Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Guvernul României hotărăşte: ART. 1 Se aprobă înfiinţarea, prin reorganizarea unor subunităţi din cadrul Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu, a societăţilor comerciale pe acţiuni, persoane juridice, cu denumirea, sediul, obiectul de activitate şi capitalul social iniţial prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre. ART. 2 Societăţile comerciale pe acţiuni se vor organiza şi vor funcţiona în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutele prevăzute în anexele nr. 2.1.-2.14*) la prezenta hotărâre.---------------------------------- *) Anexele nr. 2.1-2.14 se transmit unităţilor interesate. Statutul-cadru al societăţilor comerciale înfiinţate potrivit art. 1 este cuprins în anexa nr. 2. ART. 3 Capitalurile sociale iniţiale ale societăţilor comerciale nou-înfiinţate se constituie prin preluarea, pe baza de protocol, a elementelor de bilanţ la data de 31 decembrie 1993 aferente subunităţilor Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu, care se reorganizează. ART. 4 Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu îşi diminuează patrimoniul la valoarea de 406.276.254 mii lei, ca urmare a reorganizării. Regulamentul de organizare şi funcţionare a regiei autonome este cuprins în anexa nr. 3. ART. 5 Anexele nr. 1, 2.1-2.14 şi 3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre, modificând corespunzător Hotărârea Guvernului nr. 1211/1990. PRIM-MINISTRU NICOLAE VĂCĂROIU Contrasemnează: ---------------- Ministrul industriilor, Dumitru Popescu Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu Bucureşti, 29 iulie 1994. Nr. 463. ANEXA 1 LISTA societăţilor comerciale pe acţiuni care se înfiinţează
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Denumirea Valoarea
societăţii capitalului
comerciale Obiectul de Sediul social iniţial Subunitatea
Nr. pe acţiuni activitate al principal din care : care se
crt. care se societăţii - mijloace fixe reorganizează
înfiinţează comerciale - mijloace
circulante
(mii lei)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. "Transmin" Transport de măr- Comăneşti, str. 44.165 Secţia auto
- S.A. furi şi persoane, Dumbravei nr. 2, ────── Comăneşti
prestări servicii judeţul Bacău 36.973
7.192
2. "Pratmin" Producţie de pre- Comăneşti, str. 8.003 Atelierul elec-
- S.A. fabricate din be- Dumbravei nr. 2, ───── tromecanic
ton şi beton armat, judeţul Bacău 4.090 Comăneşti.
prestări servicii 3.913 Secţia de prefa-
bricate Comăneşti
3. "Promatex" Aprovizionare, Ploieşti, str. 405.976 B.A.D. Ploieşti.
-S.A. desfacere, pres- Bobîlna nr. 2, ─────── Atelierul elec-
tări servicii, judeţul Prahova 149.552 tromecanic
producţie prefa- 256.424 Filipeştii de
bricate din beton Pădure.
şi beton armat Secţia de prefa-
bricate Filipeş-
tii de Pădure
4. "Promin" Întocmire de stu- Ploieşti, str. 52.395 Secţia de proiec-
- S.A. dii, proiecte, Bobîlna nr. 2, ────── tare Ploieşti
asistenţă tehnică, judeţul Prahova 13.118
studii de valori- 39.277
fiecare, calcul elec-
tronic, cu prioritate
pentru industria
minieră
5. "Transpor- Prestări servicii, Comuna Sărmăşag, 201.204 Secţia auto
tul" - S.A. transport marfă str. Minerilor ─────── Sărmăşag
şi persoane nr. 31, judeţul 183.622
Sălaj 17.582
6. "Bobimec" Proiectare, pro- Comuna Osorhei, 81.762 Atelierul elec-
- S.A. ducţie, comercia- str. Gării nr. ────── tromecanic
lizare produse 53, judeţul Bihor 62.000 Oşorhei
proprii, prestări 19.762
servicii
7. "Derna" Producerea şi Comuna Derna, 177.607 Secţia Derna
- S.A. comercializarea judeţul Bihor ─────── Voivozi
produselor petro- 8.527
liere din nisipuri 169.080
bituminoase, pres-
tări servicii
8. "Mecanică" Reparaţii utilaje Comuna Popeşti, 143.696 Atelierul central
- S.A. şi instalaţii str. Minerilor ─────── electromecanic
electrice, confec- nr. 610 B, 141.476 Voivozi
tii piese auto judeţul Bihor 2.220
9. "Transport Prestări servicii Comuna Popeşti, 167.910 Secţia auto
auto" - S.A. de transport marfă str. Minerilor ─────── Voivozi
şi persoane nr. 610 B, 133.622
judeţul Bihor 34.288
10. "Electromec" Întreţinere şi Comuna Schitu 69.310 Secţia electro-
- S.A. reparaţii electro- Goleşti, ────── mecanică
mecanice, prestări judeţul Argeş 24.842 Cîmpulung
servicii 44.468
11. "Prefacomin" Producţie de pre- Comuna Schitu 69.167 Secţia de prefa-
- S.A. fabricate din beton Goleşti, judeţul ────── bricate Cîmpulung
şi beton armat, Argeş 23.081
prestări servicii 46.086
12. "Transmin" Transport de mărfuri Comuna Schitu 93.295 Secţia auto
- S.A. şi persoane, pres- Goleşti, judeţul ────── Cîmpulung
tari servicii Argeş 45.210
48.085
13. "Transbar" Prestări servicii, Baraolt, str. 828.781 Secţia auto
- S.A. transport de mar- Libertăţii nr. 7,─────── Baraolt.
furi şi persoane judeţul Covasna 816.642 Secţia auto
12.139 Sfîntu Gheorghe
14. "Electromec" Întreţinere şi Baraolt, str. 408.438 Atelierul electro-
- S.A. reparaţii electro- Libertăţii nr. ─────── mecanic Baraolt.
mecanice, prestări 7, judeţul 372.740 Atelierul electro-
servicii Covasna 35.698 mecanic Sfîntu
Gheorghe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
ANEXA 2 STATUTUL *) Societăţii Comerciale " ................. " - S.A. CAP. I Denumirea, forma juridică, sediul, durata ART. 1 Denumirea societăţii Denumirea societăţii este Societatea Comercială " .........." - S.A. În toate actele, facturile, anunţurile, publicaţiile, alte acte emanând de la societate, denumirea societăţii va fi precedată sau urmată de cuvintele " societate pe acţiuni " sau initialele " S.A. ", de capitalul social şi numărul de înregistrare. ART. 2 Forma juridică a societăţii Societatea Comercială " ........ " - S.A., este persoana juridică română, având forma juridică de societate pe acţiuni. Aceasta îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legile române şi cu prezentul statut. ART. 3 Sediul societăţii Sediul societăţii este în România, localitatea ....... , str. ........ nr ...... , judeţul ...... . Sediul societăţii poate fi schimbat în altă localitate din România, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, potrivit legii. Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentanţe, agenţii, situate şi în alte localităţi din ţară şi străinătate. ART. 4 Durata societăţii Durata societăţii este nelimitată, cu începere de la data înregistrării în Registrul comerţului. CAP. II Scopul şi obiectul de activitate al societăţii ART. 5 Scopul societăţii este efectuarea, cu respectarea legislaţiei române, de acte de comerţ corespunzătoare obiectului de activitate aprobat prin prezentul statut, în condiţii de eficienţă. ART. 6 Obiectul de activitate al societăţii este : ................................................................... ................................................................... ................................................................... ................................................................... CAP. III Capitalul social, acţiunile ART. 7 Capitalul social Capitalul social iniţial este fixat la suma de ...... milioane lei, împărţit în ...... acţiuni nominative în valoare nominală de 10.000 lei fiecare, în întregime subscrise de acţionar. Capitalul social iniţial împărţit în acţiuni nominative de 10.000 lei fiecare este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi vărsat în întregime la data constituirii societăţii. Capitalul social iniţial este deţinut integral de statul român, ca acţionar unic, până la transmiterea acţiunilor din proprietatea statului către terţe persoane fizice şi juridice, române sau străine, în condiţiile legii. ART. 8 Acţiunile Acţiunile nominative ale societăţii vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege. Acţiunile vor purta timbrul sec al societăţii şi semnătura a doi administratori. Societatea va ţine evidenţa acţiunilor într-un registru numerotat, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie, care se păstrează la sediul societăţii. ART. 9 Reducerea sau mărirea capitalului social Capitalul social poate fi redus sau mărit pe baza hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ART. 10 Drepturi şi obligaţii decurgând din acţiuni Fiecare acţiune subscrisă şi vărsată de acţionari potrivit legii conferă acestora dreptul la un vot în adunarea generală a acţionarilor, dreptul de a alege şi de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, conform prevederilor prezentului statut şi dispoziţiilor legale, respectiv la alte drepturi prevăzute de statut. Deţinerea acţiunii implică adeziunea de drept la statut. Drepturile şi obligaţiile legate de acţiuni urmează acţiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane. Obligaţiile societăţii sunt garantate cu capitalul social al acesteia, iar acţionarii răspund în limita valorii acţiunilor ce le deţin. Patrimoniul societăţii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligaţii personale ale acţionarilor. Un creditor al unui acţionar poate formula pretenţii asupra părţii din profitul societăţii ce i se va repartiza acestuia de către adunarea generală a acţionarilor sau a cotei-părţi cuvenite acestuia la lichidarea societăţii, efectuate în condiţiile prezentului statut. ART. 11 Cesiunea acţiunilor Acţiunile sunt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaşte decât un proprietar pentru fiecare acţiune. Cesiunea parţială sau totală a acţiunilor între acţionari sau terţi se face în condiţiile şi cu procedura prevăzute de lege. ART. 12 Pierderea acţiunilor În cazul pierderii unor acţiuni, proprietarul va trebui să anunţe consiliul de administraţie şi să facă public faptul prin presă, în cel puţin două ziare de largă circulaţie din localitatea în care se află sediul societăţii. După 6 luni va putea obţine un duplicat al acţiunii. CAP. IV Adunarea generală a acţionarilor ART. 13 Atribuţii Adunările generale ale acţionarilor sunt ordinare şi extraordinare şi au următoarele atribuţii principale: a) aprobă structura organizatorică a societăţii şi numărul de posturi, precum şi normativul de constituire a compartimentelor functionale şi de producţie; b) aleg membrii consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanţi, le stabilesc remunerarea, îi descarcă de activitate şi îi revocă; c) aleg directorul general, îl descarcă de activitate şi îl revocă; directorul general este şi preşedintele consiliului de administraţie; d) stabilesc salarizarea personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege; e) stabilesc nivelul de salarizare a membrilor consiliului de administraţie, directorului general şi ai comisiei de cenzori, în conformitate cu prevederile legii; f) stabilesc bugetul de venituri şi cheltuieli şi, după caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar următor; g) examinează, aprobă sau modifică bilanţul şi contul de profit şi pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de administraţie şi ai comisiei de cenzori, aprobă repartizarea profitului conform legii; h) hotărăsc cu privire la contractarea de împrumuturi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe; stabilesc competentele şi nivelul de contractare a împrumuturilor bancare curente, a creditelor comerciale şi a garanţiilor; aprobă orice fel de credit financiar acordat de societate; i) hotărăsc cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii; j) hotărăsc cu privire la mărirea sau reducerea capitalului social, la modificarea numărului de acţiuni sau a valorii nominale a acestora, precum şi la cesiunea acţiunilor; k) hotărăsc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum şi la transformarea formei juridice a societăţii; l) hotărăsc cu privire la fuziunea, divizarea, dizolvarea şi lichidarea societăţii; m) analizează rapoartele consiliului de administraţie privind stadiul şi perspectivele societăţii cu referire la profit şi dividende, poziţia pe piaţa interna şi internaţionala, nivelul tehnic, calitatea, forţa de muncă, protecţia mediului, relaţiile cu clienţii; n) hotărăsc cu privire la acţionarea în justiţie a membrilor consiliului de administraţie, a directorului general şi a cenzorilor, pentru paguba pricinuită societăţii; o) hotărăsc în orice alte probleme privind societatea. Atribuţiile adunărilor generale ordinare şi extraordinare ale acţionarilor se diferenţiază potrivit legii. ART. 14 Convocarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală a acţionarilor se convoacă de preşedintele consiliului de administraţie sau de vicepreşedinte pe baza împuternicirii date de preşedinte. Adunările generale ordinare au loc cel puţin o dată pe an, la două luni de la încheierea exerciţiului economico-financiar, pentru examinarea bilanţului şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului pe anul în curs. Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acţionarilor, reprezentând cel puţin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum şi în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepţia primilor 2 ani de la înfiinţarea societăţii. Adunarea generală va fi convocată de administratori de câte ori va fi nevoie, în conformitate cu dispoziţiile din statut, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial al României şi într-unul din ziarele de largă circulaţie din localitatea în care se află sediul societăţii sau din cea mai apropiată localitate. Convocarea va cuprinde locul şi data ţinerii adunării generale a acţionarilor, precum şi ordinea de zi, cu arătarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării. Când în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cuprindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acţionarilor se întruneşte la sediul societăţii sau în alt loc indicat în convocare. ART. 15 Organizarea adunării generale a acţionarilor Adunarea generală ordinară este constituită valabil şi poate lua hotărâri dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală extraordinară este constituită valabil şi poate lua hotărâri dacă la prima convocare acţionarii prezenţi sau reprezentaţi deţin cel puţin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă deţin cel puţin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală a acţionarilor este prezidată de preşedintele consiliului de administraţie, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte, desemnat de preşedinte. Preşedintele consiliului de administraţie desemnează, dintre membrii adunării generale, un secretar care să verifice lista de prezenţă a acţionarilor şi să întocmească procesul-verbal al adunării. Procesul-verbal al adunării se va scrie într-un registru sigilat şi parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretarul care l-a întocmit. La şedinţele ordinare şi extraordinare ale adunării generale a acţionarilor, în care se dezbat probleme privitoare la raporturile de muncă cu personalul societăţii, pot fi invitaţi şi reprezentanţii salariaţilor. ART. 16 Exercitarea dreptului de vot în adunarea generală a acţionarilor Hotărârile adunărilor generale a acţionarilor se iau prin vot deschis. Acţionarii votează, de regula, prin ridicarea mâinii. La propunerea persoanei care prezidează adunarea generală a acţionarilor sau a unui grup de acţionari prezenţi sau reprezentaţi, ce deţin cel puţin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul sa fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de administraţie şi a cenzorilor, pentru revocarea şi pentru luarea hotărârilor referitoare la răspunderea administratorilor. Hotărârile adunării generale sunt obligatorii chiar pentru acţionarii absenţi sau nereprezentaţi. ART. 17 Până la aplicarea prevederilor art. 39 din Legea privatizării societăţilor comerciale nr. 58/1991, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de doi împuterniciţi mandataţi de către Ministerul Finanţelor şi un împuternicit mandatat de către Ministerul Industriilor. CAP. V Consiliul de administraţie ART. 18 Organizare Societatea comercială este administrată de către consiliul de administraţie compus din 3 administratori, aleşi de adunarea generală a acţionarilor pe o perioada de 4 ani, care pot avea calitatea de acţionari. Când se creează un loc vacant în consiliul de administraţie, adunarea generală a acţionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Durata pentru care este ales noul administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu perioada care a rămas până la expirarea mandatului predecesorului său. Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte. Componenţa consiliului de administraţie se stabileşte de adunarea generală a acţionarilor. La prima şedinţa, consiliul de administraţie alege dintre membrii săi un preşedinte şi un vicepreşedinte. Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul societăţii, ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedinte. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afară acestuia. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenţa a cel puţin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administraţie şi deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 15 zile înainte. Acestea se consemnează în procesul verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat şedinţa şi de secretar. Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme. În relaţiile cu terţii, societatea este reprezentată de către preşedintele consiliului de administraţie pe baza şi în limitele împuternicirilor date de adunarea generală a acţionarilor sau, în lipsa lui, de către vicepreşedinte. Cel ce reprezintă societatea semnează actele care o angajează faţă de terţi. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea societăţii în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă. Preşedintele consiliului de administraţie este obligat să pună la dispoziţia acţionarilor şi comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate documentele societăţii. Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de societate, pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greşeli în administrarea societăţii. În astfel de situaţii, ei vor putea fi revocaţi prin hotărârea adunării generale a acţionarilor. Sunt incompatibile cu calitatea de membru în consiliul de administraţie persoanele care potrivit Legii nr. 31/1990 nu pot fi fondatori, precum şi cele care personal, rudele sau afinii acestora până la gradul al doilea inclusiv sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat, cu acelaşi profil, sau cu care sunt în relaţii comerciale directe. Nu pot fi directori ai societăţii persoanele care potrivit Legii nr. 31/1990 nu pot fi fondatori sau administratori. ART. 19 Atribuţiile consiliului de administraţie Consiliul de administraţie are în principal următoarele atribuţii: a) angajează şi concediază personalul şi stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia; b) stabileşte îndatoririle şi responsabilităţile personalului societăţii pe compartimente; c) aproba operaţiunile de încasări şi plăţi potrivit competenţelor acordate; d) aproba operaţiunile de cumpărare şi de vânzare de bunuri potrivit competenţelor acordate; e) aproba încheierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie); f) stabileşte tactica şi strategia de marketing; g) aprobă încheierea sau rezilierea contractelor potrivit competentelor acordate; h) supune anual adunării generale a acţionarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societăţii, bilanţul şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent, precum şi proiectul de program de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul în curs; i) rezolvă orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acţionarilor. CAP. VI Gestiunea societăţii ART. 20 Comisia de cenzori Gestiunea societăţii este controlată de acţionari şi de comisia de cenzori, formată din 3 membri, care trebuie să fie asociaţi, cu excepţia cenzorilor contabili. Cenzorii se aleg de adunarea generală a acţionarilor. În perioada în care statul este acţionar unic, cenzorii sunt reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor. Adunarea generală alege, de asemenea, acelaşi număr de cenzori supleanţi care vor înlocui în condiţiile legii pe cenzorii titulari. Pentru a putea exercita dreptul de control, acţionarilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societăţii, situaţia patrimoniului, a profitului şi a pierderilor. Comisia de cenzori are următoarele atribuţii principale: a) în cursul exerciţiului financiar verifică gospodărirea mijloacelor fixe şi a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa şi registrele de evidenţă contabilă şi informează consiliul de administraţie asupra neregulilor constatate; b) la încheierea exerciţiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor şi informaţiilor prezentate de consiliul de administraţie asupra conturilor societăţii, a bilanţului şi a contului de profit şi pierderi, prezentind adunării generale a acţionarilor un raport scris; c) la lichidarea societăţii controlează operaţiunile de lichidare; d) prezintă adunării generale a acţionarilor punctul său de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului şi obiectului de activitate al societăţii. Comisia de cenzori se întruneşte la sediul societăţii şi ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergenţe se înaintează adunării generale. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acţionarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administraţie, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepţia primilor 2 ani de la constituirea societăţii), sau ori de câte ori consideră necesar pentru alte situaţii privind încălcarea dispoziţiilor legale şi statutare. Atribuţiile şi modul de funcţionare a comisiei de cenzori, precum şi drepturile şi obligaţiile cenzorilor se completează cu dispoziţiile legale în acest domeniu. Cenzorii şi cenzorii supleanţi se numesc pe o perioadă de maximum 3 ani şi pot fi realeşi; numărul cenzorilor trebuie să fie impar. Sunt incompatibile cu calitatea de cenzor persoanele care intra sub incidenţa art. 18 penultimul alineat din prezentul statut, precum şi cei care sunt rude sau afini până la al patrulea grad sau soţii administratorilor, cei care primesc sub orice formă, pentru alte funcţii decât aceea de cenzori, un salariu sau o remuneraţie de la administratori sau de la societate. CAP. 7 Activitatea societăţii ART. 21 Exerciţiul financiar Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exerciţiu financiar începe la data constituirii societăţii. ART. 22 Personalul societăţii Personalul de conducere al societăţii şi cenzorii sunt aleşi de adunarea generală a acţionarilor. În perioada cât statul este acţionar unic, personalul de conducere şi cenzorii vor fi numiţi de împuterniciţii mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat. Restul personalului este angajat de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Salarizarea se face conform legislaţiei în vigoare. Plata salariilor, impozitelor pe acestea şi a cotei de asigurări sociale se va face potrivit legii. Drepturile şi obligaţiile personalului societăţii sînt stabilite de către consiliul de administraţie sau de către directorul general al societăţii comerciale. Nu pot fi directori ai societăţii persoanele care, potrivit Legii nr. 31/1990, nu pot fi fondatori sau administratori. ART. 23 Amortizarea mijloacelor fixe Consiliul de administraţie stabileşte, în condiţiile legii, modul de amortizare a mijloacelor fixe. ART. 24 Evidenţa contabilă şi bilanţul contabil Societatea va ţine evidenţa contabilă, în lei, va întocmi anual bilanţul şi contul de profit şi pierderi, având în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor. Bilanţul şi contul de profit şi pierderi vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, conform legii. ART. 25 Calculul şi repartizarea profitului Profitul societăţii se stabileşte pe baza bilanţului aprobat de adunarea generală a acţionarilor. Profitul impozabil se stabileşte în condiţiile legii. Din profitul societăţii rămas după plata impozitului pe profit se pot constitui fonduri destinate modernizării, cercetării şi dezvoltării de produse noi, investiţiilor. Societatea îşi constituie fond de rezervă şi alte fonduri în condiţiile legii. Plata dividendelor cuvenite acţionarilor se face de societate, în condiţiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanţului de către adunarea generală a acţionarilor. În cazul înregistrării de pierderi, adunarea generală a acţionarilor va analiza cauzele şi va hotără în consecinţă. Suportarea pierderilor de către acţionari se va face proporţional cu aportul la capital şi în limita capitalului subscris. ART. 26 Registrele societăţii Societatea tine registrele prevăzute de lege. CAP. 8 Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii ART. 27 Modificarea formei juridice Societatea va putea fi transformată în altă formă de societate prin hotărârea adunării generale a acţionarilor. În perioada în care statul este unic acţionar, transformarea formei juridice a societăţii se va putea face numai cu aprobarea împuterniciţilor mandataţi să reprezinte interesele capitalului de stat. Noua societate va îndeplini formalităţile legale de înregistrare şi publicitate cerute la înfiinţarea societăţilor. ART. 28 Dizolvarea societăţii Următoarele situaţii duc la dizolvarea societăţii: - imposibilitatea realizării obiectului de activitate; - falimentul; - pierderea unei jumătăţi din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezervă, dacă adunarea generală a acţionarilor nu decide completarea capitalului social sau reducerea lui la suma rămasă; - numărul de acţionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni; - la cererea oricărui acţionar, dacă împrejurările de forta majoră şi consecinţele lor durează mai mult de 8 luni, iar adunarea generală a acţionarilor constata că funcţionarea societăţii nu mai este posibilă; - în orice alte situaţii, pe baza hotărârii adunării generale a acţionarilor, luată în unanimitate. Dizolvarea societăţii comerciale trebuie să fie înscrisă în Registrul comerţului şi publicată în Monitorul Oficial al României. ART. 29 Lichidarea societăţii În caz de dizolvare, societatea va fi lichidată. Lichidarea societăţii şi repartizarea patrimoniului se fac în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ART. 30 Litigii Litigiile de orice fel apărute între societăţi comerciale şi persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecătoreşti de drept comun. Pentru soluţionarea litigiilor dintre ele, societăţile comerciale pot apela şi la arbitraj. CAP. 9 Dispoziţii finale ART. 31 Prevederile prezentului statut se completează cu dispoziţiile legale referitoare la societăţile comerciale. ANEXA 3 REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu este persoana juridică şi funcţionează pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară. Activitatea acesteia se desfăşoară pe baza prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare. ART. 2 Sediul central al Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu este în Tîrgu Jiu, str. Tudor Vladimirescu nr. 1-15, judeţul Gorj. Regia autonomă are în structura sa subunităţi menţionate în anexa la prezentul regulament. Aceste subunităţi, necesare realizării obiectului de activitate, nu au personalitate juridică, au autonomie limitată, iar relaţiile dintre ele şi regia autonomă, cât şi modalitatea de constituire sunt reglementate de prezentul regulament. CAP. II Obiectul de activitate ART. 3 Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu are următorul obiect de activitate: gestionarea şi protecţia zăcămintelor de lignit, cărbune brun şi turba din perimetrele încredinţate spre exploatare; extracţia prin subteran şi cariera, prepararea şi comercializarea lignitului, cărbunelui brun şi turbei din zăcămintele şi câmpurile miniere aferente regiei; executarea de lucrări miniere de deschidere şi pregătire în subteran şi descoperta în cariere; executarea de lucrări de cercetare geologică şi tehnologică pentru extinderea perimetrelor în exploatare şi pentru creşterea gradului de cunoaştere a celor existente; menţinerea şi dezvoltarea capacităţilor existente, precum şi deschiderea de noi câmpuri miniere; elaborarea de studii, proiecte şi documentaţii proprii în vederea îmbunătăţirii activităţii tehnologice; lucrări privind întreţinerea, repararea, confecţionarea pieselor de schimb şi utilajelor proprii necesare obiectului de activitate; construcţii-montaje miniere în subteran şi la suprafaţă; acţiuni de import-export şi de cooperare economică internaţională; asigurarea mesei calde şi a cazării pentru nevoile regiei; servicii informatice proprii; alte servicii, în condiţiile legii, legate de obiectul de activitate al regiei; perfecţionarea personalului în activitatea proprie. ART. 4 Modificarea obiectului de activitate al Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu se face numai prin hotărâre a Guvernului. Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu nu poate desfăşura alte activităţi în afară celor menţionate în art. 3 CAP. III Patrimoniul ART. 5 Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu are, conform bilanţului de la data de 31 decembrie 1993, un patrimoniu în valoare de 406.276.254 mii lei, din care 275.228.118 mii lei mijloace fixe la valoarea rămasă şi 131.048.136 mii lei mijloace circulante. ART. 6 Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu administrează bunurile publice încredinţate, cu diligenţa unui bun proprietar. Bunurile proprietate publica sînt inalienabile şi nu se afla în circuitul civil, potrivit legii, şi se vor evidenţia în mod distinct în patrimoniul regiei autonome. Aceste bunuri pot fi concesionate sau închiriate în condiţiile legii. Crearea de noi bunuri publice, precum şi dezafectarea unor asemenea bunuri se pot face cu aprobarea Guvernului. În patrimoniul regiei autonome se includ numai bunurile proprietatea regiei, iar bunurile proprietate publică se evidenţiază separat, potrivit legii. În exercitarea dreptului de proprietate, regia autonomă posedă, foloseşte şi dispune, în condiţiile legii, de bunurile aflate în patrimoniul său, altele decât cele publice, în scopul realizării obiectului său de activitate, şi beneficiază de rezultatele utilizării acestora. Patrimoniul regiei autonome poate fi micşorat, respectiv mărit, prin hotărâre a Guvernului. CAP. IV Structura regiei autonome ART. 7 Structura organizatorică a Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu se aprobă de consiliul de administraţie, la propunerea directorului general. Consiliul de administraţie poate aproba şi înfiinţarea altor subunităţi în structura regiei. De asemenea, consiliul de administraţie stabileşte relaţiile dintre subunităţile aflate în structura regiei autonome, precum şi relaţiile acestora cu terţii şi le poate acorda împuternicire de reprezentare în numele regiei, în domeniile tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic, precum şi în alte domenii specifice obiectului de activitate al regiei. Modul de organizare a subunitatilor componente ale regiei autonome şi structura organelor de conducere se stabilesc de consiliul de administraţie. ART. 8 Prin delegare de competenta, unităţile din structura regiei autonome au atribuţiile stabilite de către consiliul de administraţie, cu următoarele limitări: - nu pot încheia direct operaţiuni financiare pentru obţinerea de subvenţii de la bugetul de stat; - nu pot efectua operaţiuni de comerţ exterior. Unităţile din structura regiei autonome răspund în faţa consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de împuternicire. ART. 9 Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu are în structura direcţii, servicii, birouri şi compartimente. Normele de structură şi organele de conducere pentru direcţii, servicii, birouri şi compartimente se stabilesc de către consiliul de administraţie. ART. 10 Atribuţiile şi responsabilităţile direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura regiei autonome se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie. CAP. 5 Organele de conducere ale Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu ART. 11 Conducerea Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu revine consiliului de administraţie, al cărui preşedinte este directorul general al regiei. Activitatea curentă a regiei autonome este condusă de directorul general, numit pe baza de concurs de către ministerul de resort. Relaţiile dintre Ministerul Industriilor ca reprezentant al statului prin care acesta îşi exercită prerogativele în domeniul de activitate al regiei autonome şi directorul general al regiei autonome se stabilesc prin contract de management. ART. 12 Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului industriilor, pe o perioadă de 4 ani, iar jumătate din numărul membrilor pot fi înlocuiţi, din motive întemeiate, la 2 ani. Prin ordin al ministrului industriilor vor fi desemnaţi preşedintele şi vicepreşedinte. Managerul - directorul general al regiei autonome poate propune ministerului de resort înlocuirea unor membri ai consiliului de administraţie care desfăşoară o activitate necorespunzătoare. Consiliul de administraţie este compus din 9 persoane, după cum urmează: - directorul general al regiei autonome - preşedinte; - reprezentantul Ministerului Finanţelor; - reprezentantul Ministerului Industriilor; - ingineri, tehnicieni, economişti şi jurişti specializaţi în domeniul de activitate al regiei autonome, din care unul va fi desemnat în calitate de vicepreşedinte. ART. 13 Membrii consiliului de administraţie: a) se numesc în conformitate cu prevederile art. 12; b) îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin şi toate drepturile şi obligaţiile derivând din aceasta calitate; c) sunt plătiţi pentru activitatea desfăşurată în această calitate cu o indemnizaţie stabilită de consiliul de administraţie. Limita maximă a indemnizaţiei se stabileşte de ministrul industriilor. Aceştia nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie sau nu pot participa în consiliul de administraţie la societăţi comerciale cu care regia autonomă întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare. Nu pot fi membri în consiliul de administraţie persoanele care, potrivit legii, sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals şi uz de fals, înşelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum şi pentru alte infracţiuni de aceeaşi natură. Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţia, rudele sau afinii până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat, cu acelaşi profil, sau cu care sunt în relaţii comerciale directe. ART. 14 Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza propriului regulament de funcţionare şi în baza legislaţiei în vigoare şi hotărăşte în probleme privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta managerului sau a altor organe. Consiliul de administraţie se întruneşte lunar şi ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui, sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de preşedinte, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezenta a cel puţin 2/3 din numărul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenţi. Dezbaterile consiliului de administraţie au loc, conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte, cu cel puţin 5 zile înainte de data ţinerii şedinţei. Acestea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru, sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semnează de către membrii prezenţi ai consiliului de administraţie. Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate recurge la experţi pentru studierea anumitor probleme. În relaţiile cu terţii, regia autonomă este reprezentată de către directorul general sau, în lipsa lui, de către un director executiv. Cel care reprezintă regia autonomă semnează actele care o angajează faţă de terţi. Consiliul de administraţie va putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome în interesul acesteia. Membrii consiliului de administraţie vor putea exercita orice act care este legat de administrarea regiei autonome în interesul acesteia, în limitele prevederilor legale şi ale drepturilor ce li se conferă. Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar, după caz, faţă de regia autonomă pentru prejudiciile rezultate din infracţiuni sau abateri de la dispoziţiile legale, pentru abateri de la regulament sau pentru greşeli în administrarea regiei. În astfel de situaţii, ei pot fi revocaţi prin ordin al ministrului industriilor. Membrii consiliului de administraţie sînt răspunzători alături de manager pentru realizarea contractului de management. ART. 15 Atribuţiile, răspunderile şi competentele consiliului de administraţie sunt următoarele: 15.1. asigură elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli anuale, precum şi fundamentarea acestora pe fiecare capitol, şi le depune la Ministerul Industriilor în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului; 15.2. răspunde de execuţia veniturilor şi cheltuielilor, influenţează asupra factorilor care le determină, în vederea creşterii productivităţii şi eficientei economice şi raportează trimestrial ministerului de resort asupra rezultatelor obţinute; 15.3. aprobă programul de producţie şi stabileşte măsurile de creştere a eficienţei acesteia; 15.4. stabileşte, după caz, condiţiile minimale pentru asigurarea serviciilor de interes public din domeniul de activitate al regiei şi urmăreşte respectarea acestora; 15.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţează din surse proprii, credite bancare sau alocaţii de la bugetul de stat; 15.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenţa altor organe; 15.7. aprobă structura organizatorică şi funcţională a regiei autonome; 15.8. stabileşte tactica şi strategia de management, marketing, restructurare, potrivit competenţelor acordate; 15.9. angajează şi concediază directorii executivi din aparatul regiei şi din subunităţi (filiale, sucursale) şi stabileşte atribuţiile, drepturile şi obligaţiile acestora; 15.10. stabileşte principiile de salarizare, modul de corelare a salariilor cu muncă efectiv prestată, respectându-se salariul minim pe economie prevăzut de lege şi prevederile contractului colectiv de muncă; 15.11. răspunde de administrarea eficientă, cu respectarea prevederilor legii, a patrimoniului şi a bunurilor publice pe care le are în administrare; 15.12. aprobă utilizarea fondurilor valutare; 15.13. stabileşte nivelul creditelor şi modul de rambursare a acestora; 15.14. aprobă asocierea, potrivit legii, cu persoane fizice sau juridice din ţară şi din străinătate; 15.15. aprobă înstrăinarea bunurilor mobile aparţinând regiei autonome, potrivit legii; 15.16. asigura condiţiile necesare îndeplinirii contractului de management; 15.17. stabileşte politici pentru protecţia mediului înconjurător şi securitatea muncii, potrivit reglementărilor legale; 15.18. analizează bilanţul contabil anual şi elaborează raportul asupra activităţii desfăşurate de regia autonomă în anul precedent; 15.19. hotărăşte constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare, precum şi a altor fonduri necesare regiei autonome; 15.20. hotărăşte în orice alte probleme privind activitatea regiei autonome, cu excepţia celor date, potrivit legii, în competenta altor organe; 15.21. rezolva alte probleme în baza competenţelor prevăzute de legislaţia în vigoare. ART. 16 Membrii consiliului de administraţie şi directorul general sunt răspunzători pentru îndeplinirea tuturor atribuţiilor şi obligaţiilor prevăzute de art. 15 şi 18. Membrii consiliului de administraţie şi directorul general răspund fata de regia autonomă pentru actele îndeplinite de directori sau de personalul încadrat, când dăuna nu s-ar fi produs dacă ei ar fi exercitat supravegherea impusă de îndatoririle funcţiei lor. Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luării unei decizii care s-a dovedit păgubitoare pentru regie nu răspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anunţat în scris, despre aceasta, ministerului de resort. Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. 2, 3 şi 4 vor răspunde pentru daunele ce au rezultat, din aceasta, pentru regie. ART. 17 Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii, pe baza de contract, indemnizaţia neputind depăşi 20% din salariul directorului general. ART. 18 Anual, consiliul de administraţie prezintă Ministerului Industriilor un raport asupra activităţii din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe anul în curs. ART. 19 Directorul general al regiei conduce activitatea curenta a acesteia şi o reprezintă în relaţiile cu organele administraţiei publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice. În realizarea contractului de management, directorul general: - aduce la îndeplinire obiectivele şi criteriile de performanţă prevăzute în contract; - prezintă trimestrial Ministerului Industriilor situaţia economico-financiară a regiei autonome, precum şi informaţiile, studiile de fezabilitate, proiectele şi programele de restructurare, alte documentaţii privind activitatea regiei, solicitate de acesta; - negociază şi încheie contractul colectiv de muncă, angajează şi concediază personalul aparatului regiei, numeşte şi revocă prin decizie directorii subunitatilor din structura regiei. CAP. VI Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare ART. 20 Regia autonomă întocmeşte anual bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi după modelele stabilite de Ministerul Finanţelor. Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se supun spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. ART. 21 Veniturile, în care se cuprind şi subvenţiile pe produse, precum şi cheltuielile regiei autonome, se stabilesc prin bugetul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare exerciţiu financiar. Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de Guvern cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Industriilor. Din veniturile realizate, regia autonomă acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii. ART. 22 Corelat cu contractele încheiate pentru producţia programată, Regia Autonomă a Lignitului Tîrgu Jiu determină anual volumul de venituri de realizat, cheltuielile totale de efectuat şi cota de impozit pe profit datorată bugetului de stat, conform legii. ART. 23 Din veniturile realizate după acoperirea cheltuielilor, regia autonomă constituie fondul de rezervă şi fondul de dezvoltare, precum şi fondurile necesare pentru pregătirea, perfecţionarea şi recalificarea personalului angajat şi pentru cointeresarea prin premiere a acestuia, plăteşte impozitele, taxele, cotele de asigurări şi securitate socială şi celelalte vărsăminte prevăzute de lege. Regia poate beneficia de subvenţii care se aprobă prin legea bugetului de stat. Subvenţiile pot fi utilizate numai potrivit scopurilor pentru care au fost acordate. Programul de livrări avut în vedere la fundamentarea subvenţiilor constituie limita maximă de acordare a subvenţiilor. ART. 24 În situaţia în care, în cursul exerciţiului financiar, veniturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor, regia autonomă, pe baza calculelor de fundamentare, determina volumul creditelor necesare activităţii de producţie în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent. Pentru acoperirea eventualelor deficite, contractarea de credite peste nivelul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor. ART. 25 Regia autonomă hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, în limita competentelor ce-i sînt acordate, stabileşte nivelul surselor proprii de finanţare şi determina volumul creditelor bancare pentru obiectivele de investiţii. În cazul investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, regia autonomă are obligaţia ca în executarea bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate. Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. 1 se adjudeca pe baza de licitaţie publică potrivit legii care reglementează achiziţiile publice. Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei în vederea realizării de investiţii se face cu aprobarea prealabilă a ministerului de resort, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor. ART. 26 Operaţiunile de încasări şi plăţi ale regiei autonome se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România. ART. 27 Regia autonomă îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii. CAP. VII Relaţii comerciale ART. 28 Preţurile de livrare la produsele, lucrările şi serviciile executate de regie se stabilesc în condiţiile legii. Preţurile şi tarifele la bunurile şi serviciile de interes public care fac obiectul activităţii regiei autonome, pentru care concurenţa este exclusă sau substanţial restrânsă datorită existenţei unui monopol, sunt supuse controlului instituit de Guvern. ART. 29 Livrarea produselor se va face pe bază de contracte în care vor fi menţionate clauze asiguratorii şi penalităţi pentru nerespectarea condiţiilor şi a termenelor de plată. ART. 30 Contractarea de lucrări şi servicii necesare regiei autonome se va face, de regula, pe bază de licitaţie. Pentru lucrările şi serviciile cu valoare scăzută, consiliul de administraţie poate aproba contractarea pe bază de analiza de oferte, în condiţiile legii. În cazul angajării răspunderii contractuale sau delictuale a regiei autonome, creditorii pot cere executarea silită numai asupra bunurilor proprietatea regiei. CAP. VIII Dispoziţii finale ART. 31 Litigiile de orice fel în care este implicată regia autonomă sunt de competenţa instanţelor judecătoreşti de drept comun. ART. 32 Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale. ANEXA ----- la regulament LISTAsubunitatilor din structura Regiei Autonome a Lignitului Tîrgu Jiu Sucursala minieră Motru Sucursala minieră Rovinari Sucursala minieră Berbeşti Sucursala minieră Mehedinţi Sucursala minieră Ploieşti Sucursala minieră Jilţ. --------------------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.