Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 49 din 16 ianuarie 2003  pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, precum si altor organizatii neguvernamentale fara scop lucrativ, care initiaza si organizeaza programe si proiecte culturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 49 din 16 ianuarie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, precum si altor organizatii neguvernamentale fara scop lucrativ, care initiaza si organizeaza programe si proiecte culturale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 19 februarie 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 2^1 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 245/2001 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale implicate în alocarea de subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale, vor duce la îndeplinire dispoziţiile prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul culturii şi cultelor,
Razvan Theodorescu

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 16 ianuarie 2003.
Nr. 49.

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Asociaţiile şi fundaţiile romane cu personalitate juridicã, precum şi alte organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale, pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau, dupã caz, de la bugetele locale. Subvenţiile se utilizeazã în exclusivitate pentru acoperirea parţialã sau integrala a cheltuielilor aferente acestor programe şi proiecte culturale, diferite de cele ce constituie obligaţii ori programe minimale ale unor ministere şi altor organe centrale sau locale ori ale instituţiilor din subordinea acestora.
(2) Programele sau proiectele culturale pot fi cofinantate astfel:
a) de la bugetul de stat, prin Ministerul Culturii şi Cultelor, cele care sunt de interes zonal, naţional sau internaţional;
b) de la bugetele locale, prin consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau prin consiliile locale, cele care sunt de interes zonal sau local.
(3) Subvenţiile acordate se utilizeazã de cãtre asociaţii, fundaţii, precum şi de alte organizaţii neguvernamentale numai pentru programele şi proiectele culturale iniţiate şi organizate de acestea, în completarea veniturilor proprii şi a celor primite sub forma de donaţii sau sponsorizãri.
ART. 2
Subvenţiile se acorda, pentru finanţarea integrala sau parţialã a unui program ori proiect, în baza unui contract încheiat între Ministerul Culturii şi Cultelor sau consiliul judeţean, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv consiliul local, şi asociaţia, fundaţia sau organizaţia neguvernamentala selectionata pe baza criteriilor prevãzute la art. 9 alin. (1).
ART. 3
(1) Subvenţia se acorda în transe aferente realizãrii programului sau proiectului cultural, potrivit contractului prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Subvenţia pentru o transa aferentã unei etape urmãtoare a programului sau proiectului cultural se acorda numai dupã justificarea utilizãrii transei anterioare.
ART. 4
Disponibilitãţile provenite din alocaţiile bugetare destinate finanţãrii proiectelor şi programelor culturale, rãmase la finele exerciţiului bugetar în conturile structurilor de implementare, se reporteazã în anul urmãtor pentru a fi folosite pentru finanţarea în continuare a proiectelor şi programelor culturale.
ART. 5
Controlul asupra desfãşurãrii programelor şi proiectelor culturale finanţate din bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor se exercita de cãtre organele abilitate din minister, iar asupra celor finanţate de la bugetele locale, de cãtre organele abilitate de consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de consiliile locale, precum şi de alte organe de control abilitate de lege.
ART. 6
Programele şi proiectele culturale vor fi selecţionate pentru finanţare în cadrul limitelor de fonduri aprobate anual ordonatorilor principali de credite cu aceasta destinaţie.

CAP. 2
Procedura de solicitare a subventiei

ART. 7
(1) Documentaţiile de solicitare a subventiei se înainteazã, în pachet închis, la direcţiile pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţene sau a municipiului Bucureşti în a cãror raza îşi au sediul fundaţiile, asociaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã programe şi proiecte culturale, sau, dupã caz, la registratura consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv a consiliului local.
(2) În vederea organizãrii competitiei de selecţionare, pentru a primi finanţare, documentaţiile prevãzute la alin. (1) se depun în termen de 90 de zile de la data aprobãrii legii bugetului de stat.
(3) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în situaţii excepţionale, fundaţiile, asociaţiile, precum şi organizaţiile neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã programe sau proiecte culturale de importanta nationala şi internationala, care urmãresc promovarea valorilor culturii româneşti peste hotare şi contribuie la dezvoltarea relaţiilor culturale internaţionale ale României, pot depune documentaţiile peste termenul de 90 de zile, cu aprobarea ministrului culturii şi cultelor.
ART. 8
Documentaţia solicitanţilor va conţine urmãtoarele:
a) formularul de solicitare a subventiei, prevãzut în anexa nr. 1, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului cultural, prevãzut în anexa nr. 2, care se completeazã, obligatoriu, prin dactilografiere, în trei exemplare;
b) documentaţia privind fundamentarea devizului general al programului sau proiectului cultural propus;
c) dovada existenţei surselor de finanţare proprii sau oferite de terţi:
- scrisori de intenţie;
- contracte de sponsorizare;
- alte forme de sprijin financiar ferm din partea unor terţi;
d) raport privind activitatea solicitantului în ultimii 3 ani calendaristici;
e) hotãrâre a consiliului director al asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale fãrã scop lucrativ solicitante, din care sa reiasã ca organizaţia nu are obligaţii restante cãtre alte persoane fizice sau juridice ori bunuri urmãrite în vederea executãrii silite;
f) actul constitutiv, statutul şi actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial ale organizaţiei solicitante, precum şi actele adiţionale, dupã caz;
g) certificatul de înscriere sau alte acte doveditoare ale dobândirii personalitãţii juridice;
h) situaţiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrate la direcţia generalã a finanţelor publice judeteana, respectiv la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
i) ultimul extras de cont bancar;
j) certificatul de înregistrare fiscalã;
k) dovada activului patrimonial la data solicitãrii subventiei;
l) actele din care sa rezulte titlul cu care sunt folosite spaţiile, în cazul în care programele sau proiectele culturale nu se organizeazã la sediul solicitantului;
m) documente privind colaborarea sau parteneriatul cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale, cu organizaţiile guvernamentale şi neguvernamentale, dacã este cazul;
n) alte documente relevante privind activitatea semnificativã a asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale fãrã scop lucrativ, dupã caz.

CAP. 3
Criteriile de acordare a subvenţiilor asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ, evaluate şi selecţionate

ART. 9
(1) Toate solicitarile primite vor fi examinate. Dintre acestea vor fi supuse evaluãrii numai solicitarile care întrunesc urmãtoarele criterii de selecţionare:
a) documentaţia care însoţeşte cererea conţine toate elementele prevãzute de art. 8;
b) programele şi proiectele sunt din domeniul cultural;
c) prezentarea succintã a modului în care programul sau proiectul va atinge obiectivul ales;
d) programele şi proiectele culturale sunt altele decât obligaţiile ori programele minimale care urmeazã sa fie aprobate anual de ordonatorii principali de credite pentru activitãţile proprii şi pentru cele organizate de instituţiile din subordinea acestora;
e) justificarea programului sau proiectului cultural în raport cu necesitãţile, prioritãţile şi strategia organului administraţiei publice centrale sau locale care acorda subvenţia;
f) capacitatea organizatoricã şi funcţionalã a asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale fãrã scop lucrativ, doveditã prin:
- experienta în domeniul administrãrii programelor şi proiectelor culturale;
- cãile şi modalitãţile de identificare a beneficiarilor;
- calitatea serviciilor culturale acordate sau a activitãţilor culturale organizate;
- capacitatea resurselor umane de a asigura desfãşurarea programului sau proiectului cultural la nivelul propus;
- experienta de colaborare, parteneriat cu autoritãţile publice, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale din ţara şi din strãinãtate, dupã caz.
(2) Toate cererile selecţionate în urma trierii sunt supuse evaluãrii pe baza urmatorului punctaj de evaluare:





criteriu pondere (%)
──────── ────────────
- consistenta tehnica 15
- soliditate financiarã 15
- rezultate asteptate 10
- capacitate de realizare 20
- participarea pãrţilor 15
- durabilitatea programului sau
proiectului cultural 25


ART. 10
Nu sunt selecţionate asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale aflate în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) documentaţia prezentatã este incompleta şi nu respecta prevederile art. 7 şi 8;
b) au conturile bancare blocate;
c) nu au respectat un contract de finanţare anterior;
d) au prezentat declaraţii inexacte la o participare anterioarã.

CAP. 4
Organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare şi selecţionare

ART. 11
(1) Evaluarea şi selecţionarea asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ, în baza criteriilor prevãzute la art. 9, se fac de cãtre o comisie de evaluare şi selecţionare.
(2) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetul de stat, se organizeazã în cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(3) Comisia de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetele locale, se organizeazã prin hotãrâre a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local.
ART. 12
(1) Comisia de evaluare şi selecţionare trebuie sa fie formatã din minimum 5 persoane.
(2) Şedinţele sunt conduse de un preşedinte, ales dintre membrii comisiei prin vot deschis.
(3) Preşedintele va desemna dintre membrii comisiei, dupã consultarea prealabilã a acestora, secretarul comisiei.
(4) Fiecare membru al comisiei va semna o declaraţie de impartialitate, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 5.
(5) Comisia hotãrãşte prin votul majoritãţii membrilor.

CAP. 5
Procedura evaluãrii şi a selectionarii

ART. 13
(1) Dacã documentaţiile primite de cãtre direcţiile pentru cultura, culte şi patrimoniul cultural naţional judeţene şi a municipiului Bucureşti conţin toate elementele prevãzute la art. 8, acestea se transmit, în termen de 10 zile, direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, în funcţie de tematica programelor sau proiectelor culturale.
(2) Documentaţiile incomplete vor fi returnate persoanelor juridice care le-au depus, în vederea completãrii.
ART. 14
(1) Documentaţia de solicitare a subvenţiilor este analizata de cãtre membrii comisiei de evaluare şi selecţionare şi va fi notatã potrivit prevederilor art. 9 alin. (2).
(2) Pentru fiecare solicitare de subventionare comisia de evaluare şi selecţionare întocmeşte un raport de oportunitate.
(3) Comisia de evaluare şi selecţionare înainteazã documentele privind asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fãrã scop lucrativ selecţionate direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, în funcţie de tematica programului ori proiectului cultural, sau, dupã caz, consiliului judeţean, Consiliului General al Municipiului Bucureşti ori consiliului local.
(4) Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor întocmeşte o nota de prezentare şi propunerile, care vor fi avizate de cãtre Direcţia buget, finanţe, dezvoltare, avizare şi aprobate prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(5) La nivelul consiliului judeţean, al Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau al consiliului local nota de prezentare şi propunerile vor fi aprobate de cãtre ordonatorul principal de credite.
(6) În termen de 15 zile de la data încheierii lucrãrilor comisia de evaluare şi selecţionare anunta, în scris, asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ selecţionate rezultatul selecţiei, precum şi fondurile propuse a fi alocate.

CAP. 6
Încheierea contractului

ART. 15
(1) Contractul se încheie între Ministerul Culturii şi Cultelor sau, dupã caz, consiliul judeţean, Consiliul General al Municipiului Bucureşti ori consiliul local şi asociaţia, fundaţia sau organizaţia neguvernamentala fãrã scop lucrativ selectionata.
(2) La contract se vor anexa formularul de solicitare a subventiei, prevãzut în anexa nr. 1, precum şi bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului cultural, prevãzut în anexa nr. 2, completate potrivit art. 8 lit. a).
(3) Dacã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii rezultatului selecţiei o asociaţie, fundaţie sau organizaţie neguvernamentala nu se prezintã pentru încheierea contractului de finanţare, se considera ca oferta ordonatorului principal de credite nu a fost acceptatã, iar proiectele în cauza se elimina de la finanţare, locurile acestora fiind preluate de celelalte proiecte, în ordinea descrescãtoare a punctajului.

CAP. 7
Alocarea subventiei

ART. 16
Ministrul culturii şi cultelor sau, dupã caz, ordonatorul principal de credite judeţean ori local dispune efectuarea plãţii cãtre asociaţie, fundaţie sau organizaţia neguvernamentala fãrã scop lucrativ, prin virament în contul bancar al acesteia.
ART. 17
(1) Asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care au primit subvenţii în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 245/2001 , au obligaţia sa întocmeascã şi sa transmitã organului de la care au primit subvenţia, la termenele şi în condiţiile stabilite prin dispoziţiile legale în vigoare, un cont de execuţie privind modul de utilizare a subventiei.
(2) Asociaţiile, fundaţiile sau organizaţiile neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care au primit subvenţii, au obligaţia sa prezinte organului de la care au primit subvenţia o raportare intermediara şi finala, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4.
ART. 18
(1) În cazul rezilierii contractului ca urmare a neîndeplinirii clauzelor contractuale, beneficiarul subventiei este obligat sa returneze ordonatorului principal de credite sumele primite, cu care se reintregesc creditele bugetare ale acestuia, în vederea finanţãrii altor programe şi proiecte culturale.
(2) Pentru sumele restituite ca urmare a rezilierii contractului beneficiarii subvenţiilor datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care sunt venituri ale bugetului de stat sau, dupã caz, ale bugetelor locale.
ART. 19
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1


────────
la normele metodologice
────────────────────────

FORMULAR
de solicitare a subvenţiilor în temeiul Ordonanţei Guvernului
nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare
a programelor şi proiectelor culturale,
aprobatã cu modificãri şi completãri
prin <>Legea nr. 245/2001

I. Date despre asociaţie/fundaţie/organizaţie
1. Denumirea şi sediul:
Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia ........, localitatea ........., str. ..... nr. ...., sectorul/judeţul ......, codul poştal ......., telefon ......., fax ...........
2. Numãrul şi data înscrierii legale:
Dosarul nr. .....................
Sentinta civilã nr. ....... din data de ..........., eliberata de ...................
3. Structura de conducere a asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei:
a) Date personale ale preşedintelui:
Numele ..... prenumele ....., data naşterii ..........., actul de identitate ........ seria ...... nr. ....., codul numeric personal ......, profesia ........, funcţia ........, locul de munca ...., domiciliul: localitatea ......, str. ..... nr. ....., sectorul/judeţul ......, codul poştal ......;
b) Date personale ale responsabilului financiar:
Numele ....... prenumele ......., data naşterii ......, actul de identitate ..... seria ......, nr. ...., codul numeric personal ..........., profesia ....., funcţia ....., locul de munca ......, domiciliul: localitatea ....., str. ..... nr. ...., sectorul/judeţul ......, codul poştal ......
4. Membrii asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei, respectiv personalul acesteia:
Numãrul total
..............................................................
din care:
- salariaţi
..............................................................
- colaboratori
..............................................................
- voluntari
..............................................................
5. Filialele/sucursalale asociaţiei/fundaţiei/organziatiei:
..............................................................
(Precizati dacã asociaţia/fundaţia/organizaţia are filiale, temeiul juridic în baza cãruia au fost înfiinţate acestea, numãrul total de filiale, denumirea, adresa, numele persoanei care o conduce.)
6. Specificati obiectivele asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei în domeniul cultural, în conformitate cu statutul:
...............................................................
7. codul fiscal nr. ..... din data de ...., emis de ...........
8. Numãrul contului bancar ......, deschis la banca ........... sucursala/filiala/agenţia .....................
Numele persoanelor cu drept de semnatura:
...............................................................
9. Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei, pe durata ultimilor 3 ani financiari: ......................................................
..............................................................
10. Patrimoniul de care dispune asociaţia/fundaţia/organizaţia (mijloace fixe, dotãri, echipamente, imobile):
..............................................................

II. Experienta asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei în domeniul cultural
1. Experienta anterioarã în domeniul cultural:
...............................................................
...............................................................
(Mentionati, dupã caz: DA sau NU. Dacã DA, precizati programele şi proiectele culturale desfãşurate în anul calendaristic precedent şi în anul curent, precum şi grupul-tinta, dimensiunea acestuia.)
2. Asociaţia/fundaţia/organizaţia desfãşoarã programe şi proiecte culturale:
- la nivel local DA/NU
(Dacã DA, precizati localitatea.)
- la nivel de judeţ/judeţe DA/NU
(Dacã DA, precizati judeţul/judeţele.)
- la nivel zonal, naţional DA/NU
(Dacã DA, precizati care sunt aceste programe sau proiecte şi datele privind anvergura nationala a acestora.)
- la nivel internaţional DA/NU
(Dacã DA, precizati care sunt aceste programe sau proiecte şi partenerii internationali implicaţi în organizarea acestora.)
3. Serviciile oferite sunt contra cost:
DA/NU
(Dacã DA, specificati metodologia de stabilire a preţului.)
4. Modalitãţile de selecţionare a beneficiarilor:
...............................................................
...............................................................
5. Calificarea personalului angajat în organizarea proiectului sau programului cultural:
Numãrul persoanelor:
cu studii superioare ......., cu studii medii ......., cu alte forme de calificare ..............
6. A mai primit asociaţia/fundaţia/organizaţia sprijin financiar din partea altor organizaţii/instituţii pentru programe şi proiecte culturale pana în prezent?
DA/NU
(Dacã DA, va rugãm sa precizati, în ordinea importantei, programele/proiectele relevante, indicând urmãtoarele elemente pentru fiecare.)
Titlul programului/proiectului ...............................
Anul .........................................................
Organizaţia/instituţia care v-a sprijinit ....................
Suma acordatã .............. sau, respectiv, tipul sprijinului acordat ....................
Descrieti pe scurt programul/proiectul .......................
Parteneri în program/proiect .................................
Denumiţi o persoana care poate da referinte despre program/proiect ..................................................

III. Date tehnice privind programul sau proiectul cultural pentru care se solicita subvenţia

În cazul în care se solicita subvenţii pentru mai multe programe sau proiecte culturale, prezenta secţiune a formularului se va completa pentru fiecare program/proiect.
1. Tipul de program/proiect
...............................................................
...............................................................
2. Localitatea/localitãţile în care se deruleazã programul/proiectul:
...............................................................
...............................................................
3. Oportunitatea programului/proiectului în raport cu prioritãţile comunitãţii:
...............................................................
...............................................................
(Precizati temeiul iniţiativei şi necesitãţile la nivel local, zonal, naţional sau internaţional cãrora le rãspunde programul/proiectul propus.)
4. Beneficiari
a) Beneficiarii sunt rezidenţi în: ............./(Precizati localitatea/localitãţile.)...................
b) Grupul-tinta:
- varsta medie;
- numãrul de persoane;
- modalitãţile de selecţionare a beneficiarilor
5. Durata în timp:
a) În cazul programelor:
- Se deruleazã din data de .......... pana în data de ....... .
- Urmeazã sa se deruleze din data de ........... pana în data de .............. .
b) În cazul proiectelor:
- din data de ............ pana în data de .................
6. Descrierea programului/proiectului:
............................................................
7. Resurse umane implicate în organizarea programului/proiectului:
● Numãrul total ....................., din care:
- personal de conducere ......................................;
- personal de execuţie .......................................;
- salariaţi ..................................................;
- colaboratori ...............................................;
- voluntari ..................................................
8. Date privind coordonatorul programului/proiectului:
..............................................................
(Dacã este cazul, specificati dacã acesta mai are un alt contract de munca sau o convenţie civilã de prestãri de servicii, precum şi locul de munca.)
Numele ...... prenumele ....., profesia ....., funcţia ......, locul de munca ...., domiciliul: localitatea ....... str. ...... nr. ....., sectorul/judeţul ......, telefonul de acasã ....., codul poştal .........
9. Patrimoniul asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei (numai acea parte a patrimoniului angajata în derularea programului/proiectului):
a) patrimoniul mobil ........................................;
b) patrimoniul imobil .......................................;
(Specificati situaţia juridicã şi tehnica a acestora, anexând acte doveditoare şi planuri ale spaţiilor, cu precizarea utilitãţilor.)
c) alte mijloace fixe din dotare ..............................
10. Modalitãţi concrete de colaborare şi parteneriat:
a) parteneri la nivel local, judeţean, naţional:
...............................................................
b) parteneri externi:
...............................................................
(Precizati statutul juridic, precum şi responsabilitãţile partenerilor. Dacã o alta instituţie/fundaţie/asociaţie/organizaţie este partener în programul/proiectul dumneavoastrã, este obligatoriu sa prezentaţi statutul acesteia şi actul de constituire. Prezentaţi în copie convenţiile de parteneriat stabilite cu partenerii dumneavoastrã.)
11. Criteriile de evaluare a programului/proiectului propus:
..............................................................
..............................................................
12. Rezultate preconizate:
..............................................................
..............................................................
13. Posibilitãţi privind continuarea programului/proiectului dupã încetarea perioadei de subventionare:
..............................................................
14. Alte surse de finanţare:
..............................................................
..............................................................
(Mentionati numele finantatorilor şi contribuţia acestora.)
IV. Subvenţia solicitatã de la bugetul de stat, respectiv de la bugetul judeţean/local: ............ mii lei.

DECLARAŢIE
Subsemnatul ........, domiciliat în localitatea .............., str. ..... nr. ..., bl. ...., ap. ..., sectorul/judeţul ......, codul poştal ........., posesor al actului de identitate ......... seria ...... nr. ...., codul numeric personal ....., în calitate de reprezentant al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei ....., declar ca am luat cunostinta de prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 245/2001 , ale Hotãrârii Guvernului nr. 49/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale.
Declar pe propria rãspundere ca nu ma aflu/persoana juridicã pe care o reprezint nu se afla în nici una dintre urmãtoarele situaţii:
a) în incapacitate de plata;
b) cu plãţile/conturile blocate conform unei hotãrâri judecãtoreşti definitive;
c) nu am încãlcat/a încãlcat cu buna ştiinţa prevederile unui alt contract finanţat din fonduri publice;
d) nu sunt vinovat de declaraţii false cu privire la situaţia economicã;
e) nu am/are restante cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor sociale de sãnãtate, bugetele locale sau fondurile speciale;
f) nu sunt condamnat pentru: abuz de încredere, gestiune frauduloasã, înşelãciune, delapidare, dare sau luare de mitã, mãrturie mincinoasã, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
Cunoscând pedeapsa prevãzutã de art. 292 din Codul penal pentru infracţiunea de fals în declaraţii, am verificat datele din prezenta declaraţie, care este completa şi corecta.

Semnatura, Data
........... .............





ANEXA 2
────────
la normele metodologice
────────────────────────

Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia neguvernamentala
..........................................................
Programul/proiectul cultural .............................
Data şi locul desfãşurãrii ...............................

BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI
al programului/proiectului cultural
- mii lei -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea indicatorilor Total Trim. I Trim. II Trim. III Trim. IV
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
VENITURI - TOTAL (1+2+3),
din care:
1. Contribuţia beneficiarului
(asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei
neguvernamentale) (a+b+c+d),
constând din:
a) contribuţie proprie
b) donaţii (dacã este cazul)
c) sponsorizãri (dacã este cazul)
d) alte surse (se vor nominaliza):
● .............................
● .............................
● .............................
2. Subvenţii primite în temeiul
<>Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 ,
aprobatã şi modificatã prin Legea
nr. 245/2001 (a+b):
a) de la bugetul de stat
b) de la bugetul local
3. Dobânzi aferente disponibilitãţilor
în cont provenite din subvenţii
CHELTUIELI - TOTAL,
din care:
1. Fond de premiere pentru participanţi
2. Onorarii cuvenite participanţilor
3. Remuneraţii colaboratori
4. Cheltuieli materiale şi servicii,
din care:
4.1. cazare, transport şi masa
pentru participanţi
4.2. manifestãri specifice:
4.2.1. închirieri de spaţii şi aparatura
4.2.2. acţiuni promotionale şi de
publicitate
4.2.3. tiparituri
5. Alte cheltuieli (se vor nominaliza):
5.1. ................................
5.2. ...............................
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


NOTA:
Subvenţia care urmeazã sa se acorde nu are în vedere acoperirea cheltuielilor prevãzute la rubricile: cheltuieli de personal, cheltuieli cu întreţinerea şi repararea mijloacelor fixe, cheltuieli administrative, alte cheltuieli proprii beneficiarului de subventie.

Preşedintele asociaţiei/fundaţiei/
organizaţiei neguvernamentale,
...................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Responsabilul financiar al asociaţiei/fundaţiei/
organizaţiei neguvernamentale,
......................................
(numele, prenumele şi semnatura)

Data ...........
Stampila


ANEXA 3


────────
la normele metodologice
────────────────────────

CONTRACT
Nr. ..... din data de ...........

Încheiat în temeiul <>art. 2^1 din Ordonanta Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a programelor şi proiectelor culturale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 245/2001 , al art. 2 din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 49/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale, şi în baza hotãrârii comisiei de evaluare şi selecţionare din data de ..............
Între:
Pãrţile contractului
Art. 1. - (1) Ministerul Culturii şi Cultelor/Consiliul Judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti/Consiliul Local ...., cu sediul în localitatea .........., str. ........... nr. ......, sectorul/judeţul ......, codul fiscal ....., cont virament ....., deschis la ......, reprezentat de ........, cu funcţia de ......, denumit în continuare finanţator,
şi
(2) Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia .........., cu sediul în localitatea ....., str. ..... nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. .., ap. ..., sectorul/judeţul ......, înregistratã în Registrul persoanelor juridice prin Sentinta civilã nr. .... din .... a Tribunalului .........., codul fiscal nr. ...... din ....., având contul nr. ......, deschis la ......., reprezentatã de ....., cu funcţia de ......, având calitatea de coordonator de program, şi ...., contabil-şef/responsabil financiar, denumita în continuare beneficiar.
Obiectul contractului
Art. 2. - (1) Obiectul contractului îl constituie alocarea sumei de........................... lei de cãtre finanţator, în vederea realizãrii de cãtre beneficiar a programului/proiectului cultural ...... .
(2) Eliberarea sumelor cãtre beneficiar se va face în............... transe, pe baza de documente justificative. Prima transa este consideratã avans.
(3) Nivelul avansului, precum şi al celorlalte transe este stabilit dupã cum urmeazã:
- transa I (avans) ..................................;
- transa a II-a .....................................;
- transa a III-a ................................... .
(4) La solicitarea urmãtoarei transe beneficiarul trebuie sa prezinte finanţatorului un raport privind stadiul implementarii programului sau proiectului cultural, din punct de vedere fizic, financiar şi al contribuţiei asociaţiei, fundaţiei sau organizaţiei neguvernamentale, şi documentele adecvate, justificând utilizarea a cel puţin 75% din transa anterioarã. Restul de cel mult 25% se justifica cu ocazia formularii solicitãrii pentru urmãtoarea transa.
(5) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupã caz, în funcţie de nevoile reale identificate, în vederea finalizarii programului sau proiectului cultural. Justificarea utilizãrii ultimei transe se va efectua înainte de momentul închiderii programului/proiectului.
(6) Sumele alocate rãmase necheltuite dupã finalizarea programului/proiectului vor fi returnate instituţiei finanţatoare în termen de maximum 30 de zile.
Art. 3. - Suma reprezentând subvenţia alocata va fi virata din contul finanţatorului nr. ...., deschis la Direcţia de trezorerie a municipiului Bucureşti/ ......., în contul beneficiarului nr. ..., deschis la Banca ......, filiala ....., potrivit legii.
Durata contractului
Art. 4. - Prezentul contract se încheie pentru perioada cuprinsã între data semnãrii acestuia şi ................ .
Etapele de derulare a programului/proiectului cultural
Art. 5. - Programul/proiectul cultural prevãzut la art. 2 alin. (1) se va realiza în urmãtoarele etape:
● etapa I:
- în perioada .....................................;
- acţiuni derulate ................................;
- cheltuieli din subvenţia alocata ............ lei;
● etapa a II-a:
- în perioada .....................................;
- acţiuni derulate ................................;
- cheltuieli din subvenţia alocata ............ lei;
● etapa a III-a:
- în perioada......................................;
- acţiuni derulate.................................;
- cheltuieli din subvenţia alocata............. lei.
Art. 6. - Modul de realizare a fiecãrei etape va fi consemnat într-un formular de raportare intermediara completat de reprezentanţii beneficiarului, potrivit anexei nr. 4 la Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 49/2003.
Drepturile şi obligaţiile pãrţilor
Art. 7. - Finantatorul:
- se obliga sa punã la dispoziţia beneficiarului sumele reprezentând subvenţia;
- are dreptul sa solicite beneficiarului rapoarte privind derularea programului/proiectului cultural;
- are dreptul sa modifice cuantumul subventiei alocate sau sa rezilieze prezentul contract dacã beneficiarul comunica date, informaţii sau înscrisuri false ori eronate, precum şi în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a obligaţiilor contractuale asumate de cãtre beneficiar.
Art. 8. - Beneficiarul:
- are dreptul sa primeascã sumele reprezentând subvenţia alocata, în condiţiile prevãzute în prezentul contract;
- are dreptul sa prelungeascã durata etapelor prevãzutã în prezentul contract, în cazul efectuãrii cu întârziere a plãţilor de cãtre finanţator, dacã aceasta întârziere genereazã modificãri substanţiale în procesul desfãşurãrii programului sau proiectului cultural;
- se obliga sa utilizeze subvenţia numai în scopul realizãrii programului/proiectului cultural prevãzut la art. 2 alin. (1);
- se obliga sa respecte etapele realizãrii programului/proiectului cultural în conformitate cu prevederile art. 5;
- se obliga sa reflecte corect şi la zi, în evidentele sale contabile, toate operaţiunile economico-financiare ale programului/proiectului cultural şi sa le prezinte finanţatorului ori de câte ori îi sunt solicitate, pe durata derulãrii contractului;
- se obliga sa întocmeascã exact şi corect toate documentele justificative privind utilizarea subventiei alocate;
- se obliga sa achizitioneze echipamentele necesare realizãrii programului/proiectului cultural, în conformitate cu prevederile legale privind regimul achiziţiilor publice;
- se obliga sa specifice, pe durata programului/proiectului cultural, pe afişe, cataloage, alte materiale publicitare, pe copertele CD-urilor, cãrţilor şi altor bunuri similare, faptul ca acestea au fost realizate prin subventie de la bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor/bugetul local;
- se obliga sa prezinte finanţatorului un raport intermediar de activitate la data/datele de ..., completat potrivit formularului din anexa nr. 4 la Normele metodologice privind stabilirea criteriilor de acordare a unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor romane cu personalitate juridicã, precum şi altor organizaţii neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care iniţiazã şi organizeazã programe şi proiecte culturale, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 49/2003;
- se obliga sa prezinte finanţatorului, în termen de 15 zile de la data încetãrii contractului, un raport final de activitate, completat potrivit formularului menţionat la paragraful anterior;
- se obliga sa accepte controlul şi verificãrile organului de control al finanţatorului în legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie subvenţia primitã.
Modificarea, rezilierea şi încetarea contractului
Art. 9. - Prezentul contract poate fi modificat prin act adiţional numai în urma intervenirii unui caz de forta majorã şi numai în ceea ce priveşte dispoziţiile art. 5.
Art. 10. - Prezentul contract poate fi reziliat de plin drept, fãrã a fi necesarã intervenţia instanţei de judecata, în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii notificãrii prin care partii în culpa i s-a adus la cunostinta ca nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. Notificarea va putea fi comunicatã în termen de 10 zile calendaristice de la data constatãrii neîndeplinirii sau îndeplinirii necorespunzãtoare a uneia sau mai multor obligaţii contractuale.
Art. 11. - Prezentul contract înceteazã sa producã efecte la data rezilierii acestuia sau, dupã caz, la data prevãzutã la art. 4.
Garanţia de buna execuţie
Art. 12. - (1) Pentru programele şi proiectele culturale finanţate integral prin alocaţii de la bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, respectiv de la bugetul local, beneficiarul va constitui o garanţie de buna execuţie a contractului, în scopul asigurãrii finanţatorului de îndeplinirea cantitativã, calitativã şi în termen a contractului.
(2) Garanţia se va constitui în cuantum de 10% din valoarea contractului.
(3) Garanţia de buna execuţie se exprima în lei sau într-o valuta liber convertibilã şi poate fi constituitã în urmãtoarele forme:
- scrisoare de garanţie bancarã în favoarea finanţatorului;
- ordin de plata în contul finanţatorului;
- lichiditati şi/sau titluri de valoare, depuse la casieria finanţatorului.
Clauze speciale
Art. 13. - (1) Prezentul contract intra în vigoare la data semnãrii lui de cãtre ambele pãrţi şi este valabil pana la închiderea programului/proiectului cultural.
(2) Perioada de implementare a programului/proiectului cultural este de ... luni.
(3) Utilizarea alocaţiilor bugetare în alte scopuri decât cele prevãzute în prezentul contract este interzisã şi atrage rezilierea acestuia fãrã intervenţia instanţei judecãtoreşti.
(4) În cazul în care beneficiarului i s-a notificat rezilierea prezentului contract din vina sa, acesta este obligat ca în termen de 30 de zile de la data primirii notificãrii sa restituie finanţatorului toate sumele primite.
(5) În ceea ce priveşte restituirea sumelor primite, beneficiarul datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere, conform legislaţiei privind colectarea creanţelor bugetare, care se fac venit la bugetul de stat sau, dupã caz, la bugetul local.
Forta majorã
Art. 14. - (1) Este exoneratã de rãspundere pentru neexecutare sau executare necorespunzãtoare a obligaţiilor ce-i revin partea care a fost împiedicatã de intervenţia unui caz de forta majorã.
(2) Este forta majorã evenimentul absolut imprevizibil, imposibil de împiedicat şi independent de vointa pãrţilor, care le opreşte sa-şi execute obligaţiile ce le revin potrivit prezentului contract.
(3) Intervenţia forţei majore trebuie comunicatã de partea care o invoca în termen de doua zile calendaristice de la data apariţiei acesteia.
Dispoziţii finale
Art. 15. - Comunicãrile între pãrţi în legatura cu executarea prezentului contract vor fi fãcute numai în scris.
Art. 16. - Prezentul contract constituie titlu executoriu pentru satisfacerea creanţelor rezultate în urma rezilierii.
Art. 17. - Clauzele prezentului contract se interpreteazã potrivit prevederilor Codului civil.
Art. 18. - Eventualele litigii dintre pãrţi urmeazã a fi soluţionate pe cale amiabila. În cazul nerezolvarii pe cale amiabila, litigiile urmeazã a fi soluţionate de instanţele competente, potrivit legii.
Art. 19. - Prezentul contract a fost încheiat în trei exemplare având aceeaşi forta juridicã, dintre care doua exemplare pentru finanţator şi unul pentru beneficiar.





Finanţator: Beneficiar:
Ministerul Culturii şi Cultelor/ Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia
Consiliul Judeţean/Consiliul General ..............................
al Municipiului Bucureşti/Consiliul Local ..............................
......................................... ..............................
......................................... Coordonatorul programului/
Ministrul culturii şi cultelor/ proiectului cultural
Preşedinte/Primar ..............................
......................................... Contabil-şef/
......................................... Responsabil financiar
Director Direcţia buget, finanţe/ ..............................
Şef Serviciu contabilitate ..............................
.........................................
.........................................




ANEXA 4


────────
la normele metodologice
────────────────────────

FORMULAR
pentru raportari intermediare şi finale

Contract nr. ................................................
Data încheierii contractului ................................
Asociaţia/Fundaţia/Organizaţia ..............................
● adresa ....................................................
● telefon/fax ...............................................
Denumirea programului cultural ..............................
Data inaintarii raportului ..................................
Instituţia, numele, funcţia persoanei care a primit raportul ........
I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitãţilor culturale desfãşurate pana la data întocmirii raportului:
(Descrierea nu va depãşi o pagina şi va cuprinde datele necesare unei evaluãri de ansamblu a derulãrii programului/proiectului cultural şi verificãrii realitãţii prestaţiilor: beneficiari, ecouri de presa, colaborarea cu alţi parteneri etc.)
2. Realizarea activitãţilor propuse:
(Au putut fi desfãşurate aceste activitãţi în timpul planificat? DA/NU
Dacã NU, propuneti mãsurile ce urmeazã a fi luate în continuare pentru realizarea tuturor activitãţilor prevãzute în contract)
3. Rezultate obţinute şi rezultate asteptate:
(Rezultatele obţinute şi rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfasurata, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupã caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului cultural:
(Explicaţi de ce fel de sprijin aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea programului/proiectului cultural.)
5. Alte comentarii (dupã caz):
II. Raport financiar
1. Date despre asociaţia/fundaţia/organizaţia subventionata:
● cont bancar nr. ....., deschis la Banca ....../(denumirea şi sediul)
● persoana cu drept de semnatura ....../(numele şi prenumele)........
2. Date despre subventie:
● valoarea subventiei de la bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor sau de la bugetul judeţean ori local, în conformitate cu contractul încheiat: ..............................................................
● valoarea subventiei cumulate la data întocmirii raportului .......
● dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) ..........
● soldul în cont la începutul perioadei raportate, conform extrasului de cont .................................................................
● soldul în casa la începutul perioadei raportate ...................
● soldul în lei la sfârşitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont ......................................................
3. Se anexeazã în copie actele justificative pentru cheltuielile efectuate: facturi, chitanţe fiscale, bonuri, extrase de cont, ordine şi dispoziţii de plata.
4. Se anexeazã în copie balanţa şi bilanţul contabil.
5. Situaţia centralizatoare pentru fiecare capitol de cheltuieli (dupã modelul prezentat mai jos):





┌────────────┬─────────────┬──────────────┬─────┬─────┬─────────────────┐
│ Categoria │ Numãrul │Unitatea care │ │ │ │
│ de │documentului │ a emis │Data │Suma │ Ce reprezintã │
│ cheltuieli │justificativ │documentul │ │ │ │
├────────────┼─────────────┼──────────────┼─────┼─────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┴─────────────┴──────────────┼─────┴─────┴─────────────────┤
│Total (lei): │ │
└─────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────┘



6. Bugetul de venituri şi cheltuieli al programului/proiectului cultural (program şi realizari în conformitate cu structura prezentatã în anexa nr. 2 la normele metodologice)

Preşedintele asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei ........./(numele, prenumele şi semnatura)..........

Coordonatorul programului/proiectului cultural ......../(numele, prenumele şi semnatura)..........

Responsabilul financiar al asociaţiei/fundaţiei/organizaţiei ......./ (numele, prenumele şi semnatura) ........

Data .......................
Ştampila

ANEXA 5


────────
la normele metodologice
────────────────────────

DECLARAŢIE DE IMPARTIALITATE

Subsemnatul ......... deţin, ca membru al Comisiei de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau, dupã caz, de la bugetele locale, calitatea de evaluator al programelor/proiectelor culturale înaintate comisiei.
Declar prin prezenta ca nici eu şi nici soţul/sotia, rudele sau afinii mei pana la gradul al II-lea inclusiv nu avem nici un interes patrimonial sau nepatrimonial în legatura cu cererile de acordare a subvenţiilor pentru finanţarea integrala sau parţialã a proiectelor/programelor culturale, înaintate Comisiei de evaluare şi selecţionare a asociaţiilor, fundaţiilor sau organizaţiilor neguvernamentale fãrã scop lucrativ, care pot primi subvenţii de la bugetul de stat sau, dupã caz, de la bugetele locale.
Confirm ca, în situaţia în care as descoperi, în cursul acţiunii de selecţionare şi evaluare, ca un astfel de interes exista, voi declara imediat acest lucru şi ma voi retrage din comisie.
Data ...............................
Semnatura ..........................

────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016