Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 552 din 8 iulie 1999  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sudura si Incercari de Materiale - ISIM Timisoara    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 552 din 8 iulie 1999 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare in Sudura si Incercari de Materiale - ISIM Timisoara

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 332 din 8 iulie 1999

În temeiul prevederilor <>art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare,


Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara, prin reorganizarea Institutului de Sudura şi Încercãri de Materiale Timişoara care se desfiinţeazã.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara este persoana juridicã romana, aflatã în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, şi funcţioneazã în baza prevederilor <>art. 17-21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare.
(3) Sediul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara este în municipiul Timişoara, bd Mihai Viteazul nr. 30, judeţul Timis.
ART. 2
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara are ca obiect principal de activitate:
a) efectuarea de cercetãri fundamentale şi aplicative;
b) dezvoltarea tehnologicã;
c) elaborarea de normative tehnice şi economice de interes naţional privind asigurarea cerinţelor fundamentale din domeniul sudarii, procedeelor conexe sudarii, precum şi al controlului incercarii materialelor şi structurilor sudate.
ART. 3
Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara se preia prin transfer de la Institutul de Sudura şi Încercãri de Materiale Timişoara şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
(2) Noul contract colectiv de munca va fi negociat şi înregistrat la Direcţia generalã de munca şi protecţie socialã a municipiului Timişoara în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, este de 4.227.121 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 1.067.270,3 mii lei şi active circulante 3.159.850,7 mii lei, şi se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Sudura şi Încercãri de Materiale Timişoara.
ART. 6
Imobilul, anexele şi terenul aferent, situate în municipiul Timişoara, bd Mihai Viteazul nr. 30, judeţul Timis, în care a funcţionat Institutul de Sudura şi Încercãri de Materiale Timişoara, trec în administrarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara.
ART. 7
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, precum şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 8
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 9
Anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 23 iulie 1997, se modifica în mod corespunzãtor prevederilor prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul industriei şi comerţului,
Nicolae Staiculescu,
secretar de stat

Preşedintele
Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa,
Tehnologie şi Inovare,
Lanyi Szabolcs

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul finanţelor,
Gheorghe Banu,
secretar de stat

ANEXA 1




INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
ÎN SUDURA ŞI ÎNCERCĂRI DE MATERIALE - ISIM TIMIŞOARA


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ

┌────────────────────────────┐
│ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
└────────────────────────────┘


┌──────────────────┐
┌────────────────│ DIRECTOR GENERAL │───────────────────────┐
│ └──────────────────┘ │
┌────────────────┐ │ ┌────────────────────┐
│OFICIUL JURIDIC │ │ │CONSILIUL ŞTIINŢIFIC│
└────────────────┘ ┌───────────────────────┐ └────────────────────┘
│ COMITETUL DE DIRECŢIE │
└───────────────────────┘

┌─────────────────────│──────────────────────────────┐
│ │ │
┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐
│DIRECTOR ŞTIINŢIFIC│ │ │ DIRECTOR ECONOMIC │
└───────────────────┘ │ └───────────────────┘
│ │ │
│ ┌──────────────────────────────────────┐ │
│ │ DEPARTAMENTUL DEZVOLTARE │ │
│ │ TEHNOLOGICĂ - ASIGURAREA CALITĂŢII - │ │
│ │ PRODUCŢIE-TRANSFER TEHNOLOGIC │ │
│ └──────────────────────────────────────┘ │
│ │ │
┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│DEPARTAMENTUL STRATEGIE│ │ │ DEPARTAMENTUL │
│ CERCETARE-FORMARE │ │ │ ECONOMIC │
│ PROFESIONALĂ │ │ └─────────────────────┘
└───────────────────────┘ │ │
│ │ ┌───────────│──────────┐
│ │ │ │ │
┌─────────────────────────────┐ │ ┌─────────┐┌─────────┐┌─────────┐
│ │ │ │ │ │Comparti-││Comparti-││Comparti-│
┌────────┐┌─────────┐┌────────┐┌────────┐│ │ment con-││ment per-││ment │
│ Secţie ││ Secţie ││Colectiv││Colectiv││ │tractare,││sonal, ││financiar│
│procese ││încercãri││ formare││informa-││ │aprovizi-││salari- ││-contabi-│
│ de ││ de ││ profe- ││re-docu-││ │onare, ││zare, ││litate │
│imbinare││materiale││ sionala││mentare ││ │desfacere││juridic, ││ │
└────────┘└─────────┘└────────┘└────────┘│ │ ││adminis- ││ │
│ │ ││trativ ││ │
│ └─────────┘└─────────┘└─────────┘




┌─────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
┌─────────────┐ ┌────────────┐ ┌────────────┐ ┌──────────┐
│ Secţie │ │ Secţie │ │ Colectiv │ │Laborator │
│ dezvoltãri │ │ transfer │ │asigurarea │ │ de │
│constructive │ │ tehnologic │ │ calitãţii │ │ analize │
│ şi │ │ şi │ │ şi │ │ şi │
│ producţie │ │ marketing │ │ certificare│ │ examinari│
└─────────────┘ └────────────┘ └────────────┘ └──────────┘



ANEXA 2


REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Sudura şi Încercãri de Materiale - ISIM Timişoara, denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana, aflatã în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţioneazã în baza prevederilor <>art. 17-21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea cu respectarea prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatoricã a institutului este prevãzutã în anexa nr. 1 la hotãrâre.
(2) Institutul poate infiinta în cadrul structurii sale subunitati fãrã personalitate juridicã, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate
ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã în domeniul sudarii şi încercãrilor de materiale, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea cu prioritate a obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare.
ART. 4
Obiectul de activitate al institutului consta în:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare:
a) în cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare realizeazã cercetãri fundamentale şi aplicative în domeniul sudarii şi al încercãrilor de materiale, şi anume:
- cercetare fundamentalã pentru evidentierea potenţialului de aplicare în domeniul sudarii şi încercãrilor de materiale a unor principii noi şi avansate, respectiv a unor materiale noi;
- dezvoltarea proceselor de imbinare prin sudare sau lipire, performanţe atât pe materiale metalice, cat şi nemetalice;
- dezvoltarea procedeelor de sudare şi tãiere cu fascicule concentrate de energie;
- dezvoltarea procedeelor de pulverizare termica a materialelor metalice şi ceramice;
- cercetarea efectelor operaţiunilor de sudare, lipire şi metalizare asupra sãnãtãţii personalului şi mediului înconjurãtor;
- dezvoltarea echipamentelor specifice cu caracter de prototip pentru domeniul sudarii şi încercãrilor de materiale, care incorporeaza noi principii şi soluţii;
- dezvoltarea procedeelor performanţe în domeniul incercarii de materiale metalice şi nemetalice;
- studii şi cercetãri privind: strategia dezvoltãrii domeniului sudarii şi încercãrilor de materiale, reabilitarea şi prelungirea duratei de viata a utilajelor industriale, diagnoza şi prognoza domeniului sudarii şi încercãrilor de materiale;
- participarea la elaborari de standarde, norme tehnice şi proceduri;
- elaborarea de sisteme informatizate în domeniul sudarii şi încercãrilor de materiale;
b) în afarã Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã efectueazã cercetãri aplicative în domeniul sau de activitate, şi anume:
- dezvoltarea de tehnologii de sudare şi examinare pentru aplicaţii specifice;
- realizarea şi modernizarea de echipamente de sudare, de aparatura de examinare nedistructiva, în regim de unicat;
- studii privind managementul calitãţii în producţia de structuri sudate.
B. Activitãţi conexe:
a) asistenta tehnica la implementarea tehnologiilor de sudare în procesele de fabricaţie;
b) expertize tehnice în domeniul sau de activitate;
c) efectuarea de încercãri mecanice statice şi dinamice, inclusiv încercãri de fluaj, la oboseala şi de mecanicã ruperii;
d) efectuarea de analize chimice, metalografice şi examinari nedistructive prin diferite procedee;
e) asistenta tehnica şi consultanţa la construirea şi implementarea sistemelor de asigurare a calitãţii;
f) dezvoltarea de produse software în domeniu şi acordarea de asistenta tehnica la informatizarea unor activitãţi specifice sudarii şi încercãrilor de materiale;
g) efectuarea de reparaţii şi de reconditionari prin sudare şi pulverizare termica;
h) certificarea personalului, produselor şi serviciilor în domeniul sau de activitate;
i) expertize de avarii;
j) evaluarea capabilitãţii întreprinderilor producãtoare de structuri sudate, conform normelor naţionale şi internaţionale în vigoare.
C. Activitãţi de formare şi specializare profesionalã în domeniul propriu de activitate:
a) cursuri de scurta durata pentru calificare şi recalificare profesionalã de nivel mediu şi superior în domeniul sudarii şi al încercãrilor de materiale;
b) pregãtire profesionalã de nivel postuniversitar şi doctorantura;
c) cursuri de pregãtire pentru certificarea personalului conform standardelor europene în domeniul sudarii şi examinãrii nedistructive.
D. Activitãţi de editare şi tipãrire a publicaţiilor de specialitate:
a) Buletinul institutului, în care se publica informaţiile ştiinţifice şi tehnice din domeniu;
b) colecţii de standarde comentate;
c) cataloage de echipamente şi materiale pentru sudare;
d) sinteze documentare, ghiduri, proceduri de lucru.
E. Activitatea de transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrii din domeniul sudarii şi încercãrilor de materiale cãtre alte unitãţi de cercetare interesate sau cãtre agenţi economici
F. Valorificarea rezultatelor cercetãrilor din domeniul sudarii şi încercãrilor de materiale prin implementarea în industrie şi în alte unitãţi interesate
G. (1) Activitatea de execuţie în vederea sustinerii cercetãrii şi dezvoltãrii tehnologice în domeniu se realizeazã prin proiectarea şi execuţia de dispozitive şi echipamente pentru sudare şi încercãri de materiale, în serii mici de produse sau unicate.
(2) Activitãţile menţionate la lit. A-G pot fi efectuate şi în cadrul unor programe sau contracte externe.
(3) Institutul poate efectua activitãţi de comerţ interior şi exterior, de cooperare economicã şi ştiinţificã internationala, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate, potrivit legii.
CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Patrimoniul institutului, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, este de 4.227.121 mii lei, din care: imobilizari corporale şi necorporale 1.067.270,3 mii lei şi active circulante 3.159.850,7 mii lei, şi se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Sudura şi Încercãri de Materiale Timişoara.
ART. 6
(1) Institutul administreazã cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite, în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite din fonduri publice se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite şi trec în administrarea sa, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila a institutului.
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea sau închirierea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzãtoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului şi cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 7
(1) Institutul poate avea în structura subunitati fãrã personalitate juridicã, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
(3) Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi poate acorda conducãtorilor acestora împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
ART. 8
Conducãtorii subunitatilor din structura institutului rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.
CAP. 5
Organele de conducere
ART. 9
(1) Conducerea institutului este asigurata de:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
(2) Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
Consiliul de administraţie
ART. 10
(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, numiţi pentru un mandat de 4 ani care poate fi reînnoit.
(2) Structura consiliului de administraţie este alcãtuitã din:
- un preşedinte;
- un vicepreşedinte;
- 5 membri.
ART. 11
(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
a) directorul general al institutului - preşedinte;
b) un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;
c) un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;
d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
e) un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
f) preşedintele consiliului ştiinţific.
(2) Al saptelea membru al consiliului de administraţie poate fi desemnat dintre ingineri, economişti, jurişti sau alţi specialişti din institut sau poate fi un reprezentant al altui agent economic de profil.
(3) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, la propunerea conducatorului autoritãţii de la care aceştia provin.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 12
Membrii consiliului de administraţie au urmãtoarele drepturi şi obligaţii:
a) îşi pãstreazã calitatea de angajat la institutul sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate;
b) sunt plãtiţi pentru activitatea desfasurata în consiliul de administraţie cu o indemnizaţie lunarã stabilitã de acesta;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societãţi comerciale cu care institutul este în concurs de interese.
ART. 13
Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, sotia, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe sau concurente.
ART. 14
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. Acesta hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte cel puţin o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin 3 membri ai consiliului de administraţie.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor.
ART. 17
La şedinţele consiliului de administraţie participa, în calitate de invitat permanent, un delegat al sindicatului reprezentativ sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
ART. 18
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material conform prevederilor legale.
ART. 19
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor lor.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii care s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund, dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacã au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 rãspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 20
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã a domeniului propriu;
c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
d) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la Ministerul Industriei şi Comerţului în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului;
e) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe care le supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Comerţului şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institut în anul precedent;
f) analizeazã raportarea semestriala privind activitatea realizatã de institut, aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
g) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institut;
h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
k) fundamenteazã şi prezintã Ministerului Industriei şi Comerţului propuneri pentru asigurarea de fonduri prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activitãţii institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 35 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
n) adopta, în condiţiile legii, sistemul de salarizare, modul de corelare stimulativa a salariilor cu nivelul studiilor, cu competenta şi cu munca efectiv prestatã, respectându-se prevederile contractului colectiv de munca la nivel de institut;
o) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
p) executa orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
ART. 21
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã Ministerului Industriei şi Comerţului un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevãzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
Directorul general
ART. 23
Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general, numit prin ordin al ministrului industriei şi comerţului dintre cercetatorii ştiinţifici principali care lucreazã în domeniu şi care au pregãtire managerialã.
ART. 24
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoane fizice, din ţara şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii;
c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului institutului, aproba salariile rezultate din negocierea directa;
e) numeşte şi revoca conducãtorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
f) angajeazã şi concediazã personalul propriu în condiţiile legii şi ale contractelor colective de munca;
g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;
h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi ale art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1997 privind stimularea cercetãrii ştiinţifice, dezvoltãrii tehnologice şi inovarii, aprobatã şi modificatã prin Legea nr. 95/1998, cu modificãrile ulterioare;
i) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
j) adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi exterior, prin compartimentele proprii specializate;
k) exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie;
m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
Comitetul de direcţie
ART. 25
Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie format din directorul general, directorul ştiinţific, directorul economic, precum şi directorii departamentelor din structura organizatoricã a institutului.
ART. 26
Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
c) bugetul de venituri şi cheltuieli;
d) programul de investiţii;
e) sistemul de asigurare a calitãţii;
f) alte obligaţii.
ART. 27
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
ART. 28
(1) La nivelul subunitatilor din structura organizatoricã a institutului se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
Consiliul ştiinţific
ART. 29
(1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri, reprezentând toate compartimentele ştiinţifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului şi, în calitate de invitat permanent, un delegat al sindicatului reprezentativ sau, în lipsa acestuia, un reprezentant al salariaţilor care nu sunt membri de sindicat.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
ART. 30
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea de propuneri pentru Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi pentru Programul naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã, în domeniul propriu de activitate;
b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare şi ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã;
c) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
d) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii de cercetare-dezvoltare;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare;
g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului pentru funcţiile de cercetator ştiinţific principal gradele I, II, III şi cercetator ştiinţific;
h) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
i) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
j) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în strãinãtate.
CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.
Relaţii financiare
ART. 31
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil anual, avizat de consiliul de administraţie, se supune spre aprobare Ministerului Industriei şi Comerţului şi Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 32
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Comerţului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 33
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 34
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere conform reglementãrilor cuprinse în contractul colectiv de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, prevãzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 35
(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societãţi comerciale bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute în termeni reali, realizate în anul precedent.
(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor, conform prevederilor legii bugetare anuale.
ART. 36
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta prevederilor <>art. 6 şi 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 privind unele mãsuri pentru restructurarea activitãţii regiilor autonome.
(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevãzute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.
ART. 37
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare, stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare cu sediul în România.
ART. 38
Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
ART. 39
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
CAP. 8
Dispoziţii finale
ART. 40
Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale aplicabile institutelor de cercetare-dezvoltare şi regiilor autonome.
ART. 41
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.


-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016