Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 404 din 23 martie 2004  privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 404 din 23 martie 2004 privind organizarea si functionarea aparatului de lucru al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 267 din 26 martie 2004
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Guvernul este autoritatea publicã a puterii executive care asigurã realizarea politicii interne şi externe a ţãrii şi exercitã conducerea generalã a administraţiei publice.
ART. 2
Aparatul de lucru al Guvernului este organizat şi funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
ART. 3
În cadrul aparatului de lucru al Guvernului funcţioneazã:
a) Cancelaria Primului-Ministru, structurã cu personalitate juridicã;
b) Secretariatul General al Guvernului, structurã cu personalitate juridicã;
c) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã;
d) Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã;
e) Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile apãrãrii naţionale, integrãrii europene şi justiţiei, structurã fãrã personalitate juridicã.
ART. 4
(1) Cancelaria Primului-Ministru este coordonatã direct de primul-ministru.
(2) Cancelaria Primului-Ministru este condusã de şeful cancelariei, care are rang de ministru şi calitatea de ordonator principal de credite.
(3) Conducerea compartimentelor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru se asigurã, dupã caz, de personal cu funcţii de conducere sau de demnitari.
(4) Personalului Cancelariei Primului-Ministru nu i se aplicã prevederile legii privind statutul funcţionarilor publici, cu excepţia celui preluat potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 .
(5) Organizarea şi funcţionarea Cancelariei PrimuluiMinistru se aprobã prin decizie a primului-ministru.
ART. 5
(1) Primul-ministru coordoneazã, în mod direct:
a) Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
b) Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
c) Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat integral din venituri proprii;
d) Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
e) Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
f) Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
g) Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
(2) Primul-ministru coordoneazã, prin Cancelaria Primului-Ministru:
a) Autoritatea Naţionalã de Reglementare în Comunicaţii, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
b) Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodãrie Comunalã, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
c) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
d) Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, instituţie de interes public, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
e) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
f) Agenţia Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru;
g) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
h) Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
i) Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
j) Agenţia Naţionalã pentru Sport, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
k) Agenţia Naţionalã pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
l) Agenţia Nuclearã, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului;
m) Autoritatea Naţionalã pentru Tineret, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului.
ART. 6
Secretariatul General al Guvernului asigurã derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare şi rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti.
ART. 7
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat şi subsecretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului asigurã coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice din structura aparatului de lucru al Guvernului, Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, Comisiei Naţionale de Prognozã şi Institutului Naţional de Statisticã.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 8
(1) Secretariatul General al Guvernului executã operaţiunile financiare privind fondurile transferate în bugetul propriu, potrivit legilor anuale ale bugetului de stat, destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi aprobate prin hotãrâri ale Guvernului. Eliberarea fondurilor cãtre destinatarul acestor acţiuni se face de Secretariatul General al Guvernului, pe baza fundamentãrilor privind legalitatea, oportunitatea şi necesitatea acestora, elaborate de structurile nominalizate în legile anuale ale bugetului de stat.
(2) Rãspunderea privind utilizarea şi justificarea fondurilor prevãzute la alin. (1) pe destinaţiile aprobate prin hotãrâri ale Guvernului revine fiecãrei structuri care are calitatea de destinatar al respectivelor fonduri.
ART. 9
(1) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul este structurã cu personalitate juridicã, condusã de ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 10
(1) Departamentul pentru Relaţii Interetnice este o structurã fãrã personalitate juridicã şi fãrã unitãţi în subordine, în subordinea primului-ministru şi în coordonarea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(2) Organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Departamentul pentru Relaţii Interetnice este condus de un secretar de stat, care nu are calitatea de ordonator de credite, ajutat de unul sau mai mulţi subsecretari de stat, potrivit actului normativ de organizare şi funcţionare.
(4) Secretarul de stat şi, dupã caz, subsecretarii de stat care asigurã conducerea Departamentului pentru Relaţii Interetnice sunt numiţi prin decizie a primului-ministru.
(5) În exercitarea atribuţiilor care îi revin conducãtorul Departamentului pentru Relaţii Interetnice emite ordine cu caracter individual.
(6) Departamentul pentru Relaţii Interetnice are capacitatea de a sta în faţa instanţelor judecãtoreşti în cauzele al cãror obiect este legat de activitatea proprie.
ART. 11
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 547, inclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului primului-ministru, cabinetului ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile apãrãrii naţionale, integrãrii europene şi justiţiei, cabinetului şefului Cancelariei Primului-Ministru, cabinetului ministrului delegat pentru controlul implementãrii programelor cu finanţare internaţionalã şi urmãrirea aplicãrii acquisului comunitar şi cabinetului ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(2) În numãrul de posturi prevãzut la alin. (1) sunt incluse şi cele 272 de posturi aferente Cancelariei PrimuluiMinistru.
(3) În numãrul de posturi prevãzut la alin. (1) nu este inclus numãrul de posturi al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul.
(4) Statele de funcţii, precum şi numãrul maxim de posturi ale fiecãrei structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru şi Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, se stabilesc prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (1).
ART. 12
Personalul din cadrul aparatului de lucru al Guvernului este salarizat potrivit legii.
ART. 13
Structura organizatoricã a aparatului de lucru al Guvernului şi instituţiile şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea primuluiministru, prin Cancelaria Primului-Ministru, sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 14
Sumele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 141/2004 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevãzute la lit. a)-e) din anexa nr. 3/12/06 la <>Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 din 16 februarie 2004, alocate Departamentului pentru Românii de Pretutindeni pentru realizarea programelor, proiectelor şi acţiunilor prevãzute la lit. c) din anexa nr. 3/12/06 la <>Legea nr. 507/2003 , se transferã din bugetul Secretariatului General al Guvernului în bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
ART. 15
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 746/2003 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 8 iulie 2003, cu modificãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 750/2003 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Analizã Instituţionalã şi Socialã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 8 iulie 2003;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 751/2003 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului Purtãtorului de Cuvânt al Guvernului şi Relaţii cu Presa, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 488 din 7 iulie 2003;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 766/2003 privind organizarea şi funcţionarea Corpului de Control al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 497 din 9 iulie 2003;
e) <>Hotãrârea Guvernului nr. 799/2003 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 495 din 9 iulie 2003.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Alin Teodorescu

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 23 martie 2004.
Nr. 404.

ANEXĂ



STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a aparatului de lucru al Guvernului şi instituţiile şi
organele de specialitate ale administraţiei publice centrale
aflate în coordonarea primului-ministru



┌───────────────┐
┌───────────┤PRIMUL-MINISTRU├ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┐
│ └────┬────┬─────┘ │
│ │
│ │ │ │
┌───────┴─────────┐ │
│ Cancelaria │ │ │ │
│Primului-Ministru│ │
└───────┬─────────┘ │ │ │
│ │
│─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┘ │ │

│ │ │
┌───────────────┐ ┌─────────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ Autoritatea │ │ │Oficiul Naţional │ │ │Secretariatul│ │ ┌─────────────┐
│Naţionalã de ├─ ─│de Prevenire şi │ ├───┤ General │ │Autoritatea │
│Reglementare │ │ │Combatere a │ │ │al Guvernului│ │ │ Naţionalã │
│în Comunicaţii │ │Spãlãrii Banilor │ │ └─────────────┘ ─ ┤ de │
└───────────────┘ │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────┐ │ │Reglementare │
┌───────────────┐ │ │Departamentul│ │în Domeniul │
│ Autoritatea │ │ ┌─────────────────┐ │ │ pentru │ │ │ Energiei │
│Naţionalã de │ │ Autoritatea │ ├───┤ Relaţia cu │ └─────────────┘
│Reglementare ├───│Naţionalã pentru │ │ │ Parlamentul │ │ ┌─────────────┐
│pentru Servi- │ │ Protecţia │ │ └─────────────┘ │Autoritatea │
│ciile Publice │ │ │ Consumatorilor │ │ │ │ Naţionalã │
│de Gospodãrie │ └─────────────────┘ │ ┌─────────────┐ │ de │
│ Comunalã │ │ │ │Departamentul│ │ ─ ┤Reglementare │
└───────────────┘ │ │ pentru │ │în Domeniul │
┌───────────────┐ │ ├───┤ Relaţii │ │ │ Gazelor │
│ Comisia │ ┌────────────────┐ │ │ Interetnice │ │ Naturale │
│ Naţionalã │ │ │Agenţia Românã │ │ └─────────────┘ │ └─────────────┘
│ pentru │ ──┤ pentru │ │ ┌─────────────┐
│ Controlul ├─│ │ Investiţii │ │ ┌─────────────┐ │ │ Oficiul de │
│ Activitãţilor │ │ Strãine │ │ │ Aparatul de │ ─ ┤Stat pentru │
│ Nucleare │ │ └────────────────┘ │ │ lucru al │ │ │ Invenţii │
└───────────────┘ ┌────────────────┐ │ │ ministrului │ │ şi Mãrci │
┌───────────────┐ │ │ Agenţia │ │ │ de stat │ │ └─────────────┘
│ Autoritatea │ ──┤Naţionalã pentru│ │ │ pentru │ ┌─────────────┐
│ pentru │ │ │ Sport │ │ │coordonarea │ │ │ Agenţia │
│Privatizare şi ├─ └────────────────┘ └───┤activitãţilor│ │ Naţionalã │
│Administrarea │ │ │din domeniile│ │ ─ ┤ pentru │
│Participaţiilor│ ┌────────────────┐ │apãrãrii na- │ │ Resurse │
│ Statului │ │ │ Agenţia │ │ţionale,inte-│ │ │ Minerale │
└───────────────┘ │Naţionalã pentru│ │grãrii euro- │ └─────────────┘
┌───────────────┐ │──┤ Întreprinderi │ │ pene şi │ │
│ Autoritatea │ │Mici şi Mijlocii│ │ justiţiei │ ┌─────────────┐
│ pentru │ │ │ şi Cooperatie │ └─────────────┘ │ │Administraţia│
│ Valorificarea ├─ └────────────────┘ ├ ─ ┤ Naţionalã │
│ Activelor │ │ │ │a Rezervelor │
│ Bancare │ │ Statului │
└───────────────┘ │ ┌────────────────┐ │ └─────────────┘
┌───────────────┐ ──│Agenţia Nuclearã│ ┌─────────────┐
│ Agenţia │ │ └────────────────┘ │ │ Oficiul │
│ Veterinarã şi │ │ Central │
│ pentru ├─│ ┌────────────────┐ │ │ de Stat │
│ Siguranţa │ │ Autoritatea │ ─ ┤ pentru │
│ Alimentelor │ │──│Naţionalã pentru│ │ │ Probleme │
└───────────────┘ │ Tineret │ │ Speciale │
└────────────────┘ │ └─────────────┘
┌─────────────┐
│ │ Oficiul │
│ Registrului │
│ │ Naţional al │
─ ─│Informaţiilor│
│ Secrete │
│ de Stat │
└─────────────┘




--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016