Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂ?RÂRE nr. 509 din 2 iunie 2010
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei interministeriale pentru dezvoltare turisticã
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 412 din 21 iunie 2010
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 12 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Se constituie Comisia interministerialã pentru dezvoltare turisticã, organism consultativ, fãrã personalitate juridicã, denumitã în continuare Comisie, în scopul coordonãrii şi promovãrii politicilor şi acţiunilor de analizã, precum şi al dezvoltãrii în domeniul turismului.
(2) Comisia este formatã din câte un reprezentant din cadrul urmãtoarelor autoritãţi ale administraţiei publice centrale:
a) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului;
b) Ministerul Mediului şi Pãdurilor;
c) Ministerul Administraţiei şi Internelor;
d) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
e) Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional;
f) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului;
g) Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale;
h) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
i) Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri;
j) Ministerul Sãnãtãţii;
k) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
l) Ministerul Finanţelor Publice.
(3) Reprezentanţii autoritãţilor administraţiei publice centrale prevãzute la alin. (2) lit. a)-k) sunt desemnaţi la nivel de secretar de stat.
(4) Reprezentantul autoritãţii administraţiei publice centrale prevãzute la alin. 2 lit. (l) este desemnat la nivel de director.
(5) Componenţa nominalã a Comisiei se stabileşte prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pe baza propunerilor transmise Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, în termen de 5 zile, de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale prevãzute la alin. (2).
ART. 2
(1) Activitatea Comisiei este coordonatã de secretarul de stat cu sarcini în domeniul turismului din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, care îndeplineşte funcţia de preşedinte al Comisiei.
(2) Hotãrârile Comisiei se adoptã cu votul majoritãţii membrilor prezenţi, în conformitate cu prevederile regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei, aprobat prin hotãrâre a acesteia.
ART. 3
Comisia armonizeazã şi coordoneazã activitãţile specifice realizate de autoritãţile administraţiei publice centrale cu competenţe în domeniu.
ART. 4
Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) urmãreşte eficientizarea raporturilor dintre autoritãţile administraţiei publice centrale, instituţii şi autoritãţi publice în domeniul dezvoltãrii turismului;
b) asigurã comunicarea interministerialã din acest domeniu, precum şi armonizarea punctelor de vedere;
c) avizeazã politicile naţionale şi strategiile sectoriale cu implicaţii asupra dezvoltãrii turismului, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
d) urmãreşte asigurarea caracterului unitar şi coerent al strategiilor şi politicilor din domenii specifice economice, în corelare cu turismul;
e) propune mãsuri pentru impulsionarea şi accelerarea procesului de dezvoltare şi modernizare a infrastructurii de turism;
f) analizeazã, monitorizeazã şi propune mãsuri pentru dezvoltarea durabilã a turismului, promovarea turismului ecologic şi integrarea politicilor de protecţie a mediului în strategiile şi programele de dezvoltare a turismului;
g) iniţiazã demersuri pentru mobilizarea resurselor financiare intersectoriale necesare implementãrii strategiilor şi programelor de dezvoltare a turismului;
h) monitorizeazã şi evalueazã modul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor cuprinse în documentele programatice din domeniu;
i) propune elaborarea proiectelor de acte normative referitoare la dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii de turism, precum şi a celor referitoare la promovarea turismului;
j) analizeazã, monitorizeazã şi propune mãsuri pentru combaterea situaţiilor de urgenţã care pot sã intervinã în sectorul turistic, prin asigurarea unei legãturi continue şi a transferului de informaţii cu Comitetul guvernamental pentru situaţii de urgenţã;
k) informeazã periodic şi ori de câte ori este necesar Guvernul cu privire la activitatea desfãşuratã şi mãsurile dispuse.
ART. 5
(1) Secretariatul Comisiei se asigurã de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, prin structura de specialitate care coordoneazã activitãţile desfãşurate în domeniul dezvoltãrii şi modernizãrii infrastructurii de turism, desemnatã prin ordin al ministrului dezvoltãrii regionale şi turismului.
(2) Atribuţiile şi responsabilitãţile secretariatului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei.
(3) Comisia poate decide constituirea de grupuri de lucru formate din specialişti din cadrul autoritãţilor administraţiei publice centrale prevãzute la art. 1 alin. (2).
(4) Modul de constituire, organizare şi atribuţiile grupurilor de lucru se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei.
ART. 6
Comisia se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui acesteia.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul dezvoltãrii
regionale şi turismului,
Elena Gabriela Udrea
Ministrul administraţiei
şi internelor,
Vasile Blaga
Ministrul mediului şi pãdurilor,
Laszlo Borbely
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Mihail Dumitru
Ministrul culturii
şi patrimoniului naţional,
Kelemen Hunor
Ministrul educaţiei, cercetãrii,
tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu
Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila
Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul comunicaţiilor
şi societãţii informaţionale,
Gabriel Sandu
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 2 iunie 2010.
Nr. 509.
---------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: