Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 504 din 24 mai 2001  privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 504 din 24 mai 2001 privind efectuarea recensamantului populatiei si al locuintelor din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 6 iunie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
În vederea cunoaşterii cat mai exacte a numãrului şi distribuţiei teritoriale a populaţiei, a structurilor sale social-culturale şi economice, precum şi a fondului locativ şi a condiţiilor de locuit ale populaţiei, în luna martie 2002 se va efectua pe întregul teritoriu al tarii recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor din România, denumit în continuare recensãmânt.
ART. 2
(1) La recensãmânt se înregistreazã toţi cetãţenii romani cu domiciliul în ţara, indiferent dacã la momentul de referinta al recensamantului se afla pe teritoriul tarii sau se afla temporar în strãinãtate, precum şi persoanele de alta cetãţenie sau fãrã cetãţenie care au domiciliul ori resedinta temporarã în România.
(2) Nu se înregistreazã la recensãmânt persoanele de cetãţenie strãinã din cadrul reprezentantelor diplomatice, consulare şi comerciale sau al reprezentantelor organizaţiilor internaţionale şi nici membrii familiilor lor, personalul forţelor armate strãine, personalul flotei comerciale navale şi aeriene - cetãţeni strãini care la momentul de referinta al recensamantului se aflau temporar pe teritoriul tarii.
ART. 3
(1) La recensãmânt se vor inregistra clãdirile de locuit, precum şi locuintele situate în orice clãdire, indiferent de forma de proprietate.
(2) Sunt exceptate de la înregistrare clãdirile situate pe teritoriul României, deţinute cu titlu de proprietate de alte state, administrate de reprezentantele diplomatice şi consulare ale ţãrilor respective sau de reprezentantele organizaţiilor internaţionale, dacã în cadrul lor nu au domiciliul cetãţeni romani.
ART. 4
(1) Organizarea şi efectuarea recensamantului se realizeazã sub conducerea şi controlul Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor.
(2) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se va constitui Comisia centrala pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor, în componenta prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. Nominalizarea membrilor Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor se va face de cãtre conducãtorul fiecãrei instituţii.
(3) Comisia centrala pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor rãspunde pentru efectuarea în bune condiţii a întregii acţiuni, având urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului proiectul de hotãrâre privind momentul de referinta al recensamantului, perioada de înregistrare, asigurarea resurselor financiare, organizarea, efectuarea şi prelucrarea rezultatelor recensamantului populaţiei şi al locuinţelor din anul 2002;
b) aproba programul general de organizare a recensamantului, programul şi metodologia de înregistrare, de prelucrare a datelor şi de publicare a rezultatelor, precum şi organizarea altor cercetãri selective conexe recensamantului;
c) aproba formularele de înregistrare şi instrucţiunile de completare a acestora;
d) aproba clasificarile şi nomenclatoarele necesare în vederea înregistrãrii şi prelucrãrii datelor de recensãmânt, cu excepţia celor aprobate prin hotãrâri ale Guvernului;
e) aproba instrucţiunile, modul de organizare şi indruma acţiunile şi operaţiunile de împãrţire a teritoriului unitãţilor administrativ-teritoriale în sectoare de recensãmânt;
f) organizeazã acţiunile de recrutare şi instruire a întregului personal care participa la efectuarea lucrãrilor de recensãmânt;
g) stabileşte atribuţiile comisiilor de recensãmânt judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, ale municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, oraşelor şi comunelor;
h) aproba şi organizeazã acţiunile de popularizare a recensamantului;
i) prezintã Guvernului şi publica rezultatele preliminare ale recensamantului, rezultatele definitive şi detaliate urmând sa fie difuzate şi publicate de Institutul Naţional de Statistica.
ART. 5
Pentru efectuarea lucrãrilor de pregãtire, organizare, prelucrare şi publicare a datelor recensamantului Comisia centrala pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor va organiza, pe lângã Institutul Naţional de Statistica, Secretariatul tehnic.
ART. 6
Comisia centrala pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor va prezenta spre aprobare Guvernului, în termen de 30 de zile de la data constituirii, proiectul de hotãrâre prevãzut la art. 4 alin. (3) lit. a).
ART. 7
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 43/1999 privind efectuarea recensamantului populaţiei şi al locuinţelor din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 50 din 3 februarie 1999, cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul dezvoltãrii şi prognozei,
Gheorghe Romeo Leonard Cazan

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Preşedintele Institutului Naţional de Statistica,
Aurel Camara

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu



ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei centrale pentru recensãmântul populaţiei şi al locuinţelor

Preşedinte - ministrul administraţiei publice
Vicepreşedinţi: - preşedintele Institutului Naţional de Statistica
- secretar de stat la Ministerul Administraţiei Publice
- secretar de stat la Ministerul lucrãrilor Publice,
Transporturilor şi Locuinţei
- secretar de stat la Ministerul Finanţelor Publice
- secretar de stat la Ministerul Muncii şi
Solidaritãţii Sociale
Secretar - vicepreşedinte la Institutul Naţional de Statistica
Membri: - secretar de stat la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei
- secretar de stat la Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
- secretar de stat la Ministerul Apãrãrii Naţionale
- secretar de stat la Ministerul de Interne
- secretar de stat pentru relaţii interetnice la
Ministerul Informaţiilor Publice
- secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe
- secretar de stat la Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei
- secretar de stat la Ministerul Justiţiei
- secretar de stat la Ministerul Culturii şi Cultelor
- secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului
- reprezentantul preşedintelui Academiei Romane.


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016