Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 502 din 7 aprilie 2004  privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2004    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 502 din 7 aprilie 2004 privind stabilirea masurilor pentru organizarea si desfasurarea alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2004

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 329 din 16 aprilie 2004
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerii autoritãţilor administraţiei publice locale, care revin Guvernului, ministerelor şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi prefecturilor, se constituie Comisia tehnicã centralã, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) La şedinţele Comisiei tehnice centrale pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai altor instituţii ale administraţiei publice centrale interesate şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
ART. 2
Ministerul Administraţiei şi Internelor dispune mãsurile necesare pentru întocmirea, în termen util, a listelor cuprinzând alţi jurişti care pot fi desemnaţi, potrivit legii, ca preşedinţi ai birourilor electorale, locţiitori ai acestora sau ca membri în birourile electorale.
ART. 3
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Apãrãrii Naţionale dispun mãsuri pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice în localitãţile ţãrii, pe întreaga perioadã electoralã şi, în mod deosebit, în ziua votãrii, precum şi în zilele care premerg şi succed acestei zile.
(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Apãrãrii Naţionale vor asigura paza secţiilor de votare şi a dosarelor întocmite de birourile electorale pe timpul transportului acestora la birourile electorale de circumscripţie, respectiv la Biroul Electoral Central, precum şi paza pe timpul tipãririi, transportului şi depozitãrii buletinelor de vot şi celorlalte materiale necesare votãrii.
ART. 4
Ministerul Administraţiei şi Internelor va pune la dispoziţie primarilor datele privind cetãţenii cu drept de vot, posesori ai cãrţilor de identitate, în vederea distribuirii corecte a timbrelor autocolante.
ART. 5
(1) Institutul Naţional de Statisticã asigurã numãrul de statisticieni, informaticieni şi personal tehnic auxiliar, dotarea necesarã cu echipamente şi tehnicã de calcul şi programele de prelucrare a datelor pentru efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor.
(2) Institutul Naţional de Statisticã va organiza instruirea conducerilor direcţiilor generale judeţene de statisticã privind participarea specialiştilor statisticieni, informaticieni şi a personalului auxiliar la efectuarea operaţiunilor tehnice pentru stabilirea rezultatelor alegerilor.
(3) Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Institutul Naţional de Statisticã vor propune Guvernului spre aprobare modelul proceselor-verbale pentru stabilirea rezultatelor alegerilor, precum şi al celorlalte formulare necesare.
ART. 6
(1) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, Ministerul Culturii şi Cultelor, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi Ministerul Sãnãtãţii dispun mãsurile necesare pentru a pune la dispoziţie autoritãţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzãtoare în unitãţile din subordine, în vederea organizãrii de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare.
(2) Spaţiile puse la dispoziţia autoritãţilor administraţiei publice locale în conformitate cu alin. (1) nu vor face parte din unitãţile de asistenţã medicalã cu paturi sau de asistenţã medicalã primarã şi ambulatorie de specialitate.
ART. 7
Ministerul Sãnãtãţii va lua mãsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare.
ART. 8
(1) Ministerul Afacerilor Externe va face propuneri Biroului Electoral Central pentru acreditarea observatorilor strãini, precum şi a delegaţilor mass-media strãini.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va asigura personalul necesar în vederea sprijinirii Biroului Electoral Central pentru soluţionarea unor probleme privitoare la rezervarea locurilor de cazare şi la procurarea mijloacelor de transport, potrivit reglementãrilor în vigoare, pentru observatorii şi reprezentanţii mass-media din strãinãtate.
ART. 9
(1) În judeţe şi în municipiul Bucureşti se constituie, în termen de 3 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, comisii tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 2, cu atribuţii în coordonarea şi urmãrirea îndeplinirii sarcinilor ce revin autoritãţilor administraţiei publice locale, prevãzute în legislaţia în vigoare în domeniul alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
(2) La şedinţele comisiei tehnice pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai partidelor politice parlamentare, ai Clubului Român de Presã, precum şi ai organizaţiilor neguvernamentale.
(3) Pentru urmãrirea şi soluţionarea operativã a problemelor curente din circumscripţia electoralã, pe lângã comisia tehnicã se constituie un grup tehnic de lucru, condus de secretarul general al prefecturii, format din specialişti desemnaţi de conducãtorii serviciilor publice ale ministerelor şi ale celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi 2-3 specialişti din aparatul propriu al consiliilor judeţene.
(4) În perioada în care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu.
(5) Condiţiile materiale necesare funcţionãrii grupului tehnic de lucru se asigurã prin grija prefectului. Salariile şi celelalte drepturi bãneşti cuvenite personalului delegat în grupul tehnic de lucru se achitã de unitãţile de la care aceştia provin.
ART. 10
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor va organiza, în termen de cel mult 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, instruirea prefecţilor, secretarilor generali ai prefecturilor şi a secretarilor generali ai judeţelor cu privire la organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Prefecţii vor organiza în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizãrii şi desfãşurãrii în bune condiţii a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
(3) În termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, prefecţii stabilesc, prin ordin, numãrul membrilor fiecãrui consiliu local, consiliu judeţean şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, conform prevederilor <>Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Prefecţii stabilesc un grafic de distribuire a buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votãrii, în funcţie de asigurarea condiţiilor de pãstrare în siguranţã a acestora, cu respectarea prevederilor legale.
(5) În situaţia în care prefectul este în imposibilitate de a-şi exercita atribuţiile, precum şi în cazurile în care aceastã funcţie este vacantã, subprefectul asigurã îndeplinirea sarcinilor ce îi revin prefectului, potrivit legii, în vederea organizãrii şi desfãşurãrii corespunzãtoare a alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
(6) În perioada desfãşurãrii procesului electoral Ministerul Administraţiei şi Internelor va acorda sprijin de specialitate prefecţilor şi primarilor, în vederea realizãrii la termen şi în condiţii corespunzãtoare a sarcinilor ce le revin în organizarea şi desfãşurarea alegerilor pentru autoritãţile administraţiei publice locale.
ART. 11
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor va asigura condiţii corespunzãtoare - sediu, dotare tehnicã, materialã şi personal auxiliar - pentru funcţionarea Biroului Electoral Central.
(2) Prefecţii vor asigura condiţiile corespunzãtoare pentru funcţionarea birourilor electorale din judeţe şi din municipiul Bucureşti.
ART. 12
(1) Ministerul Administraţiei şi Internelor va asigura tipãrirea şi distribuirea în judeţe a urmãtoarelor broşuri:
a) 50.000 de broşuri în limba românã conţinând <>Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritãţilor administraţiei publice locale;
b) 50.000 de broşuri în limba românã conţinând <>Legea nr. 67/2004 şi hotãrârile Guvernului emise în aplicarea dispoziţiilor acesteia;
c) 10.000 de broşuri având conţinutul prevãzut la lit. b), în ediţie bilingvã, românã-maghiarã. De asemenea se vor tipãri 500 de exemplare de broşuri cuprinzând <>Legea nr. 67/2004 , în ediţie trilingvã, românã-francezã-englezã.
(2) Editarea broşurilor prevãzute la alin. (1) se face pe baza textelor publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 13
(1) Comisiile tehnice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor informa sãptãmânal Comisia tehnicã centralã în legãturã cu stadiul pregãtirii şi organizãrii alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
(2) Comisia tehnicã centralã va informa sãptãmânal Guvernul în legãturã cu stadiul îndeplinirii acţiunilor privind pregãtirea şi organizarea alegerilor autoritãţilor administraţiei publice locale.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul delegat pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Ministrul apãrãrii naţionale,
Ioan Mircea Paşcu

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoanã

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Alexandru Athanasiu

Ministrul culturii şi cultelor,
Rãzvan Theodorescu

Ministrul sãnãtãţii,
Ovidiu Brînzan

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 7 aprilie 2004.
Nr. 502.


ANEXA 1

COMPONENŢA
Comisiei tehnice centrale

Preşedinte:
Ministru de stat, ministrul administraţiei şi internelor
Vicepreşedinte:
Ministrul delegat pentru administraţia publicã
Membri:
a) Reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai:
- Ministerului Administraţiei şi Internelor (doi reprezentanţi)
- Ministerului Justiţiei
- Ministerului Finanţelor Publice
- Ministerului Apãrãrii Naţionale
- Ministerului Afacerilor Externe
- Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii
- Ministerului Culturii şi Cultelor
- Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
- Ministerului Sãnãtãţii
- Institutului Naţional de Statisticã
- Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat
b) Reprezentanţi ai:
- Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale
- Agenţiei Naţionale de Presã ROMPRES
- Companiei Naţionale de Electricitate - S.A.
- Societãţii Naţionale de Televiziune
- Societãţii Naţionale de Radiodifuziune
- Departamentului pentru Relaţii Interetnice.

NOTĂ:
- Lucrãrile de secretariat tehnic ale Comisiei tehnice centrale vor fi asigurate de Ministerul Administraţiei şi Internelor.
- Componenţa nominalã a Comisiei tehnice centrale se stabileşte prin ordin al ministrului de stat, ministrul administraţiei şi internelor, pe baza propunerilor formulate de conducãtorii ministerelor şi ai celorlalte instituţii menţionate.


ANEXA 2

COMPONENŢA
comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti

- prefectul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
- secretarul general al prefecturii;
- secretarul general al judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul executiv al direcţiei regionale/judeţene de statisticã;
- directorul general al direcţiei generale judeţene a finanţelor publice;
- inspectorul-şef al inspectoratului judeţean de poliţie (pentru municipiul Bucureşti, directorul general al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti);
- şeful serviciului judeţean sau al municipiului Bucureşti de evidenţã informatizatã a persoanei;
- şeful centrului militar judeţean;
- comandantul comandamentului de jandarmi judeţean (pentru municipiul Bucureşti, şeful Direcţiei de ordine publicã din cadrul Comandamentului Naţional al Jandarmeriei);
- inspectorul general al inspectoratului şcolar judeţean, respectiv al municipiului Bucureşti;
- directorul direcţiei sanitare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;
- directorul sucursalei judeţene a Companiei Naţionale de Electricitate - S.A.;
- corespondentul judeţean al Agenţiei Naţionale de Presã ROMPRES.

NOTĂ:
Componenţa nominalã a comisiei tehnice judeţene sau a municipiului Bucureşti se stabileşte de prefect, prin ordin.

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016