Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 55 din 29 ianuarie 1999  privind organizarea si functionarea Directiei generale de prognoza in subordinea Ministerului Finantelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 55 din 29 ianuarie 1999 privind organizarea si functionarea Directiei generale de prognoza in subordinea Ministerului Finantelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 48 din 30 ianuarie 1999
În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Direcţia generalã de prognoza se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate cu personalitate juridicã în subordinea Ministerului Finanţelor, prin reorganizarea Comisiei Naţionale de Prognoza, care se desfiinţeazã.
Direcţia generalã de prognoza fundamenteazã şi elaboreazã studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung, privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu şi a sectoarelor acesteia, necesare fundamentarii strategiei programului de guvernare.
ART. 2
Direcţia generalã de prognoza are urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã prognoze şi studii referitoare la echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional; pentru fundamentarea studiilor de prognoza întocmeşte studii privind dezvoltarea ramurilor şi subramurilor, inclusiv pe forme de proprietate; estimeaza potenţialul productiv şi propune soluţii de utilizare a acestuia, corespunzãtor resurselor şi programelor de restructurare şi retehnologizare; estimeaza cheltuielile de capital pentru investiţiile totale în economie şi pentru investiţiile publice, pe destinaţii ale acestora; participa la elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea prioritatii proiectelor de investiţii publice;
2. elaboreazã şi utilizeazã modele economico-matematice pentru proiectia formãrii şi utilizãrii produsului intern brut, a veniturilor nominale şi reale ale populaţiei, a consumului de mãrfuri şi servicii; întocmeşte balanţa avutiei naţionale; determina eficienta utilizãrii factorilor de producţie la nivel macroeconomic; asigura compararea internationala a principalilor indicatori în Sistemul Conturilor Naţionale;
3. elaboreazã prognoze referitoare la resursele de munca, formarea profesionalã şi echilibrul pieţei forţei de munca; întocmeşte studii şi analize privind activitãţile cu profil social şi de protecţie socialã;
4. elaboreazã prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe, precum şi impactul acestora asupra economiei reale; analizeazã conjunctura economicã pe plan mondial şi implicatiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltãrii economice a României;
5. analizeazã efectele politicilor financiare, monetare, valutare, bugetare asupra economiei reale; efectueazã studii privind eficienta utilizãrii capitalului în economia realã, pe ramuri şi forme de proprietate, şi elaboreazã prognoze pe baza analizelor efectuate; analizeazã fluxurile financiare şi influenta acestora asupra ansamblului economiei; întocmeşte analize privind efectele procesului inflationist asupra echilibrelor financiare, monetare şi valutare;
6. elaboreazã şi editeazã un buletin de informare în care publica studii, analize, prognoze proprii, precum şi sinteze referitoare la experienţe, orientãri şi previziuni pe plan mondial;
7. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
ART. 3
Direcţia generalã de prognoza, în colaborare cu direcţiile generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, împreunã cu prefecturile vor asigura pregãtirea şi constituirea unor nuclee cu atribuţii privind furnizarea elementelor necesare elaborãrii prognozelor în profil teritorial, care sa fundamenteze strategiile de dezvoltare regionala şi zonala în vederea unei dezvoltãri echilibrate pe termen lung.
ART. 4
Direcţia generalã de prognoza este condusã de un director general, numit prin ordin al ministrului finanţelor, în condiţiile legii.
ART. 5
Structura organizatoricã a Direcţiei generale de prognoza se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor.
Numãrul maxim de posturi pentru Direcţia generalã de prognoza este de 120, dintre care 15 pentru personalul administrativ.
În cadrul Direcţiei generale de prognoza se organizeazã direcţii, servicii şi birouri, prin ordin al ministrului finanţelor.
Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile compartimentelor din Direcţia generalã de prognoza se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor.
Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din Direcţia generalã de prognoza se stabilesc prin fişa postului, întocmitã în urma evaluãrii posturilor pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut la alin. 4.
ART. 6
Direcţia generalã de prognoza are în dotare un numãr de doua autoturisme.
ART. 7
Direcţia generalã de prognoza are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, sectorul 5, latura sud, tronsoanele 5-6, etajele IV şi V.
Suprafata de 1.380 mp, ocupatã de Comisia Nationala de Prognoza în imobilul prevãzut la alineatul precedent, trece din administrarea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului în administrarea Ministerului Finanţelor, pe baza de protocol.
ART. 8
Personalul angajat în cadrul Comisiei Naţionale de Prognoza se transfera la Direcţia generalã de prognoza, prin menţinerea gradelor profesionale şi a treptelor profesionale.
Prevederile legale privind regimul de selecţionare, angajare şi avansare a personalului din Ministerul Finanţelor şi din unitãţile sale subordonate se aplica în mod corespunzãtor şi personalului Direcţiei generale de prognoza.
Salariul de baza al personalului din Direcţia generalã de prognoza va fi corelat cu cel acordat personalului din Ministerul Finanţelor şi din unitãţile sale subordonate, ca urmare a aplicãrii prevederilor <>Legii nr. 154/1998 , cu modificãrile ulterioare.
Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1997 , cu modificãrile ulterioare, se aplica şi personalului Direcţiei generale de prognoza, prin asimilare cu personalul direcţiilor generale şi direcţiilor din Ministerul Finanţelor. Modalitatea concretã de aplicare se stabileşte şi se aproba prin ordin al ministrului finanţelor.
ART. 9
<>Hotãrârea Guvernului nr. 214/1995 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Prognoza, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 10 aprilie 1995, se abroga.
ART. 10
<>Hotãrârea Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 18 august 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La anexa nr. 2*) "Unitãţi în subordinea sau sub autoritatea Ministerului Finanţelor" capitolul I "Instituţii publice finanţate de la bugetul de stat", dupã punctul 2 se introduce punctul 3 cu urmãtorul cuprins:
"3. Direcţia generalã de prognoza 105"

2. La anexa nr. 3*) "Mijloacele de transport şi consumul de carburanţi", dupã numãrul curent 5 se introduce numãrul curent 6 cu urmãtorul cuprins:



───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Numãrul Consumul maxim
"Nr. Unitatea Tipul maxim de carburant
crt. mijlocului aprobat pentru un
de transport (bucãţi) autovehicul
(litri/luna)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Direcţia generalã de prognoza autoturisme 2 300"
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ART. 11
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pct. 7 din anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 566/1998 privind instituţiile publice din subordinea Guvernului şi denumirile funcţiilor de conducere utilizate în cadrul acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 342 din 10 septembrie 1998, se elimina.

------------
*) Anexele nr. 2 şi 3 au fost înlocuite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 864/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 474 din 9 decembrie 1998.

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul finanţelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat

p. Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016