Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit, ale Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit, ale Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunitãţii Europene, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã din Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobatã prin <>Legea nr. 168/2008 , în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. CAP. I Obiectiv şi dispoziţii generale ART. 1 (1) Obiectul prezentei hotãrâri îl constituie stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, denumit în continuare POP, pe întreaga perioadã de derulare a programului, pe teritoriul României. (2) Regulile stabilite în prezenta hotãrâre sunt aplicabile cheltuielilor realizate din asistenţa comunitarã, precum şi din cofinanţarea naţionalã a operaţiunilor - din bugetul de stat, bugetul local, alte surse publice şi private. (3) Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, în calitate de autoritate de management pentru POP, asigurã îndeplinirea obligaţiilor ce decurg din funcţiile prevãzute la art. 59 din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit. ART. 2 (1) Termenii programare, axã prioritarã, mãsurã, operaţiune, monitorizare, evaluare, strategie de dezvoltare localã, comitet de monitorizare, cheltuialã publicã, au înţelesurile din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit, denumit în continuare FEP, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L223/2006. (2) În înţelesul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii: a) POP - documentul programatic elaborat potrivit Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, în baza cãruia vor fi accesate sumele alocate României pentru perioada de programare 2007-2013; b) Ghidul solicitantului - o detaliere tehnicã şi financiarã a fiecãrei mãsuri şi cuprinde setul de informaţii necesare solicitantului pentru pregãtirea, derularea şi implementarea proiectului, elaborat pentru fiecare mãsurã de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Pescuit şi Acvaculturã, denumitã în continuare ANPA, în calitate de autoritate de management pentru POP; este disponibil la sediul central al ANPA, la filialele regionale ale ANPA, precum şi pe site-ul ANPA şi al Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare MAPDR; c) contract de finanţare - documentul juridic încheiat între autoritatea de management (ANPA) şi solicitantul de finanţare, prin care se acordã acestuia din urmã asistenţa financiarã nerambursabilã aferentã unei operaţiuni în scopul atingerii obiectivelor axei prioritare din POP şi care stabileşte obiectul sprijinului, drepturile şi obligaţiile pãrţilor, durata de execuţie, valoarea, plata, precum şi alte dispoziţii şi condiţii specifice; d) decizie de finanţare - actul unilateral emis de autoritatea de management, care se elaboreazã în cazul în care beneficiarul este o instituţie care participã la implementarea POP şi care stabileşte obligaţiile acesteia; e) proiect eligibil - proiectul/operaţiunea care îndeplineşte condiţiile minime prevãzute în Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului şi care poate fi selectat, conform criteriilor aprobate de Comitetul de monitorizare, pentru a primi asistenţã financiarã nerambursabilã din FEP; f) conflict de interese - situaţia de incompatibilitate în care se aflã o persoanã care are un interes personal ce influenţeazã imparţialitatea şi obiectivitatea activitãţilor sale în evaluarea, monitorizarea, realizarea şi raportarea activitãţilor desfãşurate în cadrul Programului operaţional pentru pescuit; interesul personal include orice avantaj pentru persoana în cauzã, soţul/soţia, rude ori afini, pânã la gradul al patrulea inclusiv, sau pentru instituţia din care face parte; g) cheltuieli eligibile - cheltuielile realizate de cãtre beneficiar, aferente proiectelor finanţate în cadrul POP, care pot fi finanţate atât din FEP, în limita ratei de cofinanţare conform reglementãrilor comunitare, cât şi din bugetul de stat şi/sau contribuţia proprie a beneficiarului, conform reglementãrilor legale comunitare şi naţionale în vigoare; h) cheltuieli neeligibile - cheltuielile inerente realizãrii proiectelor finanţate din FEP în cadrul POP, care nu pot fi finanţate din FEP, conform reglementãrilor comunitare şi naţionale. ART. 3 Pentru a fi eligibilã, o cheltuialã trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele condiţii cu caracter general: a) sã fie efectiv plãtitã potrivit prevederilor art. 55 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului, cu condiţia ca operaţiunea cofinanţatã sã nu fi fost finalizatã înainte de data începerii eligibilitãţii; b) sã fie doveditã cu facturi sau cu alte documente contabile cu valoare probatorie, echivalentã facturilor, însoţite de documentele de platã, potrivit legii, pe baza cãrora cheltuielile sã poatã fi auditate şi identificate; c) sã fie în conformitate cu prevederile deciziei de finanţare sau ale contractului de finanţare; d) sã fie conformã cu prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare. ART. 4 (1) Contribuţia în naturã poate fi consideratã cheltuialã eligibilã în conformitate cu prevederile art. 3, dacã îndeplineşte şi urmãtoarele condiţii specifice: a) contribuţia constã în terenuri, clãdiri, echipamente, materiale, activitate profesionalã sau prestaţii voluntare; b) obiectul contribuţiei în naturã sub formele prevãzute la lit. a) nu trebuie sã fi fost achiziţionat prin intermediul unor finanţãri comunitare nerambursabile; c) în cazul terenului, clãdirilor şi echipamentelor, valoarea este certificatã de un evaluator autorizat; d) în cazul clãdirilor şi echipamentelor, acestea trebuie sã facã parte integrantã şi inseparabilã din rezultatul operaţiunii; e) în cazul terenurilor şi clãdirilor, acestea trebuie sã fie libere de orice sarcini sau interdicţii şi sã nu facã obiectul unor litigii aflate în curs de soluţionare la instanţele judecãtoreşti; f) cheltuielile nu au fost realizate prin mãsuri de inginerie financiarã; g) în cazul prestaţiei voluntare, valoarea muncii este determinatã luându-se în considerare timpul destinat şi valoarea salariului mediu pe orã sau pe zi pentru munca prestatã. (2) La finanţarea unei operaţiuni contribuţia FEP acoperã totalul cheltuielilor eligibile în limita ratei de cofinanţare din FEP, cu excepţia contribuţiei în naturã a beneficiarului. ART. 5 Amortizarea este consideratã cheltuialã eligibilã dacã respectã prevederile aplicabile ale art. 3 şi îndeplineşte urmãtoarele condiţii specifice: a) bunul amortizabil nu a fost achiziţionat prin intermediul unor finanţãri comunitare nerambursabile; b) amortizarea este calculatã în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi justificatã prin orice document contabil; c) corespunde perioadei de cofinanţare a operaţiunii. ART. 6 Cheltuielile generale de administraţie sunt eligibile dacã respectã prevederile art. 3 şi dacã sunt alocate proporţional operaţiunii, potrivit metodei elaborate de autoritatea de management şi prevãzute în contractul de finanţare/decizia de finanţare. ART. 7 Costul achiziţiei de teren fãrã construcţii este eligibil dacã sunt îndeplinite prevederile art. 3 şi urmãtoarele condiţii specifice: a) trebuie sã existe o legãturã directã între achiziţionarea de terenuri şi obiectivele operaţiunii cofinanţate; b) costul de achiziţie al terenului este certificat de un evaluator autorizat; c) partea din suma totalã a cheltuielilor legate de operaţiune, reprezentatã de achiziţionarea terenului, sã nu depãşeascã 10% din valoarea totalã a cheltuielilor eligibile aferente operaţiunii. ART. 8 Costul de achiziţie al imobilelor deja construite, inclusiv terenul pe care se aflã construcţia, este eligibil dacã sunt îndeplinite prevederile art. 3, precum şi urmãtoarele condiţii specifice: a) operaţiunea nu beneficiazã de finanţare din fonduri publice; b) imobilul nu a beneficiat de finanţãri comunitare nerambursabile în ultimii 10 ani pentru construcţie sau reabilitare; c) costul de achiziţie al imobilului este certificat de un evaluator autorizat, care sã confirme cã imobilul respectã condiţiile tehnice prevãzute în legislaţia naţionalã; d) imobilul este folosit potrivit destinaţiei atribuite de autoritatea de management pentru perioada stabilitã de aceasta; e) imobilul este utilizat numai în conformitate cu obiectivele operaţiunii. ART. 9 Costul achiziţionãrii echipamentului de ocazie este eligibil dacã sunt îndeplinite prevederile art. 3, precum şi urmãtoarele condiţii specifice: a) vânzãtorul echipamentului prezintã o declaraţie prin care se atestã originea şi confirmã cã în ultimii 7 ani echipamentul nu a fost achiziţionat printr-un ajutor naţional sau comunitar; b) preţul echipamentului de ocazie nu excedeazã valorii sale de piaţã şi este mai mic decât preţul echipamentului similar nou; c) echipamentul respectã condiţiile tehnice necesare pentru operaţiune, precum şi pe cele prevãzute în legislaţia naţionalã. ART. 10 În cazul leasingului financiar, astfel cum este definit în <>Ordonanţa Guvernului nr. 51/1997 privind operaţiunile de leasing şi societãţile de leasing, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cheltuielile utilizatorului de leasing sunt eligibile dacã respectã prevederile art. 3 şi urmãtoarele condiţii specifice: a) obiectul contractului de leasing respectã prevederile din contractul de finanţare/decizia de finanţare; b) utilizatorul de leasing este beneficiarul operaţiunii; c) ratele de leasing plãtite de utilizator sunt aferente contractului de leasing şi sunt justificate cu documente contabile; d) valoarea maximã eligibilã nu depãşeşte valoarea de piaţã a bunului care face obiectul contractului de leasing; e) ratele de leasing sunt eligibile exclusiv pentru perioada de finanţare a operaţiunii. ART. 11 Cheltuielile referitoare la urmãtoarele contracte de subantreprizã nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din FEP: a) contractele de subantreprizã care determinã o creştere a costului de executare a operaţiunii, fãrã a aduce o valoare adãugatã proporţionalã; b) contractele de subantreprizã încheiate cu intermediari sau consultanţi, în temeiul cãrora plata se defineşte în procente din costul total al proiectului, cu excepţia cazurilor în care o asemenea platã este justificatã de beneficiar, cu referire la valoarea realã a lucrãrilor sau a serviciilor furnizate. ART. 12 Pentru toate contractele de subantreprizã, subcontractorii se angajeazã sã furnizeze organismelor de audit şi de control toate informaţiile necesare privind activitãţile de subantreprizã. ART. 13 (1) Cheltuielile bancare de deschidere şi de administrare a conturilor sunt eligibile în situaţia în care implementarea unei operaţiuni necesitã deschiderea unui cont sau a mai multor conturi separate, cerinţã obligatorie printr-o clauzã explicitã în contractul de finanţare/decizia de finanţare. (2) Dobânda rezultatã din operaţiunile prevãzute la alin. (1) se deduce din cheltuielile bancare. ART. 14 Dobânzile de debit, altele decât subvenţiile la dobândã care vizeazã reducerea costului împrumutului pentru întreprinderi din cadrul unui regim autorizat de ajutoare de stat, taxele de schimb şi celelalte cheltuieli pur financiare nu sunt eligibile pentru cofinanţarea din FEP. ART. 15 Cheltuielile cu consultanţa juridicã, cheltuielile notariale, cheltuielile de expertizã tehnicã şi financiarã sunt eligibile dacã sunt legate şi strict necesare de operaţiune şi cerute obligatoriu printr-o clauzã explicitã în contractul de finanţare/decizia de finanţare. ART. 16 Cheltuielile privind plata salariilor, remuneraţiilor şi stimulentelor efectuate de beneficiar în cadrul implementãrii proiectului constituie cheltuieli eligibile dacã acestea sunt în mod real şi definitiv suportate de cãtre beneficiar. ART. 17 (1) Cheltuielile cu privire la pregãtirea, gestionarea, informatizarea, evaluarea, informarea, comunicarea, derularea şi controlul POP sunt eligibile. (2) Cheltuielile privind chiria şi cele care vizeazã consolidarea mijloacelor administrative necesare implementãrii POP, fiind cuprinse aici cheltuielile cu remuneraţia funcţionarilor publici şi contractuali care afecteazã aceste costuri, sunt eligibile. CAP. II Reguli privind proiectele care pot fi cofinanţate din FEP ART. 18 (1) Un solicitant poate depune în acelaşi timp cel mult douã proiecte pentru mãsuri diferite din cadrul POP, pentru a fi cofinanţate din FEP. (2) Un beneficiar poate depune un al doilea proiect în cadrul aceleiaşi mãsuri cofinanţate din FEP, cu condiţia ca primul proiect sã fie finalizat. ART. 19 Pentru beneficiarii mãsurilor derulate din POP se aplicã urmãtoarele restricţii de finanţare: a) beneficiarii înregistraţi în lista Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, denumitã în continuare APDRP, a debitorilor pentru Programul SAPARD şi pentru FEP, pânã la achitarea integralã a datoriei faţã de APDRP, inclusiv a majorãrilor de întârziere; b) beneficiarii Programului SAPARD sau ai cofinanţãrii FEP, care se aflã în situaţii litigioase cu APDRP sau ANPA, pânã la soluţionarea definitivã a litigiului. ART. 20 (1) Cheltuielile generale ale proiectului sunt eligibile numai în cazul în care nu depãşesc 12% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, dacã proiectul prevede construcţiimontaj, sau 5% din valoarea totalã eligibilã a proiectului, dacã proiectul nu prevede construcţii-montaj sau nu necesitã certificat de urbanism. (2) Costurile generale ale proiectului pentru proiectele depuse de beneficiarii publici, ale cãror studii de fezabilitate au fost întocmite şi finanţate din alte fonduri comunitare sau bugetare, înainte de intrarea în vigoare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, costurile reprezentând actualizarea acestor studii nu vor depãşi 3% din valoarea costurilor de proiectare şi inginerie, cu menţinerea procentului de maximum 12% din costurile generale ale proiectului. (3) În cazul proiectelor care necesitã acord de mediu şi studiu de impact de mediu, selecţia proiectelor se va efectua fãrã obligativitatea prezentãrii acestora, iar perioada de timp dintre notificarea beneficiarului şi încheierea contractului de finanţare nu va putea depãşi 6 luni. (4) Studiul de fezabilitate şi, dupã caz, documentaţia de avizare a lucrãrilor de intervenţie, aferente unui proiect integrat, se realizeazã potrivit prevederilor legale pentru fiecare tip de investiţie, integrarea realizându-se printr-un deviz general centralizator, întocmit de proiectantul care elaboreazã documentaţia aferentã investiţiei majoritare. ART. 21 (1) Cheltuielile generale şi specifice necesare pentru realizarea proiectului sunt eligibile dacã îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii: a) sunt necesare pentru desfãşurarea proiectului şi în conformitate cu principiile managementului financiar adecvat, ale economiei şi ale eficienţei costurilor; b) sunt efectuate în conformitate cu prevederile contractului/deciziei de finanţare; c) sunt înregistrate în evidenţele contabile ale beneficiarului, sunt identificabile şi verificabile şi sunt susţinute de originalele actelor de platã, precum şi de documente justificative, în condiţiile legii. (2) În cazul subcontractãrii operaţiunilor de furnizare de bunuri, lucrãri sau servicii, contractorul rãspunde în integralitate de respectarea prevederilor contractuale faţã de beneficiarii cofinanţãrii prin FEP şi este obligat sã furnizeze autoritãţii de management toate informaţiile legate de subcontractori, conform cerinţelor acestora. Subcontractarea totalã a achiziţiei nu este permisã în cazul operaţiunilor derulate pentru cofinanţarea din FEP. ART. 22 (1) În înţelesul prezentei hotãrâri, pentru cofinanţare din FEP sunt eligibile cheltuielile care au ca rezultat urmãtoarele: A. active corporale: a) construcţii noi şi/sau modernizarea clãdirilor folosite pentru producţie, servicii, inclusiv turism, depozitare, inclusiv construcţii destinate protecţiei mediului, infrastructurã internã şi utilitãţi; b) branşamente şi racorduri necesare proiectelor; c) lucrãri de reabilitare şi conservare a obiectivelor de patrimoniu; d) achiziţii în leasing financiar de utilaje, instalaţii, echipamente şi dotãri noi, de mijloace de transport specializate, dacã leasingul financiar se deruleazã pe perioada de implementare a proiectului şi dacã transferul proprietãţii bunului cãtre beneficiar se realizeazã înainte de ultima cerere de platã; e) achiziţii de terenuri şi imobile în condiţiile prezentei hotãrâri; B. active necorporale: a) costurile generale legate de realizarea investiţiilor prevãzute la lit. A.a) pentru proiectare şi asistenţã tehnicã, asimilate categoriei de active necorporale, dupã cum urmeazã: studii de teren, obţinere de avize, acorduri şi autorizaţii; b) achiziţiile, inclusiv achiziţiile în leasing financiar, de knowhow sau de cunoştinţe tehnice nebrevetate, software, brevete şi licenţe pentru pregãtirea şi implementarea proiectului, dacã leasingul financiar se deruleazã pe perioada de implementare a proiectului şi dacã transferul proprietãţii bunului cãtre beneficiar se realizeazã înainte de ultima cerere de platã. (2) Activele corporale şi necorporale rezultate din implementarea proiectelor cofinanţate din FEP trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii: a) sã fie considerate active amortizabile; b) sã fie achiziţionate în condiţii de piaţã; c) sã fie incluse în categoria activelor proprii ale beneficiarului şi sã fie utilizate în exclusivitate în locaţia în care a beneficiat de finanţare nerambursabilã pentru minimum 5 ani, termen calculat din momentul în care investiţia a fost finalizatã. (3) Pentru categoriile de beneficiari ai cofinanţãrii din FEP care, pe perioada derulãrii proiectului, precum şi în perioada de monitorizare, îşi schimbã tipul şi dimensiunea întreprinderii avute la data depunerii cererii de finanţare, în sensul trecerii de la categoria de microîntreprindere la categoria de întreprindere micã sau mijlocie, respectiv de la categoria întreprindere micã sau mijlocie la categoria alte întreprinderi, cheltuielile pentru finanţare rãmân eligibile pe toatã perioada derulãrii proiectului şi în perioada de monitorizare. ART. 23 Proiectele depuse de beneficiarii publici pentru finanţare prin FEP se încadreazã în categoria proiectelor negeneratoare de profit şi sunt de utilitate publicã. ART. 24 (1) Durata maximã de execuţie a investiţiei cofinanţate din FEP este de 2 ani de la data încheierii contractului de finanţare. (2) Durata maximã de execuţie prevãzutã la alin. (1) poate fi prelungitã cu acordul prealabil al pãrţilor contractante şi cu aplicarea penalitãţilor prevãzute în contractul de finanţare, cu excepţia investiţiilor care prevãd adaptarea la standardele comunitare, caz în care aceastã prelungire nu poate depãşi termenul de graţie legal impus pentru adaptarea la standarde. ART. 25 Nu sunt eligibile urmãtoarele categorii de cheltuieli: a) taxa pe valoarea adãugatã recuperabilã; b) dobânda la datorie; c) contravaloarea aferentã bunurilor furate, pierdute, confiscate sau dispãrute, care fac obiectul proiectului; d) impozitele, taxele vamale şi taxele cu efect echivalent cu al celor vamale de plãtit la importul de mãrfuri; e) comisioanele bancare, costurile garanţiilor şi cheltuielile similare; f) costurile de schimb valutar, taxele şi pierderile ocazionate de schimburile valutare asociate contului euro FEP; g) în cazul contractelor de leasing nu sunt eligibile costurile aferente: taxa de management, dobânzile; h) cheltuiala legatã de proiectele care au generat taxe de utilizator sau participant înainte de încheierea proiectului, fãrã ca sumele respective sã fi fost deduse din costurile eligibile; i) amenzile, penalitãţile şi cheltuielile de judecatã. ART. 26 (1) Contractul de finanţare pentru investiţiile cofinanţate din FEP, în integralitatea sa, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din acesta nu pot face obiectul cesiunii. (2) În caz de imposibilitate, neimputabilã beneficiarului, de a executa prevederile contractuale, activitatea va fi preluatã, la cerere, de succesorul/succesorii sãu/sãi în drepturi, potrivit prevederilor legale în materie, cu aprobarea expresã şi prealabilã a contractanţilor. (3) Beneficiarul nu are dreptul sã constituie garanţii sau ipoteci asupra investiţiei ce face obiectul contractului de finanţare, care sã devinã executorii mai devreme de împlinirea a 5 ani de la finalizarea investiţiei. CAP. III Reguli financiare ART. 27 (1) În conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului şi potrivit prevederilor POP, aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C (2007) 6.664 din 14 decembrie 2007, contribuţia financiarã acordatã de Comunitatea Europeanã din FEP se completeazã cu contribuţia naţionalã, asiguratã anual de la bugetul de stat. (2) Alocãrile financiare totale ale contribuţiei publice din FEP şi de la bugetul de stat, defalcate pe ani, pe axe, aferente perioadei de programare 2007-2013, sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. (3) Se pot angaja cheltuieli prin decizia/contractul de finanţare numai în limita sumelor stabilite pentru fiecare mãsurã de cãtre autoritatea de management. (4) Încheierea contractelor de finanţare sau emiterea deciziei de finanţare se poate face începând cu data aprobãrii POP prin decizia Comisiei Europene. CAP. IV Reguli pentru monitorizare şi evaluare ART. 28 (1) Pentru examinarea progresului înregistrat de POP 2007-2013, comparativ cu obiectivele propuse, instituţiile implicate în implementare desfãşoarã activitãţi de monitorizare şi evaluare, pe baza datelor puse la dispoziţia acestora de cãtre beneficiarii de cofinanţare din FEP. (2) Beneficiarii cofinanţãrii din FEP trebuie sã furnizeze toate datele solicitate de instituţiile implicate atât în perioada de implementare a proiectelor, cât şi ulterior finalizãrii acestora. CAP. V Reguli generale pentru control ART. 29 Beneficiarii mãsurilor de sprijin cofinanţate din FEP asigurã accesul la locul de implementare a investiţiilor, însoţesc echipele de control şi pun la dispoziţia acestora, în timp util, toate informaţiile şi documentele relevante, potrivit prevederilor procedurilor specifice de control, corespunzãtoare fiecãrei instituţii responsabile. CAP. VI Dispoziţii finale ART. 30 Beneficiarul trebuie sã depunã din proprie iniţiativã toate eforturile pentru a lua cunoştinţã despre toate informaţiile oferite, astfel încât sã cunoascã înainte de asumarea obligaţiilor toate drepturile şi obligaţiile nãscute din decizia/contractul de finanţare. ART. 31 (1) În conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, ANPA stabileşte liste cu cheltuielile eligibile, având în vedere conţinutul POP şi prevederile Regulamentului (CE) al Consiliului nr. 1.198/2006 şi ale Regulamentului (CE) nr. 498/2007 al Comisiei de stabilire a unor norme detaliate pentru punerea în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului privind Fondul European pentru Pescuit. (2) Listele prevãzute la alin. (1) se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale. (3) În vederea verificãrii şi confirmãrii eligibilitãţii cheltuielilor efectuate pentru realizarea unei operaţiuni, autoritatea de management stabileşte proceduri specifice aprobate prin ordin al ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale. ART. 32 <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.390/2008 privind stabilirea cadrului general de implementare a mãsurilor cofinanţate din Fondul European pentru Pescuit prin Programul Operaţional pentru Pescuit 2007-2013, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12 noiembrie 2008, se abrogã. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemneazã:
───────────────
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu
Şeful Departamentului
pentru Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
Bucureşti, 8 aprilie 2009.
Nr. 442.
ANEXA 1
Alocarea financiarã anualã a contribuţiei publice (în euro, pentru întreaga perioadã de programare 2007-2013)
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────┐
│ Contribuţie publicã anualã │ │
├────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤ TOTAL │
│ An │ 2007 │ 2008 │ 2009 │ 2010 │ 2011 │ 2012 │ 2013 │ │
├────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│FEP │15.127.527│22.157.050│30.156.234│36.391.468│39.257.052│42.262.575│45.362.301│230.714.207│
├────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│Buget │ │ │ │ │ │ │ │ │
│naţional│ 5.042.509│ 7.385.683│10.052.077│12.130.487│13.085.683│14.087.525│15.120.767│76.904.736 │
└────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────┘
ANEXA 2 Alocarea financiarã a contribuţiei publice pe axe (în euro, pentru întreaga perioadã de programare 2007-2013)
┌───────┬────────────────┬───────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ Axã │ Contribuţia │Contribuţie│ Ratã de │ Contribuţie │ Ratã de │
│priori-│ publicã totalã │ FEP │cofinanţare│ naţionalã │contribuţie │
│tarã │ (euro) │ (euro) │ FEP │ (euro) │ naţionalã │
│ │ │ │ (%) │ │ (%) │
├───────┼────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Axa 1 │ 13.300.000 │ 9.975.000│ 75% │ 3.325.000│ 25 % │
├───────┼────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Axa 2 │ 140.000.000 │105.000.000│ 75% │ 35.000.000│ 25 % │
├───────┼────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Axa 3 │ 40.000.000 │ 30.000.000│ 75% │ 10.000.000│ 25 % │
├───────┼────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Axa 4 │ 100.000.000 │ 75.000.000│ 75% │ 25.000.000│ 25 % │
├───────┼────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│Axa 5 │ 14.318.942,7 │ 10.739.207│ 75% │ 3.579.735,7│ 25 % │
├───────┼────────────────┼───────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│TOTAL: │ 307.618.942,7 │230.714.207│ │ 76.904.735,7│ │
└───────┴────────────────┴───────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.