Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
HOTARARE nr. 453 din 21 aprilie 2008 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural, precum si a Regulamentului de organizare si functionare a Comisiei privind determinarea oportunitatii proiectelor
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. I <>Hotãrârea Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunitãţii proiectelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 16 mai 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Titlul hotãrârii se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor"
2. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - Se aprobã Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 , prevãzute în anexa nr. 1." 3. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 2. - Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor, prevãzut în anexa nr. 2." 4. Titlul anexei nr. 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NORME METODOLOGICE de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural"
5. Dupã titlul anexei nr. 1 se introduce titlul I, cu urmãtorul cuprins:
"TITLUL I Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural"
6. La anexa nr. 1, articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 7. - Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitatã contribuţia financiarã de la bugetul de stat se realizeazã de cãtre Comisia privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor, denumitã în continuare Comisia, constituitã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 ." 7. La anexa nr. 1, la articolul 11, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins: "(2^1) Unitãţilor administrativ-teritoriale li se asigurã finanţarea proiectelor respective pânã la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, dar nu mai mult decât suma prevãzutã în cererea de finanţare aprobatã, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 ." 8. La anexa nr. 1, la articolul 12, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) În situaţia în care beneficiarul nu respectã prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrãrilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în cererea de finanţare, Comisia, sesizatã de autoritãţile de control, solicitã Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţãrii şi recuperarea sumelor plãtite." 9. La anexa nr. 1, dupã titlul I se introduce un nou titlu, titlul II, alcãtuit din articolele 13-25, cu urmãtorul cuprins:
"TITLUL II Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural
CAPITOLUL I Dispoziţii generale Art. 13. - În sensul prevederilor art. 3 şi ale <>art. 6^1-6^4 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 , se pot finanţa de la bugetul de stat proiecte de investiţii amplasate în: a) comune; b) sate ce aparţin oraşelor/municipiilor, precum şi zone periurbane ale acestora din urmã, astfel cum sunt definite prin <>Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi prin Ordinul ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale şi al ministrului administraţiei şi internelor nr. 143/610/2005 privind definirea şi caracterizarea spaţiului rural, cu completãrile ulterioare. Art. 14. - (1) Beneficiarii direcţi ai Programului de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Program, sunt autoritãţile administraţiei publice locale din spaţiul rural, care utilizeazã obiectivele de investiţii realizate: bazele sportive. (2) Primarul comunei/oraşului/municipiului titulare/titular a/al proiectului are calitatea de reprezentant legal. (3) Responsabilul tehnic al proiectului se desemneazã prin dispoziţie a primarului. Art. 15. - Obiectivele de investiţii ce pot fi finanţate în cadrul Programului trebuie sã vizeze unul dintre urmãtoarele domenii: a) construcţia de baze sportive; b) modernizarea/transformarea bazelor sportive existente. Art. 16. - Finanţarea proiectelor de investiţii cuprinse în Program se asigurã de la bugetul de stat prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adãugatã cu aceastã destinaţie bugetelor locale. Autoritãţile administraţiei publice locale beneficiare vor putea contribui la finanţarea lucrãrilor respective cu sume din bugetele locale şi/sau surse extrabugetare, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
CAPITOLUL II Procedura de solicitare a contribuţiei financiare de la bugetul de stat Art. 17. - Ghidul solicitantului reprezintã documentul care detaliazã procedurile prin care un solicitant poate obţine finanţare în cadrul Programului. Art. 18. - (1) Pentru a fi programate în vederea depunerii cererilor de finanţare în cadrul Programului, unitãţile administrativ-teritoriale se vor înscrie online pe site-ul www.cancelarie.ro. În urma înscrierilor, unitãţile administrativteritoriale vor fi programate pentru a depune cererile de finanţare la sediul Biroului Comisiei. Lista programãrilor se va afişa pe site-ul www.cancelarie.ro cu cel puţin 5 zile înainte de data la care sunt programate depunerile de cereri. (2) Documentaţia de solicitare a finanţãrii de la bugetul de stat trebuie sã conţinã urmãtoarele: a) cererea de finanţare, pe suport hârtie şi în format electronic; b) certificatul de urbanism şi avizele de principiu solicitate prin acesta; c) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului public, aprobat prin hotãrâre a Guvernului, din care sã rezulte regimul juridic al terenurilor pe care se vor amplasa obiectivele de investiţii, cu indicarea clarã a poziţiei în actul respectiv, dacã este cazul; d) pentru comunele nou-înfiinţate, al cãror inventar al bunurilor nu a fost încã aprobat prin hotãrâre a Guvernului, adresã de la consiliul judeţean prin care se confirmã cã terenul care face obiectul cererii de finanţare se aflã în domeniul public al unitãţii administrativ-teritoriale depunãtoare, dacã este cazul; e) extras din inventarul bunurilor aparţinând domeniului privat al unitãţii administrativ-teritoriale sau extras din evidenţa contabilã în cazul terenurilor care aparţin domeniului privat al unitãţii administrativ-teritoriale, cu indicarea clarã a poziţiei în act, dacã este cazul; f) acordul proprietarilor, în formã autenticã şi cu titlu gratuit, privind utilizarea şi/sau folosirea temporarã a terenului aflat în proprietatea lor, pentru lucrãri care nu sunt definitive, atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cel al persoanelor juridice, atunci când terenurile nu sunt proprietatea unitãţii administrativteritoriale, dacã este cazul; g) hotãrârea consiliului local al unitãţii administrativ-teritoriale privind delimitarea spaţiului periurban, acolo unde este cazul; h) extras din Monitorul Oficial privind satele aparţinãtoare oraşului/municipiului, acolo unde este cazul; i) certificatul de înregistrare fiscalã, în copie, în care se menţioneazã codul de înregistrare fiscalã al unitãţii administrativ-teritoriale; j) studiul de fezabilitate întocmit conform prevederilor <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutuluicadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii; k) hotãrârea consiliului local al unitãţii administrativ-teritoriale privind aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, în formatul prezentat în anexa nr. 7 la Ghidul solicitantului. Se va menţiona explicit cã orice cheltuieli neeligibile impuse de implementarea proiectului, precum şi cheltuielile de întreţinere şi exploatare pentru proiectul realizat se suportã din contribuţii proprii; l) hotãrârea consiliului local de aprobare a cofinanţãrii, acolo unde este cazul; m) certificat de identitate sportivã de la Registrul sportiv, pentru structura sportivã/structurile sportive care funcţioneazã pe teritoriul unitãţii administrativ-teritoriale şi care vor utiliza baza sportivã, format copie "conform cu originalul", semnatã de primar, dacã este cazul; n) declaraţie pe propria rãspundere a reprezentantului legal, în formatul din Ghidul solicitantului, referitoare la: finanţãrile nerambursabile de care unitatea administrativ-teritorialã a beneficiat în ultimii 3 (trei) ani; existenţa unei cofinanţãri din bugetul local al unitãţii administrativ-teritoriale; numãrul de locuitori ai unitãţii administrativ-teritoriale; numãrul formelor asociative pentru practicarea sportului deţinute de unitatea administrativ-teritorialã, dacã existã; numãrul de jucãtori legitimaţi, pentru toate sporturile, ai unitãţii administrativteritoriale, dacã existã; faptul cã nu existã litigii asupra proprietãţii terenului destinat obiectivului de investiţii, aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti; faptul cã terenul nu face obiectul unei cereri de reconstituire a dreptului de proprietate. (3) Solicitanţii trebuie sã completeze cererile de finanţare în limba românã şi sã le depunã în douã exemplare: unul în original şi unul în copie. Fiecare exemplar al cererii de finanţare, însoţit de documentele justificative solicitate în formularul cererii, inclusiv studiul de fezabilitate, va fi legat într-un singur dosar, astfel încât sã nu fie posibilã detaşarea şi/sau înlocuirea filelor. Dosarul va fi paginat în partea dreaptã sus a fiecãrei pagini, de la 1 la n, şi va conţine un opis. Documentele justificative vor fi anexate în ordinea opisului, indicându-se numãrul paginii la care se aflã fiecare document. (4) Exemplarul original va avea înscrisã pe copertã, în partea superioarã dreaptã, menţiunea "ORIGINAL". Fiecare paginã va purta ştampila rotundã "PRIMAR" a comunei/oraşului/ municipiului solicitant şi semnãtura acestuia. Copiile documentelor la care originalul nu se poate anexa vor purta ştampila "conform cu originalul" şi vor fi semnate în original de primar sau de reprezentantul tehnic. (5) Exemplarul copie va avea înscris pe copertã, în partea superioarã dreaptã, menţiunea "COPIE". Fiecare paginã va purta ştampila "conform cu originalul" şi va fi semnatã în original de primar sau de reprezentantul tehnic. (6) Fiecare exemplar al cererii de finanţare, incluzând documentele justificative, trebuie introdus în câte un plic pe care se înscriu numele şi adresa completã ale comunei/oraşului municipiului solicitante/solicitant, denumirea proiectului, identicã cu aceea înscrisã în cererea de finanţare. Pe fiecare plic se va scrie cuvântul "ORIGINAL" sau "COPIE", dupã caz, în mod lizibil, cu litere majuscule şi diacritice. (7) Solicitantul va depune împreunã cu cele douã exemplare ale cererii de finanţare şi cererea de finanţare completatã în format electronic. (8) Solicitantul trebuie sã completeze cererea de finanţare având la bazã instrucţiunile ce o însoţesc. (9) Solicitantul va avea un exemplar complet al dosarului cererii de finanţare, în afara celor douã pe care le depune. Art. 19. - (1) Comisia privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor, prin Birou şi/sau Secretariat, îşi rezervã dreptul de a cere documente sau informaţii suplimentare pe care le considerã relevante pentru completarea dosarului cererii de finanţare, indiferent de etapa în care se aflã evaluarea cererii de finanţare. (2) Vor fi luate în considerare numai documentele sau informaţiile suplimentare care nu modificã cererea de finanţare.
CAPITOLUL III Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care se solicitã contribuţia financiarã de la bugetul de stat Art. 20. - Evaluarea şi selecţionarea proiectelor pentru care este solicitatã contribuţia financiarã de la bugetul de stat se realizeazã de cãtre Comisia privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor, denumita în continuare Comisia, constituitã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 . Art. 21. - Comisia se organizeazã şi funcţioneazã conform regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2. Art. 22. - (1) Comisia va evalua şi va selecţiona, pe baza rapoartelor primite de la Secretariat şi Birou, proiectele pentru care se solicitã contribuţia financiarã, în baza criteriilor de eligibilitate şi selecţie stabilite în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, elaborat şi adoptat de Comisie. (2) Valoarea maximã eligibilã a proiectului este 525.000 lei, cu TVA. (3) Data limitã pentru finalizarea proiectelor selectate este de 12 luni de la data predãrii amplasamentului. (4) Un solicitant poate depune o singurã cerere de finanţare în cadrul unei sesiuni de depunere a cererilor de finanţare. (5) Un solicitant poate primi finanţare în cadrul Programului pentru o singurã cerere de finanţare. (6) Pentru acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat vor fi luate în considerare doar cheltuielile eligibile, asa cum sunt specificate în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural. Art. 23. - Hotãrârile Comisiei privind cererile de finanţare vor fi comunicate solicitanţilor în termen de 15 zile de la data adoptãrii. Art. 24. - (1) În vederea elaborãrii proiectului de hotãrâre prevãzut la <>art. 8 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 , Comisia înainteazã hotãrârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va iniţia proiectul de hotãrâre a Guvernului ce cuprinde repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adãugatã pe proiectele declarate eligibile de Comisie. (2) Unitãţilor administrativ-teritoriale li se asigurã finanţarea proiectelor respective pânã la nivelul sumei rezultate în urma îndeplinirii procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, dar nu mai mult decât suma prevãzutã în cererea de finanţare aprobatã, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 . (3) În cazul în care, la finalizarea proiectului, costurile eligibile sunt mai mici decât costul total aprobat prin hotãrârea Guvernului, diferenţa se va restitui la bugetul de stat, la sursa de unde au fost alocate sumele respective. Art. 25. - (1) Beneficiarul este obligat sã respecte criteriile de eligibilitate şi de selecţie înscrise în cererea de finanţare. (2) Condiţiile conţinute în cererea de finanţare depusã de beneficiar, în forma rezultatã în urma verificãrilor, cu eventualele modificãri şi completãri efectuate în cadrul procedurii de evaluare-selectare, devin obligatorii pentru beneficiar. (3) În situaţia în care beneficiarul nu respectã prevederile legale privind finanţele publice, achiziţiile publice şi calitatea lucrãrilor sau prevederile legale privind implementarea proiectului descris în cererea de finanţare, Comisia, sesizatã de autoritãţile de control, solicitã Ministerului Economiei şi Finanţelor întreruperea finanţãrii şi recuperarea sumelor plãtite. (4) În cazul în care beneficiarul este pus, independent de voinţa sa, în situaţia de a nu mai putea realiza proiectul pentru care i-a fost aprobatã finanţarea de la bugetul de stat sau o parte din acesta, va informa imediat Comisia, care va analiza situaţia creatã. Pentru continuarea proiectului cu modificãrile intervenite, beneficiarul va adresa o nouã cerere de finanţare, care va urma toate procedurile ce trebuie respectate în cazul înaintãrii unei cereri noi. (5) Orice demers publicitar efectuat de beneficiar în orice formã şi în orice mediu trebuie sã specifice cã proiectul a fost realizat cu sprijinul Guvernului României prin Program, conform modelului prevãzut în Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural. (6) În maximum 6 luni de la publicarea hotãrârii Guvernului privind acordarea contribuţiei financiare de la bugetul de stat, beneficiarul va organiza procedura de atribuire a contractului de achiziţie publicã aferent proiectului şi va informa Comisia asupra eşalonãrii plãţilor. (7) Beneficiarii sunt obligaţi sã transmitã Comisiei, prin Secretariat, raportãri trimestriale şi anuale privind situaţia lucrãrilor executate, respectiv stadiul fizic al obiectivelor de investiţii din cadrul Programului, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor cheltuite." 10. Anexa nr. 2 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotãrâre. ART. II <>Hotãrârea Guvernului nr. 602/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunitãţii proiectelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 16 mai 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã: --------------- Şeful Cancelariei Primului-Ministru, Marian Marius Dorin
p. Ministrul internelor şi reformei administrative, Liviu Radu, secretar de stat
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale, Gheorghe Albu, secretar de stat
Ministrul dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor, Laszlo Borbκly
Ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile, Attila Korodi
Ministrul economiei şi finanţelor, Varujan Vosganian
Bucureşti, 21 aprilie 2008. Nr. 453.
ANEXĂ (Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 602/2006 )
REGULAMENT de organizare şi funcţionare a Comisiei privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor
CAP. I Dispoziţii generale
ART. 1 Comisia privind determinarea oportunitãţii, eligibilitãţii şi aprobãrii proiectelor, denumitã în continuare Comisia, este structura naţionalã, fãrã personalitate juridicã, cu rol decizional în selectarea şi aprobarea proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Program. ART. 2 Comisia este organizatã şi funcţioneazã conform prezentului regulament. ART. 3 (1) Comisia are în componenţa sa 11 membri: un preşedinte, 7 reprezentanţi ai Guvernului, un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţii, un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România şi un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal. (2) Membrii Comisiei sunt: a) un reprezentant al Secretariatului General al Guvernului; b) un reprezentant al Ministerului Economiei şi Finanţelor; c) un reprezentant al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative; d) un reprezentant al Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile; e) un reprezentant al Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor; f) un reprezentant al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale; g) 2 reprezentanţi ai primului-ministru; h) un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcţii; i) un reprezentant al Asociaţiei Comunelor din România; j) un reprezentant al Federaţiei Române de Fotbal. (3) Reprezentanţii instituţiilor publice prevãzute la alin. (2) lit. b)-f) vor fi desemnaţi la nivel de secretar de stat. (4) Înlocuirea unui membru al Comisiei se face de cãtre instituţia publicã/organizaţia care l-a desemnat. ART. 4 (1) Preşedintele Comisiei este unul dintre reprezentanţii primului-ministru, desemnat prin decizie a primului-ministru. (2) În caz de indisponibilitate, membrii Comisiei pot desemna prin mandat un înlocuitor din cadrul instituţiei pe care o reprezintã, cu drept de vot. (3) Mandatul prevãzut la alin. (2) se transmite în scris Comisiei, pânã la începutul lucrãrilor şedinţei. (4) Membrii Comisiei îşi exercitã atribuţiile cu titlu gratuit. ART. 5 (1) Secretariatul Comisiei este format din specialişti din cadrul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor. (2) Biroul Comisiei funcţioneazã în cadrul Cancelariei Primului-Ministru.
CAP. II Atribuţiile Comisiei
ART. 6 Comisia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) elaboreazã, aprobã şi actualizeazã Ghidul de eligibilitate pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul de eligibilitate, şi Ghidul solicitantului pentru Programul de dezvoltare a infrastructurii unor baze sportive din spaţiul rural, denumit în continuare Ghidul solicitantului, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului; b) analizeazã, selecteazã şi aprobã cererile de finanţare adresate de cãtre titularul proiectului de investiţie, în baza criteriilor stabilite prin Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului şi a rapoartelor întocmite de Secretariatul Comisiei şi de Birou; c) formuleazã propuneri şi prioritãţi de proiecte, în conformitate cu obiectivele şi condiţiile Programului; d) stabileşte mãsuri în vederea eliminãrii blocajelor ce pot apãrea în diferite faze ale realizãrii proiectelor aprobate şi aflate în curs de desfãsurare; e) monitorizeazã, prin Secretariatul Comisiei, buna desfãşurare a proiectelor aprobate; f) soluţioneazã sesizãrile privind derularea proiectelor; g) Comisia aprobã formatul raportului de verificare întocmit de cãtre Secretariat şi a raportului final întocmit de Birou; h) Comisia aprobã criterii pentru acordarea punctajelor în vederea evaluãrii proiectelor. ART. 7 Preşedintele Comisiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii: a) convoacã, coordoneazã pregãtirea şi conduce şedinţele Comisiei; b) semneazã hotãrârile Comisiei şi procesele-verbale ale şedinţelor; c) reprezintã Comisia în relaţiile cu alte organisme. ART. 8 Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii: a) primeşte şi înregistreazã cererile de finanţare declarate conforme, împreunã cu documentaţia ataşatã; b) analizeazã documentaţia primitã în conformitate cu prezentul regulament şi cu Ghidul de eligibilitate/Ghidul solicitantului; c) întocmeşte raportul de verificare a proiectelor conform modelului aprobat de Comisie; d) transmite la termenele stabilite în prezentul regulament lista proiectelor analizate şi a rapoartelor de verificare; e) la solicitarea Comisiei, analizeazã diferitele situaţii apãrute în teritoriu şi prezintã acesteia o nota scrisã; f) monitorizeazã derularea Programului, în conformitate cu normele metodologice prevãzute în anexa nr. 1, fapt pentru care: 1. primeşte de la beneficiari raportãri trimestriale privind lucrãrile executate, conform modelului din anexa nr. 5 la Ghidul solicitantului; 2. verificã prin sondaj şi la cererea Comisiei realizarea stadiului fizic declarat; 3. transmite Comisiei raportãri trimestriale şi anuale privind stadiul fizic al derulãrii proiectelor, situaţia fondurilor alocate şi a sumelor decontate. ART. 9 Biroul Comisiei are urmãtoarele atribuţii: a) transmite invitaţiile la şedinţele Comisiei; b) pregãteşte documentele necesare şedinţelor Comisiei; c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comisiei şi transmite forma finalã a acestuia, semnatã de preşedinte, tuturor membrilor, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa; d) constituie un registru de evidenţã a hotãrârilor Comisiei; e) asigurã activitãţile de registraturã şi arhivare a documentelor destinate Comisiei; f) primeşte şi înregistreazã mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament; g) primeşte şi înregistreazã în registru cererile de finanţare pentru proiectele din cadrul Programului; h) transmite Secretariatului Comisiei, în termen de 10 zile de la primire şi înregistrare, cererile de finanţare declarate conforme administrativ împreunã cu documentaţia tehnicoeconomicã, în vederea analizãrii acestora; i) primeşte de la Secretariatul Comisiei, în termen de 30 de zile de la înaintarea cãtre acesta, lista şi rapoartele pentru proiectele analizate; j) asigurã informaţiile şi comunicarea cu potenţialii beneficiari; k) întocmeşte trimestrial un raport de evaluare a implementãrii Programului, pe care îl înainteazã Comisiei spre aprobare, şi face propuneri privind desfãşurarea operativã a Programului; l) transmite Secretariatului Comisiei, dupã caz, sesizãrile primite privind derularea proiectelor, pentru analizare şi emiterea unui punct de vedere; m) rãspunde la sesizãrile privind derularea proiectelor, aferente atribuţiilor; n) analizeazã conformitatea administrativã a cererilor de finanţare primite conform prezentului regulament şi conform Ghidului de eligibilitate/Ghidului solicitantului; o) cere şi/sau primeşte de la Secretariat şi/sau de la alte instituţii din administraţia centralã sau localã datele necesare realizãrii atribuţiilor; p) întocmeşte Raportul final de verificare a proiectelor, pe care îl înainteazã Comisiei, conform modelului aprobat de aceasta.
CAP. III Activitatea Comisiei
ART. 10 (1) Comisia îşi desfãşoarã activitatea în cadrul şedinţelor ordinare şi şedinţelor extraordinare. (2) Şedinţele ordinare au loc trimestrial şi sunt convocate de cãtre preşedintele Comisiei. (3) Şedinţele extraordinare ale Comisiei se pot organiza în cazuri deosebite la solicitarea motivatã a preşedintelui. ART. 11 (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele ordinare ale Comisiei se fac în scris de cãtre Birou, cu cel putin 5 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei. (2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele extraordinare ale Comisiei se fac de cãtre Birou, cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei. (3) Invitaţiile la şedinţele Comisiei cuprind în mod obligatoriu ziua, ora şi locul desfãşurãrii, precum şi ordinea de zi. ART. 12 (1) Şedinţele Comisiei se pot desfãşura numai în prezenţa majoritãţii membrilor acesteia. (2) În cazul în care nu sunt întrunite condiţiile prevãzute la alin. (1), şedinţa se amânã, urmând sã fie convocatã Comisia, pentru o nouã şedinţã, în termen de 5 zile; şedinţa organizatã în urma unei amânãri este legal constituitã dacã participã cel puţin o treime din numãrul membrilor Comisiei. (3) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei şedinţe ordinare a Comisiei. ART. 13 (1) Hotãrârile Comisiei vor fi adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. (2) Hotãrârile adoptate şi semnate de cãtre preşedinte se comunicã, de drept, membrilor Comisiei de cãtre Birou. ART. 14 (1) În funcţie de lucrãrile supuse dezbaterii, cu acordul preşedintelui Comisiei, la şedinţele acesteia pot lua parte, în calitate de invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai Guvernului, ai autoritãţilor administraţiei publice locale, ai unor instituţii şi organizaţii implicate în Program. (2) Participanţii la şedinţele Comisiei, alţii decât membrii sãi, nu au drept de vot. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri Comisiei, ce pot fi dezbãtute şi supuse la vot. ART. 15 Comisia înainteazã hotãrârile luate Secretariatului General al Guvernului, care va elabora un proiect de hotãrâre a Guvernului prin care se vor asigura autoritãţilor administraţiei publice locale fondurile necesare pentru realizarea proiectelor, în conformitate cu <>Ordonanţa Guvernului nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii şi a unor baze sportive din spaţiul rural, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 71/2007 .
CAP. IV Dispoziţii finale
ART. 16 Comisia va realiza evaluarea anualã a Programului. ART. 17 În baza evaluãrii anuale se asigurã cadrul de decizie pentru primul-ministru şi autoritãţile administraţiei publice centrale, precum şi celelalte entitãţi implicate, în vederea îmbunãtãţirii şi actualizãrii anuale a Programului.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email