Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTARARE nr. 527 din 19 aprilie 2006 privind aprobarea contractului-cadru si a onorariilor maximale acordate evaluatorilor autorizati, persoane fizice sau juridice, in vederea efectuarii raportului de evaluare a imobilelor conform titlului VII "Regimul stabilirii si platii despagubirilor aferente imobilelor preluate in mod abuziv" din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 388 din 5 mai 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 32 alin. (3) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
Se aprobã modelul contractului-cadru de prestãri de servicii şi anexa la contractul-cadru de prestãri de servicii, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Se aprobã cuantumul maxim al onorariilor ce pot fi acordate evaluatorilor autorizaţi, persoane fizice sau juridice, în vederea efectuãrii raportului de evaluare a imobilelor conform titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Plãţile vor fi efectuate în lei, cuantumul onorariilor fiind calculat la cursul leu/euro comunicat de Banca Naţionalã a României la data efectuãrii plãţii.
ART. 3
Contractul-cadru prevãzut la art. 1 se va încheia între evaluator, persoanã fizicã sau juridicã, şi Cancelaria Primului-Ministru.
ART. 4
Sumele reprezentând onorariile acordate evaluatorilor autorizaţi vor fi achitate din bugetul Cancelariei Primului-Ministru, la cererea Secretariatului Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Restituirea Proprietãţilor,
Ingrid Zrour
p. Ministrul finanţelor publice,
Istvan Jakab,
secretar de stat
Bucureşti, 19 aprilie 2006.
Nr. 527.
ANEXA 1
CONTRACT-CADRU DE PRESTĂRI DE SERVICII
Nr. ......../ ................
I. Pãrţile contractante:
Între:
Societatea Comercialã ......................................./evaluator persoanã fizicã, membru al unei asociaţii naţionale profesionale de evaluare recunoscute ca fiind de utilitate publicã, având calitatea de evaluator independent, cu sediul în ......................................, în calitate de prestator,
şi
Cancelaria Primului-Ministru, cu sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, cod fiscal 16287630, cont de virament nr. RO98TREZ70023510120XXXXX, deschis la Direcţia Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti, prin reprezentantul sãu legal ......................................., în calitate de beneficiar,
a intervenit urmãtorul contract-cadru de prestãri de servicii:
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul contractului îl constituie asigurarea de cãtre prestator a serviciilor de evaluare solicitate de Comisia Centralã pentru Stabilirea Despãgubirilor, denumitã în continuare Comisia Centralã, în aplicarea titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente. Serviciile de evaluare solicitate privesc executarea evaluãrii imobilelor identificate în anexa care face parte integrantã din prezentul contract.
III. Valoarea contractului şi modalitatea de platã
Art. 2. - Preţul prestaţiei pentru fiecare tip de imobil este cel stabilit prin hotãrâre a Guvernului şi prevãzut în
anexa la prezentul contract.
Art. 3. - Factura se elibereazã în termen de 15 zile de la data comunicãrii acceptãrii de cãtre beneficiar a
raportului de evaluare a imobilului ce face obiectul contractului.
Art. 4. - Plata se efectueazã prin ordin de platã, în termen de cel mult 30 de zile de la data prezentãrii facturii
la Direcţia generalã economicã a Cancelariei Primului-Ministru, confirmatã cu "bun de platã" de responsabilul de contract.
IV. Durata contractului
Art. 5. - Contractul se încheie pe o duratã nedeterminatã.
V. Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
Art. 6. - Obligaţiile prestatorului:
6.1. sã îndeplineascã în orice moment criteriile de selecţie stabilite prin Decizia Comisiei Centrale nr. 1 din
7 octombrie 2005 pentru aprobarea condiţiilor de înscriere în lista de evaluatori autorizaţi;
6.2. sã asigure serviciile de evaluare a proprietãţilor imobiliare în conformitate cu Standardele internaţionale de evaluare;
6.3. sã întocmeascã raportul de evaluare şi sã îl înainteze Comisiei Centrale pe suport magnetic şi în scris;
6.4. sã transmitã un exemplar al raportului de evaluare şi solicitantului, persoanã îndreptãţitã, şi sã rãspundã la
obiecţiunile acestuia, dupã caz;
6.5. sã realizeze prestaţia datoratã la termenul şi în condiţiile stabilite în prezentul contract.
Art. 7. - Obligaţiile beneficiarului
7.1. sã punã la dispoziţie prestatorului, în format electronic, actele deţinute, din dosarele ce i-au fost înaintate;
7.2. sã achite suma prevãzutã la art. 2 în condiţiile şi în termenele prevãzute de prezentul contract.
VI. Termenul de execuţie
Art. 8. - Termenul de executare a evaluãrii imobilului este prevãzut în anexa la prezentul contract.
VII. Încetarea contractului
Art. 9. - Prezentul contract înceteazã de plin drept la data îndeplinirii obligaţiilor asumate sau, fãrã a mai fi necesarã intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecãtoreşti, în cazul în care una dintre pãrţi subcontracteazã drepturile şi obligaţiile sale prevãzute de prezentul contract fãrã acordul celeilalte pãrţi.
În cazul în care una dintre pãrţi nu îşi executã obligaţiile asumate prin prezentul contract, acesta se considerã desfiinţat de drept, fãrã a mai fi necesarã punerea în întârziere şi fãrã orice altã formalitate prealabilã, precum şi fãrã a mai fi necesarã intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecãtoreşti.
Art. 10. - Încetarea contractului poate interveni dupã trecerea unei perioade de 10 zile de la data expirãrii termenului de executare a evaluãrii, Comisia Centralã rezervându-şi dreptul de a putea refuza preluarea raportului de evaluare şi achitarea serviciilor prestate cu întârziere.
Art. 11. - Partea care se aflã în imposibilitate de a executa prezentul contract va notifica celeilalte pãrţi în termen de 5 zile de la ivirea acesteia.
VIII. Penalitãţi
Art. 12. - În cazul nerespectãrii obligaţiilor contractuale aferente prestatorului, se vor aplica penalitãţi în cuantum de 1% pentru fiecare zi de întârziere, din valoarea contractului.
Art. 13. - În cazul nerespectãrii termenului de platã, se vor aplica penalitãţi în cuantum de 1% pentru fiecare zi de întârziere, din valoarea contractului.
IX. Litigii
Art. 14. - Litigiile ce intervin între pãrţi se vor soluţiona pe cale amiabilã sau vor fi soluţionate de instanţele judecãtoreşti competente.
X. Forţa majorã
Art. 15. - Nici una dintre pãrţile contractante nu rãspunde de neexecutarea la termen sau/şi de executarea în mod necorespunzãtor - total sau parţial - a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã, aşa cum este definitã de lege.
Art. 16. - Partea contractantã care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în termen de 24 de ore, producerea evenimentului şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor lui.
Art. 17. - Dacã în termen de 7 zile de la producere, evenimentul respectiv nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract, fãrã ca vreuna dintre acestea sã pretindã daune-interese.
Art. 18. - Partea care invocã forţa majorã va prezenta în termen de 3 zile de la apariţia situaţiei notificate certificatul emis de camera de comerţ şi industrie teritorialã.
Art. 19. - Încetarea cazului de forţã majorã va fi comunicatã celeilalte pãrţi contractante în scris, în termen de 24 de ore.
XI. Dispoziţii finale
Art. 20. - Orice schimbare adusã elementelor de identificare a oricãreia dintre pãrţile contractante va fi notificatã celeilalte pãrţi în termen de cel mult 24 de ore de la data producerii acesteia, în caz contrar orice comunicare sau acte de procedurã urmând a se face la vechea/vechiul adresã/sediu.
Prezentul contract a fost încheiat în 3 (trei) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte şi unul pentru a fi arhivat de cãtre secretariatul tehnic al Comisiei Centrale, şi conţine ........... file.
Prestator, Beneficiar,
............... Cancelaria Primului-Ministru
ANEXĂ
la contractul de prestãri de servicii
Nr. ....../......
Pãrţile contractante, astfel cum sunt acestea determinate potrivit pct. I din contractul-cadru, înţeleg sã convinã
asupra urmãtoarelor:
Art. 1. - Serviciile de evaluare solicitate de Comisia Centralã pentru Stabilirea Despãgubirilor în aplicarea <>art. 16 din titlul VII din Legea nr. 247/2005 şi care se vor asigura de prestator privesc executarea evaluãrii:
a) terenului intravilan;
b) terenului forestier;
c) terenului extravilan agricol;
d) construcţiei demolate (cu/fãrã teren);
e) construcţiei existente (cu/fãrã teren);
f) apartamentului cu/fãrã teren;
g) blocului de locuinţe - condominiu (cu/fãrã teren);
h) obiectivului comercial, industrial, situat în .....(datele de identificare).... , ce face obiectul Dosarului nr. ........../............, constituit în baza Notificãrii nr. ....../......, soluţionatã prin emiterea Dispoziţiei nr. ....../......, de acordare/propunere de acordare de mãsuri reparatorii în echivalent constând în ...........................................
Art. 2. - Termenul de executare a evaluãrii .....(obiectul contractului)...... este de ............ de zile de la data primirii dosarului.
Art. 3. - Preţul prestaţiei este de ................ lei (RON).
Prezenta anexã face parte integrantã din contractul-cadru, fiind încheiatã în 3 (trei) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte şi unul pentru a fi arhivat de cãtre Secretariatul tehnic al Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despãgubirilor, şi conţine ...... file.
Prestator, Beneficiar,
............... Cancelaria Primului-Ministru
ANEXA 2
Onorariile acordate evaluatorilor autorizaţi, persoane fizice sau juridice, în vederea efectuãrii raportului de evaluare a imobilelor conform titlului VII din <>Legea nr. 247/2005 , se vor stabili pentru fiecare tip de lucrare de evaluare şi constituie cuantumuri maxime, dupã cum urmeazã:
a) teren intravilan - 150 euro;
b) teren forestier - 150 euro;
c) teren extravilan agricol - 150 euro;
d) construcţie demolatã (cu/fãrã teren)*) - 250 euro;
e) construcţie existentã (cu/fãrã teren)*) - 250 euro;
f) apartament (cu/fãrã teren) - 150 euro;
g) bloc de locuinţe - condominiu (cu/fãrã teren)*) - 200 euro;
h) obiectiv comercial, industrial (fabrici, mori, hoteluri etc.), - 200 euro.
---------
*) Construcţii cu o suprafaţã construitã desfãşuratã de pânã la 500 mp şi cu un teren aferent de pânã la 500 mp. Pentru suprafeţele construite desfãşurate mai mari de 500 mp şi pentru suprafeţele de teren aferent mai mari de 500 mp, onorariile se suplimenteazã cu 50 euro pentru fiecare depãşire a unui multiplu de 500 mp, dar nu mai mult de 400 euro valoarea totalã a onorariului.
Exemplu:
Imobil compus din construcţii în suprafaţã de 1.001 mp şi teren aferent în suprafaţã de 2.001 mp
Valoarea onorariului = 250 euro (onorariu de bazã) + 50 euro x 2 (onorariu corespunzãtor pentru fiecare depãşire a unui multiplu de 500 mp suprafaţã de teren) = 350 euro.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: