Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 507 din 21 august 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului vamal din sistemul institutional al autoritatii vamale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 507 din 21 august 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea fondurilor destinate stimularii personalului vamal din sistemul institutional al autoritatii vamale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 322 din 28 august 1998
În temeiul <>art. 71 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 16/1998 privind Statutul personalului vamal,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului vamal din sistemul institutional al autoritãţii vamale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prevederile prezentei hotãrâri se aplica începând cu data de întâi a lunii urmãtoare celei în care se publica în Monitorul Oficial al României.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga prevederile referitoare la stimularea personalului din Direcţia Generalã a Vamilor şi din unitãţile subordonate acesteia, cuprinse în <>Hotãrârea Guvernului nr. 154/1997 pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanţelor şi din unitãţile subordonate acestuia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 30 aprilie 1997, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

Directorul general al
Direcţiei Generale a Vamilor,
Nini Sapunaru

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind constituirea şi utilizarea fondurilor destinate stimulãrii personalului vamal din sistemul institutional al autoritãţii vamale

CAP. 1
Constituirea fondurilor de stimulare

1. Fondurile de stimulare se constituie lunar, astfel:
a) prin aplicarea unui coeficient de 35% la valoarea penalitatilor şi amenzilor aplicate, rãmase definitive şi încasate, a sumelor în lei şi în valuta confiscate, rãmase definitive şi încasate, precum şi la valoarea bunurilor şi a mãrfurilor devenite proprietatea statului, în birourile vamale, şi valorificate, dupã deducerea din aceasta a cheltuielilor efectuate cu transportul, depozitarea şi valorificarea bunurilor şi a mãrfurilor;
b) prin reţinerea unui coeficient de 5% la valoarea veniturilor suplimentare încasate şi rãmase definitive, ca urmare a controalelor efectuate, venituri depistate peste nivelul veniturilor declarate şi al obligaţiilor asumate de plãtitori fata de bugetul de stat şi bugetul Fondului special pentru dezvoltarea şi modernizarea punctelor de control pentru trecerea frontierei, precum şi a celorlalte unitãţi vamale;
c) prin aplicarea unui coeficient de 5% la valoarea veniturilor încasate la bugetele prevãzute la lit. b), ca urmare a executãrii creanţelor bugetare conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. În categoria bunurilor şi mãrfurilor confiscate, devenite proprietate a statului, în birourile vamale, şi valorificate, se includ toate valorile materiale şi bãneşti (în lei şi în valuta) care devin proprietate a statului, în condiţiile legii, inclusiv bunurile reţinute care nu au îndeplinit condiţiile de vamuire şi care au fost valorificate, precum şi cele abandonate în timpul controlului. În aceasta categorie se includ şi sumele încasate de autoritatea vamalã, reprezentând contravaloarea bunurilor, conform prevederilor art. 386 lit. a), f), h) şi k) din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotãrârea Guvernului nr. 626/1997. Valuta confiscatã se evalueaza în lei, la cursul de schimb al pieţei valutare din ziua virarii contravalorii în lei, de cãtre Banca Nationala a României.
În categoria bunurilor se includ şi metalele preţioase şi semipretioase, pietrele preţioase şi semipretioase, precum şi obiectele confectionate din acestea.
3. Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse explozibile, stupefiante, obiecte de patrimoniu şi alte bunuri similare vor fi predate şi valorificate în condiţiile legii. Pentru confiscarea acestora nu se constituie fond de stimulare, personalul vamal care are o contribuţie directa la confiscarea acestor bunuri urmând a fi stimulat din fondul de rezerva constituit la dispoziţia directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
4. În categoria penalitatilor şi amenzilor aplicate de autoritatea vamalã se includ:
a) majorãrile de întârziere, calculate pentru sumele identificate suplimentar în timpul controlului, peste obligaţiile de plata declarate sau stabilite, dupã caz, anterior controlului, ca datorate bugetului de stat şi bugetului fondului special;
b) majorãrile de întârziere, stabilite în urma verificãrii respectãrii termenelor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru achitarea obligaţiilor cãtre bugetul de stat şi bugetul fondului special;
c) amenzile aplicate şi încasate în condiţiile legii.
5. În categoria veniturilor suplimentare, depistate de autoritatea vamalã peste nivelul veniturilor declarate şi al obligaţiilor asumate de plãtitori fata de bugetul de stat şi bugetul fondului special, se includ diferenţele de taxe vamale, accizele, T.V.A., alte taxe datorate bugetului de stat din activitatea vamalã, precum şi diferenţele de comision vamal, stabilite prin acte constatatoare întocmite de autoritatea vamalã.
6. Coeficienţii utilizaţi pentru constituirea fondului de stimulare se aplica numai în cazurile în care valorile materiale şi bãneşti devenite proprietatea statului, de natura celor care fac obiectul prezentelor norme metodologice, penalitãţile şi amenzile aplicate sunt stabilite definitiv şi numai dacã acestea au fost valorificate şi încasate de cãtre organele autorizate, potrivit reglementãrilor legale în vigoare, iar sumele au fost încasate efectiv la bugetul de stat sau, respectiv, la bugetul fondului special.
7. Fondul de stimulare se constituie conform prevederilor pct. 1 de cãtre:
a) birourile vamale, din sumele provenite din activitatea proprie;
b) direcţiile regionale vamale, din sumele provenite din activitatea proprie şi din virarea unei cote de 10% din fondul constituit la nivelul birourilor vamale din raza lor de activitate;
c) Direcţia Generalã a Vamilor, din sumele provenite din activitatea proprie şi din virarea unei cote de 30% din fondul constituit la birourile vamale şi, respectiv, din cel constituit la direcţiile regionale vamale din sumele provenite din activitatea proprie.
La nivelul Direcţiei Generale a Vamilor se constituie fondul de stimulare pentru aparatul propriu şi fondul de rezerva la dispoziţia directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor, care reprezintã 10% din fondul total de stimulare, constituit la nivelul Direcţiei Generale a Vamilor.

CAP. 2
Utilizarea fondurilor de stimulare

8. Principalele criterii de repartizare a stimulentelor pentru personalul autoritãţii vamale sunt urmãtoarele:
a) contribuţia efectivã la activitatea de încasare a penalitatilor şi de valorificare a bunurilor devenite proprietatea statului;
b) contribuţia la identificarea şi atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat şi bugetul fondului special;
c) contribuţia la buna organizare şi funcţionare a activitãţii proprii; la aplicarea mecanismelor de urmãrire a încasãrii veniturilor bugetare, inclusiv prin executarea silitã a creanţelor bugetare, potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
d) competenta profesionalã deosebita şi disponibilitatea la sarcini în îndeplinirea atribuţiilor;
e) respectarea ordinii şi disciplinei individuale sau în compartimentul de munca pe care îl coordoneazã, în cazul funcţiilor de conducere;
f) contribuţia personalã la promovarea şi aplicarea corecta a procedurilor, tehnicilor şi nomenclaturii vamale, precum şi a altor acte normative care reglementeazã activitatea autoritãţii vamale;
g) frecventa, natura, dificultatea şi valoarea descoperirilor în activitatea de control şi supraveghere vamalã, de control financiar de gestiune vamalã;
h) gradul de periculozitate a acţiunilor la care participa;
i) îndeplinirea corecta şi la timp a activitãţilor programate, calitatea serviciilor prestate, prevenirea şi lichidarea debitelor, conducerea corecta şi la zi a evidentelor etc.;
j) încasarea în cel mai scurt timp a penalitatilor aplicate;
k) complexitatea procesului de constatare a abaterilor de la normele legale şi capacitatea stabilirii corecte a rãspunderii persoanelor vinovate, potrivit legii.
9. Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de:
a) cel mult 3 salarii de baza brute lunare pentru:
- personalul care contribuie direct la valorificarea de bunuri, la încasarea contravalorii acestora, la aplicarea şi încasarea de penalitãţi şi amenzi, la identificarea şi atragerea de venituri suplimentare la bugetul statului şi bugetului fondului special;
- personalul brigazilor mobile din cadrul Direcţiei de supraveghere şi control vamal şi personalul care îşi desfãşoarã activitatea în zona specialã de supraveghere vamalã;
- personalul de specialitate încadrat în alte compartimente decât cele menţionate la alineatele precedente, care a realizat o contribuţie exceptionala, certa în activitatea vamalã;
b) cel mult un salariu de baza brut lunar pentru celãlalt personal din aparatul propriu al Direcţiei Generale a Vamilor şi din unitãţile subordonate acesteia, care contribuie la buna desfãşurare a activitãţii unitãţii din care face parte.
În mod excepţional, în cazuri temeinic justificate, conducerea Direcţiei Generale a Vamilor poate aproba stimulente pentru personalul cu activitate deosebita şi peste nivelul prevãzut la pct. 9 lit. a).
10. Aprobarea stimulentelor individuale se face de cãtre:
a) ministrul finanţelor, pentru directorii generali adjuncţi din Direcţia Generalã a Vamilor, la propunerea secretarului de stat, directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor;
b) secretarul de stat, directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor, pentru:
- personalul de conducere din aparatul propriu, exclusiv cel prevãzut la lit. a), precum şi pentru personalul de execuţie din aparatul propriu, la propunerea conducerii direcţiilor şi serviciilor independente din Direcţia Generalã a Vamilor;
- directorii şi directorii adjuncţi din cadrul direcţiilor regionale vamale, la propunerea directorilor generali adjuncţi;
- şefii brigazilor de supraveghere şi control vamal, la propunerea directorilor direcţiilor regionale vamale, cu acordul conducerii Direcţiei de supraveghere şi control vamal;
- şefii birourilor vamale şi adjunctii acestora, la propunerea directorilor direcţiilor regionale vamale;
c) directorii direcţiilor regionale vamale, pentru:
- personalul din aparatul propriu, exclusiv cel prevãzut la lit. b), la propunerea sefilor de compartimente din direcţiile regionale vamale;
- personalul vamal din cadrul birourilor vamale subordonate, al brigazilor de supraveghere şi control vamal, la propunerea sefilor acestora şi a sefilor de compartimente din cadrul direcţiilor regionale vamale, dupã caz, cu excepţia celui prevãzut la lit. b).

CAP. 3
Dispoziţii finale

11. Secretarul de stat, directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor, în cazuri temeinic justificate, poate aproba redistribuirea unor fonduri de stimulare între structurile autoritãţii vamale.
12. Plata stimulentelor se face, de regula, o data pe luna, în cursul lunii curente pentru luna expiratã sau în lunile urmãtoare, dupã primirea aprobãrii de la veriga ierarhic superioarã.
13. Stimulentele acordate personalului vamal potrivit prevederilor prezentei hotãrâri se impoziteazã în condiţiile legii.
14. Sumele rãmase nefolosite la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reporteazã lunar şi anual, urmând a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie.
15. Evidentierea în contabilitate a operaţiunilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulare se efectueazã potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.
16. Sumele incluse în fondul de stimulare şi acordate în mod necuvenit vor fi deduse din fondul de stimulare constituit în perioadele urmãtoare şi vor fi virate conform destinaţiilor legale.
17. În cazurile în care, ulterior constituirii şi utilizãrii fondurilor de stimulare, instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri de anulare a confiscarilor şi a amenzilor, rãmase definitive şi irevocabile, sumele necuvenite se reţin din fondul de stimulare al perioadei imediat urmãtoare şi vor avea destinatiile prevãzute de lege.
18. Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulare constituite pana la data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice se preiau în noile fonduri de stimulare.
19. Personalul însãrcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor şi din unitãţile sale subordonate are obligaţia de a verifica corecta constituire şi utilizare a fondurilor de stimulare şi de a nu permite constituirea şi, dupã caz, plata acelor stimulente care nu se încadreazã în normele legale, informand despre aceasta organele de conducere ierarhic superioare.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016