Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 524 din 24 august 1998  privind infiintarea Societatii Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 524 din 24 august 1998 privind infiintarea Societatii Nationale "Aeroportul International Bucuresti - Baneasa" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 337 din 8 septembrie 1998
În temeiul <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 207/1997 , cu modificãrile ulterioare, al <>Ordonanţei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile şi al <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa" - S.A., denumita în cele ce urmeazã Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa, cu sigla A.I.B.B., prin reorganizarea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa" care se desfiinţeazã.
(2) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este societate comercialã pe acţiuni, cu capital integral de stat, care se organizeazã şi funcţioneazã pe baza de gestiune economicã. Sursele de finanţare se asigura din venituri proprii şi, în completare, prin transferuri de la bugetul de stat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este persoana juridicã romana, cu sediul în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti nr. 40, sectorul 1.
ART. 2
(1) Capitalul social iniţial al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa este de 4.760.555 mii lei şi se constituie prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", conform datelor din bilanţul contabil al acesteia la data de 30 iunie 1998, actualizat potrivit prevederilor legale.
(2) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", trec în proprietatea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi se regãsesc în capitalul social iniţial.
(3) Bunurile proprietate publica de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie, reprezentând piste de decolare-aterizare, cai de rulare, platforme de imbarcare-debarcare, precum şi terenurile de sub acestea, aflate în administrarea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", se concesioneaza de cãtre Ministerul Transporturilor Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, în condiţiile legii.
(4) Contravaloarea bunurilor proprietate publica nu se regaseste în valoarea capitalului social al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa.
(5) Veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publica, concesionate Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, se constituie ca venituri proprii ale acestuia.
(6) Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul roman, în calitate de acţionar unic, şi este vãrsat integral la data constituirii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa.
(7) Terenurile aflate în proprietatea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", care nu fac obiectul domeniului public, trec în proprietatea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, includerea în capitalul social al acestuia efectuandu-se potrivit legislaţiei în vigoare.
ART. 3
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, acţiunile Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa sunt deţinute în totalitate de statul roman, reprezentat prin Ministerul Transporturilor, care îşi exercita drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de acţionar unic.
(2) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa va putea fi privatizat în condiţiile legii, statul pãstrând pachetul de acţiuni care sa-i asigure poziţia majoritara.
ART. 4
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa are ca obiect principal de activitate efectuarea de prestaţii, servicii, lucrãri de exploatare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul sau, aflate în proprietate sau în concesiune, în vederea asigurãrii condiţiilor pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, mãrfuri şi posta, precum şi servicii de interes public naţional.
(2) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa va putea efectua orice alte operaţiuni şi activitãţi legale, necesare realizãrii obiectului sau de activitate.
(3) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa elaboreazã norme specifice care devin obligatorii, dupã aprobarea lor de cãtre Ministerul Transporturilor, pentru persoanele fizice, precum şi pentru agenţii economici şi organele autoritãţii de stat care îşi desfãşoarã activitatea în perimetrul aeroportului.
ART. 5
(1) Cheltuielile de capital ale Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, aferente patrimoniului propriu, se asigura din surse proprii, credite interne sau externe şi din alte surse atrase, potrivit legii.
(2) Finanţarea programelor de investiţii aeroportuare, aprobate de cãtre Guvern pana la data infiintarii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, se asigura din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
(3) Crearea de noi bunuri proprietate publica, dezvoltarea şi modernizarea celor existente în scopul extinderii şi modernizãrii activitãţii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se asigura integral de la bugetul de stat, prin bugetul Misterului Transporturilor. Obiectivele de investiţii respective se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Bunurile de natura proprietãţii publice, rezultate în urma finalizarii programelor de investiţii aprobate de Guvern pana la data infiintarii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, precum şi alte bunuri de natura proprietãţii publice nou-create sau rezultate în urma dezvoltãrii sau/şi modernizãrii celor existente se concesioneaza Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa în condiţiile legilor în vigoare.
(5) Obligaţiile de plata ale Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, nescadente pana la data infiintarii acestuia, conform condiţiilor şi perioadelor prevãzute în contractele aflate în derulare pentru realizarea programelor de investiţii aparţinând domeniului privat al statului sau domeniului privat al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, se vor asigura din surse proprii şi, în completare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.
(6) Obligaţiile de plata nescadente pana la data infiintarii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, pentru crearea de noi bunuri proprietate publica, pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor proprietate publica existente, inclusiv sumele aferente din împrumuturi, împreunã cu dobânzile şi comisioanele se vor asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, conform condiţiilor şi perioadelor prevãzute în contractele aflate în derulare.
ART. 6
Prestarea de servicii în interesul instituţiilor statului se va efectua pe baza unor contracte încheiate între Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa, cu avizul Ministerului Transporturilor, pe de o parte, şi solicitant, pe de alta parte.
ART. 7
Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa poate pune la dispoziţie spaţii şi utilitãţi necesare instituţiilor statului care desfãşoarã activitãţi în cadrul acestuia şi au ca scop apãrarea şi siguranta nationala, precum şi ordinea publica. Pentru asigurarea acestor spaţii şi utilitãţi, Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa, cu avizul Ministerului Transporturilor, va încheia contracte cu instituţiile statului implicate în activitãţile de apãrare, siguranta nationala şi ordine publica, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul aeroportului.
ART. 8
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este condus de adunarea generalã a actionarilor, constituitã din împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
(2) Adunarea generalã a actionarilor are atribuţii şi competente stabilite prin statut.
(3) Pana la privatizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor sau prin împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat.
ART. 9
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este administrat de consiliul de administraţie, ales de adunarea generalã a actionarilor.
(2) În perioada în care statul este acţionar unic, consiliul de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor.
(3) Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa.
(4) Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia sunt stabilite prin statut.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa preia activul şi pasivul pe baza bilanţului contabil la data de 30 iunie 1998, precum şi toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa" şi se substituie în toate litigiile în curs ale acesteia.
ART. 11
Personalul salariat al Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", preluat de cãtre Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa, este considerat transferat de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 12
Prezenta hotãrâre intra în vigoare dupã 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 38/1997 privind reorganizarea activitãţii aeroporturilor din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 4 martie 1997, referitoare la Regia Autonomã "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", se abroga.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministrul reformei,
preşedintele Consiliului pentru
Reforma,
Ioan Muresan


ANEXA1

STATUTUL
Societãţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea
(1) Denumirea societãţii comerciale este Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa" - S.A., cu sigla A.I.B.B., denumita în continuare Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa.
(2) În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile şi documentele emanând de la societate se vor mentiona denumirea acesteia precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de initialele "S.A.", sediul, capitalul social, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal.
ART. 2
Forma juridicã
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este persoana juridicã romana, iniţial cu capital integral de stat, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni.
(2) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa are ca obiect de activitate, în principal, activitãţi de interes public naţional şi îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legile romane şi cu prezentul statut, pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã.
ART. 3
Sediul
(1) Sediul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa este în municipiul Bucureşti, sos. Bucureşti-Ploiesti nr. 40, sectorul 1 şi poate fi schimbat la o alta adresa, în aceeaşi localitate sau în alta localitate din România, pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, potrivit legislaţiei în vigoare.
(2) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa poate infiinta reprezentante, agenţii, sucursale sau alte asemenea subunitati fãrã personalitate juridicã, situate în alte localitãţi din ţara şi din strãinãtate, cu aprobarea adunãrii generale a actionarilor.
ART. 4
Durata
Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa se constituie pe o durata nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii acestuia în registrul comerţului.

CAP. 2
Domeniul şi obiectul de activitate

ART. 5
Domeniul de activitate
Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este organismul tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor sa desfãşoare, în principal, activitãţi de interes public naţional, având ca scop, conform obiectului sau de activitate, efectuarea de prestaţii, servicii, lucrãri de administrare şi exploatare a bunurilor din patrimoniu sau aflate în proprietate ori în concesiune, în vederea realizãrii traficului naţional şi internaţional al aeronavelor, asigurând tranzitul de persoane şi de mãrfuri.
ART. 6
Obiectul de activitate
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa are ca obiect de activitate:
a) exploatarea bazei aeroportuare proprii;
b) organizarea şi ţinerea evidentei de cadastru a bunurilor imobile şi a terenurilor incluse în capitalul social sau primite în concesiune;
c) dirijarea şi deservirea la sol a aeronavelor româneşti şi strãine;
d) organizarea, asigurarea şi efectuarea serviciilor de handling pe aeroport;
e) asigurarea facilitãţilor de control antideturnare, de control vamal şi pentru trecerea frontierei de stat, de control veterinar şi fitosanitar, de sãnãtate publica;
f) coordonarea activitãţilor şi serviciilor aeroportuare necesare deservirii la sol a aeronavelor, a traficului de pasageri şi mãrfuri, a serviciilor necesare activitãţilor de aviatie generalã;
g) asigurarea securitãţii pasagerilor, aeronavelor, instalaţiilor, echipamentelor, clãdirilor şi a bunurilor transportate, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale în domeniul aviaţiei civile;
h) aplicarea mãsurilor de protecţie a mediului în conformitate cu legislaţia în vigoare;
i) asistenta pentru cãutarea şi salvarea aeronavelor aflate în primejdie şi a supravietuitorilor accidentelor de aviatie;
j) elaborarea de norme specifice, care reglementeazã atât activitatea proprie, cat şi activitatea agenţilor economici şi a instituţiilor statului în cadrul aeroportului, şi supunerea acestora spre aprobare Ministerului Transporturilor;
k) întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea pieselor de decolare-aterizare, a cãilor de rulare şi a platformelor de imbarcare-debarcare, a echipamentelor, instalaţiilor, construcţiilor şi a mijloacelor tehnice din dotare;
l) introducerea tehnologiilor moderne de deservire aeroportuara;
m) realizarea cooperãrii în domeniul sau de activitate, potrivit competentelor, cu organizaţiile internaţionale de profil şi cu alte aeroporturi;
n) prestaţii legate de transportul aerian, respectiv comercializarea de produse în regim "duty-free", în condiţiile legii, catering, transport terestru în continuarea transportului aerian, servicii hoteliere, comercializarea de bunuri de larg consum, alimentare şi nealimentare, comercializarea de echipamente şi utilaje specifice activitãţii aeroportuare şi de piese de schimb aferente;
o) proiectare, execuţie şi service de echipamente şi mijloace tehnice aeroportuare, în condiţiile prevãzute de lege;
p) proiectare, execuţie, reparaţii şi prestãri servicii legate de construirea şi întreţinerea infrastructurilor aeroportuare, în condiţiile prevãzute de lege;
q) management, consultanţa şi asistenta de specialitate în domeniul aeroportuar.

CAP. 3
Capitalul social, acţiunile

ART. 7
Capitalul social
(1) Capitalul social iniţial al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa este de 4.760.555 mii lei, constituit prin preluarea patrimoniului Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa", conform datelor din bilanţul contabil al acesteia la data de 30 iunie 1998.
(2) Capitalul social iniţial este reprezentat prin 47.605 acţiuni nominative, fiecare având o valoare nominalã de 100.000 lei.
(3) Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul roman, în calitate de acţionar unic, şi vãrsat integral la data constituirii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa.
(4) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa poate fi privatizat, în condiţiile legii, statul roman pãstrând pachetul de acţiuni care sa-i asigure o poziţie majoritara.
(5) Pana la privatizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, acţiunile sunt deţinute în totalitate de cãtre statul roman, iar drepturile şi obligaţiile decurgând din dreptul de proprietate asupra acestora sunt exercitate de cãtre acţionarul unic, prin Ministerul Transporturilor.
(6) Dupã data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va decide asupra modificãrii capitalului social al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, în condiţiile legii.
ART. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
(1) Capitalul social poate fi majorat sau redus pe baza hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
(2) Capitalul social va putea fi majorat prin:
a) subscriere de noi aporturi la capital, în numerar şi/sau în natura;
b) încorporarea rezervelor (în care vor putea fi incluse diferenţele favorabile rezultate din reevaluarea patrimoniului social), cu excepţia rezervelor legale, precum şi a profitului şi a primelor de emisiune;
c) compensarea unor creanţe lichide şi exigibile asupra Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa cu acţiuni ale acestuia;
d) alte surse stabilite de adunarea generalã a actionarilor, potrivit legilor în vigoare.
(3) În cazul în care administratorii constata pierderea a jumãtate din capitalul social, ei sunt obligaţi sa convoace, în termen de maximum 60 de zile, adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, care va decide fie reconstituirea capitalului social, fie limitarea sa la valoarea rãmasã, fie dizolvarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa.
(4) Reducerea capitalului social se va putea face numai dupã 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
ART. 9
Acţiunile
(1) Adunarea generalã a actionarilor va decide forma şi data la care vor fi imprimate titlurile individuale ori cumulative, care atesta calitatea de acţionar.
(2) Titlurile menţionate în alineatul precedent vor cuprinde toate elementele prevãzute de legislaţia în vigoare.
(3) Acţiunile sau, dupã caz, titlurile cumulative vor purta numerele de ordine, timbrul sec al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, semnatura preşedintelui consiliului de administraţie şi a unui membru al acestuia.
(4) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa va tine evidenta actionarilor şi a acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de cãtre preşedintele consiliului de administraţie, care se pãstreazã la sediul acestuia.
(5) Persoanele fizice sau juridice, romane sau strãine, vor putea deţine acţiuni la Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa, fãrã a fi afectatã poziţia statului de acţionar majoritar.
ART. 10
Obligaţiuni
Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este autorizat sa emita obligaţiuni în condiţiile legislaţiei în vigoare.
ART. 11
Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni
(1) Acţiunile subscrise şi vãrsate de acţionari, potrivit legii, conferã acestora dreptul la vot în adunarea generalã a actionarilor, dreptul de a alege şi de a fi aleşi în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, şi orice alte drepturi prevãzute în statut.
(2) Deţinerea de acţiuni implica adeziunea de drept la statut.
(3) Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmeazã acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane.
(4) Când o acţiune nominativã devine proprietatea mai multor persoane, nu se va înscrie transmiterea decât în condiţiile în care acestea desemneazã un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultând din acţiuni.
(5) Când o acţiune este proprietatea indivizã a mai multor persoane, acestea sunt rãspunzãtoare, în mod solidar, pentru efectuarea vãrsãmintelor datorate.
(6) Obligaţiile Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar actionarii rãspund în limita valorii acţiunilor pe care le deţin.
(7) Patrimoniul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa nu poate fi grevat de datorii sau de alte obligaţii personale ale actionarilor.
(8) Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra partii din profitul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, ce se va repartiza de cãtre adunarea generalã a actionarilor, sau asupra cotei-pãrţi cuvenite acestuia la lichidarea aeroportului, efectuatã în condiţiile prezentului statut.
ART. 12
Cesionarea acţiunilor
(1) Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte în cazul cesionarii decât un singur proprietar pentru fiecare acţiune.
(2) Cesionarea parţialã sau totalã a acţiunilor între acţionari sau terţi se efectueazã în condiţiile şi cu procedura prevãzute de legislaţia în vigoare.
ART. 13
Pierderea acţiunilor
În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui sa anunţe, în scris, consiliul de administraţie şi sa facã public faptul prin presa, în cel puţin doua ziare de larga circulaţie din localitatea în care se afla sediul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa. Dupã 6 luni acţionarul va putea obţine un duplicat al acţiunilor pierdute.

CAP. 4
Conducerea şi administrarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa

ART. 14
Adunarea generalã a actionarilor
(1) Adunarea generalã a actionarilor, constituitã din reprezentanţi ai actionarilor, este organul de conducere al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa care decide asupra activitãţii acestuia şi asupra politicii lui economice.
(2) Pana la apariţia unor noi reglementãri privind situaţia societãţilor comerciale având ca acţionar unic statul, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor care va numi un consiliu de administraţie.
(3) În prima şedinţa a adunãrii generale a actionarilor, împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat vor stabili regulamentul de funcţionare a acesteia.
(4) Pentru activitatea depusa, împuterniciţii mandatati sa reprezinte interesele capitalului de stat în adunarea generalã a actionarilor vor beneficia de o indemnizaţie stabilitã conform criteriilor aprobate prin ordin al ministrului transporturilor.
ART. 15
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Adunãrilor generale ale actionarilor sunt ordinare şi extraordinare. Adunarea generalã ordinarã a actionarilor se convoacã cel puţin o data pe an, nu mai târziu de 3 luni de la încheierea exerciţiului financiar anual.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va fi convocatã ori de câte ori este necesar, la solicitarea acţionarului care deţine poziţia de control, la cererea consiliului de administraţie ori a cenzorilor sau la cererea deţinãtorilor a cel puţin 10% din capitalul social.
(3) Adunarea generalã a actionarilor se convoacã de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau de cãtre persoana nominalizatã sa îi ţinã locul.
(4) În toate cazurile, adunarea generalã a actionarilor va fi convocatã cu cel puţin 30 de zile înainte ca adunarea sa aibã loc. Convocarea se va face prin scrisoarea recomandatã, transmisã fiecãrui deţinãtor de acţiuni la ultima adresa înregistratã în registrul actionarilor. În situaţia în care numãrul actionarilor este mai mare de 50, convocarea va fi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi într-unul dintre ziarele de larga circulaţie.
(5) Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunãrii generale a actionarilor, precum şi ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterii acesteia. Când în ordinea de zi figureazã propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprindã textul integral al propunerilor.
(6) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor vor avea loc la sediul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa sau în orice alt loc specificat în convocare.
(7) Pentru adunãrile generale ordinare actionarii vor primi, o data cu invitaţia, situaţia bilanţului contabil, a contului de profit şi pierderi, raportul de activitate şi raportul comisiei de cenzori pentru exerciţiul financiar încheiat, precum şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi al programului de activitate pentru exerciţiul financiar urmãtor.
(8) La propunerea actionarilor, cu acordul majoritãţii reprezentând doua treimi din capitalul social, în şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor pot fi discutate şi alte probleme decât cele înscrise în ordinea de zi.
(9) Membrii consiliului de administraţie participa la adunãrile generale ale actionarilor în calitate de invitaţi.
ART. 16
Competentele adunãrii generale ordinare a actionarilor
Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele competente:
a) sa discute, sa aprobe sau sa modifice bilanţul contabil, dupã ascultarea raportului administratorilor şi al cenzorilor, şi sa fixeze dividendul potrivit legilor în vigoare;
b) sa numeascã sau sa revoce administratorii, sa fixeze remuneraţia acestora, sa se pronunţe asupra gestiunii lor şi sa îi descarce de gestiune, sa stabileascã modul de constituire a garanţiilor acestora;
c) sa numeascã sau sa revoce cenzorii şi cenzorii supleanţi şi sa le fixeze remuneraţia;
d) sa aprobe bugetul de venituri şi cheltuieli şi programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
e) sa hotãrascã gajarea, închirierea sau desfiinţarea uneia sau mai multora dintre subunitatile Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa;
f) sa decidã asupra oricãror alte probleme care intra în competenta adunãrii generale ordinare a actionarilor, conform legii şi prezentului statut.
ART. 17
Competentele adunãrii generale extraordinare a actionarilor
(1) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa are competente pentru:
a) schimbarea formei juridice;
b) mutarea sediului;
c) schimbarea obiectului de activitate;
d) prelungirea duratei de funcţionare;
e) majorarea capitalului social şi condiţiile efectuãrii acesteia;
f) reducerea capitalului social sau reîntregirea sa prin emisiune de noi acţiuni;
g) fuziunea cu alte societãţi comerciale sau divizarea;
h) dizolvarea anticipata;
i) emisiunea de obligaţiuni;
j) reevaluarea patrimoniului, potrivit legilor în vigoare;
k) vânzarea sau transferul activelor;
l) orice alte modificãri ale actului constitutiv sau orice alta hotãrâre pentru care este cerutã aprobarea adunãrii generale extraordinare a actionarilor.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale prevãzute la alin. (1) lit. b), c), e), f) şi i), în condiţiile legislaţiei în vigoare.
ART. 18
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor sunt conduse de cãtre preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre persoana desemnatã pentru a-l înlocui. În perioada în care statul este acţionar unic, şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor vor fi conduse de cãtre un membru ales de aceasta.
(2) Adunarea generalã a actionarilor va desemna, dintre actionarii prezenţi, un secretar care va verifica îndeplinirea tuturor formalitãţilor cerute de lege şi de statut pentru desfãşurarea şedinţei.
Secretarul întocmeşte procesul-verbal al şedinţei adunãrii generale a actionarilor, care se va consemna într-un registru special, sigilat şi parafat, ţinut prin grija administratorilor.
(3) Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor trebuie sa conţinã menţiuni privind formalitãţile de convocare, locul, ora, data şedinţei, reprezentanţii actionarilor, rezumatul problemelor puse în discuţie, hotãrârile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi listele de prezenta a actionarilor vor constitui anexe ale procesului-verbal de şedinţa.
(4) Procesul-verbal se va semna de cãtre preşedinte sau de cãtre persoana care îi tine locul şi de cãtre secretarul desemnat.
ART. 19
Exercitarea drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrii generale a actionarilor se iau, de regula, prin vot deschis.
(2) Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea lor şi pentru luarea hotãrârilor referitoare la rãspunderea administratorilor.
(3) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor trebuie sa fie luate cu votul unui numãr de acţionari care sa reprezinte cel puţin jumãtate din capitalul social. La prima convocare a adunãrii generale extraordinare a actionarilor este necesarã prezenta actionarilor reprezentând cel puţin trei pãtrimi din capitalul social.
(4) Hotãrârile adunãrii generale a actionarilor vor fi depuse în termen de 15 zile la oficiul registrului comerţului, pentru a fi menţionate, în extras, în registru şi publicate în Monitorul Oficial al României. Ele nu vor putea fi executate înainte de aducerea la îndeplinire a formalitãţilor menţionate mai sus şi, dupã caz, a oricãror alte cerinţe prevãzute de legile în vigoare.
(5) Hotãrârile luate de adunãrile generale ale actionarilor în limitele legii şi ale statutului sunt obligatorii pentru toţi actionarii, chiar şi pentru actionarii care nu au luat parte la acestea sau care au votat impotriva.
(6) Actionarii care nu sunt de acord cu hotãrârile luate de adunãrile generale ale actionarilor cu privire la schimbarea obiectului de activitate, la mutarea sediului sau la schimbarea formei juridice a Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa au dreptul de a se retrage din acesta şi de a obţine contravaloarea acţiunilor pe care le poseda, conform prevederilor legale.
ART. 20
Administrarea şi conducerea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa este administrat de un consiliu de administraţie compus din 7 membri, dupã cum urmeazã:
a) preşedintele consiliului de administraţie, care îndeplineşte şi funcţia de director general al aeroportului;
b) doi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor;
c) un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
d) ingineri, economişti şi jurişti, specialişti din sectoarele de activitate ale aeroportului. Membrii consiliului de administraţie, precum şi preşedintele acestuia trebuie sa îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
. sa aibã cetãţenie romana şi domiciliul în România;
. sa aibã capacitate deplina de exerciţiu;
. sa nu detina calitatea de deputat sau de senator.
(2) Consiliul de administraţie al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se alege de cãtre adunarea generalã a actionarilor. În perioada în care Ministerul Transporturilor deţine poziţia de control, consiliul de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor.
(3) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numãrul membrilor sãi.
(4) Şedinţa este prezidata de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de cãtre un membru al consiliului, delegat de preşedinte.
(5) Secretariatul va fi asigurat de o persoana care va fi numita de consiliul de administraţie, la propunerea preşedintelui.
(6) La lucrãrile consiliului de administraţie pot participa, ca invitaţi, delegaţi ai unor agenţi economici şi instituţii cu care Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa are relaţii în activitatea pe care o desfãşoarã, precum şi specialişti ai acestuia şi reprezentanţi ai sindicatelor, în condiţiile legii.
(7) În situaţia în care se creeazã un loc vacant în consiliul de administraţie, va fi numit un nou membru; durata pentru care un membru al consiliului de administraţie este numit pe un post vacant va fi egala cu perioada care a rãmas pana la expirarea mandatului predecesorului sau.
(8) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite şi comunicate de preşedinte cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii acestora.
(9) Şedinţele consiliului de administraţie pot avea loc în situaţia în care la acestea participa cel puţin jumãtate plus unul dintre membrii acestuia. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, reuniunea consiliului de administraţie se reprogrameaza într-un interval de cel mult 15 zile, cu aceeaşi ordine de zi.
(10) Consiliul de administraţie delibereazã valabil în prezenta a minimum doua treimi din numãrul membrilor sãi şi adopta hotãrârile cu votul majoritãţii membrilor consiliului de administraţie în funcţie.
(11) Dezbaterile se consemneazã într-un proces-verbal; în baza cãruia se redacteazã hotãrârea consiliului de administraţie.
(12) Procesul-verbal este semnat de membrii prezenţi la şedinţa consiliului de administraţie şi de secretar.
(13) Hotãrârea consiliului de administraţie este semnatã de preşedintele consiliului de administraţie şi de secretar şi este contrasemnata de membrii acestuia.
(14) Membrii consiliului de administraţie nu pot face parte din consilii de administraţie ale societãţilor comerciale la care statul nu este acţionar majoritar sau unic, cu care Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
(15) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pe o perioada de 4 ani, putând fi realeşi, şi îşi pãstreazã calitatea de angajat la unitatea sau la instituţia de la care provin, cu toate drepturile şi obligaţiile ce deriva din aceasta calitate.
(16) Pentru activitatea depusa în consiliul de administraţie membrii acestuia primesc o indemnizaţie al carei cuantum se stabileşte de adunarea generalã a actionarilor, în conformitate cu prevederile legale.
(17) Fiecare membru al consiliului de administraţie este obligat sa depunã o garanţie constând în dublul indemnizaţiei primite în aceasta calitate.
(18) Membrii consiliului de administraţie rãspund individual sau solidar, dupã caz, fata de Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la prevederile legale, pentru abateri de la statut sau pentru greşeli în administrarea acestuia. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin ordin al ministrului transporturilor.
(19) Membrii consiliului de administraţie vor putea lua decizii legate de administrarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa în interesul acestuia, în limita drepturilor ce li se conferã prin lege şi prin prezentul statut.
(20) Conducerea operativã a Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa va fi asigurata de cãtre directorul general împreunã cu directorii executivi. Directorii executivi sunt salariaţi ai Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa şi nu pot fi membri ai consiliului de administraţie.
ART. 21
Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia
(1) Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competente:
a) aproba regulamentul propriu de organizare şi funcţionare;
b) aproba strategia de dezvoltare, modernizare sau restructurare a Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa;
c) aproba structura organizatoricã şi funcţionalã a aeroportului;
d) aproba introducerea de noi tehnologii şi modernizarea celor existente;
e) numeşte şi revoca directorii executivi ai aeroportului, atunci când aceştia nu fac parte din echipa managerialã;
f) negociaza contractul colectiv de munca cu reprezentanţii salariaţilor;
g) avizeazã bugetul de venituri şi cheltuieli şi asigura execuţia acestuia dupã aprobare;
h) analizeazã bilanţul şi contul de profit şi pierderi, anual;
i) aproba sau propune spre aprobare investiţiile ce urmeazã a se realiza de cãtre aeroport, în condiţiile legilor în vigoare;
j) aproba nivelul creditelor bancare curente, creditelor comerciale şi al garanţiilor;
k) prezintã ministrului transporturilor propuneri de subvenţii şi alocaţii pentru a fi aprobate de organele competente;
l) propune majorarea sau diminuarea patrimoniului aeroportului, în condiţiile legilor în vigoare;
m) aproba sau propune, dupã caz, modificãri în volumul fondului de rezerva;
n) aproba sau propune spre aprobare tarifele pentru activitãţile de baza, în condiţiile legilor în vigoare;
o) analizeazã, pe baza de bilanţ, raportul trimestrial al aeroportului privind activitatea şi aproba mãsuri pentru desfãşurarea activitãţii în condiţii de echilibrare a bugetului;
p) aproba rapoartele periodice, conform legii, ale compartimentelor de control din cadrul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa;
q) prezintã ministrului transporturilor propuneri de acte normative şi modificãri ale celor existente, pentru a fi supuse aprobãrii, potrivit legislaţiei în vigoare;
r) aproba vânzarea sau închirierea de clãdiri, spaţii şi terenuri ale aeroportului;
s) aproba înfiinţarea sau desfiinţarea de subunitati, fuzionarea, divizarea, participarea la constituirea de noi persoane juridice sau asocierea cu alte persoane juridice sau fizice;
t) convoacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor ori de câte ori este nevoie;
u) exercita orice atribuţii ce-i revin din prevederile legale, din regulamentul sau de organizare şi funcţionare şi din hotãrârile adunãrii generale a actionarilor.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi competente;
a) îndeplineşte şi funcţia de director general al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa;
b) numeşte şi, dupã caz, revoca directorii subunitatilor şi celelalte persoane din conducerea compartimentelor aeroportului;
c) angajeazã şi, dupã caz, concediazã personalul de execuţie din cadrul aeroportului;
d) propune numirea şi, dupã caz, revocarea directorilor executivi ai societãţii;
e) asigura conducerea operativã a societãţii împreunã cu directorii executivi;
f) reprezintã aeroportul în relaţiile cu terţii şi semneazã actele ce o angajeazã fata de aceştia pe baza şi în limitele împuternicirilor date de consiliul de administraţie şi ale celor conferite de legislaţia în vigoare;
g) exercita orice atribuţii ce îi revin din regulamentul de organizare şi funcţionare şi din hotãrârile consiliului de administraţie, precum şi din prevederile legale.

CAP. 5
Gestiunea

ART. 22
Cenzorii
(1) Gestiunea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa este controlatã de acţionari prin 3 cenzori care sunt aleşi de adunarea generalã a actionarilor. Cel puţin unul dintre cenzori trebuie sa fie expert contabil.
(2) În perioada în care statul deţine mai mult de 20% din capitalul social, unul dintre cenzori va fi recomandat de cãtre Ministerul Finanţelor.
(3) Adunarea generalã alege 3 cenzori supleanţi care îi vor înlocui, în condiţiile legii, pe cenzorii titulari.
(4) Cenzorii au urmãtoarele atribuţii principale:
a) în cursul exerciţiului financiar verifica gospodãrirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenta contabila şi informeazã consiliul de administraţie despre neregulile constatate;
b) la încheierea exerciţiului financiar controleazã exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, bilanţului contabil şi contului de profit şi pierderi, prezentând adunãrii generale a actionarilor un raport scris;
c) la lichidarea aeroportului controleazã operaţiunile de lichidare; prezintã adunãrii generale a actionarilor punctul lor de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi a obiectului de activitate ale aeroportului.
(5) Cenzorii sunt obligaţi, de asemenea:
a) sa facã, în fiecare luna şi inopinat, inspecţii ale casei şi sa verifice existenta titlurilor sau valorilor care sunt proprietatea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa sau care au fost primite în gaj, cauţiune sau depozit;
b) sa ia parte la adunãrile ordinare şi extraordinare ale actionarilor, inserand în ordinea de zi propunerile pe care le vor considera necesare;
c) sa constate depunerea regulatã a garanţiei din partea administratorilor;
d) sa vegheze ca dispoziţiile legii, contractului de societate sau ale statului sa fie îndeplinite de administratori şi de lichidatori.
(6) Cenzorii se întrunesc la sediul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa şi iau decizii în unanimitate. Dacã nu se realizeazã unanimitatea, cenzorii vor întocmi rapoarte separate, care se vor prezenta adunãrii generale a actionarilor.
(7) Cenzorii pot convoca adunarea generalã extraordinarã a actionarilor, dacã aceasta nu a fost convocatã de cãtre consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutivi, cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, sau ori de câte ori considera necesar pentru alte situaţii privind încãlcarea dispoziţiilor legale şi statutare.
(8) Atribuţiile şi modul de lucru ale cenzorilor, precum şi drepturile şi obligaţiile acestora se completeazã cu dispoziţiile legale în domeniu.
(9) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi pe o perioada de 3 ani şi pot fi realeşi.
(10) Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenta prevederilor <>Legii nr. 31/1990 , republicatã.
(11) Cenzorii sunt obligaţi sa depunã, înainte de intrarea în funcţie, o garanţie egala cu o treime din garanţia prevãzutã pentru membrii consiliului de administraţie.
(12) Un cenzor poate fi înlocuit, în caz de deces, împiedicare fizica sau legalã, încetare sau renunţare la mandatul sau, de cenzorul supleant cel mai în varsta. Dacã, în acest mod, numãrul cenzorilor nu se poate completa, cenzorii rãmaşi numesc alta persoana pe locul vacant, pana la întrunirea cea mai apropiatã a adunãrii generale a actionarilor. În cazul în care nu mai rãmâne în funcţie nici un cenzor, consiliul de administraţie vor convoca adunarea generalã a actionarilor, care va proceda la numirea altor cenzori.
(13) Cenzorii vor trece într-un registru special deliberãrile lor, precum şi constatãrile fãcute în exerciţiul mandatului lor.
(14) Revocarea cenzorilor se va putea face numai de adunarea generalã extraordinarã a actionarilor.

CAP. 6
Activitatea

ART. 23
Finanţarea activitãţii proprii
Pentru îndeplinirea obiectului de activitate şi în conformitate cu atribuţiile stabilite, Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa utilizeazã sursele de finanţare constituite în conformitate cu legea, credite bancare şi alte surse financiare.
ART. 24
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa.
ART. 25
Personalul
(1) Directorii executivi ai Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa sunt numiţi şi revocaţi de consiliul de administraţie.
(2) Directorii subunitatilor, celelalte persoane din conducerea compartimentelor şi personalul de execuţie al Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa sunt numiţi şi concediati de directorul general.
(3) Plata salariilor şi a impozitelor aferente, a cotelor de asigurãri sociale, precum şi a altor obligaţii fata de bugetul de stat sa va face potrivit legilor în vigoare.
(4) Drepturile şi obligaţiile personalului Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi prin regulamentul de ordine interioarã.
(5) Drepturile de salarizare şi celelalte drepturi de personal se stabilesc prin contractul colectiv de munca sau de cãtre consiliul de administraţie pentru personalul numit de acesta.
(6) Pentru luarea unor decizii complexe directorul general, cu aprobarea consiliului de administraţie, poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate, urmând ca aceştia sa fie recompensati material pe baza de convenţie civilã.
ART. 26
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se va calcula potrivit modului stabilit de consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 27
Evidenta contabila
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa va tine evidenta contabila în lei, va întocmi bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, cu respectarea normelor metodologice elaborate de cãtre Ministerul Finanţelor, conform prevederilor legale.
(2) Bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, conform prevederilor legale.
ART. 28
Calculul şi repartizarea profitului
(1) Profitul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se stabileşte pe baza bilanţului contabil aprobat de adunarea generalã a actionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legilor în vigoare.
(2) Profitul Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa, rãmas dupã plata impozitului pe profit şi prelevarea sumelor necesare constituirii şi menţinerii fondurilor prevãzute de lege, se va repartiza, conform hotãrârilor adunãrilor generale şi dispoziţiilor legale în vigoare, pentru constituirea de fonduri destinate dezvoltãrii, investiţiilor, modernizãrii, cercetãrii sau altor asemenea fonduri, precum şi pentru fondul pentru plata dividendelor, cuvenit actionarilor.
(3) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa îşi constituie fondul de rezerva şi alte fonduri în condiţiile legilor în vigoare.
(4) Plata dividendelor cuvenite actionarilor se face, în condiţiile legilor în vigoare, dupã aprobarea bilanţului contabil de cãtre adunarea generalã a actionarilor.
(5) În cazul înregistrãrii de pierderi, adunarea generalã a actionarilor va analiza cauzele şi va hotãrî în consecinta. Suportarea pierderilor de cãtre acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului social subscris.
ART. 29
Registrele
Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa tine toate registrele prevãzute de legile în vigoare, prin grija preşedintelui consiliului de administraţie şi a cenzorilor.

CAP. 7
Asocierea, modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea şi litigiile

ART. 30
Asocierea
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa poate constitui, singur sau împreunã cu alte persoane juridice, alte societãţi comerciale sau alte persoane juridice, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezentul statut.
(2) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa poate încheia contracte de asociere cu alte persoane juridice, fãrã constituirea de noi persoane juridice, dacã asocierea este destinatã realizãrii scopului şi obiectului sau de activitate.
(3) Condiţiile de participare a Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa la constituirea de noi persoane juridice sau la încheierea de contracte de asociere vor fi aprobate de adunarea generalã a actionarilor.
ART. 31
Modificarea formei juridice
(1) Modificarea formei juridice a Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se va putea face numai în temeiul hotãrârii adunãrii generale extraordinare a actionarilor şi cu îndeplinirea tuturor formalitãţilor prevãzute de legile în vigoare.
(2) În perioada în care este unic acţionar, modificarea formei juridice a Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa se va putea face numai cu aprobarea Ministerului Transporturilor.
ART. 32
Dizolvarea
(1) Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa se va dizolva în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea realizãrii obiectului de activitate;
b) declararea nulitãţii;
c) deschiderea procedurii lichidãrii;
d) reducerea capitalului social cu 50%, dupã ce s-a consumat fondul de rezerva, dacã adunarea generalã a actionarilor nu decide completarea capitalului social sau reducerea lui la suma rãmasã;
e) la cererea oricãrui acţionar, dacã împrejurãrile de forta majorã şi consecinţele lor dureazã mai mult de 10 luni, iar adunarea generalã extraordinarã a actionarilor constata ca funcţionarea aeroportului nu mai este posibila;
f) în orice alte situaţii, pe baza hotãrârii luate în unanimitate de adunarea generalã extraordinarã a actionarilor;
g) alte cauze prevãzute de legile în vigoare.
(2) Dizolvarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa trebuie sa fie înscrisã în registrul comerţului şi publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 33
Lichidarea
(1) Dizolvarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa are ca efect deschiderea procedurii lichidãrii.
(2) Lichidarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Baneasa şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile legii şi cu respectarea procedurii prevãzute de legile în vigoare.
ART. 34
Litigiile
(1) Litigiile de orice fel apãrute între Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa şi persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun din România.
(2) Litigiile nãscute din raporturile contractuale dintre Aeroportul Internaţional Bucureşti - Baneasa şi persoanele juridice romane pot fi soluţionate şi prin arbitraj, potrivit legilor în vigoare.

CAP. 8
Dispoziţii finale

ART. 35
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile cuprinse în <>Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, precum şi cu cele ale Codului comercial.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016