Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 51 din 2 februarie 1998  privind organizarea si functionarea Ministerului Privatizarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 51 din 2 februarie 1998 privind organizarea si functionarea Ministerului Privatizarii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 5 februarie 1998

    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României şi ale art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăţilor comerciale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    (1) Ministerul Privatizării este instituţia publică din structura administraţiei publice centrale, responsabilă cu elaborarea strategiei de privatizare, a proiectelor de act normativ în domeniul privatizării, precum şi cu activitatea de coordonare şi de control al procesului de privatizare.
    (2) Sediul ministerului este în municipiul Bucureşti, Str. Ministerului nr. 2-4, sectorul 1.
    ART. 2
    În domeniul său de activitate, Ministerul Privatizării are următoarele atribuţii principale:
    a) elaborează şi înaintează Guvernului, spre aprobare, strategia de privatizare a societăţilor comerciale la care statul este acţionar sau asociat;
    b) avizează şi transmite Guvernului, spre aprobare, programul anual de privatizare a societăţilor comerciale la care statul este acţionar sau asociat, la propunerea Fondului Proprietăţii de Stat;
    c) elaborează şi înaintează Guvernului proiecte de lege, de ordonanţă sau de hotărâre în domeniul privatizării sau avizează proiecte de act normativ, elaborate de către alte ministere sau agenţii în legătură cu domeniul privatizării;
    d) aprobă, la cererea Fondului Proprietăţii de Stat, lista societăţilor comerciale care se restructurează;
    e) întocmeşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar un raport privind stadiul privatizării sau al restructurării societăţilor comerciale la care statul este acţionar sau asociat;
    f) coordonează, controlează şi evaluează activitatea Fondului Proprietăţii de Stat în procesul de privatizare;
    g) gestionează Registrul interimar de evidenţă a acţionarilor pentru societăţile comerciale de tip deschis şi asigură transferul gratuit al informaţiilor din acest registru către registre independente de evidenţă a acţionarilor, autorizate de către Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare;
    h) încheie contracte de asistenţă tehnică de specialitate cu societăţi de consultanţă, române sau străine, pentru realizarea programelor în domeniul privatizării, şi urmăreşte realizarea programelor de asistenţă tehnică din străinătate, care privesc obiectul său de activitate;
    i) efectuează, direct sau prin persoane fizice specializate, ori prin societăţi de consultanţă sau organizaţii neguvernamentale, analize şi studii în domeniul privatizării societăţilor comerciale;
    j) colaborează cu instituţii similare din străinătate, în vederea promovării procesului de privatizare;
    k) editează cărţi, cataloage, pliante, lucrări de specialitate în domeniul privatizării şi investiţiilor străine, precum şi un buletin cu apariţie lunară în domeniul investiţiilor străine şi un buletin trimestrial privind stadiul privatizării;
    l) promovează dialogul social cu structuri ale societăţii civile;
    m) îndeplineşte orice alte funcţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative pentru domeniul său de activitate.
    În exercitarea funcţiilor sale, Ministerul Privatizării colaborează cu celelalte ministere şi instituţii de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţi publice locale, precum şi cu persoane fizice sau juridice de drept privat.
    În scopul îndeplinirii funcţiilor sale de autoritate, Ministerul Privatizării are dreptul să solicite informaţii de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la societăţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat.
    ART. 3
    (1) Ministerul Privatizării este condus de către ministrul privatizării, care are calitatea de ordonator principal de credite.
    (2) Ministrul privatizării conduce întreaga activitate a ministerului, pe care îl reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi în raporturile cu persoane fizice sau juridice, române ori străine.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 88/1997 şi ale prezentei hotărâri, ministrul privatizării emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 4
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Privatizării, prevăzută în anexa la prezenta hotărâre, funcţionează două departamente conduse de câte un secretar de stat. În cadrul acestora, prin ordin al ministrului se pot organiza direcţii, servicii, birouri, precum şi colective temporare pentru realizarea atribuţiilor ministerului şi pentru colaborarea cu organizaţii neguvernamentale sau pentru servicii de consultanţă.
    (2) Modalitatea de coordonare între direcţiile generale, atribuţiile secretarilor de stat, secretarului general, direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor şi birourilor, precum şi înfiinţarea colectivelor temporare se stabilesc prin regulament de ordine interioară şi se aprobă prin ordin al ministrului.
    ART. 5
    Numărul maxim de posturi din structura ministerului este de 220, exclusiv demnitarii. În cadrul numărului maxim de posturi aprobat, Ministerul Privatizării include în statul de funcţii şi personalul de specialitate pentru coordonare şi control în profil teritorial, care îşi va desfăşura activitatea cu sprijinul prefecturilor.
    ART. 6
    Prefecturile vor asigura spaţiul necesar desfăşurării activităţii în teritoriu a salariaţilor Ministerului Privatizării şi vor suporta din bugetul propriu cheltuielile materiale de întreţinere şi pentru comunicaţii.
    ART. 7
    Mijloacele fixe şi obiectele de inventar aflate în dotarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi a Agenţiei Române de Dezvoltare se transmit Ministerului Privatizării, cu excepţia mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar aflate în dotarea Direcţiei generale a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a Centrului balcanic de cooperare între întreprinderi mici şi mijlocii din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, care se transferă în patrimoniul Secretariatului General al Guvernului, în folosinţa Consiliului pentru Reformă. Mijloacele fixe şi obiectele de inventar se transmit pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) De la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Ministerul Privatizării preia toate drepturile şi obligaţiile Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi ale Agenţiei Române de Dezvoltare, aşa cum acestea sunt recunoscute sau stabilite prin acte normative, acorduri şi contracte încheiate de aceste agenţii cu terţe persoane fizice sau juridice, române ori străine.
    (3) Ministerul Privatizării are în dotare, pentru asigurarea transportului personalului propriu în interes de serviciu, un număr de autoturisme stabilit potrivit prevederilor legale.
    ART. 8
    Personalul încadrat la Agenţia Naţională pentru Privatizare şi la Agenţia Română de Dezvoltare va fi transferat în interes de serviciu la Ministerul Privatizării şi va fi încadrat pe posturi, conform structurii organizatorice prevăzute în anexa la prezenta hotărâre, în baza unei examinări, în scopul evaluării competenţei profesionale, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 9
    (1) Bugetul Ministerului Privatizării se stabileşte anual prin legea bugetului de stat.
    (2) Deschiderea de credite şi de plăţi efectuate în anul 1998, până la aprobarea legii bugetului de stat pe anul 1998, în contul Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi al Agenţiei Române de Dezvoltare, trec în contul Ministerului Privatizării.
    (3) Veniturile înregistrate din activităţi extrabugetare de către Agenţia Naţională pentru Privatizare şi de Agenţia Română de Dezvoltare se virează direct Ministerului Privatizării.
    ART. 10
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 216/1995 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române de Dezvoltare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 71 din 19 aprilie 1995, cu modificările ulterioare, precum şi Hotărârea Guvernului nr. 217/1995 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Privatizare, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 6 din 15 ianuarie 1996.
    (2) Anexa face parte integrantă din prezenta hotărâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                 VICTOR CIORBEA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                            Ministrul privatizării,
                              Valentin M. Ionescu

                             p. Ministrul reformei,
                               Laurentiu Tachiciu

                               Ministru de stat,
                    ministrul muncii si protecţiei sociale,
                              Alexandru Athanasiu

                            p. Ministrul finanţelor,
                                Valentin Lazea,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 2 februarie 1998.
    Nr. 51.


    ANEXĂ


    MINISTERUL PRIVATIZĂRII


                                                                 Numărul maxim de posturi = 220
                                                     (exclusiv ministrul şi secretarii de stat)


                                                 ┌───────────────┐
                                                 │ MINISTRU │
                                                 └──────┬────────┘
            ┌─────────────────┐ │ ┌────────────────┐
            │OFICIUL JURIDIC*)├─────────────────────────┼──────────────────────────┤CABINET MINISTRU│
            └─────────────────┘ │ │ CONSILIERI │
                                                        │ └────────────────┘
            ┌───────────────────┐ │ ┌────────────────┐
            │OFICIUL STATISTIC*)├───────────────────────┼──────────────────────────┤SECRETAR GENERAL│
            └───────────────────┘ │ └────────────────┘
                                                        │
            ┌───────────────────────────────────────────┴──────────────┬─────────────────────────────────┐
            │ │ │
   ┌────────┴───────────┐ ┌───────┴────────┐ │
   │ DEPARTAMENTUL │ │ DEPARTAMENTUL │ │
   │PROMOVARE INVESTIŢII│ │ PRIVATIZARE ŞI │ │
   │ STRĂINE │ │ RESTRUCTURARE │ │
   └────────────┬───────┘ └────────┬───────┘ │
   ┌─────────┐ │ ┌─────────┐ │ │
   │CONSILIER├──┤ │CONSILIER├──┤ │
   └─────────┘ │ └─────────┘ │ │
                │ │ │
          ┌─────┴─────────┐ ┌───────────────────────────────┴┬─────────────────────────┐ │
          │ │ │ │ │ │
  ┌───────┴───────┐ ┌────┴─────┐ │ ┌────┴────┐ │┌────┴────┐
  │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │DIRECŢIA │ ││ │
  │ GENERALĂ │ │ GENERALĂ │ │ │GENERALĂ │ ││DIRECŢIA │
  │ PROMOVARE, │ │ASISTENŢĂ │ │ │STRATEGIE│ ││GENERALĂ │
  │ RELAŢII │ │INVESTIŢII│ │ │ ŞI │ ││ECONOMICĂ│
  │INTERNAŢIONALE,│ │ STRĂINE │ │ │ CONTROL │ ││ │
  │ INFORMATICĂ │ │ │ │ └───┬─────┘ │└─────┬───┘
  └─────────────┬─┘ └─────────┬┘ │ ┌───────────┬─────┴──────┬─────────┐ │ │
                │ │ │ │ │ │ │ │ │
┌──────────────┐│ ┌───────────┐│ ┌─────┴──────┐┌─────┴──────┐┌───┴────┐┌──────┴──┐┌─────┴────┐┌───┴────┐ │
│ DIRECŢIA ││ │ DIRECŢIA ││ │ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ ││ ││ ││DIRECŢIA│ │
│ PROMOVARE ŞI ││ │ ASISTENŢĂ ││ │ ASISTENŢĂ ││ REGISTRUL ││DIRECŢIA││ DIRECŢIA││ DIRECŢIA ││RELAŢII │ │
│ INVESTIŢII ││ │ PENTRU ├┤ │ TEHNICĂ CU ││ACŢIONARILOR││CONTROL ││STRATEGIE││ RESTRUC- ││PUBLICE │ │
│ STRĂINE ŞI ├┤ │INVESTITORI││ │STRĂINĂTATEA││ ││ ││ ││ TURARE ││ │ │
│ RELAŢII ││ │ STRĂINI ││ └────────────┘└────────────┘└────────┘└─────────┘└──────────┘└────────┘ │
│INTERNAŢIONALE││ └───────────┘│ ┌───────┴────┐
└──────────────┘│ ┌──────────┐ │ ┌────┴─────┐┌─────┴───┐
┌──────────────┐│ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA ││DIRECŢIA │
│ DIRECŢIA ││ │ PROIECTE │ │ │FINANCIAR─││ RESURSE │
│ INFORMATICĂ ││ │ DE ├─┘ │CONTABILĂ ││ UMANE │
│ BAZE DE ││ │INVESTIŢII│ └──────────┘└─────────┘
│ DATE ├┘ └──────────┘
│ MULTIMEDIA │
└──────────────┘


---------
    *) Se organizează la nivel de direcţie.

                                      ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016