Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 412 din 23 martie 2004  privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 412 din 23 martie 2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 276 din 30 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului stabileşte politica în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, la nivel naţional, elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice de dezvoltare şi de armonizare a activitãţilor de transport, construcţii şi turism, în cadrul politicii generale a Guvernului, şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 2
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în calitatea sa de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã şi supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului transporturilor, construcţiilor şi turismului;
2. elaboreazã politica economicã în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului;
3. elaboreazã politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale şi a transportului combinat;
4. elaboreazã şi implementeazã politicile de aplicare a strategiei naţionale în domeniul lucrãrilor publice, amenajãrii teritoriului, locuinţei şi turismului;
5. aplicã şi urmãreşte în sectorul transporturilor, construcţiilor şi turismului prevederile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitãţile Europene şi statele membre ale acestora, pe de altã parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 , şi strategia naţionalã şi sectorialã de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, cu amendamentele ulterioare;
6. elaboreazã strategiile de dezvoltare a infrastructurilor, lucrãrilor publice, activitãţilor de transport, de turism şi locuinţelor;
7. fundamenteazã şi elaboreazã necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniile sale de activitate;
8. gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat şi din creditele externe, în domeniile sale de activitate;
9. exercitã drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la companiile naţionale, societãţile naţionale şi societãţile comerciale aflate sub autoritatea sa, pânã la finalizarea procesului de privatizare;
10. elaboreazã şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniile sale de activitate şi asigurã gestionarea întregului proces de privatizare pentru unitãţile de sub autoritatea sa;
11. aprobã tarifele percepute pentru eliberarea de autorizaţii şi licenţe, precum şi cuantumul redevenţelor;
12. asigurã organizarea şi dezvoltarea cercetãrii ştiinţifice în domeniile transporturilor, lucrãrilor publice, locuinţei, amenajãrii teritoriului, urbanism, siguranţa construcţiilor şi turism, prin corelare cu programele naţionale de cercetare în aceste domenii;
13. organizeazã activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional;
14. promoveazã sistemul instituţional pentru dezvoltarea pieţei libere a construcţiilor, asigurã condiţiile unui mediu concurenţial în cadrul fiecãrui mod de transport, precum şi între modurile de transport;
15. elaboreazã şi promoveazã cadrul legal în vederea stimulãrii investiţiilor cu capital autohton şi strãin în domeniile sale de activitate;
16. asigurã concepţia unitarã a aplicãrii politicii naţionale de amenajare şi echipare cu lucrãri publice a teritoriului naţional;
17. iniţiazã şi negociazã, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia mãsuri de aplicare a acestora, în domeniile sale de activitate;
18. reprezintã interesele statului în cadrul organismelor internaţionale, pe baza convenţiilor, acordurilor şi înţelegerilor stabilite, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de domeniul sãu de activitate;
19. susţine promovarea intereselor agenţilor economici autohtoni de profil pe pieţele internaţionale;
20. avizeazã şi urmãreşte realizarea programelor şi proiectelor de construcţii şi infrastructuri;
21. asigurã administrarea, dezvoltarea şi gestionarea infrastructurilor de transport şi a echipamentelor de interes naţional din sistemul naţional de transport;
22. asigurã tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public;
23. asigurã beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul şi mijlocul de transport;
24. sprijinã dezvoltarea şi funcţionarea transportului public;
25. stimuleazã libera iniţiativã şi asigurã autonomia transportatorilor;
26. concesioneazã în numele statului, bunurile proprietate publicã ori privatã a statului, activitãţile şi serviciile de interes naţional din domeniul transporturilor;
27. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a infrastructurii feroviare şi alte tarife care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului;
28. clasificã infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale;
29. stabileşte prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informaţional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public;
30. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului schema reţelei naţionale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasãrii persoanelor şi a mãrfurilor între toate localitãţile ţãrii, precum şi conectarea infrastructurilor naţionale de transport la principalele infrastructuri internaţionale de transport;
31. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania naţionalã care gestioneazã infrastructura feroviarã, cu societãţile naţionale şi/sau cu societãţile comerciale care efectueazã transport feroviar public de cãlãtori;
32. realizeazã activitãţi de asigurãri de sãnãtate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, al companiilor naţionale, societãţilor naţionale, regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum şi al societãţilor comerciale, care desfãşoarã activitãţi în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul, lucrãri publice şi turism pentru membrii de familie ai acestora, precum şi pentru pensionarii care au lucrat în transporturi şi turism şi pentru membrii lor de familie, care folosesc reţeaua sanitarã proprie;
33. asigurã elaborarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, ca sintezã a politicilor şi planurilor sectoriale şi locale de amenajare a teritoriului, urmãrind armonizarea lor, şi verificã respectarea prevederilor acestuia, dupã aprobare, potrivit legii;
34. stabileşte, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniu, mãsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istoricã, arhitecturalã sau peisagisticã, precum şi pentru integrarea acestora în acţiunile de modernizare a localitãţilor şi a zonelor aferente;
35. colaboreazã cu consiliile judeţene şi locale la elaborarea studiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea urbanã şi ruralã, la construcţia de locuinţe şi lucrãrile tehnico-edilitare, în vederea realizãrii politicilor sectoriale din aceste domenii; participã la susţinerea operaţiunilor urbanistice şi de amenajare a teritoriului cu caracter pilot;
36. sprijinã şi îndrumã autoritãţile administraţiei publice locale prin activitãţi ce privesc strategia, monitorizarea programelor de investiţii în infrastructura urbanã, reglementãri specifice şi politici sectoriale în domeniul serviciilor de gospodãrie comunalã, care nu pot fi soluţionate la nivelurile de competenţã localã;
37. colaboreazã cu coordonatorii cadastrului general, stabiliţi prin lege, pentru organizarea şi realizarea cadastrului imobiliar-edilitar;
38. asigurã evidenţa terenurilor din domeniul privat al societãţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat şi elibereazã certificatele de proprietate, conform legii;
39. asigurã fundamentarea şi elaborarea programelor referitoare la îmbunãtãţirea şi dezvoltarea fondului de lucrãri publice şi locuinţe;
40. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri speciale şi din credite garantate de stat, precum şi pentru lucrãrile de interes naţional care sunt finanţate din alte surse;
41. analizeazã studiile de fezabilitate pentru lucrãrile publice din competenţa de aprobare a Guvernului şi le prezintã Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale, susţinând necesitatea, oportunitatea şi eficienţa economicã a acestora; participã la promovarea pentru aprobare a lucrãrilor avizate, conform legii;
42. iniţiazã şi supune spre aprobare proiecte de acte normative şi coordoneazã elaborarea de reglementãri tehnice în domeniul reducerii riscului seismic al construcţiilor existente, inclusiv a programului pentru educarea populaţiei privind comportarea în caz de seisme;
43. colaboreazã, prin serviciile sale publice deconcentrate, cu autoritãţile administraţiei publice locale în acţiunea de reducere a riscului seismic al construcţiilor existente;
44. participã la stabilirea mãsurilor organizatorice de acţionare, pe plan central şi local, în cazurile de seisme sau alunecãri de teren, în cadrul sistemului naţional de apãrare împotriva dezastrelor;
45. organizeazã elaborarea, avizarea şi aprobarea reglementãrilor tehnice şi economice pentru domeniile sale de activitate, precum şi documentarea specialiştilor, în condiţiile legii; asigurã directivarea şi asistenţa tehnicã pentru implementarea calitãţii în construcţii, prin reglementãri tehnice şi economice, cu participarea specialiştilor din cercetare, proiectare, învãţãmânt superior şi execuţia lucrãrilor din domeniile sale de activitate; organizeazã controlul privind aplicarea reglementãrilor tehnice şi economice;
46. organizeazã şi asigurã desfãşurarea activitãţii comisiilor de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor cu activitate în construcţii: verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia şi experţi tehnici;
47. organizeazã activitatea de agrementare tehnicã pentru produse, procedee şi echipamente noi în construcţii, precum şi activitatea de atestare a maşinilor şi a echipamentelor tehnologice de construcţii noi;
48. asigurã condiţiile pentru aplicarea unitarã a sistemului calitãţii în construcţii, conform legii;
49. asigurã, potrivit legii, monitorizarea achiziţiilor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor publice;
50. poate desemna organisme tehnice specializate pentru: elaborarea şi punerea în aplicare a normelor tehnice şi reglementãrilor corespunzãtoare, asigurarea pregãtirii profesionale şi perfecţionãrii personalului din transporturi şi turism, efectuarea certificãrii şi înmatriculãrii mijloacelor de transport şi asigurarea inspecţiei şi controlului acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
51. îndeplineşte funcţia de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructurã din domeniul transporturilor;
52. urmãreşte respectarea prevederilor legale privind introducerea pe piaţã a produselor pentru construcţii prin Centrul de Documentare pentru Construcţii, Arhitecturã, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucureşti;
53. coordoneazã programele de asistenţã tehnicã acordatã de Uniunea Europeanã, Organizaţia Mondialã a Turismului şi de alte organisme internaţionale, precum şi programul de integrare europeanã în domeniul turismului.
ART. 3
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
ART. 4
(1) În calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are urmãtoarele atribuţii principale, pe care le exercitã direct sau prin organisme tehnice specializate, instituţii publice subordonate, unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea ori în coordonarea sa sau societãţi comerciale autorizate:
1. aprobã, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activitãţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;
2. participã la anchetarea evenimentelor sau accidentelor produse în activitãţile de transport;
3. elaboreazã, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale;
4. exercitã inspecţia de stat privind respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în activitãţile specifice transporturilor;
5. acordã, pe bazã de reciprocitate, dreptul de utilizare cu platã sau gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii strãini;
6. emite norme obligatorii de licenţiere şi autorizare a agenţilor economici care efectueazã sau urmeazã sã efectueze activitãţi de transport ori activitãţi specifice siguranţei traficului şi stabileşte condiţiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licenţelor şi autorizaţiilor;
7. stabileşte organizarea regionalã a transporturilor rutiere, feroviare, navale şi aeriene;
8. aprobã utilizarea spaţiului aerian, a cãilor navigabile în apele naţionale şi internaţionale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;
9. exercitã activitatea de registru, de inspecţie de stat şi de control în transporturi;
10. asigurã controlul utilizãrii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat şi a resurselor din credite interne şi externe, al stadiului executãrii fizice a lucrãrilor de infrastructurã şi al calitãţii acestora;
11. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licenţiere şi brevetare a personalului care lucreazã în transporturi ori care concurã la siguranţa traficului şi stabileşte condiţiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licenţelor ori brevetelor acordate;
12. emite norme obligatorii de siguranţã a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum şi în transportul multimodal şi combinat şi supravegheazã respectarea acestora;
13. autorizeazã funcţionarea porturilor, aeroporturilor civile, gãrilor şi a autogãrilor;
14. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mãrfuri periculoase;
15. certificã starea tehnicã a mijloacelor de transport din domeniul civil, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
16. asigurã certificarea şi omologarea de tip sau individualã a mijloacelor de transport;
17. gestioneazã frecvenţele de comunicaţii alocate;
18. asigurã, prin reţeaua proprie, controlul medico-sanitar specific siguranţei circulaţiei şi navigaţiei, precum şi controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor şi activitãţilor de transport şi emite autorizaţii sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea îi recunoaşte acest drept;
19. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apãrãrii Naţionale, închiderea unor linii de cale feratã nerentabile sau menţinerea în exploatare a liniei respective şi regimul exploatãrii acesteia;
20. asigurã reglementarea şi organizarea circulaţiei aeronavelor civile în spaţiul aerian naţional, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale;
21. organizeazã spaţiul aerian naţional şi stabileşte principiile şi regulile de folosire a acestuia, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, în timp de pace;
22. emite reglementãri aeronautice specifice privind înmatricularea aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de înmatriculare;
23. emite reglementãri aeronautice specifice, prin care se stabilesc cerinţele tehnice, operaţionale şi procedurale pentru înfiinţarea, funcţionarea şi dezafectarea aerodromurilor civile;
24. asigurã autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea aeronavelor civile, din punct de vedere al îndeplinirii cerinţelor tehnice, operaţionale, de siguranţã a zborului, de securitate aeronauticã şi de protecţie a mediului, potrivit standardelor internaţionale acceptate de România;
25. elibereazã licenţe de lucru agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în perimetrul infrastructurii aeroportuare;
26. emite reglementãri aeronautice privind desfãşurarea activitãţilor de transport aerian public;
27. restricţioneazã operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spaţiul aerian naţional, dupã caz, în scopul protecţiei mediului;
28. stabileşte aeroporturile din România care, în urma derulãrii activitãţilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementãrii de programe de protecţie a mediului, cu avizul ministerului de resort;
29. aprobã, la solicitarea administratorului aeroportului, mãsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile a cãror funcţionare are impact semnificativ asupra mediului;
30. emite reglementãrile, standardele şi procedurile privind evaluarea, auditarea şi autorizarea şi/sau licenţierea agenţilor economici aeronautici civili;
31. emite permisul de producţie pe baza cãruia se autorizeazã producţia de serie a aeronavelor civile şi a componentelor acestora;
32. elaboreazã Programul naţional de securitate aeronauticã pe baza cãruia se asigurã protecţia aviaţiei civile împotriva actelor de intervenţie ilicitã; rãspunde de dezvoltarea, implementarea şi operaţionalitatea acestui program;
33. reglementeazã, organizeazã şi desfãşoarã activitãţile privind ancheta administrativã a incidentelor şi accidentelor de aviaţie civilã;
34. acordã permisiunea de intrare şi de plecare a navelor româneşti şi strãine în/din porturile civile româneşti;
35. supravegheazã şi controleazã navigaţia în apele naţionale a navelor sub pavilion român, precum şi a navelor arborând pavilion strãin, dar aparţinând unor persoane fizice sau juridice române, în marea liberã;
36. stabileşte, nominal şi pe porţiuni, apele navigabile ale României; pentru apele de frontierã va ţine seama şi de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat;
37. stabileşte regulile de navigaţie în marea teritorialã, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
38. acordã dreptul de arborare a pavilionului român sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept;
39. stabileşte, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura ierarhiei şi atribuţiile funcţiilor la bordul navelor;
40. emite reglementãri cu privire la durata şi conţinutul cursurilor de pregãtire, modul de obţinere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, precum şi cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate şi a brevetelor dobândite prin examen;
41. organizeazã sistemul de salvare pe mare şi pe apele interioare navigabile, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor;
42. stabileşte cãile navigabile, porturile, radele şi bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu;
43. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor, precum şi efectuarea serviciului de pilotaj maritim şi fluvial;
44. stabileşte, cu acordul organelor de grãniceri, locurile de acostare şi de ancorare în afara limitelor porturilor, aflate în apele de frontierã sau în marea teritorialã;
45. elibereazã, printr-o societate de clasificare agreatã, certificate de clasificare a navei şi a echipamentelor acesteia, care atestã buna stare de navigabilitate, cerute de acordurile şi de convenţiile internaţionale la care România este parte;
46. stabileşte condiţiile tehnice pe care trebuie sã le îndeplineascã vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulaţie a acestora, precum şi metodologia de inspecţie tehnicã periodicã;
47. certificã prin omologare sau prin inspecţia tehnicã periodicã, dupã caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţa conform destinaţiei;
48. autorizeazã staţiile de inspecţie tehnicã, supravegheazã şi controleazã activitatea acestora şi atestã personalul care efectueazã inspecţia tehnicã periodicã;
49. acrediteazã instituţii publice subordonate, organisme tehnice specializate şi societãţi comerciale, autorizate, care sã elaboreze şi sã punã în aplicare normele tehnice şi reglementãrile specifice transportului rutier şi sã asigure inspecţia şi controlul tehnic de specialitate;
50. autorizeazã înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de pregãtire şi perfecţionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu excepţia celor care aparţin Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii şi altor instituţii similare;
51. emite norme metodologice şi organizeazã pregãtirea, examinarea şi atestarea profesionalã a instructorilor şi a profesorilor necesari în procesul de pregãtire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
52. emite norme privind examinarea psihologicã medicalã în vederea eliberãrii permisului de conducere auto, precum şi pentru verificãrile periodice;
53. asigurã prin reţeaua sanitarã proprie asistenţa medicalã şi psihologicã a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei;
54. autorizeazã deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport strãine şi executã controlul acestei activitãţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, şi cu aprobarea Ministerului Apãrãrii Naţionale;
55. stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, a drumurilor, autostrãzilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi staţiilor de cale feratã şi de metrou, astfel încât acestea sã corespundã şi nevoilor de apãrare; asigurã supravegherea aplicãrii acestor norme şi autorizeazã agenţii economici sã efectueze astfel de activitãţi;
56. stabileşte, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, potrivit reglementãrilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activitãţilor de intervenţie, de cãutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vieţilor omeneşti;
57. asigurã buna organizare a activitãţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea sau, dupã caz, înlãturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordoneazã sistemul de securitate în transporturi şi activitãţile de protecţie împotriva actelor de intervenţie ilicitã;
58. controleazã respectarea de cãtre deţinãtorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementãrilor interne şi internaţionale;
59. coordoneazã activitãţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sãnãtate, precum şi alte activitãţi specifice transporturilor şi zonelor libere;
60. emite norme tehnice pentru construcţia, reparaţia, întreţinerea infrastructurii şi mijloacelor de transport;
61. elaboreazã programe de pregãtire şi de perfecţionare pentru personalul de siguranţã din transporturi şi organizeazã desfãşurarea acestora;
62. asigurã dirijarea aeronavelor în spaţiul aerian al României şi a navelor în apele navigabile, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
63. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
64. emite avizele şi aprobãrile de specialitate prevãzute de lege în domeniile sale de activitate;
65. asigurã secretariatul Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale;
66. asigurã secretariatul Centrului naţional pentru aşezãri umane (habitat);
67. asigurã secretariatul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor;
68. asigurã secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale specializate pentru prevenirea şi apãrarea împotriva efectelor seismelor şi alunecãrilor de teren;
69. asigurã secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetãrii prealabile în vederea declarãrii utilitãţii publice pentru lucrãrile de interes naţional, potrivit legii;
70. asigurã secretariatul Comisiei de agrement tehnic în construcţii şi al Comisiei naţionale de atestare a maşinilor şi echipamentelor tehnologice de construcţii, precum şi secretariatul Consiliului pentru calitate în construcţii;
71. organizeazã şi realizeazã activitatea de promovare turisticã a României atât pe piaţa internã, cât şi pe pieţele externe, prin activitãţi specifice de promovare turisticã direct sau prin Autoritatea Naţionalã pentru Turism;
72. organizeazã congrese, colocvii, simpozioane şi alte acţiuni similare, în ţarã şi în strãinãtate, în domeniul turismului direct sau prin Autoritatea Naţionalã pentru Turism;
73. stabileşte orientarea programelor de cercetare, dezvoltare şi investiţii publice în turism, la propunerea Autoritãţii Naţionale pentru Turism;
74. stabileşte politica de promvoare şi dezvoltare a turismului, pe baza programelor anuale de marketing şi promovare a turismului şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice;
75. elaboreazã strategiile de dezvoltare a infrastructurilor de turism;
76. avizeazã documentaţiile de urbanism privind zonele şi staţiunile turistice, precum şi documentaţiile privind construcţiile în domeniul turismului, conform legii;
77. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, procesul de instruire din instituţii de învãţãmânt din domeniul turismului;
78. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, programe naţionale şi judeţene de reconversie profesionalã în meseriile specifice activitãţii turistice;
79. autorizeazã agenţii economici şi personalul de specialitate din turism, respectiv licenţierea agenţiilor de turism, clasificarea structurilor de primire turistice, brevetarea personalului de specialitate, prin Autoritatea Naţionalã pentru Turism;
80. efectueazã controlul calitãţii serviciilor din turism, prin Autoritatea Naţionalã pentru Turism;
81. aprobã înfiinţarea reprezentanţelor de promovare turisticã în ţarã şi în strãinãtate la propunerea Autoritãţii Naţionale pentru Turism.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este asiguratã de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, care numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia, în condiţiile legii.
(2) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului este ordonator principal de credite bugetare.
(3) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite ordine şi instrucţiuni.
(5) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat.
(6) Secretarii de stat exercitã atribuţiile delegate de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 6
În structura organizatoricã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea demnitarului, cabinetul ministrului.
ART. 7
(1) În structura organizatoricã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzutã în anexa nr. 1, funcţioneazã direcţii generale şi direcţii. În cadrul acestora, prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, se pot organiza servicii, birouri, compartimente, precum şi colective temporare.
(2) Corpul de control se organizeazã la nivel de direcţie generalã.
(3) Inspectoratul Aviaţiei Civile se organizeazã la nivel de direcţie.
(4) Numãrul maxim de posturi este de 655, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 8
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Direcţia generalã relaţii financiare externe, îndeplineşte şi atribuţiile aferente Organismului intermediar pentru proiecte de infrastructurã din domeniul transporturilor, finanţate prin Fondul de coeziune, precum şi ale Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial pentru infrastructurã de transport şi energie, care îi revin potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 9
(1) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului poate delega o parte din atribuţiile sale secretarilor de stat.
ART. 10
(1) Secretarul general al ministerului este subordonat ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, coordoneazã buna funcţionare a direcţiilor generale, a direcţiilor şi a activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigurã legãtura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor direcţiilor generale şi direcţiilor din minister şi din unitãţile subordonate, fiind ajutat în activitatea sa de 2 secretari generali adjuncţi.
(2) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi sunt înalţi funcţionari publici, numiţi conform legii.
ART. 11
Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile secretarului general, ale secretarilor generali adjuncţi şi ale direcţiilor generale şi direcţiilor din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 12
(1) Unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea şi, respectiv, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unitãţilor din subordinea şi din coordonarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, cu excepţia unitãţilor pentru care legea prevede altfel.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în condiţiile legii.
(4) Conducãtorii unitãţilor prevãzute la alin. (1) sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 13
Spaţiile şi utilitãţile deţinute de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi de Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. în clãdirea "Palat C.F.R." şi în alte clãdiri sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 14
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are în dotare un parc auto stabilit conform reglementãrilor în vigoare. Pentru activitãţile specifice de inspecţie şi control, care se desfãşoarã pe întregul teritoriu al ţãrii, pentru activitãţile desfãşurate în cadrul programelor PHARE şi pentru transportul delgaţiilor, precum şi pentru alte activitãţi specifice, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 4.
ART. 15
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranţa rutierã este asigurat de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 9 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 23 martie 2004.
Nr. 412.


ANEXA 1



Numãrul maxim de posturi = 655,
exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului


┌──────────┐ ┌─────────────────────┐
│ MINISTRU ├──────┤CABINETUL MINISTRULUI│
└────┬─────┘ └─────────────────────┘

┌──────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│DIRECŢIA GENERALĂ RELAŢII ├───┐ │ ┌───┤SECRETARIATUL NAŢIONAL │
│ CU MASS-MEDIA │ │ │ │ │ TRACECA │
└──────────────────────────┘ │ │ │ └───────────────────────┘
┌──────────────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ CORPUL DE CONTROL ├───┼────┼──────┤ │ DIRECŢIA AUDIT PUBLIC │
└──────────────────────────┘ │ │ ├───┤ INTERN │
┌──────────────────────────┐ │ │ │ └───────────────────────┘
│ DIRECŢIA TRANSPARENŢĂ ├───┘ │ │ ┌───────────────────────┐
│ │ │ │ │ BIROUL PENTRU PACTUL │
└──────────────────────────┘ │ │ │ DE STABILITATE PENTRU │
│ └───┤ EUROPA DE SUD-EST │
│ └───────────────────────┘


┌──────────┬─────────┬──────┼────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
┌─────┴──┐ ┌────┴───┐ ┌───┴────┐ │ ┌──────┴─────┐ ┌────┴────┐
│SECRETAR│ │SECRETAR│ │SECRETAR│ │ │ SECRETAR │ │SECRETAR │
│DE STAT │ │DE STAT │ │DE STAT │ │ │ GENERAL │ │DE STAT │
└────────┘ └────────┘ └────────┘ │ ├────────────┤ └─────────┘
│ │ SECRETAR │
│ │GENERAL ADJ.│
│ ├────────────┤
│ │ SECRETAR │
│ │GENERAL ADJ.│
│ └────────────┘

┌───────────┬──────────┬──────┴──────┬────────────────────┐
│ │ │ │ │
┌───┬─┴─┐ ┌───┬─┴─┐ ┌───┬┴──┐ ┌──┬───┬┴─┬───┬───┐ ┌──┬──┬─┴┬──┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U


LEGENDA:


A = DIRECŢIA GENERALĂ INTEGRARE EUROPEANĂ ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE
B = DIRECŢIA GENERALĂ RELAŢII FINANCIARE EXTERNE
C = DIRECŢIA RELAŢII CU PARLAMENTUL, SINDICATELE ŞI PATRONATELE
D = DIRECŢIA GENERALĂ CADASTRU
E = DIRECŢIA GENERALĂ URBANISM ŞI AMENAJAREA TERITORIULUI
F = DIRECŢIA TEHNICĂ
G = DIRECŢIA GENERALĂ CONSTRUCŢII LOCUINŢE
H = DIRECŢIA GENERALĂ INVESTIŢII ŞI CONCESIUNI
I = DIRECŢIA LUCRĂRI PUBLICE ŞI TURISM
J = DIRECŢIA GENERALĂ STRATEGIE
K = DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE
L = DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ
M = DIRECŢIA GENERALA ECONOMICĂ ŞI BUGET
N = DIRECŢIA GENERALĂ ACTIVITĂŢI PATRIMONIALE ŞI PROTOCOL
O = DIRECŢIA MEDICALĂ
P = DIRECŢIA GENERALĂ TRANSPORT FEROVIAR
R = DIRECŢIA GENERALĂ AVIAŢIE CIVILĂ
S = DIRECŢIA GENERALĂ TRANSPORT NAVAL
T = DIRECŢIA GENERALĂ TRANSPORT RUTIER
U = INSPECTORATUL AVIAŢIEI CIVILE


ANEXA 2



A. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi care se
finanţeazã de la bugetul de stat


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aeroclubul României Bugetul de stat Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Autoritatea Naţionalã pentru Turism Bugetul de stat Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTĂ:
Unitatea de la nr. crt. 1 poate utiliza un numãr maxim de 311 posturi iar
cea de la nr. crt. 2 un nr. maxim de 93 posturi, exclusiv preşedintele cu rang
de secretar de stat.


B. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi care se finanţeazã din
venituri proprii prin sistemul de
asigurãri sociale de sãnãtate şi din transferuri
de la bugetul de stat

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Spitalul Universitar nr.1 Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Witting de asigurãri sociale de sãnãta-
Bucureşti te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Bucureşti
2. Spitalul General nr. 2 Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Bucureşti de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Bucureşti
3. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Iaşi de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Iaşi
4. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Cluj - Napoca de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Cluj - Napoca
5. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Timişoara de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Timişoara
6. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Ploieşti de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Ploieşti
7. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Galaţi de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Galaţi
8. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Constanţa de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Constanţa
9. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Braşov de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Braşov
10. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Paşcani de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Paşcani
11. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Simeria de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Simeria
12. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Oradea de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Oradea
13. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Craiova de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Craiova
14. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Sibiu de asigurãri sociale de sãnãta-
te şi din transferuri de la bu-
getul de stat Sibiu
14. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul
Cãi Ferate Drobeta - de asigurãri sociale de sãnãta-
Turnu Severin te şi din transferuri de la bu- Drobeta-Turnu
getul de stat Severin

NOTĂ:
Unitãţile prevãzute la nr. crt.1 -15 pot utiliza pentru activitãţile speci-
fice cuprinse în anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 443/1998 privind re-
organizarea şi finanţarea unor unitãţi sanitare, cu modificãrile şi completã-
rile ulterioare, un numãr maxim de 2.975 de posturi şi pot primi transferuri
de la bugetul de stat. Numãrul maxim de posturi care pot fi finanţate de la
bugetul de stat se stabileşte pentru fiecare unitate prin ordin al ministru-
lui transporturilor, construcţiilor şi turismului.


C. UNITĂŢILE*)
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi care se finanţeazã din
venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Centrul Naţional pentru Reduce- Venituri proprii şi subven-
rea Riscului Seismic ţii de la bugetul de stat,
în condiţiiile legii Bucureşti
2. Clubul Sportiv "Rapid" Venituri proprii şi subven-
ţii de la bugetul de stat,
în condiţiiile legii Bucureşti
3. Agenţia Românã de Intervenţii Venituri proprii şi subven-
şi Salvare Navalã - ARISN ţii de la bugetul de stat,
în condiţiiile legii Constanţa
4. Şcoala Superioarã de Aviaţie Venituri proprii şi alocaţii
Civilã de la bugetul de stat, în
condiţiiile legii Bucureşti
5. Agenţia de Sãnãtate Publicã Venituri proprii şi subven-
a Ministerului ţii de la bugetul de stat,
în condiţiiile legii Bucureşti

_________
*) Numãrul maxim de posturi pentru unitatea de la nr. crt. 1 este de 31,
pentru unitatea de la nr. crt. 2 este de 93, pentru unitatea de la nr.
crt. 3 este de 145 posturi), pentru unitatea de la nr. crt. 4 este de 86,
iar pentru cea de la nr. crt. 5 este de 264.


D. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi care se finanţeazã
din venituri proprii

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Centrul Român pentru Pregãtirea şi Venituri proprii Constanţa
Perfecţionarea Personalului din
Transporturi Navale - CERONAV
2. Autoritatea Navalã Românã Venituri proprii Constanţa
3. Autoritatea Feroviarã Românã-AFER Venituri proprii Bucureşti
4. Autoritatea Rutierã Românã -ARR Venituri proprii Bucureşti
5. Centrul de Documentare pentru Cons-
trucţii, Arhitecturã, Urbanism şi
Amenajarea Teritoriului - CDCAS -
Bucureşti Venituri proprii Bucureşti
6. Centrul Naţional de învãţãmânt
Turistic (C.N.I.T.) - îşi desfãşoarã
activitatea prin baza de aplicaţie Venituri proprii Bucureşti



E. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Localitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism
(I.N.C.D.T.) Bucureşti


F. UNITĂŢILE*)
care funcţioneazã sub autoritatea
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Localitatea
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Naţionalã a Cãilor Ferate Române -
S.N.C.F.R. - R.A. Bucureşti
2. Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. Bucureşti
3. Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã
"C.F.R. - Marfã" - S.A. Bucureşti
4. Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori
"C.F.R. - Cãlãtori" - S.A. Bucureşti
5. Societatea de Administrare Active Feroviare
"S.A.A.F." - S.A. Bucureşti
6. Societatea Feroviarã de Turism "S.F.T. - C.F.R." - S.A. Bucureşti
7. Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti
"Metrorex" - S.A. Bucureşti
8. Compania Naţionalã "Aeroportul Internaţional Bucureşti -
Otopeni" - S.A. Comuna Otopeni
9. Societatea Naţionalã "Aeroportul Internaţional
Bucureşti - Bãneasa" - S.A. Bucureşti
10. Societatea Naţionalã "Aeroportul Internaţional
Constanţa"-S.A. Comuna Mihail
Kogãlniceanu
11. Societatea Naţionalã "Aeroportul Internaţional
Timişoara - Traian Vuia" - S.A. Timişoara
12. Regia Autonomã "Administraţia Românã a Serviciilor
de Trafic Aerian - ROMATSA" Bucureşti
13. Regia Autonomã "Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã" Bucureşti
14. Societatea Comercialã "Compania Naţionalã de Transporturi
Aeriene Române - TAROM" - S.A. Bucureşti
15. Compania Naţionalã "Administraţia Porturilor Maritime" -
S.A. Constanţa Constanţa
16. Compania Naţionalã "Administraţia Canalelor Navigabile" -
S.A. Constanţa
17. Compania Naţionalã de Radiocomunicaţii Navale "Radionav" -
S.A. Constanţa
18. Regia Autonomã "Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos" Galaţi
19. Compania Naţionalã "Administraţia Porturilor Dunãrii
Maritime" - S.A. Galaţi
20. Compania Naţionalã " Administraţia Porturilor Dunãrii
Fluviale"- S.A. Giurgiu
21. Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din
România - S.A. Bucureşti
22. Regia Autonomã "Registrul Auto Român" Bucureşti
23. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Sulina" Sulina
24. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanţa -
Sud şi a Zonei Libere Basarabi" Constanţa
25. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Curtici-Arad" Curtici
26. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii
şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti Bucureşti
27. Institutul Naţionlal de Cercetare-Dezvoltare pentru Urbanism
şi Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT Bucureşti Bucureşti
28. Agenţia Naţionalã pentru Locuinţe-A.N.L. Bucureşti
29. Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.l." - S.A. Bucureşti
30. Societatea Comercialã "Maritime Training Centre Television" -
S.A. Constanţa Constanţa
31. Societatea Comercialã "Institutul de Cercetãri în
Transporturi - "INCERTRANS" - S.A. Bucureşti
32. Societatea Comercialã "Antrepriza de Lucrãri Drumuri şi
Poduri Bacãu" - S.A. Bacãu
33. Societatea Comercialã "Antrepriza Reparaţii şi Lucrãri -
A.R.L. Cluj" - S.A. Cluj
34. Societatea Comercialã "Conas" - S.A. Braşov
35. Societatea Comercialã "Antrepriza Drumuri şi Poduri -
A.D.P. Constanţa" - S.A. Constanţa
36. Societatea Comercialã "Antrepriza Drumuri şi Poduri -
A.D.P. Timişoara" - S.A. Timişoara
37. Societatea Comercialã Transporturi, întreţinere - Drumuri
"Oltenia" - S.A. Craiova
38. Societatea Comercialã "Societatea de întreţinere şi
Reparaţii Drumuri" - S.A. Timişoara
39. Societatea Comercialã DRUM TRANS MIXT - S.A. Corn. Valea
Lupului
40. Societatea Comercialã "Stard" - S.A. Feteşti
41. Societatea Comercialã "Drumserv" - S.A. Tg. Mureş
42. Societatea Comercialã "Mecdru" - S.A. Dej
43. Societatea Comercialã "Via Star" - S.A. Bucureşti
44. Societatea Comercialã de Revizii şi Reparaţii Echipamente
şi Instalaţii Ecluze "Repec" - S.A. Ovidiu Ovidiu
45. Societatea Comercialã de Exploatare, întreţinere şi
Reparaţii Mijloace de Transport, Utilaje de Construcţii
şi Instalaţii de Ridicat "Agertrans" - S.A. Constanţa Constanţa
46. Societatea Comercialã de Construcţii, întreţinere şi
Reparaţii Hidrotehnice "Cons - Canal"-S.A. Basarabi Basarabi
47. Societatea Comercialã de Remorcaj şi Salvare "Resalv" -
S.A. Galaţi Galaţi
48. Societatea Comercialã de Dragaj pe Dunãre "Fluvdrag" -
S.A. Giurgiu Giurgiu
49. Societatea Comercialã de Dragaj pe Dunãre "Draf - S.A.
Brãila Brãila
50. Societatea Comercialã de întreţinere şi Reparaţii
Construcţii Hidrotehnice "I.R.C.H." S.A. Tulcea Tulcea

_________
*) Unitãţile prevãzute la poziţiile 32 - 50 sunt cuprinse în programul de
privatizare al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.




ANEXA 3



SPAŢIILE Şl UTILITĂŢILE
deţinute de Ministerul Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului şi de Compania Naţionalã de Cãi
Ferate "C.F.R." - S.A. în clãdirea "Palat C.F.R." şi în alte clãdiri*)

┌────────────────┬───────────────┬──────────────┬───────────────┬────────────┐
│ Proprietarul │ Nivelurile │ Suprafaţa │ Suprafaţa │ Ponderea │
│ patrimoniului │ │ construitã │ utilã │ (%) │
│ │ │ (mp) │ (mp) │ │
├────────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Subsol │ 666,00 │ 598,83 │ 0,83 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ Ministerul │ Parter │ 395,00 │ 355,27 │ 0,54 │
│Transporturilor,├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ Construcţiilor │ Mezanin │ 1.095,00 │ 985,32 │ 1,47 │
│ şi Turismului ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul I │ 5.936,00 │ 5.342,40 │ 7,98 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul II │ 5.936,00 │ 5.342,40 │ 7,98 │
├────────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ TOTAL I: │ │ 14.028,00 │ 12.624,22 │ 18,85 │
├────────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Subsol │ 9.250,58 │ 7.906,69 │ 12,51 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Parter │ 7.757,58 │ 6.981,82 │ 10,44 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ Compania │ Mezanin │ 6.016,33 │ 5.414,70 │ 8,10 │
│ Naţionalã ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ de Cãi │ Etajul l │ 992,25 │ 893,03 │ 1,33 │
│ Ferate ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ "C.F.R." - │ Etajul III │ 5.936,00 │ 5.342,40 │ 7,98 │
│ S.A. ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul IV │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul V │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul VI │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul VII │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul VIII│ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul IX │ 1.884,40 │ 1.695,96 │ 2,53 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul X │ 1.884,40 │ 1.695,96 │ 2,53 │
│ ├───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ │ Etajul XI │ 1.884,40 │ 1.695,96 │ 2,53 │
├────────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ TOTAL II: │ │ 60.338,94 │ 54.394,62 │ 81,15 │
├────────────────┼───────────────┼──────────────┼───────────────┼────────────┤
│ TOTAL │ │ 74.366,94 │ 67.018,84 │ 100,00 │
│ GENERAL: │ │ │ │ │
└────────────────┴───────────────┴──────────────┴───────────────┴────────────┘

_________
* Spaţiile şi unitãţile deţinute de Ministerul Transporturilor, Construc-
ţiilor şi Turismului în municipiul Bucureşti
- Strada Apolodor nr. 17, sector 5 - suprafaţa totalã - 1373 mp.




ANEXA 4



PARCUL AUTO
pentru activitãţi specifice
(M.T.CT.)

┌────┬─────────────────────────┬──────────────────┬─────────┬──────────────┐
│Nr. │ Activitatea │ Tipul mijlocului │ Numãrul │Consumul maxim│
│crt.│ │ de transport │ maxim │de carburanţi/│
│ │ │ │ (bucãţi)│ autovehicul │
│ │ │ │ │ (litri/lunã) │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ 1. │Inspecţie şi control │- Autoturism │ 26 │ 450 │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ 2. │Transport delegaţii │- Autovehicul │ 26 │ 450 │
│ │ │pentru transport │ │ │
│ │ │persoane │ 3 │ 450 │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ 3. │Program PHARE │- Autoturism │ 2 │ 450 │
│ │ │- Autoturism │ │ │
│ │ │de teren │ │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ 4. │Proiect de conservare a │- Autoturism │ 4 │ 450 │
│ │energiei termice (BERD) │- Autoturism │ │ │
│ │ │de teren │ │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ 5. │Unitate de finanţare şi │- Autoturism │ 6 │ 450 │
│ │implementare programe │ │ │ │
│ │comunitare │ │ │ │
├────┼─────────────────────────┼──────────────────┼─────────┼──────────────┤
│ 6. │Aprovizionare │- Autovehicul │ 4 │ 450 │
│ │ │pentru transport │ │ │
│ │ │de marfã │ │ │
└────┴─────────────────────────┴──────────────────┴─────────┴──────────────┘

NOTA
Pentru transportul demnitarilor si parcul comun, numãrul de autoturisme se
stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea
unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile admninistratiei publice si
instituţiile publice, aprobata cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu mo-
dificãrile si completãrile ulterioare.


------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016