Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 487 din 16 mai 2002 (*republicata*)  pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in   Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, republicata*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 487 din 16 mai 2002 (*republicata*) pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea laboratoarelor de incercari, precum si a organismelor de certificare si de inspectie care realizeaza evaluarea conformitatii produselor din domeniile reglementate prevazute in Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor, republicata*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 313 din 6 aprilie 2006
-----------
*) Republicatã în temeiul <>art. II din Hotãrârea Guvernului nr. 298/2004 privind modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 487/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind desemnarea şi notificarea naţionalã a laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitãţii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 22 martie 2004, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 388 din 6 iunie 2002.


ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitãţii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã**), prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

---------
**) <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor este republicatã la pag. 4.


ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
privind desemnarea laboratoarelor de încercãri,
precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie
care realizeazã evaluarea conformitãţii produselor din
domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001
privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc procedura pentru desemnarea laboratoarelor de încercãri, denumite în continuare laboratoare, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitãţii produselor, denumite în continuare organisme.
ART. 2
În scopul evaluãrii conformitãţii produselor conform prevederilor reglementãrilor tehnice specifice autoritãţile competente desemneazã, dupã caz, laboratoare şi/sau organisme.
ART. 3
Poate fi laborator sau organism desemnat orice persoanã juridicã ori entitate din cadrul unei persoane juridice cu sediul în România, care dovedeşte cã respectã cerinţele prevãzute la <>art. 14 şi 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã, şi poate realiza sarcini specifice conform prevederilor reglementãrii tehnice pentru care solicitã desemnarea/ notificarea.

CAP. II
Desemnarea laboratoarelor şi organismelor

SECŢIUNEA 1
Solicitarea desemnãrii

ART. 4
(1) Laboratoarele şi organismele pot solicita autoritãţii competente sã fie desemnate în baza prevederilor reglementãrii tehnice specifice care impune intervenţia unui laborator sau a unui organism desemnat ori, dupã caz, notificat.
(2) Solicitarea prevãzutã la alin. (1) are ca obiect desemnarea laboratorului sau a organismului numai pentru sarcinile specifice şi pentru produsele sau grupele de produse prevãzute în reglementarea tehnicã.
(3) Solicitarea se realizeazã prin completarea şi transmiterea cãtre autoritatea competentã a cererii de desemnare, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) certificatul de înregistrare la camera de comerţ şi industrie teritorialã sau orice act juridic echivalent privind înfiinţarea, în copie;
b) scurtã prezentare a activitãţii laboratorului sau organismului, din care sã rezulte experienţa şi abilitãţile acestuia în domeniul în care se solicitã a fi desemnat şi/sau în domenii înrudite cu acest domeniu, inclusiv organigrama laboratorului sau a organismului;
c) certificatul de acreditare în legãturã cu obiectul desemnãrii, emis de cãtre organismul naţional de acreditare, în copie;
d) asigurarea de rãspundere civilã, în copie, pentru cazul în care rãspunderea nu revine statului prin lege;
e) referinţe privind schema de evaluare care va fi aplicatã de cãtre laborator sau organism în calitate de laborator sau organism desemnat; schema de evaluare trebuie sã facã referiri la cerinţele şi procedurile pentru evaluarea conformitãţii;
f) raportul întocmit de cãtre organismul naţional de acreditare referitor la procedura de evaluare a conformitãţii, documentatã şi aplicatã de cãtre solicitant, şi la sistemul de management al calitãţii, având în vedere cerinţele din reglementarea tehnicã specificã pentru care se solicitã desemnarea;
g) documentele încheiate pentru subcontractarea activitãţilor în legãturã cu sarcinile pentru care solicitã desemnarea, în copie, dacã este cazul;
h) modelul contractului de subcontractare a activitãţilor, dacã este cazul;
i) o declaraţie scrisã prin care solicitantul este de acord ca organismul naţional de acreditare sã punã la dispoziţie autoritãţii competente, la cerere, documente şi informaţii în legãturã cu acreditarea sa.
(4) În cazul în care este necesar pentru luarea deciziei privind desemnarea, autoritãţile competente pot întreprinde orice alte mãsuri.

SECŢIUNEA a 2-a
Evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii

ART. 5
Autoritãţile competente evalueazã solicitarea privind desemnarea în urma verificãrii respectãrii:
a) prevederilor <>art. 14 şi 16 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã;
b) cerinţelor relevante în legãturã cu sarcinile prevãzute de reglementarea tehnicã specificã, pentru care laboratorul sau organismul solicitã desemnarea;
c) valorii minime a asigurãrii de rãspundere civilã.
ART. 6
Autoritãţile competente emit certificat de recunoaştere a laboratorului sau organismului solicitant care a dovedit conformitatea cu cerinţele prezentelor norme metodologice şi stabilesc sarcinile pe care acesta a demonstrat cã este capabil şi competent sã le realizeze.
Modelul certificatului de recunoaştere este prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
ART. 7
(1) Autoritãţile competente desemneazã prin ordin al ministrului numai laboratoare şi organisme pentru care s-au emis certificate de recunoaştere.
(2) În cazuri motivate, desemnarea poate fi acordatã pentru o perioadã limitatã; în situaţia acordãrii desemnãrii pe termen limitat, autoritatea competentã va decide ulterior privind prelungirea, limitarea sau retragerea desemnãrii.
(3) Ordinul ministrului privind laboratoarele sau organismele desemnate se emite pentru fiecare reglementare tehnicã, cu respectarea prevederilor prevãzute la art. 23 şi, dupã caz, la <>art. 24 alin. (2) din Legea nr. 608/2001 , republicatã.
(4) În situaţia în care reglementarea tehnicã prevede cerinţa de notificare a laboratoarelor şi organismelor, notificarea acestora se realizeazã de cãtre autoritãţile competente, cu respectarea procedurii specifice a Uniunii Europene privind notificarea, aplicabilã condiţiilor în care se realizeazã notificarea.
ART. 8
(1) Autoritãţile competente pot sã suspende, sã limiteze sau sã retragã desemnarea unui laborator ori organism în cazul nerespectãrii cerinţelor care au stat la baza desemnãrii sau în situaţia în care laboratorul ori organismul solicitã acest lucru.
(2) Solicitarea laboratorului sau organismului privind limitarea, suspendarea ori retragerea desemnãrii trebuie înaintatã autoritãţii competente cu minimum 3 luni înainte de încetarea activitãţii.
(3) În situaţia retragerii desemnãrii laboratorul sau organismul trebuie sã asigure predarea în mod corespunzãtor a documentelor şi înregistrãrilor în legãturã cu evaluãrile realizate ori în curs de realizare din perioada în care a fost desemnat, cu acceptul clientului, cãtre autoritatea competentã sau cãtre un alt laborator, respectiv organism desemnat din domeniu, stabilit de autoritatea competentã.
(4) Decizia privind limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii determinã actualizarea ordinului ministrului care cuprinde lista laboratoarelor şi organismelor desemnate.
(5) În situaţia în care suspendarea, limitarea sau retragerea desemnãrii priveşte un laborator sau organism desemnat care a fost notificat, autoritãţile competente trebuie sã acţioneze imediat pentru publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a acestei decizii şi sã informeze statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeanã în legãturã cu acest act, respectând procedura aplicabilã a Uniunii Europene.
(6) Limitarea, suspendarea sau retragerea desemnãrii şi, dupã caz, a notificãrii unui laborator sau organism nu afecteazã rapoartele de încercãri sau certificatele de conformitate emise de cãtre acesta anterior datei la care s-a luat decizia privind limitarea, suspendarea ori retragerea desemnãrii sau notificãrii, pânã când se poate dovedi cã acestea trebuie retrase.
(7) Retragerea desemnãrii atrage anularea certificatului de recunoaştere.
ART. 9
Decizia privind retragerea desemnãrii se poate contesta de cãtre laborator sau organism la instanţa judecãtoreascã competentã, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

SECŢIUNEA a 3-a
Supravegherea laboratoarelor şi organismelor desemnate

ART. 10
(1) Laboratoarele şi organismele desemnate trebuie sã îndeplineascã în mod permanent cerinţele şi condiţiile care au stat la baza deciziei privind desemnarea lor.
(2) Laboratoarele şi organismele desemnate trebuie sã facã cunoscute autoritãţii competente care le-a desemnat şi organismului naţional de acreditare orice modificare ce se intenţioneazã a fi adusã documentelor prevãzute la art. 4 alin. (3) lit. a), c), d), e), g) şi h), precum şi orice altã mãsurã ce se doreşte a fi implementatã şi care ar putea afecta îndeplinirea cerinţelor şi respectarea condiţiilor în legãturã cu desemnarea, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte de punerea în aplicare a modificãrii. Laboratoarele şi organismele desemnate vor comunica totodatã şi data pentru punerea în aplicare a modificãrii.
(3) Laboratoarele sau organismele desemnate vor transmite autoritãţii competente raportul organismului naţional de acreditare referitor la impactul modificãrilor prevãzute la alin. (2) asupra acreditãrii şi/sau raportului prevãzut la art. 4 alin. (3) lit. f). În situaţia în care modificãrile privesc documentele prevãzute la art. 4 alin. (3) lit. a), laboratorul sau organismul desemnat va transmite autoritãţii competente care l-a desemnat şi copia de pe documentul actualizat.
ART. 11
(1) Supravegherea laboratoarelor şi organismelor desemnate se realizeazã de cãtre autoritãţile competente şi prin organismul naţional de acreditare, în conformitate cu procedura de supraveghere a acestuia.
(2) În termen de 10 zile lucrãtoare de la data încheierii auditului de supraveghere laboratorul sau organismul desemnat va informa autoritatea competentã cu privire la rezultatul auditului de supraveghere, prin transmiterea raportului complet privind auditul, încheiat de echipa de evaluare a organismului naţional de acreditare.
(3) Laboratoarele şi organismele desemnate au obligaţia sã informeze autoritãţile competente care le-au desemnat cu privire la limitarea, suspendarea, retragerea, expirarea acreditãrii şi reînnoirea acesteia.
ART. 12
(1) În caz de existenţã a oricãrui dubiu privind respectarea cerinţelor care au stat la baza desemnãrii, laboratorul sau organismul desemnat va transmite, la solicitarea autoritãţii competente, toate informaţiile necesare pentru clarificarea situaţiei apãrute. Când este cazul, la solicitarea autoritãţii competente, organismul naţional de acreditare va realiza un audit de supraveghere neplanificat a laboratorului sau organismului desemnat în cauzã. Totodatã autoritatea competentã poate întreprinde orice alte mãsuri necesare clarificãrii dubiului.
(2) Organismul naţional de acreditare va transmite autoritãţii competente raportul şi concluziile referitoare la auditul de supraveghere neplanificat prevãzut la alin. (1), în termen de douã zile lucrãtoare de la finalizarea acestuia.
ART. 13
(1) În situaţia în care în cadrul procesului de supraveghere se constatã neconformitãţi în legãturã cu îndeplinirea cerinţelor prezentelor norme metodologice, organismul naţional de acreditare şi laboratorul sau organismul în cauzã stabilesc mãsurile necesare şi programul pentru eliminarea neconformitãţilor, care se supun avizãrii autoritãţilor competente.
(2) Autoritãţile competente, în funcţie de natura neconformitãţilor, pot decide ca pe o perioadã determinatã, pânã la eliminarea neconformitãţilor, activitatea laboratorului sau a organismului, în domeniul în care este desemnat, sã fie limitatã ori suspendatã.
ART. 14
Laboratoarele şi organismele trebuie sã permitã necondiţionat reprezentanţilor autoritãţii competente accesul la documente şi participarea la activitãţile care privesc încercãrile şi evaluãrile ce se realizeazã de cãtre acestea în legãturã cu obiectul desemnãrii şi supravegherii, conform prevederilor prezentelor norme metodologice.
ART. 15
Laboratorul sau organismul desemnat va transmite autoritãţii competente care l-a desemnat copii de pe rapoartele de testare şi/sau de pe certificatele de conformitate emise, refuzate sau retrase, în situaţia în care reglementarea tehnicã specificã prevede o astfel de cerinţã referitoare la informarea autoritãţii competente.
ART. 16
(1) Laboratorul sau organismul desemnat va transmite autoritãţii competente care l-a desemnat, în fiecare an, anterior datei de 1 martie, un raport scris referitor la activitãţile întreprinse în anul calendaristic anterior. Raportul anual va conţine informaţii privind:
a) documentele emise, refuzate sau retrase, care sunt în legãturã cu sarcinile ce îi revin acestuia;
b) reclamaţiile înregistrate împotriva deciziilor laboratorului sau ale organismului, inclusiv informaţii privind modul de rezolvare a acestora;
c) dificultãţile întâmpinate în realizarea sarcinilor; mãsurile proprii întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
d) activitãţile subcontractate, subcontractanţii; mãsurile întreprinse şi/sau pe care le propune pentru îmbunãtãţirea acestor activitãţi;
e) participarea la activitãţile de standardizare din domeniul în care a fost desemnat.
(2) Laboratorul sau organismul desemnat va transmite Ministerului Economiei şi Comerţului în fiecare an, anterior datei de 1 martie, o copie de pe raportul anual prevãzut la alin. (1).

CAP. III
Mãsuri tranzitorii

ART. 17
În perioada de tranziţie, pânã la data intrãrii în vigoare a Protocolului la Acordul European privind Evaluarea Conformitãţii şi Acceptarea Produselor Industriale, denumit în continuare PECA, sau pânã la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, pentru domeniile neacoperite de un astfel de protocol, autoritãţile competente aprobã prin ordin al ministrului laboratoare şi organisme recunoscute conform prevederilor <>art. 32 alin. (2)-(5) din Legea nr. 608/2001 , republicatã.
ART. 18
(1) În situaţia în care reglementarea tehnicã prevede, pentru perioada de tranziţie menţionatã la art. 17, înregistrarea laboratorului sau organismului recunoscut în registrul organismelor recunoscute, solicitarea adresatã de cãtre autoritatea competentã Ministerului Economiei şi Comerţului, pentru alocarea numãrului de identificare, va conţine urmãtoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa laboratorului sau organismului, dupã caz;
b) denumirea şi numãrul reglementãrii tehnice, precum şi numãrul Monitorului Oficial al României, Partea I, şi data la care a fost publicatã reglementarea tehnicã;
c) produsele sau grupele de produse care vor fi evaluate;
d) indicarea clarã a procedurii de evaluare sau a sarcinilor în legãturã cu aceasta, care urmeazã sã fie realizatã de cãtre laboratorul sau organismul recunoscut;
e) perioada pentru care se aprobã organismul sau laboratorul recunoscut pentru a opera în domeniul reglementat.
(2) Ministerul Economiei şi Comerţului va asigura ca în registrul organismelor recunoscute fiecãrui laborator sau organism sã i se aloce un singur numãr de identificare, indiferent de numãrul solicitãrilor formulate şi numãrul domeniilor pentru care acesta este aprobat.
(3) Autoritãţile competente care au solicitat şi au obţinut numãrul de identificare prevãzut la alin. (2) trebuie sã publice ordinul de aprobare prevãzut la art. 17 cel târziu la 3 luni de la data alocãrii acestui numãr; în situaţia nerespectãrii acestei prevederi, Ministerul Economiei şi Comerţului retrage numãrul de identificare alocat.
ART. 19
(1) Cerinţele şi responsabilitãţile pentru menţinerea calitãţii de laborator sau organism recunoscut, aprobat pentru realizarea unor sarcini privind evaluarea conformitãţii produselor din domeniile reglementate, precum şi condiţiile şi obligaţiile în legãturã cu limitarea, suspendarea şi retragerea aprobãrii laboratoarelor şi organismelor recunoscute sunt cele prevãzute la art. 8 aplicabile laboratoarelor şi organismelor desemnate, cu excepţia celor prevãzute la art. 8 alin. (4).
(2) În cazul limitãrii, suspendãrii sau retragerii aprobãrii unui laborator sau organism înregistrat în registrul organismelor recunoscute, autoritãţile competente trebuie sã informeze Ministerul Economiei şi Comerţului cu privire la mãsura luatã, motivând decizia, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii acesteia.
(3) Numãrul de identificare alocat laboratorului sau organismului a cãrui aprobare a fost retrasã nu va fi alocat unui alt laborator sau organism.
ART. 20
Supravegherea laboratoarelor şi organismelor recunoscute, aprobate conform prevederilor art. 17, se realizeazã cu respectarea prevederilor aplicabile pentru activitatea de supraveghere a laboratoarelor şi organismelor desemnate.
ART. 21
(1) La data intrãrii în vigoare a PECA, care include domenii reglementate în care au fost aprobate laboratoare şi/sau organisme recunoscute, sau la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, în situaţia în care un astfel de protocol nu a fost încheiat, ordinele prevãzute la art. 17 se abrogã; abrogarea acestor ordine nu atrage anularea certificatelor de recunoaştere emise în baza prevederilor prezentelor norme metodologice.
(2) Laboratoarele şi organismele recunoscute şi aprobate pânã la termenele prevãzute la alin. (1) pot face obiectul desemnãrii şi, dupã caz, al notificãrii conform cerinţelor reglementãrilor tehnice. Rezultatele evaluãrilor pe care s-a bazat decizia privind aprobarea acestor laboratoare şi organisme sunt recunoscute.

CAP. IV
Dispoziţii finale

ART. 22
(1) Pentru evaluarea solicitãrii, acordarea, limitarea, suspendarea şi retragerea desemnãrii laboratoarelor sau organismelor, autoritãţile competente constituie comisii de recunoaştere care îşi desfãşoarã activitatea în baza prevederilor prezentelor norme metodologice şi ale propriului regulament de organizare şi funcţionare.
(2) Componenţa comisiilor de recunoaştere, precum şi regulamentele de organizare şi funcţionare prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al conducãtorului autoritãţii competente.
(3) Comisia de recunoaştere verificã documentele prevãzute la art. 4 alin. (3) şi ia decizia de acceptare sau de respingere a solicitãrii de desemnare ori, dupã caz, de limitare, suspendare sau retragere a desemnãrii; rezultatul motivat al deciziei se consemneazã într-un registru unic gestionat de comisie.
(4) La solicitarea autoritãţii competente, unul sau mai mulţi membri ai comisiei de recunoaştere participã, în cadrul echipelor de evaluare ale organismului naţional de acreditare, la evaluarea şi supravegherea laboratoarelor şi organismelor.
ART. 23
În scopul aplicãrii coerente a testãrilor şi procedurilor de evaluare a conformitãţii prevãzute în reglementãrile tehnice autoritãţile competente trebuie sã sprijine şi sã dezvolte cooperarea cu şi între laboratoarele şi organismele desemnate.
ART. 24
În vederea realizãrii sarcinilor ce îi revin conform prevederilor prezentelor norme metodologice, organismul naţional de acreditare elaboreazã proceduri, regulamente şi instrucţiuni ce se avizeazã de cãtre comisiile de recunoaştere, în funcţie de domeniu.
ART. 25
Laboratoarele şi organismele care la data publicãrii prezentelor norme metodologice sunt recunoscute, autorizate ori desemnate de cãtre autoritãţile competente pentru a opera în domeniile reglementate prevãzute în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 608/2001 , republicatã, pot sã îşi continue activitatea în condiţiile în care au fost recunoscute, autorizate sau desemnate, dupã caz, pânã la data de 30 aprilie 2003.
ART. 26
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
la normele metodologice

Modelul cererii de desemnare

Laboratorul/organismul ................... Nr. ...../
(denumirea completã, adresa, data ..........*1)
telefon/fax, e-mail, cod
unic de înregistrare,
nr. de ordine în registrul
comerţului)

CERERE DE DESEMNARE

Laboratorul/organismul*2) ..........................., având sediul în*3) ......................., reprezentat prin director/preşedinte*4) ......................., în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (1) din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitãţii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , republicatã, şi ale*5) .........................., solicitã Ministerului*6) ........................... sã fie evaluat în vederea desemnãrii, în scopul de a realiza testarea/evaluarea conformitãţii pentru grupa de produse*7) ......................, prin*8) ......................
Anexãm prezentei cereri urmãtoarele documente*9): ..........................
-
-

Directorul/preşedintele*10) laboratorului/organismului
.............................................

---------
*1) Numãrul/data de înregistrare de cãtre autoritatea competentã.
*2) Denumirea completã a laboratorului sau organismului.
*3) Adresa completã, codul poştal.
*4) Numele şi prenumele.
*5) Articolul, numãrul şi denumirea completã a reglementãrii tehnice în baza prevederilor cãreia se realizeazã evaluarea.
*6) Denumirea completã a autoritãţii competente responsabile cu reglementãrile domeniului în care se solicitã evaluarea şi desemnarea.
*7) Denumirea şi codul produselor sau grupelor de produse ce fac obiectul evaluãrii, asociate activitãţilor CAEN.
*8) Denumirea încercãrilor sau procedurii de evaluare a conformitãţii produselor ce fac obiectul evaluãrii.
*9) Documentele necesare conform prevederilor art. 4 alin. (3) din normele metodologice.
*10) Numele, prenumele, semnãtura şi ştampila laboratorului sau organismului.


ANEXA 2
la normele metodologice

Modelul certificatului de recunoaştere

Ministerul*1) .............................
Comisia de recunoaştere ...................

CERTIFICAT DE RECUNOAŞTERE

Nr. ......../data emiterii ............

În aplicarea prevederilor art. 6 din Normele metodologice privind desemnarea laboratoarelor de încercãri, precum şi a organismelor de certificare şi de inspecţie care realizeazã evaluarea conformitãţii produselor din domeniile reglementate prevãzute în <>Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 487/2002 , republicatã, şi ca urmare a cererii de desemnare cu nr. ...../......, se emite prezentul certificat de recunoaştere, prin care se atestã cã laboratorul/organismul*2) ..............., cu sediul în*3) ........................, respectã cerinţele minime prevãzute la <>art. 14 din Legea nr. 608/2001 privind evaluarea conformitãţii produselor, republicatã, şi are competenţa, capacitatea şi aptitudinea de a realiza sarcinile specifice privind testarea/evaluarea conformitãţii produselor prin*4) ............... pentru produsele sau grupa de produse*5) ..............., conform prevederilor*6) ............... .
La data retragerii desemnãrii laboratorului/organismului prezentul certificat se anuleazã.

Preşedintele*7) comisiei de recunoaştere
.......................................

----------
*1) Denumirea completã a autoritãţii competente responsabile cu reglementarea domeniului în care s-au solicitat evaluarea şi desemnarea.
*2) Denumirea completã a laboratorului sau organismului.
*3) Adresa completã, codul poştal.
*4) Denumirea testãrilor/procedurii de evaluare a conformitãţii produselor.
*5) Denumirea şi codul produselor sau grupei de produse asociate activitãţilor CAEN.
*6) Articolul, numãrul şi denumirea completã a reglementãrii tehnice în baza prevederilor cãreia se realizeazã testarea/evaluarea conformitãţii produselor sau grupei de produse.
*7) Numele, prenumele, semnãtura şi ştampila autoritãţii competente.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016