Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul dispoziţiilor <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 313/2005 , conform <>Hotãrârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) şi ale <>art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 5 alin. (1) şi ale <>art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în baza hotãrârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 13 iulie 2007, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite urmãtoarea hotãrâre: ART. 1 Se aprobã <>Norma nr. 18/2007 privind aderarea iniţialã şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 2 Prezenta hotãrâre şi norma menţionatã la art. 1 se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro). ART. 3 Departamentul autorizare-reglementare împreunã cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmãri ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotãrâri. Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, Mircea Oancea Bucureşti, 13 iulie 2007. Nr. 46. ANEXĂ <>NORMA Nr. 18/2007 privind aderarea iniţialã şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat Având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) şi ale <>art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 5 alin. (1) şi ale <>art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul dispoziţiilor <>art. 23 lit. f) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 313/2005 , Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumitã în continuare Comisie, emite prezenta normã. CAP. I Dispoziţii generale ART. 1 Prezenta normã reglementeazã: a) condiţiile de eligibilitate care trebuie îndeplinite în vederea dobândirii calitãţii de participant la un fond de pensii administrat privat; b) procedura care trebuie îndeplinitã pentru dobândirea sau încetarea calitãţii de participant; c) actul-cadru de aderare şi procedura de modificare a acestuia; d) procedura de aderare iniţialã la un fond de pensii administrat privat; e) procedura de validare şi repartizare aleatorie a participanţilor; f) evidenţa participanţilor la fondul de pensii administrat privat. ART. 2 (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normã au semnificaţiile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Lege. (2) Termenii de mai jos au urmãtoarea semnificaţie: 1. instituţia de evidenţã - Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, denumitã în continuare CNPAS; 2. aderarea iniţialã - procesul cu duratã limitatã de timp prin care persoanele eligibile devin participanţi din proprie iniţiativã sau prin repartizarea aleatorie la un fond de pensii administrat privat de cãtre CNPAS; 3. repartizarea aleatorie - procesul prin care persoanele eligibile care nu au aderat din proprie iniţiativã la un fond de pensii administrat privat în termenul stabilit de Lege sau care au semnat mai multe acte individuale de aderare înregistrate de cãtre CNPAS la finalul perioadei de aderare iniţialã sunt repartizate aleatoriu de cãtre aceasta; 4. validarea - înregistrarea unei persoane de cãtre CNPAS în Registrul participanţilor ca participant la un fond de pensii administrat privat. CAP. II Condiţii de eligibilitate a participanţilor ART. 3 Participantul la un fond de pensii administrat privat trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii: a) condiţiile de eligibilitate prevãzute de Lege, precum şi de prezenta normã; b) sã adere la un fond de pensii administrat privat sau sã fie repartizat aleatoriu de cãtre CNPAS; c) sã contribuie sau/şi în numele acestuia sã fie plãtite contribuţii la un fond de pensii administrat privat. ART. 4 (1) Persoanele care pânã la data de 31 decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 35 de ani sau care împlinesc aceastã vârstã la aceastã datã şi care îndeplinesc prevederile art. 3 trebuie sã adere la un fond de pensii administrat privat. (2) Persoanele, altele decât cele prevãzute la alin. (1), care la data de 31 decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 45 de ani sau care împlinesc aceastã vârstã la aceastã datã şi care îndeplinesc prevederile art. 3 pot adera la un fond de pensii administrat privat. ART. 5 (1) Aderarea la un fond de pensii administrat privat este o opţiune individualã a participantului. (2) Aderarea la un fond de pensii administrat privat se face din propria iniţiativã a participantului sau în urma repartizãrii sale aleatorii de cãtre CNPAS. (3) Persoanele prevãzute la art. 4 alin. (1) trebuie sã adere la un fond de pensii administrat privat în termen de 4 luni de la data iniţierii procedurii de aderare iniţialã. (4) Persoanele prevãzute la art. 4 alin. (1) care nu aderã la un fond de pensii administrat privat în termenul de 4 luni stabilit de Lege sunt repartizate aleatoriu de cãtre CNPAS la un fond de pensii administrat privat. (5) Persoanele prevãzute la art. 4 alin. (2) pot sã adere în orice moment la un fond de pensii administrat privat, începând cu data iniţierii procedurii de aderare iniţialã. (6) Toţi administratorii autorizaţi de cãtre Comisie încep activitatea de publicitate şi marketing la aceeaşi datã la care începe procedura de aderare iniţialã la fondurile de pensii administrate privat. (7) Procedura de aderare iniţialã la fondurile de pensii administrate privat începe la data de 17 septembrie 2007. CAP. III Dobândirea sau încetarea calitãţii de participant la un fond de pensii administrat privat SECŢIUNEA 1 Dobândirea calitãţii de participant ART. 6 Persoana care îndeplineşte condiţiile prevãzute de Lege şi de prezenta normã dobândeşte calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat prin îndeplinirea cumulativã a urmãtoarelor condiţii: a) a semnat un act individual de aderare sau a fost repartizatã aleatoriu de cãtre CNPAS la un fond de pensii administrat privat; b) actul individual de aderare a fost validat de cãtre CNPAS; c) a efectuat plata unei contribuţii la fondul de pensii administrat privat. SECŢIUNEA a 2-a Încetarea calitãţii de participant ART. 7 Calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat înceteazã în urmãtoarele cazuri: a) prin deschiderea dreptului la pensia privatã; b) prin decesul participantului; c) prin pensionarea de invaliditate pentru afecţiuni care nu mai permit reluarea activitãţii, definitã potrivit <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. CAP. IV Actul-cadru de aderare şi actul individual de aderare SECŢIUNEA 1 Actul-cadru de aderare ART. 8 (1) Forma şi conţinutul actului-cadru de aderare sunt aceleaşi pentru toţi administratorii fondurilor de pensii administrate privat. (2) Forma şi conţinutul actului-cadru de aderare sunt prevãzute în anexa nr. 1. (3) Pe baza formei şi conţinutului actului-cadru de aderare prevãzute în anexa nr. 1, administratorul elaboreazã actul individual de aderare al fondului de pensii administrat privat pe care îl administreazã. SECŢIUNEA a 2-a Actul individual de aderare ART. 9 (1) Actul individual de aderare este avizat de cãtre Comisie odatã cu autorizarea prospectului schemei de pensii private. (2) Actul individual de aderare cuprinde: a) actul-cadru de aderare prevãzut în anexa nr. 1; b) seria şi numãrul unic alocate de Comisie; c) sigla administratorului; d) logoul administratorului; e) datele de contact ale administratorului. (3) Seriile şi numerele unice necesare fondatorilor în vederea obţinerii deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat sunt alocate de Comisie la momentul obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare. (4) Serii şi numere unice, altele decât cele prevãzute la alin. (3), sunt alocate de Comisie administratorilor autorizaţi în vederea iniţierii procesului de aderare la data de 10 septembrie 2007, fãrã a mai fi necesarã îndeplinirea unei alte proceduri de avizare a actului individual de aderare. (5) Este interzisã introducerea de cãtre administratori în actele individuale de aderare a altor informaţii decât cele prevãzute la alin. (2) lit. b), c), d) şi e). (6) Actul individual de aderare poate fi modificat de cãtre administrator conform procedurii prevãzute în secţiunea a 3-a din prezentul capitol. ART. 10 (1) Actul individual de aderare este un contract scris încheiat între o persoanã şi administratorul unui fond de pensii administrat privat. (2) Actul individual de aderare conţine acordul persoanei la contractul de societate civilã şi la prospectul schemei de pensii private, precum şi faptul cã a acceptat conţinutul acestora. (3) Actul individual de aderare este completat de cãtre agenţii de marketing pe baza datelor furnizate de cãtre persoana interesatã sã adere la un fond de pensii administrat privat. (4) La momentul semnãrii actului individual de aderare, agentul de marketing are obligaţia sã solicite o copie a actului de identitate, cu semnãtura olografã a persoanei. (5) Este interzisã delegarea, împuternicirea sau reprezentarea participantului în relaţia cu agentul de marketing. ART. 11 Actul individual de aderare se redacteazã în douã exemplare, se semneazã în original fiecare exemplar şi se distribuie astfel: a) un exemplar se pãstreazã de cãtre administratorul fondului de pensii administrat privat la care persoana a aderat; b) un exemplar se pãstreazã de cãtre persoana care a aderat la un fond de pensii administrat privat. SECŢIUNEA a 3-a Procedura de modificare a actului individual de aderare ART. 12 (1) Administratorul trebuie sã obţinã avizul Comisiei pentru propunerile de modificare a actului individual de aderare. (2) Decizia de avizare a modificãrii actului individual de aderare se elibereazã de Comisie în baza unei cereri scrise. (3) Cererea, însoţitã de modificãrile propuse şi de nota de fundamentare, se depune şi se înregistreazã la Comisie de cãtre administrator. ART. 13 (1) Comisia hotãrãşte cu privire la eliberarea avizului de modificare a actului individual de aderare, în termen de 10 zile lucrãtoare de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului. (2) Orice solicitare din partea Comisiei privind informaţii suplimentare sau modificarea documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevãzut la alin. (1), un nou termen începând sã curgã de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificãri. (3) Depunerea informaţiilor suplimentare sau a documentelor cu modificãri solicitate de Comisie nu poate fi fãcutã, sub sancţiunea respingerii cererii, mai târziu de 10 zile lucrãtoare de la data solicitãrii Comisiei. (4) În situaţia în care se constatã lipsa unor documente solicitate sau cã documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau au o formã necorespunzãtoare, documentele depuse sunt returnate solicitantului spre completare ori înlocuire, dupã caz. ART. 14 (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevãzute în prezenta normã duce la respingerea cererii de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare. (2) Decizia de respingere, scrisã şi motivatã, se comunicã solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la adoptarea acesteia. (3) Decizia de respingere poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la data comunicãrii ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare privind contenciosul administrativ. ART. 15 O nouã cerere de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare poate fi adresatã Comisiei numai dupã ce au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale. CAP. V Evidenţa participanţilor şi procedura de validare şi repartizare aleatorie a participanţilor SECŢIUNEA 1 Evidenţa participanţilor ART. 16 (1) În vederea identificãrii numãrului total al persoanelor eligibile, conform prevederilor legale, sã adere la un fond de pensii administrat privat, CNPAS întocmeşte Registrul participanţilor pe baza datelor existente în sistemul de evidenţã a asiguraţilor din sistemul public de pensii. (2) Registrul participanţilor la fondurile de pensii administrate privat cuprinde: a) numele şi prenumele tuturor persoanelor aflate în evidenţa CNPAS cu vârsta cuprinsã între 16-45 ani, care au fost înregistrate cel puţin o datã prin declaraţia privind evidenţa nominalã a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, începând cu anul 2001 şi pânã în prezent; b) codul numeric personal al acestora; c) seria şi numãrul actului de identitate; d) seria şi numãrul unic ale actului individual de aderare; e) data semnãrii actului individual de aderare; f) numãrul de registru al administratorului; g) numãrul de registru al fondului de pensii administrat privat; h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului; i) numãrul de registru al agentului de marketing; j) rezultatul validãrii. (3) Pe baza rapoartelor transmise de cãtre administratori, CNPAS actualizeazã bilunar Registrul participanţilor. (4) CNPAS înscrie în Registrul participanţilor ca "validat temporar" persoanele care sunt înregistrate în sistemul de evidenţã a asiguraţilor şi care au semnat un singur act individual de aderare, urmând ca la finalul perioadei de aderare iniţialã sã stabileascã, pe baza declaraţiilor nominale primite de la angajatori, dacã acestea îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevãzute de Lege şi sã le înregistreze ca validate în Registrul participanţilor. (5) Persoanele care au semnat un singur act individual de aderare, care nu sunt înregistrate în sistemul de evidenţã a asiguraţilor şi pentru care CNPAS nu primeşte de la angajatori declaraţii privind evidenţa nominalã a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat pânã la finalizarea procesului de aderare iniţialã sunt înscrise de cãtre CNPAS în Registrul participanţilor ca "validat cu rezervã", urmând a fi validate la momentul primirii de la angajatori a declaraţiilor nominale. (6) Persoanele validate cu rezervã pentru care nu se primesc de la angajatori declaraţiile privind evidenţa nominalã a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat în termen de 6 luni de la finalizarea procesului de aderare iniţialã sunt repartizate aleatoriu de CNPAS. (7) La finalizarea procesului de aderare iniţialã, în vederea repartizãrii aleatorii a persoanelor eligibile care nu au semnat un act individual de aderare, CNPAS menţine în Registrul participanţilor persoanele care au fost înregistrate cel puţin o datã în ultimele 12 luni, prin declaraţia privind evidenţa nominalã a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, anterioare datei începerii procesului de aderare iniţialã, şi identificã persoanele care sunt obligate sã adere la un fond de pensii administrat privat şi ale cãror date nu au fost transmise de cãtre niciun administrator. (8) Pânã la începerea procesului de aderare iniţialã, în vederea asigurãrii schimbului de informaţii privind participanţii la fondurile de pensii administrate privat, precum şi a stabilirii procedurilor de actualizare, modificare şi control al modului de completare a Registrului participanţilor, Comisia încheie un protocol de colaborare cu CNPAS. SECŢIUNEA a 2-a Procedura de validare a participanţilor ART. 17 (1) Procesul de aderare iniţialã a persoanelor la un fond de pensii administrat privat se deruleazã pe parcursul a 4 luni. (2) În cursul procesului de aderare iniţialã, persoanele pot adera la un singur fond de pensii administrat privat care a fost autorizat de Comisie. ART. 18 (1) De la data demarãrii procesului de aderare iniţialã administratorii au obligaţia sã transmitã cãtre CNPAS la datele de 1 şi 15 ale fiecãrei luni, pe suport electronic, sub semnãturã electronicã extinsã, un raport care sã cuprindã informaţii privind persoanele care au semnat un act individual de aderare în cele douã sãptãmâni precedente raportãrii. (2) Primul raport bilunar este transmis cãtre CNPAS la data de 1 octombrie 2007. (3) Raportul bilunar conţine urmãtoarele informaţii: a) numele şi prenumele persoanelor care au semnat un act individual de aderare; b) codul numeric personal al acestora; c) seria şi numãrul actului de identitate; d) seria şi numãrul unic ale actului individual de aderare; e) data semnãrii actului individual de aderare; f) numãrul de registru al administratorului; g) numãrul de registru al fondului de pensii administrat privat; h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului; i) numãrul de registru al agentului de marketing. (4) Odatã cu transmiterea raportului bilunar cãtre CNPAS, administratorii au obligaţia sã transmitã cãtre Comisie, pe suport electronic, sub semnãturã electronicã extinsã, imaginea scanatã a actelor individuale de aderare şi a actelor de identitate ale participanţilor ale cãror date au fost înregistrate în raportul bilunar. (5) Imaginea scanatã a documentelor prevãzute la alin. (4) este memoratã în fişiere de tip TIF, dupã forma xxx CNP, unde xxx reprezintã seria unicã alocatã de Comisie administratorului la momentul obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare şi CNP reprezintã codul numeric personal al fiecãrei persoane înregistrate în raportul bilunar. (6) În cazul nerespectãrii termenului de depunere a raportului bilunar de cãtre administratori, acesta se depune numai la urmãtorul termen prevãzut la alin. (1). ART. 19 Pe baza rapoartelor bilunare transmise de cãtre administratori, CNPAS efectueazã validãri bilunare şi verificã: a) ca persoana sã fie înscrisã în Registrul participanţilor; b) ca persoana sã figureze cu un singur act individual de aderare raportat la CNPAS. ART. 20 Rezultatul procesului de validare bilunarã este dupã cum urmeazã: a) "validat temporar", dacã sunt întrunite cumulativ condiţiile prevãzute la art. 19; b) "validat cu rezervã", dacã nu este îndeplinitã condiţia prevãzutã la art. 19 lit. a). ART. 21 (1) În cazul în care o persoanã este raportatã, în cadrul unei raportãri bilunare, de unul sau mai mulţi administratori cu mai multe acte individuale de aderare semnate sau se constatã cã este validatã temporar în cadrul unei raportãri bilunare anterioare, CNPAS înscrie persoana respectivã în tabelul electronic al dublurilor. (2) CNPAS transmite tabelul electronic al dublurilor cãtre administratori şi Comisie în termen de 3 zile lucrãtoare de la data primirii raportului bilunar. (3) Tabelul electronic al dublurilor cuprinde urmãtoarele informaţii: a) numele şi prenumele persoanei; b) codul numeric personal al acesteia; c) seria şi numãrul unic ale actului individual de aderare; d) numãrul de registru al agentului de marketing. (4) Administratorii au obligaţia de a verifica autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate având semnãtura olografã a persoanei care figureazã în tabelul electronic al dublurilor. (5) În cazul în care administratorii constatã autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate, aceştia pot retransmite cãtre CNPAS, în urmãtorul raport bilunar, informaţiile de aderare aferente persoanei care a figurat cu mai multe acte individuale de aderare semnate. (6) Procesul prevãzut în prezentul articol se deruleazã pe toatã durata procesului de aderare iniţialã. ART. 22 (1) Dacã în cadrul procesului de raportare bilunarã un administrator transmite un act individual de aderare pentru o persoanã care figureazã în Registrul participanţilor ca fiind validatã temporar, CNPAS procedeazã în conformitate cu prevederile art. 21. (2) Procesul prevãzut în prezentul articol se deruleazã pe toatã durata procesului de aderare iniţialã. ART. 23 (1) Persoanele care la data finalizãrii procesului de aderare iniţialã figureazã ca validate temporar sunt înregistrate în Registrul participanţilor ca validate. (2) Persoanele prevãzute la art. 4 alin. (2) care la finalizarea procesului de aderare iniţialã nu au semnat un act individual de aderare se radiazã din Registrul participanţilor. (3) Persoanele care la finalizarea procesului de aderare iniţialã figureazã la CNPAS cu mai mult de un act individual de aderare semnat, se înscriu în Registrul participanţilor ca "invalidate", urmând a fi repartizate aleatoriu conform prevederilor prezentei norme. ART. 24 (1) În baza prevederilor art. 16 alin. (4) şi (5) şi ale art. 23, CNPAS actualizeazã Registrul participanţilor şi completeazã tabelul centralizator prevãzut în anexa nr. 2 pentru fiecare fond de pensii administrat privat în parte, în termen de 12 zile lucrãtoare de la data finalizãrii procesului de aderare iniţialã. (2) CNPAS transmite fiecãrui administrator, pe suport electronic, sub semnãturã electronicã extinsã, tabelul centralizator prevãzut în anexa nr. 2. ART. 25 (1) Procesul de aderare iniţialã este finalizat prin întocmirea de cãtre CNPAS a unui proces-verbal de constatare în care sunt menţionate urmãtoarele informaţii: a) numãrul total al persoanelor validate; b) numãrul total al persoanelor invalidate; c) numãrul total al persoanelor validate cu rezervã; d) numãrul total al persoanelor care urmeazã a fi repartizate aleatoriu; e) numãrul total al persoanelor radiate din Registrul participanţilor. (2) Rezultatul procesului iniţial de aderare este comunicat în scris Comisiei în termen de 3 zile lucrãtoare de la expirarea termenului prevãzut la art. 24 alin. (1). SECŢIUNEA a 3-a Procedura de repartizare aleatorie a participanţilor ART. 26 În vederea organizãrii procedurii de repartizare aleatorie, CNPAS clasificã persoanele care urmeazã a fi repartizate în funcţie de urmãtoarele criterii: a) vârstã, calculatã potrivit prevederilor art. 4; b) gen. ART. 27 (1) CNPAS organizeazã datele persoanelor dupã criteriul de vârstã astfel: a) persoanele cu vârsta cuprinsã între 16-25 de ani; b) persoanele cu vârsta cuprinsã între 26-35 de ani. (2) Fiecare categorie de persoane prevãzutã la alin. (1) este împãrţitã în funcţie de gen, prima grupã fiind cea a persoanelor de gen feminin. (3) Categoriile de persoane care urmeazã a fi repartizate aleatoriu de cãtre CNPAS sunt: a) prima grupã de persoane ce urmeazã a fi repartizatã cãtre fondurile de pensii pe baza repartizãrii aleatorii sunt persoanele prevãzute la alin. (1) lit. a) de genul feminin; b) a doua grupã de persoane ce urmeazã a fi repartizatã cãtre fondurile de pensii pe baza repartizãrii aleatorii sunt persoanele prevãzute la alin. (1) lit. a) de genul masculin; c) a treia grupã de persoane ce urmeazã a fi repartizatã cãtre fondurile de pensii pe baza repartizãrii aleatorii sunt persoanele prevãzute la alin. (1) lit. b) de genul feminin; d) a patra grupã de persoane ce urmeazã a fi repartizatã cãtre fondurile de pensii pe baza repartizãrii aleatorii sunt persoanele prevãzute la alin. (1) lit. b) de genul masculin. ART. 28 (1) CNPAS repartizeazã persoanele din fiecare categorie prevãzutã la art. 27 alin. (3) direct proporţional cu numãrul persoanelor validate pe fiecare fond de pensii administrat privat în parte, raportat la totalul persoanelor validate pentru toate fondurile de pensii administrate privat. (2) Repartizarea persoanelor din cadrul fiecãrei grupe se efectueazã, una câte una, în ordinea crescãtoare a vârstei, începând cu fondul de pensii administrat privat cu cel mai mare numãr de persoane validate. ART. 29 La finalizarea procesului de repartizare aleatorie, CNPAS valideazã persoanele pentru fiecare fond de pensii administrat privat în parte şi actualizeazã informaţiile în Registrul participanţilor. ART. 30 (1) În termen de 5 zile lucrãtoare de la înregistrarea în Registrul participanţilor a persoanelor repartizate aleatoriu, CNPAS notificã fiecãrui administrator în parte lista cu persoanele repartizate aleatoriu şi validate la fondul de pensii administrat privat de cãtre acesta. (2) În termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea repartizãrii aleatorii, CNPAS comunicã în scris Comisiei rezultatele finale ale procesului. (3) Dupã finalizarea procesului de repartizare aleatorie, CNPAS menţine şi actualizeazã Registrul participanţilor. ART. 31 Administratorul cãruia i-au fost repartizaţi aleatoriu participanţi de cãtre CNPAS are obligaţia de a le notifica acestora, în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrãrii lor ca participanţi la fondul de pensii administrat privat, denumirea fondului de pensii administrat privat şi a administratorului acestuia. ART. 32 Pânã la plata contribuţiei la un fond de pensii administrat privat, persoanei care a aderat sau care a fost repartizatã aleatoriu de cãtre CNPAS la un fond de pensii administrat privat îi este interzis sã solicite transferul la un alt fond de pensii administrat privat. ART. 33 (1) În termen de 6 luni de la data primirii notificãrii prevãzute la art. 31, participanţii care au semnat un singur act individual de aderare şi care au fost repartizaţi aleatoriu de cãtre CNPAS la un alt fond de pensii administrat privat pot sã depunã la Comisie o sesizare scrisã, la care ataşeazã copia actului individual de aderare semnat şi o copie a actului de identitate. (2) Comisia analizeazã şi hotãrãşte soluţionarea sesizãrii în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea acesteia. (3) În termen de 5 zile lucrãtoare de la soluţionarea sesizãrii, Comisia notificã CNPAS şi administratorilor apartenenţa participantului la un fond de pensii administrat privat. (4) În cazul în care Comisia constatã legalitatea sesizãrii participantului, acesta împreunã cu activul personal sunt transferaţi la fondul de pensii la care participantul a semnat actul individual de aderare, fãrã a se percepe penalitate de transfer. CAP. VI Dispoziţii finale ART. 34 Încãlcarea prevederilor prezentei norme se sancţioneazã conform prevederilor art. 165 alin. (2) şi ale art. 165^1 alin. (1) din Lege. ART. 35 Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta normã. ANEXA 1 -------la normã-------- ACT-CADRU DE ADERARE Nr. deciziei de autorizare ca administrator .................................. Nr. deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private .......... Nr. deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat ........... Numele şi prenumele participantului .......................................... Cod numeric personal ......., B.I./C.I. seria ...... nr. ......, data naşterii: zz/ll/: ............. Adresa de domiciliu .../(localitate, judeţ/sector) (stradã, numãr, bloc, scarã, etaj, apartament, cod poştal) ........ Adresa de corespondenţã .../ (localitate, judeţ/sector) (stradã, numãr, bloc, scarã, etaj, apartament, cod poştal) ..... Numãrul de telefon ......., adresã e-mail .................................... Denumirea fondului de pensii administrat privat .............................. Administrat de ..../(denumirea administratorului) ............................ Denumirea angajatorului ......... CUI ........................................ Conform prevederilor <>Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, "administratorului, agentului de marketing şi persoanelor afiliate acestora le este interzis: a) sã ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o persoanã sã adere la un fond de pensii sau sã rãmânã participant la acesta; b) sã acorde foloase pentru facilitarea aderãrii potenţialilor participanţi". Declaraţia participantului: Declar pe propria rãspundere cã nu am semnat un alt act individual de aderare la un fond de pensii administrat privat. Am luat cunoştinţã de prevederile prospectului schemei de pensii private şi sunt de acord sã fiu parte la contractul de societate civilã şi la contractul de administrare al fondului de pensii ............................................. . Am luat cunoştinţã de toate informaţiile prevãzute la <>art. 12 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificãrile ulterioare.
Administrator Participant
.................. ..../(nume şi prenume)...
Reprezentant legal
..../(nume şi prenume,
semnãturã şi ştampilã) ..... ..../(semnãtura)....
Data ...........
Broker de pensii private
.../(denumire)....
Agent .../(nume, prenume
şi semnãturã)... Nr. de Registru agent .....
ANEXA 2 -------la normã-------- TABEL CENTRALIZATOR
┌────┬─────────────────────┬────────────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Fond de pensii ad- │ Participant │ Rezultat │
│crt.│ministrat privat │ │ validare │
│ ├────────┬────────────┼───────┬──────────────────┬─────────┤ │
│ │Denumire│Numãr de │Nume si│Serie si numãr act│ CNP │ │
│ │ │registru │prenume│de identitate │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼────────────┼───────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴────────────┴───────┴──────────────────┴─────────┴──────────────┘
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.