Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 523 din 26 iunie 1996  privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare care isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 523 din 26 iunie 1996 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare care isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 148 din 15 iulie 1996
    În baza prevederilor Legii salarizarii nr. 14/1991,

    Guvernul României hotărăşte:

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare se stabileşte în raport cu specificul activităţii desfăşurate, cu nivelul pregătirii profesionale necesare îndeplinirii sarcinilor de muncă şi cu răspunderea funcţiei îndeplinite.
    ART. 2
    (1) Drepturile salariale ale personalului regiilor autonome aeroportuare prevăzute la art. 1 cuprind:
    a) salariul de bază, care se stabileşte în raport cu complexitatea sarcinilor, precum şi cu responsabilitatea şi nivelul de pregătire necesar funcţiei ocupate;
    b) sporuri la salariul de bază; pentru vechime în munca; pentru condiţiile în care se desfăşoară activitatea; pentru munca desfăşurată peste programul normal de lucru; pentru munca în timpul nopţii; pentru îndeplinirea unor sarcini, activităţi şi a unor responsabilităţi suplimentare funcţiei de bază; pentru tehnicitate, complexitate şi responsabilitate deosebite; pentru utilizarea unei limbi străine;
    c) premii pentru rezultatele deosebite obţinute în activitatea individuală, precum şi un premiu anual pentru contribuţia la realizările pe ansamblul unităţii.
    (2) Pe lângă drepturile salariale, personalul regiilor autonome aeroportuare poate beneficia şi de alte drepturi sau facilităţi, reglementate prin acte normative specifice.

    CAP. II
    Salarii de bază

    ART. 3
    (1) Salariile de bază pentru personalul de execuţie sunt diferenţiate pe funcţii şi, în cadrul fiecărei funcţii, pe grade profesionale sau trepte profesionale. Salariile de bază pentru fiecare grad sau treapta profesională sunt stabilite pe 3-4 gradaţii.
    (2) Coeficienţii de ierarhizare a salariilor de bază pentru funcţiile de execuţie din regiile autonome aeroportuare sunt prevăzuţi în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    (3) Salariul de bază corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,00 este de 160.500 lei lunar şi se va majora conform indexărilor ce se vor stabili.
    (4) Salariile de bază pentru funcţiile de execuţie prevăzute în anexa nr. 1 sunt diferenţiate în raport cu nivelul organizatoric.
    (5) Salariile de bază pentru personalul de conducere - şef birou, şef tura, şef serviciu, şef secţie, director şi director general, adjunctii acestora - prevăzute în anexa nr. 2 - sunt cele corespunzătoare funcţiei de execuţie, gradului sau treptei profesionale şi gradaţiei deţinute, la care se adaugă o indemnizaţie de conducere care face parte din salariul de bază, diferenţiată în raport cu răspunderea funcţiei de conducere şi cu mărimea subunitatilor, potrivit anexei menţionate. Indemnizaţia de conducere se stabileşte anual de către conducătorul unităţii sau, după caz, al organului care îl numeşte în funcţia de conducere.
    (6) Ponderea funcţiilor de conducere nu poate depăşi 15% din totalul personalului din regia autonomă, iar funcţiile de conducere se repartizează numeric pe unităţi de către consiliul de administraţie.
    (7) Pentru rezultatele deosebite în activitatea desfăşurată, personalul poate primi un salariu de merit, care face parte din salariul de bază. Mărimea acestuia se stabileşte la o cota de până la 15% din salariul de bază.
    (8) Persoanele care beneficiază de salariu de merit se stabilesc de conducătorul unităţii, o dată pe an, de regulă după aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, la propunerea şefului compartimentului în care lucrează persoana respectivă, în raport cu rezultatele obţinute în activitatea desfăşurată, şi se aprobă de către consiliul de administraţie.
    (9) Pentru personalul nou-angajat, salariul de merit se poate acordă după o perioadă de 6 luni de la angajare.
    (10) Salariul de merit poate fi acordăt pentru cel mult 15% din numărul total de posturi prevăzut în statul de funcţii al regiei autonome, din care cel puţin 2/3 vor fi utilizate pentru funcţiile de execuţie. Numărul astfel stabilit se repartizează pe unităţi de către consiliul de administraţie.
    ART. 4
    (1) Trecerea personalului în gradaţia imediat superioară, precum şi stabilirea indemnizaţiei de conducere se fac o dată pe an, de regulă după aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli, la propunerea şefului compartimentului în care lucrează persoana respectivă, cu aprobarea consiliului de administraţie. Pentru persoanele care ocupă funcţii de conducere, trecerea în gradaţia imediat superioară se face de către organul care aprobă numirea în aceste funcţii.
    (2) La trecerea în gradaţia imediat superioară se ţine seama de calităţile personale concretizate prin rezultatele obţinute în activitatea profesională, notate cu calificativul "foarte bun" sau "bun" în anul precedent. Vechimea minimă necesară pentru trecerea în gradaţia imediat superioară este de 2 ani. În mod excepţional, vechimea minimă prevăzută mai sus poate fi redusă la 6 luni.
    (3) Angajarea personalului şi avansarea în funcţii, în grade sau trepte profesionale se fac prin concurs, în raport cu competenţa profesională şi cu rezultatele obţinute în activitate, cu respectarea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 3. Încadrarea la angajare şi avansarea în funcţie se fac la gradaţia 1. În cazul muncitorilor promovaţi, conform legii, în funcţia de maistru, încadrarea se face la gradaţia 1 sau la o gradaţie care să le asigure creşterea coeficientului de ierarhizare cu 0,05.
    (4) Vechimea minima în grad sau treapta profesională, necesară pentru avansarea în gradul sau treapta imediat superioară, este de cel puţin 2 ani. Fac excepţie de la această prevedere persoanele încadrate în funcţiile prevăzute cu salariu de debutant.
    (5) În mod excepţional, pentru personalul având o valoare profesională deosebita, consiliul de administraţie poate aproba nominal prezentarea la concurs pentru avansarea în gradul sau treaptă profesională imediat superioară fără îndeplinirea condiţiei de vechime prevăzute la alineatul precedent.
    ART. 5
    Activitatea profesională a salariaţilor se apreciază anual cu calificativul "foarte bun", "bun", "satisfăcător" sau "slab".

    CAP. III
    Sporuri la salariul de bază

    ART. 6
    (1) Pentru vechimea în muncă salariaţii beneficiază de un spor de vechime în muncă de până la 25%, calculat la salariul de bază, corespunzător timpului efectiv lucrat în program normal de lucru, astfel:

─────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Tranşa de vechime Cota din salariul de bază
      în muncă ────────────────────────────────────────
                            Pentru personalul Pentru restul
                           de dirijare la sol personalului
─────────────────────────────────────────────────────────────────────
  între 1 şi 3 ani 11% -
  între 3 şi 5 ani 12% 5%
  între 5 şi 10 ani 15% 10%
  între 10 şi 15 ani 18% 15%
  între 15 şi 20 de ani 21% 20%
  peste 20 de ani 25% 25%
─────────────────────────────────────────────────────────────────────

    (2) În cazul cumulului de funcţii sporul de vechime se acordă numai la funcţia de bază.
    (3) Pensionării pentru limita de vîrsta care se reangajeaza în muncă, potrivit legii, beneficiază de sporul de vechime corespunzător vechimii în muncă realizate după data pensionării.
    (4) Trecerea într-o transa superioară de vechime în muncă pentru acordarea sporului se face numai în cazul persoanelor care în ultimii 2 ani, au obţinut cel puţin calificativul "bun".
    (5) În vechimea în muncă care se ia în considerare pentru acordarea sporului de vechime nu se includ perioadele cât persoana respectiva a obţinut calificativul "slab".
    (6) Sporul corespunzător vechimii în muncă, calculat potrivit prevederilor alin. (1)-(3), se plăteşte cu începere de la data de întâi a lunii următoare celei în care s-a împlinit vechimea în muncă prevăzută la tranşa respectivă.
    ART. 7
    În raport cu condiţiile în care se desfăşoară activitatea, pot fi acordate următoarele categorii de sporuri:
    a) pentru condiţii grele de muncă, un spor de până la 15% din salariul de bază, personalului care lucrează în condiţiile de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau foarte scăzute, în mediu umed, în condiţii de izolare, în alte condiţii de mediu deosebite sau nedorite, trepidaţii sau altele asemenea, unde atragerea forţei de muncă se face cu dificultate;
    b) pentru condiţiile nocive, un spor de până la 15% din salariul de bază corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,00, la locurile de muncă în care sunt depăşite concentraţiile de noxe maxime admise de normele de protecţie a muncii;
    c) pentru condiţiile periculoase, un spor de până la 15% din salariul de bază, personalului de la locurile de muncă la care se menţine un anumit pericol, cum ar fi: riscul de accidentare sub circulaţie, în acţiunile de stins incendii, lucrul la înălţime, alimentarea aeronavelor cu oxigen, azot sau produse petroliere, precum şi transportul acestor produse. Pentru condiţii deosebit de periculoase în acţiunile de căutare-salvare a aeronavelor şi a pasagerilor, cuantumul sporului este de până la 20% din salariul de bază.
    ART. 8
    (1) Pentru tehnicitate, complexitate şi responsabilitate deosebite se acordă un spor de până la 20% din salariul de bază.
    (2) Funcţiile care beneficiază de sporul prevăzut la alin. (1) şi mărimea acestuia se stabilesc de consiliul de administraţie al fiecărei regii autonome aeroportuare, cu acordul Ministerului Transporturilor.
    (3) Sporul pentru tehnicitate, complexitate şi responsabilitate deosebite face parte din salariul de bază şi este luat în considerare la stabilirea bazei de calcul pentru toate sporurile care se acordă în raport cu salariul de bază.
    ART. 9
    Pentru deservirea de către soferi a unor instalaţii suplimentare din dotarea autovehiculelor se acordă un spor de până la 25% din salariul de bază al funcţiei de muncitor necalificat lucrări obişnuite, la gradaţia 1.
    ART. 10
    Pentru preluarea atribuţiilor unei funcţii prevăzute în statul de funcţii al unităţii se acordă un spor de până la 30% din salariul de bază al funcţiei ale carei atribuţii au fost preluate, la gradaţia 1.
    ART. 11
    Persoanele care utilizează cel puţin o limba străină, în medie peste 50% din timpul de lucru, beneficiază de un spor de până la 10% din salariul de bază, dacă ocuparea funcţiilor în care sunt încadrate nu are ca cerinţa suplimentară cunoaşterea uneia sau a mai multor limbi străine.
    ART. 12
    (1) Sporurile prevăzute la art. 7, 9, 10 şi 11 se acordă proporţional cu timpul efectiv lucrat în condiţiile prevăzute la alineatele de mai sus.
    (2) Categoriile de personal, locurile de munca, condiţiile concrete de acordare şi cuantumul sporurilor prevăzute la art. 7, 9, 10 şi 11 se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al fiecărei regii autonome aeroportuare cu consultarea sindicatului, potrivit legii.
    (3) Existenţa condiţiilor deosebite - grele, nocive sau periculoase - la locurile de muncă se stabileşte, pentru fiecare unitate, pe baza determinărilor efectuate de organele de specialitate.
    ART. 13
    (1) Orele prestate peste durata normală a timpului de lucru de către personalul încadrat în funcţii de execuţie se compensează cu timp liber corespunzător. Dacă munca astfel prestată nu a putut fi compensată cu timp liber corespunzător, orele suplimentare se vor plati cu un spor din salariul de bază, astfel:
    a) 50% din salariul de bază pentru primele 2 ore de depăşire a duratei normale a zilei de lucru;
    b) 100% din salariul de bază pentru orele următoare. Cu sporul de 100% se plătesc şi orele lucrate în zilele de repaus săptămânal sau în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.
    (2) Munca peste durata normală a timpului de lucru poate fi prestată şi sporurile prevăzute la alin. (1) se pot plăti numai dacă efectuarea orelor suplimentare a fost dispusă de conducătorul unităţii, fără a se depăşi 120 de ore anual. În cazuri cu totul deosebite, Ministerul Transporturilor poate aproba efectuarea orelor suplimentare şi peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 de ore anual. Aprobarea efectuării orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor.
    (3) Orele prestate în program de tură, pentru desfăşurarea continua a activităţilor aeroportuare, care în cursul unei luni depăşesc durata normală a timpului de lucru, vor fi compensate cu timp liber corespunzător.
    (4) Dacă munca prestată în condiţiile prevăzute la alin. (3) nu a putut fi compensată cu timp liber corespunzător, orele efectuate peste programul normal de lucru vor fi plătite cu un spor de 100% din salariul de bază.
    ART. 14
    Personalul care, potrivit programului de lucru, îşi desfăşoară activitatea în timpul nopţii, între orele 22,00 şi 6,00, beneficiază, pentru orele lucrate în acest interval, de un spor de 25% din salariul de bază, dacă timpul astfel lucrat reprezintă cel puţin jumătate din programul normal de lucru.

    CAP. IV
    Premii

    ART. 15
    (1) Regiile autonome aeroportuare pot constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de până la 2% asupra fondului de salarii prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestora. Din acest fond consiliul de administraţie poate acordă premii în cursul anului salariaţilor care au realizat sau participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în domeniul specific de activitate.
    (2) Sumele neconsumate din acest fond pot fi utilizate în lunile următoare în cadrul aceluiaşi an bugetar.
    ART. 16
    (1) Pentru activitatea desfăşurată, personalul din regiile autonome aeroportuare beneficiază, la sfârşitul anului calendaristic, de un premiu de până la un salariu mediu lunar de bază realizat în anul pentru care se face plata.
    (2) Consiliul de administraţie poate hotărî reducerea până la anulare a premiului anual pentru personalul care în cursul anului a desfăşurat o activitate profesională slabă sau necorespunzătoare ori a avut abateri pentru care a fost sancţionat disciplinar.

    CAP. V
    Alte drepturi

    A. Numirea temporară, delegarea, detaşarea sau trecerea temporară în altă muncă
    ART. 17
    Persoanele numite temporar în locul unei persoane cu funcţii de conducere care lipseşte temporar din unitate o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice şi care nu beneficiază de salariu pe perioada respectiva primesc, pe lîngă salariul de bază al funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care sunt încadrate, indemnizaţia corespunzătoare funcţiei de conducere pe care o preiau.
    ART. 18
    (1) Pe durata delegării, detaşării sau trecerii temporare într-o alta munca, persoana în cauza îşi păstrează funcţia, gradul sau treapta profesională şi salariul de bază avut anterior.
    (2) Când detaşarea sau trecerea temporară în altă activitate se face într-o munca pentru care este stabilit un salariu de bază mai mare, persoana detasata sau trecută temporar în altă munca are dreptul la acest salariu în condiţiile prevăzute de lege.
    (3) Pe perioada detaşării sau trecerii temporare în altă munca, salariaţii primesc, pe lîngă salariul de bază stabilit potrivit alin. (1) sau (2), şi celelalte drepturi care se acordă personalului de la locul de munca respectiv.
    (4) Drepturile care se acordă pe timpul detaşării sau trecerii temporare în altă muncă se suportă de către unitatea unde personalul respectiv îşi desfăşoară activitatea.

    B. Drepturi în cazul mutării în altă localitate şi alte drepturi
    ART. 19
    (1) Personalul mutat, în cadrul aceleiaşi unităţi, în altă localitate, are dreptul la:
    a) rambursarea costului transportului pentru el şi pentru membrii familiei sale, precum şi pentru gospodăria sa;
    b) plata unei indemnizaţii egale cu salariul de bază lunar;
    c) plata unei indemnizaţii egale cu 1/4 din salariul de bază lunar al salariatului mutat, pentru fiecare membru de familie;
    d) un concediu plătit de 5 zile lucrătoare, în vederea mutării efective, acordat la cererea sa.
    (2) Mutarea în altă localitate se va putea face, în toate cazurile, numai cu asigurarea suprafeţei locative corespunzătoare.
    (3) De drepturile prevăzute la alin. (1) beneficiază şi persoanele solicitate să fie transferate în altă unitate situată într-o localitate diferită decât cea de domiciliu, dacă în documentul de solicitare a transferului s-a făcut aceasta menţiune. Plata drepturilor respective se suportă de către unitatea la care se face transferul.
    ART. 20
    (1) La încadrarea într-o unitate din alta localitate decât cea de domiciliu, în primul an de activitate după absolvirea studiilor, personalul de specialitate beneficiază de o indemnizaţie de instalare echivalenta cu un salariu de bază corespunzător funcţiei, gradului sau treptei profesionale în care urmează a fi încadrat.
    (2) În localităţile unde atragerea specialiştilor se face cu mare greutate, indemnizaţia de instalare va fi echivalenta cu doua salarii de bază.
    Stabilirea acestor localităţi se face de către consiliul de administraţie al regiei autonome aeroportuare împreună cu prefecturile şi cu avizul Ministerului Finanţelor.
    (3) Persoanele care au beneficiat de indemnizaţie de instalare şi care ulterior au demisionat sau cărora li s-a desfăcut contractul de munca din motive imputabile lor, înainte de împlinirea unui an de la instalare, vor restitui, în condiţiile legii, indemnizaţia primită, calculată proporţional cu perioada rămasă până la expirarea termenului de un an.

    CAP. VI
    State de funcţii

    ART. 21
    (1) În limita fondului destinat plăţii salariilor, aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli, fiecare regie autonomă aeroportuară îşi întocmeşte statul de funcţii care cuprinde denumirea funcţiei, gradul sau treapta profesională, numărul de posturi, nivelul studiilor şi nivelul salariilor de bază pe gradatii şi care se aproba de Ministerul Transporturilor.
    (2) Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" defalca fondul destinat plăţii salariilor pentru aparatul propriu şi pentru unităţile componente în limita fondului alocat cu aceasta destinaţie în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat potrivit legii. Statele de funcţii pentru unităţile componente ale regiei autonome se aproba de către consiliul de administraţie al acesteia.

    CAP. VII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale

    ART. 22
    Sumele necesare pentru plata salariilor de bază stabilite conform prevederilor prezentei hotărâri, împreună cu sporurile şi celelalte drepturi trebuie să se încadreze în fondurile transferate de la bugetul de stat, cu aceasta destinaţie şi a partii din veniturile realizate, potrivit legii.
    ART. 23
    (1) Soluţionarea contestaţiilor în legătura cu stabilirea salariilor, acordarea gradelor, treptelor, gradatiilor, sporurilor, premiilor şi altor drepturi care se stabilesc potrivit prevederilor prezentei hotărâri este de competenta consiliului de administraţie sau, după caz, a organului ierarhic superior.
    (2) Contestaţiile vor fi depuse în termen de 5 zile de la data luării la cunoştinţa şi vor fi soluţionate în termen de 30 de zile de către organele menţionate la alin. (1).
    (3) Împotriva măsurii unităţii de modificare unilaterala a salariilor stabilite, potrivit prevederilor prezentei hotărâri, cei interesaţi se pot adresa cu contestaţie la judecătorie, în termen de 30 de zile de la data cînd au luat la cunoştinţa despre măsura contestată.
    ART. 24
    Persoanele încadrate în funcţiile prevăzute cu salariul de debutant vor fi salarizate astfel până la expirarea perioadei de probă şi până la avansarea, pe baza de concurs, în gradul sau treapta profesională imediat următoare.
    ART. 25
    Personalul din regiile autonome care se desfiinţează, care se transferă la Regia Autonomă "Aeroporturile Teritoriale" în aceeaşi funcţie, se încadrează la gradul sau treapta profesională şi la gradaţia avute.
    ART. 26
    Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerul Finanţelor, ca organe de specialitate, pot da îndrumări metodologice cu privire la modul de aplicare a dispoziţiilor legale referitoare la încadrarea, promovarea şi salarizarea personalului din regiile autonome cu specific deosebit.
    ART. 27
    Încălcarea dispoziţiilor prevăzute în prezenta hotărâre atrage, după caz, răspunderea disciplinară sau penală, potrivit legii.
    ART. 28
    (1) Salariile stabilite pe baza prezentei hotărâri sunt brute şi impozabile potrivit legii.
    (2) Salariile de bază pentru fiecare funcţie prevăzută în anexa nr. 1 se calculează de către Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale pe baza coeficienţilor de ierarhizare stabiliţi şi a salariului de bază corespunzător coeficientului de ierarhizare 1,00, stabilit potrivit legii în raport cu creşterea preţurilor de consum, şi se rotunjesc din 100 în 100 lei în favoarea salariaţilor.
    ART. 29
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 30
    Dispoziţiile prezentei hotărâri se aplică începând cu luna iulie 1996.
    ART. 31
    Pe aceeaşi dată se abrogă prevederile Hotărârii Guvernului nr. 439/1991, cu modificările ulterioare, şi orice alte dispoziţii contrare prezentei hotărâri.

                            PRIM-MINISTRU
                          NICOLAE VĂCĂROIU

                          Contrasemnează:
                         -------------------
                       Ministrul transporturilor,
                             Aurel Novac

                          Ministru de stat,
                ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                         Dan Mircea Popescu

                 Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                          Florin Georgescu

    Bucureşti, 26 iunie 1996.
    Nr. 523.


    ANEXA 1

                         COEFICIENŢII DE IERARHIZARE
         pentru funcţiile de execuţie din regiile autonome aeroportuare

  A. FUNCŢII CU SALARII DE BAZĂ DIFERENŢIATE ÎN RAPORT CU NIVELUL ORGANIZATORIC

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Funcţia Nivelul Gradaţia Regii Regia Autonomă
 crt. studiilor autonome "Aeroporturile
                                              fără unităţi Teritoriale"
                                              componente ──────────────────
                                                           Aparatul Unităţile
                                                           propriu componente
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                    a) Funcţii de execuţie pe grade profesionale

  1. Inginer, economist, S1) 1 2,75 2,80 2,70
     inspector de specia-
     litate, 2 2,80 2,85 2,75
     referent de specialitate, 3 2,85 2,90 2,80
     consilier juridic;
     gradul I A

  2. Inginer, economist, S1) 1 2,40 2,45 2,30
     inspector de specia-
     litate, 2 2,50 2,55 2,40
     referent de specialitate, 3 2,60 2,65 2,50
     consilier juridic;
     gradul I 4 2,70 2,75 2,60

  3. Inginer, economist, S1) 1 2,15 2,20 2,05
     inspector de specia-
     litate, 2 2,20 2,25 2,10
     referent de specialitate, 3 2,25 2,30 2,15
     consilier juridic;
     gradul II 4 2,30 2,35 2,20

  4. Inginer, economist, S1) 1 1,90 1,95 1,80
     inspector de specia-
     litate, 2 1,95 2,00 1,85
     referent de specialitate, 3 2,00 2,05 1,90
     consilier juridic;
     gradul III 4 2,05 2,10 1,95

  5. Inginer, economist, S1) 1 1,65 1,70 1,55
     inspector de specia-
     litate,
     referent de specialitate,
     consilier juridic debutant

  6. Subinginer gradul I A S.S.D. 1 2,20 2,25 2,10
                                         2 2,25 2,30 2,15
                                         3 2,30 2,35 2,20
                                         4 2,35 2,40 2,25

  7. Subinginer gradul I S.S.D. 1 1,95 2,00 1,85
                                         2 2,00 2,05 1,90
                                         3 2,05 2,10 1,95
                                         4 2,10 2,15 2,00

  8. Subinginer gradul II S.S.D. 1 1,75 1,80 1,65
                                         2 1,80 1,85 1,70
                                         3 1,85 1,90 1,75
                                         4 1,90 1,95 1,80

  9. Subinginer gradul III S.S.D. 1 1,50 1,55 1,40
                                         2 1,55 1,60 1,45
                                         3 1,60 1,65 1,50
                                         4 1,65 1,70 1,55

 10. Subinginer debutant S.S.D. 1 1,40 1,45 1,30

                           b) Funcţii pe trepte profesionale

 11. Tehnician, referent M2) 1 1,95 2,00 1,875
     merceolog; I A 2 2,00 2,05 1,925
                                         3 2,05 2,10 1,975
                                         4 2,10 2,15 2,025

 12. Tehnician, referent M2);G*) 1 1,70 1,75 1,625
     merceolog; I 2 1,75 1,80 1,675
                                         3 1,80 1,85 1,725
                                         4 1,85 1,90 1,775

 13. Tehnician, referent M2);G*) 1 1,45 1,50 1,375
     merceolog; II 2 1,50 1,55 1,425
                                         3 1,55 1,60 1,475
                                         4 1,60 1,65 1,525

 14. Tehnician, referent M2);G*) 1 1,20 1,25 1,125
     merceolog; III 2 1,25 1,30 1,175
                                         3 1,30 1,35 1,225
                                         4 1,35 1,40 1,275

 15. Tehnician, referent M2) 1 1,15 1,20 1,075
     merceolog; debutant


                          c) Funcţii din activitatea dirijare sol3)

 16. Controlor trafic M+curs de 1 1,65 1,60
     dirijare sol calificare 2 1,70 1,65
      treapta I +licenţa 3 1,75 1,70
                                         4 1,80 1,75

 17. Controlor trafic M+curs de 1 1,40 1,35
     dirijare sol calificare 2 1,45 1,40
      treapta II +licenţa 3 1,50 1,45
                                         4 1,55 1,50

 18. Controlor trafic M+curs de 1 1,15 1,10
     dirijare sol calificare 2 1,20 1,15
      treapta III +licenţa 3 1,25 1,20
                                         4 1,30 1,25

 19. Controlor trafic M+curs de 1 1,10 1,05
     dirijare sol calificare
      stagiar (până la +licenţa
      autorizare)

 20. Dispecer sol M+curs de 1 1,05 1,00
                            calificare 2 1,075 1,025
                                         3 1,10 1,05
                                         4 1,125 1,075

 21. Dispecer sol M 1 0,975 0,950
      debutant
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                      B. FUNCŢII CU SALARII DE BAZĂ
          NEDIFERENŢIATE ÎN RAPORT CU NIVELUL ORGANIZATORIC
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Funcţia Nivelul Coeficientul de ierarhizare
  crt. studiilor Gradaţia
                                                 1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   0 1 2 3 4 5 6
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                    1. Personal pentru activitatea de telecomunicaţii

  1. Operator telecomunicaţii M+curs de 1,325 1,375 1,425 1,475
     aeronautice I calificare
  2. Operator telecomunicaţii M+curs de 1,175 1,20 1,225 1,25
     aeronautice II calificare
  3. Operator telecomunicaţii M+curs de 1,05 1,075 1,10 1,125
     aeronautice III calificare;
                                G*)+curs de
                                calificare

          2. Personal pentru activitatea de securitate aeroportuară

  4. Agent de control antite- M+curs de 1,325 1,375 1,425 1,475
     rorist şi antideturnare I calificare;
                                G*)+curs de
                                calificare

  5. Agent de control antite- M+curs de 1,175 1,20 1,225 1,25
     rorist şi antideturnare II calificare;
                                 G*)+curs de
                                 calificare

           3. Personal pentru activitatea de P.S.I. şi salvare aeroportuară

   6. Agent salvare aeroportuară M; G 1,30 1,35 1,40 1,45
      şi instalaţii de stins
      incendii I

   7. Agent salvare aeroportuară M; G 1,175 1,20 1,225 1,25
      şi instalaţii de stins
      incendii II

   8. Operator salvare aeroportuară M; G 1,05 1,075 1,10 1,125
      şi instalaţii de stins
      incendii

         4. Personal pentru activitatea de igienizare a aeronavelor şi a
            spaţiilor de lucru cu publicul

  9. Asistent veterinar II, M 1,20 1,25 1,30 1,35
     tehnician veterinar I

         5. Personal de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii
            mijloace şi instalaţii de protecţie a navigaţiei aeriene şi de
            deservire a aeronavelor la sol4)

  10. Maistru specialist 1,95 2,00 2,05 2,10
  11. Maistru 1,75 1,80 1,85 1,90
  12. Muncitor specialist 2,05 - - -
  13. Muncitor I 1,85 1,90 1,95 2,00
  14. Muncitor II 1,65 1,70 1,75 1,80
  15. Muncitor III 1,45 1,50 1,55 1,60
  16. Muncitor IV 1,25 1,30 1,35 1,40
  17. Muncitor V 1,15 1,175 1,20 1,225
  18. Muncitor VI 1,05 1,075 1,10 1,125

         6. Personal de exploatare, întreţinere, fabricaţie şi reparaţii
     mijloace tehnice aeroportuare, autospeciale şi instalaţii energetice5)

  19. Maistru specialist 1,95 2,00 2,05 2,10
  20. Maistru 1,75 1,80 1,85 1,90
  21. Muncitor specialist 2,00 - - -
  22. Muncitor I 1,80 1,85 1,90 1,95
  23. Muncitor II 1,60 1,65 1,70 1,75
  24. Muncitor III 1,40 1,45 1,50 1,55
  25. Muncitor IV 1,20 1,25 1,30 1,35
  26. Muncitor V 1,10 1,125 1,15 1,175
  27. Muncitor VI 1,00 1,025 1,05 1,075

     7. Personal de întreţinere şi de deservire infrastructură aeroportuară6)

  28. Maistru specialist 1,85 1,90 1,95 2,00
  29. Maistru 1,65 1,70 1,75 1,80
  30. Muncitor specialist 1,95 - - -
  31. Muncitor I 1,75 1,80 1,85 1,90
  32. Muncitor II 1,55 1,60 1,65 1,70
  33. Muncitor III 1,35 1,40 1,45 1,50
  34. Muncitor IV 1,15 1,20 1,25 1,30
  35. Muncitor V 1,05 1,075 1,10 1,125
  36. Muncitor VI 0,950 0,975 1,00 1,025

            8. Personal pentru activitatea comercială aeroportuară

  37. Agent transport 1,075 1,10 1,125 1,15
  38. Agent debutant 0,975 - - -

          9. Personal pentru activitatea de transport aeroportuar şi deservire
             tehnico-aeroportuară

                9.1. Personal pentru activitatea de transport aeroportuar

          9.1.1. Grupa I (autovehicule cu capacitatea de transport până la 1,9
                 tone inclusiv; autovehicule pentru transport de persoane până
                 la 8 locuri)7)

  39. Şofer I 1,375 1,40 1,425 1,45
  40. Şofer II 1,275 1,30 1,325 1,35
  41. Şofer III 1,175 1,20 1,225 1,25
  42. Şofer 1,075 1,10 1,125 1,15

          9.1.2. Grupa a II-a (autovehicule şi tractoare rutiere cu remorca,
                 cu capacitate de transport de la 2 tone la 9,9 tone inclusiv;
                 autovehicule pentru transport de persoane de la 9 locuri la
                 29 de locuri inclusiv)7)

  43. Şofer I 1,525 1,55 1,575 1,60
  44. Şofer II 1,425 1,45 1,475 1,50
  45. Şofer III 1,325 1,35 1,375 1,40
  46. Şofer 1,225 1,25 1,275 1,30

          9.1.3. Grupa a III-a (autovehicule şi tractoare rutiere cu remorcă,
                cu capacitate de transport de la 10 tone la 19,9 tone inclusiv;
                autovehicule pentru transport de persoane de la 30 de locuri la
                55 de locuri inclusiv)7)

  47. Şofer I 1,675 1,70 1,725 1,75
  48. Şofer II 1,575 1,60 1,625 1,65
  49. Şofer III 1,475 1,50 1,525 1,55
  50. Şofer 1,375 1,40 1,425 1,45

          9.1.4. Grupa a IV-a (autovehicule şi tractoare rutiere cu remorca,
                 cu capacitate de 20 tone şi peste; autovehicule pentru
                 transport de persoane peste 55 de locuri)7)

  51. Şofer I 1,825 1,85 1,875 1,90
  52. Şofer II 1,725 1,75 1,775 1,80
  53. Şofer III 1,625 1,65 1,675 1,70
  54. Şofer 1,525 1,55 1,575 1,60

             9.2. Personal pentru deservire tehnica aeroportuară8)

  55. Maistru specialist 1,85 1,90 1,95 2,00
  56. Maistru 1,65 1,70 1,75 1,80
  57. Muncitor specialist 1,95 - - -
  58. Muncitor I 1,75 1,80 1,85 1,90
  59. Muncitor II 1,55 1,60 1,65 1,70
  60. Muncitor III 1,35 1,40 1,45 1,50
  61. Muncitor IV 1,15 1,20 1,25 1,30
  62. Muncitor V 1,05 1,075 1,10 1,125
  63. Muncitor VI 0,95 0,975 1,00 1,025

                       10. Personal necalificat9)

  64. Muncitor necalificat, 0,950 0,975 1,00 1,025
      munci foarte grele
  65. Muncitor necalificat, 0,925 0,950 0,975 1,00
      munci grele
  66. Muncitor necalificat, 0,900 0,925 0,950 0,975
      munci obişnuite

                      11. Alte categorii de personal

  67. Revizor tehnic 1,40 1,45 1,50 1,55
  68. Impiegat auto I M; G*) 1,25 1,30 1,35 1,40
  69. Impiegat auto II M 1,075 1,10 1,125 1,15
  70. Stenodactilograf, M; G*) 1,125 1,15 1,175 1,20
      secretar-dactilograf,
      dactilograf I
  71. Stenodactilograf, M 1,025 1,05 1,075 1,10
      secretar-dactilograf,
      dactilograf II
  72. Funcţionar I M; G*) 1,125 1,15 1,175 1,20
  73. Funcţionar II M 1,025 1,05 1,075 1,10
  74. Casier, magaziner, M; G*) 1,125 1,15 1,175 1,20
      arhivar I
  75. Casier, magaziner, M; G*) 1,025 1,05 1,075 1,10
      arhivar II
  76. Portar, paznic, îngri- 0,900 0,925 0,950 0,975
      jitor, bufetier, curier
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

-------------------
    *) Condiţia de studii este valabilă pentru persoanele încadrate în funcţie anterior prezentei hotărâri.
    1) În funcţiile de inspector de specialitate şi referent de specialitate, pe grade profesionale vor fi încadraţi absolvenţii cu diploma ai învăţământului superior de nivel universitar cu durata studiilor de 4-6 ani, învăţământ de zi, sau 5-6 ani învăţământ seral sau fără frecventa, precum şi absolvenţii cu diploma ai şcolii de aviaţie (învăţământ de zi) cu durata studiilor de 3-4 ani.
    2) În funcţiile de referent, pe trepte profesionale vor fi încadraţi contabili, statisticieni, revizori-contabili şi alţi specialişti cu studii de nivel liceal sau postliceal absolvite, cu examen de diplomă.
    3) Salariaţii care au fost încadraţi în funcţii pentru activitatea de dirijare la sol se încadrează, potrivit prezentei anexe, în funcţia de controlor trafic dirijare sol astfel:
    - la treapta I, cei care au fost încadraţi în funcţia de navigator sol I;
    - la treapta II, cei care au fost încadraţi în funcţia de navigator sol II sau controlor sol I;
    - la treapta III, cei care au fost încadraţi în funcţia de controlor sol II.
    Salariaţii care au fost încadraţi în funcţia de dispecer sol I sau dispecer sol II se încadrează în funcţia de dispecer sol. În toate cazurile încadrarea se face la gradaţia avută.
    Salariaţii care au fost încadraţi în funcţia de controlor sol până la autorizare se încadrează în funcţia de controlor trafic dirijare sol stagiar (până la autorizare).
    4) Funcţiile de muncitor vor fi ocupate de personal cu pregătire în specialitatile: electronica, electrotehnica, electromecanica, mecanică şi în alte specialităţi corespunzătoare domeniului de protecţie a navigaţiei aeriene, precum şi în cea de mecanic de aviaţie pentru activitatea de deservire tehnică a aeronavelor la sol, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, iar cele de maistru, potrivit specializării absolvite.
    În funcţia de muncitor (mecanic de aviaţie) va fi încadrat personalul care are licenţa de funcţionare pentru tipurile de aeronave pe care le deserveşte, la zi.
    5) Funcţiile de muncitor vor fi ocupate de personal cu pregătire în specialitatile: electromecanica, mecanică, prelucrare prin aşchiere, lacatuserie mecanică, vopsitorie şi în alte specialităţi corespunzătoare domeniului de întreţinere şi reparaţii mijloace tehnice aeroportuare, autospeciale şi instalaţii energetice, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, iar cele de maistru, potrivit specializării absolvite.
    6) Funcţiile de muncitor vor fi ocupate de personal cu calificare, ca: zugrav, zidar, fierar-betonist, lacatus mecanic, dulgher, tâmplar, betonist şi alte meserii corespunzătoare domeniului de deservire infrastructura, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, iar cele de maistru, potrivit specializării absolvite.
    7) a) Coeficienţii de ierarhizare corespunzători treptelor profesionale III, II, I, după caz, se menţin numai pe perioada cât personalul deserveşte autovehicule încadrate în aceeaşi grupă auto.
    b) La trecerea pe un autovehicul care face parte dintr-o grupă auto căreia îi corespund coeficienţi de ierarhizare superiori, încadrarea personalului respectiv se face la gradaţia 1 cu menţinerea treptei profesionale avute.
    c) La trecerea pe un autovehicul care face parte dintr-o grupa auto căreia îi corespund coeficienţi de ierarhizare inferiori, personalul respectiv va fi încadrat la treapta profesională şi la gradaţia care îi asigura un coeficient de ierarhizare apropiat de cel avut.
    d) Şoferii care deservesc mai multe autovehicule din grupe auto diferite vor fi încadraţi la grupa din care fac parte autovehiculele pe care le deservesc mai mult de 50% din timpul de lucru.
    8) Funcţiile de muncitor vor fi ocupate de personal cu calificare, ca: maşinist, mecanic auto, electrician auto, acumulatorist şi alte meserii corespunzătoare domeniului de activitate de transport aeroportuar şi deservire tehnică aeroportuară, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, iar cele de maistru, potrivit specializării absolvite.
    9) Încadrarea lucrărilor necalificate pe cele trei categorii de lucrări, în vederea salarizării muncitorilor necalificati, se aprobă de consiliul de administraţie al fiecărei regii autonome aeroportuare.
    - În cazul în care regia autonomă aeroportuară utilizează muncitori cu alte calificări sau specialităţi, care se dovedesc necesare desfăşurării activităţii, consiliul de administraţie stabileşte în ce grupă de activităţi se cuprind muncitorii respectivi.
    - Muncitorii calificaţi se încadrează, în funcţie de complexitatea lucrărilor, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare în vigoare şi echivalării categoriilor de calificare cu treptele profesionale stabilite de Ministerul Transporturilor.
    - Persoanele încadrate în funcţia de maistru II, desfiinţată prin prezenta hotărâre, se încadrează în funcţia de maistru la gradaţia 1.

    ANEXA 2

                          FUNCŢII DE CONDUCERE

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  Nr. Funcţia Indemnizaţia de
  crt. conducere maximă
                                                                 - lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       I Aparatul propriu al Regiei Autonome "Aeroporturile Teritoriale"

  1. Director general Salariul de bază 97.700
  2. Director corespunzător 86.700
  3. Şef serviciu funcţiei de execuţie 57.200
  4. Şef birou 40.700
  5. Şef tură (constituită cu minimum 3 persoane) 22.200

                      II. Unităţi componente

  1. Director Salariul de bază 80.800
  2. Director adjunct, contabil-şef corespunzător 71.900
  3. Inginer-şef funcţiei de execuţie 71.900
  4. Şef serviciu, şef secţie, şef centru 47.300
  5. Şef birou, şef atelier, şef laborator, şef staţie 33.700
  6. Şef tură (constituită cu minimum 3 persoane) 18.500


                 III. Regii autonome fără unităţi componente

  1. Director general Salariul de bază 88.800
  2. Director (tehnic, dezvoltare, corespunzător 79.000
     economic, operaţional) funcţiei de execuţie
  3. Şef serviciu, şef secţie, şef centru 52.000
  4. Şef birou, şef atelier, şef laborator, şef staţie 37.000
  5. Şef tură (constituită cu minimum 3 persoane) 20.300
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 3

                                CONDIŢII
          privind angajarea şi avansarea personalului în funcţii

    1. Angajarea personalului în regiile autonome aeroportuare se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa persoane din unitate sau din afara unităţii.
    2. În vederea participării la concurs, persoana care urmează să se angajeze trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    - să fie cetăţean roman; în anumite domenii de activitate conducerea regiei autonome aeroportuare poate aproba, de la caz la caz, în funcţie de necesitate, angajarea unor specialişti, cetăţeni străini;
    - să nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte care l-ar face incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
    - să prezinte o recomandare de la ultimul loc de munca sau de la unitatea de învăţământ, pentru absolvenţii care se angajează prima dată. Recomandarea trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional şi moral al persoanei care se angajează;
    - să prezinte curriculum vitae din care să rezulte activitatea desfăşurată.
    3. În cadrul fiecărei unităţi conducerea acesteia constituie o comisie de examinare care verifică îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, precum şi competenţa profesională a candidaţilor.
    Din comisia de examinare fac parte, în mod obligatoriu, şeful compartimentului în care urmează să se facă angajarea, conducătorul ierarhic al acestuia şi, dacă este cazul, 2-3 specialişti din învăţământul superior de specialitate, din unităţi de cercetare de profil ori din Ministerul Transporturilor. Reprezentanţii numiţi în comisie din afară unităţii vor fi desemnaţi de către conducătorul unităţii unde sunt încadraţi. Comisia va fi condusă de un preşedinte desemnat de membrii acesteia şi va avea un secretar care va fi numit de conducătorul unităţii. Secretarul răspunde de buna organizare şi desfăşurare a concursului, de respectarea de către fiecare candidat a condiţiilor de studii şi a altor condiţii prevăzute de lege.
    4. Posturile vacante existente în statul de funcţii vor fi scoase la concurs în funcţie de necesităţile fiecărei unităţi, publicarea făcându-se, după caz, într-un ziar central, local sau prin afişarea acestora la sediul unităţii respective, cu cel puţin 15 zile înainte de data susţinerii concursului.
    5. O dată cu publicarea posturilor vacante în presă se vor publica şi data şi locul susţinerii concursului, precum şi modalităţile de informare privind condiţiile de participare prevăzute la pct. 2. Tematica pentru concurs se va pune la dispoziţia solicitanţilor de către unitate.
    6. Tematica pentru concurs se va înlocui de către organele de specialitate din regia autonomă aeroportuară şi va fi avizată de o comisie specială de angajare, pregătire şi avansare a personalului.
    7. Concursul constă într-o proba scrisă şi o proba orala. Probele scrise şi orale vor fi notate cu note de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de examinare. Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină la fiecare proba cel puţin nota 7. Rezultatul concursului se va consemna într-un proces-verbal, semnat de toţi membrii comisiei de examinare. Pe baza notelor obţinute, comisia de examinare va stabili ordinea celor care au reuşit la concurs.
    La medii egale obţinute la probele scrise şi orale, comisia de examinare va stabili candidatul admis în raport cu datele personale cuprinse în recomandări sau cu cele referitoare la nivelul studiilor de bază sau suplimentare (doctorat, cursuri postuniversitare şi altele). Pentru funcţiile de pază, de deservire, de întreţinere a curăţeniei, stabilite de conducătorul unităţii, concursul va consta dintr-o probă practică.
    8. Dosare cuprinzând notele obţinute de candidaţi la concurs, împreună cu toate actele acestora vor fi depuse la preşedintele comisiei de angajare, pregătire şi avansare. Verificarea dosarelor se va face în termen de 5 zile de la primirea acestora. Rezultatul verificării se comunică unităţii care va afişa lista candidaţilor admişi la concurs. În termen de 3 zile de la afişare se pot face eventualele contestaţii. Contestaţiile se analizează, se soluţionează potrivit legii şi se comunica în termen de 5 zile petiţionarului.
    După confirmarea rezultatelor obţinute la concurs se fac comunicările către candidaţii admişi şi către persoanele care urmează să fie angajate.
    9. Candidaţii cărora li s-a aprobat angajarea sunt obligaţi să se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data luării la cunoştinţă. În cazul neprezentării la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei persoane declarate admisă la concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
    10. Condiţiile prevăzute la pct. 8 şi 9 se aplica şi specialiştilor angajaţi pentru anumite obiective, programe sau lucrări de importanta deosebita pentru o perioada determinată, în situaţia în care unitatea nu are asemenea specialişti sau nu pot fi executate cu angajaţii unităţii.
    11. Persoanele angajate pe funcţii de conducere vor fi supuse unei perioade de probă, potrivit legii.
    Dacă la sfârşitul perioadei de probă persoana angajată s-a dovedit corespunzătoare, angajarea va fi definitivată de la data începerii perioadei de probă. Definitivarea se acordă pe baza notarilor şefului ierarhic, ale conducătorului unităţii sau ale organului ierarhic superior, potrivit legii.
    După expirarea acestei perioade, dacă persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecută pe un post de execuţie potrivit pregătirii şi competenţei sau, după caz, i se va desface contractul de muncă, iar postul va deveni vacant.
    12. Promovarea în funcţiile de director, director adjunct, inginer şef, contabil şef şi în cele asimilate acestora se face prin concurs din rândul specialiştilor care se încadrează la gradele profesionale I A, I, II şi III.
    La concursul pentru ocuparea funcţiei de conducere se au în vedere următoarele elemente de apreciere:
    - rezultatele obţinute la concursul susţinut pentru ocuparea funcţiei de execuţie în care este încadrat, precum şi în activitatea desfăşurată până la data concursului;
    - calităţile de organizator şi de conducător al unor lucrări sau activităţi;
    - calitatea de a asigura un climat favorabil de munca în colectivul pe care urmează să-l conducă;
    - capacitatea de a lua decizii.
    Testele pentru formularea unei aprecieri corecte a unei persoane în vederea ocupării unei funcţii de conducere sunt de competenta celui care organizează concursul.
    13. Personalul de conducere va fi supus unei perioade de proba de 3 luni. Dacă la sfârşitul perioadei de probă persoana s-a dovedit corespunzătoare, va fi definitivată de la data începerii perioadei de proba. În cazul în care, în perioada de probă, persoana nu a dovedit că poate face faţă sarcinilor ce-i revin în funcţia de conducere respectivă, aceasta va fi trecută în funcţia de execuţie avută anterior sau în altă funcţie echivalentă.
    14. În cazul în care în statul de funcţii, întocmit anual şi aprobat potrivit legii, la unele funcţii se modifică gradul sau treapta profesională ca urmare a creşterii complexităţii sarcinilor, iar pe posturile respective era încadrat personal cu studii corespunzătoare sarcinilor stabilite, personalul respectiv va fi încadrat în noul grad sau treapta profesională la gradaţia 1, cu respectarea prevederilor legale referitoare la vechimea necesară în gradul sau treapta imediat inferioară din care au provenit.
    Pentru a se putea stabili dacă personalul existent corespunde sau nu, din punct de vedere profesional, complexităţii noilor sarcini, unitatea are obligaţia de a examina în acest sens pe salariaţii respectivi. Dacă unele dintre persoanele examinate nu au promovat examenul, întrucât nu mai corespund noilor funcţii, unitatea are obligaţia să le ofere altă funcţie corespunzătoare pregătirii lor profesionale.


                                       ----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016