Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 45 din 19 ianuarie 2011  privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 45 din 19 ianuarie 2011 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 68 din 26 ianuarie 2011

    În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 118/2010 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 686/2008, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 480 din 30 iunie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(1^1) Taxa se aplicã, de asemenea, la reintroducerea în parcul naţional a unui autoturism, în cazul în care, la momentul scoaterii sale din parcul naţional, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea rezidualã a taxei, în conformitate cu prevederile art. 8 din ordonanţã."
    2. La articolul 3, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În vederea calculãrii taxei de cãtre autoritatea fiscalã, persoana fizicã sau persoana juridicã în numele cãreia se efectueazã înmatricularea, denumitã în continuare contribuabil, trebuie sã prezinte, în copie şi în original, urmãtoarele documente:
    a) cartea de identitate a vehiculului;
    b) documente care atestã dobândirea autovehiculului pentru care se solicitã plata taxei pe poluare de cãtre contribuabil; şi
    c) în cazul autovehiculelor rulate achiziţionate din alte state, un document din care sã rezulte data primei înmatriculãri a acestora şi, dupã caz, declaraţia pe propria rãspundere prevãzutã la art. 5 alin. (4), precum şi rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonomã «Registrul Auto Român» ori rezultatul evaluãrii individuale efectuate potrivit art. 5 alin. (20)."
    3. La articolul 4, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 4. - (1) Norma de poluare Euro utilizatã la calculul taxei este cea codificatã în cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Numãrul de omologare», prin ultimele douã caractere din numãrul de omologare, dupã cum urmeazã:


 ┌────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┐
 │ Norma de poluare │ Codificare │
 │ Euro │ │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Non Euro │ E0 sau R0 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro 1 │ E1 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro 2 │ E2 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro 3 │ E3 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro 4 │ E4 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro 5 │ E5 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro 6 │ E6 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro I │ R1 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro II │ R2 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro III │ R3 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro IV │ R4 │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro V │ R5 sau RE │
 ├────────────────────────────────┼─────────────────────────────────┤
 │ Euro VI │ R6 II" │
 └────────────────────────────────┴─────────────────────────────────┘



    4. La articolul 5, alineatele (2), (9), (12), (13), (14) şi (17) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În cazul prevãzut la alin. (1), calculul taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevãzutã în anexa nr. 4 la ordonanţã, majoratã cu reducerea suplimentarã prevãzutã în anexa nr. 1. Atunci când noua cotã de reducere este mai mare de 90%, se aplicã cota de reducere de 90%.
    ....................................................................................................
    (9) Deprecierea stabilitã în funcţie de vechime (d1) se aplicã pentru autovehiculele în cazul cãrora existã diferenţe mai mari de un an între data primei înmatriculãri, stabilitã conform prevederilor art. 4 alin. (5), şi anul de fabricaţie înscris în cartea de identitate a vehiculului la rubrica 5 «Anul fabricaţiei», dupã cum urmeazã:


 ┌──────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
 │ Diferenţã vechime │ Coeficient d1 │
 │ (ani) │ │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ > 1-2 │ 1,01 │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ > 2-3 │ 1,02 │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ > 3-4 │ 1,03 │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ > 4 │ 1,04 │
 └──────────────────────────────┴──────────────────────────────┘


    ....................................................................................................
    (12) Deprecierea stabilitã în funcţie de starea generalã (d2) se determinã ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:


 ┌─────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
 │ │ Coeficient d2 │
 │ Aspect/Stare generalã ├───────────────────┬────────────────────┤
 │ │ Standard │ Inferioarã │
 ├─────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
 │Aspect exterior │ 1,0 │ 1,05 │
 ├─────────────────────────┼───────────────────┼────────────────────┤
 │Aspect interior │ 1,0 │ 1,05 │
 └─────────────────────────┴───────────────────┴────────────────────┘


    (13) Deprecierea stabilitã în funcţie de nivelul de dotare (d3), respectiv pe baza dotãrilor considerate drept opţionale în raport cu cerinţele standard impuse prin legislaţia privind omologarea şi inspecţia tehnicã a autovehiculelor se determinã ca produs al valorilor din tabelul de mai jos:


 ┌──────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
 │ Dotare │ Coeficient d3 │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ Fãrã aer condiţionat │ 1,05 │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ Fãrã ABS │ 1,05 │
 ├──────────────────────────────┼──────────────────────────────┤
 │ Fãrã airbag │ 1,05 │
 └──────────────────────────────┴──────────────────────────────┘


    (14) Coeficientul deprecierii totale (D), calculat conform formulei prevãzute la alin. (7), se înmulţeşte cu cota de reducere a taxei din anexa nr. 4 la ordonanţã, stabilitã iniţial, rezultând noua cotã de reducere pentru calculul taxei. Atunci când noua cotã de reducere este mai mare de 90%, se aplicã cota de reducere de 90%.
    ....................................................................................................
    (17) Contribuabilul care urmeazã sã înmatriculeze un autovehicul rulat poate solicita ajustarea taxei atât pentru cazul prevãzut la alin. (1), cât şi pentru cazul prevãzut la alin. (6). În aceastã situaţie, la calculul taxei se ia în considerare cota de reducere rezultatã din înmulţirea coeficientului de depreciere determinat potrivit alin. (7) cu suma dintre cota de reducere prevãzutã în anexa nr. 4 la ordonanţã şi reducerea suplimentarã prevãzutã în anexa nr. 1. Atunci când noua cotã de reducere este mai mare de 90%, se aplicã cota de reducere de 90%."
    5. La articolul 9, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 9. - (1) În mãsura în care aplicarea prevederilor privind taxa va impune precizãri suplimentare, acestea vor fi emise prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor, al ministrului finanţelor publice şi al ministrului transporturilor şi infrastructurii."
    6. Anexa nr. 1 la normele metodologice se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely

                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

                        p. Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Gherghina,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 19 ianuarie 2011.
    Nr. 45.


    ANEXÃ
    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)

                                     GRILÃ
                   privind cotele de reducere suplimentarã în
             funcţie de rulajul mediu anual real al autovehiculului


 ┌─────────────────────┬─────────────────────────────────┬────────────────────┐
 │ Categoria │ Diferenţa dintre rulajul mediu │ Cota de reducere │
 │ de autovehicul │ anual real şi rulajul mediu │ suplimentarã │
 │ │ anual standard │ (%) │
 │ │ (km) │ │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ M1 │ <5.000 │ 0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 5.001-10.000 │ 0,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 10.001-15.000 │ 0,75 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 15.001-20.000 │ 1,0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 20.001-25.000 │ 1,25 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 25.001-30.000 │ 1,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ >30.001 │ 1,75 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ N1 │ <10.000 │ 0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 10.001-20.000 │ 0,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 20.001-30.000 │ 0,75 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 30.001-40.000 │ 1,0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 40.001-50.000 │ 1,25 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ >50.001 │ 1,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ M2 şi N2 │ <15.000 │ 0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 15.001-30.000 │ 0,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 30.001-45.000 │ 0,75 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 45.001-60.000 │ 1,0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 60.001-75.000 │ 1,25 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ >75.001 │ 1,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ M3 şi N3 │ <25.000 │ 0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 25.001-50.000 │ 0,5 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 50.001-100.000 │ 0,75 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 100.001-150.000 │ 1,0 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ 150.001-200.000 │ 1,25 │
 ├─────────────────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────┤
 │ │ >200.001 │ 1,5 │
 └─────────────────────┴─────────────────────────────────┴────────────────────┘


                                      ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016