Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,
Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã ca structurã cu personalitate juridicã, în aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul asigurã şi coordoneazã realizarea activitãţilor în cadrul raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament.
ART. 2
Pentru asigurarea bunei desfãşurãri a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care se creeazã sistemul de relaţii pentru fundamentarea şi elaborarea Programului legislativ al Guvernului în concordanţã cu Programul de guvernare acceptat de Parlament;
b) funcţia de reglementare, prin care se asigurã participarea la elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem de promovare a iniţiativelor legislative şi de urmãrire a lor în toate fazele procesului legislativ, pânã la publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor Constituţiei, celorlalte acte normative şi procedurii parlamentare;
c) funcţia de reprezentare, prin care se asigurã, în domeniul sãu de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a Guvernului României.
ART. 3
(1) În realizarea funcţiilor sale, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã, pe baza propunerilor formulate de autoritãţile administraţiei publice centrale în conformitate cu Programul de guvernare acceptat de Parlament, proiectul programului legislativ al Guvernului, pe care îl supune spre aprobare Guvernului, şi asigurã, în funcţie de prioritãţi, actualizarea anualã a acestui program;
b) prezintã Guvernului, la începutul fiecãrei sesiuni parlamentare, lista proiectelor de acte normative ce se constituie în prioritãţi legislative şi urmãreşte dezbaterea şi adoptarea acestora de cãtre Parlament;
c) urmãreşte transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern cãtre Camera Parlamentului care, potrivit art. 75 alin. (1) din Constituţia României, republicatã, urmeazã sã fie sesizatã ca primã Camerã şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, pânã la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
d) susţine prioritãţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
e) susţine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor proiecte de legi în procedurã de urgenţã de cãtre Parlament;
f) transmite comisiilor permanente, care examineazã în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de Guvern;
g) realizeazã coordonarea interministerialã în vederea susţinerii guvernamentale a proiectelor de legi şi a punctelor de vedere ale Guvernului asupra iniţiativelor legislative parlamentare în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor douã Camere ale Parlamentului, de cãtre ministerele de resort;
h) asigurã participarea reprezentanţilor Guvernului la şedinţele comisiilor permanente ale celor douã Camere ale Parlamentului, precum şi la şedinţele în plen ale Camerei Deputaţilor şi ale Senatului, de fiecare datã când prezenţa membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;
i) transmite cãtre ministerele de resort proiectele de legi în forma adoptatã de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte, întocmite de comisiile permanente, precum şi formele adoptate de cãtre fiecare dintre cele douã Camere ale Parlamentului;
j) elaboreazã, pe baza propunerilor ministerelor interesate, proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe în conformitate cu prevederile art. 115 alin. (1) şi (2) din Constituţia României, republicatã;
k) avizeazã, din punctul de vedere al oportunitãţii emiterii în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, proiectele de ordonanţe de urgenţã ale Guvernului;
l) primeşte şi distribuie întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigurã transmiterea rãspunsurilor şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare;
m) ia mãsurile necesare pentru pregãtirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul moţiunilor simple şi al moţiunilor de cenzurã;
n) asigurã informarea membrilor Guvernului cu privire la declaraţiile politice ale senatorilor şi deputaţilor care vizeazã activitatea Guvernului;
o) elaboreazã, pe baza propunerilor şi observaţiilor formulate de ministerele de resort, proiectul punctului de vedere al Guvernului în cazul iniţiativelor legislative parlamentare, solicitat de Parlament potrivit art. 111 din Constituţia României, republicatã, pe care îl supune spre aprobare Guvernului; de asemenea, transmite cãtre ministerele de resort punctul de vedere al Guvernului, rapoartele întocmite de comisiile permanente asupra iniţiativelor legislative parlamentare, precum şi formele adoptate de cãtre fiecare dintre cele douã Camere ale Parlamentului;
p) prezintã informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în cadrul controlului parlamentar, de cãtre Camera Deputaţilor, de cãtre Senat sau de cãtre comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora;
q) asigurã depunerea spre dezbatere de cãtre Parlament sau de cãtre una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului;
r) prezintã Guvernului informãri, la sfârşitul sesiunilor ordinare ale Parlamentului sau ori de câte ori este cazul, cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar, precum şi la alte activitãţi din cadrul relaţiilor dintre Guvern şi Parlament.
(2) În vederea realizãrii atribuţiilor ce îi revin, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul realizeazã coordonarea interministerialã a activitãţilor din domeniu.
(3) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau de hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri date de primul-ministru.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu structurile asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul solicitã informaţii de la autoritãţile şi instituţiile publice din cadrul administraţiei publice centrale şi locale.
ART. 5
(1) Conducerea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se exercitã de cãtre ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul, membru al Guvernului, ordonator terţiar de credite.
(2) Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul reprezintã departamentul în raporturile cu autoritãţile publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul îndeplineşte, în domeniul de activitate al departamentului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) În activitatea de conducere a departamentului, ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul este ajutat de 2 secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(6) Atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul.
ART. 6
Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul rãspunde de întreaga activitate a departamentului în faţa Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi numãrul maxim de posturi ale Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se aprobã prin decizie a primului-ministru.
(2) Structura organizatoricã detaliatã, atribuţiile şi sarcinile personalului din cadrul Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a departamentului, aprobat prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul.
(3) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea ori încetarea raporturilor de serviciu sau, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul.
(4) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţii Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este alcãtuit din funcţionari publici şi personal contractual, care sunt numiţi, respectiv angajaţi, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi aprobat.
ART. 8
Personalul Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare, aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
ART. 9
În structura Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul şi cabinetele secretarilor de stat.
ART. 10
Finanţarea activitãţii Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 11
Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1, şi dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale atât în sediul Senatului, cât şi în cel al Camerei Deputaţilor.
ART. 12
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 177/2005 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 209 din 11 martie 2005.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru
relaţia cu Parlamentul,
Mihai Alexandru Voicu
Secretarul general al Guvernului,
Ilie Gavril Bolojan
p. Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Akos Derzsi,
secretar de stat
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu,
secretar de stat
Bucureşti, 4 mai 2007.
Nr. 411.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: