Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂ?RÂRE nr. 470 din 23 mai 2007
privind limitarea conţinutului de sulf din combustibilii lichizi
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 365 din 29 mai 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã condiţiile de utilizare a anumitor combustibili lichizi, inclusiv combustibilii marini, în scopul reducerii emisiilor de dioxid de sulf, rezultate din arderea acestora, în vederea diminuãrii efectelor negative ale acestor emisii asupra sãnãtãţii populaţiei şi mediului.
ART. 2
Reducerea emisiilor de dioxid de sulf, rezultate din arderea anumitor combustibili lichizi derivaţi din petrol, se realizeazã prin impunerea unor valori limitã pentru conţinutul de sulf din combustibilii respectivi, ca o condiţie pentru utilizarea acestora pe teritoriul României, inclusiv în marea teritorialã şi în zona economicã exclusivã sau în zonele de control al poluãrii.
ART. 3
(1) Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã:
a) combustibililor care se folosesc pentru cercetare şi testare;
b) combustibililor destinaţi prelucrãrii înainte de arderea finalã;
c) combustibililor destinaţi prelucrãrii în rafinãrii;
d) combustibililor utilizaţi de navele militare şi de alte nave folosite în servicii militare;
e) combustibililor necesari asigurãrii siguranţei unei nave sau pentru salvarea de vieţi omeneşti pe mare;
f) combustibililor utilizaţi de o navã în urma unei avarii survenite la navã sau la echipamentul sãu, cu condiţia de a se lua, cât mai urgent posibil, mãsurile necesare pentru repararea navei şi/sau a echipamentului, în vederea prevenirii ori minimizãrii excesului de emisii. Aceste prevederi nu se aplicã dacã proprietarul sau comandantul a acţionat cu intenţia de a provoca daune ori din neglijenţã;
g) combustibililor utilizaţi la bordul navelor care folosesc tehnologii aprobate de reducere a emisiilor conform art. 11.
(2) Pentru situaţia prevãzutã la alin. (1) lit. d), entitãţile care administreazã aceste nave adoptã mãsuri corespunzãtoare care sã nu influenţeze în mod negativ operaţiunile sau capacitatea operaţionalã a acestor nave, în mãsura în care acest lucru este rezonabil şi posibil, întrucât aceste nave acţioneazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri.
ART. 4
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) motorinã - orice combustibil lichid derivat din petrol, cu excepţia combustibilului marin, identificat conform poziţiilor tarifare 27101925, 27101929, 27101945 sau 27101949 din Tariful vamal al României, sau orice combustibil lichid derivat din petrol, exclusiv combustibilul marin, din care mai puţin de 65% în volum, inclusiv pierderile, se distileazã la 250°C şi cel puţin 85% în volum, inclusiv pierderile, se distileazã la 350°C, determinate prin metoda ASTM D 86; motorina definitã în <>Hotãrârea Guvernului nr. 689/2004 privind stabilirea condiţiilor de introducere pe piaţã a benzinei şi motorinei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este exclusã din prezenta definiţie. Motorina utilizatã pentru motoarele nerutiere, precum şi pentru tractoare este, de asemenea, exclusã din prezenta definiţie;
b) combustibil marin - orice combustibil lichid derivat din petrol destinat a fi utilizat la bordul navelor, inclusiv acei combustibili definiţi în Standardul român SR ISO 8217:1996;
c) combustibil diesel marin - orice combustibil marin care are viscozitatea ori densitatea încadratã în intervalele de viscozitate şi, respectiv, densitate definite pentru sortimentele DMB şi DMC în tabelul I din Standardul român SR ISO 8217:1996;
d) motorinã marinã - orice combustibil marin care are viscozitatea ori densitatea încadratã în intervalele de viscozitate şi, respectiv, densitate definite pentru sortimentele DMX şi DMA în tabelul I din Standardul român SR ISO 8217:1996;
e) pãcurã - orice combustibil lichid derivat din petrol, cu excepţia combustibilului marin, identificat conform poziţiilor tarifare de la 27101951 la 27101969 din Tariful vamal al României, sau orice combustibil lichid derivat din petrol, cu excepţia combustibililor definiţi la lit. a) şi b), care prin limitele de distilare se încadreazã în categoria uleiurilor grele destinate utilizãrii drept combustibil şi din care mai puţin de 65% în volum, inclusiv pierderile, se distileazã la 250°C, determinatã prin metoda ASTM D 86. Dacã distilarea nu poate fi determinatã prin metoda ASTM D 86, de asemenea, produsul derivat din petrol intrã în categoria pãcurã;
f) MARPOL 73/78 - Convenţia internaţionalã din 1973 pentru prevenirea poluãrii de cãtre nave, modificatã prin Protocolul încheiat la Londra la 17 februarie 1978, la care România a aderat prin <>Legea nr. 6/1993 ;
g) anexa VI la MARPOL 73/78 - anexa intitulatã "Reguli privind prevenirea poluãrii atmosferei de cãtre nave", inclusã în MARPOL 73/78 prin Protocolul din 1997, la care România a aderat prin Legea nr. 269/2006;
h) zone de control al emisiei de SO x - zonele maritime definite de Organizaţia Maritimã Internaţionalã - IMO în conformitate cu anexa VI la MARPOL 73/78;
i) nave de pasageri - navele care transportã mai mult de 12 pasageri, pasager considerându-se orice persoanã de pe navã, cu excepţia comandantului şi membrilor echipajului, persoanelor angajate sau incluse în activitãţile de bord şi copiilor cu vârstã de sub un an;
j) servicii regulate - seriile de voiaje efectuate de navele de pasageri pentru deservirea traficului între aceleaşi sau mai multe porturi ori serii de voiaj dinspre şi spre port, fãrã escale intermediare, conform unui orar publicat, ori efectuate cu o asemenea regularitate sau frecvenţã încât constituie un orar recunoscut;
k) nave militare - navele care aparţin forţelor armate ale unui stat, poartã însemnele exterioare care disting aceste nave în funcţie de naţionalitate, se aflã sub comanda unui ofiţer împuternicit de cãtre guvernul statului respectiv şi al cãrui nume apare în lista de serviciu corespunzãtoare sau în echivalentul acesteia şi are un echipaj la bord care se aflã în serviciul regulat al forţelor armate;
l) nave acostate la danã - navele care sunt legate sau ancorate în siguranţã într-un port românesc sau într-un port din alt stat membru al Uniunii Europene pe perioada încãrcãrii, descãrcãrii ori când efectueazã o escalã, inclusiv timpul petrecut atunci când nu sunt angajate în operaţiuni de manipulare a mãrfurilor;
m) nave de navigaţie interioarã - navele de navigaţie interioarã, aşa cum sunt definite în Directiva Consiliului nr. 82/714/CEE din 4 octombrie 1982 privind cerinţele tehnice pentru navele de navigaţie interioarã, incluzând toate navele care deţin:
(i) un certificat de navigaţie interioarã, aşa cum este definit în Directiva nr. 82/714/CEE ;
(ii) un certificat emis în temeiul art. 22 din Convenţia privind navigaţia pe Rin, revizuitã;
n) introducere pe piaţã - vânzarea sau punerea la dispoziţie, pe teritoriul României ori pe teritoriul oricãrui stat membru al Uniunii Europene, unei terţe persoane contra cost sau gratuit, a combustibililor marini pentru combustie la bordul navelor. Este exceptatã furnizarea sau punerea la dispoziţie a combustibililor marini pentru export, aflaţi în tancurile de marfã ale navei;
p) tehnologii de reducere a emisiilor - sistemul de purificare a gazelor evacuate sau orice altã metodã tehnologicã care este verificatã şi implementatã;
q) metoda ASTM D 86 - metoda prevãzutã de cãtre Societatea Americanã pentru Testare şi Materiale în ediţia din 1976 privind definiţiile şi specificaţiile standard pentru produsele derivate din petrol şi pentru lubrifianţi, preluatã prin Standardul român SR EN ISO 3405:2003;
r) instalaţie de ardere - orice echipament tehnic în care combustibilii sunt oxidaţi în scopul utilizãrii energiei termice generate.
ART. 5
(1) Se admite utilizarea, de la 1 ianuarie 2007, numai a pãcurii în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 1,00% în masã.
(2) Prin excepţie, prevederile alin. (1) nu se aplicã în situaţia în care autoritãţile competente se asigurã cã se realizeazã monitorizarea emisiilor pentru pãcura utilizatã în:
a) instalaţiile de ardere cãrora le sunt aplicabile prevederile Directivei nr. 2001/80/CE , transpusã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 privind stabilirea unor mãsuri pentru limitarea emisiilor în aer ale anumitor poluanţi proveniţi din instalaţii mari de ardere, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
(i) sunt considerate instalaţii mari de ardere noi - tip II şi tip III, în conformitate cu prevederile pct. 10 şi 11 din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
(ii) respectã valorile limitã de emisie pentru dioxid de sulf, prevãzute în anexa nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aplicate în conformitate cu art. 5 alin. (1) şi art. 9 ale aceleiaşi hotãrâri;
b) instalaţiile de ardere cãrora le sunt aplicabile prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 541/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã sunt îndeplinite simultan urmãtoarele condiţii:
(i) sunt considerate instalaţii mari de ardere existente - tip I, în conformitate cu prevederile pct. 9 din anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
(ii) emisiile de dioxid de sulf provenite din aceste instalaţii sunt mai mici decât sau egale cu 1.700 mg/Nmc, la un conţinut de oxigen din gazele reziduale de 3% în volum, mãsurat în stare uscatã;
(iii) iar de la 1 ianuarie 2008, emisiile de dioxid de sulf, provenite din instalaţiile de ardere aflate sub incidenţa <>art. 5 din Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt mai mici decât sau egale cu emisiile rezultate în urma conformãrii cu valorile limitã de emisie pentru instalaţii noi, prevãzute în secţiunea A a anexei nr. 4 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 541/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu aplicarea, dupã caz, a prevederilor art. 10, 12 şi 13 din aceeaşi hotãrâre şi ale anexei nr. 8 la aceasta;
c) alte instalaţii de ardere care nu se încadreazã în domeniul de aplicare prevãzut la lit. a) şi b), unde valorile emisiilor de dioxid de sulf nu depãşesc 1.700 mg/Nmc la un conţinut de oxigen din gazele reziduale de 3% în volum, mãsurat în stare uscatã;
d) în procesele de ardere în rafinãrii, unde valoarea medie lunarã a emisiilor de dioxid de sulf mediatã pentru toate instalaţiile din rafinare, indiferent de tipul de combustibil sau de combinaţia de combustibil utilizatã, se încadreazã în valoarea limitã care nu depãşeşte 1.700 mg/Nmc. Aceasta nu se va aplica instalaţiilor de ardere care se încadreazã în domeniul de aplicare prevãzut la lit. a) sau, de la 1 ianuarie 2008, acelora care se încadreazã în domeniul de aplicare prevãzut la lit. b).
(3) Exploatarea instalaţiilor de ardere prevãzute la alin. (2), care utilizeazã pãcura cu un conţinut de sulf mai mare decât valoarea prevãzutã la alin. (1), este permisã numai în condiţiile deţinerii autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu, emisã de cãtre autoritatea competentã pentru protecţia mediului care stabileşte valorile limitã de emisie.
ART. 6
(1) Se admite utilizarea, de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, numai a motorinei, inclusiv a motorinei marine, în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 0,2% în masã.
(2) Se admite utilizarea, de la 1 ianuarie 2008, numai a motorinei, inclusiv a motorinei marine, în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 0,1% în masã.
(3) De la 1 ianuarie 2010 prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplicã pentru motorina marinã.
ART. 7
(1) Navele de pasageri care efectueazã servicii regulate cãtre sau dinspre porturile româneşti, operând în marea teritorialã, zona economicã exclusivã şi zonele de control al poluãrii, au obligaţia de a utiliza numai combustibili marini în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 1,5% în masã.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã tuturor navelor, indiferent de pavilionul pe care îl arboreazã, inclusiv acelor nave al cãror voiaj începe într-un port din afara Uniunii Europene.
(3) Datele de aplicare a prevederilor alin. (1) sunt urmãtoarele:
a) de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, pentru zona Mãrii Baltice menţionatã în Regula 14(3) a) din anexa VI la MARPOL 73/78;
b) 11 august 2007 sau 12 luni de la intrarea în vigoare a desemnãrii IMO, pentru zona Mãrii Nordului;
c) 12 luni de la intrarea în vigoare a desemnãrii, pentru oricare alte zone maritime, inclusiv porturile pe care IMO le desemneazã ulterior ca zone pentru controlul emisiilor de SO x , în conformitate cu Regula 14(3) b) din anexa VI la MARPOL 73/78.
(4) De la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, toate navele care intrã în porturile româneşti sunt obligate ca în jurnalul de bord sã consemneze data şi ora fiecãrei operaţiuni de trecere a combustibilului.
(5) De la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi în conformitate cu Regula 18 din anexa VI la MARPOL 73/78, furnizorii de combustibili marini au urmãtoarele obligaţii:
a) sã specifice conţinutul de sulf pe nota de livrare a buncherului, care trebuie sã fie însoţitã de un eşantion reprezentativ sigilat, purtând semnãtura reprezentantului furnizorului şi comandantului sau ofiţerului responsabil cu operaţia de buncheraj, pentru toţi combustibilii marini comercializaţi;
b) sã se înregistreze în registrul furnizorilor de combustibili marini, gestionat de Ministerul Economiei şi Finanţelor;
c) sã livreze numai combustibili care corespund specificaţiilor menţionate în nota de livrare;
d) sã aplice mãsuri de remediere, dupã caz, a loturilor care nu se conformeazã cu cerinţele prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 8
Se admite introducerea pe piaţã, de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, numai a combustibililor diesel marini în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 1,5% în masã.
ART. 9
(1) De la 1 ianuarie 2010, urmãtoarele nave au obligaţia de a utiliza numai combustibili marini în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 0,1% în masã:
a) navele de navigaţie interioarã;
b) navele acostate la danã, în porturile româneşti sau în porturile din alte state membre ale Uniunii Europene, acordându-se echipajului suficient timp pentru a finaliza orice operaţie necesarã de trecere de pe un combustibil pe altul, cât mai curând posibil dupã sosirea la danã şi cât mai târziu posibil înainte de plecare.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplicã:
a) navelor care, în conformitate cu un orar publicat, urmeazã sã staţioneze mai puţin de douã ore;
b) navelor de navigaţie interioarã care deţin un certificat care atestã conformitatea cu prevederile Convenţiei internaţionale pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare - SOLAS, la care România a aderat prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 80/1979 , cu amendamentele ulterioare acceptate, atunci când aceste nave se aflã pe mare;
c) navelor staţionate, cu motoarele oprite şi care primesc curent electric de la ţãrm.
ART. 10
Se admite introducerea pe piaţã, de la 1 ianuarie 2010, numai a motorinei marine în care conţinutul de sulf nu depãşeşte 0,1% în masã.
ART. 11
(1) Autoritatea Navalã Românã în cooperare cu autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene, dupã caz, aprobã experimentarea tehnologiilor de reducere a emisiilor de gaze pentru navele aflate sub pavilionul acestora sau pentru navele din zonele maritime din jurisdicţia lor.
(2) În timpul acestor experimente se permite utilizarea combustibililor marini care nu îndeplinesc prevederile art. 7-10, numai dacã:
a) Autoritatea Navalã Românã informeazã, în scris, Comisia Europeanã şi orice stat membru interesat, cu cel puţin 6 luni înainte de începerea lucrãrilor;
b) permisele pentru experimente nu depãşesc 18 luni;
c) toate navele implicate în aceste experimente instaleazã echipamente sigilate pentru monitorizarea continuã a emisiilor la coş şi le utilizeazã pe întreaga perioadã a experimentãrii;
d) toate navele implicate realizeazã reduceri de emisii care sunt cel puţin echivalente cu cele care ar fi realizate prin limitãrile sulfului din combustibilii specificaţi în prezenta hotãrâre;
e) existã un sistem de management stabilit pentru toate deşeurile generate din procesul tehnologiilor de reducere a emisiilor pe întreaga perioadã de încercãri;
f) existã o evaluare a impactului asupra mediului marin, mai ales asupra ecosistemelor din porturi şi cheiuri, pe întreaga perioadã de încercãri;
g) rezultatele complete sunt furnizate Comisiei Europene şi puse la dispoziţia publicului într-o perioadã de 6 luni de la finalizarea perioadei de încercãri.
(3) Tehnologiile de reducere a emisiilor pentru navele care arboreazã pavilionul român se aprobã în conformitate cu procedura prevãzutã la alin. (2) al art. 3 din Regulamentul nr. 2.099/2002 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 noiembrie 2002 de instituire a unui Comitet pentru siguranţã maritimã şi prevenirea poluãrii de cãtre nave (COSS) şi de modificare a regulamentelor privind siguranţa maritimã şi prevenirea poluãrii de cãtre nave, având în vedere:
a) instrucţiunile care urmeazã sã fie dezvoltate de cãtre IMO;
b) rezultatele încercãrilor realizate în conformitate cu alin. (2);
c) efectele asupra mediului, inclusiv reducerile de emisii şi impactul asupra ecosistemelor din porturi şi cheiuri;
d) fezabilitatea monitorizãrii şi verificãrii.
(4) Ca o alternativã la utilizarea combustibililor marini cu conţinut de sulf redus, care respectã prevederile, navele pot sã foloseascã o tehnologie aprobatã de reducere a emisiilor de gaze, în cazul în care acestea:
a) realizeazã în mod continuu reduceri de emisii care sunt cel puţin echivalente acelor emisii care ar fi realizate prin limitarea conţinutului de sulf în combustibilii marini prevãzuţi în prezenta hotãrâre;
b) sunt echipate cu echipamente de monitorizare continuã a emisiilor;
c) prezintã documente amãnunţite, pe baza criteriilor comunicate de cãtre autoritãţile portuare la IMO, privind deşeurile curente eliminate în porturile, cheiurile şi estuarele închise, care nu au impact asupra ecosistemelor.
ART. 12
Ministerul Economiei şi Finanţelor informeazã Comisia Europeanã dacã, datoritã unei modificãri neprevãzute în aprovizionarea cu ţiţei, produse petroliere sau alte hidrocarburi, se întâmpinã dificultãţi în aplicarea valorilor limitã privind conţinutul maxim de sulf prevãzute în prezenta hotãrâre.
ART. 13
(1) Ministerul Economiei şi Finanţelor monitorizeazã respectarea condiţiilor prevãzute la art. 5 alin. (1), art. 6 alin. (1) şi la art. 7-10.
(2) Se utilizeazã, dupã caz, urmãtoarele metode de prelevare, analizã şi inspecţie:
a) prelevarea combustibililor marini utilizaţi pentru combustie la bordul navei, în timp ce sunt livraţi navei, în conformitate cu liniile directoare ale Organizaţiei Maritime Internaţionale, şi analizarea conţinutului de sulf;
b) prelevarea şi analizarea conţinutului de sulf din combustibilii marini pentru combustie la bordul navei, care se gãsesc în tancurile navei, dacã este posibil, şi din eşantioanele de combustibil sigilate, aflate la bordul navelor;
c) inspecţia jurnalelor de bord şi a notelor de livrare a buncherului.
ART. 14
Prelevarea şi analizarea conţinutului de sulf se fac cu începere de la data restricţionãrii introducerii pe piaţã şi utilizãrii pentru fiecare combustibil şi se efectueazã cu regularitate şi prin metode care sã garanteze cã eşantioanele sunt reprezentative pentru combustibilul verificat.
ART. 15
(1) Procedura de eşantionare, respectiv prelevarea şi analizarea conţinutului de sulf, a combustibililor lichizi, inclusiv a combustibililor marini, se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Eşantionarea se realizeazã de cãtre laboratoare de încercãri, organisme de certificare produs sau organisme de inspecţie independente, recunoscute în acest scop de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(3) Lista organismelor recunoscute pentru efectuarea eşantionãrii se aprobã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor şi se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 16
Metodele de referinţã pentru determinarea conţinutului de sulf din pãcurã şi din combustibilii marini sunt cele prevãzute în standardele SR EN ISO 8754:2004 şi SR EN ISO 14596:2003.
ART. 17
Metodele de referinţã pentru determinarea conţinutului de sulf din motorinã sunt cele prevãzute în standardele SR EN 24260:2002, SR EN ISO 8754:2004 şi SR EN ISO 14596:2003.
ART. 18
(1) În caz de litigiu, metoda de referinţã este metoda prevãzutã în Standardul român SR EN ISO 14596:2003.
(2) Interpretarea statisticã a verificãrii conţinutului de sulf din motorinã se efectueazã în conformitate cu Standardul român SR EN ISO 4259:1999.
ART. 19
(1) În fiecare an, pânã la data de 30 iunie, Ministerul Economiei şi Finanţelor înainteazã Comisiei Europene un raport cu datele naţionale privind conţinutul de sulf al combustibililor lichizi care cad sub incidenţa acestei hotãrâri, pentru anul calendaristic precedent, care sã conţinã:
a) numãrul total de eşantionãri, în funcţie de tipul de combustibil utilizat;
b) cantitãţile corespunzãtoare de combustibili lichizi utilizaţi şi conţinutul de sulf mediu calculat;
c) numãrul inspecţiilor fãcute la nave;
d) conţinutul mediu de sulf pentru combustibilii marini care nu intrã sub incidenţa prezentei hotãrâri.
(2) Raportul prevãzut la alin. (1) conţine şi:
a) tendinţe observate în calitatea aerului, acidifiere, costuri ale combustibilului şi schimbãri modale;
b) progrese în reducerea oxizilor de sulf de la nave prin mecanisme ale Organizaţiei Maritime Internaţionale ce urmãresc iniţiativele comunitare în acest sens;
c) o nouã analizã de eficienţã a costurilor, inclusiv beneficii de mediu directe şi indirecte, a mãsurilor prevãzute la art. 7 şi a posibilelor mãsuri de reducere a emisiilor suplimentare;
d) modalitãţi de implementare a prevederilor art. 11.
ART. 20
(1) Operatorii economici care introduc pe piaţã combustibili lichizi, inclusiv combustibili marini, sunt obligaţi sã transmitã trimestrial Ministerului Economiei şi Finanţelor, pe suport hârtie şi electronic, informaţii privind cantitãţile totale de combustibili lichizi introduse pe piaţã.
(2) Utilizatorii de combustibili lichizi, exlusiv cei de combustibili marini, sunt obligaţi:
a) sã transmitã trimestrial Ministerului Economiei şi Finanţelor, pe suport hârtie şi electronic, informaţii privind cantitãţile totale de combustibili lichizi utilizaţi;
b) sã permitã laboratoarelor de încercãri, organismelor de certificare produs sau organismelor de inspecţie, independente, recunoscute de Ministerul Economiei şi Finanţelor, eşantionarea de combustibili lichizi.
ART. 21
Cheltuielile aferente activitãţii de eşantionare, începând cu anul 2007, sunt suportate de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, în limitele fondurilor alocate anual de la bugetul de stat.
ART. 22
(1) Constituie contravenţie nerespectarea urmãtoarelor prevederi şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) art. 5 alin. (1), art. 6, art. 7 alin. (1) şi (5), art. 8, art. 9 alin. (1) şi art. 10, cu amendã de la 20.000 lei la 50.000 lei;
b) art. 7 alin. (4), cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei;
c) art. 20, cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei.
(2) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 23
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 22 alin. (1) lit. a) se fac de cãtre personalul împuternicit de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în baza rapoartelor de constatare ale laboratoarelor de încercãri, organismelor de certificare produs sau ale organismelor de inspecţie de terţã parte, recunoscute de Ministerul Economiei şi Finanţelor, care efectueazã activitatea de eşantionare pentru combustibilii lichizi.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 22 alin. (1) lit. b) se fac de cãtre Autoritatea Navalã Românã.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la art. 22 alin. (1) lit. c) se fac de cãtre personalul împuternicit de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
ART. 24
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 142/2003 privind limitarea conţinutului de sulf din combustibilii lichizi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 12 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Prezenta hotãrâre transpune Directiva 1999/32/CE din 26 aprilie 1999 privind reducerea conţinutului de sulf din anumiţi combustibili lichizi şi de modificare a Directivei 93/12/CEE , publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JOCE) nr. L 121 din 11 mai 1999, modificatã şi completatã prin Directiva 2005/33/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 6 iulie 2005, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOCE) nr. L 191 din 22 iulie 2005.
PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU
Contrasemneazã:
--------------
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
Ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban
Departamentul pentru Afaceri Europene
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat
Bucureşti, 23 mai 2007.
Nr. 470.
--------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: