Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 452 din 4 mai 2011  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.394/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 452 din 4 mai 2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.394/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investitii finantate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 335 din 16 mai 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010 privind aprobarea standardelor de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice din domeniul infrastructurii de transport, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 85 din 2 februarie 2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Se aprobã standardele de cost, prevãzute în anexa nr. 1, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 2-22."
    2. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - Anexele nr. 1-22 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre."
    3. Anexa nr. 1 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    4. Dupã anexa nr. 19 se introduc trei noi anexe, anexele nr. 20-22, al cãror conţinut este prevãzut în anexele nr. 2-4 care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 4 mai 2011.
    Nr. 452.


    ANEXA 1
    (Anexa nr. 1 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)


                                     LISTA
                    standardelor de cost pentru obiective de
              investiţii din domeniul infrastructurii de transport


┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Denumirea standardului │ Indicativul │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Autostradã extraurbanã în zonã de şes │SCOST-1/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Autostradã extraurbanã în zonã de deal │SCOST-2/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Autostradã extraurbanã în zonã de munte │SCOST-3/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Drum naţional nou clasã tehnicã III │SCOST-4/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Reabilitare drum naţional clasa tehnicã III │SCOST-5/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Reabilitare cale feratã coridor paneuropean │SCOST-6/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Reparaţie capitalã linie cale feratã │SCOST-7/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cheu maritim la 13,50 m │SCOST-8/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Cheu fluvial pereat │SCOST-9/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Punct de trecere a Dunãrii cu bacul │SCOST-10/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Pistã de decolare-aterizare cu structurã rigidã şi numãr de │ │
│clasificare PCN65 │SCOST-11/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Pistã de decolare-aterizare cu structurã rigidã şi numãr de │ │
│clasificare PCN100 │SCOST-12/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi │ │
│prefabricate L = 12-24 m şi fundaţii indirecte │SCOST-13/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi │ │
│prefabricate L = 24-40 m şi fundaţii indirecte │SCOST-14/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi │ │
│prefabricate L = 12-24 m şi fundaţii directe │SCOST-15/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Structuri pe autostradã cu suprastructurã din grinzi │ │
│prefabricate L = 24-40 m şi fundaţii directe │SCOST-16/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Poduri de cale feratã - grinzi metalice cu infrastructura de │ │
│beton │SCOST-17/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Poduri de cale feratã - grinzi cu zãbrele cu calea jos - cuvã │ │
│de balast │SCOST-18/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Tunel rutier - douã benzi │SCOST-19/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Tunel rutier - douã benzi + bandã de urgenţã │SCOST-20/MTI │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│Tunel de cale feratã - linie cale feratã dublã │SCOST-21/MTI │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘




    ANEXA 2
    (Anexa nr. 20 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)



─────────────────────────────┬────────────────────────┬─────────────────────────
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR │ TUNEL RUTIER │
      ŞI INFRASTRUCTURII │ - DOUĂ BENZI - │ Indicativ
                             ├────────────────────────┤ SCOST-19/MTI
                             │ STANDARD DE COST │
─────────────────────────────┴────────────────────────┴─────────────────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din structura devizului general al investiţiei, prevãzutã în Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. costurile unitare la obiective similare realizate în ţãri europene în ultimii 10 ani;
    2. preţurile în lei actualizate în decembrie 2010.
    Standardul de cost pentru tuneluri defineşte costul mediu estimat pentru execuţia unui metru liniar de tunel rutier pentru douã benzi de circulaţie.
    Existã diferite cãi de clasificare a pãmânturilor şi rocilor sub circumstanţe de construcţie specifice, cum ar fi execuţia unui tunel.
    Clasificarea solurilor şi rocilor pentru tuneluri a fost în general legatã de descrierea comportãrii terenului în jurul golului tunelului.

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Tunelurile rutiere sunt construcţii subterane destinate creãrii unei legãturi între douã puncte despãrţite printr-un obstacol topografic (munte, curs de apã, oraş etc.) în scopul realizãrii unei posibilitãţi de transport şi comunicaţie.

    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare structura unui tunel rutier, pentru douã benzi de circulaţie, realizat în urmãtoarele condiţii:
    - secţiunea transversalã a tunelului este alcãtuitã din cãptuşeala exterioarã, cãptuşeala interioarã, hidroizolaţie intermediarã, fundaţii şi radier boltã întoarsã;
    - fundaţiile şi radierul sunt alcãtuite din beton armat;
    - picioarele drepte şi bolta sunt executate din beton armat;
    - cãptuşeala interioarã este din beton armat, iar cãptuşeala exterioarã este din beton torcretat şi plasã de sârmã;
    - galeria are lãţimea de 9,50 m între feţele pereţilor laterali;
    - sunt prevãzute douã benzi de circulaţie cu lãţimea de 3,75 m fiecare şi douã trotuare cu lãţimea de câte 1,00 m;
    - tunelul este executat în rocã durã, dupã clasificarea rocilor RMR, în clasa 2 (coeficientul de duritate f(rez) = 6\'f78, coeficientul de pat K = 500-800 daN/cmý, coeziunea C = 100-200 daN/cmý).
    În prezentul standard nu sunt incluse:
    - portalurile şi instalarea şantierului;
    - refugii sau nişe;
    - accese;
    - puţuri de ventilaţie;
    - galerie de evacuare în caz de incendii, accidente etc.;
    - echipamente.
    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Clasa tehnicã a drumului │Drumuri naţionale │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │B - deosebitã │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii decembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariul brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului II 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţã de transport:
    ● transport materiale la 25 km.
    IV.2. Cost unitar

    Tabel IV.2


                                                   ┌───────────────────────────┐
                                                   │ Cost unitar │
                                                   │ (exclusiv TVA) │
                                                   ├─────────────┬─────────────┤
                                                   │ euro*)/ml │ lei/ml │
┌──────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│ Lucrãri de tuneluri, din care: │ 19.000 │ 79.990 │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 19.000 │ 79.990 │
└──────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────────┘



---------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi poate fi menţinut constant pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în conformitate cu evoluţia tehnologiilor în domeniu.

    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din structura devizului general al investiţiei, prevãzutã în Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.
    ● cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    ● cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    ● cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    ● cap. 5 - Alte cheltuieli;
    ● cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice, teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0 % din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 3
    (Anexa nr. 21 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)




─────────────────────────────┬─────────────────────────────────┬───────────────
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR │ TUNEL RUTIER │
      ŞI INFRASTRUCTURII │ - DOUĂ BENZI + BANDĂ DE URGENŢĂ │ Indicativ
                             ├─────────────────────────────────┤ SCOST-20/MTI
                             │ STANDARD DE COST │
─────────────────────────────┴─────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din structura devizului general al investiţiei, prevãzutã în Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. costurile unitare la obiective similare realizate în ţãri europene în ultimii 10 ani;
    2. preţurile în lei actualizate în decembrie 2010.
    Standardul de cost pentru tuneluri defineşte costul mediu estimat pentru execuţia unui metru liniar de tunel rutier pentru douã benzi de circulaţie plus o bandã pentru opriri de urgenţã.
    Existã diferite cãi de clasificare a pãmânturilor şi rocilor sub circumstanţe de construcţie specifice, cum ar fi execuţia unui tunel.
    Clasificarea solurilor şi rocilor pentru tuneluri a fost în general legatã de descrierea comportãrii terenului în jurul golului tunelului.

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Tunelurile rutiere sunt construcţii subterane destinate creãrii unei legãturi între douã puncte despãrţite printr-un obstacol topografic (munte, curs de apã, oraş etc.) în scopul realizãrii unei posibilitãţi de transport şi comunicaţie.
    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare structura unui tunel rutier, pentru douã benzi de circulaţie plus banda de urgenţã (o cale de autostradã), realizat în urmãtoarele condiţii:
    - secţiunea transversalã a tunelului este alcãtuitã din cãptuşeala exterioarã, cãptuşeala interioarã, hidroizolaţie intermediarã, fundaţii şi radier boltã întoarsã;
    - fundaţiile şi radierul sunt alcãtuite din beton armat;
    - picioarele drepte şi bolta sunt executate din beton armat;
    - cãptuşeala interioarã este din beton armat, iar cãptuşeala exterioarã este din beton torcretat şi plasã de sârmã;
    - galeria are lãţimea de 12,75 m între feţele pereţilor laterali;
    - sunt prevãzute douã benzi de circulaţie cu lãţime de 3,75 m fiecare, o bandã de urgenţã cu lãţime de 3,50 m şi douã trotuare având lãţimea de 1,00 m şi, respectiv, 0,75 m;
    - tunelul este executat în rocã durã, dupã clasificarea rocilor RMR, în clasa 2 (coeficientul de duritate f(rez) = 6\'f78, coeficientul de pat K = 500-800 daN/cmý, coeziunea C = 100-200 daN/cmý).
    În prezentul standard nu sunt incluse:
    - portalurile şi instalarea şantierului;
    - refugii sau nişe;
    - accese;
    - puţuri de ventilaţie;
    - galerie de evacuare în caz de incendii, accidente etc.;
    - echipamente.
    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Clasa tehnicã a drumului │Autostrãzi │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │B - deosebitã │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii decembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariul brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului II 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţã de transport:
    ● transport materiale la 25 km.
    IV.2. Cost unitar

    Tabel IV.2.


                                                   ┌───────────────────────────┐
                                                   │ Cost unitar │
                                                   │ (exclusiv TVA) │
                                                   ├─────────────┬─────────────┤
                                                   │ euro*)/ml │ lei/ml │
┌──────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│ Lucrãri de tuneluri, din care: │ 27.500 │ 115.775 │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 27.500 │ 115.775 │
└──────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────────┘



----------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi poate fi menţinut constant pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în conformitate cu evoluţia tehnologiilor în domeniu.

    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din structura devizului general al investiţiei, prevãzutã în Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.
    ● cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    ● cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    ● cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    ● cap. 5 - Alte cheltuieli;
    ● cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice, teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.


    ANEXA 4
    (Anexa nr. 22 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.394/2010)




─────────────────────────────┬─────────────────────────────────┬───────────────
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR │ TUNEL DE CALE FERATĂ │
      ŞI INFRASTRUCTURII │ - LINIE CALE FERATĂ DUBLĂ - │ Indicativ
                             ├─────────────────────────────────┤ SCOST-21/MTI
                             │ STANDARD DE COST │
─────────────────────────────┴─────────────────────────────────┴───────────────



    CAP. I
    Preambul

    Standardul de cost constituie document de referinţã, cu rol de ghidare în promovarea obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
    Standardul de cost se referã la cheltuielile cuprinse în cap. 4 "Cheltuieli pentru investiţia de bazã" din structura devizului general al investiţiei, prevãzutã în Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii.
    La stabilirea costului investiţiei de bazã s-au avut în vedere:
    1. costurile unitare la obiective similare elaborate în perioada 2005-2010;
    2. costurile investiţiei de bazã rezultate din listele de cantitãţi pe categorii de lucrãri în preţuri actualizate în decembrie 2010.
    Standardul de cost pentru tuneluri defineşte costul mediu estimat pentru execuţia unui metru liniar de tunel pentru cale feratã dublã.
    Existã diferite cãi de clasificare a pãmânturilor şi rocilor sub circumstanţe de construcţie specifice, cum ar fi execuţia unui tunel.
    Clasificarea solurilor şi rocilor pentru tuneluri a fost în general legatã de descrierea comportãrii terenului în jurul golului tunelului.

    CAP. II
    Domeniu de aplicare

    Prezentul standard se adreseazã ordonatorilor de credite în vederea fundamentãrii indicatorilor tehnico-economici ai lucrãrilor de investiţii similare din punct de vedere tehnic obiectivului de referinţã, precum şi operatorilor economici pentru elaborarea ofertelor în vederea contractãrii serviciilor de proiectare şi a executãrii lucrãrilor de construcţii.

    CAP. III
    Obiectiv de referinţã

    III.1. Prezentare generalã
    Tunelurile pentru calea feratã sunt construcţii subterane destinate creãrii unei legãturi între douã puncte despãrţite printr-un obstacol topografic (munte, curs de apã, oraş etc.) în scopul realizãrii unei posibilitãţi de transport şi comunicaţie.
    III.2. Date tehnice
    Prezentul standard a fost elaborat luând în considerare structura unui tunel de cale feratã dublã, realizat în urmãtoarele condiţii:
    - secţiunea transversalã a tunelului este alcãtuitã din cãptuşeala exterioarã, cãptuşeala interioarã, hidroizolaţie intermediarã din folie PHD, fundaţii şi radier boltã întoarsã;
    - fundaţiile şi radierul sunt alcãtuite din beton armat;
    - picioarele drepte şi bolta sunt executate din beton armat;
    - cãptuşeala interioarã este din beton armat, iar cãptuşeala exterioarã este din beton torcretat şi plasã de sârmã;
    - calea în tunel este realizatã cu şinã prinsã pe traverse din beton pozate în prismã de piatrã spartã;
    - tunelul este executat în rocã, dupã clasificarea rocilor RMR, în clasa 2 (coeficientul de duritate f(rez) = 6\'f78, coeficientul de pat K = 500-800 daN/cmc, coeziunea C = 100-200 daN/cmý).
    În prezentul standard nu sunt incluse:
    - portaluri;
    - refugii sau nişe;
    - accese;
    - puţuri de ventilaţie;
    - galerie de evacuare în caz de incendii, accidente etc.
    Distanţa dintre axele cãii este de 4,00 m.
    III.3. Caracteristici esenţiale de calcul


┌──────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│ Denumirea │ Clasa/Nivelul de performanţã │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Convoiul de calcul │LMC 71/SW/0 │
├──────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│Categoria de importanţã │B - deosebitã │
└──────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘



    CAP. IV
    Cost investiţie de bazã

    IV.1. Precizare
    La stabilirea costului unitar s-au luat în calcul:
    - pentru materiale, utilaje şi transport: preţurile la nivelul lunii septembrie 2010;
    - pentru manoperã: salariul brut pe ramurã comunicat de Institutul Naţional de Statisticã la nivelul mediei semestrului I 2010;
    - pentru contribuţii asupra salariilor pe care le suportã angajatorul şi le include în costuri, respectiv:
    ● contribuţiile pentru asigurãrile sociale de stat, şomaj, sãnãtate, concedii medicale, accidente de muncã şi boli profesionale: cotele în vigoare stabilite prin Legea bugetului de stat pe anul 2011 nr. 286/2010 şi Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2011 nr. 287/2010;
    - pentru cheltuieli indirecte şi profit: 10% şi, respectiv, 5%;
    - pentru distanţã de transport:
    ● transport materiale la 25 km.
    IV.2. Cost unitar

    Tabel IV.2


                                                   ┌───────────────────────────┐
                                                   │ Cost unitar │
                                                   │ (exclusiv TVA) │
                                                   ├─────────────┬─────────────┤
                                                   │ euro*)/ml │ lei/ml │
┌──────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ Investiţie de bazã - cost unitar │ │ │
│ Lucrãri de tuneluri, din care: │ 20.000 │ 84.200 │
├──────────────────────────────────────────────────┼─────────────┼─────────────┤
│ Construcţii şi instalaţii (C + I): │ 20.000 │ 84.200 │
└──────────────────────────────────────────────────┴─────────────┴─────────────┘



-------
    *) 1 euro = 4,21 lei (curs luat în calcul la fundamentarea bugetului pentru anul 2011).
    Costul este orientativ şi poate fi menţinut constant pe durata unui an, urmând ca el sã fie revizuit/actualizat pe baza indicelui preţurilor de consum publicat de cãtre Institutul Naţional de Statisticã sau în conformitate cu evoluţia tehnologiilor în domeniu.

    NOTE:
    1. Standardul de cost nu cuprinde cheltuielile aferente urmãtoarelor capitole din structura devizului general al investiţiei, prevãzutã în Metodologia privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.
    ● cap. 1 - Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului;
    ● cap. 2 - Cheltuieli pentru asigurarea utilitãţilor necesare obiectivului;
    ● cap. 3 - Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţã tehnicã;
    ● cap. 5 - Alte cheltuieli;
    ● cap. 6 - Cheltuieli pentru probe tehnologice, teste şi predare la beneficiar.
    2. Creşterea costului unitar de referinţã datoratã, în special, altor condiţii decât cele definite în prezentul standard se justificã distinct în documentaţia pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei.
    3. Pentru eficientizarea cheltuielilor din fonduri publice, pentru urmãtoarele capitole/subcapitole de cheltuieli necuprinse în standardul de cost se iau în considerare urmãtoarele niveluri maximale de cheltuieli, exprimate în procent, astfel:
    a) proiectare şi inginerie: 3,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    b) consultanţã: 1,0% din valoarea investiţiei de bazã;
    c) asistenţã tehnicã: 1,5% din valoarea investiţiei de bazã;
    d) organizare de şantier: 2,5%;
    e) cheltuieli diverse şi neprevãzute: 10%.
    Valoarea cheltuielilor prevãzute la lit. d) şi e) se stabileşte conform prevederilor Metodologiei privind elaborarea devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016