Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 503 din 7 aprilie 2004  privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 503 din 7 aprilie 2004 privind cheltuielile necesare pentru pregatirea, organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 16 aprilie 2004
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Cheltuielile pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Cheltuielile pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale, altele decât cele prevãzute la alin. (1), se vor suporta din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(3) Pentru efectuarea cheltuielilor necesare în vederea pregãtirii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor locale din anul 2004, se suplimenteazã bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi cel al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã, din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, prevãzut în bugetul de stat pe anul 2004, cu sumele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor asigurã achiziţionarea, cu plata la 90 de zile din momentul ridicãrii de la Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, a hârtiei de ziar pentru tipãrirea buletinelor de vot necesare în vederea desfãşurãrii alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2004, precum şi a proceselor-verbale de constatare a rezultatelor alegerilor, urmând ca sumele cheltuite sã fie recuperate din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor va repartiza prefecturilor cantitãţile de hârtie necesare.
(3) Prefecturile vor asigura imprimarea buletinelor de vot în vederea garantãrii securitãţii acestor documente, precum şi tipãrirea machetei proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor.
ART. 3
(1) În cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2004 se va realiza de cãtre ordonatorii de credite, cu informarea periodicã a Comisiei pentru transparenţã.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) se compune din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presã.
(3) Componenţa nominalã a comisiei prevãzute la alin. (1) se stabileşte de cãtre preşedintele Comsiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi Clubul Român de Presã.
(4) Comisia prevãzutã la alin. (1) îşi desemneazã preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (3).
ART. 4
Pentru reducerea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, consiliile locale şi judeţene vor utiliza bunurile materiale recuperate de la alegerile anterioare şi aflate în stare bunã.
ART. 5
(1) Pe toatã perioada exercitãrii atribuţiilor privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2004, instituţiile la care sunt angajaţi membrii birourilor electorale, statisticienii şi personalul tehnic auxiliar le asigurã acestora drepturile salariale cuvenite, potrivit legii.
(2) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data constituirii acestuia, se acordã o indemnizaţie de 300.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate, care se suportã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(3) Statisticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de activitatea la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 200.000 lei pe zi, întreaga perioadã de activitate, care se suportã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(4) Membrii birourilor electorale de circumscripţie beneficiazã de o indemnizaţie de 250.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate, începând cu data constituirii acestora. Statisticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la efectuarea operaţiunilor generate de desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2004, pe lângã birourile electorale de circumscripţie, vor primi o indemnizaţie de 200.000 lei pe zi, pe întreaga perioadã de activitate.
(5) Membrii birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiazã de o indemnizaţie de 250.000 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 4 zile. Statisticienii şi personalul tehnic auxiliar care participã la executarea operaţiunilor generate de desfãşurarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale din anul 2004, pe lângã birourile electorale ale secţiilor de votare, vor primi o indemnizaţie de 200.000 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 4 zile.
(6) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2004, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Apãrãrii Naţionale, care este în misiune de pazã la acest birou, li se vor asigura în fiecare zi de activitate bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri, în limita sumei de 50.000 lei de persoanã. Aceste cheltuieli se suportã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(7) Membrilor birourilor electorale de circumscripţie, statisticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participã la realizarea operaţiunilor legate de desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale din anul 2004, precum şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Apãrãrii Naţionale, care este în misiune de pazã a acestor birouri, li se vor asigura în fiecare zi de activitate bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri, în limita sumei de 50.000 lei de persoanã.
(8) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Administraţiei şi Internelor sau al Ministerului Apãrãrii Naţionale, care este în misiune de pazã a acestor birouri, li se vor asigura, în ziua votãrii, bãuturi rãcoritoare, cafea şi gustãri, în limita sumei de 50.000 lei de persoanã.
(9) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4) şi (5) se face pe baza listelor de prezenţã avizate de preşedinţii birourilor electorale.
(10) Veniturile din indemnizaţiile prevãzute la alineatele precedente se impoziteazã conform prevederilor <>art. 84 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.
(11) Prin zi de activitate se înţelege munca desfãşuratã pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numãrul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
(12) Pe lângã drepturile prevãzute la alin. (4) şi (5), membrii birourilor electorale care domiciliazã în alte localitãţi beneficiazã de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementãrilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
(13) Plata indemnizaţiilor prevãzute la alin. (4), (5) şi (12) şi a cheltuielilor de protocol prevãzute la alin. (7) şi (8) se asigurã din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 6
Cheltuielile pentru prelucrarea şi distribuirea pe suport magnetic a datelor necesare pentru elaborarea sau actualizarea listelor electorale permanente şi cheltuielile pentru tipãrirea listelor electorale permanente şi pentru dosarele speciale se suportã de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
ART. 7
(1) Cheltuielile necesare în vederea transportului documentelor prevãzute de lege pentru desfãşurarea procesului electoral se fac de prefecturi, urmând sã fie recuperate de acestea din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Pentru organizarea şi desfãşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de autoritãţile şi instituţiile publice se suplimenteazã cu 50% faţã de normativele în vigoare, în perioada aprilie-iunie 2004.
ART. 8
(1) Confecţionarea tuturor ştampilelor cu menţiunea "Votat 2004 L" şi a timbrelor autocolante ce se aplicã pe cãrţile de identitate ale cetãţenilor este asiguratã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, iar cheltuielile respective vor fi recuperate de prefecturi din bugetele comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor va repartiza atât ştampilele cu menţiunea "Votat 2004 L", cât şi timbrele autocolante cãtre prefecturi, care împreunã cu primarii vor repartiza aceste materiale secţiilor de vot.
(3) Confecţionarea celorlalte modele de ştampile necesare în vederea controlului şi desfãşurãrii procesului electoral se asigurã de prefecturi, urmând sã fie recuperate din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, ale judeţelor sau al municipiului Bucureşti, dupã caz.
ART. 9
Achiziţionarea materialelor necesare bunei organizãri şi desfãşurãri a alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale din anul 2004 se face în condiţiile prevãzute de <>art. 12 lit. h) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 .
ART. 10
(1) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti vor include în bugetele proprii pe anul 2004 prevederi corespunzãtoare pentru decontarea cheltuielilor necesare în vederea desfãşurãrii procesului electoral, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri.
(2) Pentru reîntregirea fondurilor utilizate în procesul electoral, autoritãţile administraţiei publice locale vor achita Ministerului Administraţiei şi Internelor, prin prefecturi, din bugetele proprii, în termen de 60 de zile de la încheierea alegerilor, sumele utilizate pentru buna desfãşurare a procesului electoral.
(3) Sumele puse la dispoziţie Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã, neutilizate, se vor restitui în vederea reîntregirii Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului, în termen de 60 de zile de la data publicãrii rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 11
(1) Sumele alocate Ministerului Administraţiei şi Internelor din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului pentru desfãşurarea procesului electoral se vor vira cu aceastã destinaţie în bugetul fiecãrei prefecturi, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuatã cu respectarea prevederilor legale.
(2) Recuperarea de cãtre prefecturi a sumelor alocate din Fondul de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului prin bugetul sãu, în condiţiile prevãzute de prezenta hotãrâre, se efectueazã cu sprijinul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
ART. 12
Ministerul Finanţelor Publice va introduce modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotãrâri în structura bugetului de stat pe anul 2004 şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi a bugetului Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statisticã.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 7 aprilie 2004.
Nr. 503.


ANEXĂ


SITUAŢIA
fondurilor pentru alegerea autoritãţilor
administraţiei publice locale din anul 2004

- mii lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cheltuieli


Instituţia Capitol Personal Materiale Capital TOTAL


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Ministerul 109264000 156557484 13927300 279748784
Administraţiei
şi Internelor
- Prefecturi 51.01 100000000 105000000 205000000
- Biroul Electoral
Central 51.01 1064000 5527000 3409000 10000000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Total 51.01 51.01 101064000 110527000 3409000 215000000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
- Direcţia
Generalã de
Evidenţã 55.01 8200000 46030484 10518300 64748784
Informatizatã
a Persoanei
2. Secretariatul
General al
Guvernului 700000 17600000 25700000 44000000
- Institutul
Naţional de
Statisticã 51.01 700000 17600000 25700000 44000000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL GENERAL: 109964000 174157484 39627300 323748784
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016