Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 415 din 4 mai 2007  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 415 din 4 mai 2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 357 din 25 mai 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 9 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi al <>art. 27 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 348/2005 privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 369 din 3 mai 2005;
b) art. 1, 3 şi anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 880/2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii, precum şi a unor mãsuri pentru desfãşurarea activitãţii acesteia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 5 septembrie 2002.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, <>Hotãrârea Guvernului nr. 744/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 9 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
a) articolul 3 alineatul (1) punctul 33 va avea urmãtorul cuprins:
"33. promovarea accesului la internet;";
b) articolul 3 alineatul (1) punctul 37 se abrogã.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementare
în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei,
Dan Cristian Georgescu

p. Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Balint Marton Porcsalmi,
secretar de stat

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 4 mai 2007.
Nr. 415.

ANEXĂ

REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei

ART. 1
Autoritatea Naţionalã pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, denumitã în continuare ANRCTI, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã cu personalitate juridicã în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii, în coordonarea primului-ministru, prin Cancelaria Primului-Ministru.
ART. 2
(1) Rolul ANRCTI este de a pune în aplicare politica naţionalã în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale.
(2) ANRCTI îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, precum şi ale prezentului regulament.
ART. 3
(1) ANRCTI exercitã urmãtoarele atribuţii generale în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale:
1. elaboreazã şi adoptã norme tehnice, iniţiazã standarde naţionale în acord cu cerinţele naţionale şi cu standardele internaţionale în aceste domenii, propune spre adoptare standardele internaţionale ca standarde naţionale şi adoptã reglementãri tehnice care sã declare obligatorie aplicarea standardelor pe întregul teritoriu naţional, pe plan zonal sau pe plan local, în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, precum şi pentru utilizarea resurselor de numerotaţie;
2. asigurã reprezentarea în instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniul reglementãrii comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, susţinând în cadrul acestora politica şi strategia naţionalã în domeniu;
3. colaboreazã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, dezvoltã şi stimuleazã relaţiile cu acestea; coopereazã cu autoritãţi de reglementare din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale din strãinãtate, inclusiv prin încheierea de acorduri de colaborare şi schimb de informaţii;
4. aplicã acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale;
5. colaboreazã cu Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în toate domeniile în care expertiza ANRCTI este necesarã sau utilã;
6. înainteazã cãtre ministerul de specialitate propuneri privind cadrul legislativ pentru stimularea dezvoltãrii sectoarelor de comunicaţii electronice, comunicaţii audiovizuale, echipamente radio şi echipamente terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagentice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale;
7. prognozeazã, planificã şi programeazã în proiectul de buget propriu resursele financiare necesare în vederea realizãrii politicilor în domeniile sale de competenţã;
8. coordoneazã derularea programelor de asistenţã financiarã de la Uniunea Europeanã în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, care vizeazã capacitatea instituţionalã a ANRCTI;
9. elaboreazã şi publicã rapoarte, studii, analize şi altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, în special pentru evaluarea necesitãţii şi oportunitãţii emiterii de noi reglementãri, pentru evaluarea şi controlul implementãrii politicilor şi reglementãrilor, precum şi al conducerii programelor şi proiectelor, organizeazã seminarii şi mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţã, expertizã, asistenţã tehnicã şi altele asemenea, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare;
10. urmãreşte şi controleazã aplicarea prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare, în acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, luând mãsuri pentru prevenirea, înlãturarea şi sancţionarea nerespectãrii acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea;
11. soluţioneazã litigiile dintre furnizorii din domeniul comunicaţiilor electronice şi dintre furnizorii din domeniul tehnologiei informaţiei, în scopul asigurãrii liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor finali.
(2) ANRCTI exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale:
1. elaboreazã şi actualizeazã autorizaţiile generale;
2. monitorizeazã şi controleazã respectarea obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice prin autorizaţiile generale;
3. promoveazã şi sprijinã armonizarea la nivel european a utilizãrii resurselor de numerotaţie, în conformitate cu instrumentele juridice în vigoare în cadrul Uniunii Europene;
4. adoptã Planul naţional de numerotaţie şi orice modificãri ale acestuia, sub rezerva restricţiilor impuse din motive de siguranţã naţionalã;
5. gestioneazã la nivel naţional resursele de numerotaţie şi frecvenţele radio din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentalã;
6. administreazã şi coordoneazã la nivel naţional gestionarea frecvenţelor radio în conformitate cu Tabelul naţional de alocare a benzilor de frecvenţã, denumit în continuare TNABF, şi cu acordurile internaţionale la care România este parte;
7. acordã licenţele de utilizare a resurselor de numerotaţie, stabileşte şi încaseazã tarifele pentru emiterea licenţelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în concordanţã cu costurile administrative aferente emiterii acestora;
8. emite reglementãri privind modul de utilizare a resurselor de numerotaţie şi a frecvenţelor radio din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentalã;
9. pune la dispoziţia Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei datele necesare în vederea elaborãrii TNABF;
10. acordã licenţele de utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de comunicaţii electronice care utilizeazã spectrul radio, precum şi licenţele de emisie şi stabileşte şi încaseazã tarifele pentru utilizarea spectrului;
11. alocã şi asigneazã frecvenţele radio în benzile cu atribuire neguvernamentalã, exclusivã sau în partaj, prevãzute în TNABF, cu respectarea reglementãrilor, acordurilor şi protocoalelor naţionale şi internaţionale, şi implementeazã procedurile de coordonare stabilite prin acordurile internaţionale;
12. acordã avizele tehnice, autorizaţiile de asignare a frecvenţelor radio şi autorizaţiile tehnice de funcţionare, cu respectarea reglementãrilor în vigoare;
13. realizeazã expertizele tehnice necesare utilizãrii raţionale şi eficiente a frecvenţelor radio;
14. alocã şi asigneazã codurile de identificare pentru unele servicii de radiocomunicaţii, certificã personalul de operare a staţiilor de radiocomunicaţii şi asigurã activitãţile de evidenţã conexe acestor activitãţi:
15. asigurã evidenţa permanentã a utilizãrii frecvenţelor radio prin asigurarea evidenţei asignãrilor de frecvenţe şi întreţinerea permanentã a bazelor de date specializate care formeazã Registrul naţional al frecvenţelor asignate/alocate;
16. monitorizeazã, supravegheazã şi controleazã utilizarea spectrului de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã;
17. identificã pieţele relevante din sectorul comunicaţiilor electronice;
18. efectueazã analizele de piaţã în situaţiile în care acestea sunt obligatorii, potrivit legii;
19. desemneazã furnizorii de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã;
20. impune în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã obligaţiile prevãzute la <>art. 9-13 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociatã, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la <>art. 15-18 din Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
21. gestioneazã mecanismele de finanţare a obligaţiilor legate de asigurarea serviciului universal, prevãzute de legislaţia specialã;
22. controleazã îndeplinirea obligaţiilor impuse furnizorilor de serviciu universal în temeiul prevederilor legislaţiei speciale;
23. exercitã atribuţiile stabilite prin <>Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu completãrile ulterioare;
24. exercitã atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
25. elaboreazã reglementãrile necesare în vederea asigurãrii protecţiei mediului în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale;
26. elibereazã avizele necesare obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clãdirilor care pot afecta funcţionarea sistemelor de monitorizare ale ANRCTI;
27. participã la lucrãrile Comisiei interdepartamentale de radiocomunicaţii.
(3) ANRCTI exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul tehnologiei informaţiei:
1. reglementeazã la nivel naţional administrarea TLD (top level domain) ".ro" şi a SLD (second level domain) ".eu" pentru numele de domenii rezervate de România;
2. supravegheazã şi controleazã respectarea prevederilor legale din domeniul comerţului electronic, exercitate în calitate de autoritate de reglementare, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic, republicatã;
3. exercitã atribuţiile autoritãţii de reglementare şi supraveghere în domeniul semnãturii electronice, prevãzute de <>Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã;
4. exercitã atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare şi supraveghere potrivit <>Legii nr. 451/2004 privind marca temporalã;
5. exercitã atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare şi supraveghere potrivit <>Legii nr. 589/2004 privind regimul juridic al activitãţii electronice notariale;
6. exercitã atribuţiile stabilite prin <>Legea nr. 196/2003 privind prevenirea şi combaterea pornografiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) ANRCTI exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice:
1. controleazã îndeplinirea cerinţelor esenţiale de compatibilitate electromagneticã şi de utilizare eficientã a spectrului;
2. analizeazã şi realizeazã expertizarea tehnicã a utilizãrii frecvenţelor pentru asigurarea compatibilitãţii electromagnetice între staţiile şi reţelele de radiocomunicaţii autorizate, precum şi pentru prevenirea perturbaţiilor prejudiciabile, în scopul evaluãrii posibilitãţii de asignare a acestora, în urma solicitãrilor;
3. elibereazã avize de confirmare a conformitãţii cu cerinţele esenţiale prevãzute de legislaţia aplicabilã, pentru echipamentele radio şi echipamentele terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice.
(5) ANRCTI îndeplineşte şi alte atribuţii acordate prin dispoziţii legale speciale.
(6) ANRCTI îşi exercitã atribuţiile cu respectarea principiilor independenţei, transparenţei, obiectivitãţii, proporţionalitãţii, imparţialitãţii, neutralitãţii tehnologice şi nediscriminãrii.
ART. 4
(1) Finanţarea ANRCTI se asigurã integral din venituri proprii, în conformitate cu prevederile <>art. 41 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 .
(2) Sursele de finanţare prevãzute la alin. (1) se administreazã de cãtre ANRCTI, fiind aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia cazului în care prin lege specialã se dispune altfel.
ART. 5
(1) Conducerea ANRCTI este asiguratã de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi numiţi de primul-ministru conform prevederilor <>art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 .
(2) Preşedintele şi vicepreşedinţii conduc întreaga activitate a ANRCTI şi asigurã îndeplinirea atribuţiilor ce revin acesteia.
(3) Preşedintele reprezintã ANRCTI în raporturile cu Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(4) Preşedintele ANRCTI este ordonator principal de credite.
(5) În lipsa preşedintelui, atribuţiile sale se exercitã de vicepreşedintele desemnat prin decizie a preşedintelui.
(6) Mandatul preşedintelui şi vicepreşedinţilor înceteazã în condiţiile prevãzute la <>art. 7 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 134/2006 .
ART. 6
(1) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele ANRCTI emite decizii:
a) interne, care privesc activitatea internã a ANRCTI şi care constituie, de regulã, acte de dreptul muncii;
b) externe, care privesc aspecte legate de exercitarea competenţelor ANRCTI în raporturile cu alte persoane şi care constituie, de regulã, acte administrative.
(2) Deciziile prevãzute la alin. (1) lit. b) sunt:
a) cu caracter normativ, atunci când reglementeazã cu caracter general şi impersonal anumite relaţii sociale;
b) cu caracter individual, atunci când reglementeazã relaţii sociale între persoane individualizate.
ART. 7
(1) Preşedintele ANRCTI are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã strategiile de dezvoltare instituţionalã a ANRCTI, programele de activitate şi programele de cooperare;
b) aprobã planul anual de activitate al ANRCTI;
c) aprobã planurile de investiţii ale ANRCTI;
d) coordoneazã procesul de elaborare şi de implementare a reglementãrilor din domeniile de competenţã ale ANRCTI;
e) convoacã şi prezideazã reuniunile plenare ale Consiliului consultativ;
f) aprobã structura organizatoricã şi statul de funcţii ale ANRCTI;
g) stabileşte sediile structurilor teritoriale ale ANRCTI;
h) stabileşte atribuţiile specifice fiecãrui compartiment din cadrul ANRCTI;
i) aprobã regulamentul intern al ANRCTI;
j) coordoneazã activitatea compartimentelor ANRCTI;
k) negociazã şi semneazã pentru şi în numele ANRCTI contractul colectiv de muncã;
l) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul ANRCTI;
m) aprobã angajarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de muncã ale personalului ANRCTI;
n) aprobã deplasãrile în ţarã şi în strãinãtate ale personalului ANRCTI;
o) orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.
(2) Preşedintele ANRCTI poate delega exercitarea unora dintre atribuţiile prevãzute la alin. (1) personalului din subordine.
(3) Preşedintele ANRCTI stabileşte atribuţiile vicepreşedinţilor ANRCTI.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã şi statul de funcţii se stabilesc prin decizie internã a preşedintelui ANRCTI.
(2) În scopul asigurãrii exercitãrii în teritoriu a competenţelor sale, ANRCTI are structuri teritoriale fãrã personalitate juridicã, stabilite prin decizie internã a preşedintelui ANRCTI.
ART. 9
(1) În activitatea sa, ANRCTI este asistatã de Consiliul consultativ, organism fãrã personalitate juridicã, care lucreazã în reuniuni plenare şi în grupuri de lucru.
(2) Grupurile de lucru se constituie în vederea pregãtirii desfãşurãrii reuniunilor plenare.
(3) La lucrãrile Consiliului consultativ sunt invitaţi sã participe, în funcţie de obiectul dezbaterii, reprezentanţi ai furnizorilor din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, al tehnologiei informaţiei şi serviciilor poştale, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale ale acestora, ai altor instituţii publice, alte persoane interesate ori reprezentanţi ai altor organisme interesate.
(4) Consiliul consultativ are rolul de a sprijini armonizarea intereselor pãrţilor reprezentate în cadrul sãu, evalueazã impactul reglementãrilor ANRCTI şi face propuneri de îmbunãtãţire a acestora.
ART. 10
Angajarea personalului ANRCTI se face pe posturile vacante, prin concurs organizat în condiţiile legii şi pe baza metodologiei de concurs aprobate prin decizie internã a preşedintelui ANRCTI, pe criteriul aptitudinilor şi al competenţei profesionale.
ART. 11
(1) Personalul ANRCTI are drepturile şi obligaţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare şi ale contractului individual de muncã.
(2) Personalul ANRCTI, inclusiv preşedintele şi vicepreşedinţii, are obligaţiile prevãzute la <>art. 39 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii prevãzute în regulamentul intern şi în contractul colectiv de muncã încheiat la nivelul ANRCTI.
(3) Preşedintele ANRCTI aprobã fişa postului pentru personalul din subordine, cu avizul şefului ierarhic superior.
ART. 12
Salarizarea personalului ANRCTI, inclusiv a preşedintelui şi a vicepreşedinţilor, se realizeazã, în temeiul <>art. 43 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, potrivit dispoziţiilor legale aplicabile instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii.
ART. 13
(1) În activitatea sa, ANRCTI utilizeazã urmãtoarele registre:
a) registrul general de intrare-ieşire a corespondenţei;
b) registrele de evidenţã a deciziilor preşedintelui ANRCTI;
c) registrele de evidenţã a furnizorilor din domeniile de competenţã ale ANRCTI;
d) registrele de evidenţã a licenţelor de utilizare a resurselor de numerotaţie, a licenţelor de utilizare a frecvenţelor radioelectrice, a licenţelor de emisie, precum şi a celorlalte documente de autorizare emise de ANRCTI conform competenţelor sale;
e) registrul titlurilor de creanţã;
f) registrul de evidenţã a documentelor clasificate.
(2) Prin decizie internã a preşedintelui ANRCTI se poate institui utilizarea altor registre decât cele prevãzute la alin. (1).
ART. 14
Circuitul documentelor gestionate de ANRCTI, inclusiv modul de utilizare a registrelor prevãzute la art. 13, se reglementeazã prin decizie internã a preşedintelui ANRCTI.
ART. 15
ANRCTI va pune la dispoziţie publicului în limba românã, precum şi, în mãsura posibilului, în una sau mai multe limbi de circulaţie internaţionalã, prin intermediul paginii sale de internet, toate informaţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la <>art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte informaţii privind domeniul radiocomunicaţiilor, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice şi al tehnologiei informaţiei.
ART. 16
(1) ANRCTI va publica pe pagina sa de internet, pânã la data de 30 aprilie a fiecãrui an, un raport detaliat privind activitatea sa în anul anterior.
(2) ANRCTI va întocmi şi va publica, pânã la data prevãzutã la alin. (1), un raport anual privind accesul la informaţiile de interes public în anul anterior.
ART. 17
ANRCTI colaboreazã cu instituţiile Uniunii Europene, cu autoritãţi similare din alte state şi poate participa la activitatea unor organizaţii internaţionale din domeniul sãu de activitate ori poate sã devinã membrã a acestora.
ART. 18
(1) În cazul în care exercitarea unor atribuţii ale ANRCTI implicã participarea altor autoritãţi, ANRCTI va încheia acorduri de colaborare cu acestea, în scopul îndeplinirii în mod eficient a competenţelor legale care îi revin.
(2) ANRCTI beneficiazã în mod gratuit de informaţiile puse la dispoziţie de alte instituţii publice, necesare în exercitarea atribuţiilor sale.
(3) Paza sediului central şi a unora din structurile teritoriale ale ANRCTI se organizeazã şi se efectueazã cu efective de jandarmi, în condiţiile legii. Sediile şi efectivele se stabilesc prin protocol încheiat între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi ANRCTI.
ART. 19
Preşedintele ANRCTI supune consultãrii publice planul de activitate pentru anul urmãtor, în care se vor arãta obiectivele de atins, modalitãţile de realizare, precum şi sarcinile specifice încredinţate fiecãrui compartiment în vederea realizãrii acestor obiective. Planul de activitate se definitiveazã şi se aprobã de preşedinte dupã aprobarea bugetului ANRCTI.
ART. 20
(1) Pânã la revizuirea legislaţiei secundare, actele normative emise de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în exercitarea atribuţiilor de reglementare, supraveghere sau control, în temeiul <>Legii nr. 455/2001 , <>Legii nr. 365/2002 , republicatã, <>Legii nr. 451/2004 şi al <>Legii nr. 589/2004 , precum şi cele emise de Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei în exercitarea atribuţiilor legale din domeniul radiocomunicaţiilor, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, rãmân în vigoare.
(2) Atribuţiile Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei sau, dupã caz, ale Inspectoratului General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, stabilite prin actele normative prevãzute la alin. (1), se exercitã de cãtre ANRCTI.
(3) Deciziile de acreditare sau de agreare, licenţele, avizele sau autorizaţiile emise de Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei sau, dupã caz, de Inspectoratul General pentru Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, în exercitarea atribuţiilor prevãzute la alin. (1), îşi pãstreazã valabilitatea în conformitate cu reglementãrile în vigoare.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016