Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 459 din 29 iulie 1994 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 459 din 29 iulie 1994 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 310 din 7 noiembrie 1994
--------
    *) Republicată în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 743/1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 307 din 1 noiembrie 1994, dându-se articolelor şi alineatelor o nouă numerotare.
    Hotărârea Guvernului nr. 459/1994 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 19 august 1994.
    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţie şi al celorlalte prevederi legale,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei este organul administraţiei publice centrale de specialitate care aplică strategia dezvoltării şi politica Guvernului în domeniul cercetării ştiinţifice şi dezvoltării tehnologice.
    ART. 2
    În realizarea obiectului sau de activitate, Ministerul Cercetării şi Tehnologiei are următoarele atribuţii:
    (1) coordonează întreaga strategie a politicii Guvernului în domeniul activităţii de cercetare şi dezvoltare tehnologică;
    (2) elaborează cadrul normativ privind activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, precum şi reglementările privind statutul personalului din unităţile de cercetare-dezvoltare tehnologică;
    (3) coordonează elaborarea, în cooperare cu Academia Română, ministerele şi alte autorităţi ale administraţiei publice, a programelor guvernamentale de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, intersectoriale şi multidisciplinare, prin care se urmăreşte soluţionarea obiectivelor strategice generale şi prioritare pe plan naţional în domeniul ştiinţei şi tehnologiei; administrează fondurile publice constituite şi destinate acestor programe potrivit legii;
    (4) realizează evaluarea îndeplinirii Programului naţional de cercetare-dezvoltare şi a programelor guvernamentale, intersectoriale şi multidisciplinare de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică;
    (5) în cooperare cu Academia Română, Ministerul Învăţământului, alte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice, coordonează procesul de reforma a structurii întregului domeniu al activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în corelare cu strategia restructurării tuturor ramurilor naţionale;
    (6) elaborează politici şi proceduri de sprijinire şi activizare a proceselor de inovare şi transfer tehnologic între unităţile de cercetare şi beneficiarii rezultatelor cercetării;
    (7) coordonează implementarea sistemului informatic pentru ştiinţă şi tehnologie la nivel naţional, precum şi realizarea funcţionarii băncii de date pentru ştiinţă şi tehnologie;
    (8) cooperează cu organisme şi organizaţii naţionale şi internaţionale în probleme privind activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, precum şi pentru dezvoltarea relaţiilor ştiinţifice pe plan internaţional;
    (9) elaborează şi supune spre aprobare Guvernului o strategie naţională şi programele de realizare a acesteia, pentru folosirea în scopuri paşnice a fenomenelor şi proceselor atomice şi nucleare, pe baza propunerilor făcute, în conformitate cu strategiile proprii, de ministerele, departamentele, regiile autonome, societăţile comerciale cu capital de stat, privat şi mixt, unităţile de cercetare şi de învăţământ, care au responsabilitatea promovării în practică a activităţilor atomice şi nucleare;
    (10) analizează periodic stadiul realizării programelor nucleare aprobate de Guvern şi propune modificări în strategia naţională, în funcţie de rezultatele obţinute, tendinţele de dezvoltare pe plan mondial şi posibilităţile de cooperare internaţională.
    (11) încurajează transferul de tehnologii spre agenţii economici autorizaţi să desfăşoare activităţi în domeniul nuclear, cu respectarea reglementărilor de protejare a activităţii intelectuale;
    (12) sprijină schimbul de informaţii tehnico-ştiinţifice de specialitate, în condiţiile legii, şi informează opinia publică asupra beneficiilor şi riscurilor asociate activităţilor nucleare şi, în special, a celor legate de centralele nuclearo-energetice;
    (13) sprijină pregătirea, selecţionarea şi specializarea personalului care desfăşoară activităţi nucleare;
    (14) coordonează cooperarea cu Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică - Viena şi cu alte organizaţii naţionale şi internaţionale de promovare a activităţilor din domeniul atomic şi nuclear, pentru încheierea de acorduri şi contracte de cercetare, dezvoltare, asistenţă şi expertiză tehnică, formarea şi specializarea personalului, participarea la reuniuni internaţionale pe aceste teme şi alte acţiuni promoţionale;
    (15) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
    ART. 3
    În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Cercetării şi Tehnologiei colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
    ART. 4
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii, oficii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Cercetării şi Tehnologiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acestuia, prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei se pot organiza numai servicii sau birouri, precum şi colective temporare prevăzute la art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 138, exclusiv demnitarii.
    (4) Ministrul cercetării şi tehnologiei conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii din ţară, cu organisme similare din alte ţări, precum şi cu persoane juridice şi fizice.
    (5) Pe lângă ministrul cercetării şi tehnologiei funcţionează un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenţa colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (6) Atribuţiile şi sarcinile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (7) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aprobă prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (8) Pe lângă Ministerul Cercetării şi Tehnologiei va funcţiona, cu rol consultativ, Consiliul interministerial al Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică, compus din reprezentanţi ai ministerelor şi ai altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, conform anexei nr. 3 la prezenta hotărâre.
    (9) Consiliul interministerial examinează şi avizează - prin consens - propunerile prezentate de preşedintele sau de membrii acestuia, în limitele competentei Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică.
    (10) Activitatea Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică este condusă de un director general, care este şi preşedintele consiliului interministerial; directorul general este numit de ministrul cercetării şi tehnologiei, cu consultarea consiliului interministerial.
    (11) Deciziile directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică se aprobă, la propunerea acestuia, prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, cu consultarea consiliului interministerial.
    (12) Personalul Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică se încadrează prin concurs organizat în conformitate cu prevederile legale; din comisiile de examinare fac parte şi specialişti desemnaţi de consiliul interministerial.
    ART. 5
    (1) Unităţile din subordinea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei se aprobă prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    ART. 6
    (1) În coordonarea Ministerului Cercetării şi Tehnologiei va funcţiona Colegiul consultativ pentru cercetare-dezvoltare, alcătuit din cercetători, oameni de ştiinţă, specialişti din toate domeniile activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică.
    (2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare a Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare se aprobă prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei.
    (3) Ministerul Cercetării şi Tehnologiei asigură secretariatul Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare.
    (4) Pentru activitatea desfăşurată, membrii Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi ai comisiilor sale vor fi remuneraţi, în anul 1994, pe baza de tarif stabilit prin ordin al ministrului cercetării şi tehnologiei, potrivit numărului de ore efectiv lucrate, în conformitate cu prevederile art. 20 şi ale anexei nr. 11 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (5) Sumele necesare vor fi suportate din bugetul Fondului special pentru cercetare-dezvoltare.
    ART. 7
    În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul cercetării şi tehnologiei emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 8
    Ministerul Cercetării şi Tehnologiei are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
    ART. 9
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 10
    Atribuţiile ce revin Agenţiei Naţionale pentru Energie Atomică nu înlătură sau nu restrâng competenţa ce revine, potrivit legii, ministerelor, altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi agenţilor economici, instituţiilor de învăţământ, de cercetare, de sănătate, care desfăşoară activitate în domeniul nuclear-atomic.
    ART. 11
    Ministerul Finanţelor va lua măsurile necesare pentru introducerea modificărilor corespunzătoare, ce decurg din aplicarea prezentei hotărâri, în bugetul de stat pe anul 1994, pentru Ministerul Cercetării şi Tehnologiei.
    ART. 12
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri *) se abrogă hotărârile Guvernului nr. 809/1992, nr. 494/1993, nr. 174/1994, nr. 66/1991 şi nr. 226/1993.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
---------------------
    *) Hotărârea a intrat în vigoare la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 19 august 1994, cu excepţia prevederilor art. 2 alin. (9)-(14), art. 4 alin. (3) şi alin. (8)-12), art. 6 alin. (4) şi (5), art. 9, 10 şi 11, precum şi ale anexelor nr. 1-3, care au intrat în vigoare la data de 1 noiembrie 1994.

    ANEXA 1


    Numărul maxim de posturi: 138
    (exclusiv demnitarii)

    MINISTERUL CERCETĂRII ŞI TEHNOLOGIEI

                                                    ┌───────────────────────────────────────────────┐
                                                    │ MINISTRU │
                                                    └───────────────────────┬───────────────────────┘
                                                                            │ ┌───────────────────────────────┐
                                                                            ├─────────────────┤ CONTROLUL MINISTRULUI │
                                                                            │ └───────────────────────────────┘
                         ┌───────────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────────────┐
                         │ CONSILIERI ├──────────────────┼─────────────────┤ CONTROLUL FINANCIAR PROPRIU │
                         └───────────────────────────────┘ │ └───────────────────────────────┘
                                                                            │ ┌───────────────────────────────┐
                                                                            ├─────────────────┤ CONTENCIOS │
                                                                            │ └───────────────────────────────┘
                             ┌──────────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────┬────────────┬─┬──────────────┐
             ┌───────────────┴───────────────┐ │ │ │ │ │
             │ SECRETAR DE STAT │ │ │ │ │ │
             └───────────────┬───────────────┘ │ │ │ │ │
               ┌─────────────┴─────────────┐ │ │ │ │ │
    ┌──────────┴──────────┐ ┌──────────┴─────────┐ ┌─────────┴─────────┐ ┌────────┴─────────┐ │ │ ┌──────┴───────┐
    │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIRECŢIA GENERALĂ │ │ │ │ AGENŢIA │
    │ PROGRAME │ │RESURSE, UNITĂŢI ŞI │ │TRANSFER TEHNOLOGIC│ │POLITICA ŞTIINŢEI,│ │ │ │ NAŢIONALĂ │
    │ GUVERNAMENTALE DE │ │ INSTITUŢII DE │ │ ŞI │ │ MANAGEMENT ŞI │ │ │ │PENTRU ENERGIE│
    │ CERCETARE │ │CERCETARE-DEZVOLTARE│ │ INOVARE │ │ REFORMĂ │ │ │ │ ATOMICĂ*) │
    └──────────┬──────────┘ └──────────┬─────────┘ └─────────┬─────────┘ └────────┬─────────┘ │ │ └──────┬───────┘
      ┌────────┴─────┐ ┌─────┴──────┐ ┌─────────────┼─────────────┐ ┌────┴─────┐ │ │ ┌───────┴─────┐
┌─────┴──────┐┌──────┴────────┐┌─────┴──────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌──────┴──────┐┌─────┴──────┐┌───┴────┐┌────┴─────┐│ │ ┌────┴────┐┌───────┴───────┐
│ ││ ││ ││ DIRECŢIA ││ ││ ││ ││ ││ ││ │ │DIRECŢIA ││ │
│ SERVICIUL ││ DIRECŢIA ││ SERVICIUL ││ EXECUŢIE ││ DIRECŢIA ││ ││ SERVICIUL ││DIRECŢIA││ ││ │ │STRATEGIE││ DIRECŢIA │
│PROGRAME DE ││ PROGRAME DE ││CONTRACTARE,││FINANCIARĂ││ TRANSFER ││ DIRECŢIA ││ DE ││POLITICA││ DIRECŢIA ││ │ │ ŞI ││ COOPERARE │
│ CERCETARE ││ CERCETARE ││ BAZĂ ││ A ││TEHNOLOGIC││ DE ││ INOVARE ││ŞTIINŢEI││MANAGEMENT││ │ │PROGRAME ││INTERSECTORIALĂ│
│FUNDAMENTALĂ││TEHNOLOGICĂ ŞI ││MATERIALĂ ŞI││FONDURILOR││ŞI CREAREA││BIOTEHNOLOGII││ ŞI ││ ŞI ││ ŞI ││ │ │ ÎN ││ ŞI CU │
│ ŞI ││ DEZVOLTARE ││ UNITĂŢI ││ PUBLICE ││ DE NOI ││ APLICATE ││IMPLEMENTARE││REFORMĂ ││LEGISLAŢIE││ │ │DOMENIUL ││ ORGANIZAŢII │
│ AVANSATĂ ││INTERSECTORIALĂ││ PROPRII ││ PENTRU ││INDUSTRII ││ ││ INVENŢII ││ ││ ││ │ │ NUCLEAR ││INTERNAŢIONALE │
│ ││ ││ ││CERCETARE ││ ││ ││ ││ ││ ││ │ │ ││ │
└────────────┘└───────────────┘└────────────┘└──────────┘└──────────┘└─────────────┘└────────────┘└────────┘└──────────┘│ │ └─────────┘└───────────────┘
                                                                                                       ┌──────────────┐ │ │ ┌──────────────┐
                                                                                                       │ DIRECŢIA │ │ │ │ DIRECŢIA │
                                                                                                       │ ACORDURI ŞI ├─┘ └─┤ ECONOMICĂ │
                                                                                                       │ PROGRAME │ │ ŞI │
                                                                                                       │INTERNAŢIONALE│ │ADMINISTRATIVĂ│
                                                                                                       └──────────────┘ └──────────────┘

-----------------
    *) Se organizează ca direcţie generală.

    ANEXA 2

                               UNITĂŢI
            care funcţionează în subordinea Ministerului
                         Cercetării şi Tehnologiei

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unităţii Sursa de finanţare
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Institutul de Fizică Atomică Bucureşti*1) Venituri extrabugetare
 2. Institutul Naţional pentru Fizica Pământului
    Bucureşti Venituri extrabugetare
 3. Institutul de Cercetare a Materiei Condensate
    Timişoara Venituri extrabugetare
 4. Institutul de Chimie "Raluca Ripan" Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
 5. Institutul de Ştiinţe Chimice şi Tehnologice
    Timişoara Venituri extrabugetare
 6. Institutul de Biologia Dezvoltării Bucureşti Venituri extrabugetare
 7. Institutul de Cercetări Biologice Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
 8. Institutul de Cercetări Biologice Iaşi Venituri extrabugetare
 9. Institutul de Microtehnologie Bucureşti Venituri extrabugetare
10. Institutul Geologic al României Bucureşti Venituri extrabugetare
11. Centrul Roman de Geologie şi Geoecologie Marină
    Bucureşti Venituri extrabugetare
12. Centrul de Cercetări pentru Tehnologii
    Ecologice Bucureşti Venituri extrabugetare
13. Centrul de Aparatura Analitica, Control şi
    Semnalizare Cluj-Napoca Venituri extrabugetare
14. Agenţia Spatială Română Bucureşti Venituri extrabugetare
15. Institutul Naţional de Inventică Iaşi Venituri extrabugetare
16. Centrul Regional de Inovare, Implementare şi
    Aplicare a Invenţiilor Tîrgu Mureş Venituri extrabugetare
17. Centrul Regional de Inovare, Implementare şi
    Aplicare a Invenţiilor Iaşi Venituri extrabugetare
18. Centrul Regional de Inovare, Implementare şi
    Aplicare a Invenţiilor Craiova Venituri extrabugetare
19. Institutul Naţional de Informare şi Documentare
    Bucureşti*2) Venituri extrabugetare
20. Editura Tehnică Bucureşti Venituri extrabugetare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


-------
    *1) Aparatul administrativ, în număr maxim de 10 posturi, este subvenţionat de la bugetul de stat.
    *2) Pentru bibliotecă, un număr maxim de 20 de posturi este subvenţionat de la bugetul de stat.

    ANEXA 3

                              COMPONENŢA
               Consiliului interministerial al Agenţiei Naţionale
                        pentru Energie Atomică

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                              Numărul
                                                          de reprezentanţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  - Ministerul Cercetării şi Tehnologiei / Agenţia Naţională
    pentru Energie Atomică 2
  - Ministerul Industriilor 2
  - Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului 2
  - Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei 1
  - Ministerul Sănătăţii 1
  - Ministerul Învăţământului 1
  - Ministerul Afacerilor Externe 1
  - Ministerul Finanţelor 1
  - Ministerul Comerţului 1
  - Ministerul Apărării Naţionale 1
  - Ministerul Justiţiei 1
  - Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale 1
  - Ministerul de Interne 1
  - Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reformă Economică 1
  - Academia Română 1
                                                      TOTAL: 18 persoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                         --------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016