Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 51 din 9 noiembrie 2011  cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporara a controlului la frontierele interne in circumstante exceptionale COM (2011) 560 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 51 din 9 noiembrie 2011 cu privire la propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporara a controlului la frontierele interne in circumstante exceptionale COM (2011) 560 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 802 din 14 noiembrie 2011

    Având în vedere Raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. 257 din 7 noiembrie 2011,
    în temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicatã, şi ale Protocolului nr. 2 anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeanã şi a Tratatului de instituire a Comunitãţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,

    Senatul adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    Senatul constatã cã propunerea de regulament al Parlamentului European şi al Consiliului de modificare a Regulamentului (CE) nr. 562/2006 pentru instituirea de norme comune privind reintroducerea temporarã a controlului la frontierele interne în circumstanţe excepţionale încalcã atât principiul subsidiaritãţii, cât şi pe cel al proporţionalitãţii, pentru urmãtoarele motive:
    a) Tratatul de la Lisabona a atribuit Uniunii Europene realizarea obiectivului asigurãrii absenţei oricãrui control asupra persoanelor la trecerea frontierelor interne, indiferent de cetãţenie. Scopul emiterii proiectului de regulament îl constituie protejarea dreptului de liberã circulaţie în interiorul spaţiului fãrã controale la frontierele interne şi stabilirea unor criterii obiective specifice pentru reintroducerea controalelor, în cazuri excepţionale.
    b) Baza juridicã a propunerii de regulament se regãseşte în Tratat la art. 77 din titlul "Spaţiul de libertate, securitate şi justiţie", iar art. 72 stabileşte cã acest titlu nu aduce atingere exercitãrii responsabilitãţilor statelor membre pentru menţinerea ordinii publice şi pentru apãrarea securitãţii interne. Prin urmare, un element esenţial al principiului subsidiaritãţii nu este îndeplinit în cazul noii propuneri de regulament.
    c) În forma actualã a Regulamentului (CE) nr. 562/2006, se stabileşte faptul cã mãsura reintroducerii controalelor la frontierele interne este atributul statelor membre. Condiţiile de exercitare a acestei mãsuri sunt: existenţa unei ameninţãri serioase la adresa securitãţii interne şi a ordinii publice, limitarea mãsurii la o perioadã de 30 de zile, care poate fi prelungitã cu perioade reînnoite de 30 de zile, şi notificarea celorlalte state membre şi a Comisiei cu cel puţin 15 zile înainte de punerea în aplicare a mãsurii.
    d) În varianta propusã prin acest proiect de regulament, reintroducerea controalelor la frontierele interne ar fi posibilã: de cãtre statele membre doar pentru o perioadã limitatã la 5 zile, pentru cazuri care necesitã o acţiune imediatã, cu notificarea celorlalte state membre şi a Comisiei, prelungirea acestei mãsuri urmând a fi atributul exclusiv al Comisiei; de cãtre Comisie, pentru o perioadã de maximum 30 de zile, cu posibilitatea de prelungire de pânã la 6 luni, la solicitarea unuia sau a mai multor state membre, adresatã cu cel puţin 6 sãptãmâni înainte de mãsura preconizatã, cu justificarea adecvatã a motivelor; de cãtre Comisie, în cazul constatãrii unor deficienţe grave persistente legate de controlul la frontierele externe sau de procedurile de returnare, pentru maximum 6 luni, prelungirea mãsurii putând fi decisã tot de Comisie pentru alte 3 perioade de câte 6 luni.
    e) Raportul Comisiei cãtre Parlamentul European şi Consiliu privind aplicarea titlului III din Regulamentul (CE) nr. 562/2006 de instituire a unui Cod comunitar privind regimul de trecere a frontierelor de cãtre persoane a concluzionat cã statele membre nu au abuzat de posibilitatea de a reintroduce controale la frontiere, iar Comisia Europeanã, în baza prevederilor în vigoare, nu dispune de suficient timp şi de suficiente informaţii pentru emiterea unui aviz în asemenea cazuri. Dat fiind cã însãşi Comisia a stabilit cã mãsura reintroducerii controalelor este realizatã în mod satisfãcãtor de cãtre statele membre, rezultã cã elementul esenţial al principiului subsidiaritãţii nu este îndeplinit.
    f) Referitor la conţinutul propunerii, prin raportare la obiectivul avut în vedere de proiect, se considerã cã statele membre pot acţiona singure pentru a atinge acest obiectiv într-o formã corespunzãtoare, Comisia putând interveni, în baza atribuţiilor conferite de tratate, pentru sancţionarea oricãror abateri ale statelor membre, inclusiv în domeniul reintroducerii controalelor. Astfel, acţiunea comunitarã nu este justificatã în ceea ce priveşte propunerea de reintroducere a controalelor la frontierele interne ale statelor membre.
    ART. 2
    Avizul motivat cuprins în prezenta hotãrâre se transmite instituţiilor europene şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Aceastã hotãrâre a fost adoptatã de Senat în şedinţa din 9 noiembrie 2011, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicatã.

               PREŞEDINTELE SENATULUI
                 MIRCEA-DAN GEOANĂ

    Bucureşti, 9 noiembrie 2011.
    Nr. 51.

                                      ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016