţi administratorii autorizaţi de cãtre Comisie.
(2) Intermediarul de pensii private poate desfãşura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator sau, dupã caz, pentru un singur broker de pensii private.
(3) Consultantul de pensii private poate desfãşura activitatea de marketing numai pentru un singur administrator, un singur broker de pensii private sau, dupã caz, un singur intermediar de pensii private.
ART. 5
(1) Agenţii vor putea desfãşura activitatea de marketing a fondului de pensii administrat privat numai pentru un singur administrator sau, dupã caz, pentru un singur agent de marketing persoanã juridicã.
(2) Agenţii unui broker de pensii private vor putea desfãşura aceastã activitate numai pentru administratorii cu care brokerul de pensii private are încheiate contracte de mandat.
(3) Agenţii unui intermediar de pensii private vor putea desfãşura aceastã activitate numai pentru administratorul sau, dupã caz, pentru brokerul de pensii private cu care intermediarul de pensii private a încheiat contract de mandat.
(4) Agenţii unui consultant de pensii private vor putea desfãşura aceastã activitate numai pentru administratorul, brokerul de pensii private sau, dupã caz, pentru intermediarul de pensii private cu care consultantul de pensii private a încheiat contract de mandat.
ART. 6
(1) Se interzice oricãrei persoane fizice sau juridice care nu este avizatã sau autorizatã de cãtre Comisie sã desfãşoare activitãţi de marketing şi/sau sã utilizeze denumirea de agent de marketing al fondului de pensii în legãturã cu o activitate desfãşuratã în sistemul fondurilor de pensii administrate privat.
(2) Se interzice oricãrui agent de marketing al fondului de pensii sã prezinte participantului în vederea obţinerii acordului de aderare informaţii care nu corespund realitãţii privind administratorul şi/sau fondul de pensii administrat privat.
(3) Se interzice agenţilor sã aibã relaţii contractuale cu un alt agent în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing a fondului de pensii administrat privat.
ART. 7
(1) Administratorul este rãspunzãtor pentru recrutarea, instruirea şi monitorizarea agenţilor de marketing al fondului de pensii, astfel încât aceştia sã aibã o bunã pregãtire profesionalã în vederea îndeplinirii corespunzãtoare a atribuţiilor legale şi contractuale care le revin.
(2) Administratorul are obligaţia sã verifice cã toate actele individuale de aderare transmise cãtre Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale conţin semnãturile olografe ale agentului şi ale persoanei care a aderat la fondul de pensii administrat privat.

CAP. III
Pregãtirea agenţilor de marketing ai fondului de pensii

ART. 8
Pregãtirea agenţilor revine administratorilor, persoanelor juridice specializate sau, dupã caz, brokerului de pensii private.
ART. 9
(1) Cursurile de agent şi examenele sunt organizate pe baza unei tematici privind cursul pentru agenţi, avizatã în prealabil de Comisie.
(2) În vederea obţinerii deciziei de avizare a tematicii privind cursul pentru agenţi, administratorul, persoana juridicã specializatã sau, dupã caz, brokerul de pensii private are obligaţia sã includã în aceasta conţinutul minim publicat pe pagina web a Comisiei.
(3) Administratorul, persoana juridicã specializatã sau, dupã caz, brokerul de pensii private este obligat sã se asigure cã persoanele fizice înscrise la cursurile de agent nu au menţiuni în cazierul judiciar.
ART. 10
Certificatul de absolvire a cursului de agent prevãzut în anexa nr. 1 este eliberat de cãtre administrator, persoana juridicã specializatã sau, dupã caz, de brokerul de pensii private, numai dupã ce viitorul agent a urmat cursul şi a promovat examenul de absolvire.

CAP. IV
Autorizarea brokerului de pensii private

ART. 11
În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de pensii private, solicitantul trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) denumirea sã nu inducã în eroare publicul şi sã includã în mod obligatoriu sintagma "broker de pensii private";
b) sã aibã un capital social subscris şi vãrsat în numerar de minimum 25.000 lei;
c) sã aibã ca obiect unic de activitate marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN 6720 - "Activitãţi auxiliare ale caselor de asigurãri şi de pensii";
d) sã aibã un sediu permanent;
e) acţionarii/asociaţii persoane fizice:
(i) sã nu aibã menţiuni în cazierul judiciar şi în cel fiscal;
(ii) sã nu fi contribuit, direct sau indirect, la falimentul unor persoane juridice şi sã nu fi fost implicaţi în niciun fel de scandaluri financiare;
f) acţionarii/asociaţii persoane juridice:
(i) sã nu fie în procedurã de reorganizare judiciarã sau faliment;
(ii) sã nu aibã datorii cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi bugetele fondurilor speciale;
g) conducãtorii, astfel cum sunt definiţi în <>Norma nr. 2/2007 privind autorizarea administratorilor în sistemul pensiilor administrate privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 18/2007 :
(i) sã aibã pregãtirea şi experienţa profesionalã necesare funcţiei pe care urmeazã sã o îndeplineascã;
(ii) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior;
(iii) sã aibã experienţã profesionalã de cel puţin 3 ani în domeniul investiţiilor, financiar, juridic, bancar sau al asigurãrilor;
(iv) sã nu fi fost sancţionaţi de cãtre autoritãţi române sau strãine cu interdicţia definitivã sau, la momentul depunerii cererii de autorizare ca broker de pensii private, cu interdicţia temporarã de a desfãşura activitãţi în sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurãrilor;
(v) sã nu aibã menţiuni în cazierul judiciar;
h) sã fi achitat taxa de autorizare prevãzutã pentru brokerii de pensii private, conform <>Normei nr. 3/2007 privind taxele de autorizare, avizare şi funcţionare în sistemul pensiilor administrate privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 19/2007 .
ART. 12
Cererea pentru autorizarea brokerului de pensii private, conform anexei nr. 2, se depune la Comisie împreunã cu urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv, în copie;
b) certificatul de înmatriculare, în copie;
c) actul juridic în baza cãruia brokerul de pensii private deţine spaţiu destinat sediului social, în copie;
d) cazierul fiscal şi judiciar, în original, pentru acţionarii/ asociaţii persoane fizice;
e) declaraţia pe propria rãspundere, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane fizice din care sã reiasã cã îndeplinesc prevederile art. 11. lit. e) pct. ii);
f) certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care sã reiasã cã îndeplinesc prevederile art. 11 lit. f) pct. i);
g) atestatul fiscal, în original, pentru acţionarii/asociaţii persoane juridice, din care sã reiasã cã îndeplinesc prevederile art. 11 lit. f) pct. ii);
h) carnetele de muncã şi diplomele de studii semnate ale conducãtorilor, din care sã rezulte respectarea prevederilor art. 11 lit. g) pct. i), ii) şi iii), în copie;
i) declaraţia pe propria rãspundere, în original, a conducãtorilor, din care sã reiasã cã îndeplinesc prevederile art. 11 lit. g) pct. iv);
j) cazierul judiciar, în original, al conducãtorilor;
k) dovada achitãrii taxei de autorizare, în copie.
ART. 13
Pentru a desfãşura şi activitatea de marketing a prospectului schemei de pensii facultative, brokerii de pensii private autorizaţi în baza prevederilor prezentei norme trebuie sã îndeplineascã, în scopul autorizãrii de cãtre Comisie, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) depun la Comisie cererea de autorizare prevãzutã în <>Norma nr. 10/2006 privind marketingul prospectului schemei de pensii facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 22/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fãrã a mai fi necesarã depunerea documentelor ataşate acesteia;
b) achitã taxa de autorizare a agenţilor de marketing persoane juridice prevãzutã în <>Norma nr. 9/2006 privind taxele de autorizare, avizare şi administrare în sistemul pensiilor facultative, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 21/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare ca broker de pensii private, agenţii persoane juridice autorizaţi în baza prevederilor <>Normei nr. 10/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, depun la Comisie urmãtoarele documente:
a) cererea pentru autorizare prevãzutã în anexa nr. 2;
b) certificatul de înscriere de menţiuni de la oficiul registrului comerţului, din care sã reiasã modificarea denumirii societãţii, în sensul includerii în denumire a sintagmei "broker de pensii private", în copie;
c) dovada achitãrii taxei de autorizare a agenţilor de marketing persoane juridice, brokeri de pensii private, prevãzutã în <>Norma nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în copie.
ART. 15
(1) Brokerii de pensii private achitã Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toatã durata valabilitãţii acesteia, o taxã lunarã de funcţionare al cãrei cuantum este prevãzut în <>Norma nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Agenţii persoane juridice care au obţinut decizia de autorizare ca broker de pensii private conform prevederilor art. 14 achitã Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de autorizare, pe toatã durata valabilitãţii acesteia, o taxã lunarã de funcţionare al cãrei cuantum este prevãzut în <>Norma nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Avizarea agenţilor de marketing persoane juridice şi a persoanei juridice specializate

SECŢIUNEA 1
Avizarea intermediarilor de pensii private

ART. 16
(1) Comisia avizeazã ca intermediari de pensii private numai entitãţile care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) au ca obiect de activitate şi marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN - 6720 "Activitãţi auxiliare ale caselor de asigurãri şi de pensii";
b) au obţinut avizul autoritãţii competente în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing a fondului de pensii administrat privat;
c) au fost autorizate în condiţiile legislaţiei aplicabile domeniului lor de activitate;
d) nu au menţiuni în cazierul fiscal;
e) au achitat taxa de avizare prevãzutã pentru agenţii de marketing persoane juridice, intermediari de pensii private, conform <>Normei nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cererea pentru avizare, întocmitã conform anexei nr. 3, se depune la Comisie de cãtre reprezentantul legal al intermediarului de pensii private, împreunã cu urmãtoarele documente:
a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, în copie;
b) dovada din care sã reiasã cã îndeplineşte condiţiile prevãzute la alin. (1) lit. b), în copie;
c) autorizaţia de funcţionare eliberatã de autoritatea competentã, în copie;
d) certificatul fiscal, în original;
e) dovada achitãrii taxei de avizare pentru agentul de marketing persoanã juridicã, intermediar de pensii private, în copie.
ART. 17
Intermediarii de pensii private achitã Comisiei, de la momentul obţinerii deciziei de avizare, pe toatã durata valabilitãţii acesteia, o taxã lunarã de funcţionare al cãrei cuantum este prevãzut în <>Norma nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

SECŢIUNEA a 2-a
Avizarea consultanţilor de pensii private

ART. 18
(1) În vederea obţinerii avizului în calitate de consultant de pensii private, acesta trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) are ca obiect de activitate şi marketingul fondului de pensii administrat privat, cod CAEN - 6720 "Activitãţi auxiliare ale caselor de asigurãri şi de pensii";
b) nu are menţiuni în cazierul fiscal;
c) a achitat taxa de avizare prevãzutã pentru agenţii de marketing persoane juridice, consultanţi de pensii private, conform <>Normei nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Cererea pentru avizarea consultantului de pensii private, conform anexei nr. 4, se depune la Comisie de cãtre reprezentantul legal împreunã cu copiile pe suport magnetic ale documentelor specificate mai jos:
a) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
b) certificatul fiscal;
c) dovada achitãrii taxei de avizare pentru consultantul de pensii private.

SECŢIUNEA a 3-a
Avizarea agenţilor

ART. 19
(1) În vederea obţinerii avizului ca agent, acesta trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sã nu fi fost sancţionat de cãtre autoritãţi române sau strãine cu interdicţia definitivã sau, la momentul depunerii cererii de avizare ca agent, cu interdicţia temporarã de a desfãşura activitãţi în sistemul financiar-bancar, al pieţei de capital, juridic sau al asigurãrilor;
b) a obţinut certificatul de absolvire a cursului de agent de marketing al fondului de pensii, în conformitate cu prevederile art. 10;
c) are un contract de mandat încheiat cu un administrator sau, dupã caz, cu un agent de marketing persoanã juridicã;
d) a fost achitatã taxa de avizare prevãzutã pentru agenţi, conform <>Normei nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Administratorul sau, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã transmite Comisiei cererea pentru avizarea agenţilor sãi, întocmitã conform anexei nr. 5, în format electronic, sub semnãturã electronicã extinsã sau sub semnãturã electronicã furnizatã de cãtre Comisie, împreunã cu urmãtoarele documente:
a) tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicitã avizul;
b) actele de identitate ale acestora;
c) declaraţiile pe propria rãspundere ale persoanelor fizice, din care sã rezulte cã se încadreazã în prevederile alin. (1) lit. a);
d) certificatele privind absolvirea cursurilor de agent, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
e) modelul-cadru al contractului de mandat şi al anexelor la acesta;
f) dovada achitãrii taxei de avizare.
(3) Tabelul nominal al persoanelor fizice pentru care se solicitã avizul conţine urmãtoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanelor fizice;
b) codul numeric personal;
c) seria şi numãrul actului de identitate;
d) naţionalitatea;
e) numãrul de telefon şi adresa de e-mail.
(4) Administratorul sau, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã ce a obţinut decizia de avizare pentru agenţii sãi are obligaţia de a pãstra în arhiva proprie documentele menţionate la alin. (2), în formã originalã, pe suport hârtie şi de a le prezenta Comisiei, ori de câte ori aceasta le solicitã.

SECŢIUNEA a 4-a
Avizarea persoanei juridice specializate

ART. 20
Cererea pentru avizarea persoanei juridice specializate, întocmitã conform anexei nr. 6, se depune la Comisie împreunã cu urmãtoarele documente:
a) actul constitutiv sau dovada înscrierii în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 246/2005 , în copie;
b) încheierea judecãtorului-delegat de pe lângã oficiul registrului comerţului, cu privire la constituirea şi înregistrarea societãţii, în copie;
c) certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului, în copie;
d) datele de identificare ale personalului de conducere a entitãţii, dupã cum urmeazã:
(i) numele şi prenumele;
(ii) cetãţenia, data şi locul naşterii;
(iii) codul numeric personal sau echivalentul acestuia pentru persoanele strãine;
(iv) seria şi numãrul actului de identitate sau, pentru cetãţenii strãini, ale paşaportului;
(v) adresa de domiciliu sau, dupã caz, adresa de corespondenţã;
e) certificatul de cazier judiciar şi certificatul de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare, pentru personalul din conducerea entitãţii;
f) datele de identificare ale lectorilor, însoţite de curriculum vitae, certificatele de cazier judiciar şi certificatele de cazier fiscal, în original, aflate în termenele de valabilitate prevãzute de legislaţia în vigoare;
g) regulamentul intern de organizare şi desfãşurare a examenului de absolvire;
h) dovada plãţii taxei de avizare prevãzute în <>Norma nr. 3/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în copie.

CAP. VI
Eliberarea, respingerea sau retragerea deciziei de autorizare ori a avizului pentru agentul de marketing al fondului de pensii şi pentru persoana juridicã specializatã

SECŢIUNEA 1
Eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii

ART. 21
Comisia analizeazã şi hotãrãşte cu privire la eliberarea deciziei de autorizare sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
ART. 22
(1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 21, un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.
ART. 23
Decizia de autorizare sau de avizare se comunicã administratorului sau, dupã caz, agentului de marketing persoanã juridicã în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii acesteia şi va conţine inclusiv codul de înscriere în Registru al agentului de marketing al fondului de pensii.
ART. 24
(1) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cãrora s-a eliberat decizia de autorizare sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii se va face numai dupã obţinerea în prealabil de la Comisie a avizului privind modificãrile condiţiilor existente la momentul obţinerii acesteia/acestuia.
(2) Orice modificare a actelor constitutive ale brokerului de pensii private se va depune în mod obligatoriu la oficiul registrului comerţului numai însoţitã de avizul prealabil al Comisiei.
(3) Orice modificare a documentelor în baza cãrora s-a obţinut decizia de avizare se va face numai cu notificarea prealabilã a Comisiei în termen de 10 zile calendaristice de la data modificãrii acestora.

SECŢIUNEA a 2-a
Eliberarea deciziei de avizare a persoanelor juridice specializate

ART. 25
Comisia analizeazã şi hotãrãşte cu privire la eliberarea deciziei de avizare a persoanei juridice specializate în termen de 30 de zile calendaristice de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
ART. 26
(1) Orice solicitare a Comisiei privind informaţiile suplimentare sau de modificare a documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la art. 25, un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri, depunere care nu poate fi fãcutã mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data solicitãrii Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii.
(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constatã depunerea acestora într-o formã necorespunzãtoare, precum şi lipsa unor documente, acestea sunt returnate solicitantului spre completare sau înlocuire, dupã caz.
ART. 27
(1) Decizia de avizare se comunicã persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la data adoptãrii acesteia.
(2) Orice modificare a documentelor sau a condiţiilor pe baza cãrora s-a eliberat decizia de avizare a persoanei juridice specializate se va face numai dupã obţinerea în prealabil de la Comisie a avizului privind modificãrile condiţiilor existente la momentul obţinerii acestuia.

SECŢIUNEA a 3-a
Respingerea cererii de autorizare sau de avizare a agentului de marketing al fondului de pensii

ART. 28
(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în prezenta normã duce la respingerea cererii de autorizare sau de avizare ca agent de marketing al fondului de pensii.
(2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã administratorului sau, dupã caz, agentului de marketing persoanã juridicã în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 29
O nouã cerere de autorizare sau de avizare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

SECŢIUNEA a 4-a
Respingerea cererii de avizare a persoanei juridice specializate

ART. 30
(1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în prezenta normã duce la respingerea cererii de avizare ca persoanã juridicã specializatã.
(2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(4) O nouã cerere de avizare poate fi adresatã Comisiei numai dacã au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

SECŢIUNEA a 5-a
Retragerea autorizaţiei sau a avizului agentului de marketing al fondului de pensii

ART. 31
(1) Comisia este în drept sã retragã autorizaţia sau avizul agentului de marketing al fondului de pensii în urmãtoarele condiţii:
a) dacã autorizaţia sau avizul a fost obţinutã/obţinut pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;
b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la autorizare/avizare;
c) la solicitarea agentului de marketing al fondului de pensii;
d) ca sancţiune, în cazul încãlcãrii dispoziţiilor legale în vigoare;
e) în cazul în care nu desfãşoarã activitate pe o perioadã de 12 luni consecutive.
(2) La solicitarea administratorului sau, dupã caz, a agentului de marketing persoanã juridicã, Comisia retrage avizul agentului care se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. a), b), c) şi e).
ART. 32
(1) Decizia de retragere, scrisã şi motivatã, se comunicã administratorului sau, dupã caz, agentului de marketing persoanã juridicã în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(2) Decizia de retragere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

SECŢIUNEA a 6-a
Retragerea avizului persoanei juridice specializate

ART. 33
Comisia este în drept sã retragã avizul persoanei juridice specializate în urmãtoarele condiţii:
a) dacã avizul a fost obţinut pe baza unor informaţii sau documente false ori care au indus în eroare;
b) în situaţia în care nu mai sunt îndeplinite condiţiile avute în vedere la avizare;
c) la solicitarea persoanei juridice specializate;
d) ca sancţiune, în cazul încãlcãrii dispoziţiilor legale în vigoare;
e) în cazul în care nu desfãşoarã activitate pe o perioadã de 12 luni consecutive.
ART. 34
(1) Decizia de retragere, scrisã şi motivatã, se comunicã persoanei juridice specializate în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acesteia.
(2) Decizia de retragere poate fi contestatã în termen de maximum 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 35
Administratorul sau, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã este obligat ca în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunoştinţã sã informeze Comisia în cazul în care constatã cã agenţii sãi de marketing încalcã prevederile legale.
ART. 36
(1) Administratorul sau, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã trebuie sã informeze Comisia cu privire la agenţii sãi de marketing cu care a încetat colaborarea, în termen de 10 zile calendaristice de la data la care a intervenit încetarea contractului.
(2) Administratorul sau, dupã caz, agentul de marketing persoanã juridicã trebuie sã notifice Comisia cu privire la orice schimbare referitoare la datele agenţilor sãi de marketing, în termen de 10 zile calendaristice de la data luãrii la cunoştinţã.
ART. 37
(1) Comisia radiazã din Registru brokerul de pensii private cãruia i-a fost retrasã autorizaţia, notificând acest lucru administratorilor cu care acesta a încheiat contracte de mandat, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data radierii.
(2) Comisia radiazã din Registru intermediarul de pensii private cãruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, dupã caz, brokerului de pensii private în termen de 5 zile lucrãtoare de la data radierii.
(3) Comisia radiazã din Registru consultantul de pensii private cãruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului, brokerului de pensii private sau, dupã caz, intermediarului de pensii private în termen de 5 zile lucrãtoare de la data radierii.
(4) Comisia radiazã din Registru agentul cãruia i-a fost retras avizul, notificând acest lucru administratorului sau, dupã caz, agentului de marketing persoanã juridicã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data radierii.
ART. 38
Anexele nr. 1- 6 fac parte integrantã din prezenta normã.
ART. 39
La data intrãrii în vigoare a prezentei norme se abrogã <>Norma nr. 9/2007 privind marketingul fondului de pensii administrat privat, aprobatã prin <>Hotãrârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 29/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 13 aprilie 2007.

ANEXA 1


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ANTETUL ADMINISTRATORULUI/ BROKERULUI DE PENSII PRIVATE/PERSOANEI JURIDICE │
│ SPECIALIZATE │
│ │
│ Nr. certificat/data eliberãrii │
│ │
│ CERTIFICAT DE ABSOLVIRE │
│ Prin prezenta se atestã cã domnul/doamna ..........., cu domiciliul în ... │
│str. ........., legitimat/legitimatã cu BI/CI seria ......... nr. ....... CNP │
│........., a absolvit cursul de agent al fondului de pensii administrat privat│
│organizat de ..........., cu o duratã de ............ zile, în perioada..... .│
│ Domnul/doamna ....... a dobândit cunoştinţele teoretice necesare în vederea │
│desfãşurãrii activitãţii de marketing a fondului de pensii administrat privat.│
│ Data absolvirii .............. │
│ Nota de examen ............. │
│ Administrator/broker de pensii private/persoanã juridicã specializatã │
│..../(denumirea şi sediul social)..... │
│ Reprezentant legal ..../(numele şi prenumele).... │
│ │
│ Semnãtura ...... Ştampila administratorului/brokerului │
│ de pensii private/persoanei juridice │
│ specializate │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ANEXA 2
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AUTORIZAREA │
│ ALE SOCIETĂŢII │ BROKERULUI DE PENSII PRIVATE │
├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Subsemnatul/Subsemnata ..../(numele şi prenumele).... │
│în calitate de împuternicit/împuterniciţi .../(numãrul şi data procurii │
│speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)..... solicit autorizarea ca │
│broker de pensii private pentru fondul de pensii administrat privat .../(denu-│
│mirea brokerului de pensii private)....., având: │
│numãr de înregistrare la oficiul registrului comerţului .............., │
│cod unic de înregistrare fiscalã la oficiul registrului comerţului ........ . │
│ Sediul social ..../(localitatea).... ...../(strada şi numãrul)... │
│ ..../(judeţul).......... ......./(codul poştal)...... │
│ │
│ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) .............................. │
│ │
│ Sediul secundar*) ..../(localitatea).... ...../(strada şi numãrul)... │
│ ..../(judeţul).......... ...../(codul poştal)...... │
│ │
│ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) ......................... │
│ Forma de înregistrare: ...../(filialã, sucursalã, reprezentanţã, agenţie, │
│punct de lucru)..... │


│ *) În cazul în care existã mai multe sedii secundare, se va ataşa la cere- │
│rea de autorizare un tabel nominal cu adresele acestora: localitatea, strada, │
│numãrul, judeţul, codul poştal. │
│ │
│ Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de .... documente, totalizând un │
│numãr de ....... file. │
│ │
│ Semnãtura împuternicitului: ............ │
│ Data ................................... │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI │
│ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │


└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ANEXA 3
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AVIZAREA INTERMEDIARULUI │
│ ALE SOCIETĂŢII │ DE PENSII PRIVATE │
├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│Subsemnatul/Subsemnata ..../(numele şi prenumele).... │
│în calitate de împuternicit/împuterniciţi .../(numãrul şi data procurii │
│speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)..... solicit autorizarea ca │
│intermediar de pensii private ......./(denumirea societãţii) ....., având: │
│numãr de înregistrare la oficiul registrului comerţului .............., │
│cod unic de înregistrare fiscalã la oficiul registrului comerţului ........ . │
│Sediul social ..../(localitatea).... ...../(strada şi numãrul)... │
│ ..../(judeţul).......... ......./(codul poştal)...... │
│ │
│Sediul secundar*) ..../(localitatea).... ...../(strada şi numãrul)... │
│ ..../(judeţul)........ ...../(codul poştal)...... │
│ │
│Forma de înregistrare: ...../(filialã, sucursalã, reprezentanţã, agenţie, │
│punct de lucru)..... │
│ │
│Numãrul de telefon: .............. Numãrul de fax: ................ │
│Adresa de e-mail: ................ │
│ │


│ *) În cazul în care existã mai multe sedii secundare se va ataşa la cere- │
│rea de autorizare un tabel nominal cu adresele acestora: localitatea, strada, │
│numãrul, judeţul, codul poştal. │
│ │
│Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de .... documente, totalizând un │
│numãr de ....... file. │
│ │
│Semnãtura împuternicitului: ............ Data: .............. │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI │
│ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │


└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ANEXA 4
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AVIZAREA CONSULTANTULUI │
│ ALE SOCIETĂŢII │ DE PENSII PRIVATE │
├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│Subsemnatul/Subsemnata ..../(numele şi prenumele).... │
│în calitate de împuternicit/împuterniciţi .../(numãrul şi data procurii │
│speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)..... solicit avizarea în calitate│
│de consultant de pensii private pentru .../(denumirea administratorului, │
│brokerului de pensii private, dupã caz, a intermediarului de pensii private)..│
│...., având: │
│numãr de înregistrare la oficiul registrului comerţului .............., │
│cod unic de înregistrare fiscalã la oficiul registrului comerţului ........ . │
│Sediul social ..../(localitatea).... ...../(strada şi numãrul)... │
│ ..../(judeţul).......... ...../(codul poştal)...... │
│ │
│Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) .............................. │
│Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de .... documente, totalizând un │
│numãr de ....... file. │
│Semnãtura împuternicitului: ............ │
│Data .................... │
│ │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI │
│ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ANEXA 5
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CERERE PENTRU AVIZAREA AGENTULUI │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. Date despre solicitant │
│ Societatea de administrare a fondului de pensii administrat privat │
│ Societatea Comercialã ......... - S.A, având codul unic de înregistrare fis- │
│calã nr. ........, Decizia de autorizare nr. ........ din data ........, cu │
│sediul în ........., telefon ............, fax ................, e-mail ...., │
│reprezentatã legal de ........., având funcţia de ........., telefon ........,│
│fax ............, e-mail ......., solicit avizarea în vederea desfãşurãrii │
│activitãţii de marketing a fondului de pensii administrat privat a: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Broker de pensii private │
│ Societatea Comercialã ......... - S.A./S.R.L., având codul unic de înregis- │
│trare fiscalã nr. ...., Decizia de autorizare nr. ......... din data ........,│
│cu sediul în ....., telefon ....., fax ......., e-mail ........., reprezentatã│
│legal de ......, având funcţia de ......., telefon ......, fax ............, │
│e-mail ......, solicit avizarea în vederea desfãşurãrii activitãţii de │
│marketing a fondului de pensii administrat privat a: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Intermediar de pensii private │
│ Societatea Comercialã ........ - S.A./S.R.L., având codul unic de înregis- │
│trare fiscalã nr. ......, Decizia de avizare nr. ......... din data .........,│
│cu sediul în ......, telefon ......, fax ....., e-mail ........., reprezentatã│
│legal de ........., având funcţia de ......, telefon ...., fax ............., │
│e-mail ........., solicit avizarea în vederea desfãşurãrii activitãţii de │
│marketing a fondului de pensii administrat privat a: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Consultant de pensii private │
│ Societatea Comercialã ........ - S.R.L, având codul unic de înregistrare │
│fiscalã nr. ......, Decizia de avizare nr. ....... din data ......., cu sediul│
│în ......, telefon ......, fax ......., e-mail ......., reprezentatã legal de │
│......, având funcţia de ......, telefon ....., fax .........., e-mail ....., │
│solicit avizarea în vederea desfãşurãrii activitãţii de marketing a fondului │
│de pensii administrat privat a: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. Date despre agent *) │
│ Numele şi prenumele agentului ................................... │
│ Domiciliul ...................................................... │
│ Codul numeric personal .......................................... │
│ Contract de mandat nr. .......... din data ...................... │
│ Date de contact (telefon, fax, e-mail) .......................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. Informaţii suplimentare care ar putea fi considerate relevante pentru │
│activitatea agentului ......................................... . │
│Subsemnatul, cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii,│
│declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea legii, cã toate rãspunsurile sunt│
│complete şi conforme cu realitatea şi cã nu existã alte fapte relevante asupra│
│cãrora Comisia ar trebui informatã. │
│ Reprezentantul legal al administratorului ............................... │
│ Reprezentantul legal al brokerului de pensii private .................... │
│ Reprezentantul legal al intermediarului de pensii private ............... │
│ Reprezentantul legal al consultantului de pensii private ................ │
│ Numele şi prenumele ..................................................... │
│ Semnãtura şi ştampila ................................................... │
│ NOTĂ: │
│ Comisia va pãstra confidenţialitatea informaţiilor cuprinse în prezenta │
│ cerere, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege. │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI │
│ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │


│*) NOTĂ: În cazul în care administratorul sau agentul de marketing persoanã │
│juridicã prezintã spre avizare o singurã datã mai mulţi agenţi, cererea │
│de avizare va fi însoţitã de un tabel nominal cu antetul solicitantului, anexã│
│la cererea de avizare. │


└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


ANEXA 6
┌──────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ DATE DE IDENTIFICARE │ CERERE PENTRU AVIZAREA PERSOANEI │
│ │ JURIDICE AUTORIZATE │
├──────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│ Subsemnatul/Subsemnata ..../(numele şi prenumele).... │
│în calitate de împuternicit/împuterniciţi .../(numãrul şi data procurii │
│speciale şi autentice/delegaţiei avocaţiale)..... solicit autorizarea ca │
│persoanã juridicã specializatã, ...................având: │
│numãr de înregistrare la oficiul registrului comerţului .............., │
│cod unic de înregistrare fiscalã la oficiul registrului comerţului ........ . │
│ Sediul social ..../(localitatea).... ...../(strada şi numãrul)... │
│ ..../(judeţul)........ ...../(codul poştal)...... │
│ │
│ Date de contact: (telefon, fax, e-mail, web) .............................. │
│ Prezenta cerere este însoţitã de un numãr de .... documente, totalizând un │
│numãr de ....... file. │
│ Semnãtura împuternicitului: ............ │
│ Data .................... │
│ │
│ │
│ FALSE DECLARAŢII SAU OMISIUNI INTENŢIONATE ALE UNOR FAPTE POT CONSTITUI │
│ ÎNCĂLCĂRI ALE LEGII PENALE │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016