Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 410 din 16 aprilie 2008  privind stabilirea specificatiilor si punerea in aplicare a planurilor anuale 2008 si 2009 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de interventie comunitare catre persoanele cele mai defavorizate din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 410 din 16 aprilie 2008 privind stabilirea specificatiilor si punerea in aplicare a planurilor anuale 2008 si 2009 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de interventie comunitare catre persoanele cele mai defavorizate din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 21 aprilie 2008
HOTĂ?RÂRE nr. 410 din 16 aprilie 2008
privind stabilirea specificaţiilor şi punerea în aplicare a planurilor anuale 2008 şi 2009 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de intervenţie comunitare cãtre persoanele cele mai defavorizate din România
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 308 din 21 aprilie 2008


Având în vedere prevederile <>Legii nr. 157/2005 pentru ratificarea Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, semnat de România la Luxemburg la 25 aprilie 2005, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 465 din 1 iunie 2005,
precum şi prevederile <>art. 2, 4 şi 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanţãrii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeanã, precum şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate de la bugetul de stat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 492/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre creeazã cadrul juridic şi organizatoric pentru punerea în aplicare în România a urmãtoarelor regulamente ale Comisiei Europene:
a) Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 3.149/1992 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de intervenţie pentru persoanele cele mai defavorizate din Comunitate, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene nr. 313 din 30 octombrie 1992, modificat şi completat de Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.127/2007 , publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene nr. L 255 din 29 septembrie 2007;
b) Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.146/2007 de adoptare a unui plan privind atribuirea statelor membre de resurse imputabile exerciţiului 2008 pentru furnizarea de produse alimentare provenind din stocurile de intervenţie pentru persoanele cele mai defavorizate din Comunitate, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 257 din 3 octombrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care stabileşte resursele financiare alocate României pentru punerea în aplicare a planului;
c) Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.234/2007 de instituire a unei organizãri comune a pieţelor agricole şi privind dispoziţiile specifice referitoare la anumite produse agricole ("Regulamentul unic OCP"), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 299 din 16 noiembrie 2007.
ART. 2
În înţelesul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) organizaţii de caritate - persoanele juridice de drept privat sau public, neguvernamentale, fãrã scop patrimonial, care desfãşoarã activitãţi umanitare, filantropice sau sunt furnizori de servicii sociale şi sunt înfiinţate conform legii. În cadrul planului anual, distribuie produsele alimentare livrate în depozitele sale de operatorul economic;
b) operatori economici - societãţile comerciale înregistrate pe teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene, care participã cu oferte în scopul atribuirii contractelor legate de realizarea planului, conform Regulamentului Comisiei (CEE) nr. 3.149/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile si completãrile ulterioare, procedura de selectare a ofertanţilor fiind licitaţia deschisã;
c) plan anual - resursele financiare atribuite României prin Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.146/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) beneficiarii - persoanele şi/sau familiile defavorizate cãrora li se distribuie produsele alimentare furnizate din stocurile de intervenţie ale Comisiei Europene, în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei (CE) nr. 1.146/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Prefinanţarea cheltuielilor pentru implementare se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, de la poziţia distinctã "finanţare FEGA".
ART. 4
Categoriile de persoane defavorizate, beneficiare ale planurilor anuale 2008 şi 2009, sunt urmãtoarele:
a) persoanele beneficiare de venit minim garantat;
b) pensionarii agricultori;
c) persoanele îngrijite în centre rezidenţiale, administrate de furnizori de servicii sociale publici sau privaţi nonprofit;
d) persoanele beneficiare de masã la cantinele de ajutor social administrate de primãrii sau de furnizori privaţi nonprofit.
ART. 5
Pentru furnizarea de ajutoare alimentare achiziţionate de pe piaţã, Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã face plãţi cãtre operatorii economici, conform art. 3 alin. (2a) din Regulamentul Comisiei (CEE) nr. 3.149/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
(1) Organizaţiile de caritate, în cadrul planului anual, au responsabilitatea distribuirii produselor alimentare cãtre beneficiari şi au obligaţia de a întocmi documentele de evidenţã a activitãţii şi de a permite accesul autoritãţilor competente în vederea verificãrii acestora.
(2) Organizaţiile de caritate care nu au respectat obligaţiile contractuale aferente planului 2008 vor fi excluse de la participarea în vederea selectãrii, pentru punerea în aplicare a planului în anul 2009.
ART. 7
Atribuţiile autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale cu responsabilitãţi în derularea planurilor anuale 2008 şi 2009 sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 8
Autoritãţile administraţiei publice locale sprijinã acţiunea de identificare a depozitelor disponibile pentru punerea în aplicare a planului anual, precum şi a persoanelor beneficiare ale planului.
ART. 9
În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, între Agenţia de Plãţi si Intervenţie pentru Agriculturã şi Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat se încheie un protocol cu privire la accesul în spaţiile disponibile din depozitele rezervelor de stat, pentru punerea în aplicare a planului anual adoptat de Comisia Europeanã.
ART. 10
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul agriculturii
şi dezvoltãrii rurale,
Dacian Cioloş

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 16 aprilie 2008.
Nr. 410.

ANEXÃ

ATRIBUŢIILE
autoritãţilor şi instituţiilor publice cu responsabilitãţi în derularea planurilor anuale 2008 şi 2009 de furnizare a produselor alimentare cãtre persoanele cele mai defavorizate din România

ART. 1
Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, denumit în continuare MMFES, are urmãtoarele atribuţii:
1. pentru planurile anuale 2008 şi 2009, stabileşte categoriile de persoane cele mai defavorizate care beneficiazã de produse alimentare;
2. colecteazã datele personale ale beneficiarilor aflaţi în evidenţele proprii sau ale instituţiilor din subordine şi le transmite organizaţiilor de caritate selectate. Pentru anul 2008 şi 2009, colecteazã datele personale ale beneficiarilor definiţi la art. 4 lit. b) din hotãrâre;
3. asigurã relaţionarea şi comunicarea permanentã cu autoritãţile administraţiei publice locale cu responsabilitãţi în implementarea planului anual, acordã acestora sprijin tehnic în vederea realizãrii în bune condiţii a activitãţii de colectare a datelor personale destinate identificãrii beneficiarilor la nivel teritorial şi a transmiterii acestora cãtre organizaţiile de caritate;
4. asigurã comunicarea cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale cu responsabilitãţi în implementarea planului anual, precum şi cu organizaţiile de caritate selectate, în ceea ce priveşte atribuţiile de identificare a beneficiarilor la nivel local.
ART. 2
Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, denumit în continuare MIRA, şi autoritãţile administraţiei publice locale au urmãtoarele atribuţii:
1. asigurã ordinea şi buna desfãşurare a activitãţilor cuprinse în planul anual la locul de distribuire a alimentelor;
2. prin intermediul instituţiei prefectului sprijinã activitatea organizaţiilor de caritate privind distribuirea produselor alimentare cãtre persoanele cele mai defavorizate din România.
ART. 3
Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat are urmãtoarele atribuţii:
1. comunicã Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã lista spaţiilor disponibile în depozitele rezervelor de stat la care se permite accesul organizaţiilor de caritate şi al operatorilor economici selectaţi;
2. asigurã spaţii disponibile în depozitele rezervelor de stat la momentul livrãrii de cãtre operatorul economic a produselor destinate distribuţiei cãtre persoanele defavorizate;
3. permite accesul în aceste spaţii al reprezentanţilor Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale şi Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã pentru controlul spaţiilor de depozitare şi al produselor stocate, precum şi accesul operatorilor economici şi al organizaţiilor de caritate selectate, în vederea depozitãrii/ridicãrii spre distribuţie a produselor alimentare, dupã obţinerea aprobãrilor prevãzute de lege. Solicitarea în vederea obţinerii aprobãrilor prevãzute de lege privind accesul la aceste spaţii se face cu 3 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru acces.
ART. 4
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, denumit în continuare MADR, are urmãtoarele atribuţii:
1. coordoneazã şi supravegheazã punerea în aplicare a planului anual în România;
2. informeazã Comisia Europeanã, cel mai târziu pânã la data de 1 februarie a fiecãrui an, asupra intenţiei de participare a României la planul pe anul urmãtor, a cãrui implementare începe la data de 1 octombrie şi se încheie la data de 31 decembrie a anului urmãtor;
3. transmite Comisiei Europene cel mai târziu pânã la data de 31 mai informaţii privind:
a) cantitãţile din fiecare tip de produs, exprimate în tone, necesare pentru îndeplinirea planului pe teritoriul României pentru anul financiar urmãtor;
b) forma în care se vor distribui produsele cãtre beneficiari;
c) categoriile de persoane considerate defavorizate;
4. pe timpul punerii în aplicare a planului anual, informeazã de îndatã Comisia Europeanã cu privire la orice modificãri previzibile ale cheltuielilor care pot surveni în punerea în aplicare a planului;
5. transmite Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat informaţii privind cantitãţile din fiecare tip de produs, exprimat în tone, necesar pentru îndeplinirea planului pe teritoriul României pentru anul financiar urmãtor.
ART. 5
Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, denumitã în continuare APIA, gestioneazã punerea în aplicare a planului anual şi are urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã şi deruleazã procedura de achiziţie publicã pentru selectarea operatorilor economici, în vederea punerii în aplicare a planului de furnizare a ajutoarelor alimentare cãtre persoanele cele mai defavorizate din România, conform prevederilor legale;
2. încheie şi urmãreşte realizarea contractelor cu operatorii economici selectaţi şi cu organizaţiile de caritate selectate;
3. ia mãsuri pentru a fi asigurate fondurile necesare efectuãrii plãţii în cazul achiziţionãrii produselor de pe piaţã, cheltuielilor de transport şi celor administrative, în limita resurselor financiare alocate României;
4. efectueazã plata sumelor reprezentând cheltuielile efectuate pentru punerea în aplicare a planului;
5. sancţioneazã neregulile, conform prevederilor Regulamentului Comisiei (CEE) nr. 3.149/1992 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
6. primeşte şi centralizeazã datele privind realizarea planului, în vederea transmiterii acestora cãtre Comisia Europeanã;
7. transmite lunar Comisiei Europene plãţile efectuate în cadrul exerciţiului financiar din Fondul European de Garantare Agricolã;
8. selecteazã, potrivit legii, organizaţia/organizaţiile cartitabilã/caritabile care va/vor fi implicatã/implicate în aplicarea planurilor anuale în 2008 şi 2009;
9. informeazã MADR asupra stadiului de realizare a planului anual;
10. asigurã verificarea materialã şi contabilã a distribuirii alimentelor prin acţiuni de control, începând de la retragerea produselor alimentare din stocurile de intervenţie, în toate etapele de punere în aplicare a planului şi pe toatã durata acestuia, la toate nivelurile lanţului de distribuţie, inclusiv la nivel local;
11. transmite MADR raportul anual de îndeplinire a planului pe parcursul anului financiar anterior, pentru a fi comunicat Comisiei Europene înainte de 30 iunie;
12. suspendã participarea de la procedurile de licitaţie, pentru punerea în aplicare a planului în anul 2009, a operatorilor economici care nu au respectat obligaţiile contractuale aferente planului 2008;
13. primeşte şi analizeazã propuneri de îmbunãtãţire a punerii în aplicare a planului, de la organizaţiile de caritate participante la planurile anterioare;
14. informeazã de îndatã organizaţia de caritate interesatã asupra aspectelor care pot influenţa îndeplinirea contractului semnat cu APIA;
15. consultã, începând cu anul 2008, organizaţiile de caritate selectate, privind informaţiile menţionate la art. 5 pct. 3 cu avizul MADR şi MMFES.
ART. 6
Autoritãţile administraţiei publice locale au urmãtoarele atribuţii:
A. Pentru planurile anuale 2008 şi 2009, serviciile publice de asistenţã socialã din subordinea consiliilor locale sau, dupã caz, compartimentele de specialitate din cadrul primãriilor au urmãtoarele atribuţii:
1. colecteazã datele personale ale beneficiarilor aflaţi în evidenţele proprii, respectiv ale celor definiţi la art. 4 lit. a) din hotãrâre, precum şi ale beneficiarilor prevãzuţi la art. 4 lit. c) şi d) din hotãrâre, care sunt înregistraţi la cantinele de ajutor social şi la centrele rezidenţiale aflate în propria administrare;
2. colecteazã datele personale ale beneficiarilor definiţi la art. 4 lit. c) şi d) din hotãrâre, înregistraţi la cantinele de ajutor social şi la centrele rezidenţiale care funcţioneazã pe propria razã administrativ-teritorialã şi care sunt administrate de furnizori privaţi nonprofit;
3. transmit datele personale colectate, prevãzute la lit. a) şi b), cãtre serviciile publice de asistenţã socialã din subordinea consiliilor judeţene, respectiv direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene;
4. prin excepţie de la prevederile lit. c), serviciile publice de asistenţã socialã aflate în subordinea consiliilor locale ale sectoarelor municipiul Bucureşti transmit datele personale colectate direct la organizaţiile caritabile selectate.
B. pentru planurile anuale 2008 şi 2009, serviciile publice de asistenţã socialã din subordinea consiliilor judeţene, respectiv direcţiile generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului judeţene au urmãtoarele atribuţii:
1. colecteazã datele personale ale beneficiarilor aflaţi în evidenţele proprii, respectiv ale celor definiţi la art. 4 lit. c) din hotãrâre, înregistraţi în centrele rezidenţiale aflate în propria administrare;
2. asigurã colectarea informaţiilor referitoare la datele personale ale beneficiarilor de la serviciile publice de asistenţã socialã, în baza informaţiilor transmise de acestea şi a informaţiilor proprii, şi realizeazã documentaţia pentru evidenţa tuturor beneficiarilor definiţi la art. 4 lit. a), c) şi d) din hotãrâre, care îşi au domiciliul sau reşedinţa pe raza teritorialã a judeţului;
3. transmit datele personale înscrise în documentaţia pentru evidenţa beneficiarilor prevãzutã la lit. b) cãtre organizaţiile de caritate selectate;
4. comunicã permanent cu MMFES asupra procedurii şi modalitãţii de colectare a datelor personale şi transmit, la solicitarea acestuia, documentele de evidenţã a datelor personale, precum şi informãri privind stadiul derulãrii activitãţilor ce le revin în cadrul implementãrii planului anual.
ART. 7
Operatorii economici şi organizaţiile de caritate pãstreazã documentele privind punerea în aplicare a planului, conform termenelor legale de arhivare.
ART. 8
MADR si APIA, organismul de certificare şi reprezentanţii împuterniciţi ai Comisiei Europene, precum şi alte organe împuternicite, care sunt competente în ceea ce priveşte supravegherea plãţilor fãcute din Fondul European de Garantare Agricolã, verificã documentele operatorilor economici şi ale organizaţiilor de caritate implicate în punerea în aplicare a planului, în legaturã cu returnarea mijloacelor financiare plãtite, necuvenite, în controalele efectuate conform prevederillor care reglementeazã finanţarea politicii agricole comune.
___________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016