Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 532 din 19 aprilie 2006  pentru aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului si a Metodologiei de alocare a fondurilor si criteriile de identificare si de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes national    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 532 din 19 aprilie 2006 pentru aprobarea programelor de interes national in domeniul protectiei drepturilor copilului si a Metodologiei de alocare a fondurilor si criteriile de identificare si de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes national

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 11 mai 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 10, 11 şi 16 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 252/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi al <>art. 118 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã programele de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Metodologia de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de aplicare a proiectelor specifice din cadrul programelor de interes naţional, prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului finanţeazã serviciile de asistenţã socialã în domeniul protecţiei drepturilor copilului din cadrul programelor de interes naţional cu sumele prevãzute cu aceastã destinaţie în bugetul propriu.
(2) Finanţarea se realizeazã în urma evaluãrii şi selectãrii de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului a proiectelor înaintate de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi în domeniul protecţiei drepturilor copilului, pe baza convenţiilor încheiate cu acestea.
ART. 4
(1) Monitorizarea derulãrii programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se asigurã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, în colaborare cu consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti în a cãror razã teritorialã se deruleazã programele de interes naţional.
(2) Controlul utilizãrii fondurilor alocate în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului se asigurã de Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Autoritatea Naţionalã pentru
Protecţia Drepturilor Copilului,
Bogdan Adrian Panait,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 19 aprilie 2006.
Nr. 532.

ANEXA 1

PROGRAMELE
de interes naţional în domeniul protecţiei drepturilor copilului

1. Programul "Înfiinţarea de centre de plasament de tip familial - cãsuţe şi apartamente pentru copiii din instituţiile cu o capacitate mai mare de 100 de locuri, care nu au fost restructurate pe module de tip familial"
Scopul:
a) reducerea numãrului de copii aflaţi în îngrijirea centrelor de plasament de tip clasic;
b) creşterea numãrului de centre de plasament de tip familial.
Obiectiv:
Creşterea calitãţii îngrijirii şi protecţiei copilului separat de pãrinţii sãi.
Indicatori fizici:
Cel puţin 6 centre de plasament de tip familial înfiinţate.
Indicatori de eficienţã:
Numãrul instituţiilor cu capacitate mai mare de 100 de copii scãzut cu 3.
Indicatori de rezultate:
- 96 de copii beneficiazã de protecţie în centre de plasament de tip familial.
Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 3.492 mii lei.
2. Programul "Dezvoltarea serviciilor alternative pentru copiii cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA"
Scopul:
a) dezvoltarea reţelei de servicii alternative (centre de plasament de tip familial, centre de zi/recuperare/reabilitare ş.a.) şi practici integrative pentru copii cu dizabilitãţi/ handicap/HIV/SIDA, în vederea îmbunãtãţirii şanselor acestora de dezvoltare deplinã şi armonioasã, precum şi în vederea integrãrii sociale;
b) prevenirea spitalizãrii prelungite a copiilor cu dizabilitãţi/ handicap/HIV/SIDA sau a pãrãsirii lor în unitãţile sanitare;
c) dezvoltarea şi diversificarea modalitãţilor de intervenţie în vederea prevenirii pãrãsirii copilului cu dizabilitãţi/handicap/ HIV/SIDA;
d) prevenirea abuzului şi neglijãrii copilului cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA, sub orice formã, precum şi a fenomenelor care pot determina instituirea unei mãsuri de protecţie specialã;
e) continuarea procesului de descentralizare de la nivel judeţean la nivel local şi întãrirea capacitãţii instituţionale la nivel local pentru asumarea responsabilitãţii în abordarea problematicii copilului cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA;
f) implementarea standardelor minime pentru copiii cu dizabilitãţi/handicap;
g) popularizarea drepturilor copilului şi sensibilizarea opiniei publice în vederea îmbunãtãţirii atitudinii şi comportamentului general privind problematica specificã copilului cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA;
h) gestionarea eficientã a resurselor umane şi financiare implicate în sistemul de protecţie a copilului.
Obiective:
Reabilitarea şi reintegrarea socialã a copiilor cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA.
Indicatori fizici:
- 4 servicii alternative înfiinţate pentru copiii cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA.
Indicatori de eficienţã:
- 24 de copii cu dizabilitãţi/handicap/HIV/SIDA dezinstituţionalizaţi din centre de plasament.
Indicatori de rezultate:
- 37 de copii beneficiari ai serviciilor alternative au întocmite planuri individualizate de protecţie.
Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 2.260 mii lei.
3. Programul "Dezvoltarea reţelei de servicii specializate pentru copiii victime ale abuzului, neglijãrii şi exploatãrii"
Scopul:
a) prevenirea şi combaterea abuzului, neglijãrii şi exploatãrii copilului, sub orice formã, inclusiv a migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatãrii sexuale şi exploatãrii prin muncã, precum şi a fenomenelor care pot determina instituirea unei mãsuri de protecţie specialã;
b) crearea şi dezvoltarea de servicii specializate pentru reabilitarea şi protecţia specialã a copiilor victime ale abuzului, neglijãrii şi exploatãrii, inclusiv ale migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatãrii sexuale şi exploatãrii prin muncã, precum şi a copiilor repatriaţi, în vederea îmbunãtãţirii şanselor acestora de dezvoltare deplinã şi armonioasã;
c) sprijinirea implementãrii standardelor minime obligatorii la nivelul serviciilor specializate existente pentru copilul abuzat, neglijat şi exploatat;
d) integrarea problematicii migraţiei şi a copiilor refugiaţi la nivelul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului selectate pentru a servi la nivel regional, prin dezvoltarea unui set de proceduri şi formarea echipelor multidisciplinare şi interinstituţionale care intervin în aceste cazuri;
e) reintegrarea familialã, educaţionalã, socialã şi, dupã caz, profesionalã, a copiilor repatriaţi, cu sau fãrã pãrinţi, pe baza acordurilor internaţionale sau în mod voluntar;
f) dezvoltarea unui set de mãsuri şi proceduri destinate copiilor repatriaţi, precum şi copiilor refugiaţi, care sã faciliteze dobândirea abilitãţilor necesare pentru integrarea lor educaţionalã, ocupaţionalã şi socialã;
g) sensibilizarea opiniei publice în vederea îmbunãtãţirii atitudinii şi comportamentului general privind problematica specificã a abuzului, neglijãrii şi exploatãrii copilului, sub orice formã, inclusiv a migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatãrii sexuale şi exploatãrii prin muncã, precum şi a copiilor repatriaţi, a copiilor refugiaţi;
h) gestionarea eficientã a resurselor umane şi financiare implicate în sistemul de protecţie specialã a copilului;
i) combaterea şi prevenirea situaţiilor de migrare şi trafic al copiilor şi ajungerea lor neînsoţiţi pe teritoriul altui stat.
Obiective:
Reintegrarea socialã a copiilor victime ale abuzului, neglijãrii şi exploatãrii, inclusiv ale traficului, exploatãrii sexuale, exploatãrii prin muncã, migraţiei, precum şi a copiilor refugiaţi.
Indicatori fizici:
a) 5 servicii specializate sunt înfiinţate pentru reabilitarea şi protecţia specialã a copiilor victime ale abuzului, neglijãrii şi exploatãrii, inclusiv ale migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatãrii sexuale şi exploatãrii prin muncã, precum şi a copiilor repatriaţi;
b) 5 servicii specializate existente pentru reabilitarea şi protecţia specialã a copiilor victime ale abuzului, neglijãrii şi exploatãrii, inclusiv ale migraţiei ilegale, traficului de copii, exploatãrii sexuale şi exploatãrii prin muncã, precum şi a copiilor repatriaţi sunt reabilitate/dotate pentru a corespunde standardelor minime obligatorii.
Indicatori de eficienţã:
- 180 de copii beneficiari ai serviciilor specializate nou-înfiinţate sau reabilitate/dotate au întocmite planurile de servicii/planurile individualizate de protecţie.
Indicatori de rezultate:
a) existenţa unui set de proceduri pentru intervenţia în cazurile de migraţie şi de copii refugiaţi;
b) 45 de profesionişti formaţi în domeniul intervenţiei în cazurile de migraţie şi de copii refugiaţi.
Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 1.217 mii lei.
4. Programul "Promovarea standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi monitorizarea respectãrii drepturilor copilului"
Scopul:
a) diseminarea standardelor minime obligatorii în domeniu;
b) crearea unui sistem de formare profesionalã la nivel regional, care sã sprijine profesionalizarea permanentã a personalului din serviciile de prevenire a separãrii copilului de familie şi a celor de protecţie specialã a copiilor separaţi de pãrinţi;
c) promovarea intervenţiei multidisciplinare şi interinsti-tuţionale în beneficiul copilului prin utilizarea metodei managementului de caz;
d) sprijinirea activitãţilor de monitorizare a respectãrii drepturilor copilului;
e) sprijinirea formãrii profesionale în vederea realizãrii standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului.
Obiectiv:
Creşterea calitãţii îngrijirii copiilor de cãtre personalul din serviciile de prevenire a separãrii copilului de familie şi a celor de protecţie specialã a copiilor separaţi de pãrinţi.
Indicatori fizici:
- 47 de profesionişti pregãtiţi în domeniul evaluãrii standardelor minime obligatorii din domeniul protecţiei copilului şi, totodatã, pregãtiţi pentru monitorizarea respectãrii drepturilor copilului.
Indicatori de eficienţã:
a) cel puţin 150 de profesionişti pregãtiţi în domeniul managementului de caz;
b) cel puţin 30 de servicii de prevenire a separãrii copilului de familie şi 30 de servicii de protecţie specialã a copiilor separaţi de pãrinţi în procesul de evaluare a standardelor minime obligatorii;
c) cel puţin 150 de cazuri de încãlcare a drepturilor copilului monitorizate de cãtre direcţiile de asistenţã socialã şi protecţia copilului.
Indicatori de rezultate:
Înfiinţarea a cel puţin unui centru regional de formare a profesioniştilor din domeniul protecţiei şi promovãrii drepturilor copilului.
Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 1.324 mii lei.
5. Programul "Susţinerea reţelei de asistenţi maternali pentru protecţia specialã a copilului în vârstã de pânã la 2 ani lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi"
Scopul:
a) promovarea dreptului copilului de la naştere pânã la vârsta de 2 ani, lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea pãrinţilor sãi, la protecţie specialã în regim de urgenţã sau plasament la asistentul maternal;
b) monitorizarea evoluţiei copiilor de la naştere pânã la vârsta de 2 ani, aflaţi în protecţie la asistenţi maternali, prin intermediul utilizãrii planului individualizat de protecţie care va avea drept obiectiv reintegrarea în familia biologicã, integrarea în familia extinsã şi adopţia naţionalã;
c) prevenirea spitalizãrii prelungite şi nejustificate a copiilor de la naştere pânã la vârsta de 2 ani, pãrãsiţi de familie în unitãţile sanitare;
d) prevenirea abuzului şi neglijãrii copiilor de la naştere pânã la vârsta de 2 ani.
Obiectiv:
Susţinerea, pe o perioadã de 6 luni, a reţelei de asistenţi maternali pentru copilul în vârstã de pânã la 2 ani, creatã prin intermediul programului de interes naţional.
Indicatori fizici:
a) cel puţin 23 de birouri zonale ale serviciului de asistenţã maternalã din cadrul direcţiilor generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului înfiinţate în judeţele participante la programul de interes naţional "Crearea reţelei de asistenţi maternali profesionişti pentru protecţia în regim de urgenţã a copiilor în vârstã de pânã la 2 ani separaţi de familie" din anul 2005;
b) cel puţin 4 centre de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copiii sunt înfiinţate în judeţele participante la programul de interes naţional "Crearea reţelei de asistenţi maternali profesionişti pentru protecţia în regim de urgenţã a copiilor de 0-2 ani separaţi de familie" din anul 2005.
Indicatori de eficienţã:
Cel puţin 46 de asistenţi sociali din cadrul birourilor zonale oferã servicii de sprijin (informare, consiliere etc.) asistenţilor maternali pe care îi monitorizeazã.
Indicatori de rezultat:
Existenţa unui numãr de cel puţin 190 de planuri individualizate de protecţie având drept obiectiv reintegrarea în familia biologicã, integrarea în familia extinsã şi adopţia naţionalã.
Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 1.619 mii lei.
6. Programul "Dezvoltarea reţelei serviciilor sociale comunitare pentru copil şi familie şi susţinerea familiilor aflate în crizã în vederea prevenirii separãrii copilului de familia sa"
Scopul:
a) prevenirea separãrii copilului de familia sa aflatã în situaţie de crizã (iminenţã de evacuare a familiei din casa în care locuieşte, catastrofe naturale, pierderea serviciului etc.);
b) dezvoltarea reţelei serviciilor de prevenire a separãrii copilului de familia sa (centre de zi; centre de consiliere şi sprijin pentru pãrinţi şi copii; centre de asistenţã şi sprijin pentru readaptarea copilului cu probleme psihosociale; servicii de monitorizare, asistenţã şi sprijin al femeii gravide predispuse sã îşi abandoneze copilul etc.);
c) continuarea procesului de descentralizare, de la nivel judeţean la nivel local, prin susţinerea creãrii/dezvoltãrii serviciilor publice de asistenţã socialã de la nivelul consiliilor locale din municipii şi oraşe, precum şi a angajãrii persoanelor cu atribuţii în asistenţa socialã la nivelul consiliilor locale comunale;
d) crearea şi formarea structurilor comunitare consultative.
Obiectiv:
Promovarea dreptului copilului de a fi îngrijit în familia sa şi/sau în familia extinsã.
Indicatori fizici:
a) cel puţin 50 de servicii de prevenire a separãrii copilului de familia sa înfiinţate în cel puţin 10 judeţe;
b) 200 de persoane cu atribuţii în asistenţa socialã angajate la nivelul consiliilor locale comunale;
c) 200 de structuri comunitare consultative înfiinţate şi formate.
Indicatori de eficienţã:
- 600 de copii şi familiile acestora beneficiari ai serviciilor de asistenţã socialã şi ai serviciilor sociale comunitare.
Indicatori de rezultate:
a) existenţa unui numãr de cel puţin 600 de planuri de servicii pentru prevenirea separãrii copilului de familia sa;
b) existenţa unor criterii obiective de selecţie a familiilor pentru a beneficia de sprijinul serviciilor de asistenţã socialã şi al serviciilor de prevenire.
Bugetul aferent anului 2006 pentru acest program de interes naţional este de 6.088 mii lei.

ANEXA 2

METODOLOGIE
de alocare a fondurilor şi criteriile de identificare şi de
aplicare a proiectelor specifice din cadrul
programelor de interes naţional

Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Pot primi sume necesare finanţãrii proiectelor privind acordarea de servicii de asistenţã socialã în beneficiul copiilor aflaţi în sistemul de protecţie din subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, organizaţiile neguvernamentale care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) sunt persoane juridice române de drept privat, fãrã scop patrimonial, constituite potrivit legii;
b) dispun de resursele materiale şi umane necesare derulãrii proiectelor pe care le propun în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului;
c) prezintã garanţii de solvabilitate financiarã;
d) desfãşoarã de cel puţin un an activitãţi în domeniul protecţiei copilului.
(2) Pot beneficia de finanţarea prevãzutã la alin. (1), în aceleaşi condiţii, şi:
a) filialele din România ale organizaţiilor internaţionale;
b) formele asociative constituite din organizaţii care îndeplinesc condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) În sensul prezentei metodologii, se înţelege prin:
a) autoritate finanţatoare - Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului, denumitã în continuare Autoritatea;
b) beneficiar - consiliile judeţene, prin direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, sau, dupã caz, consiliile locale, prin primarii unitãţilor administrativ-teritoriale unde urmeazã a se implementa proiectele din cadrul programelor de interes naţional;
c) prestator - organizaţia neguvernamentalã a cãrei ofertã de preţ a fost acceptatã de autoritatea finanţatoare pentru realizarea obiectului contractului.
ART. 2
(1) Proiectele propuse de organizaţiile neguvernamentale, denumite în continuare ONG, pot fi selectate dacã îndeplinesc condiţiile stabilite în instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) ONG interesate vor participa la o procedurã de selecţie cuprinzând etapele prevãzute de <>art. 6 din Legea nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general.
(3) Procedura de selecţie de proiecte trebuie reluatã, în conformitate cu <>art. 14 din Legea nr. 350/2005 , oricând, pentru oricare dintre proiecte, în urmãtoarele cazuri:
a) nu au depus scrisoare de interes cel puţin 2 candidaţi;
b) nu au fost depuse cel puţin douã oferte corespunzãtoare pentru fiecare proiect.
(4) Autoritatea poate organiza o nouã procedurã de selecţie dacã dispune de resurse necesare pentru a finanţa proiecte noi, în condiţiile aprobãrii acestora prin hotãrâre a Guvernului.

Procedura de înscriere la selecţie

ART. 3
(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare se depune de cãtre ONG interesate la registratura Autoritãţii.
(2) Data limitã de depunere a documentaţiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte în instrucţiunile pentru întocmirea documentaţiei de calificare şi este cuprinsã, în condiţiile legii, între a 15-a zi şi a 35-a zi de la data publicãrii, conform <>Legii nr. 350/2005 , a anunţului de participare emis de Autoritate.
ART. 4
(1) Autoritatea va pune la dispoziţie ONG interesate, contra cost, caietul de sarcini pentru fiecare program şi instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare.
(2) Caietul de sarcini pentru fiecare program, instrucţiunile pentru elaborarea documentaţiei de calificare şi instrucţiunile pentru elaborarea ofertei de preţ se aprobã prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii, astfel încât sã fie posibilã punerea lor la dispoziţie potrivit alin. (1).
ART. 5
(1) Documentaţia de participare la etapa de calificare va conţine în mod obligatoriu urmãtoarele:
a) scrisoare de interes;
b) statutul organizaţiei;
c) documentul doveditor al personalitãţii juridice;
d) formularele completate, cuprinse în instrucţiunile puse la dispoziţie de Autoritate;
e) alte acte solicitate de Autoritate, care dovedesc capacitatea materialã şi financiarã a ONG, necesarã derulãrii proiectelor.
(2) Documentele prevãzute la alin. (1) lit. b)-e) vor fi prezentate în copie semnatã pentru conformitate cu originalul de cãtre ONG. La cererea Autoritãţii, ONG va prezenta şi originalul pentru a se permite verificarea exactitãţii copiei.

Calificarea ONG

ART. 6
(1) Verificarea eligibilitãţii şi evaluarea ONG candidate în vederea acordãrii finanţãrii pentru proiectele depuse se realizeazã de cãtre comisii de evaluare şi selectare, denumite în continuare comisii, constituite la nivelul Autoritãţii.
(2) Componenţa nominalã şi modul de organizare şi funcţionare ale comisiilor se stabilesc prin ordin al secretarului de stat al Autoritãţii, în funcţie de specificul fiecãrui program de interes naţional.
ART. 7
(1) Verificarea eligibilitãţii şi evaluarea ONG candidate se realizeazã în baza grilei de evaluare cuprinse în instrucţiunile de întocmire a ofertei.
(2) Rezultatul verificãrii eligibilitãţii şi evaluãrii se comunicã în scris ONG candidate, în termen de cel mult 5 zile de la data stabilirii acestuia, cu precizarea motivelor respingerii, dacã este cazul.
ART. 8
(1) Ofertele depuse de ONG vor fi analizate de comisie în termen de cel mult 15 zile de la expirarea termenului de depunere prevãzut la art. 3 alin. (2).
(2) În urma analizei efectuate, comisia propune încheierea contractului de finanţare, precum şi cuantumul finanţãrii ce urmeazã sã fie acordat.
(3) Hotãrârea prin care comisia formuleazã propunerile prevãzute la alin. (2) se aprobã prin votul majoritãţii membrilor sãi.
(4) Comisia întocmeşte şi înainteazã Autoritãţii hotãrârea în care se consemneazã cele prevãzute la alin. (2) şi (3).

Finanţarea

ART. 9
În baza hotãrârii înaintate de comisie potrivit art. 8 alin. (4), acordarea finanţãrii proiectelor se face pe bazã de contract încheiat între Autoritate, în calitate de finanţator, şi consiliile judeţene, prin direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului, sau, dupã caz, consiliile locale, prin primarii unitãţilor administrativ-teritoriale, în calitate de beneficiar, şi ONG, în calitate de prestator.
ART. 10
(1) Virarea sumelor prevãzute în contractul de finanţare încheiat în condiţiile art. 9 se poate face în tranşe, conform clauzelor contractuale. Prima tranşã se înainteazã în termen de 30 de zile de la începerea prestãrii serviciilor de cãtre ONG, cu excepţia cazurilor în care, conform legii, se pot acorda avansuri, menţionându-se aceasta în contract.
(2) Sumele utilizate cu încãlcarea prevederilor contractuale privind destinaţia lor vor fi urmãrite în sarcina persoanelor responsabile.
(3) Sumele virate şi neconsumate la sfârşitul exerciţiului bugetar se restituie la bugetul Autoritãţii.
ART. 11
Finanţarea acordatã pentru derularea proiectelor se retrage în cazul în care Autoritatea constatã cã sumele alocate nu au fost utilizate conform clauzelor prevãzute în contractele încheiate.
ART. 12
Proiectele nefinalizate pânã la sfârşitul anului pot fi continuate în aceleaşi condiţii contractuale angajate, cu acordul tuturor pãrţilor.
ART. 13
(1) Contestaţiile se primesc în maximum 7 zile de la data la care ofertantul a luat cunoştinţã de conţinutul documentului contestat. Autoritatea va soluţiona contestaţiile în maximum 10 zile de la data primirii contestaţiei.
(2) Acţiunea în justiţie se introduce, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile ulterioare, la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cãrui razã teritorialã de competenţã se aflã sediul autoritãţii contractante.
ART. 14
Prezenta metodologie se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 350/2005 .

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016