Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
In baza prevederilor Legii salarizarii, Guvernul Romaniei hotaraste: CAP. I Dispozitii generale ART. 1 (1) Salarizarea personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galati se face tinanad seama de specificul activitatii desfasurate. (2) Pentru munca prestata, fiecare salariat are drepturi la un salariu care se stabileste la incheierea contractului individual de munca, in limitele prevazute in prezenta hotarare. ART. 2 (1) Salariile personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galati cuprind: - salariul de baza, care se stabileste in raport cu raspunderea si complexitatea sarcinilor, precum si cu nivelul de pregatire necesar functiei ocupate; - sporuri la salariul de baza: pentru vechimea in munca si in functie de rezultatele obtinute; pentru conditiile in care se desfasoara activitatea; pentru munca desfasurata peste programul normal de lucru; pentru munca in timpul noptii; - premii pentru rezultatele deosebite in activitatea individuala, precum si un premiu anual pentru contributia la realizarile pe ansamblul unitatii. (2) Pe langa drepturile de salarii se pot acorda si alte drepturi si facilitati, reglementate prin acte normative specifice. CAP. II Salarii de baza ART. 3 (1) Personalul din cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati cuprinde in structura sa muncitori, personal de specialitate si administrativ. (2) Salariile de baza pentru personalul de executie sunt diferentiate pe functii, pe grade profesionale sau trepte profesionale. Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta profesionala sunt stabilite pe 2-4 gradatii. (3) Salariile de baza pentru personalul de conducere - sef birou, sef atelier, sef serviciu, sef sectie, director si director general, adjunctii si asimilatii acestora, prevazute in anexele la prezenta hotarare - sunt cele corespunzatoare functiei de executie, gradul sau treptei profesionale si gradatiei detinute, la care se adauga o indemnizatie de conducere care face parte din salariul de baza, diferentiata in raport cu raspunderea functiei de conducere indeplinite, de marimea subunitatilor sau compartimentelor, precum si de ponderea muncii de conducere fata de activitatea de executie pe care o realizeaza. Atributiile functiilor de executie se stabilesc de consiliul de administratie al Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati sau comitetul director al filialei, dupa caz. Indemnizatia de conducere se stabileste anual de conducatorul unitatii sau, dupa caz, al organului care il numeste in functia de conducere, in raport cu rezultatele obtinute si cu raspunderea ce revine functiei de conducere. (4) Ponderea functiilor de conducere nu poate depasi 15 % din totalul personalului regiei si se stabileste de consiliul de administratie al Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati. (5) Salariile de baza prevazute in anexele la prezenta hotarare sunt valabile pentru anul 1991. (6) Diferentierea subunitatilor pe grade de organizare se face in raport cu criteriile stabilite de consiliul de administratie al Administratiei fluviale a Dunarii de jos Galati. (7) Salariul de baza se acorda personalului in raport cu timpul efectiv lucrat pentru realizarea integrala a sarcinilor de serviciu. (8) Pentru rezultatele deosebite obtinute in activitatea desfasurata, cel mult 5 % din personalul regiei incadrat in functii de specialitate poate primi un salariu de merit mai mare cu pana la 15 % fata de salariul de baza prevazut la gradatia sau treapta la care este incadrat. (9) Persoanele care beneficiaza de astfel de salarii, precum si nivelul concret al salariului, limitele prevazute mai sus, se stabilesc de consiliul de administratie, pe baza criteriilor elaborate de catre acesta. (10) Activitatea persoanelor respective se analizeaza in fiecare an si, in raport cu rezultatele obtinute, se stabileste mentinerea sau retragerea salariului de merit. ART. 4 (1) Trecerea personalului in gradatia imediat superioara se face o data pe an pentru intregul personal, de regula la inceputul anului bugetar, la propunerea sefului compartimentului din care face parte personalul respectiv, cu aprobarea consiliului de administratie sau a comitetului director al filialei, dupa caz. Pentru persoanele care ocupa functii de conducere, trecerea in gradatia imediat superioara se face de organul care aproba numirea in aceste functii. (2) Vechimea minima necesara pentru trecerea in gradatia imediat superioara este de doi ani. La trecerea in gradatia imediat superioara se tine seama de calitatile profesionale concretizate prin rezultatele obtinute in activitatea profesionala, notate cu calificativul "bun" sau "foarte bun" in anul precedent. (3) Angajarea si avansarea in functii, grade, trepte profesionale sau categorii se fac prin concurs, in raport cu competenta profesionala si rezultatele obtinute in activitate. Incadrarea la avansarea in functie se face la gradatia 1 sau la o gradatie care sa ii asigure o crestere de o clasa de salarizare, iar in categorii, la nivelul minim al categoriei respective. (4) Vechimea minima in grad sau treapta profesional a pentru avansarea in gradul sau treapta imediat superioara este de cel putin 2 ani. Fac exceptie de la aceasta prevedere persoanele incadrate in functiile in anexele la prezenta hotarare cu salariul de debutant. (5) In mod exceptional, pentru cadre de o deosebita valoare, consiliul de administratie poate aproba nominal prezentarea la concurs pentru avansarea in gradul sau treapta profesionala imediat superioara, fara indeplinirea conditiei de vechime de la alineatul precedent. (6) Conditiile privind angajarea si avansarea in functii, grade, trepte profesionale sau categorii se stabilesc de consiliul de administratie. ART. 5 Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele: "foarte bun", "bun", "satisfacator" sau "slab". CAP. III Sporuri la salariul de baza ART. 6 (1) Pentru vechimea in munca si rezultatele obtinute salariatii beneficiaza de un spor de vechime de pana la 15 % calculat la salariul de baza corespunzator timpului efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
───────────────────────────────────────────────────────
Transe de vechime in munca Cota din salariul de baza
───────────────────────────────────────────────────────
intre 3 si 5 ani 3 %
de la 5 la 10 ani 6 %
de la 10 la 15 ani 9 %
de la 15 la 20 ani 12 %
peste 20 ani 15 %
───────────────────────────────────────────────────────
(2) Trecerea intr-o transa superioara de vechime in munca pentru acordarea sporului sa face numai in cazul persoanelor care in ultimii 2 ani au obtinut cel putin calificativul "bun". (3) In vechimea in munca ce se ia in considerare pentru acordarea sporului de vechime nu se includ perioadele cat persoana respectiva a obtinut calificativul "slab". (4) Sporul corespunzator vechimii in munca calculat potrivit alin. 2 si 3 se plateste cu incepere de la 1 al lunii urmatoare aceleia in care s-a implinit vechimea in munca, prevazuta in transa respectiva. ART. 7 In raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea pot fi acordate urmatoarele categorii de sporuri: 1. Sporul pentru conditii grele de munca - in procent de pana la 15 % din salariul de baza al personalului care lucreaza in conditii de efort fizic ridicat, la temperaturi foarte ridicate sau scazute, in mediu umed si alte conditii de mediu deosebite sau nedorite, trepidatii si alte asemenea, unde angajarea fortei de munca se face cu dificultate. Personalul navigat din sala masinilor navelor, pe timpul cat desfasoara activitatea legata de functionarea navei, precum si scafandrii, pe timpul imersiunilor, vor beneficia de salarii tarifare mai mari, pentru conditii grele de munca, cu pana la 25 %. 2. Sporul de izolare - in procent de pana la 20 % din salariul de baza corespunzator timpului lucrat in locurile de munca respective pentru: a) personalul ce deserveste statiunile de supraveghere si dirijare a navigatiei: Ceatal Ismail, ceatal Sfantu Gheorghe, Izvoarele, Unirea; b) personalul care realizeaza lucrari de constructii-montaj sau de intretinere si reparatii constructii hidrotehnice speciale - inclusiv dirigintii de santier -, situate in afara localitatilor din sectorul Dunarii maritime, aval de mila marina 34; c) personalul care deserveste farul de aterizare Sulina. 3. Sporul pentru conditii nocive - in cuantumul de pana la 455 lei pentru personalul care isi desfasoara activitatea in locurile de munca unde sunt depasite concentratiile de noxe maxime admise de normele de protectie a muncii. Sporul se acorda pe baza determinarilor efectuate anual de organele de specialitate. Unitatea are obligatia de a imbunatatii conditiile de munca pentru reducerea continua a noxelor de la locurile de munca. 4. Sporul pentru conditii periculoase - in procent de pana la 15 % din salariul de baza al personalului de la locurile de munca la care se mentine un anumit grad de pericol, riscul de accidentare. 5. Sporul pentru munca desfasurata peste programul normal de lucru a) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru se compenseaza cu timp liber corespunzator. Daca munca astfel prestata nu a putut fi compensata cu timp liber corespunzator, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza astfel: - 50 % din salariul de baza pentru primele 2 ore de depasire a duratei normale a zilei de lucru; - 100 % din salariul de baza pentru orele urmatoare. Cu spor de 100 % se platesc si orele lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in celelalte zile in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza. Munca peste durata normala poate fi prestata si sporurile prevazute la alin. 1 se pot plati numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de conducatorul institutiei respective, fara a depasi 120 ore anual. In cazuri cu totul deosebite, consiliul de administratie poate aproba efectuarea orelor suplimentare si peste acest plafon, dar nu mai mult de 360 ore anual. Aprobarea efectuarii orelor suplimentare se face cu consultarea sindicatelor. b) Munca prestata de personalul navigat si auxiliar imbarcat pe navele maritime, fluviale, de navigatie interioara, precum si de personalul din activitatile de reparatii - intretinere nave, interventii si salvare navala, in sambata libera, in ziua de duminica sau de sarbatori legale, in cadrul schimbului normal de munca stabilit potrivit graficului de lucru, se plateste cu un spor de 100 % din salariul tarifar. Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru, precum si cele efectuate in zilele de sarbatori legale si in celelalte zile in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se lucreaza, care nu au putut fi compensate cu timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile sau, prin cumulare, intr-o perioada de cel mult 12 luni de la intoarcerea navei din cursa, se platesc cu un spor de 100 % din salariul tarifar, indiferent de numarul de ore suplimentare efectuate si fara limitarea acestora. 6. Sporul pentru timpul lucrat in cursul noptii - in procent de 25 % din salariul de baza corespunzator timpului efectiv lucrat de personalul care desfasoara activitate intre orele 22-6, daca timpul astfel reprezinta cel putin jumatate din programul de lucru. 7. Indemnizatia de scufundare - in cuantum de 75 lei/ora de scufundare pentru activitatea in imersiune. ART. 8 (1) Categoriile de personal, locurile de munca, conditiile concrete de acordare si cuantumul fata de salariul de baza pentru toate categoriile de sporuri se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administratie al Administratiei fluviale a dunarii de jos Galati. ART. 9 Totalul sumelor incasate de un salariat pentru orele suplimentare efectuate si sporurile acordate nu poate depasi un salariu de baza lunar corespunzator incadrarii fiecaruia CAP. IV Premii ART. 10 (1) Pentru premierea in cursul anului salariatilor din cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati care au realizat sau au participat direct la obtinerea unor rezultate valoroase in activitate se poate constitui un fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de 2 % asupra fondului de salarii prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli al acestora. (2) Sumele neconsumate din aceste fonduri pot fi utilizate in lunile urmatoare, in cadrul aceluiasi an bugetar. ART. 11 (1) Pentru activitatea desfasurata, personalul din cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati beneficiaza la sfarsitul anului calendaristic de un premiu anual de pana la un salariu mediu lunar de baza realizat in anul pentru care se face plata. (2) Consiliul de administratie poate reduce sau anula premiul anual in cazul salariatilor care in cursul anului au desfasurat o activitate profesionala slaba sau necorespunzatoare ori au avut abateri pentru care au fost sanctionati disciplinar. CAP. V Forme de salarizare ART. 12 (1) In cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati se aplica formele de salarizare in regie, acord direct sau acord indirect, care se stabilesc de consiliul de administratie sau de comitetul director al subunitatii, dupa caz. (2) Pot fi salarizati in acord indirect muncitorii a caror activitate influenteaza direct si nemijlocit rezultatele muncitorilor care lucreaza in acord direct, pe care ii deserveste (3) Tarifarea lucrarilor executate in acord direct se face in functie de normele de munca pe unitatea de produs sau lucrarea si de categoria de incadrare a lucrarilor respective prevazute in indicatoarele tarifare de calificare. (4) Muncitorii care executa, in acord individual, lucrari de categorii superioare incadrarii lor sunt salarizati corespunzator tarifelor lucrarilor efectuate. (5) Pentru muncitorii care lucreaza in acord colectiv repartizarea sumelor cuvenite in acord se face in raport cu salariul de baza corespunzator timpului efectiv lucrat. CAP. VI Alte drepturi A. Numirea temporara, delegarea, detasarea sau trecerea temporara in alta munca ART. 13 Persoanele numite temporar intr-un post de conducere vacant care nu a putut fi ocupat prin concurs sau in locul unei persoane cu functii de conducere care lipseste temporar din unitate o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice si care nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva primesc, pe langa salariu de baza al functiei, gradului sau treptei profesionale in care sunt incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere pe care o preiau. Numirile temporare pe posturi de conducere vacante se pot face pentru o perioada de cel mult 6 luni, in cadrul careia se vor organiza noi concursuri pentru ocuparea acestor posturi. ART. 14 (1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca persoana in cauza isi pastreaza functia, gradul sau treapta profesionala si salariul avute anterior. (2) Cand detasarea sau trecerea temporara in alta activitate se face la o munca la care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau trecuta temporar in alta munca are dreptul la acest salariu, in conditiile prevazute de lege. (3) Pe perioada detasarii sau trecerii temporare in alta munca salariatii primesc, pe langa salariul de baza stabilit potrivit alin. (1) sau (2), si celelalte drepturi ce se acorda personalului de la locul de munca respectiv. (4) Drepturile ce se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare in alta munca se suporta de unitatea unde personalul respectiv isi desfasoara activitatea. B. Drepturi in cazul mutarii in alta localitate ART. 15 (1) Personalul mutat in cadrul regiei in alta localitate are dreptul la: a) rambursarea costului transportului pentru el si membrii familiei sale, precum si pentru gospodaria sa; b) plata unei indemnizatii egale cu salariul de baza lunar; c) plata unei indemnizatii egale cu 1/4 din salariul sau de baza lunar, pentru fiecare membru de familie; d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective, acordat la cererea sa. (2) De drepturile prevazute la alin. (1) beneficiaza si persoanele solicitate sa fie transferate in alta subordine, intr-o localitate diferita decat cea de domiciliu, daca in documentul de solicitare a transferului s-a facut aceasta mentiune. Plata drepturilor respective se suporta de unitatea la care se face transferul. ART. 16 (1) La incadrarea in alta localitate decat cea de domiciliu, in primul an de activitate dupa absolvirea studiilor, personalul de specialitate beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta cu un salariu de baza corespunzator functiei, gradului sau treptei profesionale in care urmeaza a fi incadrat. (2) La incadrare, in primul an de activitate dupa absolvirea studiilor, in cadrul subunitatii Administratiei fluviale a Dunarii de Jos din Sulina, personalul de pregatire superioara beneficiaza de o indemnizatie de instalare echivalenta cu doua salarii de baza, corespunzator functiei pe care urmeaza a fi incadrat. (3) Persoanele care beneficiaza de indemnizatia de instalare si care ulterior au demisionat sau li s-a desfacut contractul de munca din motive imputabile, inainte de implinirea unui an sau doi, dupa caz, de la instalare vor restitui, in conditiile legii, indemnizatia primita, calculata proportional cu perioada ramasa pana la expirarea termenului. ART. 17 Personalul care, potrivit reglementarilor specifice, este obligat sa locuiasca in incinta unitatii sau in locuintele de serviciu ale acesteia, este scutit de plata chiriei. CAP. VII Dispozitii tranzitorii si finale ART. 18 (1) La aplicarea prezentei hotarari, conducerea unitatii va proceda la reincadrarea personalului pe noile functii, grade si trepte profesionale, precum si pe gradatii sau categorii, astfel ca noul salariu de baza sa nu fie inferior salariului tarifar avut. La reincadrare, conducerea unitatii va tine seama de competenta profesionala reflectata in rezultatele obtinute pana la data respectiva. (2) Prevederile art. 10 si 11 se vor aplica incepand cu anul 1992. Pentru 1991 se vor acorda premii anuale in limita unui fond de 3 % din fondul de salarii realizat. ART. 19 Sumele necesare pentru plata salariilor de baza stabilite in urma reincadrarii personalului, impreuna cu sporurile, premiile si celelalte drepturi trebuie sa se incadreze in alocatia bugetara stabilita cu aceasta destinatie si in veniturile proprii. ART. 20 (1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor, acordarea gradatiilor, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care stabilesc potrivit prevederilor prezentei hotarari este de competenta consiliului de administratie. (2) Contestatiile vor fi depuse in termen de 5 zile de la data luarii la cunostinta. (3) Organul prevazut la alin. (1) va lua masurile de solutionare a contestatiilor in termen de 30 de zile. (4) Impotriva masurii unitatii de modificare unilaterala a salariilor, stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, cei interesati se pot adresa cu contestatie la judecatorie, in termen de 30 de zile de la data cand au luat cunostinta de masura contesta. ART. 21 Salariile de baza ale personalului din cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati sunt prevazute in anexa nr. 2. ART. 22 Salariile din prezenta hotarare nu cuprind suma fixa acordata sub forma de indexare si compensatiile pentru cresterea preturilor. ART. 23 Incalcarea dispozitiilor prevazute in prezenta hotarare atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala sau penala, potrivit legii. ART. 24 Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarare. ART. 25 (1) Dispozitiile prezentei hotarari intra in vigoare la 1 aprilie 1991, data pana la care raman aplicabile reglementarile privind salarizarea in vigoare la 1 martie 1991. (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari orice dispozitii contrare se abroga. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN Bucuresti, 26 iulie 1991. Nr. 520. ANEXA 1 SALARIILE DE BAZA corespunzatoare claselor de salarizare si valoarea coeficientului de ierarhizare utilizate pentru salarizarea personalului din Administratia fluviala a Dunarii de Jos Galati
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Clase de salarizare Salariul de baza Coeficientul de ierarhizare
─ lei ─
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 3.150 1,000
2. 3.400 1,079
3. 3.650 1,158
4. 3.900 1,238
5. 4.150 1,317
6. 4.400 1,397
7. 4.650 1,476
8. 4.900 1,555
9. 5.150 1,635
10. 5.400 1,714
11. 5.650 1,793
12. 5.900 1,873
13. 6.150 1,952
14. 6.400 2,032
15. 6.650 2,111
16. 6.900 2,190
17. 7.150 2,270
18. 7.400 2,349
19. 7.650 2,428
20. 7.900 2,508
21. 8.150 2,587
22. 8.400 2,666
23. 8.650 2,746
24. 8.900 2,825
25. 9.150 2,904
26. 9.400 2,984
27. 9.650 3,063
28. 9.900 3,143
29. 10.150 3,222
30. 10.400 3,301
31. 10.700 3,397
32. 11.000 3,492
33. 11.300 3,587
34. 11.600 3,682
35. 11.900 3,777
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2 SALARIILE DE BAZA A. Functii de executie 1. Personal navigant
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Salarii de baza
Nivelul de ─ lei/luna ─
Nr. Functia Nivelul complexitate Limite de ───────────────────────────────────
crt. studiilor a navei *) salarizare Gradatii
pe clase ───────────────────────────────────
1 2 3 4
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Comandant instructor,
sef mecanic instructor S I 30─33 10.400 10.700 11.000 11.300
2. Comandant instructor,
sef mecanic instructor M I 26─29 9.400 9.650 9.900 10.150
3. Comandant S I 30─33 10.400 10.700 11.000 11.300
II 26─29 9.400 9.650 9.900 10.150
III 22─25 8.400 8.650 8.900 9.150
IV 18─21 7.400 7.650 7.900 8.150
4. Capitan M I 26─29 9.400 9.650 9.900 10.150
II 22─25 8.400 8.650 8.900 9.150
III 18─21 7.400 7.650 7.900 8.150
IV 14─17 6.400 6.650 6.900 7.150
V 10─13 5.400 5.650 5.900 6.150
5. Sef mecanic S I 28─31 9.900 10.150 10.400 10.700
II 24─27 8.900 8.950 9.400 9.650
III 20─23 7.900 8.150 8.400 8.650
IV 16─19 6.900 7.150 7.400 7.650
6. Sef mecanic M I 24─27 8.900 9.150 9.400 9.650
II 20─23 7.900 8.150 8.400 8.650
III 16─19 6.900 7.150 7.400 7.650
IV 12─15 5.900 6.150 6.400 6.650
V 8─11 4.900 5.150 5.400 5.650
7. Capitan secund, sef
mecanic secund, sef
electrician S I 24─27 8.900 9.150 9.400 9.650
8. Ofiter punte, ofiter
mecanic, ofiter
electrician II S I 21─23 8.150 8.400 8.650 ─
II 18─20 7.400 7.650 7.900 ─
9. Ofiter punte, ofiter
mecanic, ofiter
electrician III
Ofiter RTG S I 18─20 7.400 7.650 7.900 ─
II 15─17 6.650 6.900 7.150 ─
10. Ofiter punte, ofiter
mecanic, ofiter
electrician M I 18─20 7.400 7.650 7.900 ─
II 15─17 6.650 6.900 7.150 ─
III 12─14 5.900 6.150 6.400 ─
IV 9─11 5.150 5.400 5.650 ─
V 6─ 8 4.400 4.650 4.900 ─
11. Dragor sef M,G I 20─23 7.900 8.150 8.400 8.650
II 16─19 6.900 7.150 7.400 7.650
12. Dragor M,G I 13─16 6.150 6.400 6.650 6.900
II 9─12 5.150 5.400 5.650 5.900
13. Ofiter RTG M I 12─15 5.900 6.150 6.400 6.650
14. Sef echipaj M,G I 16─17 6.900 7.150 ─ ─
II 14─15 6.400 6.650 ─ ─
III 12─13 5.900 6.150 ─ ─
IV 10─11 5.400 5.650 ─ ─
V 8─ 9 4.900 5.150 ─ ─
15. Conducator salupa,
sef timonier,
ajutor ofiter mecanic M, G I 15-16 6.650 6.900 - -
II 13-14 6.150 6.400 - -
III 11-12 5.650 5.900 - -
IV 9-10 5.150 5.400 - -
V 7- 8 4.650 4.900 - -
Trepte profesionale
16. Timonier, motorist,
electrician, carmaci M, G I 9-10 5.150 5.400 - -
II 7- 8 4.650 4.900 - -
III 5- 6 4.150 4.400 - -
DEB 4 4.900 - - -
17. Marinar, motopompist M, G I 8 - 9 4.900 5.150 - -
II 6 - 7 4.400 4.650 - -
III 4 - 5 3.900 4.150 - -
DEB 3 3.650 - - -
18. Macaragiu (macarale, M, G I 12-13 5.900 6.150 - -
plutitoare) II 10-11 5.400 5.650 - -
III 8- 9 4.900 5.150 - -
19. Bucatar M, G I 8-10 4.900 5.150 5.400 -
II 5- 7 4.150 4.400 4.650 -
20. Scafandru greu M, G I 18-20 7.400 7.650 7.900 -
21. Scafandru autonom M, G I 17-19 7.150 7.400 7.650 -
22. Scafandru debutant M, G I 14 6.400 - - -
23. Scafandru sef grup M I 22-24 8.400 8.650 8.900 -
24. Scafandru sef utilaj M I 21-23 8.150 8.400 8.650 -
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
--------- *) Diferentierea pe niveluri de complexitate a navelor se va face de catre consiliul de administratie 2. Personal tehnic, economic, de alta specialitate, administrativ si de deservire
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Salarii de baza
─ lei/luna ─
Nr. Functia Nivelul Grad Limite de ────────────────────────────────────────
crt. studiilor treapta salarizare Gradatii
profesionala pe clase ────────────────────────────────────────
1 2 3 4
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1 2 3 4 5 6 7 8 9
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Inginer economist,
inspector de specialitate,
jurist S I 32─35 11.000 11.300 11.600 11.900
II 28─31 9.900 10.150 10.400 10.700
III 24─27 8.900 9.150 9.400 9.650
IV 20─23 7.900 8.150 8.400 8.650
DEB 19 7.650 ─ ─ ─
2. Subinginer S. ing. I 25─28 9.150 9.400 9.650 9.900
II 21─24 8.150 8.400 8.650 8.900
III 17─20 7.150 7.400 7.650 7.900
DEB 16 6.900 ─ ─ ─
3. Tehnician, merceolog,
contabil, referent,
planificator, statistician M I 19─22 7.650 7.900 8.150 8.400
II 15─18 6.650 6.900 7.150 7.400
III 11─14 5.650 5.900 6.150 6.400
IV 7─10 4.650 4.900 5.150 5.400
DEB 6 4.400 ─ ─ ─
4. Casier, sef depozit, magazioner,
desenator, functionar, dactilograf,
secretar─dactilo. M, G I 10─13 5.400 5.650 5.900 6.150
II 6─ 9 4.400 4.650 4.900 5.150
III 2─ 5 3.400 3.650 3.900 4.150
5. Portar, paznic, ingrijitor,
manipulant bunuri,
curier M, G 2─ 4 3.400 3.650 3.900 ─
6. Maistri M I 19─22 7.650 7.900 8.150 8.400
II 15─18 6.650 6.900 7.150 7.400
7. Muncitor calificat *) M, G I 18─20 7.400 7.650 7.900 ─
II 15─17 6.650 6.900 7.150 ─
III 12─14 5.900 6.150 6.400 ─
IV 9─11 5.150 5.400 5.650 ─
V 6─ 8 4.400 4.650 4.900 ─
VI 3─ 5 3.650 3.900 4.150 ─
8. Muncitor necalificat M, G 1─ 3 3.150 3.400 3.650 ─
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
------ *) Echivalarea categoriilor de calificare potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, in vederea incadrarii in treptele profesionale pentru muncitorii calificati, se face de catre consiliul de administratie. B. Functii de conducere
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Functia Indemnizatia de conducere maxima
crt. ─ lei ─
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director general Salariul de baza 3.600
2. Director corespunzator functiei 2.900
3. Director filiala de executie 2.100
4. Director adjunct filiala 2.100
5. Contabil sef filiala 2.100
6. Sef serviciu 1.900
7. Sef birou, atelier, laborator 1.500
8. Consilier juridic 1.000 *)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
------- *) Se acorda numai in situatia in care serviciul de contencios este incadrat cu un singur consilier juridic ANEXA 3 CONDITII privind angajarea si avansarea personalului in functii in cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati 1. Angajarea personalului in cadrul Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati se face prin concurs, pe un post vacant. La concurs pot participa persoane din cadrul regiei sau din afara acesteia. 2. In vederea participarii la concurs, persoanele care urmeaza sa se angajeze trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii: - sa fie cetatean roman; - sa nu fi suferit vreo condamnare pentru fapte ce l-ar face incompatibil cu functia sau meseria pentru care candideaza; - sa prezinte o recomandare de la ultimul loc de munca sau de la unitatea de invatamant, pentru absolventii care se angajeaza prima data. Recomandarea trebuie sa cuprinda, in mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional si moral al persoanei care se angajeaza; - sa prezinte "curriculum vitae" din care sa rezulte activitatea desfasurata. 3. In cadrul regiei sau filialelor se constitue o comisie de examinare care verifica indeplinirea conditiilor de participare la concurs, precum si competenta profesionala a candidatilor. In comisie participa, in mod obligatoriu, seful compartimentului in care urmeaza sa se faca angajarea, conducatorul ierarhic al acestuia si, daca este cazul, 2-3 specialisti din invatamantul superior de specialitate, din unitati de cercetare de profil ori din minister. Reprezentantii numiti in comisie din afara Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati vor fi desemnati de conducatorul institutiei unde sunt incadrati. Comisia va fi condusa de un presedinte, desemnat de membrii comisiei, si un secretar, ce va fi numit de conducatorul unitatii. Secretarul raspunde de buna organizare si desfasurare a concursului, de respectarea de catre fiecare candidat a conditiilor de studii si a altor conditii prevazute de lege. 4. Tematica pentru concurs se va intocmi de catre organul de specialitate al regiei si va fi avizata de comisia de angajare, pregatire si avansare a personalului ce se organizeza la nivelul regiei. 5. Concursul consta intr-o proba scrisa si o proba orala sau practica, dupa caz. Probele scrise, orale sau practice vor fi notate cu note de la 1 la 10 de fiecare membru al comisie de examinare. Pentru a fi declarati admisi, candidatii trebuie sa obtina la fiecare proba cel putin nota 7. Rezultatul concursului se va consemna intr-un proces-verbal, semnat de toti membrii comisie de examinare. Pe baza notelor ordinea reusitei la concurs. La medii egale, obtinute la probele scrise si orale, comisia va stabili candidatul reusit in raport cu datele personale cuprinse in recomandari sau cele referitoare la nivelul studiilor de baza si suplimentare (doctorat, aspirantura, cursuri postuniversitare si altele). Pentru functiile de paza, de deservire, de intretinere a curateniei, stabilite de conducatorul unitatii, concursul va consta dintr-o proba practica. 6. Rezultatul verificarii se comunica prin afisarea listei candidatilor admisi la concurs. In termen de 3 zile de la afisare se pot face eventualele contestatii. Contestatiile se analizeaza si se solutioneaza de conducerea regiei si rezultatul se comunica in termen de 5 zile petitionarului. 7. Candidatii carora li s-a aprobat angajarea sunt obligati sa se prezinte la post in termen de maxim 15 zile calendaristice de la data luarii la cunostinta. In cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmand sa se comunice urmatoarei persoane declarate reusita la concurs posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv. 8. Persoanele angajate pe functii de conducere vor fi supuse unei perioade de proba, potrivit legii. Daca, la sfarsitul perioadei de proba, persoana angajata s-a dovedit corespunzatoare, angajarea va fi definitiva de la data inceperii perioadei de proba. Definitivarea se acorda pe baza notarilor sefului ierarhic si ale conducatorului unitatii. Dupa expirarea acestei perioade, daca persoana nu corespunde sarcinilor ce-i revin, va fi trecuta pe o functie de executie potrivit pregatirii si competentei sau, dupa caz, i se va desface contractul de munca, iar postul va deveni vacant. 9. Numirea directorului general se face de catre consiliul de administratie al Administratiei fluviale a Dunarii de Jos Galati si se aproba de ministerul de resort. --------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.