────────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 19 aprilie 2006.
Nr. 531.
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor
CAP. I
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, denumit în continuare Oficiu, este organizat şi funcţioneazã în baza <>Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spãlãrii banilor, precum şi pentru instituirea unor mãsuri de prevenire şi combatere a finanţãrii actelor de terorism, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare lege, ca organ de specialitate cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru.
(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti.
ART. 2
Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea şi combaterea spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism, scop în care primeşte, analizeazã, prelucreazã informaţii şi sesizeazã autoritãţile abilitate prin lege.
ART. 3
(1) Plenul Oficiului este structura deliberativã şi de decizie, format din câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Justiţiei, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Bãncii Naţionale a României, Curţii de Conturi şi Asociaţiei Române a Bãncilor, numit în funcţie pe o perioadã de 5 ani, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea instituţiilor reprezentate.
(2) Oficiul este condus de un preşedinte, numit de Guvern din rândul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de credite. Preşedintele Oficiului ia mãsurile necesare pentru aplicarea efectivã a deciziilor plenului.
(3) Membrii plenului Oficiului îndeplinesc funcţii de demnitate publicã echivalente funcţiei de secretar de stat.
(4) Personalul angajat al Oficiului cuprinde personal de specialitate format din analişti financiari, personal auxiliar de specialitate format din asistenţi analişti, precum şi personal contractual care ocupã funcţii specifice sectorului bugetar, format din şoferi şi muncitori necalificaţi.
(5) Numãrul maxim de posturi este de 120.
(6) Oficiul îşi constituie aparat propriu la nivel central.
ART. 4
(1) Structura organizatoricã a Oficiului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament.
(2) În cadrul direcţiilor se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, prin decizii ale plenului Oficiului.
CAP. II
Atribuţiile Oficiului
ART. 5
Pentru îndeplinirea obiectului sãu de activitate, Oficiul are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte date şi informaţii de la persoanele fizice şi juridice prevãzute la art. 8 şi 17 din lege, referitoare la operaţiuni şi tranzacţii efectuate în lei şi/sau valutã;
b) analizeazã şi prelucreazã datele şi informaţiile primite conform legii pentru a identifica existenţa indiciilor temeinice de spãlare a banilor sau finanţare a actelor de terorism;
c) solicitã oricãrei instituţii competente furnizarea de date şi informaţii necesare în vederea îndeplinirii obiectului sãu de activitate; informaţiile în legãturã cu sesizãrile primite potrivit art. 3 şi 4 din lege sunt prelucrate şi utilizate în cadrul Oficiului în regim de confidenţialitate;
d) colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Justiţiei, Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Banca Naţionalã a României, Curtea de Conturi, Asociaţia Românã a Bãncilor, Comisia Naţionalã a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor şi cu orice altã autoritate ori instituţie publicã sau privatã care poate furniza date utile obiectului sãu de activitate;
e) poate face schimb de informaţii, în baza reciprocitãţii, cu instituţii strãine care au funcţii asemãnãtoare şi care au obligaţia pãstrãrii secretului în condiţii similare, dacã asemenea comunicãri sunt fãcute în scopul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor sau al finanţãrii actelor de terorism;
f) emite, în condiţiile legii, decizii de suspendare a efectuãrii tranzacţiilor asupra cãrora existã suspiciunea cã ar avea drept scop spãlarea banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism;
g) sesizeazã Parchetul de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în cazurile prevãzute de lege;
h) sesizeazã de îndatã Serviciul Român de Informaţii cu privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism, dacã în urma analizei şi prelucrãrii informaţiilor se constatã indicii de finanţare a unor astfel de acte;
i) sesizeazã de îndatã organul competent în cazul în care se constatã existenţa unor indicii temeinice de sãvârşire a altor infracţiuni decât cele de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
j) întocmeşte şi actualizeazã liste cuprinzând persoane fizice şi juridice suspecte de sãvârşirea sau finanţarea actelor de terorism, care se transmit Ministerului Finanţelor Publice, conform prevederilor legale în vigoare;
k) poate efectua, la persoanele care au obligaţia de raportare la Oficiu, verificãri şi controale cu privire la modul de aplicare a prevederilor legii, împreunã cu autoritãţile care au atribuţii de control financiar şi/sau cu cele de supraveghere prudenţialã a entitãţilor prevãzute la art. 8 din lege;
l) urmãreşte aplicarea efectivã a deciziilor proprii;
m) face propuneri Guvernului şi organelor administraţiei publice centrale pentru adoptarea de mãsuri în scopul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor şi finanţãrii terorismului, avizeazã proiectele de acte normative care au legãturã cu domeniul sãu de activitate;
n) organizeazã şi realizeazã instruirea de specialitate a personalului propriu şi participã la programele speciale de instruire ale altor instituţii;
o) întocmeşte raport de activitate anual şi realizeazã studii, analize şi sinteze privind domeniul sãu de activitate;
p) stabileşte forma şi conţinutul rapoartelor pentru operaţiunile care pot avea legãturã cu spãlarea banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism;
q) elaboreazã, negociazã şi încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu instituţiile din ţarã care au atribuţii în domeniu şi cu instituţiile similare din strãinãtate, în condiţiile legii; poate fi membru al organismelor internaţionale de specialitate şi poate participa la activitãţile acestora.
CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Oficiului
ART. 6
Organizarea, structura şi funcţionarea Oficiului trebuie sã asigure îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege şi de prezentul regulament.
ART. 7
Preşedintele Oficiului are urmãtoarele atribuţii:
a) reprezintã Oficiul în relaţiile cu autoritãţile legislative, judiciare şi administrative, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, inclusiv cu organismele şi organizaţiile internaţionale;
b) angajeazã din punct de vedere patrimonial Oficiul, prin semnãtura sa, în relaţiile cu terţii;
c) conduce şedinţele plenului şi controleazã aplicarea deciziilor adoptate, dispunând mãsuri adecvate;
d) poate delega puteri executive şi de reprezentare şi altor membri ai plenului Oficiului, iar pe perioada absenţei sale va desemna un membru al plenului pentru asigurarea conducerii Oficiului;
e) emite ordine de angajare şi de încetare a raporturilor de muncã, aprobã transferul şi aplicã sancţiunile disciplinare prevãzute de lege pentru personalul angajat al Oficiului.
ART. 8
(1) Deciziile plenului Oficiului se adoptã cu votul majoritãţii membrilor acestuia.
(2) Membrii plenului Oficiului asigurã şi coordoneazã colaborarea cu instituţiile ai cãror reprezentanţi sunt.
(3) Plenul decide cu privire la problemele generale privind activitatea Oficiului, în principal asupra:
a) metodologiilor privind îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege;
b) suspendãrii efectuãrii tranzacţiilor pe o perioadã de 3 zile lucrãtoare şi asupra cererii de prelungire a suspendãrii, adresatã Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
c) sesizãrii Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie în cazurile în care existã date şi indicii temeinice referitoare la spãlarea banilor sau la finanţarea actelor de terorism;
d) sesizãrii organelor competente, atunci când se constatã existenţa unor indicii temeinice de sãvârşire numai a altor infracţiuni decât cele de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism, precum şi a Serviciului Român de Informaţii cu privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism;
e) listelor cuprinzând persoanele suspecte de sãvârşirea actelor de terorism sau de finanţare a terorismului;
f) proiectelor de reglementãri în vederea propunerii spre aprobare instituţiilor abilitate;
g) elaborãrii unor studii şi analize în vederea armonizãrii legislaţiei în domeniu cu reglementãrile şi practica internaţionalã în materie;
h) elaborãrii, adoptãrii şi actualizãrii strategiilor şi programelor de prevenire şi combatere a spãlãrii banilor şi a finanţãrii actelor de terorism;
i) stabilirii şi actualizãrii formelor de colaborare cu autoritãţile interne, pentru îndeplinirea obiectului de activitate al Oficiului;
j) oportunitãţii participãrii Oficiului la activitãţile organismelor internaţionale de specialitate şi stabilirii liniilor generale de cooperare cu acestea şi cu instituţiile strãine similare;
k) raportului de activitate;
l) proiectului bugetului propriu de venituri şi cheltuieli;
m) mãsurilor privind angajarea rãspunderii materiale şi disciplinare a personalului angajat.
ART. 9
(1) În cadrul Oficiului funcţioneazã urmãtoarele direcţii:
a) Direcţia generalã operativã, în componenţa cãreia intrã:
- Direcţia analizã şi prelucrare a informaţiilor;
- Direcţia tehnologia informaţiei;
b) Direcţia cooperare interinstituţionalã şi relaţii internaţionale;
c) Direcţia economico-financiarã şi administrativã;
d) Direcţia juridicã, metodologie şi control.
(2) În subordinea preşedintelui Oficiului funcţioneazã compartimentul audit public intern, compartimentul resurse umane şi consilierii preşedintelui.
(3) Directorul general, directorii şi personalul din cadrul direcţiilor sunt obligaţi sã îndeplineascã atât dispoziţiile date de preşedintele Oficiului, cât şi solicitãrile membrilor plenului, care sunt în conformitate cu legea.
(4) Nerespectarea dispoziţiilor prevãzute la alin. (3) constituie abatere disciplinarã.
ART. 10
(1) Direcţia generalã operativã este condusã de un director general, asimilat funcţiei de consilier, care coordoneazã activitatea de primire, preluare, prelucrare şi pãstrare a informaţiilor în cadrul Oficiului, îndeplinind şi atribuţiile de funcţionar de securitate al instituţiei, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare, precum şi cu celelalte prevederi legale în vigoare în domeniu. Directorul general îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(2) Direcţia analizã şi prelucrare a informaţiilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) primeşte, analizeazã şi prelucreazã cazurile suspecte de spãlare a banilor şi finanţare a terorismului, în conformitate cu metodologia internã, aprobate prin decizie a plenului Oficiului;
b) solicitã, în condiţiile art. 5 din lege, oricãrei instituţii competente datele şi informaţiile necesare verificãrii, analizei şi prelucrãrii cazurilor suspecte de spãlare a banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism;
c) întocmeşte note cu privire la rezultatul prelucrãrii informaţiilor, pe care le supune dezbaterii plenului Oficiului;
d) transmite de îndatã, în baza deciziei plenului Oficiului, Parchetului de pe lângã Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cazurile în care sunt indicii temeinice referitoare la spãlarea banilor şi/sau finanţarea actelor de terorism;
e) sesizeazã de îndatã organele competente, în baza deciziei plenului Oficiului, atunci când dupã finalizarea analizei se constatã existenţa unor indicii temeinice de sãvârşire numai a altor infracţiuni decât cele de spãlare a banilor sau de finanţare a actelor de terorism;
f) sesizeazã de îndatã Serviciul Român de Informaţii, în baza deciziei plenului Oficiului, cu privire la operaţiunile suspecte de finanţare a actelor de terorism;
g) întocmeşte imediat dupã primirea sesizãrii nota de fundamentare a deciziei plenului Oficiului în vederea suspendãrii efectuãrii unei operaţiuni, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din lege, şi, dacã este cazul, întocmeşte nota cu privire la prelungirea suspendãrii efectuãrii operaţiunii, conform prevederilor art. 3 alin. (3) din lege;
h) prezintã trimestrial plenului Oficiului, pentru analizã şi dispunerea de mãsuri, situaţia lucrãrilor nefinalizate;
i) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(3) Direcţia tehnologia informaţiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã managementul sistemului informatic, administrarea şi actualizarea bazelor de date;
b) primeşte şi preia în bazele de date proprii rapoartele privind operaţiunile cu sume în numerar şi rapoartele pentru transferuri externe transmise de persoanele fizice şi juridice prevãzute la art. 8 din lege;
c) organizeazã activitatea de registraturã şi secretariat;
d) organizeazã şi administreazã arhiva Oficiului;
e) elaboreazã normele interne de protecţie a informaţiilor clasificate în cadrul Oficiului, organizeazã şi asigurã respectarea acestora, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 , cu modificãrile ulterioare, ale Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002 , cu modificãrile ulterioare, ale Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 353/2002 , cu modificãrile ulterioare, precum şi cu celelalte prevederi legale în vigoare în domeniu, şi libera circulaţie a acestor date;
f) asigurã procesarea şi protecţia datelor cu caracter personal în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
g) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(4) Direcţia cooperare interinstituţionalã şi relaţii internaţionale îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã legãtura şi colaborarea cu organismele internaţionale şi cu instituţiile strãine care au funcţii asemãnãtoare Oficiului;
b) primeşte, transmite şi administreazã informaţiile de la şi cãtre instituţiile strãine care au funcţii asemãnãtoare şi obligaţia pãstrãrii secretului în condiţii similare, dacã asemenea comunicãri sunt fãcute în scopul prevenirii şi combaterii spãlãrii banilor sau al finanţãrii actelor de terorism;
c) informeazã în timp util plenul Oficiului cu privire la acţiunile externe şi interne la care este invitat sã participe Oficiul, în vederea stabilirii mãsurilor necesare pentru o bunã reprezentare internaţionalã şi interinstituţionalã;
d) gestioneazã evidenţa şi derularea activitãţilor specifice de colaborare internaţionalã şi interinstituţionalã, inclusiv pentru ducerea la îndeplinire a mãsurilor din programele de asistenţã externã;
e) organizeazã baza de date privind legislaţia şi practica europeanã în materie;
f) elaboreazã, în colaborare cu direcţiile de specialitate, materialele necesare în vederea participãrii reprezentanţilor Oficiului la seminarii, sesiuni de pregãtire profesionalã, conferinţe internaţionale şi schimburi de experienţã;
g) gestioneazã, conform legii, activitatea de relaţii cu presa;
h) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(5) Direcţia economico-financiarã şi administrativã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã, în condiţiile legii, fundamentarea şi susţinerea proiectului de buget de venituri şi cheltuieli al Oficiului şi urmãreşte execuţia acestuia;
b) analizeazã şi urmãreşte cheltuirea cu eficienţã a fondurilor aprobate;
c) întocmeşte dãrile de seamã contabile prevãzute de lege;
d) asigurã aplicarea prevederilor legale cu privire la selecţionarea, angajarea şi salarizarea personalului;
e) asigurã achiziţionarea, gestionarea şi administrarea mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar şi a materialelor consumabile;
f) asigurã întreţinerea şi exploatarea parcului auto;
g) organizeazã inventarierea mijloacelor materiale şi bãneşti ale Oficiului;
h) organizeazã activitatea de control financiar preventiv şi control financiar de gestiune, în conformitate cu prevederile legale;
i) elaboreazã şi verificã îndeplinirea planului de prevenire şi stingere a incendiilor, asigurând dotarea cu echipamentele necesare, precum şi instruirea personalului în domeniu;
j) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(6) Direcţia juridicã, metodologie şi control îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã asistenţa juridicã de specialitate în relaţiile Oficiului cu terţii;
b) reprezintã, prin persoanele desemnate, Oficiul în faţa instanţelor judecãtoreşti;
c) oferã consultanţã de specialitate juridicã personalului Oficiului în legãturã cu atribuţiile de serviciu ale acestuia şi avizeazã pentru legalitate actele administrative ale preşedintelui Oficiului;
d) urmãreşte, reţine şi difuzeazã în cadrul Oficiului actele normative care au incidenţã asupra activitãţii acestuia;
e) elaboreazã, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, norme privind supravegherea, verificarea şi controlul modului de aplicare a legii de cãtre entitãţile raportoare care nu sunt supuse supravegherii prudenţiale a unor autoritãţi;
f) elaboreazã programul acţiunilor de verificare şi control al modului de aplicare a legii de cãtre entitãţile raportoare şi, dupã aprobarea de cãtre plenul Oficiului, asigurã îndeplinirea acestuia;
g) constatã contravenţiile şi aplicã sancţiunile contravenţionale prevãzute la art. 22 din lege, prin persoanele desemnate de preşedintele Oficiului sã îndeplineascã atribuţiile de agent constatator, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) elaboreazã, pe baza cazurilor analizate în Oficiu, tipologii specifice de spãlare a banilor şi/sau de finanţare a actelor de terorism;
i) elaboreazã şi alte materiale de analizã şi sintezã în domeniul de activitate al Oficiului;
j) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(7) Compartimentul resurse umane are urmãtoarele atribuţii principale:
a) pãstreazã şi completeazã carnetele de muncã, registrele şi alte documente privind activitatea de personal;
b) întocmeşte documentele şi îndeplineşte activitãţile necesare pentru angajãri, transferãri şi pentru încetarea raporturilor de muncã;
c) întocmeşte şi urmãreşte îndeplinirea programelor de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului Oficiului;
d) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
(8) Compartimentul de audit public intern are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã norme metodologice specifice, obţinând avizarea lor de cãtre Uniunea Centralã de Armonizare pentru Auditul Public Intern;
b) elaboreazã proiectul planului anual de audit public intern;
c) efectueazã activitãţi de audit public intern pentru a evalua dacã sistemele de management financiar şi control ale entitãţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţã şi eficacitate;
d) informeazã Uniunea Centralã de Armonizare pentru Auditul Public Intern despre recomandãrile neînsuşite de conducãtorul entitãţii publice auditate, precum şi despre consecinţele acestora;
e) raporteazã periodic asupra constatãrilor, concluziilor şi recomandãrilor rezultate din activitãţile sale de audit;
f) elaboreazã raportul anual al activitãţii de audit public intern;
g) raporteazã imediat preşedintelui Oficiului identificarea unor nereguli sau posibile prejudicii;
h) orice alte atribuţii stabilite prin lege, regulament, norme interne sau decizii ale plenului Oficiului.
ART. 11
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Oficiului se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte în baza legii şi a prezentului regulament şi se semneazã de cãtre salariat şi şefii ierarhici.
(2) Atribuţiile Direcţiei generale operative, ale direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor pot fi modificate prin ordin al preşedintelui, cu avizul membrilor plenului Oficiului.
CAP. IV
Condiţii de recrutare, angajare, promovare şi rãspundere disciplinarã a personalului
ART. 12
Angajarea personalului în funcţii se face prin concurs în condiţiile legii.
ART. 13
În vederea participãrii la concursul de angajare în cadrul Oficiului, candidaţii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã cetãţenie românã;
b) sã fie absolvenţi ai unei instituţii de învãţãmânt superior economic sau juridic sau absolvenţi cu studii medii, dupã caz, cu vechimea în specialitate prevãzutã de lege; pentru activitatea informaticã se pot angaja în funcţia de analist financiar absolvenţi ai instituţiilor de învãţãmânt superior de profil informatic, iar pentru personalul contractual pe funcţii comune din sectorul bugetar se pot angaja absolvenţi de învãţãmânt general sau mediu, cu calificarea corespunzãtoare;
c) sã aibã exerciţiul drepturilor civile şi politice;
d) sã aibã o reputaţie profesionalã şi moralã neştirbitã;
e) sã nu fi fost condamnaţi pentru sãvârşirea vreunei infracţiuni;
f) sã fie declaraţi admişi la examenul medical şi la testul psihologic.
ART. 14
(1) Dosarul de înscriere la concursul pentru angajare în cadrul Oficiului va cuprinde obligatoriu urmãtoarele documente:
a) cererea candidatului;
b) diploma de licenţã, în cazul absolvenţilor învãţãmântului superior, iar pentru absolvenţii învãţãmântului liceal sau profesional, diploma de bacalaureat, respectiv diploma de absolvire a şcolii generale sau profesionale, în original şi în copie;
c) copie de pe livretul militar, dupã caz;
d) curriculum vitae;
e) caracterizare-recomandare de la ultimul loc de muncã;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) fişa medicalã;
h) copie de pe carnetul de muncã;
i) declaraţie pe propria rãspundere cã nu a fost condamnat în cauze penale şi cã împotriva sa nu s-a dispus începerea urmãririi penale.
(2) Pentru ocuparea unor posturi cu atribuţii specifice, prin ordin al preşedintelui Oficiului se pot stabili şi alte documente necesare.
ART. 15
La angajare, personalul Oficiului va semna un angajament de confidenţialitate privind obligaţia de a nu divulga informaţiile primite în timpul activitãţii, decât în cazul unei proceduri judiciare, inclusiv dupã încetarea funcţiei, pe o duratã de 5 ani.
ART. 16
Personalul angajat în cadrul Oficiului nu poate ocupa nici un post şi nu va îndeplini nici o funcţie în instituţiile prevãzute la art. 8 din lege, concomitent cu calitatea de salariat al Oficiului.
ART. 17
(1) Promovarea personalului în grade şi funcţii se face prin ordin al preşedintelui, cu avizul plenului Oficiului.
(2) Personalul angajat în cadrul Oficiului poate fi revocat din funcţie pentru exercitarea necorespunzãtoare a atribuţiilor de serviciu, prin ordin al preşedintelui care pune în executare decizia plenului Oficiului.
(3) Rãspunderea disciplinarã şi patrimonialã a personalului angajat în cadrul Oficiului se angajeazã conform prevederilor Codului muncii care se aplicã în mod corespunzãtor.
(4) Criteriile de promovare sau revocare din funcţie se stabilesc prin ordin al preşedintelui.
ART. 18
Oficiul are în dotare un parc auto de 8 autoturisme, cu un consum maxim de 300 litri/lunã/autoturism.
ANEXĂ
──────
la regulament
──────────────
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor