Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul şi acvacultura, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 317/2009 , Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 (1) Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, denumitã în continuare Agenţie, este instituţie publicã de interes naţional, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, finanţatã integral de la bugetul de stat, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale. (2) Sediul Agenţiei este în municipiul Bucureşti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3, şi este asigurat de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale. ART. 2 (1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, Agenţia exercitã urmãtoarele funcţii: a) de elaborare şi implementare a strategiei naţionale şi a reglementãrilor privind: conservarea şi managementul resurselor acvatice vii existente în habitatele piscicole naturale, acvacultura, procesarea şi organizarea pieţei produselor pescãreşti, structurile de pescuit şi acvaculturã; b) de implementare a politicii comune în domeniul pescuitului; c) de administrare a resurselor acvatice vii din habitatele piscicole naturale, cu excepţia celor din Rezervaţia Biosferei "Delta Dunãrii", care sunt administrate de Administraţia Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii"; d) de control şi inspecţie; e) de privatizare a societãţilor comerciale cu profil piscicol şi a amenajãrilor piscicole pe care le are în portofoliu; f) de concesionare a terenurilor pe care sunt amplasate amenajãri piscicole, cu excepţia celor de pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", precum şi a altor terenuri aferente acestora din domeniul public al statului, în condiţiile legii; g) de vânzare a terenurilor proprietate privatã a statului pe care sunt construite amenajãri piscicole, inclusiv a instalaţiilor speciale amplasate pe uscat; h) de reprezentare, pe plan intern şi extern, în domeniul sãu de activitate şi în limitele stabilite prin actele normative în vigoare; i) de realizare a mãsurilor din domeniul specific. (2) În perimetrul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", accesul la resursele acvatice vii în vederea practicãrii pescuitului comercial, familial, recreativ/sportiv şi ştiinţific se reglementeazã pe baza normelor aprobate prin ordin comun al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale şi al ministrului mediului şi pãdurilor, la propunerea Administraţiei Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii". CAP. II Organizarea Agenţiei ART. 3 (1) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1. (2) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, în cadrul structurii organizatorice se pot organiza servicii, birouri, compartimente, conform legii. (3) Atribuţiile şi sarcinile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al Agenţiei, aprobat prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri. (4) Personalul Agenţiei este format din personalul Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã organizate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se considerã transferat în interes de serviciu. ART. 4 (1) Agenţia este condusã de un preşedinte-director general, numit prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Preşedintele Agenţiei are calitatea de ordonator terţiar de credite. (3) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei şi o reprezintã în raporturile cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte persoane juridice şi fizice, precum şi în justiţie. (4) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii. (5) Preşedintele Agenţiei este înlocuit de directorul Direcţiei maritime şi inspecţii în situaţia în care nu îşi poate îndeplini temporar atribuţiile. ART. 5 (1) Numãrul maxim de posturi al Agenţiei este de 155, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat şi în prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale. (2) Personalul din cadrul Agenţiei este format din funcţionari publici şi personal contractual. (3) Salarizarea personalului din cadrul Agenţiei se face potrivit legii. ART. 6 Agenţia îşi exercitã atribuţiile în teritoriu prin structuri regionale fãrã personalitate juridicã. CAP. III Atribuţiile Agenţiei ART. 7 În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2, Agenţia are urmãtoarele atribuţii: A. În domeniul elaborãrii strategiei, politicilor şi a proiectelor de acte normative: a) elaboreazã strategia naţionalã a sectorului pescãresc; b) elaboreazã proiecte de acte normative în conformitate cu politica comunã în domeniul pescuitului şi cu strategia naţionalã a sectorului pescãresc; c) elaboreazã proiecte de convenţii şi acorduri internaţionale în domeniul sãu de activitate; d) elaboreazã reglementãrile privind accesul la resursele acvatice vii, în vederea practicãrii pescuitului comercial; e) elaboreazã reglementãrile privind pescuitul recreativ/sportiv; f) elaboreazã norme privind caracteristicile tehnice şi condiţiile de folosire a uneltelor de pescuit, precum şi metodele de pescuit comercial în habitatele piscicole naturale; g) elaboreazã norme de protecţie şi regenerare a resurselor acvatice vii privind: stabilirea anualã a capturii totale admisibile (TAC), a cotelor de pescuit şi a efortului de pescuit, stabilirea perioadelor de prohibiţie, a zonelor de refacere biologicã/zonelor de protecţie pentru resursele acvatice vii, a speciilor, precum şi a mãsurilor preventive; h) elaboreazã reglementãri specifice privind exercitarea pescuitului speciilor protejate; i) elaboreazã norme privind dimensiunile minime individuale pe specii care pot fi capturate din habitatele piscicole naturale, pe baza studiilor elaborate de instituţiile de cercetare ştiinţificã de profil; j) elaboreazã norme de adaptare a flotei de pescuit la starea resurselor acvatice vii, inclusiv Planul de adaptare a flotei şi Planul de ajustare a efortului de pescuit; k) elaboreazã norme privind nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare şi a centrelor de primã vânzare a produselor din pescuit; l) elaboreazã reglementãri privind criteriile de recunoaştere a organizaţiilor de producãtori din sectorul pescãresc; m) elaboreazã reglementãri privind debarcarea şi prima vânzare a produselor pescãreşti obţinute din pescuit. B. În domeniul administrãrii resurselor acvatice vii: a) stabileşte mãsuri de administrare a pescuitului, astfel încât sã se obţinã o mai bunã raţionalizare a efortului de pescuit; b) finanţeazã programele pentru popularea de susţinere şi de cercetare-dezvoltare în domeniul exploatãrii resurselor acvatice vii şi acvaculturii, în limita fondurilor disponibile; c) elaboreazã proceduri privind practicarea pescuitului; d) organizeazã şi actualizeazã Fişierul navelor şi ambarcaţiunilor de pescuit; e) stabileşte modul de marcare a navelor/ambarcaţiunilor de pescuit, inclusiv a celor auxiliare; f) autorizeazã construirea, modernizarea şi reconversia navelor/ambarcaţiunilor de pescuit care urmeazã sã arboreze pavilion român; g) propune nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare a produselor pescãreşti pe teritoriul naţional unde descarcã navele/ambarcaţiunile de pescuit; h) propune autorizarea locurilor în care se realizeazã prima vânzare a produselor obţinute din pescuit, cu respectarea legislaţiei comunitare; i) elibereazã permise/licenţe/autorizaţii, dupã caz, în conformitate cu dispoziţiile legislaţiei naţionale şi comunitare. C. În domeniul acvaculturii: a) stabileşte mãsuri pentru valorificarea superioarã a potenţialului genetic, prin introducerea în acvaculturã a unor specii valoroase; b) stabileşte mãsuri pentru creşterea calitãţii produselor din acvaculturã; c) adoptã mãsuri pentru asigurarea producţiei din acvaculturã pentru cazuri de forţã majorã; d) stabileşte mãsuri pentru asigurarea sãnãtãţii şi bunãstãrii animale; e) stabileşte mãsuri de adaptare a producţiei la cerinţele pieţei; f) stabileşte mãsuri privind introducerea bunelor practici în acvaculturã; g) încurajeazã aplicarea tehnologiilor de reproducere şi creştere pentru specii cu valoare economicã ridicatã şi promovarea produselor pescãreşti organice; h) organizeazã şi actualizeazã Registrul unitãţilor de producţie din acvaculturã şi emite licenţele de acvaculturã; i) stabileşte şi alte acţiuni pe care necesitãţile de dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii; j) stabileşte criteriile de introducere de noi specii în România. D. În domeniul procesãrii şi pieţei produselor pescãreşti: a) stabileşte mãsuri de sprijin al organizaţiilor de producãtori şi al altor forme asociative; b) asigurã respectarea criteriilor de recunoaştere şi de retragere a recunoaşterii organizaţiilor de producãtori din sectorul pescãresc, prevãzute de legislaţia comunitarã; c) recunoaşte organizaţiile de producãtori; d) organizeazã şi actualizeazã Registrul centrelor de primã vânzare, Registrul porturilor/punctelor de debarcare autorizate şi nominalizate de autoritatea publicã centralã care rãspunde de pescuit şi acvaculturã; e) solicitã elaborarea de studii de piaţã; f) organizeazã şi actualizeazã Registrul unitãţilor de procesare; g) emite licenţe de fabricaţie unitãţilor de procesare; h) propune mãsuri pentru îmbunãtãţirea calitãţii şi promovarea produselor pescãreşti. E. În domeniul activitãţii de control şi inspecţie piscicolã: a) organizeazã şi desfãşoarã activitãţi permanente de control şi inspecţie piscicolã privind respectarea legislaţiei în domeniu; b) verificã modul de executare a atribuţiilor de pazã şi protecţie a resurselor acvatice vii de cãtre beneficiarii dreptului de pescuit; c) verificã respectarea condiţiilor impuse prin licenţe/autorizaţii/permise de pescuit; d) elaboreazã planurile anuale şi lunare ale activitãţii de inspecţie şi control; e) verificã veridicitatea datelor înscrise în documentele pentru circulaţia peştelui; f) constatã infracţiuni şi contravenţii şi aplicã sancţiuni pentru nerespectarea prevederilor legale în vigoare, dispune ridicarea în vederea confiscãrii a bunurilor rezultate din sãvârşirea infracţiunilor şi contravenţiilor; g) monitorizeazã aplicarea sancţiunilor prevãzute în procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a mãsurilor dispuse prin notele de control, conform legislaţiei în domeniu; h) stabileşte sistemele de control şi de inspecţie ale activitãţilor de pescuit; i) reţine/suspendã/anuleazã, dupã caz, în baza constatãrilor şi propunerilor personalului cu drept de inspecţie şi control, permisul/licenţa/autorizaţia, potrivit prevederilor legii; j) asigurã funcţionarea sistemului de monitorizare prin satelit a navelor de pescuit la Marea Neagrã, conform reglementãrilor comunitare; k) verificã modul de organizare şi desfãşurare a pescuitului; l) verificã respectarea condiţiilor care stau la baza eliberãrii permiselor/licenţelor/autorizaţiilor privind pescuitul şi acvacultura. F. În domeniul privatizãrii: a) privatizeazã societãţile comerciale cu profil piscicol şi amenajãrile piscicole pe care le are în portofoliu, în condiţiile legii; b) concesioneazã terenurile, cu excepţia celor de pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole, precum şi alte terenuri aferente acestora din domeniul public al statului, în condiţiile legii; c) încheie contracte în vederea exploatãrii terenurilor, cu excepţia celor de pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", pe care sunt amplasate amenajãrile piscicole, precum şi a altor terenuri aferente acestora din domeniul privat al statului, în condiţiile legii; d) încheie contracte de vânzare a terenurilor proprietate privatã a statului, pe care sunt construite amenajãri piscicole, în condiţiile legii; e) elaboreazã caiete de sarcini în vederea privatizãrii şi/sau a concesionãrii; f) urmãreşte îndeplinirea obligaţiilor stabilite prin contractele de privatizare şi/sau de concesionare; g) îndeplineşte şi alte atribuţii care decurg din funcţia de privatizare şi/sau de concesionare, în conformitate cu prevederile legale; h) propune constituirea comisiei de privatizare, concesionare. G. În domeniul cercetãrii ştiinţifice: a) colaboreazã cu instituţiile de cercetare de profil pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite prin strategii; b) solicitã studii pentru cunoaşterea biologiei, etologiei şi diversitãţii structurii, funcţionabilitãţii şi productivitãţii ecosistemelor acvatice şi a interacţiunilor specifice; c) solicitã studii pentru evaluarea impactului produs asupra ecosistemelor acvatice marine şi a apelor continentale de cãtre activitãţile de pescuit şi acvaculturã şi de alte activitãţi antropice; d) solicitã studii pentru dezvoltarea şi diversificarea acvaculturii; e) elibereazã autorizaţia specialã de pescuit în scop ştiinţific. H. În domeniul relaţiilor interinstituţionale: a) încheie protocoale cu instituţiile publice implicate în activitatea de control şi inspecţie privind sectorul pescãresc; b) încheie acorduri/protocoale cu instituţii şi organizaţii în sectorul pescãresc, în condiţiile legii; c) colaboreazã cu Autoritatea de management pentru Programul operaţional pentru pescuit, cu Autoritatea de management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã, precum şi cu alte instituţii implicate în derularea fondurilor externe nerambursabile; d) organizeazã manifestãri şi întâlniri internaţionale şi participã la cele organizate de entitãţi şi organizaţii internaţionale specializate în domeniul pescuitului şi acvaculturii; e) colaboreazã cu organele de specialitate din ministere, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu organismele internaţionale implicate în activitatea de pescuit şi acvaculturã. I. În domeniul fondurilor nerambursabile alocate de Comunitatea Europeanã şi al fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente Programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi Programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului: a) utilizeazã şi gestioneazã fonduri nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã şi fonduri alocate de la bugetul de stat aferente Programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi Programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului; b) elaboreazã Programul de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului, îl supune spre aprobare Comisiei Europene şi asigurã implementarea acestuia; c) elaboreazã Programul de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului, îl supune spre aprobare Comisiei Europene şi asigurã implementarea acestuia. J. În alte domenii: a) organizeazã şi întreţine baza de date din domeniul pescuitului şi acvaculturii şi asigurã transmiterea datelor în sistemul informatic comunitar; b) organizeazã activitãţi de instruire a personalului propriu; c) încheie contracte şi finanţeazã realizarea de buletine informative, ghiduri, broşuri, afişe, postere, bannere pentru diseminarea informaţiilor referitoare la sectorul pescãresc; d) participã la elaborarea planului comun de acţiune în vederea prevenirii efectelor stãrilor de calamitãţi naturale şi urmãreşte realizarea mãsurilor şi acţiunilor prevãzute, în colaborare cu ceilalţi factori decizionali de la nivel local şi central; e) întocmeşte anual raportul de activitate şi îl supune spre aprobare ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale; f) îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, în condiţiile legii. ART. 8 (1) Atribuţiile de control şi inspecţie piscicolã se exercitã de cãtre personalul propriu cu drept de inspecţie şi control al Agenţiei, nominalizat prin decizie a preşedintelui Agenţiei. (2) Procedura de control şi procedura de inspecţie se stabilesc prin decizie a preşedintelui Agenţiei. ART. 9 În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, personalul cu drept de inspecţie şi control verificã documentele care stau la baza activitãţii persoanei controlate şi, dupã caz: a) propune mãsuri administrative; b) constatã infracţiuni prevãzute de legislaţia specificã sectorului pescãresc; c) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile contravenţionale prevãzute de lege. ART. 10 (1) Personalul cu drept de inspecţie şi control, în baza neregulilor constatate, reţine şi suspendã permisul, licenţa sau autorizaţia, potrivit prevederilor legale. (2) Personalul cu drept de inspecţie şi control, în baza neregulilor constatate, propune retragerea permisului, licenţei sau autorizaţiei, potrivit prevederilor legale. ART. 11 (1) Personalul cu drept de inspecţie şi control se legitimeazã cu legitimaţia al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2. (2) Documentele întocmite de personalul cu drept de inspecţie şi control vor fi semnate şi ştampilate cu ştampila al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 2. (3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei la normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii şi înştiinţarea de platã se întocmesc conform modelului prevãzut în anexa nr. 3. CAP. IV Echipamente şi mijloace de control ART. 12 (1) Dotarea Agenţiei cu mijloace de transport pe apã şi pe uscat este stabilitã conform anexei nr. 4. (2) Navele şi ambarcaţiunile destinate inspecţiei şi controlului se identificã prin arborarea fanionului specific pe catargul principal şi/sau prin siglã existentã pe bordul acestora, dupã caz. (3) Modelele fanionului şi siglei navelor şi ambarcaţiunilor destinate inspecţiei şi controlului se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale. ART. 13 (1) În executarea atribuţiilor, personalul cu drept de inspecţie şi control al Agenţiei este obligat sã poarte uniformã şi echipament. (2) Tipul, numãrul şi durata de serviciu a uniformelor şi echipamentelor se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale, la propunerea conducerii Agenţiei. (3) Uniformele şi echipamentele sunt asigurate de cãtre Agenţie, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. ART. 14 Este interzisã folosirea mijloacelor de transport destinate controlului şi inspecţiei piscicole pentru alte scopuri decât pentru îndeplinirea sarcinilor prevãzute de legislaţia în vigoare. ART. 15 Pe navele/ambarcaţiunile destinate controlului şi inspecţiei piscicole se ţine un jurnal de bord, în care se înscriu toate deplasãrile efectuate, conform anexei nr. 5. CAP. V Dispoziţii finale ART. 16 Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale. ART. 17 Agenţia realizeazã investiţii prin Programul operaţional pentru pescuit, pentru infrastructura aferentã centrelor de primã vânzare, porturilor/punctelor/adãposturilor pescãreşti şi punctelor de debarcare, precum şi prin alocãri bugetare. ART. 18 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 19 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.194/2008 privind organizarea, structura şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 683 din 6 octombrie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemneazã: --------------- Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale, Mihail Dumitru Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Mihai Constantin Şeitan Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mãnoiu Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu Bucureşti, 9 iunie 2010. Nr. 545. ANEXA 1 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã Nr. maxim de posturi: 155*) Funcţii publice: 141 Funcţii contractuale: 14 Din care, funcţii de conducere: 17------ *) Inclusiv posturile din structurile regionale.
┌──────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└────────┬─────────┘
│
▼
┌─────────────────────────────────────────┐
│ │
▼ ▼
┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐
│ Direcţia politici │ │ Direcţia maritimã │
│ privatizare, │ │ şi inspecţii │
│ concesionare │ │ │
└───────────────────┘ └───────────────────┘
ANEXA 2 1. Modelul legitimaţiei personalului cu drept de inspecţie şi control---------- NOTĂ(CTCE) Modelul legitimaţiei, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 01 iulie 2010, la pagina 6 (a se vedea imaginea asociatã) 2. Modelul ştampilei personalului cu drept de inspecţie şi control---------- NOTĂ(CTCE) Modelul ştampilei, se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 01 iulie 2010, la pagina 6 (a se vedea imaginea asociatã) ANEXA 3 Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PESCUIT ŞI ACVACULTURĂ SERIA IP nr. XXXXX Filiala ................................. Localitatea/Judeţul ..................... Str. ....................... nr. ........ Telefon/Fax ........................ PROCES-VERBAL de constatare şi sancţionare a contravenţiei la normele de pescuit şi de protecţie a resurselor acvatice vii Nr. ..... din ...... . În temeiul prevederilor ...................................., subsemnatul, ......................, având funcţia de ............................ la Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, filiala .........., nr. de marcã ....., în urma controlului efectuat la*) ................, în zona .............., la data de ......, ora ......, am constatat urmãtoarele:-------- *) Pentru persoana juridicã se vor înscrie denumirea operatorului economic înregistrat la registrul comerţului, codul unic de înregistrare şi sediul acesteia................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. de care se face vinovat*) ................................................, nãscut în anul ............., luna ........., ziua ......, domiciliat în ............., str. ................. nr. ....., bl. ......., ap. ....., judeţul/sectorul ................., posesor al actului de identitate seria ............ nr. ......, eliberat de ..................... la data de ............, cod numeric personal: [][][][][][][][][][][][][] ocupaţia ............, locul de muncã ......................., fapte care constituie contravenţie:-------- *) Pentru persoana juridicã se vor înscrie denumirea operatorului economic înregistrat la registrul comerţului, codul unic de înregistrare şi sediul acesteia. 1) ........................................... 2) ....................................... Faptele comise sunt sancţionate de art. ........... din ........ cu amendã de la ...................... pânã la ............................. . Faţã de contravenţiile constatate se aplicã urmãtoarele sancţiuni: A. Contravenientul .............................. se amendeazã cu 1) ........................ lei, conform art. ................... din ................., 2) ............................., conform art. ............. din ....................., precum şi .............................. Contravaloarea amenzii va fi achitatã în termen de 15 zile la C.E.C. sau la Trezoreria Finanţelor Publice ......................, în contul .............., urmând ca în acelaşi interval sã se remitã chitanţa şi copia de pe procesul-verbal Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã, filiala ........................ . Contravenientul declarã: "Mã angajez/Nu mã angajez" sã achit în termen de 48 de ore, la centrele special amenajate ale direcţiei taxe şi impozite ale primãriilor, în contul nr. .................., jumãtate din minimul amenzii, adicã suma de ........... lei, iar chitanţa de platã a amenzii şi copia procesului-verbal sã le remit unitãţii emitente în termenul menţionat. Se reţin în vederea confiscãrii urmãtoarele bunuri aflate asupra numitului/numiţilor în momentul constatãrii şi care au servit la comiterea faptei: ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Menţiuni ale contravenientului ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Contravenientul nu este de faţã/refuzã/nu poate lua cunoştinţã de conţinutul procesului-verbal, fapt atestat de martorul, .................., domiciliat în ......................., str. ............... nr. ......, bl. ...., judeţul ..............., BI/CI seria ....... nr. ........, emis/ã de .............. CNP ............................. Nu a fost de faţã niciun martor, deoarece ................................................................................................ ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Contestaţia se poate depune în termen de 15 zile de la data comunicãrii prezentului proces-verbal, însoţitã de copia de pe acesta, la judecãtoria în a cãrei circumscripţie a fost sãvârşitã fapta. Constatator, Martor, Contravenient, L.S. ............... Am luat la cunoştinţã. ............. .................. ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Amenda se achitã la centrele special amenajate ale Trezoreriei Finanţelor Publice, dupã care chitanţa şi copia procesului-verbal vor fi remise în termen de 15 zile de la comunicarea unitãţii emitente.
În caz de neplatã a obligaţiilor, se va trece la executare silitã.
Constatator, Am primit copia procesului-verbal
...................... şi înştiinţarea de platã.
Contravenient,
....................
ANEXA 4
LISTA
cuprinzând mijloacele de transport pe apã şi pe uscat
- Şalupã maritimã de control 2 bucãţi
- Şalupã fluvialã de control 10 bucãţi
- Autoturism pentru activitãţi specifice 30 bucãţi
- Autospeciale 8 bucãţi
- Microbuz transport persoane - 1+8 locuri 1 bucatã
- Barcã pescãreascã din fibrã de sticlã 12 bucãţi
(motor şi peridoc)
- Barcã gonflabilã cu cocã rigidã şi motor 10 bucãţi
- Autolaborator 1 bucatã
Consumul lunar de carburanţi pentru autoturismele şi ambarcaţiunile care aparţin Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã I. Consum de carburanţi aprobat pentru autoturisme: 400 litri/lunã/autoturism II. Consum de carburanţi aprobat pentru ambarcaţiuni: - 12 bãrci din fibrã de sticlã cu motor: 10 litri/orã pentru 55 de ore pe lunã; - 10 şalupe fluviale de control: 30 litri/orã pentru 55 de ore pe lunã; - 2 şalupe maritime de control: 60 litri/orã pentru 45 de ore pe lunã; - 10 bãrci gonflabile de control cu motor: 30 litri/orã pentru 48 de ore pe lunã. III. Consum de carburanţi pentru autospeciale, microbuz şi autolaborator: 600 litri/lunã NOTĂ: 1. Repartizarea, detalierea şi transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvaculturã. 2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul total de mijloace de transport aprobat pentru Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã. ANEXA 5 Modelul jurnalului de bord
DATA LA
┌──────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│ SITUAŢIA COMBUSTIBILULUI │ Ore funcţionare motor │
├────────────┬──────┬───────┬─────┬────────┬───────┼────────────┬───────┬──────┤
│Specificaţie│ Sold │Primiri│TOTAL│Consumat│ Rãmas │În 24 de ore│ Lunar │ Anual│
├────────────┼──────┼───────┼─────┼────────┼───────┼────────────┼───────┼──────┤
│MOTORINĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼───────┼─────┼────────┼───────┼────────────┴───────┴──────┤
│BENZINĂ │ │ │ │ │ │ Verificat pregãtirea │
├────────────┼──────┼───────┼─────┼────────┼───────┤ navei/ambarcaţiunii │
│ULEI │ │ │ │ │ │ pentru misiune │
├────────────┼──────┼───────┼─────┼────────┼───────┤ Comandant ............ │
│VASELINĂ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┴──────┴───────┴─────┴────────┴───────┴───────────────────────────┤
│ORDINUL DE MISIUNE │
│ │
│ │
│ ŞEF FILIALĂ, │
├──────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Ore/minute│ ACTIVITATEA NAVEI/AMBARCAŢIUNII │
├──────────┼───────┬────────┬────────┬────────┬────────┬───────┬───────┬───────┤
├──────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼───────┤
├──────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼───────┤
├──────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼───────┤
├──────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼───────┤
├──────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼───────┤
├──────────┼───────┼────────┼────────┼────────┼────────┼───────┼───────┼───────┤
└──────────┴───────┴────────┴────────┴────────┴────────┴───────┴───────┴───────┘
Comandantul ambarcaţiunii, .......................... --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.