Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 511 din 21 august 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 511 din 21 august 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 311 din 26 august 1998
În temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1998 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri <>Hotãrârea Guvernului nr. 166/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 30 martie 1998, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.


PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul turismului,
Sorin Frunzaverde

Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu



ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În sensul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea şi utilizarea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1998 , denumita în continuare ordonanta, se definesc urmãtorii termeni:
a) veniturile realizate din serviciile turistice, inclusiv cele de alimentaţie publica, sunt:
- veniturile din cazare;
- veniturile din alimentaţie publica;
- veniturile din activitatea de agrement;
- veniturile din "alte servicii suplimentare", conform anexei nr. 7 la <>Ordinul ministrului turismului nr. 56/1995 pentru aprobarea Normelor metodologice şi a criteriilor privind clasificarea pe stele şi categorii a structurilor de primire turistice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 25 septembrie 1995, cu menţiunea ca, pentru "serviciile privind efectuarea convorbirilor telefonice interurbane, internaţionale, serviciile fax, telex şi Internet", contribuţia de 3% se aplica asupra comisionului practicat de agenţii economici;
b) veniturile proprii realizate, încasate sub forma de comision din activitatea turistica, reprezintã diferenţa dintre preţul/tariful total, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, plãtit de clienţi agentiilor de turism, şi preţul, inclusiv taxa pe valoarea adãugatã, facturat de prestatorii serviciilor turistice, din care se exclude taxa pe valoarea adãugatã aferentã comisionului, prin aplicarea cotei de taxa pe valoarea adãugatã.
(2) Veniturile provenite din valorificarea de cãtre agenţiile de turism a biletelor de transport internaţional în şi din strãinãtate, efectuat prin curse regulate de agenţii economici autorizaţi, nu constituie activitate de turism a agentiilor.

CAP. 2
Bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

ART. 2
Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se constituie şi se gestioneazã de cãtre Ministerul Turismului, în condiţiile prevãzute de ordonanta şi potrivit bugetului aprobat ca anexa la bugetul de stat.
ART. 3
Ministerul Turismului, pe baza Programului anual de dezvoltare a produselor turistice şi a Programului anual de marketing şi promovare, aprobate de Guvern, elaboreazã bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, la termenele şi în condiţiile stabilite prin norme de cãtre Ministerul Finanţelor.
ART. 4
(1) Programul anual de dezvoltare a produselor turistice şi Programul anual de marketing şi promovare se elaboreazã de cãtre Ministerul Turismului, în colaborare cu asociaţiile profesionale din turism, cu autoritãţile locale, şi se aproba prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Propunerile consiliilor locale, agenţilor economici, asociaţiilor şi/sau fundaţiilor şi ale persoanelor fizice, referitoare la dezvoltarea şi/sau promovarea turismului, se vor transmite Ministerului Turismului pana la data de 31 martie a anului anterior celui pentru care se elaboreazã proiectului legii bugetului de stat.
ART. 5
În structura bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se cuprind:
- veniturile stabilite de reglementãrile în vigoare, care reprezintã surse de constituire a Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului;
- cheltuielile ce se înscriu pe subdiviziunile clasificatiei Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului şi se fundamenteazã pe elementele prevãzute în programele menţionate mai sus.
ART. 6
La elaborarea programelor anuale se au în vedere obiectivele stabilite de Ministerul Turismului prin Strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu şi lung, cat şi prioritãţile identificate cu ministerele interesate şi autoritãţile locale, urmãrindu-se:
- creşterea calitãţii serviciilor turistice;
- crearea de noi locuri de munca în turism;
- creşterea veniturilor valutare din turism;
- crearea şi reabilitarea de programe turistice pentru România;
- sprijinirea componentelor turistice de dezvoltare localã şi regionala;
- stimularea parteneriatului dintre sectorul public şi particular din turism;
- creşterea eficientei utilizãrii resurselor turistice, naturale şi antropice.
ART. 7
(1) Dupã aprobarea prin lege a bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, Ministerul Turismului procedeazã la repartizarea cheltuielilor pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Cheltuielile se stabilesc în funcţie de Programul anual de dezvoltare a produselor turistice şi de Programul anual de marketing şi promovare şi privesc acţiunile şi destinatiile menţionate la art. 6 din ordonanta.

CAP. 3
Execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

ART. 8
Execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se deruleazã prin contul 64.93.70122 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A., pe seama Ministerului Turismului, în care se evidenţiazã veniturile încasate pentru constituirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, precum şi plãţile dispuse de ordonatorul principal de credite.
ART. 9
Agenţii economici prevãzuţi la art. 3 lit. a) din ordonanta au obligaţia sa calculeze şi sa vireze la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului contribuţia pentru turism de 3% asupra veniturilor realizate, definite la art. 1 alin. (1) lit. a) şi b) din prezentele norme, chiar dacã aceştia beneficiazã de cota "0" a taxei pe valoarea adãugatã.
ART. 10
(1) Sumele datorate de cãtre agenţii economici se vireazã la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, astfel:
- lunar, pana la data de 25 a lunii urmãtoare celei pentru care au fost stabilite, pentru contribuţia de 3% aferentã veniturilor realizate, conform art. 3 lit. a) din ordonanta;
- trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmãtoare încheierii trimestrului, pentru veniturile datorate conform art. 3 lit. b) din ordonanta.
(2) Agenţii economici vireazã sumele datorate la termenele prevãzute la alin. (1), cu ordin de plata tip "trezoreria statului", în contul Ministerului Turismului 64.93.70122 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucureşti a Bãncii Comerciale Romane - S.A.
(3) În ordinul de plata agenţii economici vor mentiona expres: "Reprezintã contribuţia pentru turism de 3% aferentã lunii ......... 199....... pentru veniturile realizate, în suma de ......... mii lei".
(4) Plãtitorul prevãzut la art. 3 lit. b) din ordonanta va mentiona expres în ordinul de plata: "Reprezintã veniturile încasate în perioada ............ 199......, în suma de .......... mii lei".
ART. 11
(1) Cheltuielile aprobate prin bugetele de venituri şi cheltuieli reprezintã limita maxima care nu poate fi depãşitã.
(2) Modificãrile în cursul execuţiei ale prevederilor de cheltuieli în bugetul Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectueazã în condiţiile <>art. 29 alin. (4) din Legea finanţelor publice nr. 72/1996 .
(3) Pentru cheltuielile angajate şi efectuate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului ministrul turismului îndeplineşte atribuţiile ordonatorului principal de credite.
ART. 12
Cheltuielile din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectueazã pe subdiviziunile clasificatiei acestui fond, pe baza documentelor justificative întocmite pentru acţiunile şi destinatiile prevãzute la art. 6 din ordonanta, aprobate de cãtre ordonatorul de credite şi vizate pentru controlul financiar preventiv.
ART. 13
(1) Cheltuielile pentru acţiunile şi proiectele cuprinse în programele anuale şi cele pentru investiţii se angajeazã pe baza de licitaţii, potrivit reglementãrilor în vigoare pentru achiziţii publice.
(2) Finanţarea investiţiilor din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se efectueazã potrivit normelor metodologice aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 , modificat şi completat prin <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.169/1997 .
ART. 14
(1) Din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se poate solicita finanţare pentru realizarea de proiecte de cãtre:
a) persoanele juridice romane care au în obiectul lor de activitate turismul ori al cãror scop îl constituie promovarea şi/sau dezvoltarea turismului;
b) persoanele fizice cu domiciliul în România, autorizate în activitatea de turism, conform legislaţiei în vigoare, inclusiv asociaţiile familiale.
(2) Nu pot fi finanţate proiecte propuse de persoane fizice şi persoane juridice romane autorizate conform legii, care se afla în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) sunt declarate conform legii în incapacitate de plata;
b) au plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti rãmase definitiva;
c) nu au achitat la termen contribuţia pentru turism de 3% la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului, în cazul în care o datorau;
d) au restante la plata impozitelor şi taxelor datorate la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi la fondurile speciale, mai mari de 90 de zile.
(3) De asemenea, nu pot fi finanţate proiecte propuse de persoane fizice care:
a) se fac vinovate de declaraţii false cu privire la situaţia lor economicã;
b) au încãlcat, cu buna ştiinţa, prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
c) au fost condamnate pentru: furt, abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
(4) Persoanele fizice sau persoanele juridice care solicita finanţarea din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului au obligaţia de a da o declaraţie pe propria rãspundere, conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
ART. 15
Ministerul Turismului poate aloca din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului sume pentru cofinantarea proiectelor, în limita a 50% din valoarea acestora şi a plafoanelor aprobate prin programele anuale.
ART. 16
Creditele pentru investiţii pe termen mediu în turism se acorda castigatorului licitaţiei prin banca comercialã cu care Ministerul Turismului a încheiat convenţie, în care sunt cuprinse modalitãţile şi rãspunderile privind derularea creditelor respective şi recuperarea acestora pentru reîntregirea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.
ART. 17
Operaţiunile de încasãri şi plati privind execuţia bugetului Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se înregistreazã în contabilitatea Ministerului Turismului şi a agenţilor economici, conform anexei nr. 2 la prezentele norme metodologice.

CAP. 4
Controlul constituirii şi utilizãrii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

ART. 18
Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se realizeazã de cãtre Oficiul de Autorizare şi Control în Turism şi de cãtre personalul de specialitate al Ministerului Turismului, în baza delegaţiei emise în acest scop.
ART. 19
(1) În cadrul acţiunii de control se vor verifica, în principal, urmãtoarele aspecte:
a) determinarea corecta a bazei de calcul şi a valorii contribuţiei pentru turism de 3%;
b) virarea integrala şi în termen la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului a sumei datorate;
c) reflectarea corecta în contabilitate a sumelor datorate şi virate la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului.
(2) Pentru neplata în termen a contribuţiei pentru turism de 3%, datoratã de agenţii economici, se aplica prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 20
Controlul utilizãrii Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se face de cãtre instituţiile abilitate, potrivit legii.
ART. 21
Monitorizarea proiectelor finanţate din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului se face de cãtre personalul de specialitate al Ministerului Turismului.
ART. 22
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------




DECLARAŢIE

Subsemnatul (numele şi adresa) ...........................................
.............................................................................., în calitate de reprezentant al (denumirea şi sediul) .........................
..............................................................................., având funcţia de ..................., declar pe propria rãspundere ca nu ma aflu şi, respectiv, persoana juridicã pe care o reprezint nu se afla, de la caz la caz, în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) în incapacitate de plata;
b) cu plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti definitive;
c) nu sunt (este) vinovat(a) de declaraţii false cu privire la situaţia economicã;
d) nu am (a) încãlcat cu buna ştiinţa prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
e) cu contribuţia de 3% la Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului neachitata la termen;
f) cu restante la plata impozitelor şi taxelor datorate la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele locale şi fondurile speciale, mai mari de 90 de zile;
g) nu sunt (este) condamnat(a) pentru: furt, abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
Sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, declar ca am verificat datele din prezenta declaraţie şi, în conformitate cu informaţiile furnizate, o declar completa şi corecta.

..............
Data (semnatura)
..........



ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------


Contabilitatea Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului

1. La nivelul Ministerului Turismului, care gestioneazã, potrivit ordonanţei:

a) conturi contabile utilizate:
- 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";
- 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului");
- 344 "Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";
- 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului";

b) înregistrãri contabile:
- încasarea sumelor virate conform art. 3 din ordonanta de la agenţii economici;
144 = 344
- virarea sumelor cãtre persoanele juridice nominalizate la art. 16 din prezentele norme metodologice
220 = 144
Trimestrial, la prezentarea deconturilor justificative, conform anexei nr. 3 al prezentele norme, de cãtre persoanele juridice nominalizate la art. 16 din prezentele norme metodologice;
444 = 220
- la sfârşitul anului, închiderea contului de cheltuieli;
344 = 444
Acordarea de credite pe termen mediu pentru proiectele de investiţii în turism.

La Ministerul Turismului:

înregistrãri contabile:
- constituirea depozitului la banca, în vederea acordãrii creditelor pentru proiectele de investiţii în turism, pe baza de convenţie;
144/analitic depozit pentru credite = 144 cont 64.93;
- încasarea dobânzii aferente depozitului constituit la Banca Comercialã Romana - S.A.
144/analitic distinct = 344.

2. Agenţii economici care datoreazã sume în conformitate cu prevederile ordonanţei în debitul contului "Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi vãrsãminte asimilate" - analitic distinct, prin creditarea contului "Fonduri speciale - taxe şi vãrsãminte asimilate" - analitic: "Sume datorate Fondului special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului"
635/analitic distinct = 447.


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------





Persoane juridice


DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea şi dezvoltarea turismului pentru trimestrul ...... anul 199.....


Explicaţii Suma pentru Cumulat
care se justifica de la
începutul
anului
-------------------------------------------------------------------------------
I. Venituri din sumele primite din Fondul special
pentru promovarea şi dezvoltarea turismului
II. Cheltuieli pentru rambursãri de credite interne,
plati de dobânzi şi comisioane, din care:
- rambursãri de credite interne
- plati de dobânzi şi comisioane
------------------------------------------------------------------------------

Datele se confirma pe rãspunderea noastrã.


Director general, Director economic,



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016