Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 402 din 29 martie 2006  privind modificarea   Hotararii Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 402 din 29 martie 2006 privind modificarea Hotararii Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 296 din 3 aprilie 2006

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. I
<>Hotãrârea Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 10 martie 2005, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Secretariatul General al Guvernului constituie elementul de legãturã şi de stabilitate a guvernãrii, asigurând cadrul necesar sistemului de luare a deciziei."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Secretariatul General al Guvernului are urmãtoarele atribuţii principale:
1. stabileşte cadrul metodologic şi organizatoric pentru sistemul de planificare, elaborare şi implementare a politicilor publice la nivelul ministerelor şi al altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, asigurând:
a) elaborarea sistemului de planificare şi formulare a politicilor publice, a documentelor conceptuale de bazã şi a reglementãrilor privind formularea politicilor publice şi îmbunãtãţirea permanentã a acestora, în cadrul unui proces continuu de consultare şi colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice şi cu Cancelaria Primului-Ministru;
b) aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice;
c) monitorizarea şi evaluarea, folosind indicatori de performanţã şi alte tehnici, a eficienţei procesului de formulare a politicilor publice;
2. asigurã suportul metodologic şi consultanţã ministerelor privind formularea politicilor publice. În acest sens:
a) colaboreazã cu unitãţile de politici publice din ministere;
b) asistã ministerele în aplicarea procedurilor de formulare a politicilor publice;
c) identificã necesarul de pregãtire profesionalã a personalului implicat în formularea politicilor publice cu privire la instrumentele, metodologiile şi aptitudinile corespunzãtoare unui sistem performant de planificare a politicilor publice;
3. realizeazã activitãţile necesare pentru pregãtirea şi organizarea şedinţelor Guvernului şi pentru definitivarea proiectelor de acte normative adoptate. În acest scop:
a) analizeazã şi evalueazã propunerile de politici publice şi proiectele de acte normative, urmãrind asigurarea respectãrii procedurilor aplicabile acestora;
b) organizeazã reuniuni de lucru pregãtitoare şedinţei Guvernului cu reprezentanţi, la nivel de secretar de stat sau secretar general, ai ministerelor şi ai celorlalte autoritãţi publice iniţiatoare şi avizatoare, în vederea corelãrii punctelor de vedere ale acestora în legãturã cu proiectele de acte normative ce urmeazã a fi supuse Guvernului spre adoptare;
c) supune primului-ministru spre aprobare lista documentelor propuse pentru agenda de lucru a şedinţei Guvernului, stabilitã în urma dezbaterilor şi clarificãrilor aduse în cadrul reuniunilor de lucru pregãtitoare;
d) organizeazã şedinţele Guvernului;
e) urmãreşte îndeplinirea de cãtre ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a mãsurilor şi sarcinilor rezultate din actele normative şi din şedinţele Guvernului;
f) definitiveazã proiectele de acte normative adoptate de Guvern, potrivit reglementãrilor în vigoare;
g) prezintã actele normative adoptate primului-ministru, în vederea semnãrii, şi miniştrilor care au obligaţia punerii lor în executare, în vederea contrasemnãrii;
h) înainteazã Parlamentului proiectele de legi, ordonanţele de urgenţã şi ordonanţele, însoţite de expunerile de motive şi de hotãrârile de supunere a lor spre adoptare, semnate de primul-ministru;
i) transmite hotãrârile, ordonanţele de urgenţã şi ordonanţele Guvernului secretarului general al Camerei Deputaţilor, cu solicitarea publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I;
j) asigurã publicarea notelor de fundamentare ale hotãrârilor, ordonanţelor de urgenţã şi ordonanţelor adoptate pe pagina de Internet a Guvernului;
4. elaboreazã sau avizeazã, dupã caz, proiectele de acte normative în domeniul sãu de activitate;
5. asigurã reprezentarea Guvernului în faţa instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare actele Guvernului împotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie;
6. asigurã, în domeniul sãu de activitate, relaţia cu Parlamentul şi cu ministerele, precum şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;
7. monitorizeazã implementarea Programului de guvernare, asigurând:
a) realizarea formatului standard şi a sistemului informaţional de planificare şi raportare a implementãrii Programului de guvernare;
b) informarea Consiliului de Planificare Strategicã cu privire la stadiul implementãrii Programului de guvernare;
8. realizeazã derularea operaţiunilor financiare în domeniul sãu de activitate, asigurând:
a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru;
b) elaborarea şi urmãrirea realizãrii planului de investiţii în domeniul sãu de activitate;
c) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevãzute în bugetul propriu şi destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului şi de alte structuri stabilite prin acte normative;
d) gestionarea fondurilor prevãzute în bugetul propriu pentru finanţarea acţiunilor şi proiectelor pentru promovarea imaginii externe a României;
9. asigurã organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile ulterioare, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, cu excepţia Cancelariei Primului-Ministru.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevãzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru."
3. Alineatul (2) al articolului 6 se abrogã.
4. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã Unitatea de Politici Publice, prin care sunt exercitate atribuţiile instituţiei privind politicile publice."
5. Anexa nr. 1 "Structurile şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului" se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. II
<>Hotãrârea Guvernului nr. 157/2005 pentru organizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 10 martie 2005, cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 29 martie 2006.
Nr. 402.


ANEXA
(Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 157/2005 )

STRUCTURILE ŞI ORGANELE DE SPECIALITATE
ale administraţiei publice centrale finanţate
prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

1. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
2. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
3. Departamentul pentru Dialog Social, structurã fãrã personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
4. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniul economic, structurã fãrã personalitate juridicã
5. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile culturii, învãţãmântului şi integrãrii europene, structurã fãrã personalitate juridicã
6. Aparatul de lucru al ministrului de stat pentru coordonarea activitãţilor din domeniile mediului de afaceri şi întreprinderilor mici şi mijlocii, structurã fãrã personalitate juridicã
7. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale
8. Comisia Naţionalã de Prognozã
9. Institutul Naţional de Statisticã
10. Agenţia Naţionalã pentru Romi
11. Oficiul Român pentru Adopţii

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016