Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 4 din 9 ianuarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 4 din 9 ianuarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 16 ianuarie 2009

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care realizeazã politica Guvernului în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului şi mediului de afaceri, care se înfiinţeazã prin preluarea activitãţii şi structurilor specializate în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii şi comerţului de la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale.
ART. 2
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri are sediul principal în municipiul Bucureşti, str. Cpt. Alex. Şerbãnescu nr. 50, sectorul 1, şi alte spaţii necesare desfãşurãrii activitãţii situate în municipiul Bucureşti, str. Ion Câmpineanu nr. 16 şi str. Poteraşi nr. 11.
ART. 3
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de autoritate de stat, prin care se asigurã urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului şi mediului de afaceri, precum şi al organizãrii şi funcţionãrii instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa;
b) de organ de specialitate al administraţiei publice centrale pentru elaborarea şi aplicarea strategiilor şi a politicilor Guvernului în domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, mediului de afaceri şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
c) de analizã şi sintezã în domeniile specifice ministerului;
d) de coordonare la nivel naţional, în colaborare cu celelalte autoritãţi interesate, a activitãţilor referitoare la relaţiile economice internaţionale, fluxurile comerciale şi cooperarea economicã, asigurând secretariatele comisiilor interguvernamentale de colaborare economicã cu alte state şi elaborarea componentei economice a întâlnirilor la nivelul conducerilor statului şi guvernului;
e) de reglementare, prin care se asigurã elaborarea cadrului normativ şi instituţional necesar în vederea realizãrii obiectivelor, proiectelor şi programelor din domeniile dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist, comerţului, mediului de afaceri şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
f) de administrare a fondurilor publice destinate întreprinderilor mici şi mijlocii, unitãţilor din domeniile cooperaţiei, comerţului şi mediului de afaceri;
g) de reprezentare, prin care se asigurã, în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniile întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei, comerţului, mediului de afaceri şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
h) de promovare, implementare şi urmãrire a folosirii fondurilor acordate de Uniunea Europeanã în domeniile aflate în responsabilitatea sa.
ART. 4
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri exercitã urmãtoarele atribuţii:
A. cu caracter general:
1. fundamenteazã şi elaboreazã programul de reforme economico-sociale ale Guvernului în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei, comerţului, mediului de afaceri şi profesiilor liberale, cu excepţia profesiilor liberale aflate în competenţa altor instituţii;
2. îndeplineşte atribuţii privind eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale din domeniul comerţului interior;
3. elaboreazã şi propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate şi avizeazã proiectele de acte normative ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniilor sale de activitate;
4. elaboreazã, actualizeazã şi monitorizeazã planuri de acţiuni pentru mediul de afaceri;
5. asigurã aplicarea acquis-ului comunitar sau, dupã caz, armonizeazã legislaţia naţionalã în domeniile întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei, comerţului şi drepturilor de proprietate industrialã;
6. reprezintã Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale, pentru elaborarea de politici, proiecte şi programe privind domeniile sale de activitate;
7. fundamenteazã şi propune proiectul de buget pentru alocarea resurselor financiare necesare funcţionãrii ministerului, precum şi realizãrii politicilor, strategiilor, proiectelor şi programelor în domeniul sãu de activitate, potrivit legii;
8. îndeplineşte atribuţiile de organism intermediar în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, conform acordului de delegare încheiat prin acordul pãrţilor cu Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
9. elaboreazã, actualizeazã, implementeazã şi monitorizeazã Planul de acţiuni pentru mediul de afaceri;
10. propune şi deruleazã acţiuni pentru elaborarea, adaptarea şi implementarea instrumentelor de identificare şi mãsurare a costurilor administrative, impuse de reglementãrile mediului de afaceri, în concordanţã cu metodologiile şi practicile internaţionale de identificare, mãsurare şi reducere a barierelor administrative;
11. organizeazã şi participã la derularea sondajelor periodice în vederea evaluãrii impactului reglementãrilor administrative şi procedurale asupra climatului afacerilor, utilizând expertiza, metodologia şi instrumentele preluate de la organizaţii şi organisme internaţionale în domeniul cercetãrilor de piaţã;
12. iniţiazã, propune, implementeazã, coordoneazã şi monitorizeazã acţiuni în domeniul reducerii barierelor administrative;
13. colaboreazã direct pe proiecte specifice şi în regim permanent cu organizaţii şi organisme internaţionale (Banca Mondialã, Comisia Europeanã, Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţionalã, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã), asigurând coordonarea programelor şi activitãţilor desfãşurate împreunã cu acestea, în legaturã cu mediul de afaceri;
14. identificã şi testeazã metode de îmbunãtãţire a mediului de afaceri, pentru asigurarea transparenţei administrative, elaborãrii şi implementãrii unor coduri de bune practici, încurajarea şi sprijinirea iniţiativei antreprenoriale şi altele asemenea;
15. sprijinã activitatea asociaţiilor profesionale, patronale şi sindicale din domeniile sale de activitate şi asigurã dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ existent;
16. primeşte şi rezolvã sau, dupã caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizãrile persoanelor fizice şi juridice, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 233/2002 ;
17. colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, autoritãţi ale administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice;
18. solicitã informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi de la societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate;
19. asigurã protecţia informaţiilor clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislaţiei Uniunii Europene şi a Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competenţã, prin activitãţi specifice, în condiţiile legii;
20. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate, precum şi pe cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte;
B. în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii:
1. elaboreazã, implementeazã şi monitorizeazã programe pentru stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii şi a societãţilor cooperative, precum şi pentru creşterea competitivitãţii şi eficienţei acestora în condiţiile mediului concurenţial şi al fenomenelor specifice economiei de piaţã;
2. elaboreazã criteriile, prioritãţile şi procedurile necesare în vederea desfãşurãrii programelor şi proiectelor activitãţilor specifice, dupã caz;
3. deruleazã sau coordoneazã programe şi proiecte cu finanţare externã, prin înfiinţare de unitãţi de management de proiect;
4. participã, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, la elaborarea şi implementarea politicilor, proiectelor şi programelor de cercetare, inovare şi transfer de tehnologie în domeniile sale de activitate;
5. coordoneazã cooperarea în cadrul programelor Uniunii Europene şi ale Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã a proiectelor şi programelor din domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii;
6. reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii - S.A.;
7. reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar la fondurile locale de garantare;
8. exercitã funcţiile de coordonare şi control privind Fundaţia de postprivatizare şi asigurã reprezentarea intereselor acesteia în cadrul unor organe, organizaţii, instituţii şi autoritãţi;
C. în domeniul comerţului:
1. fundamenteazã şi promoveazã interesele economico-comerciale ale României în cadrul instituţiilor comunitare abilitate prin actele constitutive ale Uniunii Europene pentru elaborarea politicii comerciale comune, a politicilor de liberalizare a comerţului în cadru multilateral, desfãşurate sub egida Organizaţiei Mondiale de Comerţ, sau la nivel regional şi bilateral;
2. coordoneazã şi urmãreşte respectarea implementãrii politicii comerciale comunitare în România, în conformitate cu reglementãrile Uniunii Europene cu aplicabilitate în statele membre şi cu Tratatul de aderare;
3. urmãreşte şi controleazã aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale din domeniile sale de competenţã, ţinând seama de statutul României de membru al Uniunii Europene sau de membru al altor structuri ori organisme internaţionale;
4. asigurã consultarea şi cooperarea cu alte instituţii guvernamentale şi neguvernamentale şi ale mediului de afaceri cu privire la strategia, negocierile, pregãtirea, adoptarea şi aplicarea la nivel comunitar a mãsurilor de politicã comercialã comunã;
5. reprezintã interesele statului roman în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi convenţiile la care România este parte şi cu alte înţelegeri stabilite în acest scop, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii regionale şi internaţionale ce intereseazã domeniul sãu de activitate;
6. mediatizeazã, acordã consultanţã şi sprijinã operatorii economici cu privire la valorificarea în comerţul cu ţãrile terţe a oportunitãţilor şi avantajelor rezultate din angajamentele asumate de Uniunea Europeanã în cadrul Organizaţiei Mondiale a Comerţului şi/sau prin acordurile de comerţ liber sau de parteneriat economic, încheiate la nivel regional ori bilateral, care înglobeazã componente de comerţ şi alte oportunitãţi de afaceri;
7. promoveazã interesele comerciale ale României în relaţiile cu alte state şi cu organizaţiile economice la nivel mondial, iniţiazã şi promoveazã proiecte de acorduri şi înţelegeri pentru dezvoltarea expansiunii economice pe terţe pieţe, inclusiv pentru recâştigarea celor din zona Comunitãţii Statelor Independente, Balcani, Asia, Africa şi America Latinã, conform competenţelor naţionale, ca membru al Uniunii Europene;
8. face propuneri şi negociazã direct, conform competenţelor naţionale, sau participã la negocierea şi încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic naţional şi, respectiv, comunitar, necesar dezvoltãrii schimburilor comerciale;
9. asigurã aplicarea programelor rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale bilaterale şi multilaterale în domeniul economic la care România este parte, conform competenţelor naţionale şi în corelaţie cu politica Uniunii Europene;
10. asigurã managementul Strategiei naţionale de export a României, conform legislaţiei în vigoare, în parteneriat cu mediile de afaceri interesate;
11. dezvoltã forme de parteneriat şi dialog structurat în domeniile specifice de activitate cu structurile asociative ale mediilor de afaceri reprezentative la nivel naţional, respectiv patronatele şi asociaţiile profesionale, precum şi cu camerele de comerţ şi industrie;
12. asigurã organizarea şi participarea la misiuni economice, târguri şi expoziţii internaţionale în scopul promovãrii exporturilor de produse şi servicii româneşti;
13. coordoneazã organizarea sesiunilor comisiilor mixte guvernamentale de cooperare economicã şi tehnicã, face propuneri privind programul anual de sesiuni şi al preşedinţilor pãrţii române în comisiile mixte, propune spre aprobare Guvernului mandatul delegaţiilor participante; participã prin delegaţi proprii la sesiunile comisiilor mixte, atât în ţarã, cât şi în strãinãtate; elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului rapoartele desfãşurãrii sesiunilor şi planurile de mãsuri pentru punerea în aplicare a celor convenite;
14. oferã şi asigurã operatorilor economici, la solicitarea acestora, informaţii de piaţã şi oportunitãţi de afaceri, precum şi servicii de consultanţã privind accesul pe pieţele externe şi acordã asistenţã de specialitate în procesul antamãrii unor operaţiuni de cooperare în ţarã şi în strãinãtate;
15. coordoneazã şi asigurã buna funcţionare a activitãţii reprezentanţelor economice ale României în strãinãtate şi coopereazã cu cele acreditate în România, pentru identificarea şi concretizarea unor proiecte şi pentru promovarea relaţiilor economice şi a cooperãrii internaţionale;
16. participã la dialogul cu instituţiile financiare internaţionale şi acţioneazã pentru concretizarea în domeniul sãu de activitate a unor proiecte de cooperare şi de atragere a investitorilor strãini şi români în vederea implementãrii de proiecte şi programe naţionale, regionale sau internaţionale de interes pentru România;
17. sprijinã, în condiţiile legii, acţiunile coordonate de Ministerul Finanţelor Publice pentru recuperarea creanţelor României rezultate din operaţiuni comerciale şi de cooperare economicã derulate înainte de 31 decembrie 1989;
18. asigurã funcţia de autoritate naţionalã pentru aplicarea reglementãrilor comunitare privind eliberarea de documente de import şi, dupã caz, de export în relaţiile de comerţ dintre Uniunea Europeanã şi ţãri terţe, pentru produse aflate în domeniul sãu de competenţã;
19. elibereazã, în condiţiile legii, autorizaţii de funcţionare în România a reprezentanţelor societãţilor comerciale şi organizaţiilor comerciale strãine;
20. participã, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice cu atribuţii în domeniu şi organizaţii neguvernamentale, şi coordoneazã elaborarea de strategii în domeniul dezvoltãrii comerţului interior şi al protecţiei consumatorului;
21. participã la elaborarea politicilor în vederea dezvoltãrii distribuţiei produselor şi serviciilor de piaţã şi asigurã implementarea acestora;
22. realizeazã, împreunã cu organele administraţiei publice locale, baza de date la nivel naţional privind structurile de distribuţie existente;
23. elaboreazã, propune Guvernului spre aprobare şi implementeazã programe pentru dezvoltarea şi susţinerea activitãţii comerciale şi de prestãri de servicii de piaţã;
24. asigurã, prin Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, formarea profesionalã continuã şi pregãtirea profesionalã a lucrãtorilor din domeniul comerţului şi al prestãrilor de servicii de piaţã;
25. participã, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, şi coordoneazã elaborarea strategiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea pieţei de desfacere la intern şi urmãreşte implementarea lor;
26. urmãreşte şi sprijinã, în condiţiile legii, pãstrarea climatului de concurenţã loialã, protejarea intereselor consumatorilor de produse şi servicii şi ale operatorilor economici pe piaţa internã;
27. asigurã elaborarea şi implementarea programelor şi proiectelor de promovare a sistemelor moderne de distribuţie şi a calitãţii bunurilor de consum;
28. organizeazã activitatea de prelucrare şi gestionare de informaţii şi date în domeniul sãu de activitate;
29. elaboreazã materiale promoţionale şi publicaţii de specialitate în domeniul sãu de activitate;
D. în domeniul mediului de afaceri şi profesiilor liberale:
1. elaboreazã, împreunã cu organismele statului în a cãror componenţã se aflã profesiile liberale, proiecte de acte normative pentru reglementarea activitãţii şi funcţionarea acestora;
2. colaboreazã cu celelalte instituţii ale statului care au competenţe în domeniul profesiilor liberale;
3. asigurã armonizarea cadrului legislativ naţional cu prevederile europene în domeniul mediului de afaceri;
4. implementeazã politicile în domeniul mediului de afaceri în scopul respectãrii recomandãrilor şi anagajamentelor cu privire la "reforma reglementãrilor" formulate de Comisia Europeanã şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã - O.E.C.D - Investment Compact;
5. asigurã îndeplinirea obiectivelor stabilite de Comisia Europeanã prin Programul de acţiune, în vederea reducerii constrângerilor şi a barierelor administrative în Uniunea Europeanã;
6. asigurã identificarea, mãsurarea şi optimizarea costurilor administrative impuse de reglementãrile cu impact asupra derulãrii afacerilor şi acţioneazã direct sau în cooperare cu celelalte autoritãţi interesate pentru reducerea acestora;
E. în domeniul proprietãţii industriale, invenţiilor şi mãrcilor:
1. promoveazã politica de sprijin al invenţiilor în România;
2. dezvoltã infrastructuri eficiente şi echilibrate de luptã împotriva contrafacerii şi pirateriei;
3. elaboreazã strategia postaderare în domeniul proprietãţii intelectuale.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri se exercitã de cãtre ministru.
(2) Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri îndeplineşte atribuţii de ordonator principal de credite, potrivit legii.
(3) În exercitarea atribuţiilor, ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri este ajutat de 2 secretari de stat.
(4) Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului si mediului de afaceri emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(6) Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative în domeniul sãu de activitate.
(7) Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri conduce aparatul propriu al ministerului, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
(8) Prin ordin al ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri se poate nominaliza un înlocuitor al acestuia, în condiţiile legii.
(9) Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii organelor de specialitate din subordinea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, în condiţiile legii.
(10) Atribuţiile personalului din cadrul Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
(11) Pe lângã ministru funcţioneazã Colegiul ministerului. Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului ministerului se aprobã prin ordin al ministrului.
ART. 6
(1) Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii, personal diplomatic, funcţionari publici de conducere, funcţionari publici de execuţie şi personal contractual.
(2) Secretarul general şi secretarul general adjunct asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(3) Secretarul general şi secretarul general adjunct îndeplinesc atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Secretarul general şi secretarul general adjunct pot îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri ori încredinţate de ministru.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) În structura organizatoricã a Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
(3) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului, se pot organiza servicii, birouri şi compartimente, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat, în condiţiile legii.
(4) În cadrul Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri şi în cadrul numãrului maxim de posturi aprobat funcţioneazã reţeaua externã pentru promovarea comercial-economicã, organizatã sub formã de birouri de promovare comercial-economicã ale României în strãinãtate, a cãror înfiinţare şi ale cãror atribuţii se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 8
(1) Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri poate înfiinţa în subordinea sa organe de specialitate, în condiţiile prevãzute de lege.
(2) Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosinţã gratuitã altor instituţii de utilitate publicã spaţii situate în imobilele proprietate publicã sau privatã a statului în care îşi desfãşoarã activitatea şi pe care le administreazã, în condiţiile legii, în urmãtoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintã;
b) instalarea de automate pentru bãuturi calde şi reci;
c) organizarea unui cabinet medical;
d) organizarea altor activitãţi care au legãturã cu activitatea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri sau care sunt necesare în derularea activitãţii acestuia.
ART. 9
În coordonarea ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri funcţioneazã Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu personalitate juridicã, finanţat din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, conform legii.
ART. 10
Unitãţile care funcţioneazã în coordonarea ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri sau în subordinea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 11
În subordinea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri funcţioneazã:
a) Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci, organ de specialitate al administraţiei publice centrale cu personalitate juridicã, finanţat integral din venituri proprii;
b) Centrul Român pentru Promovarea Comerţului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat;
c) Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, unitate cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii.
ART. 12
Structura organizatoricã, regulamentele de organizare şi funcţionare, precum şi statele de funcţii ale ministerului şi entitãţilor subordonate acestuia se aprobã prin ordin al ministrului.
ART. 13
(1) În subordinea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri funcţioneazã Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, prin reorganizarea activitãţii oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4.
(2) Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi, respectiv, revocaţi, prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri, potrivit legii.
(3) Structura organizatoricã a Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii se finanţeazã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
ART. 14
Înfiinţarea de noi oficii sau reprezentanţe teritoriale, cu sau fãrã personalitate juridicã, care sã reprezinte activitatea ministerului în plan regional, se face prin ordin al ministrului, potrivit prevederilor legale în vigoare, în funcţie de resursele financiare alocate cu aceastã destinaţie prin bugetul anual.
ART. 15
Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri este de 403, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
ART. 16
Din numãrul maxim de posturi, 130 de posturi se utilizeazã pentru reţeaua de promovare comercialã economicã externã.
ART. 17
Atribuţiile şi competenţele secretarilor de stat, ale secretarului general şi ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 18
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri poate desfãşura activitãţi finanţate integral din venituri proprii, care se organizeazã potrivit legii.
ART. 19
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri preia personalul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu excepţia personalului care desfãşoarã activitãţi în domeniul turismului, în numãr de 112 persoane, precum şi a personalului care îşi desfãşoarã activitatea în structura specializatã în domeniul expoziţiilor mondiale, în numãr de 11 persoane.
ART. 20
(1) Din totalul de 30 de autoturisme aprobat potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, cu modificãrile ulterioare, un numãr de 15 autoturisme se preiau de cãtre Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri.
(2) Autoturismele prevãzute la alin. (1), destinate în principal activitãţilor specifice de inspecţie şi control care se desfãşoarã pe întreg teritoriul ţãrii şi transportului delegaţiilor, pot utiliza fiecare un consum lunar de carburant de 450 de litri.
(3) Pentru activitãţile specifice desfãşurate de birourile consilierului economic din cadrul fiecãrei misiuni diplomatice a României în strãinãtate, Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri are în dotare un numãr total de 117 autoturisme, cu un consum lunar de carburant de 300 de litri pentru fiecare autoturism.
(4) Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 21
(1) Bunurile mobile şi imobile din domeniul public sau privat al statului care se aflau în administrarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale trec în administrarea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, pe bazã de protocol de predare-preluare întocmit în condiţiile legii, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Bunurile imobile din domeniul public sau privat al statului care trec în administrarea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri sunt prevãzute în anexa nr. 3, iar bunurile mobile din patrimoniu sunt cele stabilite în protocolul de predare-preluare.
ART. 22
Pentru buna desfãşurare a activitãţii în cadrul Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri se pot închiria spaţii suplimentare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
ART. 23
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 din 2 mai 2007, cu modificãrile ulterioare.
ART. 24
(1) Ministerul Afacerilor Externe preia activitatea şi structura specializatã în domeniul expoziţiilor mondiale, încadratã cu un numãr de 11 posturi, de la Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Predarea-preluarea prevãzutã la alin. (1) se efectueazã în condiţiile stabilite prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale.
ART. 25
<>Hotãrârea Guvernului nr. 595/2008 pentru aprobarea participãrii României la Expoziţia mondialã 2010 "Un oraş mai bun, o viaţã mai bunã", Shanghai, China, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 439 din 11 iunie 2008, se modificã corespunzãtor prevederilor art. 24.
ART. 26
Instituţiile financiare la care statul este acţionar iniţial unic prin Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 27
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii,
comerţului şi mediului de afaceri,
Constantin Niţã

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 9 ianuarie 2009.
Nr. 4.


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii,
Comerţului şi Mediului de Afaceri



Numãr maxim de posturi: 403, exclusiv demnitarii şi posturile
aferente cabinetului ministrului

┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
│ Cabinet ministru ├──┐ │ (*) Audit intern │
└──────────────────────┘ │ ┌──────────┐ ┌──┼──────────────────────┤
┌──────────────────────┐ │ │ │ │ │ (*)Corp Control │
│ Politici, strategii, │ ├────────┤ MINISTRU ├────┤ │ ministru │
│reformã instituţionalã├──┤ │ │ │ ├──────────────────────┤
│ şi sinteze │ │ └───────┬──┘ ├──┤Informaţii clasificate│
└──────────────────────┘ │ │ │ └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ │ ┌──┴─────────────────────────┐
│ Consilier diplomatic ├──┘ │ │(*) Relaţii cu Parlamentul, │
└──────────────────────┘ │ │ patronatele şi sindicatele,│
│ │ mass-media, purtãtor de │
│ │ cuvânt, relaţii publice │
│ │ şi protocol │
│ └────────────────────────────┘
┌───────────────────────┼─────────────────────┐
│ │ │
┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐ ┌─────┴────┐
│ Secretar │ │ Secretar │ │ Secretar ├──┐
┌─┤ de stat │ │ general │ │ de stat │ │
┌────────┐ │ └─────┬────┘ └────┬─────┘ └─────┬────┘ │
│Cabinet │ │ │ │ │ ┌────┴───┐
│secretar├─┘ │ ┌────┴─────┐ │ │Cabinet │
│de stat │ │ │ Secretar │ │ │Secretar│
└────────┘ │ │ general │ │ │de Stat │
│ │ adjunct │ │ └────────┘
│ └────┬─────┘ │
│ │ │
│ │ │
┌───────┬────────┬──┴──────┐ ┌────────┼───────┐ ┌───┴────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │
┌─┴────┐┌─┴────┐ │ ┌────┴─┐ │ ┌──┴───┐ │ ┌───┴────┐ │
│Direc-││Direc-│ │ │Direc-│ │ │Direc-│ │ │Direcţia│ │
│ ţia ││ ţia │┌──┴───┐│ ţia │ ┌──┴────┐│ ţia │┌──┴───┐ │generalã│ ┌────┴──┐
│ gene-││gene- ││Direc-││gene- │ │Direc- ││gene- ││Direc-│ │ pentru │ │Direc- │
│ ralã ││ ralã ││ ţia ││ ralã │ │ ţia ││ ralã ││ ţia │ │ între- │ │ ţia │
│ Poli-││rela- ││promo-││ afa- │ │ achi- ││buget,││resur-│ │prinderi│ │pentru │
│ tici ││ ţii ││varea ││ ceri │ │ ziţii ││finan-││ se │ │mici şi │ │mediu │
│comer-││exter-││expor-││ euro-│ │publi- ││ ţe, ││umane,│ │mijlocii│ │ de │
│ciale ││ ne ││tului ││ pene │ │ce,sis-││patri-││legis-│ │comerţ │ │afaceri│
└─┬────┘└┬─────┘└──────┘└─┬────┘ │ teme ││moniu ││laţie,│ │interior│ │şi pro-│
│ │ │ │infor- ││public││juri- │ │şi coo- │ │ fesii │
│ │ │ │matice ││şi ges││dic şi│ │peraţie │ │ libe- │
│ │ │ │şi lo- ││tiuni ││mana- │ │şi coo- │ │ rale │
│ │ │ │gisticã│└─┬────┘│gement│ │peraţie │ └───────┘
┌─┴────┐ │ ┌─────────┐ │ └───────┘ │ └──────┘ └─┬──────┘
│Direc-│ │ │Direcţia │ │ │ │
│ ţia │ ├─┤ America │ │ ┌────────┐ │ ┌─────────┐ │ ┌──────────────┐
│poli- │ │ │ de Nord │ │ │Direcţia│ │ │Direcţia │ │ │Direcţia pen- │
│tici │ │ │şi Latinã│ ├─┤Europa │ ├─┤finanţe, │ ├─┤tri gestiona- │
│comer-│ │ └─────────┘ │ │comuni- │ │ │contabi- │ │ │ rea fonduri- │
│ciale │ │ ┌─────────┐ │ │ tarã │ │ │ litate │ │ │lor comunitare│
│multi-│ │ │Direcţia │ │ └────────┘ │ └─────────┘ │ │pentru IMM(**)│
│late- │ ├─┤Africa şi│ │ ┌────────┐ │ ┌──────────┐ │ └──────────────┘
│rale │ │ │Orientul │ │ │Direcţia│ │ │ Direcţia │ │ ┌──────────────┐
│şi re-│ │ │Mijlociu │ └─┤CSI,AESI│ └─┤ buget, │ │ │Direcţia poli-│
│giona-│ │ └─────────┘ │şi Bal- │ │patrimoniu│ └─┤tici dezvolta-│
│le şi │ │ ┌─────────┐ │ cani │ │public şi │ │rea şi creşte-│
│acor- │ │ │Direcţia │ └────────┘ │ gestiuni │ │rea competiti-│
│duri │ └─┤ Asia, │ └──────────┘ │vitãţii pentru│
│ U.E. │ │Oceania │ │ IMM, comerţ │
└──────┘ └─────────┘ │ interior şi │
│ cooperaţie │
└──────────────┘


(*) Se organizeaza la nivel de directie
(**) Îndeplineşte rolul de organism intermediar pentru Programul
operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice"




ANEXA 2

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea ministrului
întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului
de afaceri şi, respectiv, în subordinea Ministerului Întreprinderilor
Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri

A. Unitãţi care funcţioneazã în coordonarea ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri:
1. Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorului - ANPC - 762 de posturi, cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat.
B. Unitãţi care funcţioneazã în subordinea Ministerului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri:
I. cu finanţare din venituri proprii;
1. Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mãrci - OSIM - 315 posturi;
2. Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ - CFMC - douã posturi;

II. cu finanţare din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat:
1. Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - 195 de posturi;
2. Centrul Român pentru Promovarea Comerţului - CRPC - 145 de posturi.


ANEXA 3

SITUAŢIA
bunurilor imobile din domeniul public al statului care
trec în administrarea Ministerului Întreprinderilor Mici şi
Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri

1. Imobil construcţie, situat în str. Cpt. Alex. Şerbãnescu nr. 50, sectorul 1, Bucureşti, şi terenul aferent
2. Imobil construcţie P+1, corp D, situat în str. General Berthelot nr. 24, sectorul 1, Bucureşti, anexele şi terenul aferente
3. Imobil construcţie P+3, situat în str. Poteraşi nr. 11, sectorul 4, Bucureşti.


ANEXA 4

INSTITUŢII FINANCIARE
la care statul român este acţionar iniţial unic prin
Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii,
Comerţului şi Mediului de Afaceri


1. Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii - F.N.I.M.M. - S.A. - IFN

------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016