Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi având în vedere prevederile <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre. CAP. I Dispoziţii generale şi principalele atribuţii ART. 1 Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, cu personalitate juridicã, având rol de sintezã pentru asigurarea şi coordonarea aplicãrii strategiei şi politicilor Guvernului în domeniile: a) muncii; b) solidaritãţii sociale; c) protecţiei sociale; d) familiei. ART. 2 Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei are sediul în municipiul Bucureşti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1. ART. 3 În vederea realizãrii rolului sãu, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) de strategie, prin care se asigurã elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul muncii, protecţiei şi solidaritãţii sociale şi familiei; b) de reglementare şi sintezã, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sãu de activitate; c) de armonizare cu reglementãrile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sãu de activitate; d) de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane; e) de administrare a bunurilor şi de gestionare a bugetelor şi fondurilor alocate; f) de reprezentare, prin care se asigurã reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate; g) de autoritate de stat, prin care se asigurã exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sãu de activitate şi al funcţionãrii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa, precum şi exercitarea controlului asupra modului de îndeplinire a atribuţiilor prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate, potrivit legii, conducãtorului executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, respectiv al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale. ART. 4 În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3 Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale: A. În domeniul politicilor sociale: a) identificã, în colaborare cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, efectele sociale ale politicilor publice aflate în derulare; b) efectueazã studii şi analize asupra impactului social al schimbãrilor intervenite în plan legislativ, al deciziilor şi mãsurilor de politicã socialã şi economicã; c) evalueazã şi analizeazã calitatea proceselor sociale importante induse în societate prin aplicarea politicilor publice; d) fundamenteazã pe baza unor indicatori specifici mãsurile de protecţie socialã. B. În domeniul afacerilor europene şi relaţiilor externe: a) elaboreazã şi fundamenteazã documentele anuale ce reflectã poziţia României în domeniul muncii şi politicii sociale în cadrul procesului de aderare la Uniunea Europeanã; b) coopereazã cu compartimentele de integrare europeanã din celelalte instituţii pentru realizarea activitãţilor de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã şi fundamenteazã poziţia ministerului în cadrul Comitetului interministerial pentru integrare europeanã; c) asigurã pentru domeniul muncii şi politicii sociale elaborarea documentelor de poziţie oficiale pentru procesul de pregãtire a aderãrii şi pentru participarea la comitetele şi subcomitetele pentru aplicarea Acordului de asociere România - Uniunea Europeanã; d) monitorizeazã adoptarea şi punerea în aplicare a legislaţiei naţionale armonizate cu legislaţia comunitarã în domeniile proprii de activitate; e) contribuie la iniţierea şi formularea de propuneri în domeniul sãu de activitate privind orientãrile de bazã referitoare la ansamblul acţiunilor care vizeazã procesul de integrare europeanã a României; f) deruleazã programe şi proiecte destinate sprijinirii iniţiativelor guvernamentale privind dezvoltarea parteneriatului social finanţat de Uniunea Europeanã sau din alte surse; g) coordoneazã participarea la programele de asistenţã financiarã acordate de Uniunea Europeanã în domeniul politicii sociale şi ocupãrii forţei de muncã; h) îndeplineşte, potrivit legii, atribuţiile pentru perfecţionarea activitãţii unitãţilor de implementare a programelor PHARE din domeniul de competenţã al ministerului; i) asigurã managementul, gestionarea şi implementarea asistenţei financiare alocate Programului operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane; j) asigurã preşedinţia, secretariatul şi organizarea reuniunilor subcomitetului de coordonare "Dezvoltarea resurselor umane şi servicii sociale", aferent subprogramului PHARE "Coeziune economicã şi socialã"; k) coordoneazã elaborarea rapoartelor la convenţiile adoptate sub egida Organizaţiei Internaţionale a Muncii, ratificate de România; l) examineazã prevederile instrumentelor juridice elaborate sub egida Consiliului Europei din punct de vedere al concordanţei cu dreptul intern, în vederea ratificãrii acestora, şi coordoneazã elaborarea rapoartelor periodice privind îndeplinirea prevederilor instrumentelor ratificate; m) pregãteşte, elaboreazã, negociazã şi urmãreşte încheierea şi ratificarea instrumentelor juridice bilaterale în toate domeniile de activitate ale ministerului; n) reprezintã România, în condiţiile legii, la organismele internaţionale din domeniul sãu de activitate. C. În domeniul protecţiei cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate: a) promoveazã, în colaborare cu celelalte instituţii competente, mãsuri de asigurare şi protejare a drepturilor şi libertãţilor cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate, precum şi de prevenire a abuzurilor de orice fel la adresa acestora; b) asigurã consiliere în litigii şi conflicte de muncã, în scopul respectãrii drepturilor cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate, potrivit legislaţiei aplicabile în statul respectiv; c) acordã sprijin, pe lângã autoritãţile competente, în vederea rezolvãrii problemelor de muncã şi sociale cu care se confruntã românii care lucreazã în strãinãtate; d) realizeazã evidenţa migraţiei în scop de muncã şi monitorizeazã, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, aplicarea acordurilor, convenţiilor şi înţelegerilor încheiate de Guvernul României şi guvernele altor state, precum şi a tratatelor internaţionale încheiate în numele României în domeniul de competenţã al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei; e) realizeazã campanii de publicitate, acţiuni de informare şi conştientizare privind riscul muncii ilegale şi al lipsei asigurãrilor sociale, organizeazã seminarii şi conferinţe pe aceastã temã; f) pregãteşte condiţiile pentru integrarea în Uniunea Europeanã şi pentru accesul, dupã aderare, al cetãţenilor români pe piaţa forţei de muncã a Uniunii Europene, sens în care realizeazã studii, analize, informãri în acest domeniu; g) propune modificarea şi, dupã caz, completarea legislaţiei naţionale în domeniul protecţiei cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate şi al instaurãrii unui climat de corectitudine în acest domeniu; h) coordoneazã şi controleazã activitatea de punere în aplicare a acordurilor în domeniul schimbului forţei de muncã şi al obţinerii de contracte de muncã în strãinãtate de cãtre cetãţenii români; i) presteazã servicii gratuite de informare, orientare şi documentare în domeniul muncii şi solidaritãţii sociale, pentru investitorii strãini şi autohtoni. D. În domeniul asistenţei sociale şi politicilor familiale: a) elaboreazã politica de asistenţã socialã; b) elaboreazã politici şi strategii în domeniul incluziunii sociale; c) stabileşte strategia naţionalã prin care promoveazã drepturile familiei, copilului, persoanei singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap şi ale oricãror persoane aflate în nevoie; d) coordoneazã şi controleazã funcţionarea sistemului naţional de asistenţã socialã; e) elaboreazã proiecte de acte normative, norme metodologice şi reglementãri privitoare la funcţionarea sistemului de asistenţã socialã; f) elaboreazã, implementeazã şi evalueazã programele naţionale de asistenţã socialã; g) îndrumã şi controleazã activitatea instituţiilor de asistenţã socialã publice şi private în ceea ce priveşte aplicarea mãsurilor de asistenţã socialã; h) îndrumã şi controleazã activitatea asociaţiilor şi fundaţiilor care deruleazã programe de asistenţã socialã, în vederea respectãrii drepturilor sociale ale persoanelor beneficiare; i) asigurã îndrumarea metodologicã, coordoneazã şi controleazã activitatea cãminelor pentru persoane vârstnice, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice locale; j) asigurã îndrumarea metodologicã, coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor de asistenţã socialã care asigurã protecţie, gãzduire, îngrijire şi consiliere pentru victimele violenţei în familie; k) elaboreazã şi fundamenteazã strategia şi programele în domeniul îngrijirii şi consilierii pentru victimele violenţei în familie; l) colaboreazã cu alte ministere şi instituţii la elaborarea şi implementarea programelor de planificare şi educaţie familialã; m) realizeazã programe în parteneriat cu organisme şi instituţii internaţionale în domeniul asistenţei sociale; n) finanţeazã programele naţionale de asistenţã socialã; o) administreazã şi gestioneazã fondurile alocate, conform legii, pentru asistenţã socialã; p) implementeazã proiectele finanţate din fondurile de preaderare destinate sectorului de asistenţã socialã; q) acordã subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridicã din domeniul de activitate al ministerului, în condiţiile prevãzute de lege; r) propune acordarea statutului de utilitate publicã asociaţiilor şi fundaţiilor din domeniul sãu de activitate, în condiţiile prevãzute de lege; s) elaboreazã şi propune indicatori din domeniul asistenţei sociale. E. În domeniul forţei de muncã: a) elaboreazã politica în domeniul ocupãrii forţei de muncã şi formãrii profesionale continue; b) elaboreazã strategii şi planuri în domeniul ocupãrii forţei de muncã şi formãrii profesionale continue; c) elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã Strategia naţionalã pentru ocuparea forţei de muncã 2004-2010; d) elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã Strategia pentru formare profesionalã continuã 2005-2010; e) exercitã controlul asupra modului în care este organizatã şi se desfãşoarã formarea profesionalã continuã; f) exercitã controlul asupra modului în care este organizatã şi se desfãşoarã ucenicia la locul de muncã; g) elaboreazã proiecte de acte normative, norme metodologice şi reglementãri în domeniul ocupãrii forţei de muncã, formãrii profesionale şi privind încadrarea în muncã a strãinilor; h) colaboreazã cu alte ministere şi instituţii la elaborarea actelor normative, strategiilor, programelor şi planurilor naţionale cu relevanţã pentru piaţa muncii; i) colaboreazã cu alte ministere şi instituţii la elaborarea Cadrului naţional al calificãrilor din România; j) coordoneazã elaborarea, implementarea şi monitorizarea Planului naţional de acţiune pentru ocuparea forţei de muncã; k) coordoneazã procesul de monitorizare şi evaluare a progreselor înregistrate în legãturã cu angajamentele asumate prin Documentul comun de evaluare a prioritãţilor politicii de ocupare; l) propune şi implementeazã proiecte finanţate din fondurile de preaderare sau din alte surse, precum şi proiecte de colaborare bilateralã în domeniile ocupãrii forţei de muncã şi formãrii profesionale; m) participã la Programul comunitar "Mãsuri de stimulare a ocupãrii"; n) avizeazã procedurile elaborate de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã privind accesul la mãsurile pentru stimularea ocupãrii forţei de muncã, modalitãţile de finanţare şi instrucţiunile de implementare a acestora; o) aprobã anual Programul naţional de ocupare a forţei de muncã şi Planul naţional de formare profesionalã, propuse de Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, şi exercitã controlul asupra realizãrii acestora; p) stabileşte indicatorii de performanţã şi nivelul acestora, în baza cãrora se încheie, anual, contractul-angajament cu Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã; q) actualizeazã manualul Clasificarea ocupaţiilor din România, conform Procedurii de actualizare, la propunerile diferiţilor utilizatori; r) actualizeazã, împreunã cu alte ministere şi instituţii de specialitate, Nomenclatorul calificãrilor pentru care se pot organiza programe de formare profesionalã finalizate cu certificate de calificare; s) coordoneazã activitatea şi asigurã secretariatul tehnic al Comisiei Naţionale de Promovare a Ocupãrii Forţei de Muncã. F. În domeniul parteneriatului social: a) pregãteşte, elaboreazã, negociazã şi urmãreşte încheierea înţelegerilor cu partenerii sociali în domeniul de activitate al ministerului; b) avizeazã şi controleazã conformitatea reprezentativitãţii partenerilor sociali cu prevederile legale în vigoare; c) constituie şi gestioneazã baza de date şi registrele de evidenţã privind organizaţiile patronale, sindicale şi alte organizaţii ale societãţii civile; d) elaboreazã criteriile şi formele activitãţii de mediere a conflictelor de muncã şi reglementeazã formarea mediatorilor în domeniul de activitate al ministerului; e) iniţiazã, coordoneazã şi urmãreşte realizarea programelor de dezvoltare a parteneriatului social în colaborare cu administraţia publicã centralã şi localã, cu patronatele, sindicatele şi cu alte structuri ale societãţii civile organizate, precum şi cu organisme şi instituţii internaţionale din domeniul de activitate al ministerului; f) asigurã consultarea permanentã a partenerilor sociali asupra iniţiativelor legislative din sfera sa de activitate; g) coordoneazã metodologic activitatea de dialog social desfãşuratã la nivelul administraţiei publice centrale şi locale; h) analizeazã şi avizeazã actele normative elaborate de ministere şi de alte organe centrale în domeniul parteneriatului social; i) asigurã legãtura cu Parlamentul, Consiliul Economic şi Social, cu sindicatele, patronatele şi cu alţi parteneri ai societãţii civile în problemele specifice activitãţii ministerului. G. În domeniul veniturilor salariale: a) elaboreazã propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul contractual din sectorul bugetar, colaboreazã cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici privind sistemul de salarizare pentru funcţionarii publici şi realizeazã controlul aplicãrii legislaţiei din acest domeniu; b) propune strategii cu privire la salarizarea în regii autonome, companii şi societãţi naţionale şi în societãţi comerciale cu capital integral sau majoritar de stat; c) elaboreazã sistemul de ajustare a salariilor în raport cu evoluţia preţurilor de consum; d) elaboreazã metodologia de calcul al nivelului salariului de bazã minim brut garantat, în platã, fundamentat pe indicatori socioeconomici minimali, ca instrument de protecţie a angajaţilor; e) îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege privind constatarea şi aplicarea sancţiunilor în instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii; f) colaboreazã cu partenerii sociali şi acordã asistenţã de specialitate în domeniul veniturilor salariale; g) monitorizeazã, potrivit acordurilor încheiate cu organismele financiare internaţionale, evoluţia Programului naţional de ocupare a forţei de muncã şi a fondului de salarii la agenţii economici; h) analizeazã şi avizeazã actele normative elaborate de ministere şi de alte organe centrale privind cheltuielile de personal în sectorul regiilor autonome, companiilor şi societãţilor naţionale, precum şi al institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare. H. În domeniul asigurãrilor sociale şi legilor speciale: a) elaboreazã politici şi programe, în colaborare cu alte ministere şi organe ale administraţiei publice centrale, în domeniul pensiilor şi altor drepturi de asigurãri sociale; b) exercitã controlul asupra implementãrii politicilor şi programelor de cãtre Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale; c) elaboreazã metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurãri sociale şi a drepturilor acordate prin legi speciale, la propunerea Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale; d) desfãşoarã activitãţi privind notificarea şi raportarea cãtre Consiliul Concurenţei a ajutoarelor de stat legiferate şi acordate de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei; e) elaboreazã legislaţia pentru crearea cadrului instituţional necesar implementãrii şi funcţionãrii sistemului de pensii administrate privat. I. În domeniul legislaţiei muncii: a) elaboreazã politici, programe şi proiecte de acte normative în domeniul relaţiilor de muncã şi urmãreşte aplicarea acestora; b) elaboreazã proiecte de acte normative referitoare la raporturile de muncã, la contractele colective de muncã, la timpul de muncã şi odihnã, la disciplina muncii, rãspunderea patrimonialã, jurisdicţia muncii şi la documentele de dovedire a vechimii în muncã; c) elaboreazã şi coordoneazã activitatea de sistematizare, simplificare şi îmbunãtãţire a legislaţiei muncii, din domeniul sãu de activitate; d) efectueazã studii, analize şi documentãri privind oportunitatea iniţierii sau modificãrii unor acte normative privind legislaţia muncii; e) coordoneazã şi asigurã aplicarea unitarã a prevederilor din domeniul legislaţiei muncii; f) asigurã aplicarea legislaţiei privind contractele colective de muncã şi conflictele de interese; g) avizeazã, în vederea înregistrãrii, asociaţiile şi fundaţiile din domeniul sãu de activitate; h) asigurã reprezentarea în faţa instanţelor de judecatã în problemele din domeniul de activitate al ministerului; i) soluţioneazã în termenul legal contestaţiile formulate de societãţile comerciale ale cãror cereri de autorizare ca agent de muncã temporar au fost respinse de direcţiile de muncã, solidaritate socialã şi familie teritoriale. J. În domeniul managementului resurselor umane: a) coordoneazã metodologic, prin compartimentul de specialitate, activitatea de resurse umane din instituţiile subordonate, în coordonare şi aflate sub autoritatea sa; b) asigurã, prin compartimentul de specialitate, recrutarea, selectarea, promovarea, în condiţiile legii, dupã criteriul competenţei şi fãrã nici o discriminare, a funcţionarilor publici, a personalului contractual, procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale acestora, precum şi alte atribuţii ce îi revin din actele normative în vigoare; c) asigurã, în condiţiile legii, formarea profesionalã a personalului din aparatul propriu şi din instituţiile aflate în subordine; d) analizeazã şi avizeazã actele normative elaborate de ministere şi de alte organe centrale privind aplicarea prevederilor legale în ceea ce priveşte personalul şi structurile organizatorice ale acestora. K. În domeniul economico-financiar şi de investiţii: a) fundamenteazã şi promoveazã proiectele de bugete care se administreazã de cãtre aparatul propriu sau de cãtre instituţiile aflate sub autoritatea sa, respectiv bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul de stat, pentru capitolele bugetare din care se realizeazã finanţarea prestaţiilor de protecţie socialã şi funcţionarea aparatului propriu şi instituţiilor subordonate, intrãrile de credite externe, fondurile externe nerambursabile şi monitorizeazã execuţia bugetarã; b) elaboreazã proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie şi a instituţiilor subordonate; c) elaboreazã programele de investiţii anuale şi multianuale; d) analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de ministere şi de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, potrivit legii; e) organizeazã controlul financiar preventiv la nivelul ministerului şi avizeazã organizarea acestuia la nivelul instituţiilor subordonate, potrivit legii; f) monitorizeazã execuţia bugetarã şi ia mãsuri operative pentru asigurarea plãţii tuturor drepturilor de protecţie socialã, în limita fondurilor aprobate; g) fundamenteazã, pe baza evoluţiei indicatorilor specifici, iniţierea mãsurilor de protecţie socialã pentru prestaţiile existente sau propune, dupã caz, acordarea de noi prestaţii; h) propune susţinerea financiarã pentru actele normative iniţiate, cu impact la nivelul prestaţiilor de protecţie socialã; i) coordoneazã activitãţile de implementare a proiectelor cu finanţare externã pentru toate domeniile de activitate ale ministerului şi administreazã fondurile provenind din intrãri de credite externe şi fonduri externe nerambursabile aferente acestor proiecte. L. În domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã: a) elaboreazã politici, programe şi proiecte de acte normative, precum şi metodologii şi norme privind securitatea şi sãnãtatea în muncã; b) avizeazã propuneri de acte normative elaborate de alte instituţii cu implicaţii în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; c) coordoneazã activitatea de sistematizare, simplificare şi îmbunãtãţire a legislaţiei din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; d) elaboreazã programe privind acţiuni de interes naţional în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã; e) recunoaşte şi desemneazã organismele de evaluare a conformitãţii sau de inspecţie şi laboratoarele de încercãri pentru: maşini industriale, echipamente individuale de protecţie, echipamente şi sisteme protectoare destinate utilizãrii în atmosfere potenţial explozive şi explozivi de uz civil; publicã şi actualizeazã lista acestora şi supravegheazã activitatea acestora; f) elaboreazã şi avizeazã proiecte de acte normative, metodologii sau proceduri pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de muncã şi boli profesionale; g) elaboreazã politici şi strategii în domeniul de asigurare şi prevenire a accidentelor de muncã şi a bolilor profesionale; h) avizeazã lucrãri de cercetare din domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã şi analizeazã temele, programele şi proiectele de cercetare ştiinţificã elaborate de institute de profil, prezentând concluziile Consiliului Tehnico-Economic; i) abiliteazã persoanele juridice şi fizice pentru a presta servicii în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã. M. Alte domenii de activitate: a) îndeplineşte activitãţi de audit public intern, potrivit legii; b) editeazã buletine informative din domeniul sãu de activitate; cheltuielile legate de tipãrirea şi difuzarea buletinelor informative vor fi suportate din alocaţiile bugetare aprobate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei; c) soluţioneazã, în conformitate cu prevederile legale, plângerile, contestaţiile şi petiţiile persoanelor fizice şi juridice; d) elaboreazã, implementeazã şi dezvoltã sistemul informatic în domeniul muncii şi solidaritãţii sociale; e) exercitã controlul asupra activitãţilor desfãşurate de instituţiile subordonate, în coordonare sau aflate sub autoritatea sa. ART. 5 Ministerul Muncii, Solidaritãţi Sociale şi Familiei îndeplineşte toate atribuţiile şi are toate competenţele conferite acestuia prin legi sau prin alte acte normative în vigoare. ART. 6 În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autoritãţi publice şi cu organisme guvernamentale şi neguvernamentale. ART. 7 Ministerele, celelalte autoritãţi ale administraţiei publice, instituţiile publice, precum şi agenţii economici au obligaţia de a pune la dispoziţie Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, la cererea acestuia, documentele, datele şi informaţiile necesare pentru realizarea atribuţiilor sale. CAP. II Conducerea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei ART. 8 Conducerea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se exercitã de cãtre ministru. ART. 9 Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei propune şi numeşte, dupã caz, reprezentanţii Guvernului în toate structurile naţionale tripartite, conform legii. ART. 10 (1) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei deleagã atribuţiile prevãzute de dispoziţiile legale în vigoare pentru ordonator principal de credite al bugetului asigurãrilor pentru şomaj conducãtorului executiv al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã şi pentru ordonator principal de credite al bugetului asigurãrilor sociale de stat conducãtorului executiv al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale. (2) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite. ART. 11 Preşedintele Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã sunt secretari de stat în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 12 (1) Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã funcţioneazã sub autoritatea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (2) Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap şi Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului funcţioneazã în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 13 Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei monitorizeazã aplicarea unitarã a dispoziţiilor legale în domeniile sale de activitate, în unitãţile din sectorul public, mixt şi privat. ART. 14 (1) În exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege, ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei reprezintã ministerul în raporturile cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme din ţarã şi din strãinãtate. (2) Prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei unele atribuţii pot fi delegate şi persoanelor cu funcţii de conducere din compartimentele de specialitate ale ministerului. ART. 15 (1) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute de <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative. (3) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu al ministerului. ART. 16 În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei emite ordine, norme şi instrucţiuni. ART. 17 Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei aprobã prin ordin, pentru aparatul propriu şi pentru unitãţile aflate în subordinea sau sub autoritatea ministerului, criterii în aplicarea prevederilor actelor normative în vigoare privind stimularea personalului. ART. 18 (1) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 6 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. (2) Funcţiile de ministru şi de secretar de stat sunt funcţii de demnitate publicã, potrivit legii. (3) Secretarii de stat exercitã şi alte atribuţii delegate prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. ART. 19 (1) Secretarul general este înalt funcţionar public, numit în condiţiile <>legii, şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute de Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Secretarul general coordoneazã activitãţile stabilite potrivit structurii organizatorice a ministerului, prevãzutã în anexa nr. 1, îndeplinind şi alte atribuţii care îi sunt delegate de ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei şi acţionând pentru ducerea la îndeplinire a ordinelor şi mãsurilor stabilite de acesta. CAP. III Organizarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei ART. 20 Structura organizatoricã a Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei este prevãzutã în anexa nr. 1. ART. 21 (1) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se pot organiza unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate din împrumuturi externe. (2) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. (3) Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei numeşte personalul UMP, în condiţiile legii, şi stabileşte competenţele directorului de proiect. ART. 22 (1) În cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei funcţioneazã Departamentul pentru muncã în strãinãtate, condus de un secretar de stat. (2) Secretarul de stat coordonator al Departamentului pentru muncã în strãinãtate are în subordine Direcţia protecţia drepturilor cetãţenilor români care lucreazã în strãinãtate, Direcţia evidenţã şi monitorizare, Corpul ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale, precum şi Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncã. (3) Prin decizie a primului-ministru se înfiinţeazã Grupul de lucru interministerial, la nivel de secretar de stat şi de conducãtori de instituţii implicate în gestionarea migraţiei, care realizeazã integrarea activitãţilor diverselor structuri ale statului în a cãror competenţã se aflã rezolvarea problemelor specifice cu care se confruntã cetãţenii români care lucreazã în strãinãtate. Grupul de lucru interministerial va fi coordonat de secretarul de stat coordonator al Departamentului pentru muncã în strãinãtate. ART. 23 În cadrul structurii organizatorice prevãzute la art. 20, prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, stabilindu-se numãrul posturilor de conducere, potrivit legii. ART. 24 (1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei este de 408, posturi finanţate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului. (2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatoricã se stabileşte prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. ART. 25 (1) În structura Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei funcţioneazã la nivel de direcţie generalã Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane. (2) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane îndeplineşte atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane deleagã atribuţii cãtre organismele intermediare desemnate conform legii pentru Programul operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane. (4) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane îndeplineşte atribuţiile de coordonare a asistenţei de preaderare în domeniul de competenţã al ministerului. (5) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane îndeplineşte atribuţiile de autoritate de implementare pentru componenta "Dezvoltarea resurselor umane" a Subprogramului PHARE 2003 "Coeziune economicã şi socialã" şi de agenţie de implementare pentru componenta "Dezvoltarea resurselor umane" a Subprogramului PHARE 2004-2006 "Coeziune economicã şi socialã". (6) Ca urmare a atribuţiilor ce-i revin în calitate de agenţie de implementare pentru componenta "Dezvoltarea resurselor umane" a Subprogramului PHARE 2004-2006 "Coeziune economicã şi socialã", prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei se constituie urmãtoarele unitãţi la nivel de compartimente: a) Unitatea pentru verificare tehnicã şi conformitate, în subordinea directã a secretarului de stat coordonator pentru afaceri europene şi relaţii externe; b) Unitatea de control financiar "Dezvoltarea resurselor umane", în subordinea directã a secretarului de stat coordonator pentru afaceri europene şi relaţii externe; c) Unitatea de monitorizare şi managementul sistemului informatic, în cadrul Autoritãţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane; d) Unitatea de audit PHARE "Dezvoltarea resurselor umane", în cadrul Direcţiei audit intern şi control; e) Unitatea de plãţi PHARE "Dezvoltarea resurselor umane", în cadrul Direcţiei generale economice şi financiare. (7) Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane funcţioneazã cu un numãr total de 40 de posturi în anul 2005. ART. 26 (1) În cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei funcţioneazã Corpul ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale, care asigurã reprezentarea ministerului în cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi la alte reprezentanţe ale României în strãinãtate. Corpul ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale este subordonat secretarului de stat coordonator al Departamentului pentru muncã în strãinãtate. (2) Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei desemneazã, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, dintre specialiştii sãi sau ai instituţiilor din subordinea ori de sub autoritatea sa reprezentanţi cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale, denumiţi în continuare ataşaţi pe probleme de muncã şi sociale, în cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi altor reprezentanţe ale României în strãinãtate. (3) Personalul desemnat potrivit alin. (2) are urmãtoarele atribuţii: a) susţinerea şi protejarea intereselor lucrãtorilor români în strãinãtate; b) promovarea şi respectarea drepturilor lucrãtorilor români aflaţi în strãinãtate, în conformitate cu legile şi normele internaţionale, cu valorile drepturilor omului, libertãţii şi democraţiei; c) combaterea muncii ilegale a cetãţenilor români în strãinãtate; d) activarea pieţei forţei de muncã din ţara unde funcţioneazã cãtre solicitanţi din România; e) asigurarea legãturii permanente dintre lucrãtorii români din strãinãtate şi instituţiile şi structurile Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei din România; f) evidenţierea activitãţii de reprezentare a intereselor Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei şi a lucrãtorilor români desfãşuratã de ataşaţi, care se va face de cãtre biroul cu astfel de atribuţii ce va funcţiona în cadrul Corpului ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale. (4) Personalul prevãzut la alin. (2) îşi desfãşoarã activitatea în subordinea secretarului de stat care coordoneazã Corpul ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale. Acesta este supus autoritãţii şefului misiunii diplomatice, fiind învestit însã cu reprezentarea intereselor în domeniu ale Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (5) Personalului Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei trimis pe lângã misiunile diplomatice, oficiile consulare şi alte reprezentanţe ale României în strãinãtate, cu atribuţii în domeniul relaţiilor pe probleme de muncã şi sociale, îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind personalul trimis în misiune permanentã în strãinãtate. Pentru acest interval şi când se întorc în ţarã fac parte din personalul contractual supus legislaţiei în domeniu sau, dupã caz, au raporturi de serviciu. Un ataşat pe probleme de muncã şi sociale care este trimis în misiune în strãinãtate va desfãşura o activitate de 4 ani în cadrul misiunii diplomatice şi un an în cadrul Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei sau al instituţiilor subordonate, cu atribuţii în domeniu. ART. 27 Cheltuielile aferente funcţionãrii Corpului ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale se asigurã din bugetul aprobat Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. ART. 28 (1) Atribuţiile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se stabilesc în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei. (2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului se stabilesc prin fişa postului, potrivit legii. ART. 29 (1) Instituţiile care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, dupã caz, sunt prevãzute în anexa nr. 2. (2) Conducãtorii instituţiilor publice din subordinea sau aflate în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se numesc şi se elibereazã din funcţie de cãtre ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, dupã caz, cu respectarea condiţiilor legale. Secretarul de stat şi subsecretarul de stat ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului, preşedintele şi vicepreşedintele Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap sunt numiţi în şi eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru. (3) Înfiinţarea sau desfiinţarea instituţiilor subordonate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei se face în condiţiile legii. (4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile instituţiilor care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea ministerului, prevãzute în anexa nr. 2, se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, dupã caz, cu respectarea condiţiilor legale. (5) Repartizarea numãrului maxim de posturi, structura organizatoricã şi statele de funcţii pentru instituţiile prevãzute la alin. (4) se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, dupã caz. (6) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile, organizarea şi funcţionarea, numãrul de posturi şi repartizarea acestora, precum şi statele de funcţii ale Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi ale Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc şi se aprobã în conformitate cu prevederile legale. CAP. IV Dispoziţii finale ART. 30 (1) Numãrul de autoturisme şi consumul lunar de carburanţi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei sunt cele prevãzute în <>Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Parcul normat de mijloace de transport şi consumul lunar de carburanţi pentru instituţiile din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei sunt prevãzute în anexa nr. 3. ART. 31 (1) Prefecturile împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii instituţiilor din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei. (2) În localitãţile în care instituţiile din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei nu dispun de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste instituţii prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii. ART. 32 Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre. ART. 33 Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 483 din 7 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei, Gheorghe Barbu Ministrul finanţelor publice, Ionel Popescu Bucureşti, 5 mai 2005. Nr. 412. ANEXA 1
MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
Numar maxim de posturi: 408 (exclusiv demnitarii si
posturile aferente cabinetului ministrului)
┌──────────────────┐
│ MINISTRU │
├──────────────────┤
│ CABINET MINISTRU │
└─────────┬────────┘
│
│ ┌──────────────────┐
│ │Informare si │
├───────────────────┤ Relatii Publice │
│ └──────────────────┘
┌───────────┬─────────────┬───────┼────────────┬───────┬────────┬────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │
┌───┴────┐┌─────┴─────┐┌──────┴─┐ ┌───┴────┐┌──────┴─────┐ │ ┌──────┴─────┐ │
│SECRETAR││SECRETAR DE││SECRETAR│ │SECRETAR││SECRETAR DE │ │ │SECRETAR DE │ │
│DE STAT ││ STAT*) ││DE STAT │ │DE STAT ││ STAT │ │ │ STAT │ │
└──┬─────┘└──┬────────┘└─┬──────┘ └─┬──────┘├────────────┤ │ ├────────────┤ │
│ │ │ │ │PRESEDINTELE│ │ │PRESEDINTELE│ │
│ │ │ │ │ ANOFM │ │ │ CNPAS │ │
│ │ │ │ └┬────┬──────┘ │ └─────┬─────┬┘ │
│ │ │ │ │ | │ │ └─┐ │
│ │ │ │ │ | │ │ │ │
│ │ │ │ │ |Agentia | │ | Casa |│ │ │ │ │ │ │ |Nationala| │ |Nationala |│ │ │ │ │ │ │ |pentru | │ |de Pensii |│ │ │ │ │ │ │ |Ocuparea | │ |si alte |│ │ │ │ │ │ │ |Fortei de| │ |Drepturi |│ │ │ │ │ │ │ |Munca | │ |de Asigurari|│ │ │ │ │ │ │ └---------┘ │ | Sociale |│ │ │ │ │ │ │ │ └------------┘│ │
│ │ │ │ │ ┌────────┴──┐ │ │
│ │ ┌──┬┴───┐ ├───┐ │ │ SECRETAR │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ GENERAL │ │ │
│ │ │ │ ┌─┴──┐ │ ┌─┴──┐ │ └─────┬─────┘ │ │
│ │ │ │ │ I │ │ │ K │ │ ┌───┬──┴───┬────┬───┐ │ │
│ │ │ │ └──┬─┘ │ └─┬──┘ │ │ │ ┌──┴─┐ │ │ │ │
┌──┼──┐ ┌───┼───┐ │ │ ┌─┴─┐ │ ┌┴─┐ │ │ │ │ O │ │ │ ┌─┘┌┘
┌┴┐ │ ┌┴┐ │ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ └─┬──┘ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐┌┴┐
│A│ │ │C│ │ │E│ │F│ │G││H│ │i│ │i│ │J││k││k││L│ │M│ │N│ ┌─┴─┐ │P│ │Q│ │R││S│
└─┘ │ └─┘ │ └─┘ └─┘ └─┘└─┘ │1│ │2│ └─┘│1││2│└─┘ └─┘ └─┘ ┌┴┐ ┌┴┐ └─┘ └─┘ └─┘└─┘
┌┴┐ ┌┴┐ └─┘ └─┘ └─┘└─┘ │o│ │o│
│B│ │D│ │1│ │2│
└─┘ └─┘ └─┘ └─┘
LEGENDA:
A = Directia Dialog Social si Relatia cu Parlamentul
B = Sanatate si Securitate in Munca
C = Directia Politici Salariale
D = Corpul Atasarilor pe Probleme de Munca si Sociale
E = Directia Protectia Drepturilor Cetatenilor Romani care Lucreaza
in Strainatate
F = Directia Evidenta si Monitorizare
G = Directia Relatii Externe si Organizatii Internationale
H = Directia Negocieri de Aderare si Preluare Acquis Comunitar
I = Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial
pentru Dezvoltarea Resurselor Umane**)
i1 = Directia Programare si Evaluare
i2 = Directia Contractare si Implementare
J = Directia Politici, Strategii, Programe de Incluziune Sociala
K = Directia Generala Politici Asistenta Sociala
k1 = Directia Politici, Strategie si Metodologie Asistenta Sociala
k2 = Directia Servicii Sociale si Drepturi Asistenta Sociala
L = Directia Politici Forta de Munca
M = Directia Management Resurse Umane
N = Directia Legislatia Muncii
O = Directia Generala Economica si Financiara
o1 = Directia Investitii si Patrimoniu
o2 = Directia Bugete
P = Directia Coordonare Proiecte Finantate din Imprumuturi Rambursabile
Q = Directia Strategie si Sinteze
R = Directia Politici Asigurari Sociale
S = Directia Audit Intern si Control
------------ *) Conduce Departamentul pentru muncã în strãinãtate. **) Organizatã la nivel de direcţie generalã. ANEXA 2 INSTITUŢIILE care funcţioneazã în subordinea sau în coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei A. În subordine: I. Instituţii publice cu personalitate juridicã, cu finanţare de la bugetul de stat: 1. Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap (215 posturi)*) 2. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Drepturilor Copilului (88 de posturi) 3. Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Familiei (58 de posturi), din care: a) aparat propriu - 40 de posturi; b) Centrul de Informare şi Consultanţã pentru Familie - 9 posturi; c) Centrul-Pilot de Asistenţã şi Protecţie a Victimelor Violenţei în Familie - 9 posturi. 4. Agenţia Naţionalã pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi (30 de posturi)**) 5. Direcţii de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţene şi a municipiului Bucureşti, servicii publice descentralizate 6. Oficiul pentru Migraţia Forţei de Muncã II. Instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat: - Inspecţia Muncii, din care: a) aparat propriu - 239 de posturi; b) inspectoratele teritoriale de muncã - servicii publice descentralizate - 3.966 de posturi***). III. Unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii: - Revista "Obiectiv". B. În coordonare: - institute naţionale de cercetare: 1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţificã în domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti 2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucureşti.-------------- *) În anul 2005 funcţioneazã cu un numãr de 212 posturi. **) În anul 2005 funcţioneazã cu un numãr de 23 de posturi. ***) Sunt incluse 500 de posturi, funcţii contractuale, utilizate temporar pe o perioadã de maximum 18 luni. Începând cu anul 2005 sunt incluse pânã la 300 de posturi, funcţii contractuale, necesare pentru realizarea unor atribuţii ale Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, în cadrul activitãţii sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, ale cãror cheltuieli de personal se finanţeazã din bugetul Inspecţiei Muncii. NOTĂ: Numãrul maxim de posturi pentru instituţiile publice prevãzute la lit. A pct. I poziţiile 5 şi 6 este de 1.497, posturi finanţate de la bugetul de stat. ANEXA 3
PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de
carburanţi pentru instituţiile din subordinea Ministerului Muncii,
Solidaritãţii Sociale şi Familiei
───┬──────────────────────────┬────────────┬────────────────────┬──────────────┐
│ Instituţiile subordonate │ Tipul │ │ Consum lunar │
Nr.│ Ministerului Muncii, │ mijlocului │ Parcul normat │ de carburanţi│
crt│ Solidaritãţii Sociale si│de transport│ │ litri/luna/ │
│ Familiei │ │ │ mijloc de │
│ │ │ │ transport │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│Direcţiile de munca, │ │cate 2 pentru │ │
1.│solidaritate sociala si │autoturism │fiecare direcţie │ 250 │
│familie teritoriale │ │si 3 pentru │ │
│ │ │municipiul Bucureşti│ │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
2.│Oficiul pentru Migratia │autOturism │ 2 │ 300 │
│Fortei de Munca │ │ │ │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
3.│Agenţia Naţionala pentru │autoturism │ 2 │ 300 │
│Protecţia Familiei │ │ │ │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│Agenţia Naţionala pentru │autoturism │ │ │
4.│Egalitatea de Şanse intre │ │ 2 │ 300 │
│Femei si Bãrbaţi │ │ │ │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│Centrul de Informare si │ │ │ │
5.│Consultanta pentru Familie│autoturism │ 1 │ 250 │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│Cetrul-Pilot de Asistenta │ │ │ │
6.│si Protecţie a Victimelor │autosalvare │ 1 │ 400 │
│Violentei in Familie │ │ │ │
───┼──────────────────────────┼────────────┼────────────────────┼──────────────┤
│ │autofurgoneta 1 │ 350 │
│ │autoturism │ 1 │ 300 │
7.│Revista "Obiectiv" │autovehicul │ 1 │ 300 │
│ │pentru │ │ │
│ │transport │ │ │
│ │marfa si │ │ │
│ │persoane │ │ │
───┴──────────────────────────┴────────────┴────────────────────┴──────────────┘
------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.