Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 515 din 27 septembrie 1993  privind structura Guvernului Romaniei si a aparatului sau de lucru    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 515 din 27 septembrie 1993 privind structura Guvernului Romaniei si a aparatului sau de lucru

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 15 octombrie 1993
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Guvernul României - organ central al puterii executive - asigura realizarea coerenta a politicii interne şi externe a tarii şi exercita conducerea generalã a administraţiei publice, fiind organizat în conformitate cu prevederile Constituţiei şi ale <>Legii nr. 37/1990 , precum şi cu <>Hotãrârea Parlamentului României nr. 11 din 19 noiembrie 1992 .
(2) Guvernul României are structura prevãzutã în anexele nr. 1 şi 1 A.
ART. 2
Primul-ministru al Guvernului are un aparat de lucru format din: Grupul de consilieri de stat; Corpul de control al primului-ministru; Departamentul Informaţiilor Publice; Departamentul pentru Integrare Europeanã; Oficiul pentru Relaţii cu Sindicatele şi Patronatul; Cabinetul primului-ministru, potrivit anexei nr. 2.
ART. 3
Primul-ministru al Guvernului coordoneazã activitatea urmãtoarelor organe de specialitate din subordinea Guvernului: Administraţia Nationala a Rezervelor Materiale; Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale; Agenţia Nationala de Control al Exporturilor; Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale; Comisia Nationala pentru Statistica.
ART. 4
Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã, condus de un preşedinte, are în structura: Colegiul consultativ, Consiliul interministerial, Departamentul pentru reforma economicã, potrivit anexei nr. 3.
ART. 5
Ministrul de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã, coordoneazã activitatea urmãtoarelor organe de specialitate din subordinea Guvernului: Agenţia Nationala pentru Privatizare; Agenţia Romana de Dezvoltare; Comisia Nationala de Prognoza; Comisia Nationala de Informatica.
ART. 6
Ministrul de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale, coordoneazã activitatea urmãtoarelor organe de specialitate din subordinea Guvernului: Secretariatul de Stat pentru Culte; Secretariatul de Stat pentru Handicapati; Subsecretariatul de Stat pentru Problemele Victimelor Revoluţiei; Comitetul Naţional pentru Protecţia Copilului.
ART. 7
Ministrul de stat, ministrul finanţelor, coordoneazã activitatea urmãtoarelor organe de specialitate din subordinea Guvernului: Institutul Roman de Standardizare; Biroul Roman de Metrologie Legalã; Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci.
ART. 8
Ministrul de stat, ministrul afacerilor externe, coordoneazã activitatea: Comitetului Interministerial pentru Relaţiile cu Republica Moldova; Centrului "Euroatlantic" Bucureşti; Institutului de Relaţii şi Studii Internaţionale; Fundaţiei Europene "Nicolae Titulescu".
ART. 9
Miniştrii de stat pot avea un aparat de lucru cuprinzând un numãr de maximum 10 posturi.
ART. 10
Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul are un aparat de lucru cuprinzând un numãr de maximum 15 posturi.
ART. 11
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de secretarul general al Guvernului, cu rang de ministru.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, secretarul general al Guvernului emite ordine.
(3) Structura Secretariatului General al Guvernului este prevãzutã în anexa nr. 4.
ART. 12
(1) Secretarul general al Guvernului coordoneazã activitatea urmãtoarelor organe de specialitate din subordinea Guvernului: Consiliul pentru Minoritãţile Naţionale; Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor.
(2) Departamentul pentru Administraţie Publica Localã este organizat şi funcţioneazã în cadrul structurii Guvernului, conform anexei nr. 1.
ART. 13
Principalele atribuţii ale Secretariatului General al Guvernului sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 14
Organele de specialitate din subordinea Guvernului, a cãror activitate este coordonata de primul-ministru, de miniştrii de stat şi de secretarul general al Guvernului, sunt organizate şi funcţioneazã prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 15
Compartimentele functionale şi atribuţiile specifice ale structurilor prevãzute în anexele nr. 2, 3 şi 4 se aproba prin decizie a primului-ministru.
ART. 16
Personalul din aparatul Guvernului, exclusiv demnitarii, se încadreazã pe posturi începând cu data de 15 octombrie 1993.
ART. 17
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
<>Hotãrârea Guvernului nr. 860 din 31 decembrie 1992 şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 196 din 29 aprilie 1993 se abroga.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului
Viorel Hrebenciuc

Secretar de stat,
şeful Departamentului pentru
Administraţie Publica Localã,
Octav Cozmanca

ANEXA 1



STRUCTURA GUVERNULUI ROMÂNIEI

┌───────────────────┐
│ GUVERNUL ROMÂNIEI │ ┌────────────────────┐
│───────────────────│────│ BIROUL EXECUTIV AL │
│ PRIM-MINISTRU │ │ GUVERNULUI │
└───────────────────┘ └────────────────────┘


┌─────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │
┌───────────────────┐ │ │ │ │
│ MINIŞTRII DE STAT │ │ │ │ │
└───────────────────┘ │ │ │ ┌───────────┐
│ │ │ │ MINIŞTRII │
┌──────────────────┐ │ │ └───────────┘
│ Secretariatul │ │ │
│ General al │ │ │
│ Guvernului │ │ │
└──────────────────┘ │ ┌────────────────┐
. │ │ Organe de │
. │ │ specialitate │
┌──────────────────┐ │ │ din subordinea │
│ Departamentul │ │ │ Guvernului │
│ pentru │ │ └────────────────┘
│ Administraţie │──────┘
│ Publica Localã │
└──────────────────┘



ANEXA 1 A

COMPONENTA GUVERNULUI ROMÂNIEI
potrivit <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 11 din 19 noiembrie 1992

- Prim-ministru al Guvernului

- Ministru de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economicã
- Ministru de stat, ministrul muncii şi protecţiei sociale
- Ministru de stat, ministrul finanţelor
- Ministru de stat, ministrul afacerilor externe

- Ministrul justiţiei
- Ministrul apãrãrii naţionale
- Ministru de interne
- Ministrul industriilor
- Ministrul agriculturii şi alimentaţiei
- Ministrul transporturilor
- Ministrul comunicaţiilor
- Ministrul comerţului
- Ministrul turismului
- Ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului
- Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului
- Ministrul învãţãmântului
- Ministrul cercetãrii şi tehnologiei
- Ministrul sãnãtãţii
- Ministrul culturii
- Ministrul tineretului şi sportului
- Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul

ANEXA 2



STRUCTURA
APARATULUI DE LUCRU AL PRIMULUI-MINISTRU

┌───────────────────┐
│ PRIMUL-MINISTRU │
│ AL GUVERNULUI │
└───────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │
┌───────────┐ ┌──────────┐ ┌───────────┐ ┌──────────┐ ┌──────────┐ ┌─────────┐
│Grupul de │ │Corpul de │ │Departamen-│ │ Departa- │ │ Oficiul │ │ │
│consilieri │ │control al│ │ tul │ │ mentul │ │ pentru │ │Cabinetul│
│ de stat │ │primului- │ │Informaţii-│ │ pentru │ │Relaţii cu│ │primului-│
│ │ │ ministru │ │ lor │ │Integrare │ │Sindicate-│ │ministru │
│ │ │ │ │ Publice │ │Europeanã │ │le şi Pa- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ tronatul │ │ │
└───────────┘ └──────────┘ └───────────┘ └──────────┘ └──────────┘ └─────────┘



ANEXA 3



STRUCTURA
CONSILIULUI PENTRU COORDONARE, STRATEGIE ŞI REFORMA ECONOMICĂ

┌───────────────────┐
│ PREŞEDINTE │
┌─────────────│ Ministru de stat │───────────────┐
│ └───────────────────┘ │
│ │ │
┌───────────────────┐ │ ┌───────────────────┐
│ Colegiul │ │ │ Consiliul │
│ consultativ │ │ │ interministerial │
└───────────────────┘ │ └───────────────────┘

┌───────────────────┐
│ Departamentul │
│ pentru reforma │
│ economicã │
│───────────────────│
│ Secretar de stat │
└───────────────────┘



ANEXA 4



STRUCTURA
SECRETARIATULUI GENERAL AL GUVERNULUI

┌───────────────────┐
│ SECRETAR GENERAL │
│ AL GUVERNULUI │
└───────────────────┘

...........................│──────────────────────────┐
. │ │
. │ │
┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐ ┌───────────────────┐
│ Departamentul │ │ │ │ │
│ pentru │ │ │ │ │
│ Administraţie │ │ │ │ │
│ Publica Localã │ │ Secretar general │ │ Secretar general │
│───────────────────│ │ adjunct │ │ adjunct │
│ Secretar de stat │ │ (cancelarie) │ │ (economic) │
│ şef al │ │ │ │ │
│ departamentului │ │ │ │ │
└───────────────────┘ └───────────────────┘ └───────────────────┘



ANEXA 5

PRINCIPALELE ATRIBUŢII
ale Secretariatului General al Guvernului

1. Asigura respectarea metodologiei aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 390/1993; examineazã proiectele de acte normative (proiecte de legi, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului) înaintate de ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, urmãrind prezentarea acestora în vederea promovãrii şi adoptãrii lor în şedinţele de Guvern.
2. Elaboreazã proiecte de acte normative la solicitarea primului-ministru sau a ministrilor de stat; redacteazã şi prezintã spre aprobare deciziile primului-ministru potrivit <>art. 7, 9, 16, 17 şi 18 din Legea nr. 37/1990 .
3. Asigura organizarea şedinţelor Guvernului şi ale biroului sau executiv; convoacã membrii Guvernului la şedinţele de Guvern; pregãteşte şi difuzeazã membrilor Guvernului, spre analiza, proiectele de acte normative, potrivit unui program lunar şi, respectiv, sãptãmânal, în corelare cu propunerile ministerelor.
4. Asigura, împreunã cu iniţiatorii, definitivarea proiectelor de acte normative în conformitate cu cele stabilite în şedinţele de Guvern, potrivit celor consemnate în stenogramele respective.
5. Acţioneazã operativ pentru înaintarea proiectelor de legi la Parlament, precum şi pentru publicarea în Monitorul Oficial al României a ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului adoptate.
6. Organizeazã obţinerea contrasemnaturilor ministrilor care rãspund de punerea în executare a prevederilor ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, supunându-le spre aprobare primului-ministru.
7. Organizeazã evidenta proiectelor de legi transmise spre adoptare Parlamentului, a ordonanţelor şi hotãrârilor Guvernului, precum şi a deciziilor primului-ministru; asigura evidenta şi circulaţia documentelor cu caracter secret sau secret de serviciu.
8. Asigura urmãrirea îndeplinirii de cãtre ministere şi alte autoritãţi publice a obligaţiilor ce decurg din legile tarii, ordonanţele şi hotãrârile Guvernului, precum şi din deciziile primului-ministru, raportand periodic în şedinţele de Guvern şi primului-ministru.
9. Asigura mãsurile necesare pentru ca Guvernul sa-şi poatã exercita atribuţiile legale ce îi revin în raporturilor cu Curtea Constituţionalã, Curtea de Conturi şi celelalte autoritãţi publice.
10. Efectueazã analiza juridicã a memoriilor şi petitiilor adresate Guvernului sau primului-ministru de cãtre persoane fizice sau persoane juridice; asigura desfãşurarea normalã a activitãţii privind relaţiile cu publicul.
11. Asigura desfãşurarea activitãţii de expertizare, documentare şi informare juridicã, economico-financiarã etc.
12. Acorda asistenta juridicã necesarã pentru soluţionarea problemelor contencioase în care Guvernul sau Secretariatul General este parte.
13. Organizeazã desfãşurarea activitãţilor pentru întreg aparatul Guvernului: protocol şi relaţii externe; personal şi salarizare; financiar-contabilitate; gestionare şi administrare bunuri; transport de bunuri şi persoane; registratura generalã şi informaţiile; accesul publicului în incinta Guvernului; paza sediului Guvernului.
14. Îndeplineşte, în condiţiile reglementãrilor legale, atribuţiile ministerului de resort prevãzute de Legea nr. 15/1990 pentru unii agenţi economici; rãspunde de activitatea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016