Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 452 din 29 iulie 1994 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 452 din 29 iulie 1994 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 219 din 22 septembrie 1995
------------
    *) Republicată în temeiul art. III din Hotărârea Guvernului nr. 714 din 11 septembrie 1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214 din 20 septembrie 1995.
    Hotărârea Guvernului nr. 452 din 29 iulie 1994 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 22 august 1994 şi a mai fost modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 865 din 2 decembrie 1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 352 din 20 decembrie 1994.

    ART. 1
    (1) Ministerul Transporturilor este organul administraţiei publice centrale de specialitate care aplică strategia dezvoltării şi politica Guvernului şi este autoritate de stat în domeniul transporturilor.
    (2) Ministerul Transporturilor coordonează activităţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sănătate, precum şi alte activităţi specifice transporturilor şi zonelor libere.
    ART. 2
    În realizarea obiectului sau de activitate, Ministerul Transporturilor are următoarele atribuţii:

    a) În domeniul activităţii de stat:
    (1) exercită atribuţiile ce îi revin potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale sub a cărei autoritate funcţionează regiile autonome din domeniul său de activitate;
    (2) stabileşte norme obligatorii de siguranţă a navigaţiei şi circulaţiei în transporturi şi controlează respectarea acestora;
    (3) exercită controlul de stat privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în activităţile specifice transporturilor;
    (4) reprezintă autoritatea de registru pentru toate sistemele şi mijloacele de transport;
    (5) autorizează şi acordă licenţă agenţilor economici pentru efectuarea transporturilor de marfă şi de călători pe căile de comunicaţii, pentru lucrările ce se execută la acestea, precum şi la porturi, aeroporturi şi staţii de cale ferată;
    (6) acordă navelor comerciale dreptul de arborare şi schimbare a pavilionului românesc;
    (7) autorizează intrarea în şi plecarea din porturi a navelor şi a altor mijloace plutitoare, precum şi survolurile, aterizările şi decolările de aeronave în spaţiul aerian şi pe aeroporturile din România;
    (8) autorizează deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport străine şi execută controlul acestei activităţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, cu aprobarea Ministerului Apărării Naţionale şi în conformitate cu dispoziţiile acestuia;
    (9) asigură atestarea, brevetarea, licenţierea şi autorizarea personalului navigant, de dirijare şi de sol, precum şi a celui din domeniul operării portuare, certificarea şi înmatricularea navelor şi aeronavelor civile;
    (10) autorizează activitatea porturilor şi terenurilor de aeronautică civilă, asigură autorizarea funcţionării agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor de transport şi al zonelor libere, precum şi pentru activităţile de pilotaj, remorcaj, căutare şi salvare; avizează lucrările de investiţii pe terenurile cu restricţii aeronautice;
    (11) stabileşte zonele din marea teritorială, căile navigabile interioare şi porturile în care pilotajul navelor este obligatoriu;
    (12) reglementează şi controlează, conform legii, navigaţia în apele naţionale, precum şi circulaţia aeronavelor civile în spaţiul aerian al României, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apărării Naţionale.
    (13) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate.

    b) Alte atribuţii specifice:
    (1) stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice, obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, drumurilor, autostrăzilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi staţiilor de cale ferată şi metrou, astfel încât acestea să corespundă şi pentru nevoile de apărare; asigură supravegherea aplicării acestor norme şi autorizează agenţii economici să efectueze astfel de activităţi;
    (2) stabileşte, în colaborare cu Ministerul Apărării Naţionale, cu Ministerul de Interne, potrivit reglementărilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activităţilor de intervenţie, căutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vieţilor omeneşti;
    (3) asigură buna organizare a activităţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi situaţiilor de pericol pentru limitarea sau, după caz, înlăturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordonează sistemul de securitate în transporturi şi activităţile de protecţie impotriva actelor de intervenţie ilicită;
    (4) aprobă, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activităţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;
    (5) reglementează, controlează şi asigură, conform legii şi specificului activităţii din transporturi, asistenţă medicală, inclusiv cea psihologică, precum şi asistenţa medicală de urgenţă la bordul navelor, în porturi, aeroporturi şi staţii de cale ferată;
    (6) asigură funcţionarea şi dezvoltarea armonioasă a tuturor sectoarelor de transport public şi complementaritatea modurilor şi sistemelor de transport, pe baza reglementărilor interne şi internaţionale;
    (7) controlează respectarea de către deţinătorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementărilor interne şi internaţionale;
    (8) reprezintă România în organismele internaţionale ca autoritate de stat pentru fiecare mod de transport;
    (9) elaborează, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale.
    ART. 3
    (1) În structura organizatorică a Ministerului Transporturilor pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri. Controlul ministrului, Agenţia Zonelor Libere şi inspectoratele se organizează la nivel de direcţie generală. Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranţa rutieră se organizează la nivel de direcţie.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Transporturilor este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului transporturilor se pot organiza numai servicii sau birouri, precum şi colective temporare prevăzute la art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 375, exclusiv demnitarii.
    (4) Conducerea Ministerului Transporturilor este asigurată de ministru. Pe lângă ministru funcţionează un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenţa colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului transporturilor.
    (5) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale compartimentelor din aparatul propriu al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului şi se aproba prin ordin al ministrului transporturilor.
    ART. 4
    (1) Unităţile din subordinea Ministerului Transporturilor sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Structura organizatorică a unităţilor din subordinea Ministerului Transporturilor se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor.
    (3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului.
    ART. 5
    Reţeaua medicală a Ministerului Transporturilor asigură asistenţa medicală şi sanitară pentru întregul personal, inclusiv pensionării din transporturi şi telecomunicaţii.
    ART. 6
    În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Transporturilor colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autorităţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
    ART. 7
    (1) Ministrul transporturilor conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţară şi din străinătate.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul transporturilor emite ordine şi intrucţiuni.
    ART. 8
    (1) Pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, Ministerul Transporturilor are în dotare un parc auto, normat conform reglementărilor în vigoare.
    (2) Pentru activităţile de inspecţie şi control care se desfăşoară pe întreg teritoriul ţării, Ministerul Transporturilor are în dotare un parc auto propriu de 13 autoturisme, stabilit conform anexei nr. 3.
    ART. 9
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte din prezenta hotărâre.
    ART. 10
    (1) Hotărârea Guvernului nr. 798/1992, republicată, privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, cu excepţia alin. (3) al art. 9, completat prin Hotărârea Guvernului nr. 202/1994, se abrogă, iar Hotărârea Guvernului nr. 405/1993 privind înfiinţarea Autorităţii Aeronautice Civile Române se modifică în mod corespunzător.
    (2) Încadrarea în numărul de posturi aprobate se va încheia în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

    ANEXA 1

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR
    (Numărul maxim de posturi=375 (exclusiv demnitarii)

                               ┌──────────────┐
                               │ MINISTRU │
                               └──────┬───────┘
                                      │
 ┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐
 │ CONSILIERI ├────────────┤ │ DIRECŢIA JURIDICĂ │
 └───────────────────────┘ ├───────────┤ ŞI CONTENCIOS │
                                      │ └─────────────────────────┘
 ┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────────┐
 │ CONTROLUL MINISTRULUI ├────────────┤ │ CONTROL FINANCIAR │
 └───────────────────────┘ ├───────────┤ PROPRIU │
 ┌───────────────────────┐ │ └─────────────────────────┘
 │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │ ┌─────────────────────────┐
 │ DE STRATEGIE, ├────────────┤ │SECRETARIATUL CONSILIULUI│
 │ MANAGEMENT ŞI │ ├───────────┤ INTERMINISTERIAL PENTRU │
 │ INTEGRARE EUROPEANĂ │ │ │ SIGURANŢĂ RUTIERĂ │
 └───────────────────────┘ │ └─────────────────────────┘
                                      │
           ┌──────────────────────────┼──────────────────────────┐
┌──────────┴─────────┐ ┌──────────┴─────────┐ ┌──────────┴─────────┐
│ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │
└┬───────────────────┘ └┬───────────────────┘ └┬───────────────────┘
 │ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────────┐
 │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
 ├─┤ ECONOMICĂ ŞI │ ├─┤ A │ ├─┤A TRANSPORTURILOR│
 │ │RELAŢII BUGETARE │ │ │INFRASTRUCTURILOR│ │ │ TERESTRE │
 │ └─────────────────┘ │ │ TERESTRE │ │ └─────────────────┘
 │ ┌─────────────────┐ │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────────┐
 │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ │ ┌─────────────────┐ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
 ├─┤ ACORDURI ŞI │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│ ├─┤A TRANSPORTURILOR│
 │ │ CONVENŢII │ ├─┤ A DUNĂRII ŞI │ │ │ MARITIME │
 │ │ INTERNAŢIONALE │ │ │ CĂILOR │ │ └─────────────────┘
 │ └─────────────────┘ │ │ NAVIGABILE │ │ ┌─────────────────┐
 │ ┌─────────────────┐ │ └─────────────────┘ └─┤DIRECŢIA GENERALĂ│
 ├─┤ INSPECTORATUL │ │ ┌─────────────────┐ │A AVIAŢIEI CIVILE│
 │ │ FEROVIAR │ ├─┤ AGENŢIA ZONELOR │ └─────────────────┘
 │ └─────────────────┘ │ │ LIBERE │
 │ ┌─────────────────┐ │ └─────────────────┘
 ├─┤ INSPECTORATUL │ │ ┌─────────────────┐
 │ │NAVIGAŢIEI CIVILE│ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
 │ └─────────────────┘ └─┤ MEDICALĂ ŞI │
 │ ┌─────────────────┐ │ASISTENŢĂ SOCIALĂ│
 ├─┤ INSPECTORATUL │ └─────────────────┘
 │ │ RUTIER │
 │ └─────────────────┘
 │ ┌─────────────────┐
 ├─┤ INSPECTORATUL │
 │ │ AVIAŢIEI CIVILE │
 │ └─────────────────┘
 │ ┌─────────────────┐
 └─┤ SERVICIUL │
   │PROBLEME SPECIALE│
   └─────────────────┘


    ANEXA 2
                      UNITĂŢILE
           care funcţionează în subordinea
             Ministerului Transporturilor

──────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unităţii Suma de Localitatea
crt. finanţare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Aeroclubul României Bugetul de stat Bucureşti
 2. Căpitănia Zonală Constanţa Bugetul de stat Constanţa
 3. Căpitănia Zonală Galaţi Bugetul de stat Galaţi
 4. Căpitănia Zonală Giurgiu Bugetul de stat Giurgiu
 5. Căpitănia Zonală Drobeta- Drobeta-Turnu
    Turnu Severin Bugetul de stat Severin
 6. Căpitănia Zonală Tulcea Bugetul de stat Tulcea
 7. Grupul de Intervenţii şi
    Salvare Navală Bugetul de stat Constanţa

    Unităţile de la nr. crt. 1-7 pot utiliza un număr de 1.880 posturi.

 8. Spitalul nr. 1 Căi Ferate
    "Witting" Bucureşti Bugetul de stat Bucureşti
 9. Spitalul nr. 2 Căi Ferate
    Bucureşti Bugetul de stat Bucureşti
10. Spitalul Căi Ferate Iaşi Bugetul de stat Iaşi
11. Spitalul Căi Ferate Cluj Bugetul de stat Cluj-Napoca
12. Spitalul Căi Ferate Timişoara Bugetul de stat Timişoara
13. Spitalul Căi Ferate Ploieşti Bugetul de stat Ploieşti
14. Spitalul Căi Ferate Galaţi Bugetul de stat Galaţi
15. Spitalul Căi Ferate Constanţa Bugetul de stat Constanţa
16. Spitalul Căi Ferate Braşov Bugetul de stat Braşov
17. Spitalul Căi Ferate Paşcani Bugetul de stat Paşcani
18. Spitalul Căi Ferate Simeria Bugetul de stat Simeria
19. Spitalul Căi Ferate Oradea Bugetul de stat Oradea
20. Spitalul Căi Ferate Craiova Bugetul de stat Craiova
21. Spitalul Căi Ferate Sibiu Bugetul de stat Sibiu
22. Spitalul Căi Ferate Drobeta- Drobeta-Turnu
    Turnu Severin Bugetul de stat Severin
23. Centrul de Medicină Preventivă
    Bucureşti Bugetul de stat Bucureşti
24. Centrul de Medicină Preventivă
    Cluj Bugetul de stat Cluj-Napoca
25. Centrul de Medicină Preventivă
    Constanţa Bugetul de stat Constanţa
26. Centrul de Medicină Preventivă
    Braşov Bugetul de stat Braşov
27. Centrul de Medicină Preventivă
    Galaţi Bugetul de stat Galaţi
28. Centrul de Medicină Preventivă
    Iaşi Bugetul de stat Iaşi
29. Centrul de Medicină Preventivă
    Timişoara Bugetul de stat Timişoara
30. Centrul de Medicină Preventivă
    Craiova Bugetul de stat Craiova

    Unităţile de la nr. crt. 8-30 pot utiliza un număr maxim de 6.751
    posturi.

31. Centrul de Perfecţionare a
    Personalului din Aviaţia
    Civilă Bucureşti Extrabugetară Bucureşti
32. Centrul de Perfecţionare a
    Personalului din Marina
    Civilă şi Calificare Personal
    pentru Exploatare Portuara
    Constanţa Extrabugetară Constanţa
33. Centrul de Perfecţionare a
    Personalului din Navigaţia
    Fluvială Galaţi Extrabugetara Galaţi
34. Oficiul Rutier Central
    - Servicii rutiere judeţene
    ca servicii publice descen-
    tralizate Extrabugetară Bucureşti
35. Clubul Sportiv "Rapid" Extrabugetară şi
                                    subvenţii de la
                                    bugetul de stat Bucureşti

                       Regii autonome

36. Administraţia Portului
    Constanta Constanta
37. Administraţia Porturilor
    Dunării Maritime - Galaţi Galaţi
38. Administraţia Canalelor
    Navigabile Constanţa Constanţa
39. Radionav Constanţa Constanţa
40. Administraţia Fluvială a
    Dunării de Jos Galaţi Galaţi
41. Registrul Naval Român Bucureşti
42. Administraţia Porturilor
    Dunării Fluviale Giurgiu Giurgiu
43. Societatea Naţională a Căilor
    Ferate Române - S.N.C.F.R. Bucureşti
44. Regia de Exploatare a Metroului
    "Metrorex" Bucureşti Bucureşti
45. Registrul Feroviar Român - REFER Bucureşti
46. Administraţia Română a Serviciilor
    de Trafic Aerian "Romatsa" Bucureşti
47. Aeroportul Arad Arad
48. Aeroportul Bacău Bacău
49. Aeroportul Baia Mare Baia Mare
50. Aeroportul Bucureşti - Băneasa Bucureşti
51. Aeroportul Cluj-Napoca Cluj-Napoca
52. Aeroportul Caransebeş Caransebeş
53. Aeroportul Craiova Craiova
54. Aeroportul Internaţional Constanţa
    "Mihail Kogălniceanu" Constanţa
55. Aeroportul Iaşi Iaşi
56. Aeroportul Oradea Oradea
57. Aeroportul Internaţional Bucureşti -
    Otopeni Bucureşti
58. Aeroportul Satu Mare Satu Mare
59. Aeroportul Internaţional Timişoara Timişoara
60. Aeroportul Suceava Suceava
61. Aeroportul Sibiu Sibiu
62. Aeroportul Târgu Mureş Târgu Mureş
63. Aeroportul Tulcea Tulcea
64. Autoritatea Aeronautică Civilă Română Bucureşti
65. Administraţia Naţională a Drumurilor
    din România Bucureşti
66. Registrul Auto Roman Bucureşti
67. Administraţia Zonei Libere Sulina Sulina
68. Administraţia Zonei Libere
    Constanta-Sud Constanta
69. Administraţia Zonei Libere Brăila Brăila
70. Administraţia Zonei Libere Galaţi Galaţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────


    ANEXA 3
                          DOTAREA
     Ministerului Transporturilor cu autoturisme pentru
     desfăşurarea activităţii specifice de inspecţie şi
       control şi consumul lunar de combustibil admis

    A. Număr de autoturisme:
    1. Inspectoratul rutier 5
    2. Inspectoratul aviaţiei civile 2
    3. Inspectoratul feroviar 3
    4. Inspectoratul navigaţiei civile 3

    TOTAL: 13

    B. Consumul lunar de combustibil maxim
       admis pentru un autoturism: 300 litri.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Nu se considera depăşiri la consumul de carburanţi normat pe
autoturism consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita
combustibilului normat în raport cu numărul de autoturisme aprobat
fiecărei instituţii.


                     -------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016