Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 405 din 23 martie 2004  pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 405 din 23 martie 2004 pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 26 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 255/2001 , cu modificãrile ulterioare, al <>art. 22 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului funcţioneazã ca structurã în aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridicã, având rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti.
(2) Sediul Secretariatului General al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte funcţiile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 255/2001 , cu modificãrile ulterioare, şi constituie elementul de legãturã şi de stabilitate a guvernãrii.
ART. 3
(1) Secretariatul General al Guvernului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) urmãrirea modului de realizare a Programului de guvernare;
b) organizarea, sãptãmânal, a întâlnirilor de lucru cu reprezentanţi, la nivel de secretar de stat, ai ministerelor şi ai celorlalte autoritãţi publice, în vederea corelãrii punctelor de vedere ale acestora în legãturã cu proiectele de acte normative ce urmeazã a fi supuse Guvernului spre adoptare;
c) organizarea şi pregãtirea şedinţelor Guvernului;
d) asigurarea respectãrii procedurilor pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului, potrivit reglementãrilor în vigoare;
e) asigurarea reprezentãrii Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare hotãrârile Guvernului împotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie;
f) asigurarea, în domeniul sãu de activitate, a relaţiei cu Parlamentul şi cu ministerele;
g) urmãrirea îndeplinirii de cãtre organele de specialitate ale administraţiei publice centrale a mãsurilor şi a sarcinilor rezultate din actele normative;
h) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru;
i) elaborarea şi urmãrirea realizãrii planului de investiţii în domeniul sãu de activitate;
j) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevãzute în bugetul propriu şi destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului şi de alte structuri stabilite prin acte normative;
k) organizarea unor evenimente, manifestãri şi alte asemenea acţiuni, stabilite şi desfãşurate la nivelul Guvernului, cu excepţia celor organizate de alte structuri;
l) gestionarea fondurilor prevãzute în bugetul propriu pentru finanţarea acţiunilor şi proiectelor pentru promovarea imaginii externe a României;
m) asigurarea rezolvãrii, în mod operativ şi potrivit reglementãrilor legale, a problemelor privind veteranii de rãzboi, precum şi invalizii şi vãduvele de rãzboi;
n) asigurarea întãririi capacitãţii administrative a Guvernului prin crearea condiţiilor necesare desfãşurãrii activitãţii grupurilor de consultanţi pe probleme juridice constituite la nivelul Executivului, precum şi prin efectuarea de analize, studii, sinteze şi altele asemenea pe marginea documentelor pregãtite la nivelul instituţiilor guvernamentale;
o) întãrirea capacitãţii manageriale a Guvernului privind fundamentarea, elaborarea, implementarea şi adaptarea politicii generale, precum şi a politicilor sectoriale;
p) dezvoltarea unui mecanism integrat de coordonare a procesului de elaborare şi implementare a politicilor publice;
q) eficientizarea comunicãrii şi coordonãrii în cadrul procesului de formulare şi implementare a politicii generale şi a politicilor sectoriale;
r) coordonarea activitãţii unitãţilor care funcţioneazã în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa;
s) asigurarea organizãrii sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru;
t) elaborarea sau avizarea, dupã caz, a proiectelor de acte normative în domeniul sãu de activitate.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice prevãzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale Secretariatul General al Guvernului colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit în continuare ministru, ajutat de unul sau de mai mulţi secretari de stat şi subsecretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul reprezintã Secretariatul General al Guvernului în relaţiile cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
(3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru, precum şi pentru structurile şi instituţiile prevãzute în anexa nr. 1.
(4) În exercitarea atribuţiilor care îi revin ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Atribuţiile secretarilor de stat şi subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 6
Ministrul, secretarii de stat şi subsecretarii de stat sunt salarizaţi potrivit anexei nr. II/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Structurile şi instituţiile publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(2) În subordinea Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, înfiinţat prin <>Legea nr. 379/2003 privind regimul mormintelor şi operelor comemorative de rãzboi, potrivit anexei nr. 2.
(3) Ministrul asigurã coordonarea structurilor şi instituţiilor publice prevãzute în anexa nr. 3.
(4) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege pentru ministerul de resort faţã de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a Secretariatului General al Guvernului se aprobã prin decizie a primuluiministru.
(2) În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente, dupã caz.
(3) Structura organizatoricã detaliatã, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului.
(4) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Secretariatului General al Guvernului se organizeazã şi funcţioneazã unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(5) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului.
(6) Ministrul numeşte personalul UMP şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 9
(1) În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã Oficiul pentru problemele veteranilor de rãzboi.
(2) Coordonarea Oficiului pentru problemele veteranilor de rãzboi se asigurã la nivel de secretar de stat sau de subsecretar de stat.
(3) În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã Unitatea de Politici Publice, prin care sunt exercitate atribuţiile prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. o)-q) şi prin care se asigurã secretariatul tehnic al Consiliului Superior pentru Reforma Administraţiei Publice, Coordonarea Politicilor Publice şi Ajustare Structuralã, constituit prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.623/2003 .
ART. 10
(1) Statul de personal şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de muncã se aprobã prin ordin al ministrului.
(2) Statul de funcţii şi numãrul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fişa postului, elaboratã în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 11
(1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este salarizat potrivit legii.
(2) În funcţie de necesitãţi, pot fi utilizate şi funcţii dintre cele prevãzute în anexa nr. V/2 la <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 747/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 7 iulie 2003.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 23 martie 2004.
Nr. 405.

ANEXA 1

Structurile şi instituţiile publice finanţate
prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

1. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
3. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile apãrãrii naţionale, integrãrii europene şi justiţiei, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
4. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale
5. Comisia Naţionalã de Prognozã
6. Institutul Naţional de Statisticã
7. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor

ANEXA 2


Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale
care funcţioneazã în subordinea Secretariatului General al Guvernului

- Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor


ANEXA 3

Structurile şi instituţiile publice coordonate de ministrul
pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului

1. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale
3. Comisia Naţionalã de Prognozã
4. Institutul Naţional de Statisticã

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016