Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 497 din 1 aprilie 2004  privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea instrumentelor structurale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 497 din 1 aprilie 2004 privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea instrumentelor structurale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 346 din 20 aprilie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Obiectul prezentei hotãrâri îl constituie stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României prin instrumentele structurale.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrâri, urmãtorii termeni se definesc astfel:
1. fondurile structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea Europeanã acţioneazã pentru eliminarea disparitãţilor economice şi sociale între regiuni, în scopul realizãrii coeziunii economice şi sociale:
a) Fondul european pentru dezvoltare regionalã este fondul structural care sprijinã regiunile mai puţin dezvoltate, prin finanţarea de investiţii în sectorul productiv, infrastructurã, educaţie, sãnãtate, dezvoltare localã şi întreprinderi mici şi mijlocii;
b) Fondul social european este fondul structural destinat politicii sociale a Uniunii Europene, care sprijinã mãsuri de ocupare a forţei de muncã şi dezvoltare a resurselor umane;
c) Fondul european pentru orientare şi garantare în agriculturã - secţiunea "Orientare" este fondul structural destinat politicii agricole comune a Uniunii Europene, care sprijinã mãsuri pentru modernizarea agriculturii şi dezvoltarea ruralã;
d) Instrumentul financiar de orientare piscicolã este fondul structural destinat politicii comunitare din domeniul pescuitului, care sprijinã mãsuri pentru creşterea competitivitãţii sectorului piscicol, în condiţiile asigurãrii unui echilibru durabil între resurse şi capacitatea de exploatare;
2. Fondul de coeziune este instrumentul financiar care sprijinã investiţii în domeniul infrastructurii de transport şi mediu;
3. instrumentele structurale denumesc fondurile structurale şi Fondul de coeziune, luate în ansamblu;
4. Planul naţional de dezvoltare este documentul de planificare strategicã şi programare financiarã, care are ca scop sã orienteze şi sã stimuleze dezvoltarea economicã şi socialã a ţãrii pentru atingerea obiectivului Uniunii Europene, respectiv realizarea coeziunii economice şi sociale;
5. Cadrul de sprijin comunitar reprezintã documentul aprobat de Comisia Europeanã, negociat în prealabil cu România ca stat membru, în urma evaluãrii Planului naţional de dezvoltare. Cadrul de sprijin comunitar conţine contribuţia din fondurile structurale şi celelalte resurse financiare pentru realizarea prioritãţilor şi mãsurilor conţinute în Planul naţional de dezvoltare. Prevederile acestui document se implementeazã prin intermediul programelor operaţionale;
6. programele operaţionale sunt documente aprobate de Comisia Europeanã pentru implementarea acelor prioritãţi sectoriale şi/sau regionale din Planul naţional de dezvoltare care sunt aprobate spre finanţare prin Cadrul de sprijin comunitar;
7. Programul complement reprezintã documentul elaborat de autoritatea de management pentru detalierea implementãrii mãsurilor programului operaţional sectorial sau regional;
8. adiţionalitatea reprezintã nivelul cheltuielilor publice pe care statul membru al Uniunii Europene îl realizeazã din surse proprii, pe parcursul perioadei de programare, pentru aceleaşi tipuri de mãsuri finanţate din fondurile structurale;
9. autoritatea de management este organismul public care asigurã gestionarea asistenţei financiare din instrumentele structurale. Se constituie o autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar şi câte o autoritate de management pentru fiecare program operaţional şi Fondul de coeziune, precum şi autoritãţi de management pentru iniţiativa comunitarã INTERREG;
10. comitetul de monitorizare este organismul care asigurã coordonarea instrumentelor structurale, precum şi urmãrirea eficacitãţii şi calitãţii implementãrii asistenţei comunitare, modul de utilizare şi impactul acesteia, cu respectarea prevederilor comunitare în materie. Se constituie un comitet de monitorizare pentru Cadrul de sprijin comunitar şi câte un comitet de monitorizare pentru fiecare program operaţional, precum şi pentru Fondul de coeziune;
11. autoritatea de platã reprezintã organismul care elaboreazã şi înainteazã cererile de platã şi primeşte de la Comisia Europeanã sumele aferente fondurilor structurale şi Fondului de coeziune;
12. organismele internaţionale sunt instituţiile desemnate de autoritãţile de management şi care, prin delegare de atribuţii de la acestea şi/sau de la autoritãţile de platã, implementeazã mãsurile din programele operaţionale, precum şi proiectele finanţate din Fondul de coeziune. Delegarea de atribuţii cãtre organismul intermediar şi reglementarea mecanismelor de coordonare şi control ale acestuia de cãtre autoritatea care deleagã se fac pe bazã contractualã. Autoritãţile de management şi/sau autoritãţile de platã rãmân responsabile pentru îndeplinirea corespunzãtoare a atribuţiilor delegate, precum şi a operaţiunilor finanţate prin instrumentele structurale;
13. beneficiarul final este organismul sau societatea comercialã cu capital public ori privat, responsabil/ responsabilã cu execuţia proiectelor sau a mãsurilor finanţate.
ART. 3
Se desemneazã Ministerul Finanţelor Publice ca autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, având responsabilitatea coordonãrii implementãrii asistenţei comunitare prin fondurile structurale.
ART. 4
Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, în parteneriat cu instituţiile centrale şi regionale implicate, precum şi cu parteneri socioeconomici, Planul naţional de dezvoltare şi, pe baza acestui document programatic, aprobat de Guvernul României, negociazã Cadrul de sprijin comunitar cu Comisia Europeanã;
b) asigurã corelarea mãsurilor dintre programele operaţionale, precum şi dintre acestea şi cele din programul operaţional regional;
c) coordoneazã şi urmãreşte respectarea şi implementarea politicilor comunitare, în special în domeniile concurenţei şi ajutorului de stat, achiziţiilor publice, protecţiei mediului, egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
d) coordoneazã armonizarea cadrului instituţional şi dezvoltarea capacitãţii administrative şi urmãreşte consolidarea şi extinderea parteneriatelor în procesul de planificare, precum şi în toate fazele de implementare a Cadrului de sprijin comunitar;
e) asigurã implementarea transparentã, efectivã şi eficientã a Cadrului de sprijin comunitar;
f) coordoneazã elaborarea ghidurilor şi a procedurilor privind asigurarea corectitudinii operaţiunilor finanţate din asistenţa comunitarã;
g) asigurã elaborarea unui sistem funcţional şi integrat de colectare şi prelucrare a informaţiilor şi datelor statistice privind implementarea programelor operaţionale, monitorizarea şi evaluarea asistenţei comunitare acordate României prin fondurile structurale;
h) asigurã realizarea şi funcţionarea sistemului informatic privind managementul financiar şi tehnic al fondurilor;
i) elaboreazã, pe baza rapoartelor anuale de implementare ale autoritãţilor de management pentru programele operaţionale, raportul anual de implementare a Cadrului de sprijin comunitar şi, dupã aprobarea acestuia de cãtre Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar, îl înainteazã Comisiei Europene spre analizã, observaţii şi recomandãri;
j) transmite spre analizã Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar recomandãrile primite de la Comisia Europeanã şi formuleazã rãspunsuri la acestea, pe care, dupã aprobarea comitetului de monitorizare, le transmite acesteia;
k) înainteazã spre analizã şi avizare Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar propunerile de modificare a acestuia, prin realocarea de fonduri între programele operaţionale şi/sau prin modificarea complementelor de program, dupã aprobarea în prealabil a acestor modificãri de comitetele de monitorizare ale fiecãrui program operaţional;
l) asigurã şi urmãreşte îndeplinirea cerinţelor cu privire la informarea şi publicitatea asistenţei din fondurile structurale;
m) organizeazã, în parteneriat cu Comisia Europeanã, evaluarea intermediarã a Cadrului de sprijin comunitar şi transmite comitetului de monitorizare al acestuia rezultatele şi concluziile evaluãrii;
n) asigurã implementarea eventualelor modificãri ale Cadrului de sprijin comunitar, propuse de comitetul de monitorizare, ca urmare a evaluãrii intermediare şi informeazã corespunzãtor Comisia Europeanã;
o) participã, în parteneriat cu Comisia Europeanã, la realizarea evaluãrii ex-post a Cadrului de sprijin comunitar şi prezintã comitetului de monitorizare rezultatele şi concluziile acestei evaluãri;
p) constituie Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar, cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitãţii şi egalitãţii de şanse între bãrbaţi şi femei; asigurã preşedinţia şi secretariatul Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar;
q) participã la comitetele de monitorizare ale programelor operaţionale;
r) coordoneazã elaborarea raportului privind adiţionalitatea;
s) îndeplineşte şi alte atribuţii, în condiţiile legii.
ART. 5
Se desemneazã Ministerul Integrãrii Europene ca autoritate de management pentru Programul operaţional regional, având responsabilitatea managementului, gestionãrii şi implementãrii asistenţei financiare alocate acestui program.
ART. 6
Se desemneazã Ministerul Economiei şi Comerţului ca autoritate de management pentru Programul operaţional/sectorial pentru creşterea competitivitãţii economice, având responsabilitatea managementului, implementãrii şi gestionãrii asistenţei financiare alocate acestui program.
ART. 7
Se desemneazã Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de transport şi energie, având responsabilitatea managementului, implementãrii şi gestionãrii asistenţei financiare alocate acestui program.
ART. 8
Se desemneazã Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructura de mediu, având responsabilitatea managementului, implementãrii şi gestionãrii asistenţei financiare alocate acestui program.
ART. 9
Se desemneazã Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, având responsabilitatea managementului, gestionãrii şi implementãrii asistenţei financiare alocate acestuia.
ART. 10
Se desemneazã Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale ca autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru agriculturã, dezvoltare ruralã şi pescuit, având responsabilitatea managementului, gestionãrii şi implementãrii asistenţei financiare alocate pentru acest program.
ART. 11
Autoritãţile de management pentru programele operaţionale au urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã programele operaţionale şi programele complement, în concordanţã cu obiectivele şi prioritãţile stabilite prin Planul naţional de dezvoltare;
b) asigurã corelarea mãsurilor din programele operaţionale sectoriale cu cele din programul operaţional regional, sub coordonarea Autoritãţii de management pentru Cadrul de sprijin comunitar;
c) urmãresc obţinerea rezultatelor generale şi a impactului definit prin programele operaţionale, precum şi a celor specifice menţionate prin programele complement;
d) urmãresc dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în derularea programului operaţional respectiv, precum şi consolidarea şi extinderea parteneriatelor în procesul de planificare şi în toate fazele de implementare a programului operaţional;
e) asigurã implementarea programelor operaţionale în concordanţã cu recomandãrile comitetelor de monitorizare, cu reglementãrile Uniunii Europene şi cu principiile şi politicile comunitare, în special în domeniile concurenţei, achiziţiilor publice, protecţiei mediului şi egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
f) dezvoltã şi promoveazã parteneriate la nivel central, precum şi între nivelul central, nivelul regional şi local, inclusiv parteneriatul public-privat;
g) elaboreazã şi asigurã un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice privind implementarea programelor operaţionale şi evaluarea şi monitorizarea asistenţei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
h) analizeazã şi propun modificãri ale programelor operaţionale şi complement şi înainteazã comitetelor de monitorizare corespunzãtoare propunerile privind realocãrile de fonduri între mãsurile din cadrul programelor operaţionale;
i) elaboreazã şi prezintã comitetelor de monitorizare spre aprobare rapoartele anuale de implementare şi, dupã primirea aprobãrii acestora, le transmit spre aprobare Comisiei Europene;
j) asigurã şi rãspund pentru corectitudinea operaţiunilor finanţate prin programele operaţionale, precum şi pentru implementarea mãsurilor de control intern, în concordanţã cu principiile unui management financiar riguros şi transparent;
k) urmãresc şi verificã instituirea de cãtre organismele intermediare care implementeazã mãsurile din programele operaţionale a unui sistem contabil separat, precum şi a unui cod de contabilitate adecvat pentru operaţiunile finanţate;
l) elaboreazã manuale de implementare şi utilizare pentru programele operaţionale respective;
m) elaboreazã criteriile de selecţie şi evaluare a proiectelor şi aprobã proiectele selectate de cãtre organismele intermediare;
n) transmit autoritãţii de platã rapoarte privind recuperarea sumelor necuvenite, precum şi a celor neutilizate;
o) efectueazã corecţiile financiare;
p) asigurã informarea cetãţenilor şi mass-media cu privire la rolul Uniunii Europene în derularea programelor şi conştientizarea potenţialilor beneficiari şi a organizaţiilor profesionale cu privire la oportunitãţile generate de implementarea programelor;
q) rãspund pentru utilizarea eficientã, efectivã şi transparentã a fondurilor care finanţeazã programul operaţional, precum şi pentru îndeplinirea atribuţiilor delegate organismelor intermediare;
r) organizeazã evaluarea intermediarã a programului operaţional şi informeazã comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia şi asupra modalitãţilor propuse pentru implementarea recomandãrilor Comisiei Europene ca urmare a evaluãrii intermediare;
s) furnizeazã informaţii privind absorbţia fondurilor, conform datelor cuprinse în tabelele financiare;
t) constituie comitetul de monitorizare al programului operaţional, cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitãţii şi egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi; asigurã preşedinţia şi secretariatul comitetului de monitorizare al programului operaţional;
u) participã la reuniunile anuale ale Comisiei Europene în vederea examinãrii rezultatelor anului precedent;
v) asigurã existenţa procedurilor privind pãstrarea unei piste de audit corespunzãtoare;
w) îndeplineşte şi alte atribuţii în condiţiile legii.
ART. 12
(1) Se desemneazã Ministerul Finanţelor Publice ca autoritate de management pentru Fondul de coeziune.
(2) Autoritatea de management a Fondului de coeziune are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã coordonarea şi managementul Fondului de coeziune;
b) coordoneazã armonizarea cadrului instituţional şi dezvoltarea capacitãţii administrative a structurilor implicate în gestionarea Fondului de coeziune;
c) coordoneazã şi urmãreşte respectarea şi implementarea politicilor comunitare, în special în domeniile concurenţei şi ajutorului de stat, achiziţiilor publice, protecţiei mediului, egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
d) asigurã utilizarea eficientã şi corectã a fondurilor, precum şi implementarea proiectelor în conformitate cu obiectivele stabilite prin acestea, respectând condiţionalitãţile stabilite de Comisia Europeanã;
e) coordoneazã, împreunã cu Comisia Europeanã, elaborarea metodologiei, ghidurilor şi procedurilor privind asigurarea corectitudinii operaţiunilor finanţate din asistenţa comunitarã;
f) asigurã monitorizarea prin indicatori fizici şi financiari a stadiului derulãrii proiectelor, în relaţie cu planurile şi obiectivele acestora, şi a progresului gestionãrii fondurilor;
g) evalueazã şi avizeazã strategiile specifice propuse de organismele intermediare;
h) asigurã informarea corespunzãtoare a autoritãţilor de platã referitor la respectarea procedurilor cu privire la: verificarea autenticitãţii cheltuielilor, implementarea proiectelor conform obiectivelor propuse şi condiţionalitãţilor, concordanţa operaţiunilor cu regulile aplicabile şi pãstrarea pistei de audit;
i) asigurã elaborarea unui sistem funcţional şi integrat de colectare şi prelucrare a informaţiilor şi datelor statistice privind implementarea Fondului de coeziune;
j) asigurã realizarea şi funcţionarea sistemului informatic privind managementul financiar şi tehnic al Fondului de coeziune;
k) asigurã elaborarea raportului anual de implementare a proiectelor finanţate din Fondul de coeziune şi îl transmite Comisiei Europene;
l) primeşte, analizeazã şi transmite Comisiei Europene propunerile de proiecte finanţabile din Fondul de coeziune;
m) asigurã informarea cetãţenilor şi mass-media cu privire la rolul Uniunii Europene în derularea proiectelor şi conştientizarea potenţialilor beneficiari şi a organizaţiilor profesionale cu privire la oportunitãţile generate de implementarea proiectelor;
n) constituie Comitetul de monitorizare al Fondului de coeziune, cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitãţii şi egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi; asigurã preşedinţia şi secretariatul Comitetului de monitorizare al Fondului de coeziune;
o) asigurã existenţa procedurilor privind pãstrarea unei piste de audit corespunzãtoare;
p) îndeplineşte şi alte atribuţii în condiţiile legii.
ART. 13
Se desemneazã Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru îndeplinirea funcţiei de organism intermediar pentru proiecte de infrastructurã din domeniul transporturilor, finanţate prin Fondul de coeziune.
ART. 14
Se desemneazã Ministerul Mediului şi Gospodãririi Apelor pentru îndeplinirea funcţiei de organism intermediar pentru proiectele de infrastructurã din domeniul mediului, finanţate prin Fondul de coeziune.
ART. 15
Se desemneazã Ministerul Finanţelor Publice pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de platã pentru: Fondul european de dezvoltare regionalã, Fondul social european şi pentru Fondul de coeziune.
ART. 16
Se desemneazã Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, prin Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, Industrie Alimentarã şi Dezvoltare Ruralã, pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de platã pentru Fondul european pentru orientare şi garantare în agriculturã - secţiunea "Orientare" şi Instrumentul financiar de orientare piscicolã.
ART. 17
Autoritãţile de platã au urmãtoarele atribuţii principale:
a) primesc cereri de rambursare şi asigurã cã respectivele cereri reflectã în mod corespunzãtor operaţiunile selectate şi includ numai cheltuieli realizate efectiv în perioada de referinţã şi care pot fi dovedite în mod corespunzãtor;
b) primesc de la Comisia Europeanã sumele aferente plãţilor;
c) efectueazã transferul contribuţiilor financiare ale Uniunii Europene cãtre beneficiarii finali, în cel mai scurt timp şi în întregime;
d) elaboreazã şi transmit Comisiei Europene estimãri ale cheltuielilor;
e) elaboreazã şi transmit Comisiei Europene declaraţii de certificare a cheltuielilor intermediare şi finale, împreunã cu cererile de platã;
f) transmit o cerere Comisiei Europene, pentru corectarea, dacã este necesar, a plãţii soldului final al asistenţei, în termen de 9 luni de la data transferãrii sumelor aferente soldului final;
g) furnizeazã Comisiei Europene evidenţe detaliate privind plãţile efectuate;
h) restituie Comisiei Europene sumele neutilizate sau plãtite în mod eronat din fondurile structurale şi Fondul de coeziune;
i) trimit, o datã pe an, ca anexã la al patrulea raport privind recuperãrile, o declaraţie a sumelor rãmase de recuperat la acea datã;
j) asigurã menţinerea unor evidenţe financiare privind operaţiunile pe care le deruleazã;
k) îndeplinesc şi alte atribuţii, în condiţiile legii.
ART. 18
Se desemneazã Ministerul Integrãrii Europene ca autoritate de management pentru iniţiativa comunitarã INTERREG.
ART. 19
Pentru fiecare autoritate de managament, autoritate de platã, organism intermediar, se constituie câte o unitate de audit intern independentã.
ART. 20
În derularea mãsurilor finanţate din programele operaţionale, precum şi a proiectelor finanţate prin Fondul de coeziune, autoritãţile de managament asigurã definirea clarã şi separarea adecvatã a funcţiilor structurilor desemnate prin prezenta hotãrâre.
ART. 21
Structurile desemnate pentru coordonarea şi gestionarea asistenţei financiare acordate de Uniunea Europeanã prin instrumentele structurale sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 22
(1) Autoritãţile de management pentru programele operaţionale sectoriale şi regionale desemneazã organismele intermediare pentru implementarea mãsurilor finanţate din fondurile structurale.
(2) Autoritãţile de management pentru programele operaţionale şi autoritãţile de platã desemneazã organismele responsabile pentru verificãrile pe eşantioane, precum şi pe cea privind declaraţia de încheiere a programelor.
ART. 23
În funcţie de modificarea prioritãţilor şi/sau a mãsurilor identificate în Planul naţional de dezvoltare, precum şi a politicii comunitare în domeniul politicii regionale şi al instrumentelor structurale, poate fi analizatã posibilitatea adãugãrii altor programe operaţionale şi/sau mãsuri în Cadrul de sprijin comunitar, precum şi a ajustãrii cadrului instituţional.
ART. 24
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Guvernul, la propunerea ministerelor implicate, va aproba modificarea şi completarea corespunzãtoare a urmãtoarelor acte normative:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Comerţului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003.
ART. 25
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea instituţiilor şi organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare comunitare prin instrumentele structurale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 3 februarie 2003.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul integrãrii europene,
Alexandru Fãrcaş

Ministru de stat,
ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Ministrul mediului
şi gospodãririi apelor,
Speranţa Maria Ianculescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 1 aprilie 2004.
Nr. 497.

ANEXĂ


SCHEMĂ INTERINSTITUŢIONALĂ

┌────────────┐
┌─────────────────────────────────────────────┐ │ COMITET │
┌>│ COMITET MONITORIZARE ├─┐ ┌─┤MONITORIZARE│<┐
│ │ Cadrul de sprijin Comunitar │ │ │ │ Fondul de │ │
│ └───────^───────────────────────────────┬─────┘ │ │ │ Coeziune │ │
│ ┌───────┼───────────────────────────────┼─────┐ │ │ └────────────┘ │
│ │ │ AUTORITATE DE MANAGEMENT │ │ │ │ ┌────────────┐ │
└─┤ │ Cadrul de Sprijin Comunitar │ │<┘ │ │ AUTORITATE │ │
│ │ Ministerul Finantelor Publice │ │ │ │ DE │ │
└───────┼───────────────────────────────┼┬────┘ │ │ MANAGEMENT │ │
^ │ │v │ │ Fondul de │ │
┌───────┴──┴───────────────────────────────v───┐ └>│ Coeziune ├─┘
│ COMITATE DE MONITORIZARE │ ┌─────>│ Ministerul │
│ │ │ │ Finantelor │
├──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┤ v │ Publice │
│ POS ││ POS ││ POS ││ POS ││ POS ││ POS │ ┌───────────┐└────────────┘
│Cres- ││Infra-││Infra-││Dez- ││Agri- ││Dez- │ │AUTORITATI │ | ^
│terea ││struc-││struc-││volta-││cultu-││volta-│ │ DE PLATA │ | | ^
│Compe-││tura ││tura ││rea ││ ra ││ re │ ├───────────┤ | │ | │
│titi- ││ de ││ de ││Resur-││Dezv. ││Regio-│ │ Ministerul│ | │ | │
│vita- ││Tran- ││Mediu ││selor ││Rurala││nala │ │ Finantelor│ | │ | │




│Econo-││ si ││ ││ ││Pescu-││ │ │ FEDR, │<────┐│ | │
│mice ││Ener- ││ ││ ││ it ││ │ │ FSE, FC │ ││ | │
│ ││gie ││ ││ ││ ││ ┌┼>├───────────┤ ││ | │
└──────┘└──────┘└──────┘└──────┘└──────┘└──┬──┼┘ │Agentia de │ ││ | │
^ v v │Plati si │ ││ | │
┌──┴───────────────────────────────────────────┐ │Interventie│ ││ | │
│ AUTORITATI DE MANAGEMENT │ │ FEOGA-O, │ ││ | │
├──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┤ │ IFOP │ ││ | │
│ MEC ││ MTCT ││MMGA ││MMSSF ││MAPDR ││ MIE │ └───┬─┬─────┘ ││ | │
│Minis-││Minis-││Minis-││Min. ││Min. ││Minis-│ ^^ │ │ ││ | │
│terul ││terul ││terul ││Muncii││Agric.││terul │┌┘| │ │ │v | │
│Econo-││Tran- ││Mediu-││Soli- ││Padu- ││Inte- ││ | │ │ │ |
│miei ││spor- ││ lui ││dari- ││rilor ││grarii││ | │ │ │ |
│ si ││turi- ││ si ││tatii ││ si ││Euro- ├┘ | │ │ │ |
│Comer-││lor ││Gospo-││Soci- ││Dez- ││pene │ | │ │ v |
│tului ││Con- ││dari- ││ale ││volta-││ │ | │ │ ┌──────────────────┐
│ ││struc-││rii ││ si ││ rii ││ │ | │ │ │ ORGANISME │
│ ││tiilor││Apelor││Fami- ││Rurale││ │ | │ │ │ INTERMEDIARE │
│ ││ si ││ ││liei ││ ││ │ | │ │ ├────────┬┬────────┤
│ ││Turis-││ ││ ││ ││ │ | │ │ │Proiecte││Proiecte│
│ ││mului ││ ││ ││ ││ │ | │ │ │ de ││ de │
└──────┘└──────┘└──────┘└──────┘└──────┘└──┬───┘ | │ │ │ tran- ││ mediu │
^ │ | │ │ │ sport ││ │
│ v | │ │ │ ││ │
┌──┴───────────────────────────────────────────┐ | │ │ │ MTCT ││ MMGA │
│ ORGANISME INTERMEDIARE (vor fi desemnate │ | │ │ │ ││ │
│ dupa intrarea in vigoare a HG privind │-- │ │ └─┬──────┴┴────────┘
│ stabilirea cadrului institutional) │ │ │ v ^
├──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┬┬──────┤ │ │ ┌──────────────┴───┐
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ │ │ BENEFICIARI │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ └─>│ FINALI │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ └──────────────────┘
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │
│ ││ ││ ││ ││ ││ │ │
└──────┴┴──────┴┴──────┴┴──────┴┴──────┴┴──┬───┘ │
^ V │
┌──┴───────────────────────────────────────────┐ │
│ BENEFICIARI FINALI │<────┘
└──────────────────────────────────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016