Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 529 din 30 mai 2007  pentru aprobarea Procedurii de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret in avans    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 529 din 30 mai 2007 pentru aprobarea Procedurii de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret in avans

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 395 din 12 iunie 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 42 alin. (9) şi (12) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Procedura de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate şi a acordului de preţ în avans, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.164/2004 privind aprobarea Criteriilor şi documentelor necesare pentru obţinerea soluţiei fiscale individuale anticipate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.194 din 14 decembrie 2004.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul economiei
şi finanţelor,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 30 mai 2007.
Nr. 529.

ANEXĂ

PROCEDURA
de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate şi a acordului de preţ în avans

CAP. I
Procedura de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate

ART. 1
Soluţia fiscalã individualã anticipatã, definitã în <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este denumitã în continuare soluţie fiscalã.
ART. 2
Pot depune cerere pentru emiterea unei soluţii fiscale contribuabilii înregistraţi la organele fiscale.
ART. 3
Soluţia fiscalã se emite ca urmare a cererii adresate de cãtre contribuabil Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 4
(1) Anterior depunerii cererii de emitere a unei soluţii fiscale şi a documentaţiei, contribuabilul poate solicita în scris Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã o discuţie preliminarã în vederea stabilirii existenţei stãrii de fapt viitoare pentru emiterea unei soluţii fiscale.
(2) Cererea pentru discuţia preliminarã va conţine informaţii cu privire la datele de identificare ale contribuabilului şi ale reprezentantului legal, precum şi o scurtã prezentare a obiectului discuţiei.
(3) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va comunica în scris contribuabilului data, ora, locul şi numele persoanelor care vor participa la discuţia preliminarã.
(4) Ca urmare a discuţiei preliminare, se va stabili numãrul de soluţii fiscale necesare reglementãrii situaţiei fiscale de fapt viitoare.
ART. 5
Tariful de emitere a unei soluţii fiscale se achitã în lei şi este în valoare de 1.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României în ziua efectuãrii plãţii.
ART. 6
(1) Cererea pentru emiterea soluţiei fiscale trebuie sã conţinã datele de identificare ale contribuabilului, ale reprezentantului legal şi prezentarea stãrii de fapt viitoare pentru care se solicitã emiterea acesteia. O cerere poate conţine prezentarea mai multor stãri de fapt viitoare pentru care se solicitã soluţii fiscale.
(2) Cererea va fi însoţitã de documentaţia aferentã şi dovada achitãrii tarifului de emitere.
ART. 7
Documentaţia pentru emiterea soluţiilor fiscale trebuie sã conţinã urmãtoarele informaţii:
a) situaţia detaliatã privind activitatea contribuabilului, în prezent şi în viitor;
b) prezentarea completã a stãrilor de fapt viitoare pentru care se solicitã soluţii fiscale, însoţitã de descrierea motivelor de fapt şi a temeiului de drept;
c) obligaţiile fiscale pentru care se solicitã soluţii fiscale;
d) punctul de vedere al contribuabilului cu privire la reglementarea fiscalã a situaţiilor de fapt viitoare prezentate în cerere;
e) declaraţia pe propria rãspundere a contribuabilului cã nu existã nicio procedurã fiscalã, administrativã sau judiciarã în curs pentru cazul descris şi pentru care este solicitatã emiterea soluţiilor fiscale;
f) declaraţia pe propria rãspundere privind corectitudinea informaţiilor furnizate prin cerere şi a documentaţiei prezentate;
g) acte administrative, acte de control sau alte acte emise în legãturã cu cazul descris pentru care se solicitã soluţii fiscale;
h) prezentarea altor elemente considerate relevante de contribuabil.
ART. 8
(1) Documentaţia pentru emiterea soluţiei fiscale va fi depusã la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã în douã exemplare. În cazul în care existã documente în limba strãinã, acestea vor fi însoţite de traduceri în limba românã efectuate de traducãtori autorizaţi.
(2) Documentaţia depusã va fi îndosariatã, respectiv paginile vor fi numerotate şi însoţite de opis.
(3) Documentaţia care este disponibilã şi în format electronic va fi depusã într-un format accesibil, stabilit de comun acord cu administraţia fiscalã.
(4) În cazul în care ulterior contribuabilul completeazã documentaţia cu elemente suplimentare, acestea vor fi însoţite de trimiteri la documentaţia cu care sunt în legãturã, dupã caz.
ART. 9
În funcţie de circumstanţele fiecãrui caz în parte, contribuabilul trebuie sã furnizeze şi alte informaţii administraţiei fiscale, la cererea acesteia.
ART. 10
(1) Cererea pentru emiterea soluţiei fiscale se respinge în urmãtoarele situaţii:
a) cererea contribuabilului nu conţine cel puţin unul dintre elementele prevãzute la art. 7 lit. a)-g);
b) documentaţia nu este prezentatã conform art. 8 sau nu este refãcutã, dupã depunere, conform prevederilor menţionate;
c) faptele prezentate sunt aceleaşi cu cele descrise de contribuabil într-o cerere anterioarã pentru care s-a respins cererea pentru emiterea unei soluţii fiscale;
d) dacã existã o procedurã fiscalã, administrativã sau judiciarã în curs pentru cazul descris;
e) dacã existã informaţii reale cã faptele declarate ascund o altã situaţie de fapt sau de drept;
f) contribuabilul nu a prezentat dovada achitãrii tarifului pentru emiterea soluţiei fiscale.
(2) Respingerea cererii se comunicã în scris contribuabilului de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în termen de 15 zile de la data adoptãrii deciziei de respingere.
ART. 11
Soluţia fiscalã conţine urmãtoarele elemente:
a) denumirea organului fiscal emitent;
b) data la care a fost emisã şi data de la care îşi produce efectele;
c) datele de identificare ale contribuabilului beneficiar al soluţiei fiscale;
d) obiectul soluţiei fiscale;
e) motivul de fapt;
f) temeiul de drept;
g) precizãri privind categoria obligaţiilor fiscale pentru care s-a emis soluţia fiscalã şi tratamentul fiscal aplicabil acestora;
h) menţiunea cã soluţia fiscalã emisã produce efecte numai faţã de contribuabilul solicitant şi pentru starea de fapt viitoare pentru care a fost emisã;
i) interpretãrile contribuabilului şi ale administraţiei fiscale cu privire la reglementarea fiscalã a stãrii de fapt viitoare, exprimate în perioada de emitere a soluţiei fiscale.
ART. 12
Pentru reglementarea fiecãrei stãri de fapt viitoare se emite o soluţie fiscalã.

CAP. II
Procedura de emitere a acordului de preţ în avans

ART. 13
Acordul de preţ în avans definit în <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este denumit în continuare acord.
ART. 14
Pot solicita emiterea unui acord contribuabilii care desfãşoarã tranzacţii cu persoane afiliate, definite conform <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
Acordul poate fi modificat la solicitarea contribuabilului.
ART. 16
(1) Anterior depunerii cererii de emitere/modificare a unui acord şi a documentaţiei, contribuabilul poate solicita în scris Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã o discuţie preliminarã în vederea stabilirii existenţei stãrii de fapt viitoare pentru încheierea unui acord sau, dupã caz, a condiţiilor pentru modificarea acordului.
(2) Cererea pentru discuţia preliminarã va conţine informaţii cu privire la datele de identificare ale contribuabilului şi ale reprezentantului legal, precum şi suficiente informaţii în legãturã cu obiectul discuţiei.
(3) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va comunica în scris contribuabilului data, ora, locul şi numele persoanelor care vor participa la discuţia preliminarã.
ART. 17
(1) Depunerea unei cereri pentru emiterea/modificarea unui acord este condiţionatã de achitarea, în lei, a tarifului de emitere/modificare, dupã cum urmeazã:
a) pentru marii contribuabili:
- tariful de emitere a acordului este în valoare de 20.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României în ziua efectuãrii plãţii;
- tariful de modificare a acordului este de 15.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României în ziua efectuãrii plãţii;
b) pentru celelalte categorii de contribuabili:
- tariful de emitere a acordului este în valoare de 10.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României în ziua efectuãrii plãţii. În cazul în care valoarea consolidatã a tranzacţiilor incluse în acord depãşeşte echivalentul a 4.000.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României la data de 31 decembrie a anului fiscal pentru care se depune raportul privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului, sau contribuabilul este încadrat în categoria "mari contribuabili" în perioada de valabilitate a acordului, tariful de emitere este cel prevãzut la lit. a);
- tariful de modificare a acordului este de 6.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României în ziua efectuãrii plãţii. În cazul în care valoarea consolidatã a tranzacţiilor incluse în acord depãşeşte echivalentul a 4.000.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţionalã a României la data de 31 decembrie a anului fiscal pentru care se depune raportul privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului, sau contribuabilul este încadrat în categoria "mari contribuabili" în perioada de valabilitate a acordului, tariful de emitere este cel prevãzut la lit. a);
(2) Stabilirea valorii consolidate a tranzacţiilor incluse în acord se efectueazã la data depunerii raportului privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului.
(3) Diferenţa tarifului de emitere/modificare, acolo unde este cazul, se achitã la data depunerii raportului privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului în care se constatã depãşirea plafonului sau încadrarea la categoria "mari contribuabiliş, potrivit alin. (1) lit. b).
ART. 18
Neachitarea diferenţei tarifului de emitere/modificare duce la anularea acordului.
ART. 19
(1) Cererea pentru emiterea unui acord trebuie sã conţinã datele de identificare ale contribuabilului, ale reprezentantului legal şi prezentarea stãrii de fapt viitoare pentru care se solicitã emiterea acordului. Cererea va fi însoţitã de documentaţia aferentã tranzacţiei/ tranzacţiilor între persoane afiliate pentru care se solicitã acordul şi de dovada efectuãrii plãţii tarifului de emitere.
(2) În vederea obţinerii unui acord, prin documentaţie, contribuabilul prezintã Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã o propunere privind metoda de calcul al preţurilor de transfer ce urmeazã a fi practicate.
(3) Prin acord se stabileşte metoda de calcul al preţurilor de transfer conform <>Legii nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 20
Documentaţia pentru emiterea unui acord trebuie sã conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii:
a) structura organizatoricã a grupului, legalã şi operaţionalã, inclusiv participaţiile, istoricul şi datele financiare referitoare la acesta;
b) descrierea generalã a activitãţii grupului, strategia de afaceri, inclusiv schimbãrile din strategia de afaceri faţã de anul fiscal precedent;
c) descrierea implementãrii şi aplicãrii metodologiei preţurilor de transfer în cadrul grupului, dacã este cazul;
d) prezentarea generalã a tranzacţiilor între persoane afiliate:
- modul de tranzacţionare;
- modul de facturare;
- contravaloarea tranzacţiilor;
e) descrierea generalã a funcţiilor şi riscurilor asumate de persoanele afiliate, inclusiv schimbãrile intervenite în acest sens faţã de anul precedent;
f) prezentarea deţinãtorilor de active necorporale, din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) şi redevenţele plãtite sau primite;
g) prezentarea detaliatã a tranzacţiilor, produselor, afacerilor sau înţelegerilor care vor fi acoperite prin acord;
h) analiza comparativã:
- caracteristicile bunurilor sau serviciilor;
- analiza funcţionalã (funcţii, riscuri, mijloace fixe utilizate etc.);
- termenii contractuali;
- circumstanţele economice;
- strategii de afaceri specifice;
i) prezentarea informaţiilor cu privire la tranzacţii comparabile externe sau interne;
j) prezumţiile critice care pot afecta preţul de transfer aferent tranzacţiei sau valabilitatea acordului;
k) persoanele afiliate şi sediile permanente ale acestora implicate în aceste tranzacţii sau înţelegeri;
l) autoritãţile din alte state cãrora li s-a solicitat sã participe la emiterea acordului, în situaţia în care acordul este bilateral sau multilateral;
m) o descriere a metodologiei propuse de preţuri de transfer, respectiv criteriile de selecţie a acesteia;
n) perioada ce va fi acoperitã prin acord;
o) descrierea altor condiţii considerate ca fiind relevante pentru contribuabil;
p) declaraţia pe propria rãspundere privind corectitudinea informaţiilor furnizate prin cerere şi documentaţia prezentatã;
r) declaraţia pe propria rãspundere a contribuabilului cã nu existã nicio procedurã fiscalã, administrativã sau judiciarã în curs pentru cazul descris şi pentru care este solicitatã emiterea unui acord.
ART. 21
(1) Documentaţia pentru emitere/modificare a unui acord va fi depusã în 3 exemplare. În cazul în care existã documente în limba strãinã, acestea vor fi însoţite de traduceri în limba românã certificate de traducãtori autorizaţi.
(2) Documentaţia depusã va fi îndosariatã, respectiv paginile vor fi numerotate şi însoţite de opis.
(3) Documentaţia care este disponibilã în format electronic va fi transmisã într-un format accesibil, stabilit de comun acord cu administraţia fiscalã.
(4) În cazul în care ulterior contribuabilul completeazã documentaţia cu elemente suplimentare, inclusiv în cazul depunerii unei cereri de modificare a acordului, acestea vor fi însoţite de trimiteri la documentaţia cu care sunt în legãturã, dupã caz.
ART. 22
În funcţie de circumstanţele fiecãrui caz în parte, contribuabilul trebuie sã furnizeze şi alte informaţii administraţiei fiscale, la cererea acesteia.
ART. 23
(1) Cererea pentru emitere/modificare a acordului se respinge în urmãtoarele situaţii:
a) documentaţia prezentatã nu conţine informaţii suficiente pentru a justifica condiţiile şi modalitãţile de determinare a preţurilor de transfer;
b) dacã existã o procedurã fiscalã, administrativã sau judiciarã în curs pentru cazul descris;
c) în condiţiile în care contribuabilul a prezentat informaţii eronate în documentaţie;
d) cererea şi documentaţia nu au fost depuse conform art. 21 şi 22 sau nu sunt refãcute, dupã depunere, conform prevederilor menţionate;
e) contribuabilul nu a prezentat dovada achitãrii tarifului pentru emiterea/modificarea acordului.
(2) Respingerea cererii se comunicã în scris contribuabilului de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în termen de 15 zile de la data adoptãrii deciziei de respingere.
ART. 24
Acordul conţine urmãtoarele elemente:
a) denumirea organului fiscal emitent;
b) datele de identificare ale contribuabilului beneficiar al acordului;
c) data la care a fost emis şi data de la care îşi produce efectele;
d) obiectul acordului;
e) datele de identificare ale persoanelor afiliate care vor fi acoperite prin acord;
f) termenii şi condiţiile tranzacţiei care fac obiectul acordului;
g) o descriere a metodologiei de calcul al preţurilor de transfer aprobate şi alte elemente în legãturã cu aceasta;
h) prezumţiile critice pe care se bazeazã metodologia de calcul al preţurilor de transfer. Prezumţiile critice, potrivit prezentei proceduri, reprezintã totalitatea elementelor care conduc la un anumit mod de calcul al preţurilor de transfer;
i) perioada de valabilitate a acordului;
j) motivele de fapt;
k) temeiul de drept;
l) menţiuni privind posibilitatea revizuirii, extinderii sau condiţiile desfiinţãrii;
m) menţiunea cã acordul emis produce efecte numai faţã de contribuabilul solicitant şi pentru situaţiile pentru care a fost emis.
ART. 25
(1) În perioada de valabilitate acordul poate fi modificat prin prelungirea valabilitãţii, extindere sau, dupã caz, revizuire la solicitarea titularului acordului, prin depunerea unei cereri în acest sens. Prelungirea valabilitãţii acordului poate avea loc atunci cînd contribuabilul solicitã aceasta în situaţia existenţei aceloraşi termeni şi condiţii. Extinderea poate avea loc în situaţia în care contribuabilul solicitã includerea în acordul încheiat a altor tranzacţii cu entitãţi afiliate. Revizuirea poate avea loc în situaţia în care intervin circumstanţe şi elemente de fapt ce nu au fost previzionate sau au fost inexact previzionate la momentul emiterii acordului şi care pot influenţa termenii şi condiţiile acordului.
(2) Cererea pentru modificarea acordului se depune la Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi trebuie sã conţinã datele de identificare ale contribuabilului, ale reprezentantului legal, referiri la acordul care urmeazã a fi modificat şi elementele care determinã modificarea acestuia. Cererea va fi însoţitã de documentaţia aferentã elementelor care determinã modificarea acordului anterior şi dovada achitãrii taxei de modificare.
(3) Acordul poate fi modificat şi la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu acordul contribuabilului.
ART. 26
Acordul poate fi emis unilateral, bilateral sau multilateral. Acordul unilateral este emis de autoritatea competentã din România. Acordul bilateral sau multilateral este emis în comun de cãtre autoritatea competentã din România şi autoritãţile fiscale competente din statele în a cãror jurisdicţie se aflã entitãţile afiliate contribuabilului solicitant. Acordul bilateral/multilateral poate fi emis numai pentru tranzacţii cu contribuabili care provin din ţãri cu care România are încheiate convenţii pentru evitarea dublei impuneri. Pentru a se realiza acest obiectiv urmeazã a se aplica prevederile articolului "Procedura amiabilã" prevãzut în convenţiile pentru evitarea dublei impuneri.
ART. 27
Acordul se emite pentru o perioadã de pânã la 5 ani. Prin excepţie, se pot emite acorduri pe o perioadã mai mare, în cazul contractelor pe termen lung.
ART. 28
Acordul produce efecte numai pentru viitor, începând cu anul fiscal urmãtor celui în care s-a încheiat tranzacţia. Prin excepţie, acordul se poate aplica şi în anul fiscal în care s-a depus cererea sau s-a emis acordul, în urmãtoarele condiţii:
a) este prevãzut expres în acord;
b) cererea sã fie depusã anterior încheierii tranzacţiei pentru care se solicitã acordul.
ART. 29
(1) Acordul este opozabil şi obligatoriu faţã de organele fiscale numai dacã termenii şi condiţiile acestuia au fost respectate de cãtre contribuabil. În caz contrar, acordul îşi înceteazã valabilitatea începând cu anul fiscal în care termenii şi condiţiile acestuia nu au mai fost respectate.
(2) Încetarea valabilitãţii se comunicã de autoritatea competentã din România autoritãţii competente din statele care au fost parte în acord, în cazul acordurilor multilaterale.
ART. 30
(1) Contribuabilul titular al unui acord are obligaţia de a depune, anual, la organul emitent un raport privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului, în anul de raportare, care va include şi valoarea consolidatã a tranzacţiilor incluse în acord, în anul de raportare. Raportul se depune la termenul prevãzut de lege pentru depunerea situaţiilor financiare anuale.
(2) Nedepunerea raportului anual duce la anularea acordului.
ART. 31
Raportul privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului va fi organizat şi va cuprinde dupã cum urmeazã:
1. Identificarea acordului, cu urmãtoarele informaţii:
a) persoanele afiliate incluse în acord;
b) termenul de valabilitate a acordului;
c) termenul de la care acordul a fost aplicat efectiv;
d) dacã acordul este unul modificat, în orice fel, şi identificarea precedentului;
e) orice element din acord care a suferit schimbãri faţã de modul cum a fost emis iniţial.
2. Note explicative, care identificã, descriu, analizeazã şi explicã urmãtoarele:
a) diferenţele dintre modul de operare a activitãţii contribuabilului (funcţii, riscuri, pieţe de desfacere, termeni contractuali, condiţii economice, servicii, bunuri), în anul de raportare, faţã de modul de operare a activitãţii contribuabilului descris în cererea de acord. Dacã nu existã astfel de diferenţe, se va specifica;
b) diferenţele dintre modul de contabilizare şi evidenţiere a activitãţii, în anul de raportare, faţã de cel care exista în momentul depunerii cererii de acord. Dacã nu existã astfel de diferenţe, se va specifica;
c) identificarea oricãrui element care a condus la neîndeplinirea prezumţiilor critice, precum şi care dintre prezumţiile critice din acord au fost afectate. Noi elemente care ar conduce la identificarea de noi prezumţii critice care ar putea afecta acordul. Dacã nu existã astfel de elemente, se va specifica;
d) orice schimbare cu privire la clasificarea contribuabilului în anul de raportare. Dacã nu existã astfel de schimbãri, se va specifica;
e) informaţii cu privire la tranzacţii de tip excepţional, respectiv de compensãri, anulãri de tranzacţii, stornãri parţiale etc., în anul de raportare. Informaţiile vor include cel puţin contravaloarea, motivul, tipul de tranzacţie (cheltuialã, venit, împrumuturi, capital social etc.), analiza impactului financiar;
f) situaţii financiare sau orice detalii financiar-contabile, aferente anului de raportare, care sã susţinã aplicarea acordului, avizate de un expert contabil;
g) situaţii financiare sau orice detalii financiar-contabile, aferente anului de raportare, care sã susţinã aplicarea acordului, suficient de detaliate astfel încât Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sã poatã verifica metoda de calcul al preţurilor de transfer;
h) schema organizatoricã a persoanelor afiliate, la nivel mondial, actualizatã, care sã reflecte participãrile la capitalul social, identificarea deţinãtorilor de capital social, în legãturã cu tranzacţiile acoperite de acord;
i) alte elemente considerate relevante de contribuabil.
ART. 32
În situaţia în care acordul nu mai este valabil întrucât prevederile legale de drept material fiscal în baza cãrora a fost luatã decizia se modificã, contribuabilul poate solicita modificarea acestuia prin depunerea unei cereri în acest sens. În cazul solicitãrii de modificare a acordului, cererea va fi însoţitã de prezentarea datelor şi documentelor suplimentare referitoare la dispoziţiile legale în vigoare la emitere şi modificate ulterior.

CAP. III
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 33
Valabilitatea soluţiei fiscale şi a acordului înceteazã de la data intrãrii în vigoare a modificãrilor dispoziţiilor legale de drept material fiscal în baza cãrora au fost emise.
ART. 34
Tarifele pentru emiterea soluţiei fiscale şi/sau a acordului se vor achita în contul 20.33.01.29 al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cod IBAN RO56TREZ70020330129XXXXX, deschis la Trezoreria operativã a municipiului Bucureşti.
ART. 35
Contribuabilul va rãspunde cererilor de informaţii inclusiv în situaţia în care acestea nu rezultã direct din modul de întocmire a evidenţelor contabile şi fiscale.
ART. 36
Contribuabilul va rãspunde cererilor de informaţii inclusiv în situaţia în care acestea sunt în legãturã cu persoanele afiliate acestuia.
ART. 37
Cererile de emitere a soluţiilor fiscale sau emitere/modificare a acordurilor pot fi respinse de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, în urma analizei documentaţiei aferente, şi în alte situaţii decât cele prevãzute la art. 10 şi 23, când se constatã cã acestea nu vizeazã aspecte necesare a fi clarificate în condiţiile prevãzute la <>art. 42 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi în prezenta procedurã. Acest fapt va fi comunicat în scris solicitantului.
ART. 38
Termenele de emitere a soluţiei fiscale sau a acordului se suspendã pentru perioada în care organul fiscal solicitã date suplimentare în vederea clarificãrii situaţiei care face obiectul cererii.
ART. 39
Un exemplar din soluţia fiscalã şi/sau acord va fi transmis de organul emitent organului fiscal competent pentru administrarea contribuabilului solicitant.
ART. 40
Soluţia fiscalã şi acordul vor fi aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
ART. 41
Cererile pentru emiterea unei soluţii fiscale înaintate Comisiei fiscale centrale pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se soluţioneazã în conformitate cu prevederile prezentei proceduri.
ART. 42
(1) Cererile pentru emiterea unei soluţii fiscale sau acord înaintate şi nesoluţionate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri vor fi completate în conformitate cu prevederile prezentei proceduri.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cererile depuse în perioada cuprinsã între data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 35/2006 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã şi data intrãrii în vigoare a prezentei proceduri şi nesoluţionate vor fi redepuse conform dispoziţiilor prezentei proceduri, cu achitarea tarifului de emitere.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016