Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 533 din 30 mai 2007  privind organizarea si functionarea Garzii Financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 533 din 30 mai 2007 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 18 iunie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al art. 2, art. 3 alin. (3) şi al <>art. 13 alin.(2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Garda Financiarã este instituţie publicã de control, cu personalitate juridicã, care exercitã controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricãror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea şi frauda fiscalã, organizatã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(2) Garda Financiarã are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Alba Iulia nr. 6, bl. I 5, tronson 1+2, sectorul 3.
ART. 2
(1) Garda Financiarã are urmãtoarea organizare teritorialã:
a) Comisariatul General;
b) secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti.
(2) Structura organizatoricã a Gãrzii Financiare este prevãzutã în anexa nr. 1.
(3) Numãrul maxim total de posturi pentru Garda Financiarã este de 1.805, din care 200 de posturi pentru aparatul Comisariatului General.
(4) Posturile vacante vor fi ocupate pe bazã de concurs organizat la nivelul Comisariatului General sau, dupã caz, la nivelul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.
(5) Numãrul de posturi pentru fiecare secţie judeţeanã şi pentru Secţia Municipiului Bucureşti se distribuie din numãrul maxim total prevãzut la alin. (3) prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
ART. 3
(1) Garda Financiarã este condusã de un comisar general, înalt funcţionar public, numit, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(2) Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercitã atribuţiile legale în aceastã calitate pentru toate unitãţile din structura Gãrzii Financiare. În exercitarea atribuţiilor sale comisarul general emite decizii.
(3) Comisarul general reprezintã Garda Financiarã în relaţiile cu terţii.
(4) Comisarul general numeşte, angajeazã, promoveazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţie personalul din structura Comisariatului General, precum şi pe cel de conducere din teritoriu, cu excepţia comisarului general prim-adjunct, comisarilor generali adjuncţi, comisarilor şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, care sunt numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(5) Comisarul general asigurã, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor ce revin Gãrzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi rãspunde în faţa ministrului economiei şi finanţelor şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã de întreaga activitate desfãşuratã de unitãţile din structura Gãrzii Financiare.
(6) Comisarul general este ajutat în activitate de un comisar general prim-adjunct şi de 3 comisari generali adjuncţi, având calitatea de funcţionari publici de conducere. În absenţa comisarului general, Garda Financiarã este reprezentatã de comisarul general prim-adjunct. În absenţa comisarului general şi a comisarului general prim-adjunct, Garda Financiarã este reprezentatã de unul dintre comisarii generali adjuncţi, pe baza împuternicirii comisarului general, cu înştiinţarea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 4
(1) Comisariatul General este structura centralã a Gãrzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigurã realizarea strategiei de control, urmãreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti, stabileşte mãsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul General al Gãrzii Financiare au competenţã de control operativ şi inopinat pe întregul teritoriu al ţãrii, în condiţiile prevãzute în prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General al Gãrzii Financiare şi, respectiv, a secţiilor judeţene şi a Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui servicii, birouri, compartimente, respectiv divizii, altele decât cele prevãzute în anexa nr. 1, şi se aprobã numãrul posturilor de conducere prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
ART. 5
(1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt unitãţi teritoriale ale Gãrzii Financiare, cu personalitate juridicã, care au competenţã de control pe teritoriul judeţului şi al municipiului Bucureşti, în care sunt organizate. Sediile secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti din cadrul Gãrzii Financiare sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale asigurã, la cererea Gãrzii Financiare, spaţiile corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii instituţiei din teritoriu sau, dupã caz, terenuri pentru construirea de sedii proprii, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt conduse fiecare de un comisar şef secţie, ordonator terţiar de credite, care numeşte, angajeazã, promoveazã, sancţioneazã şi elibereazã din funcţie personalul de execuţie din subordinea sa.
(2) În activitatea de conducere, comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene, respectiv comisarul şef secţie al Secţiei Municipiului Bucureşti sunt ajutaţi de comisari şefi adjuncţi, ale cãror atribuţii sunt stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare. Numãrul posturilor de comisari şefi adjuncţi se stabileşte conform art. 4 alin. (2).
(3) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti ale Gãrzii Financiare sunt subordonate conducerii Comisariatului General.
ART. 7
(1) Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi rãspundere pentru toate structurile Gãrzii Financiare.
(2) Statul de funcţii pentru Comisariatul General al Gãrzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobã de cãtre preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, la propunerea comisarului general.
ART. 8
(1) Comisarii din secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti au competenţã de control pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Din dispoziţia comisarului general sau cu aprobarea scrisã a acestuia, la cererea comisarilor şefi, pentru anumite operaţiuni de control pot participa comisari din oricare dintre secţiile judeţene şi/sau din Secţia Municipiului Bucureşti. În situaţiile operative care nu suportã amânare, aprobarea scrisã poate fi obţinutã ulterior începerii controlului.
ART. 9
(1) Atribuţiile Gãrzii Financiare, stabilite potrivit legii, se duc la îndeplinire de cãtre comisarii Gãrzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autoritãţii publice.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiarã efectueazã, în mod permanent, controlul operativ şi inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, dupã caz, cu privire la:
a) participarea, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activitãţilor ilicite care genereazã fenomene de evaziune şi fraudã fiscalã;
b) respectarea normelor de comerţ, urmãrind prevenirea, depistarea şi înlãturarea operaţiunilor ilicite;
c) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfãşoarã activitatea operatorilor economici;
d) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricãror acte şi fapte interzise de lege, conform competenţei materiale.
(3) Garda Financiarã poate, la solicitarea procurorului, sã efectueze constatãri cu privire la faptele care constituie încãlcãri ale dispoziţiilor şi obligaţiilor a cãror respectare o controleazã, întocmind procese-verbale care constituie mijloace de probã, potrivit legii.
ART. 10
(1) Garda Financiarã coopereazã cu organele cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bazã de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens.
(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevãzute la alin. (1) se realizeazã prin intermediul compartimentului desemnat în structura organizatoricã cu aceste atribuţii şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de comisarul general.
ART. 11
Comisarii nou-angajaţi vor efectua un curs de pregãtire profesionalã specificã în cadrul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamã. Durata cursului, programa de studiu şi modalitatea de evaluare a cunoştinţelor dobândite se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare.
ART. 12
Actele de control întocmite de comisarii Gãrzii Financiare sunt acte administrative de control operativ şi inopinat şi se comunicã direcţiilor generale ale finanţelor publice în a cãror razã teritorialã se aflã sediul social al operatorului economic controlat, pentru luarea mãsurilor fiscale, sau organelor de urmãrire penalã, dupã caz.
ART. 13
(1) Actele prin care sunt dispuse mãsurile cu caracter imediat rezultate din controlul efectuat de cãtre comisarii Gãrzii Financiare, a cãror executare este în sarcina entitãţilor verificate, constituie acte opozabile entitãţilor respective.
(2) În actele de control încheiate se face menţiunea cã acest control este operativ şi inopinat.
(3) În exercitarea atribuţiilor de serviciu comisarii Gãrzii Financiare constatã prin proces-verbal contravenţiile sãvârşite şi aplicã sancţiunile legale.
(4) Neexecutarea mãsurilor dispuse de comisarii Gãrzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţioneazã potrivit legii.
(5) Pentru constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor şi vãrsarea sumelor la Trezoreria Statului, Garda Financiarã utilizeazã formularele aprobate în condiţiile legii, pânã la epuizarea stocului, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2007, operând modificãrile corespunzãtoare ca urmare a schimbãrii subordonãrii. La epuizarea stocului, noile formulare se solicitã de Garda Financiarã, se aprobã şi se elibereazã în condiţiile legii. Garda Financiarã va utiliza în continuare foile de vãrsãmânt-chitanţe folosite în activitatea de trezorerie, în condiţiile stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ART. 14
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gãrzii Financiare sunt îndreptãţiţi sã dispunã toate mãsurile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte mãsuri rezultate din actele normative a cãror încãlcare o constatã, potrivit competenţelor.
(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gãrzii Financiare prezintã ordinul de serviciu, care este de regulã general, cu caracter permanent şi care indicã numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna, prevãzute de prezenta hotãrâre.
ART. 15
(1) Personalul Gãrzii Financiare care îndeplineşte funcţii publice specifice este dotat cu uniformã, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapãrare. Uniforma şi celelalte dotãri prevãzute de prezenta hotãrâre pot fi purtate numai în timpul exercitãrii atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gãrzii Financiare. Dotarea cu armament se face în condiţiile prevãzute de dispoziţiile <>art. 68-71 din Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor.
(2) Modelele uniformei, însemnelor distinctive, legitimaţiei de control şi ordinului de serviciu sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(3) Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar normele de dotare şi durata de serviciu sunt cele prevãzute în anexa nr. 4.
(4) Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapãrare, de protecţie şi de comunicare sunt prevãzute în anexa nr. 5, iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.
(5) Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire cu titlu gratuit de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în mãsura disponibilitãţilor, cu condiţia predãrii acestuia în perfectã stare fizicã şi de funcţionare tehnicã şi fiabilitate.
(6) Pânã la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotãrile prevãzute la alin. (1)-(5), precum şi pânã la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gãrzii Financiare utilizeazã dotãrile existente.
ART. 16
(1) Personalul Gãrzii Financiare beneficiazã de stimulente materiale şi morale, în condiţiile legii.
(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursã şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevãzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 6.
ART. 17
(1) Instituţiile specializate care pregãtesc personal militar şi care prin lege au dreptul sã deţinã şi sã foloseascã armament pentru realizarea unor atribuţii şi sarcini speciale de apãrare sprijinã Garda Financiarã în realizarea programului de dotare şi de pregãtire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.
(2) Rãspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzãtoare a acestora revine comisarilor Gãrzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarmã, anterior încredinţãrii armamentului şi echipamentelor respective.
ART. 18
(1) Autoturismele din dotare sunt inscripţionate cu însemnul Gãrzii Financiare în forma descrisã pentru insigna comisarului, în dimensiune corespunzãtoare.
(2) Numãrul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiarã sunt prevãzute în anexa nr. 7.
(3) Numãrul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru Comisariatul General, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobã prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele maxime prevãzute în anexa nr. 7.
ART. 19
(1) Garda Financiarã este finanţatã de la bugetul de stat.
(2) Garda Financiarã prevede, în bugetul de venituri şi cheltuieli, cheltuieli pentru manipularea, transportul şi depozitarea mãrfurilor sau bunurilor supuse confiscãrii.
ART. 20
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gãrzii Financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8 ianuarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 30 mai 2007.
Nr. 533.

ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 1.805,
din care 200 în cadrul Comisariatului general





STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A GĂRZII FINANCIARE

┌────────────────────┐
│ COMISAR GENERAL │
└─────────┬──────────┘

┌─────────┴──────────┐
│ │
┌───────────────────────┐ │ COMISARIAT GENERAL │ ┌────────────────────┐
│ │ └─────────┬──────────┘ │ │
│ Compartiment de ├───┐ │ ┌───┤Serviciul juridic şi│
│relaţii internaţionale │ │ │ │ │ contencios │
│ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────┘ │ │ │ └────────────────────┘
┌───────────────────────┐ │ │ │ ┌────────────────────┐
│ Compartiment ├───┤ │ ├───┤ Compartiment │
│ arhivisticã │ │ │ │ │ Documente Secrete │
└───────────────────────┘ ├──────────┼────────────────────────────────────┬─────────┤ └────────────────────┘
┌───────────────────────┐ │ │ │ │ ┌────────────────────┐
│Seviciul organizare şi │ │ │ │ │ │ Compartiment │
│managementul resurselor├───┘ │ │ └───┤ audit public intern│
│ umane │ │ │ └────────────────────┘
└───────────────────────┘ ┌────────┴──────────┐ │
│ COMISAR GENERAL │ │
│ PRIM-ADJUNCT ├─────────────────────────┤
│ │ │
└────────┬──────────┘ │
│ │
┌──────────────────────┴────────────────┐ ├─────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
┌────────────┴───────────┐ ┌────────────┴───────────┐ │ ┌────────────┴───────────┐
│COMISAR GENERAL ADJUNCT │ │COMISAR GENERAL ADJUNCT │ │ │COMISAR GENERAL ADJUNCT │
└────────────┬───────────┘ └────────────┬───────────┘ │ └────────────┬───────────┘
│ │ │ │
│ │ │ │
┌──────────┼───────────┐ ┌───────────┼────────────┐ │ ┌────────────┼───────────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌────┴────┐ ┌───┴─────┐ ┌───┴─────┐ ┌────┴────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴────┐ │ ┌─────┴─────┐ ┌────┴───────┐ ┌─────┴──────┐
│DIVIZIA 1│ │DIVIZIA 2│ │DIVIZIA 3│ │DIVIZIA 4│ │DIVIZIA 5 │ │DIVIZIA 6│ │ │ DIVIZIA 7 │ │ DIVIZIA 8 │ │ DIVIZIA 9 │
│- control│ │- control│ │- inter- │ │- control│ │- control │ │- inter- │ │ │- analize, │ │- control │ │- financiar-│
│operativ-│ │operativ-│ │venţie │ │operativ-│ │operativ- │ │venţie │ │ │sinteze, │ │şi îndru- │ │contabili- │
│inopinat │ │inopinat │ │rapidã şi│ │inopinat │ │inopinat; │ │rapidã şi│ │ │metodolo- │ │mare a │ │tate, │
│în dome- │ │în dome- │ │control │ │în dome- │ │- documen-│ │control │ │ │gii, │ │activitã- │ │execuţie │
│niul │ │niul │ │operativ-│ │niul pro-│ │tare şi │ │operativ-│ │ │proceduri, │ │ţii struc- │ │bugetarã │
│produc- │ │produc- │ │inopinat;│ │ducţiei, │ │colaborare│ │inopinat;│ │ │norme; │ │turilor │ │- investi- │
│ţiei, │ │ţiei, │ │- control│ │distribu-│ │inter- │ │- tran- │ │ │- relaţii │ │teritoriale;│ │ţii şi │
│distri- │ │distri- │ │operativ-│ │ţiei şi │ │institu- │ │zacţii │ │ │mass-media;│ │- control │ │logisticã; │
│buţiei │ │buţiei │ │inopinat │ │transpor-│ │ţionalã; │ │comerci- │ │ │- tehnolo- │ │operativ- │ │- adminis- │
│şi trans-│ │şi trans-│ │în dome- │ │tului │ │- comba- │ │ale │ │ │gia infor- │ │inopinat │ │trativ- │
│portului │ │portului │ │niul jo- │ │altor │ │terea │ │intra- │ │ │maţiei; │ │ │ │protocol │
│produse- │ │alcoolu- │ │curilor │ │produse │ │fraudelor │ │comuni- │ │ │- control │ │ │ │ │
│lor ener-│ │lui şi │ │de noroc │ │accizate;│ │comunitare│ │tare │ │ │operativ- │ │ │ │ │
│getice │ │bãuturi- │ │ │ │- opera- │ │ │ │ │ │ │inopinat │ │ │ │ │
│ │ │lor spir-│ │ │ │ţiuni de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │toase │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┘ └─────────┘ └─────────┘ └─────────┘ └──────────┘ └─────────┘ │ └───────────┘ └────────────┘ └────────────┘


┌────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┐
│ │
│ │
┌────────┴────────┐ ┌───────────────┴─────────────┐
│ SECŢII JUDEŢENE │ │SECŢIA MUNICIPIULUI BUCUREŞTI│
└─────────────────┘ └─────────────────────────────┘




ANEXA 2
SEDIILE
secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti


ALBA ALBA IULIA, STR. G. COŞBUC NR. 14
ARAD ARAD, B-DUL REVOLUŢIEI NR. 79
ARGEŞ PITEŞTI BD. REPUBLICII NR. 118
BACĂU BACĂU STR. DUMBRAVA ROŞIE NR. 1-3
BIHOR ORADEA, STR. GRIVIŢEI NR. 2
BISTRIŢA-NĂSĂUD BISTRIŢA, STR. 1 DECEMBRIE NR. 6
BOTOŞANI BOTOŞANI, STR. O. BANCILA NR. 1
BRAŞOV BRAŞOV, STR. CARPAŢILOR NR. 15-17
BRĂILA BRĂILA, STR. DELFINULUI NR. 1
BUZĂU BUZĂU, B-DUL N. BĂLCESCU NR. 48
CARAŞ-SEVERIN REŞIŢA, CARTIER DOMAN NR. 2
CĂLĂRAŞI CĂLĂRAŞI, AL. CENTRALEI NR. 1, BL. CONFORT
CLUJ CLUJ-NAPOCA, P-ŢA IANCULUI NR. 19
CONSTANŢA CONSTANŢA, BD. FERDINAND NR. 68BIS
COVASNA SF. GHEORGHE, STR. B. JOSZEF NR. 9
DÎMBOVIŢA TÂRGOVIŞTE, CALEA DOMNEASCĂ NR. 166
DOLJ CRAIOVA, STR. MITROPOLIT FIRMILIAN NR. 2
GALAŢI GALAŢI, STR. BRĂILEI NR. 33
GIURGIU GIURGIU, B-DUL INDEPENDENŢEI, BL. 106
GORJ TG. JIU, STR. SIRETULUI NR. 6
HARGHITA MIERCUREA CIUC, STR. LIBERTĂŢII NR. 5
HUNEDOARA DEVA, STR. 1 DECEMBRIE NR. 6
IALOMIŢA SLOBOZIA, STR. M. BASARAB NR. 14 - 16
IAŞI IAŞI, STR. ANASTASIU PANU NR. 26
ILFOV BUCUREŞTI, STR. L. PATRASCANU NR. 10, S. 3
MARAMUREŞ BAIA MARE, STR. UNIVERSITĂŢII NR. 23A
MEHEDINŢI DROBETA TR. SEVERIN, PIAŢA RADU NEGRU NR. 1
MUREŞ TG. MUREŞ, STR. GH. DOJA NR. 1-3
NEAMŢ PIATRA NEAMŢ, B-DUL TRAIAN NR. 183
OLT SLATINA, STR. ARCULUI NR. 1
PRAHOVA PLOIEŞTI, STR. A. VLAICU NR. 21
SATU MARE SATU MARE, STR. PIAŢA ROMANA NR. 3-5
SĂLAJ ZALĂU, STR. 22 DECEMBRIE 1989 NR. 1
SIBIU SIBIU, CALEA DUMBRĂVII NR. 28-32
SUCEAVA SUCEAVA, STR. V. BUMBAC, PALATUL FINANŢELOR
TELEORMAN ALEXANDRIA, STR. DUNĂRII NR. 188
TIMIŞ TIMIŞOARA, STR. REVOLUŢIEI NR. 15
TULCEA TULCEA, STR. PĂCII NR. 20
VASLUI VASLUI, STR. STEFAN CEL MARE NR. 56
VÂLCEA RM. VÂLCEA, STR. G-RAL MAGHERU NR. 17
VRANCEA FOCŞANI, B-DUL INDEPENDENŢEI NR. 24
BUCUREŞTI BUCUREŞTI, STR. GUTEMBERG NR. 1, SECT. 5




ANEXA 3
MODELUL*)
uniformei, al însemnelor distinctive, al
legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu

3.1. Uniforma de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare
3.2. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - bãrbaţi şi femei
3.3. Uniforma de iarnã pentru comisarii Gãrzii Financiare - scurtã din piele cu mesadã şi guler detaşabile, cãciulã din nutriet sau astrahan
3.4. Uniforma pentru comisarii Gãrzii Financiare - manta din piele naturalã
3.5. Insigna metalicã înseriatã, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã
3.6. Emblema coifura Garda Financiarã
3.7. Legitimaţia de control
3.8. Insigna metalicã pentru legitimaţia de control
3.9. Ordinul de serviciu

Fig. 3.1. Modelul uniformei de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.1. "Modelul uniformei de varã pentru comisarii Gãrzii Financiare" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 7. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.2. Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.2. "Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 7. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.2.1. Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei: varianta cu fustã
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.2.1. "Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei: varianta cu fustã" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 8. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.2.2. Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei: varianta cu pantalon
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.2.2. "Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare - femei: varianta cu pantalon" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 8. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.3. Modelul uniformei de iarnã pentru comisarii Gãrzii Financiare: scurtã din piele cu mesadã şi guler detaşabile, cãciulã din nutriet sau astrahan
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.3. "Modelul uniformei de iarnã pentru comisarii Gãrzii Financiare: scurtã din piele cu mesadã şi guler detaşabile, cãciulã din nutriet sau astrahan" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 8. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.4. Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare: Manta din piele naturalã
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.4. "Modelul uniformei pentru comisarii Gãrzii Financiare: Manta din piele naturalã" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 9. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.5. Modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.5. "Modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilã la uniformã" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 9. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.6. Emblema coifura Garda Financiarã
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.6. Modelul emblemei coifurei Garzii Financiare se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 9. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.7. Modelul legitimaţiei de control
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.7. "Modelul legitimaţiei de control" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 9. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.8. Insigna metalicã pentru legitimaţia de control
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.8. "Insigna metalicã pentru legitimaţia de control" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 10. (a se vedea imaginea asociatã)

Fig. 3.9. Modelul ordinului de serviciu
____________
NOTĂ(CTCE)
Fig. 3.9. "Modelul ordinului de serviciu" se gãseşte în Monitorul Oficial nr. 407 din 18 iunie 2007, Partea I, pag. 10. (a se vedea imaginea asociatã)


ANEXA 4
NORMA DE DOTARE ŞI DURATA DE SERVICIU
privind drepturile de echipament ale personalului Gãrzii Financiare

I. Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale personalului Gãrzii Financiare sunt prevãzute în Hotãrârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gãrzii Financiare şi regulile de aplicare a acestuia.

II. Însemne specifice


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea însemnelor specifice U/M Prevederi Observaţii
crt. cantitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Însemne distinctive
1. Emblemã coifurã buc. 2 1 buc. pentru şapcã şi
1 buc. pentru cãciulã
2. Set cuprinzând însemne de
împuternicire a controlului set 1 1 pentru fiecare comisar
- legitimaţie cu insignã metalicã buc. 1 1 pentru fiecare comisar
înseriatã
- sigiliu metalic înseriat buc. 1 1 pentru fiecare comisar
- portlegitimaţie buc. 1 1 pentru fiecare comisar
3. Insignã metalicã înseriatã, pe set 1 1 pentru fiecare comisar
suport din piele, ataşabilã la
cureaua pantalonilor sau la
piept, pe bluzã ori pe veston
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
Detaliile cu privire la culorile articolelor de uniformã şi ale însemnelor distinctive se regãsesc în planşele prevãzute în anexa nr. 3.


ANEXA 5
LISTA
mijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapãrare, de protecţie
şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotare

a) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapãrare
Arme de foc:
1. armament de serviciu: pistol cu un încãrcãtor; se asigurã la prima dotare; câte o bucatã pentru fiecare comisar;
2. toc din piele pentru pistol; se asigurã la prima dotare pentru fiecare pistol;
3. muniţie de rãzboi pentru fiecare încãrcãtor de pistol pentru fiecare şedinţã de tragere.
Mijloace individuale de autoapãrare:
4. butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centurã pentru dotarea fiecãrui comisar*);
5. electroşocuri:
- 500 bucãţi de mici dimensiuni;
- 500 bucãţi de mari dimensiuni (bastoane), pentru dotarea comisarilor*).
b) Echipament individual de protecţie:
1. veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucãţi;
2. bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 500 bucãţi;
3. combinezon din douã piese (pantalon şi bluzã inscripţionatã cu sigla Gãrzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracã de cãtre comisari peste uniformã în acţiunile de inventariere şi manipulare a mãrfurilor, ambalajelor etc.; câte o bucatã pentru fiecare comisar.
c) Mijloace de comunicare:
- telefon mobil şi serviciile aferente - un aparat/ persoanã.
d) Alte mijloace speciale de dotare:
1. microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;
2. sigilii metalice de unicã folosinţã, înseriate;
3. imprimate (formulare cu regim special);
4. alte articole necesare, bine justificate, avizate de comisarul general şi aprobate de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
________
*) În mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi a altor persoane din cadrul Gãrzii Financiare cu astfel de mijloace, dacã acestea participã la acţiuni şi numai pe timpul desfãşurãrii acţiunii.


ANEXA 6
NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondului de
stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţã
a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare

CAP. I
Sursele de constituire a fondului de stimulente

ART. 1
Fondul de stimulente se constituie, potrivit <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gãrzii Financiare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscãri, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificãrii acestora.
ART. 2
Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privatã a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au fãcut obiectul confiscãrii pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gãrzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.
ART. 3
Sumele în valutã provenite din sursele prevãzute la art. 1 se evalueazã în lei, la cursul de schimb stabilit de Banca Naţionalã a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.
ART. 4
Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gãrzii Financiare şi se valorificã în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAP. II
Evidenţierea fondului de stimulente

ART. 5
Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiazã astfel:
a) la nivelul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;
b) la nivelul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, pânã la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioarã, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti din activitatea proprie.
ART. 6
Sumele constituite în condiţiile prevãzute la art. 5 lit. a) şi b) se evidenţiazã distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat.
ART. 7
Sumele provenite din sursele prevãzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili cãtre secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sau Comisariatul General al Gãrzii Financiare. Comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti vor urmãri modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

CAP. III
Modul de utilizare a fondului de stimulente

ART. 8
Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecãrei entitãţi se face pe baza urmãtoarelor criterii de repartizare:
a) contribuţia directã şi efectivã, realizatã cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã şi declanşarea mãsurilor de recuperare a sumelor datorate;
b) îndeplinirea cu competenţã şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;
c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încãlcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementeazã obligaţiile fiscale ale contribuabililor;
d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bunã-credinţã a operaţiunilor de control;
e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea persoana respectivã;
f) asumarea responsabilitãţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite sã reducã sau sã elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare;
g) organizarea corespunzãtoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gãrzii Financiare;
h) contribuţia efectivã a personalului care participã la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;
i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunãtãţire a cadrului normativ;
j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, pãstrarea integritãţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricãrei manifestãri ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gãrzii Financiare.

CAP. IV
Repartizarea şi acordarea stimulentelor

ART. 9
Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bazã lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gãrzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.
ART. 10
Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudã fiscalã, îmbunãtãţirea activitãţii Gãrzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate acorda stimulente peste nivelul prevãzut la art. 9.
ART. 11
Sunt competenţi sã acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:
a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru personalul prevãzut la art. 10 şi pentru:
- comisarul general al Gãrzii Financiare;
- comisarul general prim-adjunct, comisarii generali adjuncţi şi comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;
b) comisarul general al Gãrzii Financiare, pentru:
- comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului General al Gãrzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;
- comisarii şefi adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici;
c) comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, pentru comisarii şefi divizie şi personalul de execuţie din cadrul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 12
Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã poate dispune, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între entitãţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.
ART. 13
Plata stimulentelor aprobate se face de regulã în cursul lunii curente pentru luna precedentã.
ART. 14
Sumele reprezentând fondul de stimulente, rãmase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.
ART. 15
Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectueazã potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.
ART. 16
Stimulentele nu fac parte din salariul de bazã, nu se suportã din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se calculeazã contribuţia de asigurãri sociale de stat şi contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate personalului se impoziteazã în condiţiile legii.
ART. 17
Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite pânã la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizeazã potrivit prevederilor acestora.
ART. 18
Sumele incluse în fondul de stimulente cu încãlcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada urmãtoare şi vor fi virate la bugetul de stat. În cazul în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondului de stimulente, instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendã sau a mãsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilitã de lege.
ART. 19
Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului General, al secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti din Garda Financiarã are obligaţia sã verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi sã nu permitã constituirea şi, dupã caz, plata sumelor încasate cu încãlcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.


ANEXA 7

NUMĂRUL MAXIM
de autoturisme, mijloace de transport
speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Tipul mijlocului de transport Numãrul maxim Consumul maxim lunar
aprobat de carburanţi aprobat
(bucãţi)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Autoturisme pentru transportul
comisarilor în operaţiuni
specifice de control 650 400 litri/autovehicul
Microbuze persoane 3 400 litri/autovehicul
Ambarcaţiuni fluviale:
- cu o capacitate de 4 locuri
plus echipaj 1 800 litri/ambarcaţiune
- cu o capacitate de 8-10 locuri
plus echipaj 1 1.000 litri/ambarcaţiune
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL: 655
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTĂ:
1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gãrzii Financiare.
2. Nu se considerã depãşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiarã.
3. Autoturismele care au îndeplinit condiţiile de casare, urmeazã sã fie scoase din uz şi înlocuite, prin achiziţii, în perioada imediat urmãtoare.
4. Personalul navigant şi de întreţinere al ambarcaţiunilor fluviale va fi prevãzut în statul de funcţii aprobat.

----


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016