Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 521 din 23 mai 2002  privind desemnarea Corpului de control al primului-ministru drept institutie unica de contact cu Oficiul European de Lupta Anti-Frauda (OLAF) al Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 521 din 23 mai 2002 privind desemnarea Corpului de control al primului-ministru drept institutie unica de contact cu Oficiul European de Lupta Anti-Frauda (OLAF) al Uniunii Europene

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 373 din 3 iunie 2002
Având în vedere dispoziţiile <>Legii nr. 20/1993 pentru ratificarea Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993,
în temeiul art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se desemneazã Corpul de control al primului-ministru, denumit în continuare Corpul de control, ca instituţie unica de contact cu Oficiul European de Lupta Anti-Frauda, denumit în continuare OLAF, având competenta de a coordona asigurarea protecţiei efective şi echivalente a intereselor financiare ale României şi ale Uniunii Europene.
ART. 2
În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin în calitate de instituţie unica de contact Corpul de control acţioneazã pe baza de autonomie funcţionalã, independent de alte instituţii publice.
ART. 3
Pentru îndeplinirea acestei funcţii în cadrul Corpului de control se înfiinţeazã Direcţia de control al modului de contractare şi utilizare a fondurilor acordate de Uniunea Europeanã şi combatere a fraudelor în legatura cu acestea.
ART. 4
Corpul de control primeşte sesizãrile OLAF referitoare la posibile ilegalitati în utilizarea fondurilor comunitare, efectueazã verificãrile necesare şi pune la dispoziţie OLAF o nota de control cuprinzând cele constatate, precum şi toate datele şi informaţiile cerute.
ART. 5
(1) În vederea întocmirii notei de control Corpul de control va solicita tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice implicate, precum şi agenţilor economici cu capital de stat sau privat datele şi informaţiile necesare. Aceste instituţii şi agenţii economici au obligaţia sa rãspundã corespunzãtor şi complet în termen de 30 de zile.
(2) Pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiei prevãzute la alin. (1) toate instituţiile şi autoritãţile publice centrale şi locale care deruleazã sau beneficiazã de fonduri comunitare vor desemna una sau mai multe persoane de contact. Acestea vor beneficia de pregãtire specifica şi dotare tehnica pentru îndeplinirea corespunzãtoare şi operativã a solicitãrilor Corpului de control.
ART. 6
La solicitarea OLAF reprezentanţii acestuia pot participa direct la verificãrile efectuate de Corpul de control care au ca obiect verificarea sesizarilor OLAF. Reprezentanţii OLAF pot avea acces la datele şi informaţiile care au stat la baza întocmirii notei de control, în condiţiile legii.
ART. 7
În cazul constatãrii unor elemente de natura infractionala în gestionarea fondurilor comunitare, nota de control este transmisã şi organului de urmãrire penalã competent, în vederea luãrii de îndatã a mãsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului şi restituirea acestuia, precum şi pentru tragerea la rãspundere penalã a persoanelor vinovate.
ART. 8
Necomunicarea, comunicarea incompleta sau eronatã, cu ştiinţa, a datelor şi informaţiilor solicitate în condiţiile prevãzute la art. 5 atrag rãspunderea administrativã sau penalã, dupã caz, în condiţiile legii, a persoanelor cu funcţii de coordonare sau conducere din instituţiile, autoritãţile publice ori agenţii economici respectivi.
ART. 9
Direcţia de control al modului de contractare şi utilizare a fondurilor acordate de Uniunea Europeanã şi combatere a fraudelor în legatura cu acestea din cadrul Corpului de control poate beneficia din partea Uniunii Europene de asistenta şi dotare tehnica, precum şi de programe de pregãtire specifica a personalului.
ART. 10
(1) Pentru exercitarea funcţiei prevãzute la art. 1 se suplimenteaza cu 10 posturi numãrul maxim de posturi atribuit Corpului de control.
(2) <>Art. 8 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 985/2001 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 642 din 15 octombrie 2001, se modifica şi va avea urmãtorul cuprins:
"(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 263, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului."
(3) Numãrul maxim de posturi prevãzut în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 985/2001 se modifica corespunzãtor dispoziţiilor alin. (2).
ART. 11
Structura organizatoricã şi numãrul maxim de posturi ale Corpului de control, stabilite prin Decizia primului-ministru nr. 265/2001, se modifica în mod corespunzãtor. Celelalte atribuţii ale Corpului de control rãmân neschimbate.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Şeful Corpului de control al primului-ministru,
Victor Ponta,
secretar de stat

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016