Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 458 din 15 august 1997  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Legii nr. 83/1997 pentru privatizarea societatilor comerciale bancare la care statul este actionar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 458 din 15 august 1997 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 83/1997 pentru privatizarea societatilor comerciale bancare la care statul este actionar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 206 din 25 august 1997
În temeiul art. 7 alin. (1) şi al <>art. 18 alin. (2) din Legea nr. 83/1997 pentru privatizarea societãţilor comerciale bancare la care statul este acţionar,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Legii nr. 83/1997 pentru privatizarea societãţilor comerciale bancare la care statul este acţionar, elaborate de Banca Nationala a României, Agenţia Nationala pentru Privatizare şi Fondul Proprietãţii de Stat, cuprinse în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
------------------
Ministru de stat,
ministrul reformei,
Ulm Spineanu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

p. Ministrul justiţiei,
Dinu Ianculescu,
secretar de stat

Guvernatorul Bãncii Naţionale a României,
Mugur Isarescu

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Privatizare,
Valentin M. Ionescu

p. Preşedintele Fondului
Proprietãţii de Stat,
Bogdan Baltazar

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Legii nr. 83/1997 pentru privatizarea societãţilor comerciale bancare la care statul este acţionar

ART. 1
Prezentele norme metodologice stabilesc componenta, organizarea funcţionarea şi atribuţiile comisiilor de privatizare constituite pentru societãţile comerciale bancare la care statul este acţionar, denumite în continuare societãţi bancare, înfiinţate în temeiul <>Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitãţilor economice de stat ca regii autonome şi societãţi comerciale, al <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale şi al <>Legii nr. 33/1991 privind activitatea bancarã, care se privatizeazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 83/1997 , denumite în continuare lege.
ART. 2
(1) Comisia de privatizare, constituitã prin hotãrâre a Guvernului pentru fiecare societate bancarã, este compusa din 7 membri desemnaţi dupã cum urmeazã:
- 2, de cãtre Banca Nationala a României;
- 2, de cãtre Agenţia Nationala pentru Privatizare;
- 3, de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat.
(2) Comisia de privatizare, alege prin vot secret, un preşedinte din rândul membrilor sãi; preşedintele comisiei de privatizare ales numeşte un vicepreşedinte din rândul membrilor desemnaţi de cãtre Banca Nationala a României. În cazul în care preşedintele este ales dintre membrii desemnaţi de Banca Nationala a României, vicepreşedintele va fi numit din rândul celorlalţi membri, reprezentând Fondul Proprietãţii de Stat sau Agenţia Nationala pentru Privatizare, dupã caz.
(3) Preşedintele comisiei de privatizare poate delega vicepreşedintelui exercitarea unora dintre atribuţiile care îi revin.
(4) Preşedintele comisiei de privatizare rãspunde de organizarea activitãţii desfãşurate de comisia de privatizare şi o reprezintã în relaţiile cu terţii.
(5) Fiecare instituţie nominalizatã la alin. (1) desemneazã câte o persoana care-l va înlocui pe titular în caz de indisponibilitate pe o perioada mai lungã de 30 de zile.
(6) Membrii comisiei de privatizare şi persoanele desemnate pentru a-i înlocui se supun prevederilor art. 6 alin. (4)-(6) din lege.
ART. 3
Comisia de privatizare ia decizii valabile cu votul a cel puţin cinci din numãrul membrilor sãi.
ART. 4
Comisia de privatizare îşi înceteazã activitatea la data descãrcãrii de mandat, la propunerea instituţiilor care îi desemneazã ca membri, dupã depunerea şi acceptarea de cãtre aceste instituţii a raportului final privind privatizarea respectivei societãţi bancare.
ART. 5
(1) Membrii comisie de privatizare, inclusiv vicepreşedintele acesteia, beneficiazã de o indemnizaţie lunarã, stabilitã la nivelul salariului corespunzãtor funcţiei de consilier al preşedintelui societãţii bancare supuse privatizãrii.
(2) Preşedintele comisiei de privatizare beneficiazã de o indemnizaţie lunarã, stabilitã la nivelul salariului corespunzãtor funcţiei de preşedinte al societãţii bancare supuse privatizãrii.
ART. 6
(1) Lucrãrile comisiei de privatizare se desfãşoarã la un sediu stabilit de Fondul Proprietãţii de Stat, care asigura şi secretariatul tehnic, constituit din 2 persoane.
(2) Membrii secretariatului tehnic primesc o indemnizaţie lunarã reprezentând 25% din indemnizaţia membrilor comisiei de privatizare.
ART. 7
Societatea bancarã supusã privatizãrii are obligaţia sa asigure, la solicitarea comisiei de privatizare, informaţiile necesare desfãşurãrii activitãţii acesteia.
ART. 8
Comisia de privatizare se convoacã de cãtre preşedinte în termen de 3 zile de la nominalizarea acesteia. La prima şedinţa a comisiei de privatizare se stabilesc atribuţiile şi responsabilitãţile secretariatului tehnic şi modul de funcţionare a acestuia.
ART. 9
Comisia constituitã pentru privatizarea societãţii bancare are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã toate operaţiunile legate de privatizarea societãţii bancare în condiţiile legii, respectând principiile de transparenta, rigoare şi obiectivitate;
b) rãspunde de organizarea şi de desfãşurarea licitaţiei pentru selectarea societãţii comerciale/firmei specializate care efectueazã raportul de evaluare şi studiul de fezabilitate;
c) elaboreazã caietul de sarcini, în termen de 15 zile de la nominalizarea comisiei de privatizare, conform anexei nr. 2 la prezentele norme metodologice;
d) iniţiazã efectuarea publicitãţii pentru selectarea prin licitaţie publica deschisã, a societãţii comerciale/firmei specializate care va realiza raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii;
e) îndeplineşte toate sarcinile care-i revin în desfãşurarea licitaţiei conform prevederilor Regulamentului de organizare a licitaţiei pentru selectarea societãţii comerciale/firmei specializate care sa elaboreze raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii, prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice;
f) analizeazã raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii, prezentate de societatea comercialã/firma specializatã, în termen de 10 zile calendaristice de la primirea acestora;
g) se consulta cu Agenţia Nationala pentru Privatizare, Banca Nationala a României şi Fondul Proprietãţii de Stat şi elaboreazã, în baza raportului de evaluare a societãţii bancare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii, propunerea de privatizare ce cuprinde procedeele şi metodele de privatizare care se vor utiliza, numãrul de acţiuni aferente cotelor de capital social care pot fi dobândite de persoanele fizice sau juridice la societãţile bancare, precum şi termenele de realizare a programului de privatizare;
h) solicita avizul comun al instituţiilor prevãzute la art. 8 alin. (1) din lege şi supune, spre aprobare, Guvernului propunerea de privatizare;
i) dupã aprobarea prin hotãrâre a Guvernului a propunerii de privatizare, dispune, conform prevederilor art. 7 alin. (3) din lege, publicarea principalelor elemente ale raportului de evaluare a societãţii bancare şi ale studiului de fezabilitate a privatizãrii în cel puţin 3 cotidiene de rãspândire nationala, precum şi în cel puţin 3 saptamanale financiare internaţionale, respectând reglementãrile legale din domeniul bancar;
j) supravegheazã punerea în aplicare a hotãrârii Guvernului, adoptatã în aplicarea prevederilor art. 8 alin. (1) din lege, şi dispune elaborarea documentaţiilor şi efectuarea publicitãţii, respectând reglementãrile legale cu privire la metodele de privatizare;
k) elaboreazã rapoarte cu privire la evoluţia procesului de privatizare a societãţii bancare şi la rezultatele acestuia, pe care le înainteazã Guvernului, Bãncii Naţionale a României, Agenţiei Naţionale pentru Privatizare şi Fondul Proprietãţii de Stat. Rapoartele se întocmesc trimestrial, la încheierea fiecãrei etape, cat şi la finalizarea operaţiunii de privatizare pentru care a fost numita;
l) propune modificarea condiţiilor de privatizare a societãţii bancare, stabilite prin hotãrâre a Guvernului, în situaţiile în care considera necesar. Propunerea de modificare, avizatã de Agenţia Nationala pentru Privatizare, Fondul Proprietãţii de Stat şi Banca Nationala a României, se supune spre aprobare Guvernului.
ART. 10
În situaţia în care, prin hotãrâre a Guvernului, se aproba ca Fondul Proprietãţii de Stat sa detina acţiunea nominativã de control la o societate bancarã, Fondul Proprietãţii de Stat va asigura, prin reprezentanţii sãi mandatati, modificarea corespunzãtoare a statutului şi a contractului societãţii bancare respective şi înscrierea de menţiune a modificãrilor la Oficiul Registrului comerţului, în cel mult 15 zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului.
ART. 11
Preşedintele comisiei de privatizare va lua mãsurile necesare respectãrii prevederilor art. 14 alin. (1) şi (2) din lege.
ART. 12
Banca Nationala a României stabileşte care dintre ofertanţii participanţi la procesul de privatizare a societãţii bancare se încadreazã în categoria instituţiilor financiar-bancare internaţionale reputate, prevãzutã la art. 14 alin. (1) din lege.
ART. 13
(1) Sumele încasate în valuta de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat din vânzarea acţiunilor societãţilor bancare care se privatizeazã şi care fac obiectul unui contract de vânzare-cumpãrare vor fi cedate Bãncii Naţionale a României pentru rezerva valutarã a statului, într-un termen de cel mult 3 zile de la încasare.
(2) Banca Nationala a României deconteazã Fondului Proprietãţii de Stat contravaloarea în lei a valutei primite, la cursul valutar anuntat pentru ziua efectuãrii încasãrii valutei cedate.
ART. 14
(1) Fondul Proprietãţii se Stat va vira sumele rezultate din vânzarea acţiunilor societãţilor bancare care se privatizeazã în contul 64.86. - "Disponibil al Fondului special de dezvoltare la dispoziţia Guvernului" deschis pe seama Ministerului Finanţelor la Banca Nationala a României, Sucursala Municipiului Bucureşti.
(2) Sumele se vireazã la data de 25 a lunii pentru realizarile lunii precedente. Nerespectarea acestui termen atrage aplicarea penalizãrilor prevãzute pentru creanţele bugetare.
ART. 15
Cheltuielile efectuate pentru funcţionarea comisiei de privatizare şi a secretariatului tehnic, cheltuielile de publicitate, plata serviciilor prestate de societatea comercialã/firma specializatã care efectueazã raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii, precum şi orice alte cheltuieli necesare pentru realizarea privatizãrii societãţii bancare se suporta de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat, conform <>art. 26 alin. 2 lit. b) din Legea privatizãrii societãţilor comerciale nr. 58/1991 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 15/1997 .
ART. 16
În situaţia în care acoperirea cheltuielilor prevãzute la art. 15 se face din fonduri asigurate prin programul PHARE, termenele prevãzute în prezentele norme metodologice referitoare la selectarea societãţii comerciale/firmei specializate, care va realiza raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii, se modifica corespunzãtor prevederilor procedurii PHARE.
ART. 17
(1) Agenţia Nationala pentru Privatizare controleazã privatizarea societãţilor bancare urmãrind, în principal, respectarea:
a) termenelor de realizare a sarcinilor ce revin comisiei de privatizare din prezentele norme metodologice;
b) prevederilor referitoare la organizarea licitaţiei pentru selectarea societãţii comerciale/firmei specializate pentru elaborarea raportului de evaluare a societãţii bancare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii;
c) prevederilor legale referitoare la procedeele şi metodele de privatizare.
(2) Agenţia Nationala pentru Privatizare poate propune Guvernului revocarea membrilor comisiei de privatizare în situaţia în care constata nerespectarea prevederilor legii şi ale prezentelor norme metodologice.
ART. 18
Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
la normele metodologice

REGULAMENT
de organizare a licitaţiei pentru selectarea societãţii comerciale/firmei specializate care sa elaboreze raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii

1. Selectarea societãţii comerciale/firmei specializate pentru elaborarea raportului de evaluare a societãţii bancare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii se efectueazã pe baza de licitaţie publica deschisã, cu oferte în plicuri sigilate.
2. Pot participa la licitaţie, în calitate de ofertanţi, societãţi comerciale/firme specializate, persoane juridice romane şi strãine, cu experienta în evaluarea societãţilor bancare şi a instituţiilor financiare.
3. Licitaţia este organizatã de cãtre comisia de privatizare constituitã pentru societatea bancarã care se privatizeazã prin hotãrâre a Guvernului.
4. Publicitatea se face de cãtre organizatorul licitaţiei, cu minimum 15 zile înainte de termenul fixat pentru depunerea ofertelor. Anunţurile publicitare vor fi fãcute în cel puţin 3 cotidiene naţionale, 2 cotidiene internaţionale, în reviste de specialitate, precum şi în sistem informatic.
5. Anunţul publicitar conţine urmãtoarele:
- obiectul licitaţiei;
- locul, data şi ora limita pentru depunerea ofertelor şi a documentelor necesare participãrii la licitaţie;
- locul, data şi ora deschiderii ofertelor;
- garanţia de participare la licitaţie;
- locul de unde se poate obţine caietul de sarcini;
- persoana de contact: numele, prenumele, numãrul de telefon, numãrul de fax.
6. Garanţia de participare la licitaţie este de 20.000 de dolari S.U.A., sau echivalentul în lei, şi se constituie printr-o scrisoare de garanţie bancarã având termenul de valabilitate de cel puţin 10 zile de la data limita anunţatã pentru depunerea ofertelor.
Caietul de sarcini al licitaţiei se poate obţine de cei interesaţi contra sumei de 100 de dolari S.U.A. sau echivalentul în lei, la cursul valutar al zilei, anuntat de societatea bancarã care se privatizeazã.
Cheltuielile de publicitate a licitaţiilor se acoperã din sumele încasate în urma vânzãrii caietelor de sarcini.
7. Oferta reprezintã angajamentul ferm al ofertantului, este secreta şi se depune, împreunã cu documentele necesare participãrii la licitaţie, solicitate prin caietul de sarcini, cel mai târziu cu o ora înainte de ora anunţatã pentru deschiderea ofertelor. Ea cuprinde doua componente;
a) oferta tehnica, cu elemente privind îndeplinirea condiţiilor de capacitate pentru elaborarea raportului de evaluare a societãţii bancare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii, conform caietului de sarcini;
b) oferta financiarã, cu stabilirea preţului pentru prestaţia de executat.
8. Oferta tehnica şi oferta financiarã se depun la sediul organizatorului licitaţiei, în plicuri separate, sigilate şi semnate. Pe plic se înscriu:
- menţiunea ofertei - publica/privatã;
- denumirea ofertantului şi sediul acestuia;
- organizatorul licitaţiei şi denumirea societãţii bancare care se privatizeazã.
La primirea ofertelor, organizatorul licitaţiei verifica menţiunile înscrise pe plic şi dovada constituirii garanţiei de participare la licitaţie.
9. Ofertele care nu sunt prezentate în termenul limita anuntat nu se iau în considerare.
10. În situaţia în care, la data şi la ora limita stabilite pentru depunerea ofertelor, se constata ca s-a depus o singura oferta sau niciuna, se repeta publicitatea pana când se depun cel puţin doua oferte.
11. La data, ora şi locul anunţate pentru deschiderea ofertelor, comisia de privatizare deschide ofertele tehnice, în prezenta ofertanţilor. Şedinţa de deschidere a plicurilor este publica. Comisia de privatizare verifica existenta documentelor necesare participãrii la licitaţie, solicitate prin caietul de sarcini.
12. Ofertanţii care nu au depus toate documentele solicitate şi/sau a cãror scrisoare de garanţie bancarã depusa de aceştia nu întruneşte condiţiile cerute se exclud de la licitaţie. Dupã admiterea ofertanţilor, comisia de privatizare întocmeşte un proces-verbal, semnat de membrii sãi şi de participanţii prezenţi.
13. Analiza şi evaluarea ofertelor tehnice se fac de cãtre comisia de privatizare, în baza grilei de punctaj, conform anexei nr. 3 la prezentele norme metodologice. Rezultatele evaluãrii ofertelor tehnice se consemneazã într-un proces-verbal, semnat de membrii comisiei.
14. Comisia de privatizare deschide numai ofertele financiare ale ofertanţilor care au obţinut pentru ofertele tehnice cel puţin 70% din punctajul maxim al grilei de punctaj. Ofertanţii ale cãror oferte nu au îndeplinit acest barem sunt descalificati. Oferta financiarã cu preţul cel mai mic primeşte punctajul maxim, iar celelalte oferte financiare primesc un punctaj proporţional cu acesta. Punctajul final pentru fiecare oferta se calculeazã considerând o pondere de 80% din punctajul obţinut pentru oferta tehnica şi 20% din punctajul obţinut pentru oferta financiarã.
15. Pe baza punctajului final se desemneazã câştigãtorul licitaţiei şi se întocmeşte procesul-verbal final, semnat de membrii comisiei de privatizare, care trebuie sa cuprindã:
- lista ofertelor cu denumirea şi sediul ofertanţilor, valorile ofertelor financiare;
- lista ofertelor respinse;
- calculul punctajelor de la ofertele tehnice şi financiare şi punctajele finale obţinute de ofertanţi.
16. Comisia de privatizare va anunta rezultatele licitaţiei în cel mult 3 zile de la data anunţatã pentru deschiderea ofertelor, prin afişare la sediul unde a avut loc licitaţia. La cererea oricãrui ofertant, se poate comunica în scris rezultatul licitaţiei.
Ofertantului câştigãtor i se notifica urmãtoarele:
- adjudecarea ofertei;
- invitaţia de a semna contractul de prestãri servicii;
- termenul de prelungire a valabilitãţii scrisorii de garanţie bancarã, stabilit de comisia de privatizare.
17. Ofertanţii participanţi pot depune contestaţii în termen de 24 ore de la data afişãrii rezultatului licitaţiei. Soluţionarea contestaţiilor se face de cãtre Agenţia Nationala pentru Privatizare, în termen de 2 zile de la depunerea acestora.
18. Câştigãtorul licitaţiei semneazã contractul de prestãri servicii cu Fondul Proprietãţii de Stat, în termen de cel mult 7 zile de la data notificãrii, oferta tehnica şi financiarã fiind anexe ale acestui contract. Nesemnarea în termen a contractului de prestãri servicii, din vina castigatorului licitaţiei, conduce la executarea scrisorii de garanţie bancarã şi la reluarea procedurii de licitaţie.
19. În termen de 3 zile de la data anunţãrii rezultatelor licitaţiei, comisia de privatizare va dispune restituirea scrisorilor de garanţie bancarã pentru ofertanţii necâştigãtori.
20. Societatea bancarã care se privatizeazã are obligaţia sa punã la dispoziţia castigatorului licitaţiei datele necesare pentru elaborarea raportului de evaluare a societãţii bancare şi a raportului de fezabilitate a privatizãrii.


ANEXA 2
la normele metodologice
CAIET DE SARCINI
Conţinut-cadru

Caietul de sarcini are ca obiect prezentarea:
- societãţii bancare care se privatizeazã în baza legii;
- sarcinilor ce-i revin societãţii comerciale/firmei specializate care realizeazã raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii;
- condiţiilor pe care trebuie sa le îndeplineascã societatea comercialã/firma specializatã privind capacitatea de executare a raportului de evaluare a societãţii bancare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii.

I. Prezentarea societãţii bancare:

1. Istoric.
2. Constituire
- înfiinţatã în baza ..........
- capital social (valoarea şi numãrul de acţiuni, valoarea nominalã a
acţiunii)
- structura acţionarului.
3. Descrierea reţelei teritoriale
- numãrul sucursalelor, filialelor şi agentiilor.
4. Patrimoniul
- terenuri
- clãdiri
- investiţii în curs (valoare, studiu de execuţie).
5. Structura capitalului propriu
- cota procentualã a capitalului social
- cota procentualã a rezervelor
- cota procentualã a altor fonduri (prima de emisiune etc.).
6. Produse şi servicii - Etapele diversificãrii gamei de produse şi servicii
- credite pentru agenţi economici şi populaţie, în lei şi în valuta
- depozite, certificate de depozit, în lei şi în valuta, pentru persoane fizice şi juridice
- tranzacţii spot şi arbitraje valutare
- intermediere şi schimburi valutare
- operaţiuni de încasare şi plati în lei şi în valuta
- emiteri de garanţii bancare
- factoring internaţional
- servicii de consultanţa privind expertize tehnice, evaluãri patrimoniale, analize-diagnostic, studii de fezabilitate, rapoarte de restructurare a activitãţilor societãţilor comerciale
- operaţiuni cu cãrţi de credit.
7. Baze de clienţi
- numãrul clienţilor persoane fizice romane şi strãine
- numãrul clienţilor persoane juridice, de stat şi private, romane, mixte şi strãine
- numãrul bãncilor corespondente
- membri ai reţelei internaţionale de comunicaţii financiar-bancare SWIFT
- membri la alte instituţii financiare internaţionale
- linii de lucru FOREX acordate de bãncile de prim rang din lume.
8. Managementul şi structura de personal
- preşedinte şi vicepreşedinţi
- consiliul de administraţie
- comitetul de direcţie
- structura organizatoricã
- structura personalului în funcţie de nivelul de pregãtire profesionalã, varsta şi sex.
9. Program de pregãtire, testãri ale personalului.
10. Centre de perfecţionare proprii ale societãţii bancare.

II. Sarcinile societãţii comerciale/firmei specializate:

A. Raportul de evaluare a societãţii bancare

1. - Analiza-diagnostic
1.1. Diagnostic juridic
Atestarea dreptului de proprietate - clãdiri, terenuri, investiţii în curs.
1.2. Analiza activitãţii societãţii bancare:
- gama de produse şi servicii prestate;
- piata financiar-bancarã în care îşi desfãşoarã activitatea;
- activitatea de creditare;
- politica de creditare;
- urmãrirea, derularea şi recuperarea creditelor;
- calitatea portofoliului de credite deţinut;
- sistemul informatic;
- strategia de dezvoltare;
- reţeaua teritorialã;
- reţeaua de bãnci corespondente;
- situaţia şi performanţele financiare (se anexeazã ultimul bilanţ contabil);
- alte aspecte considerate necesare.
Analiza financiarã a societãţii bancare trebuie sa aibã în vedere criterii de performanta bancarã, cum sunt:
- organizare, management, forta de munca.
Analiza-diagnostic va permite stabilirea:
- punctelor tari;
- punctelor slabe;
- tendinţelor de dezvoltare a activitãţii societãţii bancare.
2. Evaluarea patrimonialã.
3. Evaluarea financiarã, prin metode consacrate şi specifice domeniului financiar-bancar.
4. Propunerea de preţ.

B. Studiul de fezabilitate a privatizãrii societãţii bancare

1. Memorandum de prezentare a societãţii bancare, care va conţine informaţii şi date sumare din raportul de evaluare a societãţii bancare.
2. Valoarea neta contabila.
3. Rulajul contului "Capital social" de la înfiinţare pana la data întocmirii studiului de fezabilitate a privatizãrii.
4. Concluziile rezultate din analiza-diagnostic din raportul de evaluare a societãţii bancare.
5. Oportunitatile de privatizare şi modalitãţile de punere în practica a acestora, în aplicarea <>Legii nr. 83/1997 :
a) procesul şi metoda/metodele de privatizare, care sunt indicate a fi utilizate;
b) structura optima a acţionarului care trebuie sa rezulte dupã privatizare;
c) numãrul maxim de acţiuni (şi cota lor, din total), care poate fi dobândit de cãtre persoanele fizice şi/sau juridice;
d) numãrul maxim de acţiuni, care poate fi oferit spre privatizare, într-o etapa;
e) numãrul maxim de acţiuni, care va fi rezervat statului, în condiţiile art. 5 din lege;
f) categoriile de acţiuni care se pot emite, valoarea primei de emisiune şi a preţului de vânzare, în cazul în care procedeul de privatizare cel mai indicat este majorarea de capital social sau o combinatie a acestuia cu vânzarea de acţiuni de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat;
g) termenele propuse pentru realizarea programului de privatizare.
6. Identificarea tendinţelor care ar putea afecta desfãşurarea privatizãrii societãţii bancare.
7. Estimarea volumului necesar de investiţii pentru restructurarea societãţii bancare.
8. Eficienta privatizãrii şi restructurãrii societãţii bancare.
9. Regimul dividendelor potenţiale împreunã cu riscurile asociate.

III. Evaluarea capacitãţii ofertantului

Prin oferta prezentatã, consultantul va trebui sa demonstreze ca este capabil:
- sa formeze o echipa adaptatã la specificul cadrului legislativ şi al mediului economic romanesc;
- sa aibã experienta în domeniul evaluãrii, al elaborãrii studiilor de fezabilitate şi privatizãrii societãţilor bancare din ţãrile occidentale, din Europa Centrala şi de Est;
- sa asigure logistica necesarã organizãrii, în cele mai bune condiţii, a derulãrii contractului de prestãri servicii.

IV. Componenta echipei de lucru

Numãrul şi componenta echipei de lucru, persoane fizice şi juridice, vor fi stabilite de societatea comercialã/firma specializatã ofertanta.
Cerinţele pentru membrii echipei de lucru:
1. Conducãtorul echipei:
- capacitatea managerialã specifica proiectului;
- experienta în evaluarea şi restructurarea societãţilor bancare din ţãrile occidentale şi din Europa Centrala şi de Est.
2. Echipa de lucru:
- experienta
- capacitatea de adaptare socio-culturalã la un mediu cultural diferit şi abilitate de a comunica cu oficialitatile.
Echipa trebuie sa aibã în componenta sa specialişti care au participat la privatizarea unor societãţi bancare din alte tari sau sa aibã experienta într-o firma de "investment banking" de minimum 5 ani.

V. Documente necesare participãrii la licitaţie

Pentru a fi acceptaţi sa participe la licitaţie, ofertanţii trebuie sa depunã, la locul, data şi ora limita stabilitã în anunţul publicitar, urmãtoarele documente:
- fişa de informaţii privind ofertantul;
- copie de pe certificatul de înmatriculare a ofertantului;
- declaraţie de participare, semnatã de ofertant;
- scrisoare de garanţie bancarã;
- oferta tehnica, ce va dovedi calitãţile şi capacitatile ofertantului solicitate prin caietul de sarcini;
- oferta financiarã.
Oferta tehnica şi oferta financiarã vor fi redactate în limba romana şi vor fi prezentate în 7 copii fiecare.

VI. Finalizarea licitaţiei

Rezultatele licitaţiei vor fi afişate la sediul unde a avut loc licitaţia.
Semnarea contractului de prestãri de servicii se face în termen de 7 zile de la comunicarea castigatorului licitaţiei.
Derularea contractului de prestãri servicii începe dupã 3 zile de la data semnãrii acestuia.
Contractul de prestãri servicii va prevedea ca durata de executare a raportului de evaluare a societãţii bancare şi a studiului de fezabilitate a privatizãrii sa fie de cel mult 50 de zile de la semnarea contractului.
Raportul de evaluare a societãţii bancare şi studiul de fezabilitate a privatizãrii vor fi prezentate în 7 copii redactate în limba romana şi un exemplar în limba engleza.


ANEXA 3
la normele metodologice



GRILA DE PUNCTAJ
pentru evaluarea ofertei tehnice

1. Analiza obiectivelor cuprinse în caietul de sarcini
maximum 50 de puncte
- modul de abordare a obiectivelor (timp pentru
culegerea şi prelucrarea datelor, redactarea materialului);
- aprecierea metodelor de evaluare propuse;
- aprecierea procedurilor şi a metodelor de privatizare
cuprinse în studiul de fezabilitate a privatizãrii;
- suport logistic şi organizatoric;
- colaborare cu alte firme;
- durata de realizare a rapoartelor.
2. Experienta societãţii comerciale/firmei specializate
în domeniul evaluãrii societãţii bancare şi al elaborãrii de
studii de fezabilitate a privatizãrii
maximum 15 de puncte
- în tari din Europa Centrala şi de Est;
- în tari occidentale.
3. Echipa propusã de consultant
maximum 20 de puncte
Şeful echipei:
- pregãtire şi experienta generalã;
- experienta în evaluarea instituţiilor financiare şi
a societãţilor bancare;
Membrii echipei;
- pregãtire şi experienta generalã;
- experienta în evaluarea instituţiilor financiare şi
a societãţilor bancare;
- experienta într-o firma de "investment banking".
4. Mãrimea şi recunoaşterea internationala a societãţii
comerciale/firmei ofertante
maximum 15 de puncte
- cifra de afaceri
- numãrul de tari în care opereazã (filiale)
- poziţia în clasamentul mondial de specialitate.
TOTAL: 100 de puncte


NOTA:
Comisia de privatizare va stabili defalcarea, în cadrul fiecãrui punct, a punctajului maxim prevãzut pentru punctul respectiv.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016