Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 556 din 30 mai 2002  pentru aprobarea mandatului privind realizarea strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 556 din 30 mai 2002 pentru aprobarea mandatului privind realizarea strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 405 din 12 iunie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 4^1 alin. (2) lit. b) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aproba mandatul Ministerului Industriei şi Resurselor, prevãzut în anexa nr. 1, privind realizarea strategiei de privatizare a unor societãţi comerciale aflate în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor.
(2) Privatizarea societãţilor comerciale cuprinse în programul-oferta de privatizare pe anul 2002 al Ministerului Industriei şi Resurselor, pentru care se acorda mandatul prevãzut la alin. (1), se va face cu consultanţi internationali - bãnci de investiţii, în cadrul programului PSAL II convenit cu Banca Mondialã, pentru societãţile comerciale prevãzute în anexa nr. 2, direct de Ministerul Industriei şi Resurselor, prin Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, pentru societãţile comerciale prevãzute la poziţiile nr. 1-21 din anexa nr. 3, şi de cãtre societãţile comerciale prevãzute la poziţiile nr. 22 şi 23 din anexa nr. 3.
ART. 2
Pentru societãţile comerciale prevãzute în anexa nr. 2 strategia specifica de privatizare se va aproba prin hotãrâre a Guvernului, pe baza analizei metodelor de privatizare adecvate, elaborate de consultanţi - bãnci de investiţii.
ART. 3
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

ANEXA 1

MANDAT
privind realizarea strategiei de privatizare a unor
societãţi comerciale aflate în portofoliul
Ministerului Industriei şi Resurselor

1. Pentru realizarea strategiei de privatizare a unor societãţi comerciale aflate în portofoliul Ministerului Industriei şi Resurselor, prevãzute în anexele nr. 2 şi 3 la hotãrâre, Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, care exercita în numele Ministerului Industriei şi Resurselor calitatea de instituţie publica implicata, va putea utiliza urmãtoarele metode de privatizare şi atragere de capital privat în economie:
a) vânzarea pachetelor de acţiuni prin urmãtoarele metode:
- negociere cu selecţie pe baza de oferte tehnice, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
- negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite şi irevocabile;
- licitaţie publica cu strigare sau licitaţie cu oferta în plic sigilat;
b) constituirea de societãţi cu capital mixt;
c) majorare de capital social prin aport de capital privat;
d) atragerea de capital privat prin majorare de capital social, cu acordarea unui drept de opţiune la cumpãrarea unor pachete de acţiuni ale societãţilor comerciale din domeniul utilitãţilor;
e) transferul cu plata sau cu titlu gratuit al activelor cu caracter social;
f) atragerea de capital privat în investiţii, prin parteneriat public privat, utilizându-se urmãtoarele metode:
- construire, operare şi transferare;
- construire, deţinere şi operare;
g) vânzarea de active;
h) alte metode prevãzute de legislaţia în vigoare.
2. Metodele de privatizare şi de atragere de capital prezentate la pct. 1 pot fi aplicate individual sau în combinatii ale acestora, în funcţie de condiţiile concrete în care se afla şi funcţioneazã fiecare societate comercialã în momentul privatizãrii.
3. Pentru societãţile comerciale cuprinse în anexa nr. 2 la hotãrâre (poziţiile nr. 1, 2 şi 3), la care privatizarea se va face în cadrul programului PSAL II convenit cu Banca Mondialã, cu consultanţi internationali, se mandateazã Ministerul Industriei şi Resurselor sa selecteze consultanţii internationali, sa negocieze şi sa semneze cu aceştia contractele de consultanţa, inclusiv onorariul cuvenit acestora, care sa cuprindã:
a) componenta fixa a onorariului, constând în cheltuieli efectuate de consultant în realizarea tuturor actelor şi etapelor necesare pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţii a contractului de consultanţa, inclusiv costuri pentru personalul propriu sau subcontractat, pentru desfãşurarea publicitãţii şi a relaţiilor publice de promovare a proiectului de privatizare, precum şi alte cheltuieli;
b) componenta variabila a onorariului, reprezentând sumele cuvenite consultantului ca urmare a încheierii contractului de privatizare, exprimatã în procente din valoarea totalã a tranzacţiei de privatizare, constând în:
- preţul încasat pe acţiunile vândute;
- alte elemente cuantificabile din contractul de privatizare (investiţii şi majorãri de capital social, datorii restante preluate de cumpãrãtor şi alte elemente, dupã caz).
4. Privatizarea Societãţii Naţionale a Petrolului "Petrom" - S.A. se va face în cadrul programului PSAL II convenit cu Banca Mondialã, cu consultanţi internationali, prin oferirea de acţiuni cãtre investitori strategici şi va fi coordonata de o comisie de privatizare numita prin hotãrâre a Guvernului.
Consultantul care va fi selectat în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii va analiza toate metodele de privatizare aplicabile, inclusiv posibilitatea vânzãrii unui pachet de 51% din acţiunile Societãţii Naţionale a Petrolului "Petrom" - S.A. Strategia concretã de privatizare va fi stabilitã prin hotãrâre a Guvernului.
Cheltuielile legate de plata componentei fixe a onorariului pentru consultantul internaţional şi a componentei variabile a onorariului, aferentã plãţii din valoarea totalã a tranzacţiei de care beneficiazã Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. (majorãri de capital, investiţii etc.), precum şi plata unor firme de avocatura şi cele pentru pregãtirea şi realizarea privatizãrii Societãţii Naţionale a Petrolului "Petrom" - S.A. vor fi suportate, în conformitate cu prevederile <>art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002 , de Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. şi se vor plati prin Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie.
Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. garanteazã şi asigura în totalitate sursele de finanţare a cheltuielilor care cad în sarcina sa şi care se plãtesc de Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, conform contractelor încheiate de acesta. În situaţia în care, ca urmare a neasigurarii surselor de finanţare de cãtre Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A., Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie nu poate efectua plata la termen a sumelor convenite, penalitãţile, majorãrile de întârziere, precum şi celelalte sume datorate conform clauzelor contractuale vor fi suportate de Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A.
Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie pentru acţiunile vândute, vor fi suportate de Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie.
5. Privatizarea Societãţii Comerciale "Distrigaz Nord" - S.A. şi a Societãţii Comerciale "Distrigaz Sud" - S.A. se va face în cadrul programului PSAL II, cu consultanţi internationali, prin oferirea de acţiuni cãtre investitori strategici şi va fi coordonata de o comisie de privatizare numita prin hotãrâre a Guvernului.
Consultantul care va fi selectat în conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Legii nr. 137/2002 va analiza toate metodele de privatizare aplicabile. Strategia concretã de privatizare va fi stabilitã prin hotãrâre a Guvernului.
Cheltuielile legate de plata componentei fixe a onorariului pentru consultantul internaţional vor fi asigurate din fonduri PHARE, iar cele legate de plata componentei variabile a onorariului, aferentã plãţii din valoarea totalã a tranzacţiei de care beneficiazã Societatea Comercialã "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A. (majorãri de capital, investiţii etc.), precum şi plata unor firme de avocatura şi cele pentru pregãtirea şi realizarea privatizãrii Societãţii Comerciale "Distrigaz Nord" - S.A. şi a Societãţii Comerciale "Distrigaz Sud" - S.A. vor fi suportate, în conformitate cu prevederile <>art. 51 lit. b) din Legea nr. 137/2002 , de Societatea Comercialã "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A. şi se vor plati prin Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie.
Societatea Comercialã "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A. garanteazã şi asigura în totalitate sursele de finanţare a cheltuielilor care cad în sarcina sa şi care se plãtesc de Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie, conform contractelor încheiate de acesta. În situaţia în care, ca urmare a neasigurarii surselor de finanţare de cãtre Societatea Comercialã "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A., Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie nu poate efectua plata la termen a sumelor convenite, penalitãţile, majorãrile de întârziere, precum şi celelalte sume datorate conform clauzelor contractuale vor fi suportate de Societatea Comercialã "Distrigaz Nord" - S.A. şi Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A.
Cheltuielile legate de plata componentei variabile a onorariului consultantului, aferente sumelor încasate efectiv de Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie pentru acţiunile vândute, vor fi suportate de Ministerul Industriei şi Resurselor - Oficiul Participatiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie.
6. Privatizarea Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. se va face astfel:
a) filialele: Societatea Comercialã "Electrica Dobrogea" - S.A. şi Societatea Comercialã "Electrica Banat" - S.A., în cadrul programului PSAL II, cu consultantul internaţional desemnat, BNP Paribas. Consultantul va analiza toate metodele de privatizare aplicabile. Strategia concretã de privatizare va fi stabilitã prin hotãrâre a Guvernului.
Cheltuielile legate de plata componentei fixe a onorariului consultantului vor fi asigurate din fonduri PHARE, iar cele legate de plata componentei variabile a onorariului şi celelalte cheltuieli pentru pregãtirea şi realizarea privatizãrii, de Societatea Comercialã "Electrica" - S.A., Societatea Comercialã "Electrica Dobrogea" - S.A. şi Societatea Comercialã "Electrica Banat" - S.A., proporţional cu sumele încasate efectiv de acestea;
b) pentru alte doua filiale ale Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. se va iniţia procesul de privatizare cu consultant internaţional în cadrul unui proiect PHARE care va finanta componenta fixa a onorariului consultantului;
c) pentru alte doua filiale ale Societãţii Comerciale "Electrica" - S.A. se va iniţia procesul de privatizare prin metodele de atragere de capital privat în domeniul utilitãţilor prevãzute în <>cap. IV din Legea nr. 137/2002 .
7. La societãţile comerciale prevãzute în anexa nr. 3 la hotãrâre Guvernul nu va pãstra acţiunea nominativã de control al statului.
8. Pentru societãţile comerciale cuprinse în anexele nr. 2 şi 3 la hotãrâre, în vederea realizãrii modalitãţilor de privatizare prevãzute la pct. 1, se va exprima, conform legislaţiei în vigoare, intenţia de privatizare prin publicarea de liste cuprinzând informaţii minime despre societãţile comerciale care se privatizeazã.
9. Ministerul Industriei şi Resurselor va îndeplini orice alte activitãţi necesare în scopul realizãrii strategiei de privatizare a societãţilor comerciale aflate în portofoliul sau, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.



ANEXA 2


LISTA
cuprinzând societãţile comerciale oferite la
privatizare în anul 2002, cuprinse în programul
PSAL II convenit cu Banca Mondialã
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Procentul
Nr. Denumirea societãţii comerciale din capitalul
crt. social deţinut de
Ministerul Industriei
şi Resurselor
(%)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. 93,2
2. Societatea Comercialã "Distrigaz Sud" - S.A. 100,0
3. Societatea Comercialã "Distrigaz Nord" - S.A. 100,0
4. Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. 100,0
● Societatea Comercialã "Electrica Dobrogea" - S.A.
● Societatea Comercialã "Electrica Banat" - S.A.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────





ANEXA 3


LISTA
cuprinzând societãţile comerciale din portofoliul
Ministerului Industriei şi Resurselor,
oferite la privatizare în anul 2002
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Procentul
Nr. Denumirea societãţii comerciale din capitalul
crt. social deţinut de
Ministerul Industriei
şi Resurselor
(%)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã" -
S.A. Ramnicu Valcea 33,0
2. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Dragasani" - S.A. 100,0
3. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Babeni" - S.A. 100,0
4. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã Filiasi" - S.A. 100,0
5. Societatea Comercialã "M.F.A." - S.A. Mizil 100,0
6. Societatea Comercialã "Şantierul Naval Mangalia" - S.A. 100,0
7. Societatea Comercialã "Uzina Mecanicã" - S.A. Marsa 100,0
8. Societatea Comercialã "Rompiro" - S.A. Orastie 100,0
9. Societatea Comercialã "I.O.R." - S.A. Bucureşti 66,557
10. Societatea Comercialã "Elprof" - S.A. Bucureşti 88,442
11. Societatea Comercialã "Romaero" - S.A. Bucureşti 72,9
12. Societatea Comercialã "Avioane" - S.A. Craiova 91,32
13. Societatea Comercialã "I.A.R." - S.A. Braşov - Ghimbav 62,21
14. Societatea Comercialã "Autobaza de Transport" - S.A. Deva 100,0
15. Societatea Comercialã "Autobaza de Transport" - S.A. Balan 100,0
16. Societatea Comercialã "Autobaza de Transport" - S.A. Baia
de Aries 100,0
17. Societatea Comercialã "Mecanicã Poiana Rusca" - S.A. 100,0
18. Societatea Comercialã "Mecanicã Balan" - S.A. 100,0
19. Societatea Comercialã "Autoservire Deva" - S.A. 100,0
20. Societatea Comercialã "Horia, Closca şi Crisan" - S.A. Abrud 100,0
21. Societatea Comercialã "Plafar" - S.A. 100,0
22. Societatea Comercialã "Hidroelectrica" - S.A. Bucureşti 100,0
● 21 de hidrocentrale în curs de execuţie, ofertate pentru
finalizare şi operare
23. Societatea Comercialã "Electrica" - S.A. 100,0
● 2 filiale în cadrul unui proiect PHARE
● 2 filiale prin atragere de capital privat conform cap. IV
din <>Legea nr. 137/2002
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016