Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 484 din 23 mai 2007  privind aprobarea Statutului Agentiei Nationale pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 484 din 23 mai 2007 privind aprobarea Statutului Agentiei Nationale pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 29 mai 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. II din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 56/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 507/2006 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Statutul Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 626/2005 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614 din 15 iulie 2005.


PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 23 mai 2007.
Nr. 484.

ANEXĂ

STATUTUL
Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi (ANES), denumitã în continuare Agenţia, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, finanţatã de la bugetul de stat.
(2) Agenţia poate beneficia de donaţii, sponsorizãri, fonduri externe, rambursabile şi nerambursabile, în condiţiile legii.
(3) Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, bd. Magheru nr. 6-8, et. 5, sectorul 1.
(4) Agenţia promoveazã principiul egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi şi asigurã integrarea activã a perspectivei de gen în toate politicile şi programele naţionale.

CAP. II
Obiectivele şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi

ART. 2
Obiectivele principale ale Agenţiei sunt urmãtoarele:
a) elaborarea şi aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãbaţi;
b) armonizarea cu reglementãrile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sãu de activitate.
ART. 3
Pentru realizarea obiectivelor sale, Agenţia îndeplineşte, pe lângã atribuţiile prevãzute în <>Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, republicatã, şi urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã respectarea aplicãrii unitare a legislaţiei din domeniul sãu de activitate şi exercitã controlul asupra aplicãrii acesteia, în calitate de autoritate de stat, prin instituţiile abilitate, potrivit legii, care au în responsabilitate aplicarea de mãsuri de promovare a egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi şi de eliminare a discriminãrii dupã criteriul de sex;
b) asigurã utilizarea eficientã a fondurilor destinate activitãţii şi în special a fondurilor structurale acordate pentru susţinerea egalitãţii de gen, asigurându-se cã utilizarea acestor fonduri se face pentru activitãţile specifice pentru care au fost alocate, precum şi cã principiul egalitãţii de şanse este respectat în toate etapele elaborãrii şi implementãrii programelor;
c) administreazã şi gestioneazã bunurile din domeniul public şi/sau privat al statului, dobândite în condiţiile legii;
d) rãspunde de utilizarea cu eficienţã a fondurilor repartizate din bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, precum şi a sumelor provenite din fonduri externe nerambursabile şi rambursabile, donaţii şi sponsorizãri, în condiţiile legii;
e) elaboreazã tematica anualã a studiilor, cercetãrilor şi analizelor privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi, în vederea eliminãrii discriminãrii dupã criteriul de sex;
f) participã la elaborarea tematicii instrumentelor curriculare ale furnizorilor de servicii instructiv-educative, de formare şi de perfecţionare, autorizaţi conform legii;
g) organizeazã selecţia, pregãtirea şi perfecţionarea profesionalã a personalului propriu, în condiţiile legii;
h) elaboreazã şi propune programe anuale de formare profesionalã a personalului propriu şi a structurilor specifice cu atribuţii în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi, conform legii;
i) promoveazã programe, propune şi implementeazã proiecte de colaborare internaţionalã în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
j) urmãreşte respectarea convenţiilor internaţionale privind egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, la care România este parte, precum şi ansamblul reglementãrilor comunitare şi dezvoltã relaţii cu organisme similare în domeniul sãu de activitate din alte ţãri, în limita competenţelor prevãzute de lege;
k) îndeplineşte activitãţi de audit public intern, potrivit legii;
l) îndrumã, coordoneazã şi verificã modul de aplicare a dispoziţiilor legale de cãtre structurile specifice cu atribuţii în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi din instituţiile aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
m) îndrumã persoanele juridice şi fizice cãrora le revin drepturi şi obligaţii ce decurg din reglementãrile privind egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi;
n) asigurã reprezentarea intereselor sale în faţa instanţelor judecãtoreşti;
o) face public anual raportul privind activitatea proprie;
p) organizeazã, în condiţiile legii, cursuri de formare profesionalã în domeniul aplicãrii principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi a funcţionarilor publici şi a salariaţilor instituţiilor sau organismelor publice ori private;
r) elaboreazã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei Naţionale în Domeniul Egalitãţii de Şanse între Femei şi Bãrbaţi (CONES), care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I;
s) are, la cererea persoanelor discriminate, calitate procesualã activã în justiţie şi poate asista în cadrul procedurilor administrative aceste persoane;
t) primeşte sesizãrile/reclamaţiile persoanelor care se considerã discriminate dupã criteriul de sex şi le transmite instituţiilor competente, în vederea soluţionãrii şi aplicãrii sancţiunii;
u) coordoneazã activitatea compartimentelor existente la nivel teritorial în fiecare judeţ, inclusiv în municipiul Bucureşti.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi

ART. 4
(1) Preşedintele este ordonator terţiar de credite şi îndeplineşte rolul şi responsabilitãţile ordonatorilor de credite prevãzute de <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare.
(2) Salarizarea preşedintelui se face conform prevederilor aplicabile persoanelor care ocupã funcţii de demnitate publicã.
ART. 5
Preşedintele exercitã urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
b) colaboreazã cu autoritãţile centrale şi locale, cu instituţiile de învãţãmânt şi cercetare şi cu organizaţiile neguvernamentale în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
c) coordoneazã activitatea de organizare a cursurilor de formare profesionalã a funcţionarilor publici şi a salariaţilor instituţiilor sau organismelor publice ori private în domeniul aplicãrii principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi;
d) elaboreazã şi propune proiectul de buget al Agenţiei, pe care îl înainteazã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse spre aprobare, în condiţiile legii;
e) prezintã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse execuţia bugetului Agenţiei şi rapoarte cu privire la modul de administrare a acestuia;
f) dispune controale, în condiţiile legii, asupra activitãţilor din cadrul Agenţiei şi structurilor specifice cu atribuţii în domeniul egalitãţii de şanse între femei şi bãrbaţi;
g) desemneazã, prin ordin, compartimentul care asigurã secretariatul Comisiei Naţionale în Domeniul Egalitãţii de Şanse între femei şi bãrbaţi (CONES);
h) convoacã Comisia Naţionalã în Domeniul Egalitãţii de Şanse între femei şi bãrbaţi (CONES) şi conduce şedinţele acesteia;
i) exercitã atribuţiile care îi revin în calitate de ordonator de credite;
j) asigurã şi verificã fundamentarea lunarã a creditelor solicitate cãtre ordonatorul principal pentru activitatea curentã şi investiţii;
k) aprobã programarea şi efectuarea concediilor de odihnã pentru personalul din subordine;
l) asigurã întocmirea statului de funcţii al personalului în concordanţã cu structura organizatoricã a Agenţiei şi îl înainteazã Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse pentru aprobare;
m) face evaluarea performanţelor profesionale individuale pentru personalul subordonat şi propune calificativele corespunzãtoare;
n) întocmeşte raportul privind activitatea desfãşuratã şi fondurile utilizate şi îl prezintã, semestrial, împreunã cu Planul anual de mãsuri pentru promovarea principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi, adoptat de fiecare instituţie membrã a CONES, în domeniul sectorial de activitate, comisiilor parlamentare pentru egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi.
ART. 6
(1) Preşedintele Agenţiei este sprijinit în activitatea sa de un secretar general, care face parte din categoria înalţilor funcţionari publici.
(2) Ocuparea postului de secretar general se face prin concurs, în condiţiile legii.
(3) Secretarul general al Agenţiei îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cele stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei şi/sau alte atribuţii încredinţate de cãtre preşedintele Agenţiei, realizând legãturile funcţionale dintre structurile instituţiei.
ART. 7
(1) Conducerea operativã a activitãţii Agenţiei se exercitã de cãtre 2 directori, ale cãror posturi sunt prevãzute în structura organizatoricã a instituţiei.
(2) Ocuparea posturilor de director se face prin concurs, în condiţiile legii.
(3) Atribuţiile directorilor Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare al instituţiei.
ART. 8
În îndeplinirea obiectivelor şi atribuţiilor, Agenţia îşi organizeazã compartimente, fãrã personalitate juridicã, la nivel teritorial în fiecare judeţ, inclusiv în municipiul Bucureşti.
ART. 9
(1) Numãrul maxim de posturi pentru funcţionarea Agenţiei este de 156, constituit din funcţionari publici şi personal contractual, inclusiv preşedintele.
(2) La nivel central, Agenţia dispune de 30 de posturi.
(3) La nivel teritorial, Agenţia dispune de 126 de posturi organizate în 42 de compartimente judeţene şi, respectiv, al municipiului Bucureşti.
(4) Cele 42 de posturi asigurate potrivit legii trec în cadrul compartimentelor teritoriale.
(5) Persoanele cu statut de funcţionar public care au atribuţii în domeniul egalitãţii de şanse şi care ocupã în prezent posturile prevãzute la alin. (4) se transferã în interesul serviciului potrivit legii, în cadrul compartimentelor teritoriale.
ART. 10
Cheltuielile legate de funcţionarea compartimentelor teritoriale se vor asigura prin direcţiile de muncã şi protecţie socialã judeţene şi, respectiv, a municipiului Bucureşti, urmând a fi decontate de Agenţie pânã în data de 20 a lunii în curs pentru luna anterioarã.
ART. 11
(1) Atribuţiile, precum şi sarcinile personalului din cadrul compartimentelor Agenţiei vor fi stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi prin fişa postului.
(2) Salarizarea personalului Agenţiei se face în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din cadrul organelor de specialitate ale administraţiei publice.
(3) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul statut.
ART. 12
Fiecare instituţie membrã a CONES adoptã Planul anual de mãsuri pentru promovarea principiului egalitãţii de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi, în domeniul sectorial de activitate, şi raporteazã anual Agenţiei modul de îndeplinire a obiectivelor propuse.
ART. 13
Coordonarea metodologicã şi secretariatul comisiilor judeţene şi a municipiului Bucureşti în domeniul egalitãţii de şanse (COJES) sunt asigurate de Direcţia CONES/COJES din cadrul Agenţiei.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 14
(1) Agenţia poate prelua în administrare, în condiţiile legii, terenuri, spaţii şi bunuri necesare desfãşurãrii activitãţii proprii.
(2) Agenţia dispune, pentru activitãţi specifice desfãşurate, de un numãr de 3 autoturisme, dintre care douã în parc comun, având un consum lunar de carburanţi de 300 litri pe autoturism.
ART. 15
Agenţia va elabora propriul regulament de organizare şi funcţionare în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.

ANEXĂ
──────
Numãrul maxim de posturi = 156
──────────────────────────────

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi





┌──────────────┐ ┌─────────────┐ ┌────────────────┐
│ Compartiment│ │ ANES │ │ Compartiment │
│ audit intern│<────┤ preşedinte ├──────>│ comunicare şi │
│ şi control │ ├─────────────┤ │relaţia cu presa│
└──────────────┘ │ Cabinet │ └────────────────┘
│ preşedinte │
└──────┬──────┘

V
┌────────────────┐
│Secretar general│
└───────┬────────┘


V
┌────────────────┬────────────────┬──────────────────────┐
│ │ │ │
┌────┴───────┐ ┌─────┴──────┐ ┌──────┴────────┐ ┌──────────┴────────┐
│ Direcţia de│ │ Direcţia │ │ Compartimentul│ │Serviciul economic,│
│ programe, │ │ CONES/COJES│ │ juridic şi │ │ resurse umane, │
│ politici şi│ │ │ │ metodologie │ │ administrativ │
│ strategii │ └────────────┘ └───────────────┘ └───────────────────┘
└────────────┘


___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016