Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul prevederilor <>art. 14 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 , Guvernul României hotãrãşte: ART. 1 Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 378 din 2 octombrie 1998, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 19 ianuarie 1999, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 907/1998 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 22 decembrie 1998. PRIM-MINISTRU RADU VASILE Contrasemneazã: --------------- Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, Liviu Marcu Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Alexandru Athanasiu Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes Ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului, Nicolae Noica Ministrul industriei şi comerţului, Radu Berceanu ANEXA 1 NORME METODOLOGICEpentru aplicarea <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 CAP. 1 Dispoziţii generale, definiţii ART. 1 În sensul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 , denumita în continuare ordonanta, notiunile de mai jos se definesc astfel: a) arie geograficã, strict delimitata teritorial - una sau mai multe unitãţi administrativ-teritoriale alãturate care, individual, îndeplinesc prevederile din ordonanta; b) structuri productive monoindustriale - structuri industriale aflate în pronunţat declin, care în economia zonei mobilizeaza mai mult de 50% din populaţia salariata şi care necesita reconversia spre noi activitãţi; c) zona miniera - una sau mai multe unitãţi administrativ-teritoriale pe teritoriul cãrora se executa activitãţi miniere în sensul <>Legii minelor nr. 61/1998 ; d) rata somajului, ca pondere a şomerilor în totalul resurselor de munca ale zonei - indicator statistic, calculat lunar, exprimat în procente şi determinat prin raportarea numãrului şomerilor înregistraţi la totalul populaţiei cu varsta cuprinsã între 18 şi 62 de ani; e) investiţie nou-creata - investiţia care se efectueazã şi se înregistreazã în evidentele financiar-contabile ale agentului economic, dupã declararea zonei defavorizate; f) membri de familie - soţ, sotie, copii, precum şi pãrinţii soţilor care locuiesc şi gospodãresc împreunã în aceeaşi locuinta; g) sediu social - sediul principal al agentului economic, în înţelesul dat de <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, şi de <>Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicatã. ART. 2 (1) Datele privind numãrul şomerilor înregistraţi se asigura de cãtre agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti, iar datele referitoare la populaţia cu varsta cuprinsã între 18 şi 62 de ani sunt furnizate de Comisia Nationala pentru Statistica. (2) Pentru rata somajului corespunzãtoare zonei se iau în calcul numãrul şomerilor cu domiciliul stabil în respectiva arie geograficã, înregistraţi la sfârşitul lunii de referinta, şi numãrul populaţiei stabile a zonei, cu varsta cuprinsã între 18 şi 62 de ani. (3) La nivel naţional rata somajului se va calcula conform aceleiaşi metode, prin raportarea numãrului şomerilor înregistraţi la nivel naţional la totalul populaţiei stabile, cu varsta cuprinsã între 18 şi 62 de ani. (4) Calculul ratei somajului la nivelul ariei geografice pentru care se propune declararea ca zona defavorizatã se face, la cerere, de cãtre agenţia teritorialã pentru ocupare şi formare profesionalã din judeţul pe teritoriul cãruia se înfiinţeazã respectiva zona. (5) La nivel naţional calculul ratei somajului, în sensul ordonanţei, se face de cãtre Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã. (6) Condiţia prevãzutã la art. 1 alin. (1) lit. d) din ordonanta privind nivelul ratei somajului pentru declararea zonei defavorizate se considera îndeplinitã, dacã s-a înregistrat, în ultimele 3 luni, o rata a somajului cu cel puţin 30 de puncte procentuale peste media existenta la nivel naţional. CAP. 2 Declararea zonelor defavorizate ART. 3 (1) Primarul sau preşedintele consiliului judeţean, în baza hotãrârii consiliului local, respectiv judeţean, transmite propunerea fundamentatã de declarare a zonei defavorizate Agenţiei pentru dezvoltare regionala în a carei raza teritorialã se afla respectiva zona. (2) Agenţia pentru dezvoltare regionala prevãzutã la alin. (1) analizeazã propunerile de declarare a zonelor defavorizate şi, dacã sunt întrunite cerinţele prevãzute de lege, întocmeşte documentaţia necesarã, în conformitate cu regulile stabilite de cãtre Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala. (3) Dupã avizarea de cãtre Consiliul pentru dezvoltare regionala, documentaţia pentru declararea zonei defavorizate se înainteazã Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala. ART. 4 (1) Pe baza analizei documentaţiei care însoţeşte propunerea de declarare a zonei defavorizate, Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala înainteazã spre aprobare Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala propunerea de declarare a zonei defavorizate. (2) Documentaţia aprobatã de cãtre Consiliul Naţional pentru Dezvoltare Regionala se înainteazã Guvernului spre adoptare. CAP. 3 Procedura de acordare a facilitãţilor ART. 5 (1) Facilitãţile prevãzute de lege se acorda în baza certificatului de investitor în zona defavorizatã, certificat care se elibereazã la cererea agentului economic de cãtre Agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se afla sediul principal al agentului economic. (2) Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor elibera certificatul de investitor în zonele defavorizate în termen de cel mult 15 zile de la data înregistrãrii cererii. (3) Agenţii economici care solicita eliberarea certificatului de investitor în zonele defavorizate trebuie sa facã dovada ca îndeplinesc condiţiile prevãzute de ordonanta. (4) Agenţii economici care, aflându-se la începutul activitãţii, nu pot face dovada privind efectuarea investiţiei, începerea activitãţii şi crearea de noi locuri de munca pot solicita eliberarea unui certificat provizoriu de investitor în zona defavorizatã pentru cel mult 3 luni. Dacã în aceasta perioada nu fac dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute de ordonanta, sunt obligaţi sa plãteascã, respectiv sa restituie, contravaloarea tuturor facilitãţilor de care au beneficiat. (5) Certificatul provizoriu se elibereazã în baza angajamentului agentului economic privind realizarea investiţiei şi crearea de noi locuri de munca. (6) Modelul cererii, al certificatului de investitor, respectiv al certificatului provizoriu de investitor, precum şi lista cuprinzând actele necesare pentru eliberarea acestor certificate sunt cuprinse în anexele nr. 1-5 care fac parte integrantã din prezentele norme metodologice. ART. 6 (1) Scutirea de la plata taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã pentru bunurile importate prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din ordonanta se acorda de cãtre organele vamale pe baza certificatului de investitor în zona defavorizatã sau a celui provizoriu, a declaraţiei sub semnatura legalizatã a persoanei în drept sa îl reprezinte pe agentul economic şi a cererii agentului economic, avizatã de cãtre Agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se efectueazã investiţia. (2) În cazul acordãrii facilitãţilor prevãzute la alin. (1) pe baza certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã, organele vamale care au aprobat acordarea facilitãţilor vor verifica, la expirarea termenului de valabilitate a certificatului provizoriu, dacã agentul economic a îndeplinit condiţiile prevãzute de ordonanta. (3) Modelul declaraţiei sub semnatura legalizatã este prezentat în anexa nr. 6 care face parte integrantã din prezentele norme metodologice. ART. 7 În actele vamale sau de comercializare, referitoare la bunurile pentru care nu s-au plãtit taxele vamale şi taxa pe valoarea adãugatã, conform art. 5 alin. (1) lit. a) din ordonanta, se va face menţiunea "scutit de plata taxei vamale", respectiv, "scutit de plata T.V.A". ART. 8 Autoritãţile care acorda facilitãţile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din ordonanta vor comunica, trimestrial, Ministerului Finanţelor şi Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala valoarea taxelor pentru care au fost acordate scutiri de la plata. ART. 9 (1) Restituirea taxelor vamale pentru bunurile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. b) din ordonanta se face de cãtre Agenţia de dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se afla sediul social al agentului economic, pe baza cererii acestuia. (2) Taxele vamale nu se restituie în situaţia în care materiile prime, piesele de schimb şi/sau componentele importate pentru care se solicita restituirea taxei vamale nu se utilizeazã, potrivit art. 5 alin. (1) lit. b) din ordonanta, în producţia proprie din zona. (3) Cererea agentului economic prevãzutã la alin. (1) trebuie sa cuprindã: - denumirea, sediul, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului, conturile bancare în lei şi în valuta ale agentului economic; - numele şi prenumele administratorului, respectiv ale persoanei în drept sa reprezinte agentul economic, locul şi data naşterii, domiciliul, seria şi numãrul actului de identitate, codul numeric personal, semnatura; - felul sau denumirea bunurilor pentru care se cere restituirea taxei vamale şi valoarea taxei vamale care se cere a fi restituitã; - declaraţia pe propria rãspundere ca bunurile pentru care se cere restituirea taxei vamale au fost folosite în activitatea proprie la fabricarea produselor finite şi ca aceste produse au fost comercializate. (4) Cererea se semneazã în fata funcţionarului Agenţiei pentru dezvoltare regionala, funcţionar care face menţiune în acest sens pe cerere dupã ce verifica datele de identificare ale persoanei care semneazã cererea. (5) Agentul economic anexeazã la cerere, în copie certificatã, urmãtoarele documente: - actele constitutive ale agentului economic; - certificatul de înregistrare fiscalã; - certificatul de investitor în zona defavorizatã; - documentele de import privind bunurile pentru care se cere restituirea taxelor vamale; - fişa tehnica pentru fiecare categorie de produs finit; - documentele prin care au fost comercializate produsele finite. ART. 10 (1) Sumele necesare pentru restituirea cãtre agenţii economici din zona defavorizatã a taxelor vamale se plãtesc de cãtre Agenţia pentru dezvoltare regionala din Fondul pentru dezvoltare regionala, în baza alocaţiilor primite din Fondul naţional pentru dezvoltare regionala. (2) Agenţia pentru dezvoltare regionala întocmeşte ordinul de plata în termen de 15 zile de la data înregistrãrii cererii de restituire a taxelor vamale. (3) Ministerul Finanţelor va întreprinde mãsurile prevãzute de lege, la cererea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, pentru suplimentarea Fondului naţional pentru dezvoltare regionala. ART. 11 Scutirea de la plata impozitului pe profit, prevãzutã la art. 5 alin. (1) lit. c) din ordonanta, se acorda în baza certificatului de investitor în zona defavorizatã, eliberat de Agenţia pentru dezvoltare regionala în a carei raza de competenta teritorialã se afla sediul principal al agenţilor economici. ART. 12 Scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinaţiei sau pentru scoaterea din circuitul agricol a unor terenuri destinate realizãrii investiţiei, prevãzutã la art. 5 alin. (1) lit. d) din ordonanta, se aproba de cãtre autoritãţile publice prevãzute la <>art. 94 din Legea fondului funciar nr. 18/1991 , republicatã, în baza certificatului de investitor în zona defavorizatã sau a celui provizoriu. ART. 13 (1) Facilitãţile prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. e) din ordonanta se acorda prin hotãrâri ale Guvernului României, la propunerea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala. (2) Garantarea creditelor externe, în limita unui plafon anual stabilit de Ministerul Finanţelor, prevãzutã la art. 5 alin. (1) lit. e) din ordonanta, urmeazã procedura reglementatã de <>Legea datoriei publice nr. 81/1999 . ART. 14 Agenţii economici care beneficiazã de facilitãţile prevãzute în ordonanta sunt obligaţi sa evidentieze extracontabil sumele de bani aferente fiecãrei facilitãţi de care au beneficiat. CAP. 4 Dispoziţii finale ART. 15 Autoritãţile administraţiei publice locale şi centrale, organele de specialitate ale acestora, precum şi camerele de comerţ şi industrie vor prezenta agentiilor pentru dezvoltare regionala şi Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, fãrã plata, toate informaţiile necesare acestora pentru declararea şi administrarea zonelor defavorizate. ART. 16 Beneficiarii facilitãţilor prevãzute de ordonanta au obligaţia sa punã la dispoziţie agentiilor pentru dezvoltare regionala şi Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Regionala, la cerere, toate datele şi informaţiile solicitate şi sa permitã identificarea fizica a maşinilor, utilajelor, instalaţiilor, echipamentelor, mijloacelor de transport, a altor bunuri pentru care au fost acordate facilitãţi. ART. 17 Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala va controla activitatea fiecãrei agenţii pentru dezvoltare regionala în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor prezentelor norme metodologice. ART. 18 Agenţiile pentru dezvoltare regionala şi Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala vor sesiza organele de cercetare penalã, organele de control financiar şi alte organe de control, în cazul în care constata încãlcãri ale dispoziţiilor legale în vigoare. ANEXA 1 --------la normele metodologice-----------------------
AGENTUL ECONOMIC ............................
(denumirea)
Sediul .......................................
Numãrul de înmatriculare .....................
codul fiscal .................................
CERERE*)
de eliberare a certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã
Subscrisã ............../(denumirea agentului economic, forma juridicã),
cu sediul în ......................, reprezentatã prin ..................../
(numele şi prenumele administratorului), domiciliat în ................, cod
numeric personal ............., având calitatea (funcţia) .............., în
baza ................/(actul constitutiv, hotãrârea adunãrii generale etc.),
va rugãm sa ne eliberaţi certificatul provizoriu de investitor în zona
defavorizatã pentru o perioada de ....................... (maximum 3 luni).
Menţionãm ca:
- am constituit o societate comercialã cu sediul menţionat mai sus, în
zona defavorizatã declarata ca atare prin Hotãrârea Guvernului nr. .........
din ....................;
- am efectuat investiţii pana în prezent în valoare de ................,
constând în ................... (dacã s-au efectuat);
- se trec celelalte condiţii îndeplinite, dacã exista.
Ne angajãm ca pana la data expirãrii valabilitãţii certificatului
provizoriu de investitor în zona defavorizatã sa indeplinim toate condiţiile prevãzute de lege.
În caz contrar, ne angajãm sa restituim contravaloarea facilitãţilor de
care am beneficiat în baza certificatului provizoriu de investitor în zona
defavorizatã în termen de 5 zile de la expirarea valabilitãţii sale.
*) Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor adapta prezentul model de cerere pentru fiecare agent economic, în funcţie de forma juridicã de organizare a acestuia.
......................
(semnatura şi ştampila)
ANEXA 2 --------la normele metodologice------------------------
AGENTUL ECONOMIC ..........................
(denumirea)
Sediul ....................................
Numãrul de înmatriculare ..................
codul fiscal ..............................
CERERE*)
de eliberare a certificatului de investitor în zona defavorizatã
Subscrisã ............./(denumirea agentului economic, forma juridicã),
cu sediul în ........................ reprezentatã prin ................./
(numele şi prenumele administratorului), domiciliat în ..................,
cod numeric personal)............, având calitatea (funcţia) .............,
în baza ............/(actul constitutiv, hotãrârea adunãrii generale etc.),
va rugãm sa ne eliberaţi certificatul de investitor în zona defavorizatã.
Menţionãm ca:
- am efectuat o investiţie în valoare de .............................,
constând în ..............................................................;
- desfasuram activitatea în localitatea ....................../(adresa)
care se afla în perimetrul zonei defavorizate declarate prin Hotãrârea
Guvernului nr. .................. din ................................;
- am creat ............ locuri de munca în conformitate cu dispoziţiile
<>art. .......... din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , aprobatã
şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 .
Anexãm la prezenta cerere actele prin care se dovedeşte îndeplinirea
condiţiilor cerute de lege.
Ne obligam ca în cazurile prevãzute de lege sa restituim contravaloarea
actualizatã a facilitãţilor de care am beneficiat în termen de 15 zile.
*) Agenţiile pentru dezvoltare regionala vor adapta prezentul model de cerere pentru fiecare agent economic, în funcţie de forma juridicã de organizare a acestuia.
......................
(semnatura şi ştampila)
ANEXA 3 --------la normele metodologice----------------------- LISTAcuprinzând actele*) care se depun o data cu cererea de eliberare a certificatului de investitor în zona defavorizatã I. Pentru eliberarea certificatului provizoriu de investitor în zona defavorizatã: a) actul constitutiv, certificatul de înmatriculare, codul fiscal; b) hotãrârea judecãtoreascã sau autorizaţia administrativã; c) actul de identitate al administratorului; d) alte acte prin care se face dovada îndeplinirii condiţiilor prevãzute de lege. II. Pentru eliberarea certificatului de investitor în zona defavorizatã: a) actele prevãzute la pct. I lit. a)-c) din prezenta lista; b) actele prin care se face dovada efectuãrii investiţiei (chitanţe, facturi etc.); c) carnetele de munca sau, în lipsa acestora, declaraţia persoanelor angajate ca nu au avut loc de munca şi ca nu obţin venituri din activitãţi autorizate, la data angajãrii.---------------- *) Prin decizie a directorului Agenţiei pentru dezvoltare regionala, avizatã de Agenţia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, se pot cere şi alte acte. Actele se depun în copie certificatã de cãtre agentul economic. ANEXA 4 --------la normele metodologice------------------------ | | | AGENŢIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA | | a regiunii de dezvoltare ............... | | Sediul ................................. | | (adresa, telefon, fax) | | | | CERTIFICAT DE INVESTITOR ÎN ZONA DEFAVORIZATĂ | | Nr. ............. din ............. | | ............................................................, | | (denumirea agentului economic şi forma juridicã de organizare) | | | | cu sediul în ................................................, | | înmatriculat la Oficiul registrului comerţului din judeţul | | .................. cu nr. ....................., codul fiscal | | nr. ..................., beneficiazã de facilitãţile prevãzute | | de Hotãrârea Guvernului nr. ................, în conformitate | | cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , | | aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 , şi cu prevederile | | Hotãrârii Guvernului nr. 525/1999 privind aprobarea Normelor | | metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenta a Guvernului | | nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate. | | | | | | Director, | | ..................... | | (semnatura şi ştampila) | | | | Autoritãţile (instituţiile) care acorda (aproba) | | facilitãţile prevãzute de lege sunt obligate sa comunice | | Agenţiei pentru dezvoltare regionala care a emis prezentul | | certificat despre acordarea fiecãrei facilitãţi în termen | | de 5 zile. | ------------------------------------------------------------------- ANEXA 5 -------la normele metodologice ----------------------- | | | AGENŢIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA | | a regiunii de dezvoltare ............... | | Sediul ................................. | | (adresa, telefon, fax) | | | | CERTIFICAT PROVIZORIU DE INVESTITOR ÎN ZONA DEFAVORIZATĂ | | Nr. ............. din ............. | | ............................................................, | | (denumirea agentului economic şi forma juridicã de organizare) | | | | cu sediul în ............................................, | | înmatriculat la Oficiul registrului comerţului din judeţul | | .................. cu nr. ....................., codul fiscal | | nr. ..................., beneficiazã de facilitãţile prevãzute | | de Hotãrârea Guvernului nr. ................, în conformitate | | cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , | | aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 , şi cu prevederile | | Hotãrârii Guvernului nr. 525/1999 privind aprobarea Normelor | | metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenta a Guvernului | | nr. 24/1998 privind regimul zonelor defavorizate. | | Prezentul certificat este valabil pana la data de .......... . | | | | Director, | | ..................... | | (semnatura şi ştampila) | | | | Autoritãţile (instituţiile) care acorda (aproba) | | facilitãţile prevãzute de lege sunt obligate sa comunice | | Agenţiei pentru dezvoltare regionala care a emis prezentul | | certificat despre acordarea fiecãrei facilitãţi în termen | | de 5 zile. | ------------------------------------------------------------------- ANEXA 6 --------la normele metodologice----------------------- DECLARAŢIEprivind scutirea de la plata taxei vamale şi a taxei pe valoarea adãugatã pentru maşinile, utilajele, instalaţiile, echipamentele, mijloacele de transport şi alte bunuri amortizabile care se importa în vederea efectuãrii de investiţii în zona, prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999
Subsemnatul ....................../(numele şi prenumele), domiciliat în
......................./(adresa), în calitate de ................/(funcţia)
al ......................./(numele agentului economic, sediul, codul fiscal,
numãrul de înmatriculare la registrul comerţului), declar ca urmãtoarele
bunuri: .................../(denumirea, poziţia tarifara din Tariful vamal
de import al României şi cantitatea) sunt destinate pentru investiţia
nou-creata constând în ..............., situata în .............../(adresa),
conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 24/1998 privind regimul
zonelor defavorizate, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 20/1999 , în
domeniile de activitate prevãzute de Hotãrârea Guvernului nr. .............
de declarare a zonei defavorizate.
În cazul schimbãrii destinaţiei bunurilor, ne obligam sa indeplinim
formalitãţile legale privind importul mãrfurilor şi sa achitam drepturile
de import. În acest caz valoarea în vama se calculeazã la cursul de schimb
valabil în ziua constatãrii schimbãrii destinaţiei bunurilor.
De asemenea, ne obligam sa facem cunoscut Agenţiei de dezvoltare
regionala schimbarea locului de amplasare a bunurilor menţionate mai sus.
Data întocmirii declaraţiei .............
......................
(semnatura şi ştampila)
-----------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.